Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M6: Bucuresti - Aeroportul Henri Coanda (Otopeni)
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 08:46:09    Titlul subiectului: M6: Bucuresti - Aeroportul Henri Coanda (Otopeni) 140033

O noua schimbare a viitoarei rute de metrou spre aeroportul Otopeni. Aceasta nu va porni de la Piata Victoriei ci de la statia 1 Mai. Articolul se gaseste aici

Citat:
S-a schimbat traseul magistralei 6 de metrou.

Linia 6 de metrou care ar urma să facă legătura între municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) va pleca de la stația 1 Mai în loc de Piața Victoriei. Devierea traseului a fost decisă de Metrorex pentru a reduce costurile de execuție a lucrării.

Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aerop Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.

Traseul inițial anunțat de compania de transport ar fi trebuit să plece de la stația de metrou Piața Victoriei și, ulterior, să ajungă la Piața Presei Libere.

“S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.

O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.

“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.

După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.

Mie personal, anul 2018 mi se pare un termen tareeeee optimist Very Happy

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 04 Iun 2019 07:04:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 16:53:24    Titlul subiectului: 140077

Nu cred ca este o schimbare. Au existat mai multe optiuni si s-a ales aceasta. Pentru mine era destul de evidenta aceasta varianta, mai ales ca, costurile de executie si rulare sunt mult mai reduse decat celelalte variante.

Termenul avansat este unul bun, mai ales ca tunelele pot fi sapate mai usor pe ruta aleasa, decat prin oricare alta (majoritatea vor fi prin camp, putine constructii la suprafata etc)

Mai degraba efectuau lucrarea asta inaintea cele din Dr Taberei, dar nu alegem noi care si cum se efectueaza... pentru ca s-ar fi realizat mai rapid.
Asa, nici Dr Taberei nu a inceput, nici Otopeni, si cine stie cand vor fi gata...
Plus ca spre nord, se va realiza si flux important de calatori, care ar veni din Otopeni spre oras, s-ar diminua traficul auto etc

Metrorex ar trebui sa ia in calcul si constructia de "Light Rail", si la suprafata, cat si in subteran.
In orice capitala din lume se impune in centru sa fie subteran (aici toata lumea stie de ce) iar la periferii se alege varianta de suprafata, care apropo, poate foarte bine sa functioneze si ca tren urban. Exemple sunt gramada. Uiti de un lucru: zona Baneasa, si Otopeni, are un flux foarte mare de calatori, care in prezent folosesc autoturismele. 70% din ei ar folosi metroul, si mai ales daca ar avea si o parcare la capatul de metrou unde sa lase masina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 17:04:14    Titlul subiectului: 140083

Citat:
S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.
Deci pentru 4-5 calatori care vin cu trenul si apoi iau avionul o sa avem o linie prin camp, care deserveste prea putin Bucurestiul, in schimb va folosi mai mult locuitorilor din Otopeni...
De ce nu au facut cale ferata daca asta voiau, doar sa lege aeroportul de gara ? Era si mai ieftin (daca asta vrem, lucruri ieftine) si era deja facuta pe o distanta foarte mare.

Si apoi, cei care merg in zona Baneasa de unde vin? Nu trebuie sa le asiguri si lor un schimb decent cu restul retelei? In principal cu magistrala 2 ?? Sau le-o asiguri prin 2020, cand probabil dl Jules Verne Udriste vede deja M4/M6 la Eroii Revolutiei.. Very Happy
Deci facem M6 pentru oras, dar o ducem prin zone nepopulate?
La Victoriei era mai greu, asa ca am ales solutia mai simpla...Si ieftina...Ca de obicei.
Si va dati seama...Nu avem macaz la Bazilescu, dar va trebui sa spargem tunelul M4...Sunt foarte curios ce va iesi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 21:09:22    Titlul subiectului: 140099

