Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 23:57:09    Titlul subiectului: 139382

Da, SF adevarat. O sa vina klingonienii sa faca liniile astea.

Tot din ziarul Adevarul citire:

Picard out!



1[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.4 kb
 Vizualizat:  de 18320 ori

1[1].jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 21:30:44    Titlul subiectului: 139561

In legatura cu articolul postat de ByOnu mai sus: ca sa construiesti in ritm de 6 - 7 km/an timp de 10 ani, asta inseamna ca toate guvernele din urmatorii 10 ani, indiferent de culoarea lor politica, vor considera constructia metroului o prioritate foarte mare si vor scoate "din palarie" bani pentru constructie...si acest lucru e putin probabil fiindca in tara asta sunt si alte proiecte mai "presante" de finantat decat metroul bucurestean. In plus, este stiut ca "la oameni noi, proiecte noi..."

Si sa nu uitam ca nici in anii '80, cand eram pe locul 2 in lume ca ritm de constructie a metroului, cu toata "incurajarea" Tovarasului, nu am fost capabili sa facem 6 km/an.

Si din cate cunosc eu, in prezent, nicaieri in lume nu se construieste metrou exclusiv subteran (asa cum e de presupus ca vor fi aceste linii noi) in asemenea ritm, cu exceptia Madrid'ului si a catorva orase chinezesti, dar conditiile de "acolo" nu se prea aplica "aici".

Deci, intreb si eu ca Moromete: "Pe ce se bazeaza" Udriste cand face asemenea afirmatii?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 13:12:14    Titlul subiectului: 139617

Un articol mai degraba amuzant decat realist...

Foarte tare mi se pare faptul ca Udriste e poreclit Jules Verne... Laughing
cred ca mai potrivit era Geppetto, adica tatal lui Pinocchio... Laughing Laughing Laughing

La prima vedere se pare ca metroul din Drumul taberei ii interesa mai mult ca justificare pentru a cumpara trenuri noi...

Iar legat de magistrala "de poveste" Șoseaua Alexandriei - Voluntari, Udriste e chiar penibilo-comic cand recunoaste cu seninatate (sau senilitate ?!?) ca nici macar habar n-are cat ar putea costa... Rolling Eyes Astia prezinta la fel de multa "incredere" ca un zvonac oarecare de pe net, doar ca ii platim enorm si cam degeaba din banii nostri ... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Udriste-_-Am_cumparat_deja_trenurile_pentru_metroul_din_Drumul_Taberei_0_422957937.html

"Udriște: „Am cumpărat deja 21 de trenuri pentru metroul din Drumul Taberei“

Dorin Irimia

Luni 7 feb 2011

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriște, este de părere că, odată cu demararea lucrărilor de la metrou, se vor revitaliza mai multe domenii de activitate. Lucrările vor începe, din luna martie, la tronsonul Râul Doamnei – Eroilor de pe linia 5 „Drumul Taberei – Pantelimon“, linie pentru care s-au cumpărat deja 21 de trenuri noi.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriște, a spus că proiectele anunțate până acum sunt realizabile și că, o dată cu începerea lucrărilor, vor fi revitalizate mai multe domenii de activitate. „Se mișcă toată domeniile, de la cei care «dau cu pixul», până la zilierii de pe șantiere, care dau la lopată“, e de părere Udriște.

Când se inaugurează stațiile Pajurei și Bazilescu?

În luna mai vom pune în funcțiune cele două stații, iar pe circuitul de aprobare se află documentele pentru prelungirea acestei linii cu încă două stații, Laminorului și Lac Străulești
.

Cât de realizabile sunt proiectele pe care le-ați prezentat?

Am văzut că m-au numit în presă Udriște - Jules Verne. Proiectele sunt perfect realizabile. De fapt, chiar din primăvara asta începem lucrările la linia 5 -„Drumul Taberei – Pantelimon“. Vom face întâi tronsonul Râul Doamnei – Eroilor, pentru care avem și sursa de finanțare asigurată. Pentru lucrările la Eroilor – Iancului se va licita în vară.

