Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

O prezentare completa a vechilor troleibuze din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 14:31:33    Titlul subiectului: 81573

Ultimul din lotul celor patru, dpdv al numarului de parc, era 219. Si acest troleibuz a fost casat - din punctul meu de vedere - inainte de vreme. Functiona foarte bine si nu prezenta semne adanci de uzura.
Troleibuzul 219 a fost condus o perioada de timp de o soferita ( aceeasi afirmatie o sustin si-n cazul troleibuzului 213).
219 si-a pastrat schema de culoare originala pana in ultima sa zi de activitate. A fost condus cu grija ( desi era un troleibuz care rezista la viteze mari) si intretinut corespunzator. La interior, majoritatea scaunelor erau originale ( montate din fabrica ), iluminarea era satisfacatoare. Plafonul se prezenta valurit pe portiuni reduse. Becurile de balizare functionale erau cele din partea din fata a troleibuzului. Traseul frecventat de acest troleibuz era 102.
Sa vedem si o schita a lui 219:



219.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.84 kb
 Vizualizat:  de 9923 ori

219.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2007 02:36:55    Titlul subiectului: 81624

Ultimul lot de troleibuze articulate a sosit la Galati in anul 1992. Acest lot era format din 3 troleibuze ROCAR 217E, cu numerele de parc 220, 221 si 222.

Inainte ca aceste troleibuze sa fie casate ( anul 2003 ) pot afirma ca cel cu numarul de parc 220 era cel mai deteriorat. La interior, podeaua era uzata in unele locuri pana la placaje, o parte din barele de sustinere ( in special cele din dreptul usilor ) lipseau iar o parte din panourile laterale abia se mai tineau in rame din cauza umflaturilor produse de factorii de mediu. Prin burduful cel vechi - la care ajunsesera s-atarne si sarmele de fixare - se putea observa o buna portiune din... bolta cereasca. Mecanicii s-au grabit sa schimbe acest element cu unul nou, lucios, mai rezistent, cusut in partile pliabile cu ata pescareasca de culoare albastra. Scaunele erau si ele cam uzate, suprafata lucioasa a acestora era pe alocuri pocnita si rupta, permitand formarea aschiilor. Becurile amplasate pe cutia de control a usilor nu erau functionale.
In plus, imi amintesc ca la usa a IV-a, cele doua elemente componente erau luate de la un alt mijloc de transport in comun si vopsite in schema de culoare a troleibuzului. De asemenea, in dreptul usii era amplasata o bara metalica ce asigura legatura intre penultima treapta si tavan ( ar fi trebuit ca aceasta bara de sustinere sa aiba o racordare cu o alta bara al carui scop e sa sprijine calatorii care urca treptele din dreptul usii).
Iluminarea era foarte buna, iar troleibuzul rezista la viteze medii. Becurile de balizare din partea din fata erau functionale iar in partea din spate functiona doar cel din stanga sensului de mers. Troleibuzul a promovat pentru cateva luni reclama la Lineliv ( alaturi de midibuzul YRB). Desi ar fi trebuit sa reziste pana prin anii 2005, termenul de casare a fost pronuntat mult mai devreme.
Am sa prezint doua desene cu troleibuzul 220:
-primul desen a fost imprumutat de pe FORUM, mai precis din cadrul subiectului "Troleibuzele Dac/Rocar din Galati";
-al doilea desen este o schita de-a mea care prezinta troleibuzul 220 in schema de vopsire originala.



galati220_162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.71 kb
 Vizualizat:  de 9845 ori

galati220_162.jpg



220.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.89 kb
 Vizualizat:  de 9845 ori

220.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2007 03:06:47    Titlul subiectului: 81625