bogdaneftimie a scris:
Este un terment bun, mai ales ca tunelele pot fi sapate mai usor pe ruta aleasa, decat prin oricare alta (majoritatea vor fi prin camp, putine constructii la suprafata etc)
Mai degraba efectuau lucrarea asta inaintea cele din Dr Taberei, dar nu alegem noi care si cum se efectueaza...
Hai sa ne aducem putin aminte despre "maretele realizari ale partidului(-lor) si poporului muncitor" dupa 1989. Nicolae Grigorescu II-Angel Saligny (Linia de Centura), tunele sapate de pe vremea "odiosului"---termen finalizare: 2008, adica aproape 19 ani de la revolutie.
Gara de Nord II-1 Mai-martie 2000
1 Mai-Parc Bazilescu (probabil) anul 2011
La noi "problema" este cu "restul de bani" necesari. Majoritatea proiectelor de infrastructura s-au impotmolit din aceasta cauza. Din cauza asta sunt eu sceptic cu 2018.

Asa ca eu zic sa lasam toate balivernele astea cum ca 2018 este termen optimist.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 21:52:47    Titlul subiectului: 140101

Neglijezi un lucru. De data asta "sefii" de proiect vor fi straini, nemti cel mai probabil...Iar ei au interesul sa-si ia banii, la ei nu exista mentalitatea "timpul trece, leafa merge". Totul este sa avem si noi restul de bani necesari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 14:21:07    Titlul subiectului: 140280

Ce costuri enorme de execuție ale lucrării de la P-ța Victoriei la P-ța Presei Libere?
Oricum, ar trebui să există 2 legături către Otopeni: de la Avitorilor 2 și de la 1 Mai.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 16:55:32    Titlul subiectului: 141635

Articolul acela pare a avea o scapare: este vorba de 19 statii, nu de 9 statii, dintre care 15 vor fi noi. Cel mai probabil vor fi: Gara de Nord 2, Basarab, Grivita, 1 Mai, statie in cartierul Pajura, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Cartier Baneasa, Aeroport Baneasa, Complex Baneasa (sau Baneasa Institut), Meteo Baneasa, Privighetorilor, Padina, Teisani (sau Horia, Closca si Crisan), 3 statii in Otopeni (una in dreptul strazii Maramures, una exact in centru la iesirea strazii 23 August si una in nord cam in dreptul strazii Zborului) si 2 statii la aeroport (una pentru terminalul de sosiri, si una pentru cel de plecari, desi as miza pe o singura statie plasata intre cele doua terminale, ca la noi nu este o distanta chiar asa de mare intre terminale).

Intrebarea ar fi daca vor executa toata linia odata, sau o vor imparti pe tronsoane pe care le vor deschide treptat pana ajung la aeroport ?

De acord si eu cu termenul 2018 ca fiind prea optimist. Macar sa ajunga in Baneasa pana atunci... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 18:33:08    Titlul subiectului: 141642

Niciodata nu au existat in vreun proiect 2 statii la aeroport. Cele 9 statii la care se face referire sunt cele noi. Nu se vor mai face cate se spunea initial. Nici nu cred ca ar avea de exemplu rost sa faci 3 statii in Otopeni. Totusi este doar un mic orasel, nu se justifica 3 statii acolo cate sunt de exemplu in Militari unde sunt 300 mii locuitori.
Iar gara Baneasa... prefer sa ma abtin, nu stiu cati iau trenul de acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 22:31:05    Titlul subiectului: 141656

Aveti bineinteles dreptate din punct de vedere al justificarilor. As lua insa in calcul extinderea orasului Otopeni ca suprafata, in contextul dezvoltarii acestuia in viitor, poate vor fi necesare statiile (desi pot fi facute ulterior). Gara Baneasa este utilizata in special vara. Sa facem "statie de vara" la Gara Baneasa? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 19:25:39    Titlul subiectului: 141695

Dacă s-ar face Gara Băneasa mai utilizabilă s-ar putea decongestiona traficul din Gara de Nord prin ea. O stație de metrou ar face asta cu succes. Chiar nu știu de ce s-a tins către centralizarea traficului feroviar din București cât timp în toate capitalele lumii există gări pentru aproape toate direcțiile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 23:55:44    Titlul subiectului: 141707