De unde vin banii?

O parte, 395 de milioane de euro, sunt împrumutați de la Banca Europeană de Investiții (BEI), iar restul, până la 800 de milioane sunt de la stat. Tot de la BEI am mai luat un credit, cam de aceeași, valoare pentru a cumpăra trenurile.

Câte trenuri ați achiziționat?

În total sunt 37 de trenuri noi luate de la firma suedeză AD Tranz, actuala Bombadier. 21 dintre ele vor fi folosite pentru linia 5, iar restul le vor înlocui pe cele mai vechi din flota noastră.

Cât costă un tren?

Prețul unui tren, model nou, este de aproximativ 6,5 milioane de euro. Prețul este acceptabil, având în vedere că un kilometru de linie de metrou, cu tot cu echipament, adică «la gata», ajunge să coste 50-60 de milioane de euro. De aceea vă spun că extinderea metroului va relansa economia.

Și dumneavoastră vreți să extindeți rețeaua cu 80 de kilometri...

Da. Știu că este vorba de foarte mulți bani, dar o parte o avem deja de la BEI, o altă parte de la stat. Am primit și împrumutul de la japonezi, de 320 de milioane de euro, bani pe care îi vom investi în linia de metrou care va lega Gara de Nord de aeroporturi. Pentru o altă parte din bani s-au demarat negocierile pentru un alt credit. În plus, una dintre linii, chiar cea mai mare va fi realizată printr-un parteneriat public-privat, iar sursa de finanțare va fi asigurată de partenerul privat.

Despre ce linie este vorba?

Este vorba de linia Șoseaua Alexandriei - Voluntari, care măsoară aproximativ 25 de kilometri. Nu știm exact la cât s-ar ridica costurile pentru realizarea acestei magistrale, dar suma depășește un miliard de euro. Această linie face parte din Master planul de transport urban, elaborat de japonezi de la Jica pentru noi în anul 2000."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BIGRED1984



Data înscrierii: 27/Iun/2007
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 23:39:13    Titlul subiectului: 139647

Interesant interviul, dar pare tot unul dat pentru a se justifica activitatea nu prea stralucita.
Daca totusi este adevarat, atunci ar fi interesant de stiut: cand s-au comandat toate aceste trenuri, cat costa in total si de ce se refera la firma producatoare ca AD Tranz, actuala Bombadier, oare de cand este contractul (ca doar Bombardier a cumparat de mult timp AD Tranz)?
Si cum adica le-a cumparat deja, s-au dat deja banii sau doar au fost coma
Si daca totusi s-au comandat 37, cand ar trebui sa vina? Ce termene de livrare ar fi, ce capacitate de productie au suedezii?
Ar fi chiar culmea sa vina trenurile si sa nu avem magistrala sa le punem pe ea, chiar ar fi hilar sa avem trenurile pentru magistrala v, dar sa avem o mica problema, sa ne cam lipseasca magistrala v.

_________________
In me the WishMaster
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 00:26:47    Titlul subiectului: 139650

STOP JOC!

Nu s-a cumparat nimic inca (nici nu aveau cum).
'Dupe' ce cititi un anunt de atribuire in SEAP mai discutam, pana atunci...somn usor!