Despre troleibuzul 221 pot afirma ca a fost cel mai bun din intregul lot de troleibuze al RATU Galati. Nu am nimic de reprosat!
221 putea fi considerat un troleibuz de lux. Nu exagerez deloc. Acest mijloc de transport era mereu curat, bine intretinut, functiona la viteze mari fara sa vibreze sau sa prezinte un comportament care ar fi putut trada aspecte de uzura si nesincronizari, podeaua era acoperita cu cauciuc striat si nu prezenta forme avansate de uzura, placajele prezentau semne slabe de valurire iar barele de sustinere ( cu exceptia usii a II-a) erau la locul lor. Usa a II-a era singura ramasa fara sistemul de bare si sincer sa fiu ma mir cum de nu s-a gasit alta pentru inlocuire. La troleibuzul 221, toate becurile erau functionale! Sistemul de iluminare aferent plafonului functiona fie pe ramura stanga a sensului de mers, fie pe ramura dreapta. Becurile din panoul de comanda al usilor ramaneau aprinse indiferent de pozitia usilor. Aceelasi lucru il pot afirma si despre cele doua becuri existente in prima treapta a fiecarei usi. In plus, troleibuzele din lotul 220-222 aveau becuri amplasate si in exteriorul habitaclului, mai precis deasupra usilor. Si acelea erau functionale - in cazul troleibuzului 221 - si ramaneau aprinse indiferent daca usile erau deschise sau nu. Becurile de balizare erau toate functionale iar in partea din fata, in lacasul pentru traseu existent deasupra cabinei soferului, era montat un tub de neon.
Pe bordul troleibuzului fusese montat, suplementar, un volt-ampermetru. Un alt element inedit erau capsatoarele de bilete. Intr-o perioada de timp troleibuzul 221 a avut capsatoare cu inscriptionare asa cum au avut si Isuzu in primele lor zile de functionare pe traseele din Galati. Singura diferenta intre aceste capsatoare era ca cele instalate pe barele de sustinere ale troleibuzului erau mult mai mici decat cele montate in incinta Isuzu-urilor.
Troleibuzul 221 a fost casat in mod nejustificabil. Nu pot sa-mi explic de ce personalul din incinta RATU Galati a decis sa caseze un troleibuz functional 100%, aspectuos si bine intretinut.
In prima poza este prezentat troleibuzul 221 dupa ce s-a renuntat la reclama pentru detergentii Gala. Troleibuzul a fost vopsit integral. Poza este imprumutata de pe FORUM, din cadrul subiectului "Troleibuzele Dac/Rocar din Galati".
Cea de-a doua poza este o schita personala ce infatiseaza troleibuzul 221 in schema de culoare originala.



221_127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.93 kb
 Vizualizat:  de 9844 ori

221_127.jpg



221.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.18 kb
 Vizualizat:  de 9844 ori

221.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2007 03:21:57    Titlul subiectului: 81626

Din punct de vedere al modului de prezentare tehnic si estetic pot afirma ca troleibuzul 222 se putea clasa intre 221 si 220. La interior era destul de uzat, podelele erau in unele parti roase pana la placaje sau prinse cu fasii metalice si puncte de sudura, o parte din scaune erau deteriorate iar altele fusesera schimbate. Iluminatul in habitaclu era bun desi becurile din cutiile de comanda ale usilor si din treptele de acces nu erau functionale. Nici cele existente in exterior, amplasate deasupra usilor, nu erau functionale.
Becurile de balizare functionau doar in partea din fata a troleibuzului alaturi de alte trei becuri montate deasupra locasului pentru traseu.
Troleibuzul 222 a promovat doua reclame pentru produsele Daewoo. Dupa cum a afirmat si Deprodio, prima reclama a fost la "Cielo-Rodae Automobile-Daewoo", in schema de culoare rosu cu albastru, alaturi de 213 si 217, iar a doua reclama, tot pentru Daewoo, de aceasta data in schema de culoare albastru cu galben promovata impreuna cu troleibuzele 202 si 203.
222 era unul dintre acele troleibuze care putea rula cu viteza sporita. Era utilizat deseori pe traseul 102.
In schita de mai jos am prezentat acest troleibuz in culorile sale originale:



222.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.63 kb
 Vizualizat:  de 9843 ori

222.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2014
Mesaje: 130
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 00:21:03    Titlul subiectului: 86208

nu am gasit in reprezentarile voastre schemele originale de culoare a troleibuzelor. Din ce imi amintesc eu 201 si 202 erau portocalii cu o dunga alba sub geamuri; de la 203 la 207 erau mustar cu dunga alba. 208 la 211 erau rosii (particular de care imi aduc aminte: aceste trolee au venit la galati cu citeva zile inainte de un cutrmur puternic in noiembrie sau decembrie).