Traficul din Gara de Nord ti se pare 'sufocant' ? E chiar lejer fata de anii '70 / '80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2011 00:44:58    Titlul subiectului: 141710

Mă rog... dacă e s-o luăm pe așa, trenurile oricum având întârzieri imense oricum nu le trebuie alte gări. Dar practic metroul trebuie să prevadă niște nevoi, nu să acopere unele deja existente. Așa că dacă acum gara aia are un amărât de peron și pleacă un tren pe săptămână, poate peste mai mult sau mai puțin timp va exista un operator privat care va avea rute importante de acolo. Poate fi o fabulație, și poate nu se justifică acum investiția, dar trebuie măcar făcut planul de așa manieră încât să lase o portiță de realizare a lucrului ăstuia cândva oricând.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mai 2011 23:42:35    Titlul subiectului: 143759

De ce trebuie sa ajunga metroul la Aeroprtul Otopeni? Daca nu ma insel, cu costuri infinit mai mici, de legatura dintre aeroport si oras se poate ocupa CFR-ul cu niste rame! Tot ce trebuie este realizarea unui racord de vreo 2-3 km, incomparabil mai scurt si mai ieftin cu tunelul de metrou (ca la noi metroul nu poate sa iasa la aer).
Acum cativa ani s-a scos ochii la fraieri cum ca peronul de langa DN1 este provizoriu si ca linia va fi prelungita pana langa aeroport. Asta ar trebui sa se faca! Daca vrei sa faci metrou in Otopeni, aia e altceva, dar nu sa te acoperi cu "legatura orasului cu aeroportul".
Si mai e o treaba pe care mi-a semnalat-o un prieten: in cladirea noua au fost prevazute spatii care sa gazduiasca o statie de cale ferata (metrou sau CFR)? Sau ii plimbi pe baieti cu sarsanalele in spinare intre cladirea aeroportului si statia de cale ferata?
Citat:
Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai

Si va subtraversa si ea apeductul? Prima subtraversare s-a facut foarte greu, cu un efort supraomenesc, crede cineva ca se va mai putea face si a doua?

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Mai 2011 06:53:25    Titlul subiectului: 143763

- Nu cred ca noua cladire a aeroportului are prevazut la subsol spatiu pentru trenuri CFR ( rame ) / metrou.
- Subtraversarea apeductului trebuia facuta in circa 6 luni de munca si nu in 22 de ani - ma rog, ar trebui scazuti anii in care lucrarea a fost abandonata.
Putin off topic, dar voi fi scurt
Apeductul se va subtraversa si intre statiile Dr Taberei 34 si Parc de pe viitoarea magistrala M 5. Eu sper din toata inima sa li se sparga apeductul la lucrari ca sa se umple toate gropile cu apa, sa avem bazine de inot olimpice in cartier din 500 in 500 de metri. Ce n-a vazut Parisul in viata lui !.
Redevenind seriosi : apeductul de la Pod Constanta a fost subtraversat in 22 de ani. In cat timp crezi ca va fi subtraversat acesta din calea lui M 5 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Mai 2011 17:43:39    Titlul subiectului: 143772

Citat:
- Subtraversarea apeductului trebuia facuta in circa 6 luni de munca si nu in 22 de ani

Sa tot fie 10 metri de tunel! Sau mai putin? Cred ca nici 6 luni nu e un termen bun!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Mai 2011 18:53:46    Titlul subiectului: 143773

andrei11 a scris:
In cat timp crezi ca va fi subtraversat acesta din calea lui M 5 ?
Noi la M4 n-am vrut sa folosim scutul din motive care imi scapa si am preferat o metoda originala, cu "tevi" orizontale.
Insa M6 (sensul spre gara) va trebui sa subtraverseze acolo atat actualul pasaj rutier, cat si M4. Data fiind adancimea mare, "re-subtraversarea" apeductelor din zona nu va fi o problema pentru M6.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2011 16:05:18    Titlul subiectului: 151050

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-10949615-metrorex-semnat-contract-consultanta-66-6-milioane-euro-pentru-linia-metrou-care-ajunge-otopeni.htm