Intre timp bag si eu o 'stramba' la neAdevarul:
Se zvoneste ca noile rame vor fi chinezesti, la juma' de pretz decat crenvurstii...si deja se modifica Dragonul Rosu din 'talcioc' in 'hala de asmblare'...
Tare, nu???
Iar coreenii au dat deja ordin la santierele navale Daewoo Mangalia sa pregateasca docurile uscate pentru primirea super-sagetilor violete M5 Hyunday/Sangyong 'Ying-Yiang' comandate de guvernul Petre Roman inca din 1889...
Normal ca si japonezii n-au stat de 'lemn tanase' si au 'pe stoc' 337 de Mitzubishi cu sistem de 'levitatie transcedentala' care se alimenteaza exclusiv cu creveti vietnamezi 'la punga'...
Hai bonsoar...
Sper ca nu se supara Catalin si sa sterga mesajele astea de wikileaks... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Feb 2011 09:59:54    Titlul subiectului: 139762

O calatorie cu metroul va fi mai scumpa cu 10 %. Scumpirea vine la pachet cu cea a transportului de suprafta. Articolul se gaseste aici

Citat:
Biletele RATB s-ar putea scumpi cu 40%, iar călătoriile de metrou cu peste 10%

Biletele de tren, de metrou și cele RATB vor costa mai mult, după ce FMI a dat undă verde companiilor să scumpească serviciile. Informațiile apar în scrisoarea de intenție a Guvernului către FMI.

În perioada următoare, RATB ar putea crește prețul biletului cu 40%, până la 1,8 lei. De vină sunt majorarea TVA și combustibilii tot mai scumpi, susține conducerea regiei. Și Metrorex a primit undă verde la scumpiri. Prețul unei cartele de metrou ar putea crește cu peste 10 procente, până la 3,3 lei.
Și biletele de tren ar putea costa mai mult, în următoarele luni. Majorarea ar urma să acopere o parte din pierderile de sute de milioane de lei ale CFR Călători. În schimb, CFR Infrastructură trebuie să desființeze 1.000 de kilometri de cale ferată.

Este foarte interesant cum FMI a ajuns sa dicteze politica privind transportul in comun, oare sa trimitem petitiile noastre privind transportul public, direct la .....FMI ? Ca vad ca el ne conduce tara.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Feb 2011 13:32:19    Titlul subiectului: 140007

Din ciclul "hei rup, hei rup, cad stanci de fier":

http://b365.realitatea.net/news/cele-mai-noi-statii-ale-metroului-bucurestean-sunt-aproape-gata-foto/

"Cele mai noi stații ale metroului bucureștean sunt aproape gata
16 Feb, 12:02 / Cristina Macuc

Stațiile Pajura și Parc Bazilescu, ce urmează să fie date în folosință peste aproximativ trei luni, vor completa traseul Gara de Nord-1 Mai în zona de Nord-Vest a Capitalei. Investiția se ridică la 80 milioane lei, susține directorul general al Metrorex SA – Gheorghe Udriște.
După cum apreciază conducerea metroului, bucureștenii vor putea ajunge de la stația 1 Mai la Parc Bazilescu în mai puțin de cinci minute.

“Mă bazez pe fapte când anticipez punerea în funcțiune și, de asemenea, că avem sursa de finanțare asigurată. Sunt bani care vin de la bugetul statului. Costul este undeva la 75-80 mil lei. Avem contractele încheiate și se lucrează. Prin mai-iunie vom putea circula cu metroul în zonă, cu siguranță”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA care a adăugat că, chiar dacă lucrările de construcție au fost îngreunate mai mulți ani, acestea sunt finalizate acum în proporție de 100%, cu excepția dotărilor cu echipamente, a căii de rulare și a spațiilor tehnice și publicitare care sunt în plină desfășurare.

“Aici am avut un punct greu de trecut, respectiv subtraversarea a două apeducte din zona Podului Constanța care a necesitat multă muncă și mult material, beton și fier. Aici a trebuit să lucrăm cu atenție la milimetru ca să nu avem probleme”, a menționat Udriște.

În planurile de extindere ale Metrorex pe magistrala 4 se află încă un tronson cu lungimea de 2,5 kilometri și două stații, Laminorului și Lac Străulești, pentru care lucrările de construcție ar putea începe în cursul anului viitor. Costurile în acest caz sunt estimate de autorități la 700 milioane lei. “Având în vedere faptul că lucrările încep într-un an și ar dura cam doi ani, estimez că undeva aproape de 2015 acest tronson spre Lac Străulești ar deveni funcțional pentru călători”, a specificat Udriște.

