Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bruninho
Data înscrierii: 07/Ian/2011 Ultima vizita: 15/Mar/2011 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 11:33:50 Titlul subiectului: |
138065 |
|
Pe pagina Fotografii facute de Hans Oerlemans in 1969 si 1973, unde sunt facute urmatoarele fotografii: 5, 6, 7(presupun ca pe str. Ion Creanga), 8, 9, 17, 18, 31, 19.
Fotografiile 21-28 presupun ca au fost facute pe str. Sararie. Aceasta strada a fost largita dupa scoaterea tramvaiului, nu?
Fotografiile despre care vorbesc se gasesc la sectiunea Galerii foto si video din Iasi.
|
|
Sus |
|
|
BOZO
Data înscrierii: 20/Ian/2010 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti, Iasi, Viena
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 22 Ian 2011 19:03:24 Titlul subiectului: |
139057 |
|
Nu am informatia inca, insa banuiala mea e ca aparitia sa are legatura cu accesul vagoanelor ITB dinspre depou (sau gara, daca era vorba despre schimbarea traseului unui vagon) spre Copou si invers. Pornind de la aceasta presupunere, fie a fost construit atunci cand au fost aduse ITB-urile (din cate cunosc din materialele studiate si din fotografii, in Piata Unirii nu s-a realizat o bretea simpla sau dubla Arcu - Gabriel Peri dupa aducerea lor - pana in acel moment a fost folosit un "S" amplasat cam intre statiile actuale din Piata Unirii de pe cele doua sensuri, fiind suficient pentru vagoanele de pana atunci, cu doua capete), fie cand a disparut legatura Piata Unirii - Fundatie. Accesul spre/dinspre Copou pentru ITB-uri nu se putea face decat prin Targu Cucu, fie cu revenire prin Piata Unirii, fie via Sararie. Dupa intreruperea legaturii Piata Unirii - Fundatie, singura varianta ramasa pana la refacerea acesteia prin str. Banu a fost via Sararie. La intersectia Cuza Voda/Elena Doamna/Sararie bretelele spre/dinspre Sararie au avut diverse configuratii in timp, insa niciodata nu a existat o bretea Cuza Voda - Sararie pe sensul dinspre Cuza Voda spre Sararie, asadar ITB-urile nu puteau sa se duca spre Sararie decat prin rond.
Ce-ti pot spune sigur e ca in 1955 rondul nu era, iar unica bretea de acces spre Sararie era pe sensul dinspre Cinci Drumuri, inainte de curba (banuiesc ca in zona exista un "S" pe Cuza Voda sau pe Elena Doamna pentru accesul vagoanelor cu doua capete dinspre gara spre Sararie - nu am inca o informatie sigura in aceasta privinta, insa "va sari iepurele" candva, de undeva). In pozele lui Oerlemans, insa, apar bretele simple Cinci Drumuri - Sararie si Sararie - Cuza Voda, deci legatura e evidenta cu accesul ITB-urilor (si exista, cu siguranta, si rondul).
In concluzie, parerea mea e ca rondul a aparut fie la sfarsitul anilor '50, fie in anii '60. Continuam studiul si-i dam de capat.
Revenind la imaginea prezentata, categoric rondul exista si era utilizat in perioada respectiva.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Sâm 22 Ian 2011 19:23:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
BOZO
Data înscrierii: 20/Ian/2010 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti, Iasi, Viena
|
Trimis: Sâm 22 Ian 2011 19:11:35 Titlul subiectului: |
139058 |
|
Inseamna ca era intre cladiri?
Amuzant faptul ca poza a disparut de la sursa, bine ca am pus-o la timp pe forum, salvata in "e-eter" pe etern
Cand am vazut poza am incercat sa-mi imaginez cat de superba trebuie sa fi fost intersectia, cu casele vechi pe o parte, zidurile Goliei pe cealalta....
Se vede montata reteaua de troleibuz, doar pe sensul spre TV, deci poza e facuta inainte de 1.Mai 1985, cand a fost data in folosinta... Dar casa de pe colt e deja fara acoperis...
_________________ http://www.urbanrail.net |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 22 Ian 2011 19:32:06 Titlul subiectului: |
139059 |
|
Iesirea din rond era chiar pe langa casa fara etaj (desigur, dupa ea, cum privim la fotografie) - Sinagoga Stefanester Claus.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Ian 2011 13:58:36 Titlul subiectului: |
139084 |
|
Stie cineva cand au fost demolate casele din Targu Cucu si de ce?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 24 Ian 2011 00:39:42 Titlul subiectului: |
139103 |
|
Fotografia e facuta in 1985 sau 1986 (mai degraba '86, ca semn de adio). Inainte de demolarea cladirilor din imagine, pe sensul dinspre Cinci Drumuri spre Independentei troleibuzele circulau prin rondul vechi al tramvaielor si prin spatele caselor (strada Maior Popescu - disparuta dupa macel - si strada Conductelor ?), intrand pe Independentei prin straduta Stihii, transformata in prezent in prelungirea bulevardului.