Metrorex a semnat un contract de consultanta de 66,6 milioane de euro pentru linia de metrou care va ajunge la Otopeni

Metrorex a semnat, joi, cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania si subcontractantul Seneca Group International/Systra (Franta) un contract de 66,6 milioane euro pentru consultanta la extinderea retelei de metrou pana la Aeroportul Otopeni. Contractul este finantat printr-un credit al Bancii Internationale de Cooperare a Japoniei (JICA) si prin contributii de la bugetul de stat. Potrivit Metrorex, noua linie va fi pusa in functiune in 2017-2018. Valoarea totala a investitiei este estimata la 800 milioane euro, urmand sa fie construite intre 10 si 14 statii pe un traseu de 14 km.
Consortiul va oferi servicii de consultanta (tehnica, economica, etc.), servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor, echipamentelor si produselor pe perioada de garantie pentru implementarea cu succes a Proiectului, atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat, in conditiile asigurarii standardelor de calitate.

Activitatea consultantului va include, fara a se limita la acestea, urmatoarele:

•activitati de pregatire a lucrarilor de executie si proiectare (studii, proiecte, planuri si documentatii pentru obtinerea de avize, evaluari, proiecte tehnice preliminare, caiete de sarcini, documentatii de achizitie, etc), finalizata cu perioada de achizitie si contractare a lucrarilor, echipamentelor, produselor, etc. (analiza ofertelor, asistenta la negocierea si incheierea contractelor, etc.);
•activitati de urmarire a lucrarilor (verificare de proiecte tehnice de executie, supervizare documentatii si executie a lucrarilor, monitorizare, etc.) finalizate cu punerea in functie (perioada probelor la punerea in functie si intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor necesare la punerea in functie, etc.) inclusiv monitorizarea comportarii constructiei si echipamentelor, intocmirea documentatiilor si recomandari privind lucrarile de mentenanta, remedieri, daca este cazul) si recomandari pentru eliberarea garantiilor de buna executie;
•va asista in coordonarea legala a resurselor si in administrarea obligatiilor sale contractuale in relatia cu contractantii;
•va asista in stabilirea prioritatilor pentru indeplinirea obiectivelor Proiectului;
•va analiza si va certifica justificat toate platile pe care Beneficiarul le va face pe parcursul desfasurarii Proiectului;
•va asigura respectarea, in toate fazele de desfasurare a Proiectului, a cerintelor legale in Romania privind siguranta constructiilor si a executiei, calitatea, sanatatea si mediul;
•va asista la elaborarea planurilor si programelor necesare informarii competitorilor, ofertantilor, furnizorilor si constructorilor.

Investitie sustinuta printr-un credit acordat de Banca Japoniei

Proiectul este prevazut atat in Strategia de dezvoltare a retelei actuale de metrou elaborata de Metrorex S.A. si aprobata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii cat si in Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti - Studiul Masterplan de Transport WSP 2008 aprobat de Primaria Municipiului Bucuresti.

Investitia a fost declarata "Proiect de mediu" de catre Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala respectiv Agentia Japoniei pentru Cooperare Internationala (JICA), cu care s-a semnat un acord de imprumut pentru finantarea partiala a proiectului. Astfel, lucrarile vor fi finantate printr-un credit garantat de stat de 320 milioane euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza (JICA) si din contributii locale ale Guvernului Romaniei prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

•Traseul intre Bucuresti si Otopeni se face printr-o ramificatie din Linia 4 Gara de Nord - Lac Straulesti in zona de nord a statiei 1 Mai- Bdul. Expozitiei - Parc Herastrau (terminalul de la Piata Presei Libere al liniei 41 de tramvai) - Gara Baneasa- Aeroport Aurel Vlaicu Baneasa- Centrul Comercial Baneasa- Centura Otopeni- Otopeni- Aeroport Henri Coanda).
•Astfel, au fost stabilite urmatoarele posibile amplasamente de statii: Pajura, Expozitiei, Parc Herastrau (terminal Linia tramvai 41), Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Aeroport Henri Coanda.