Tot linia 4 de metrou ar urma să fie prelungită până la Gara Progresul din cartierul Berceni, trecând prin stațiile Hașdeu, Palatul Parlamentului, Catedrala Mântuirii Neamului și Eroii Revoluției. Pentru această rută, compania de transport nu a elaborat deocamdată studiul de fezabilitate.

Persoanele în cărucior cu rotile mai au de așteptat până să ajungă cu liftul pe peron

Potrivit șefului Metrorex SA, printre proiectele palpabile, care vor fi finalizate în acest an, se numără și montajul a câtorva din lifturile destinate transportului direct pe peron a persoanelor cu dizabilități. “Ascensoarele au acces de la suprafață direct în subteran, fie la peroane, fie la vestibule, în funcție de particularitățile constructive ale fiecărei stații. Plasarea liftului este destul de greoaie pentru că stațiile, inițial, nu au fost gândite cu lifturi și acum noi trebuie să căutăm loc ca să coborâm exact unde trebuie, să nu coborâm pe calea de rulare”, a explicat Udriște pentru B365.ro.

Conform estimărilor oficialilor Metrorex SA, primele zece lifturi vor fi date în folosință în stațiile de metrou de la Gara de Nord, Eroilor și Izvor, următoarele pe listă fiind Crângași, Romană și Victoriei.

Montarea lifturilor este executată de asocierea de firme Somet SA și Schindler România SRL, prima dintre acestea fiind una din societățile de casă ale operatorului de transport. În cursul anului 2010, Metrorex a plătit suma de 68,3 milioane lei, fără TVA, pentru lucrări de achiziție și instalare de ascensoare, dispozitive de ridicare, scări și trotuare rulante, finanțarea fiind asigurată în cadrul unui acord încheiat cu Banca Europeană de Investiții (BEI).

SC Somet SA a obținut, de asemenea, și contractul de proiectare și execuție a magistralei 4 de metrou pe tronsonul 1 Mai-Parc Bazilescu, al cărui valoare se ridică la 21,4 milioane lei, fără TVA. În 2005, Metrorex a atribuit companiei Astaldi Spa în asociere cu SC Somet SA un alt contract în valoare de 26,8 milioane de lei, plus TVA, iar un an mai târziu un alt contract în valoare de 1,1 milioane de lei.

Societatea Somet SA este controlată în proporție de 48,19% de Ștefan Marian Stanciu, din acționariatul firmei făcând parte și Societatea de Investiții Financiare (SIF) Muntenia."


Sunt curios ce se va intampla in mai-iunie daca lucrarile nu vor fi gata. Isi va da Udriste demisia? Si din cate imi amintesc eu, nici macar pe vremea RSR o statie nu se putea finisa si da in functiune in doar trei luni, cu toate resursele impresionante alocate pe atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Feb 2011 10:16:57    Titlul subiectului: 140246

Muzeu la noua stație de metrou de la Universitate, pe traseul magistralei 5

http://b365.realitatea.net/news/muzeu-la-noua-statie-de-metrou-de-la-universitate-pe-traseul-magistralei-5/

“Vestigiile de la Universitate ne afectează puțin pentru că noi trecem cu tunel în zona stației. Chiar dacă vor fi niște întâlniri în zona vestigiilor, vom încerca să realizăm un punct muzeal sau ceva de genul acesta astfel încât vestibulul stației să aibă rezervat un loc pentru ceea ce intră la interferența dintre vestigiile respective și stația de metrou. Le vom conserva pentru a putea fi văzute de public. Costurile de încastrare sunt minime și nu afectează în niciun fel valoarea proiectului”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.