Demolarile pe partea stanga a strazii Elena Doamna, cum privim la fotografia de mai sus, au inceput in vara lui '86, dupa ce s-a finalizat macelarirea caselor de pe A. Panu. Casele de pe partea dreapta (unde e si Biserica Barboi) au fost rase in '82.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 26 Ian 2011 16:00:21 Titlul subiectului: |
139184 |
|
Imi amintesc foarte vag cladirile din zona aceea, dar ceea ce stiu sigur este ca in momentul in care circulau troleibuzele 43 si 46 pe Primaverii (deci spre CUG si spre Bucium), troleibuzul nu mergea pe sensul spre Piata Eminescu pe langa linia de tramvai, ci pe langa rondul tramvaiului pe o straduta care iesea la intersectia cu semafor unde incepe(?) strada Sarariei. Insa in acel moment, casele acelea erau cel putin in curs de demolare, daca nu deja demolate.
Fara legatura cu acea imagine, undeva prin 1986, cand aparusera troleibuzele Roman, liniile 43 si 46 inca mai intorceau pe o straduta pe langa statuia independentei, unde inca se mai afla piata, pana la constructia blocului de acolo si cam atunci s'au demolat si casele din piata Independentei, dar Tg.Cucului fusese deja demolat in zona rondului.
|
|
Sus |
|
|
LOVENDAL
Data înscrierii: 28/Ian/2011 Ultima vizita: 24/Noi/2011 Mesaje: 1
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 15:25:52 Titlul subiectului: Cand s-a trecut la schimbarea liniilor de tramvai din Copou? |
139253 |
|
Buna ziua. E primul meu topic in cadrul acestui forum interesant si de aceea va salut pe toti pasionatii de acest subiect.
As avea o intrebare, in special pentru radub, care pare cel mai cunoscator al istoriei liniilor de tramvai din Iasi.
Am vazut multe poze vechi din Iasi in care cele 2 linii de tramvai din Copou erau situate in partea stanga a bulevardului (cum se urca de la Fundatie in Copou). Imi poate spune si mie cineva cam in ce an s-a trecut la amplasarea liniilor de tramvai in mijlocul strazii? Va multumesc.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 22:18:39 Titlul subiectului: |
139284 |
|
Este o intrebare la care nu se poate raspunde la modul "in anul cutare linia a fost mutata pe mijlocul strazii". Pe baza materialelor studiate (dosare ale Primariei de-a lungul timpului si fotografii) pot, insa, sa trag concluzia ca linia "a ajuns" pe mijlocul strazii ca urmare a unor actiuni precum dublarea liniei simple (1928) si largiri ale strazii (demolari, refacerea trotuarelor cu micsorarea acestora sau translarea lor mai departe de strada - toate acestea in functie de diversele portiuni ale bulevardului). Asadar, nu cred ca a existat vreodata o schimbare efectiva a amplasamentului liniei (discutam de Bulevardul Carol I, pentru ca pe Aleea Grigore Ghica Voda - intre Triumf si Agronomie - e alta poveste). Singura exceptie (repet, conform teoriei mele) ar fi portiunea dintre BCU si zona strazii V. Pogor, unde au existat modificari de amplasament.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 31 Ian 2011 16:43:05 Titlul subiectului: |
139346 |
|
Poate-mi amintesc eu aiurea, dar cînd eram de cîțiva anișori știu că urcam cu bunică-mea dincolo de rondul Agronomie pentru cules tei, vara, și știu că pe atunci (prin '78, parcă) lățimea străzii din dreptul Parcului Expoziției era cam aceeași ca și acum, doar că liniile de tramvai erau la marginea străzii și nu la mijloc. Țin minte o discuție în care doi oameni mari spuneau că e singura excepție în care un autoturism poate depăși un tramvai aflat în stație pe partea stîngă, fără a fi nevoit să oprească pentru pietoni.
Oricum, știu aproape sigur că pe acolo linia era de o parte și de alta a străzii, iar între linii era suficient loc de 2 benzi de circulație. Și parcă-mi amintesc că pavajul era cu piatră cubică, însă nu mai știu dacă era pînă la mijlocul străzii sau doar pe banda ocupată cu linia de tramvai.
La un moment dat s-a reabilitat linia, s-au mutat ceva statui pe acolo, și s-a pus linia de tramvai pe mijloc. Dar n-aș putea spune cînd s-a întîmplat ”minunea”.
Scuze dacă dau informații false, eram mic pe vremea aia (4-5 ani...)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 31 Ian 2011 17:23:39 Titlul subiectului: |
139352 |
|
Intr-adevar, pe acel tronson linia a stat la marginile strazii pana pe la mijlocul anilor '80. Cand s-au facut lucrarile, Tatrele au intors la Triumf, intr-un triunghi improvizat.
|
|
Sus |
|
|
waly
Data înscrierii: 26/Oct/2010 Ultima vizita: 06/Iun/2011 Mesaje: 1 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Feb 2011 13:27:02 Titlul subiectului: |
139445 |
|
Old
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
204.72 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.4 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.27 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.81 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183.43 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.4 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.25 kb |
Vizualizat: |
de 19010 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Feb 2011 15:16:51 Titlul subiectului: |
139448 |
|
Piata Unirii, 1941
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.72 kb |
Vizualizat: |
de 18979 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.29 kb |
Vizualizat: |
de 18979 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Feb 2011 20:21:41 Titlul subiectului: |
139589 |
|
Catre mijlocul anilor '90... Ikarus 280 nr. parc 138, alb-rosu, putin accidentat. Fotografia este facuta pe Elena Doamna, in fata la 24:Ore. Se observa si o bucatica din refugiul statiei de tramvai.