Capacitate maxima posibila de transport va fi de 50.000 calatori/ora si sens si vor fi puse in functiune 10 trenuri (1tren=6vagoane)

- Tipul materialului rulant: trenuri de metrou grele pentru exploatare urbana subterana (compatibile cu trenurile aflate in circulatie pe reteaua existenta de metrou)- 1250 calatori/tren pentru o circulatie la o capacitate de transport de 50.000 calatori/h/sens si o frecventa de 90 sec.

Intr-o prima etapa, circa doua luni, consultantul va realiza o revizuire a Studiului de Fezabilitate in sensul eficientizarii costurilor prin revizuirea rutei si a numarului de statii, iar in cursul anului 2012 va elabora proiectul tehnic preliminar si caietele de sarcini pentru lansarea licitatiei de adjudecare a lucrarilor de structura a statiilor si tunelelor de metrou.

Metrorex a initiat realizarea Studiului de Fezabilitate pentru continuarea liniei 4 de metrou pe traseul Gara de Nord - Gara Progresu iar odata realizat in intregime acest traseu Municipiul Bucuresti va beneficia de cea mai importanta linie de metrou pe diametrala Nord - Sud, care va lega si va servi cele doua aeroporturi, Otopeni si Baneasa, cu principalele gari de cale ferata, Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 16:31:30    Titlul subiectului: 151066

Complet aiurea că nu va exista și o linie P-ța Victoriei 1 - Arcul de Triumf - P-ța Presei Libere (P.P.L.) sau Aviatorilor 2 - Arcul de Triumf - P-ța Presei Libere (P.P.L.). Deci dacă vii din centru și vrei să ajungi la P.P.L. tot trebuie să iei autobuzul.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 17:17:03    Titlul subiectului: 151068

Va avea statie si la Piata Presei libere, uita-te pe harta de pe hotnews. Deci vei avea cum sa ajungi din centru si fara autobuz. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 17:55:08    Titlul subiectului: 151072

Dar, e aiurea să ocolești pe la Gara de Nord ca să ajung acolo (plus că trebuie să schimbi de 3 ori metroul). Așa că lumea va prefera să ia în continuare metroul de pe M2, apoi 131, 330, 331, 335.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 23:35:17    Titlul subiectului: Mag-lev 151085

Presupun ca sistemele de centralizare le vor cumpara de la Bombardier CITYFLO 350 (ca sa fie compatiblia linia cu ramele "vechi" de la Bombardier, cel putin asa am citit prin presa ca se va face pe M3 + rame spaniole).
Iar trenurile le vor cumpara de la aia cine vor da spaga mai mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 05:48:50    Titlul subiectului: 153822

andrei11 a scris:
2) Unde ai vrea sa construiesti depoul lui M 6 ? Cat mai ieftin cu putinta, evident. Pentru ca la Straulesti va fi depoul lui M 6 si nu al lui M 4.
Nu am spus neaparat ca nu ar fi bun depoul la Straulesti. Dar hai sa fim si logici + realisti (ca de teorie si "planuri", slava Domnului, suntem satui). Lor le ia 12 ani pentru 2 statii sau 20 pentru 3. Asa ca facem acum depou pentru o magistrala care va exista "teoretic" nu se stie cand? Sincer,facem un ramasag intre membrii forumului,ca nu o sa apucam niciodata sa ajungem cu metroul la Otopeni? Eu sincer prefer sa port discutii mai realiste. M6, M7 etc. acestea sunt discutii SF,si nu cred ca face obiectul forumului...
andrei11 a scris:
3) Incearca sa conduci un tren ( pe șine ) intr-un tunel incontinuu ca si mecanic, sa experimentezi "efectul de tunel" din punct de vedere al ochilor si dupa aia discutam!
Imi asum linistit "riscul" si bag mana in foc ca la orice strigare s-ar gasi mii de oameni care sa accepte sa conduca un metrou chiar si pe 50% din salariile care le primesc actualii mecanici. Daca e asa greu sa conduci un metrou si mai ales pe un asemenea salariu,ala de e gunoier ce sa mai zica? Sau salahorul din constructii? Sau si un simplu vanzator ce sta in picioare 14 ore pe zi pe un salariu de nimic?? As putea continua si exemplifica la infinit,dar o dam in offtopic. Daca gasim un topic potrivit as continua discutia cu drag, am argumente destule.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 20:25:45    Titlul subiectului: 153849