Printre vestigiile descoperite în cadrul sitului arheologic se află oase, fragmente de ceramică și ziduri de cărămidă, o parte din acestea urmând să fie încastrate în mini-muzeul ridicat în stația de metrou de la Universitate, deasupra peronului, în zona aparatelor de taxare. “Rămâne de văzut exact ce intră în zona de interferență cu stația. Din informațiile pe care le avem, vestigiile nu ar intra mult în zona de influență a liniei metroului. Vestigiile se vor vedea din vestibul”, a adăugat Udriște.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 24 Feb 2011 13:56:56    Titlul subiectului: 140380

Articol interesant despre publicitatea de la metrou:
http://b365.realitatea.net/news/cat-e-potul-cel-mare-incasat-din-publicitatea-la-metrou

"Cât e potul cel mare încasat din publicitatea la metrou

24 Feb / Cristina Macuc

În conturile Metrorex SA intră sub 500.000 euro pe an din închirierea spațiilor publicitare de la metrou. Restul banilor ajung la firma sindicatului societății – Sindomet.

Metrorex încasează sub jumătate de milion de euro pe an din publicitate

Deși metroul bucureștean și-ar putea rotunji veniturile cu aproximativ opt milioane de lei anual, în realitate compania de transport primește în jur de 25 de procente din această sumă. Aceasta din cauza contractului încă în derulare cu Sindomet SRL – firma sindicatului societății Metrorex SA care prevede că 75% din încasările ce rezultă din chiriile pe spațiile comerciale și publicitatea electronică de la metrou revin sindicaliștilor.

“E un contract încă în picioare încheiat între societatea sindicatelor și administrație, care dăinuie din 1992. Deocamdată văd situația așa cum e. Este un contract juridic în vigoare. A fost prelungit în 2008 pentru încă zece ani. Noi avem în plan niște gânduri, dar e de cântărit”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA despre intențiile de a pune capăt acestui acord din care metroul obține doar aproximativ 2 milioane de lei pe an.

Potrivit conducerii societății, Metrorex SA gestionează direct din banii de publicitate doar cei care provin din închirierea unor suprafețe foarte mici cum sunt bancomatele, automatele de cafea și de sandwich-uri din stații, la care se adaugă reclama de pe stâlpi de la trei-patru operatori privați. Magazinele deschise în incinta stațiilor de metrou, precum și publicitatea electronică de pe plasme reprezintă însă mană cerească pentru firma sindicatului care ia trei sferturi din aceste încasări.

“E un potențial ridicat dar asta este. Eu deocamdată nu comentez. Pe spațiile pe care le gestionează Sindomet ei își stabilesc tarifele. Pot să fie 5 lei pe metrul pătrat sau 100 lei pe metrul pătrat. Eu nu pot să intervin”, a comentat Udriște.

Pentru acest an, Metrorex SA estimează venituri totale de până la 155 milioane euro, din care publicitatea reprezintă sub un procent."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Feb 2011 22:15:49    Titlul subiectului: 140403

Bun, sumele intra in contul sindicatului, dar mai departe ce se intampla cu banii? Ajung la salariati ca bonus lunar, sau cum?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 13:49:20    Titlul subiectului: 140550

Rețeaua de transport a Metrorex ar urma să aibă, în anul 2030, aproape 140 de stații de metrou și o lungime totală de până la 138 de kilometri de galerii, adică de aproape trei ori mai mult decât în prezent. Cele patru noi magistrale de metrou, pe care compania intenționează să le pună în funcțiune în următoarele două decenii, vor permite bucureștenilor să străbată Capitala în orice direcție în numai jumătate de oră...