Va aduceti aminte care din troleele noi aveau suportul de la oglinda din dreapta divers fata de toate celelalte???

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 23:49:53    Titlul subiectului: 86395

In continuare am sa prezint 2 poze vechi:
- prima poza e facuta pe undeva prin 2000, in Centrul Galatiului, la Hotel Dunarea, in timpul unui miting FNI: se pot observa troleibuzele 206&212. Din pacate poza e alb-negru, si e preluata din arhiva ziarului Viata Libera.Pe atunci 206 trecuse printr-un RK, dupa o lunga perioada de absenta ; 212 nu intrase inca la RK-ul complex (ultimul RK).
- a doua poza dateaza din 14.09.1992; in ea se pot observa troleibuzele 201&207 (de fapt , primul si ultimul din cadrul primei serii). Ambele se aflau stationate la punctul de garare existent la acea vreme langa Stadionul Dunarea. Se observa ca ambele fusesera revopsite, la doar 3 ani de la aparitie. 201 pare sa aiba o stare destul de deplorabila, se observa geamul de langa burduf inlocuit cu o tabla. In urmatorii ani si 207 avea sa beneficieze de astfel de table in locul multora dintre geamuri...



206.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.05 kb
 Vizualizat:  de 9439 ori

206.GIF



201&207.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.58 kb
 Vizualizat:  de 9439 ori

201&207.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2008 00:21:02    Titlul subiectului: 86402

In schemele prezentate mai sus, pe 208 l-am redat in culoarea originala. La fel si troleibuzele 220, 221 si 222. De asemenea, troleibuzul 201 a fost prezentat de Sergabi in culorile originale.
In cazul celorlalte troleibuze am infatisat diferite scheme de culori pe care acestea le-au promovat de-alungul perioadei de functionare.

Felicitari pentru poze, cg2005! Doresc totodata sa mentionez ca atunci cand s-a efectuat prima din cele doua fotografii expuse de colegul nostru, troleibuzul 206 avea schema de culoare alba cu dunga lata rosie in partea inferioara si dunga subtire rosie marcata sub geamuri, iar troleibuzul 212 era alb cu dunga rosie in partea inferioara. In cea de-a doua poza, atat 201 cat si 207 se aflau la "primul strat de vopsea" aplicat de mecanicii Transurb-ului (pe atunci se numea R.A.T.U. Galati). 201 a intrat apoi la RK, a fost refacut in proportie de 60% si a primit schema de vopsea pe care am prezentat-o la inceputul acestui topic. 207 a mai promovat reclama la Viata Libera, si-a pastrat culorile dupa ce s-a renuntat la reclama, a trecut printr-un RK si intr-un final, a primit schema de culoare prezentata in schita corespunzatoare din cadrul topicului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2008 02:44:20    Titlul subiectului: 86410

La DAC 117 E, imediat în spatele lăzii cu contactori se află, de regulă, o "ciupercă" din metal. La voi a existat acest element? La noi, după RK-ul care a dus la desființarea lăzii cu contactori, a dispărut și "ciuperca".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2008 02:54:09    Titlul subiectului: 86412

"Ciuperca" de care spui - si care in cele mai multe cazuri avea forma tronconica - a existat la toate troleibuzele care au avut lada cu contactori amplasata in spatele cabinei. La Galati nu s-a renuntat la aceste lazi, troleibuzele respective - 19 la numar (201-219) - au rulat cu ele pana la casare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 14 Feb 2011 23:11:54    Titlul subiectului: 139940

O intrebare privitoare la un detaliu pe care l-am uitat... Unul dintre troleibuzele articulate din al doilea lot (209-211) avea inscriptionat, deasupra numarului lateral, un cuvant "DIAL" - Dumnezeu stie ce-o fi insemnat. Nu mai stiu care era troleibuzul acela, poate cineva isi mai aminteste.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community