andrei11 a scris:
Incrucisare la nivel ? NICIODATA ! E prea riscant...
Uitati-va la trama stradala, actuala si viitoare, NU va fi nici o incrucisare, va fi ceva de genul podul de la Eroilor.
...
De aceea am sugerat ca statia terminus al lui M 6 sa fie undeva pe Dinicu Golescu spre Stirbey. Evident alta statie - si la alta adancime - va fi tot pe acolo si pentru M 4, dar pe "Uranus"...

O varianta ar fi chiar in fata garii, insa nu stiu daca acolo mai este loc de o incrucisare denivelata ca la Eroilor daca rebrusmentul ar fi pe Dinicu Golescu (sau str Garii de Nord, alta posbilitate). Nici timp, nici spatiu.
La Podul Cotroceni deja M1 (linia spre Eroilor) incepe sa coboare. In plus impresia mea este ca M1 si M3 nu sunt la acelasi nivel acolo la Pod Cotroceni), M3 fiind mai sus, ceea ce faciliteaza putin subtraversarea. S-ar putea sa ma insel, insa asta este impresia mea.
Daca vorbim de zona Stirbey Voda, rebrusmentul nu poate fi decat in Parcul Operei, dar nici acolo nu prea este spatiu, din cauza curbei pe care o va avea M5, care va ocupa o mare parte din parc.Ar fi fost o idee frumoasa ca M6 sa ajunga acolo, poate asa M4 si sau M6 ar fi avut statie de corespondenta cu M1 si M3.
Insa visam frumos, dupa cum se preconizeaza vom avea o magistrala Otopeni-Progresu de cca 40km, fara nicio statie de corespondenta cu M3, cu o corespondenta cu M2 destul de departe in sud si cu una cu M1 departe in nord. Poate ca erau necesare doua intersectii cu M1 si M2 si cel putin una cu M3.
Pe scurt, M6 va fi o magistrala lunga, mamut, insa deloc practica.
Ramane de vazut ce se va intampla pe viitor cu cele cateva statii ale M4 care vor ramane in afara acestui traseu. Vor fi naveta sau o ramura distincta ?
Oricum tot ce vor dori EI se va face, indiferent de parerea noastra, a celor care utilizeaza metroul. Ati vazut vreun studiu legat de prelungirea M4 spre Straulesti ? Vreun studiu pentru M4 spre sud ? Vreun studiu pentru M6 care sa justifice o linie de metrou ? Vorbesc despre un studiu serios, din care sa reiasa necesitatea vreunei investitii din cele mentionate, nu studii facute "pe genunchi" ca sa ia cineva cateva milioane de euro.
Singurele care poate se justifica la ora actuala sunt M5 (partial) si, posibil, M7. Restul sunt "gauri negre"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 21:13:12    Titlul subiectului: 153850

Nu stiu de ce ai adus in discutie statia Republica, in varianta mea statia GdN 2 este statie de tranzit. Inclusiv in varianta in care se va construi M 6, se pot face 2 capete de linii, pentru M 6 pe Dinicu Golescu si pentru M 4 la Stirbey Voda. Asadar "cosmarul" Republica ar dispare pentru Gdn 2.
Sa nu "sara" in sus economistii de serviciu pe motiv ca intre gara si Stirbey practic avem 4 linii, 4 tunele separate.
Am o varianta si pentru tunel suprapus intre Gara si Stirbey si o statie suprapusa la Stirbey, una cap de linie pentru M 6 si una de tranzit pentru M 4.
Ceea ce am prezentat eu aici sunt pure speculatii teoretice pentru forumul de transport si nu am pretentia sa reprezinte variante realiste.
Upgrate
Da, m-am decis, varianta cu traseul suprapus intre GdN 2 si Stirbey, inclusiv cu 2 statii suprapuse la Stirbey este mult mai economica. Cu toate acestea voi lasa si actuala schema pe forum. Voi revenii cu detalii.