Mai multe detalii in articolul urmator:
http://b365.realitatea.net/news/harta-metroului-bucurestean-peste-20-de-ani-vezi-aici-cum-arata/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 14:52:45    Titlul subiectului: 140556

Singurul lucru notabil, daca ne uitam la harta, este ca la M5 s-a renuntat la cele 2 statii spre Ghencea, dincolo de Raul Doamnei.. Si oricum le-ai numara, pe M5 sunt 10 statii pana la Eroilor, incluzand ciudatenia Valea Ialomitei, nu stiu cum au ajuns 11 ca la Pristanda..
Ar mai fi si prelungirea M4 spre sud care trece pe la Hasdeu in text si pe la Izvor pe harta, dar inadvertentele astea sunt lucruri de amanunt, important este ca vom avea 138km si 140 statii... Very Happy
Vestigiile de la Universitate le muta la...Unirii ? Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 18:26:25    Titlul subiectului: PENIBIL !!!!!!!!! 140569

Citez din articolul in cauza si nu-mi cred ochilor :
Linia 1: Pantelimon – Republica – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Gara de Nord – Dristor
Lungime – 31,1 km. cale dublă
Număr de stații – 22
Linia 3: Anghel Saligny – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Preciziei
Lungime – 22,6 km. cale dublă
Număr de stații –15

Sunt de un penibil total ! Unele statii sunt numarate de doua ori ! Nu se poate asa ceva, oameni buni ! Nu va dati seama de comicul situatiei ?
Nu mai am nimic de adaugat la subiect, decat ca Udriste bate campii si inca rau de tot. Si nu se sesizeaza nimeni din pacate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 09:18:41    Titlul subiectului: 140595

Andrei, faptul ca ei au pus numarul de statii aferent fiecare linii, nu e o asa mare problema: au mentionat pentru fiecare linie cate statii sunt.
Mai corect, ar fi fost sa spuna si cate sunt in comun, dar chiar si asa, nu este o greseala.

O mare aberatie mi se pare concluzia generala: vom avea 140 de statii Idea Twisted Evil
Alte aberatii sunt cele in care duci metroul la periferia periferiei: Bolintin, Tunari, Rosu etc, dar in oras propriu-zis nu ai metrou sa ajungi in locurile esentiale. Valabil acelasi lucru si pentru Straulesti.
Nu zic sa fie ca si cel din Moscova (nu ma refer la adancime sau grandomanie, ci la dispunerea diametrala), dar intai trebuie sa rezolvi centrul orasului, mergand spre periferie. La periferie e mai ieftin sa folosesti mijloace de suprafata, autobuze, pentru ca traficul este de alta natura etc.
Parerea mea Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 03 Mar 2011 12:45:00    Titlul subiectului: 140678

Florin Antonescu, angajat al firmei Scorseze, a găsit în data de 28 februarie, în jurul orelor 16.00, pe Magistrala 2, o geantă în care era o sumă de bani. Bărbatul a returnat geanta cu bani celui care o pierduse.
Pe site-ul Metrorex, reprezentanții instituției îi multumesc lui Florin Antonescu "pentru cinstea și corectitudinea de care a dat dovadă și transmite felicitări firmei Scorseze pentru prestația angajatului său".


Sursa: Adevarul.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 16:38:25    Titlul subiectului: 140921

Din ciclul "va mai dau o suta de lei la pensie, asezati-va linistiti la locurili voastre":

"Bucureștenii se vor putea bucura în anul 2020 de o rețea de metrou mult mai completă (vezi harta), urmând a fi construite alte trei magistrale, însumând peste 69 de stații noi. "Pentru toate cele trei linii noi care vor fi construite și date în folosință, treptat, până în 2020, ne sunt necesare aproximativ 6,5 miliarde de euro, bani care provin din credite de la Banca Europeană de Investiții (BEI), Banca Japoniei, Gu­vernul României și să vedem cine va câștiga licitația pentru parteneria­tul public-privat, formulă în care vrem să construim "Linia 7 (harta – li­nia verde) de metrou Bragadiru –Rahova – Piața Unirii – Obor – Colentina – Voluntari", ne-a declarat Gheor­ghe Udriște.