Sursa foto: Viorel Gemene
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.14 kb |
Vizualizat: |
de 18781 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Feb 2011 21:00:00 Titlul subiectului: |
139634 |
|
Era refugiu de tramvai acolo?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 08 Feb 2011 18:58:14 Titlul subiectului: |
139665 |
|
Am marcat in prima imagine refugiul si stalpul de langa 138. In a doua imagine am marcat capatul de refugiu (vizibil). Vorbim de anii '80 (cel putin dupa demolarile de pe A. Panu ; inainte de darea in exploatare a liniei spre Tudor si inainte de demolari si largirea strazii A. Panu nu mai stiu unde se afla statia) si prima parte a anilor '90.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.23 kb |
Vizualizat: |
de 18638 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.93 kb |
Vizualizat: |
de 18638 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 12:58:00 Titlul subiectului: |
139697 |
|
In imaginea de mai jos vedem zona Halei Centrale catre mijlocul anilor '90, cu un tramvai Tatra (reclama la Moldexim SA, primele forme de publicitate facuta pe mijloacele de transport, rudimentar, cu sablon, vopsire) si un autobuz Ikarus 280 (nr. parc 140, galben inchis, reclama din Germania la bere EKU Pils - Erste Kulmbacher Pils - cu sloganul de atunci, "Echt Kulmbacher Pils" - v. ultima imagine).
Sursa foto: Viorel Gemene
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.18 kb |
Vizualizat: |
de 18599 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.72 kb |
Vizualizat: |
de 18599 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.22 kb |
Vizualizat: |
de 18599 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.59 kb |
Vizualizat: |
de 18599 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 13:54:08 Titlul subiectului: |
139699 |
|
Pe primul si ultimul geam de la tramvai scrie: BILETELE DE CĂLĂTORIE SE VÎND ÎN MIJLOACELE DE TRANSPORT!
|
|
Sus |
|
|
bruninho
Data înscrierii: 07/Ian/2011 Ultima vizita: 15/Mar/2011 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 18:36:45 Titlul subiectului: |
139709 |
|
Da-mi voie sa-ti spun ca prefer acea forma primitiva de publicitate prezenta pe acel vagon Tatra, care arata mult mai bine decat reclamele aplicate in ziua de azi pe tramvaie, in cel mai pur stil romanesc: ca exemplu, circula prin Copou un vagon GT4 cu reclama la Dedeman, autocolantul fiind lipit in bucati de toate marimile, ca un puzzle, vazandu-se de la o posta marginile acestuia. Oare cum nemtii pot aplica acele reclame pe vagoanele GT4 aduse de la ei, care parca le fac si mai atractive, pe cand noi ne batem joc de ele??
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 18:53:19 Titlul subiectului: |
139710 |
|
Intreaba firmele de publicitate, nu-ti poate rezolva RATP toate problemele pe care le vezi in jurul tau in oras! Multi nu vreti sa pricepeti ca regia asta se ocupa de transport public, nu de facut legi si metodologii de aplicare, nu de managementul traficului din oras, nu de publicitate, etc., etc. Am rugamintea de a incerca sa nu poluam subiectul asta cu discutii pe teme de actualitate zbuciumata! Am spus doar ca acea reclama era realizata rudimentar. In timp ce tramvaiul defila cu reclama aia pictata, autobuzul din fata lui descoperise de ceva timp publicitatea pe autocolant. E o realitate, nu e nimic de dezbatut... Aici bucura-te doar de imagini!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 20:52:27 Titlul subiectului: |
139716 |
|
T4R 218 pe traseul 9, intrand in statia de la Hotel Moldova.
Sursa foto: Viorel Gemene
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.24 kb |
Vizualizat: |
de 18522 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 21:03:24 Titlul subiectului: |
139718 |
|
Greu de spus care e numarul vagonului si unde e facuta fotografia (observand linia aproape de trotuar si trotuarul larg se restrang, insa, variantele posibile).
Sursa foto: Viorel Gemene
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.65 kb |
Vizualizat: |
de 18517 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 21:15:58 Titlul subiectului: |
139719 |
|
T4R 259 pe pasajul Alexandru cel Bun.
Sursa foto: Viorel Gemene (cele trei fotografii sunt realizate in prima parte a anilor '90)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.99 kb |
Vizualizat: |
de 18513 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BOZO
Data înscrierii: 20/Ian/2010 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti, Iasi, Viena
|
Trimis: Mie 09 Feb 2011 22:26:52 Titlul subiectului: |
139726 |
|
"All in" pe Piata Unirii sens spre Tg. Cucului!
_________________ http://www.urbanrail.net |
|
Sus |
|
|
|