Schema tram.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.59 kb
 Vizualizat:  de 25485 ori

Schema  tram.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2012 21:46:51    Titlul subiectului: 153853

Am adus in discutie statiile Republica si GdN1 pentru ca ele sunt singurele statii gandite ca statii terminus pentru 2 magistrale (ba chiar GdN1 pentru 3 magistrale, dar ne referim acum numai la nivelul unde ar fi avut capat de linie M1 si inelara de sud). GdN1 nu a apucat sa fie statie terminus (dar a ramas cu liniile de rebrusment), in schimb Republica a avut acest rol de capat de linie dublu pentru o perioada de cca 10 ani pentru cele doua ramuri de atunci ale M1, deci este cel mai la indemana exemplu.
Unde apare diferenta notabila fata de Republica/GdN1 pentru cei care sustin ca GdN2 va face fata cu brio ca si capat de linie pentru M4 si M6... Ei bine, Republica (si la fel trebuia sa fie si GdN1) avea linii de rebrusment in continuarea statiei. Venea trenul, debarca pasagerii si imediat (cca 1 min) trenul se putea retrage pe una din aceste linii si astfel elibera peronul , unde putea sa soseasca imediat alt metrou. Mecanicii se puteau odihni cateva minute bune la capat de linie, erau 3 sau 4 linii de remiza, deci mereu era asigurata "rezerva" necesara pentru ambele linii.
Unde s-a stricat putin treaba la Republica...Cand una din linii a fost sacrificata pentru a construi "capodopera" de linie catre depoul Pantelimon, acest "echilibru" a fost putin afectat. Au ramas doar doua linii, dar si asa se putea face fata. Ca n-au mai vrut, alta discutie...
Ce se va intampla in schimb la GdN2 ? Acolo , neexistand nici macar o linie de remiza sau macar de asteptare la intrarea in statie si macazul fiind inaintea statiei nu exista decat posibilitatea ca metroul M6 sa intre in statie, sa debarce calatorii (sa spunem ca dureaza tot 1 min, vor fi multi calatori pe ruta asta din moment ce facem linie de metrou, nu? Very Happy ), iar mecaniciii sa "alerge" de la un capat la altul al trenului (fie prin interior, fie pe peron). Timp necesar pentru sportul acesta..cca 2 min. Deci s-au cam scurs deja 3 min de la intrarea in statie a trenului M6.
Nici nu apuca mecanicii sa ajunga la capat, sa puna in functiune postul de conducere de acolo (mai dureaza cca 1 min) si trebuie sa plece. Sa spunem ca pe M4 va fi un tren la 8 min, la fel si pe M6 (o frecventa nu extraordinala, dar onorabila) . Deja in cele 4 minute scurse, un tren M4 trebuie sa fi sosit in statie la celalalt peron (neaparat liber) , iar unul M6 ar trebui sa fie la 3-4 min in spatele celui de M4. Cum vor "tese" trenurile M4 si M6 astfel sa nu se apropie la mai mult de 3-4 minute unul de altul, treaba lor...probabil prin stationarea in statiile anterioare intersectiei, respectiv Jiului pe M4 si Pajura pe M6, pentru ca nu avem al treilea peron la 1 Mai (alt aspect negativ al coabitarii M6 cu M4 pe acelasi traseu). Dupa ce ca nu pot avea o frecventa onorabila din cauza capatului de linie Gdn2, foarte probabil ca in practica se va intampla sa si stationez prin statii. Cine merge acum pe M1-M3 stie cat de enervanta este situatia asta.."Stimati calatori, trenul stationeaza 2 minute", un anunt devenit obsedant. Si de multe ori treaba asta se intampla in mai multe statii la rand.
Deci va fi o cursa "contra-cronometru" permanenta, ceea ce nu va lasa loc niciunei abateri, greseli sau probleme. Va dati seama daca s-ar defecta un metrou si n-ar mai pleca din statie, sau mai stiu eu ce se intampla, ce tragedie ar fi la GdN2 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 1 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community