Construită în trei pași, Linia 5 ar putea fi gata în 2018
Printre fericiții care vor avea la dispoziție una dintre cele mai folosite mijloace de transport în comun se află și locuitorii cartierului Drumul Taberei, zonă defavorizată în 1975 de fostul dictator Nicolae Ceaușescu, pe motiv că acest cartier fusese "trasat" și ridicat de Gheorghiu Dej. Deși în anul 1975 proiectul prevedea construirea unei linii de metrou lucrarea a intrat în proiectare în 1989, urmând să fie terminată în 1992. Dar vremurile s-au schimbat. "În această primăvară vor în­ce­pe lucrările la linia de metrou denumită L 5 Drumul Taberei, de la Râul Doamnei până în Pantelimon (foto – linia roșie). Într-o primă fază se vor efectua lucrări la structura stațiilor și a tunelelor de metrou pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. Finanțarea este asigurată aici dintr-un credit BEI. Estimăm că acest tronson va fi dat în folosință cu călători în 2014-2015. Iar construcția celor trei linii noi ar putea fi terminată în anul 2020 dacă finanțarea este ritmică, locuitorii răbdători și constructorii serioși", ne-a declarat directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udriște. "În finanțarea pentru primul tronson avem prevăzută și achi­zi­ți­o­na­rea de 37 de trenuri noi. 16 vor fi cumpărate foarte curând pentru înlocuirea trenurilor vechi care circulă pe liniile aflate în exploatare, iar 21 vor fi achiziționate atunci când pu­nem în funcțiune Linia 5. În etapa a doua, vom organiza licitație pentru executarea lucrărilor la tunele și sta­ții pe tronsonul Eroilor – Piața Ian­cului și sperăm să începem lu­crările în 2012. Anul viitor vom organiza licitația pentru ultimul tronson al liniei, Iancului – Pantelimon. Es­timăm că în 2017-2018, dacă nu există întârzieri ori sincope în fi­nanțare, Linia 5 de me­trou Drumul Taberei ar putea fi gata integral", ne-a declarat directorul general al Metrorex. Având în ve­dere faptul că li­nia străbate orașul în puncte fier­binți ale Capitalei, ar fi bine să mai considerăm pentru orice eventu­a­l­i­ta­te o marjă de doi ani la ter­menul de finalizare. Cu alte cu­vinte, în 2020, după 45 de ani de aș­tep­tare, Drumul Taberei va fi brăzdat de metrou. L 5, noua linie de metrou din Drumul Taberei, are potrivit proiectului ac­­tual 23 de stații(harta - linia rosie). Acestea sunt Râul Doamnei – Brancuși – Va­lea Ia­lo­miței –Romancierilor – Parc Drumul Taberei – Drumul Ta­berei – Fa­vo­rit – Orizont –Academia Militară – Haș­deu – Cișmigiu – Universitate – CA Rosetti – Armenească – Moșilor – Pia­ța Iancului – Vatra Luminoasă – Sta­dionul Național – Delfinului – Mo­­rarilor – Spitalul Fundeni – Gra­ni­tul – Pantelimon. "Stațiile nu sunt însă fixate în mod definitiv, schema poa­te suporta modificări", ne-a preci­zat sursa citată.

Check-in la Gara de Nord
Aeroporturile Henri Coandă și Băneasa vor fi legate de gările Băneasa, Basarab, Gara de Nord – unde s-ar putea face și "check-in" pentru cei care pleacă cu avionul de pe cele două aeroporturi, după cum ne-a precizat directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udriște. Aceasta va fi Linia 6 – care face legătura rețelei de metrou a munici­piului București cu aeroporturile (harta – linia bleu). Lucrările sunt programate să înceapă la jumătatea anului 2012 și se estimează ca în șase-șapte ani să fie terminate, adică în 2019 cel mai târziu ar putea fi puse în funcțiune cu călători.

Aici, finanțarea majoră este dintr-un "credit foarte ieftin" obținut de la Banca Japoniei, restul fiind su­portat de la bugetul de stat. Creditul de la Banca Japoniei, în valoare de 320 de milioane de euro (41 de mi­li­ar­de de yeni), este rambursabil în 25 de ani, cu o perioadă de grație de șap­te ani și o dobândă de doar 1,5% pe an. "Inițial, proiectul pentru ob­ți­ne­rea cre­ditului l-am făcut în 2006, pe vre­mea când eram la Primăria Capi­ta­lei, la Direcția Infrastructură și Servicii Pu­blice. Ulterior, Primăria Capi­talei și-a declinat capabilitatea și l-am pre­luat la Ministerul Transporturilor. Ac­tele finale de împrumut le-a semnat din partea statului român pre­șe­dintele Traian Băsescu în 2010, la Tokyo", ne-a precizat directorul ge­ne­ral al Metrorex. Acesta a subli­ni­at că există spații la Gara de Nord unde s-ar putea în­ființa puncte de "check-in", pentru ușurarea pasageri­lor care că­lătoresc mai departe cu avi­onul. Ba­gajele lor pot fi puse în va­goane speciale atașate la trenurile de me­trou. "În viitor, intenționăm să le­găm și a patra gară la această linie: Gara Progresul. Le­gătura se poate fa­ce prin prelungirea actualei Linii 4 de la Gara de Nord – Piața Eroii Re­vo­luției – Gara Progresul (harta - linia mov), dar încă nu e stabilit cu exactitate traseul, poate suporta mo­di­ficări. Abia lansăm studiul de fezabili­ta­te pentru continuarea acestei linii", ne-a precizat Gheorghe Udriște.

"Park and ride" la Lacul Străulești
"Metrorex intenționează să construiască la Lacul Străulești primul terminal intermodal pentru transportul interjudețean. Vom construi primul «park and ride», parchează și călătorește mai departe. În contul ta­xei de călătorie va fi inclusă și par­ca­rea sau, invers spunând, în costul par­­cării este inclusă și călătoria spre in­­­teriorul Capitalei. Acum este în funcțiune tronsonul 1 Mai – Pajura – Parc Bazilescu (harta – linia portoca­lie). Săp­­­tămâna aceasta, joi, în Consi­liul in­­­terministerial vom obține apro­ba­rea pentru încă două stații: La­­mi­no­­ru­­lui și Lac Străulești. În ma­xi­mum trei ani, deci în 2014, le dăm în folosință", ne-a spus șeful Metrorex."


Articol cules de pe www.jurnalul.ro

Ma rog, iegzecutia nu-i totuna cu fonctiunea decat in capul lui Udriste sau poate al reporterului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 13:52:38    Titlul subiectului: 142581

In articol nu se specifica, se va organiza o licitatie. Mai multe informatii poate ne da cineva care lucreaza in domeniu.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2011 07:33:48    Titlul subiectului: 142719

Sistemul "Alerta rapire copil" va fi implementat si in tara noastra, incepand din luna mai. Ce inseamna practic acest sistem. In cazul disparitiei/rapirii unui copil, in locurile publice, cum ar fi gari, la metrou (pe monitoarele aflate in statii) va fi difuzata informatia respectiva insotita cu poza copilului disparut. Desi stirea am vazut-o pe Realitatea, articolul l-am gasit pe jurnalul.ro si se gaseste aici

Citat:
Sistemul "ALERTĂ RĂPIRE COPIL!", implementat în România

Inspectoratul General al Poliției Române, în parteneriat cu Ministerul Public și Centrul Român pentru Copii Dispăruți “Focus” a lansat campania de informare “ALERTĂ RĂPIRE COPIL!”. Aceasta este menită să prezinte mecanismul de alertare a populației în cazul răpirii sau dispariției unui copil în împrejurări în care îi este pusă în pericol viața.

România a intrat în proiectul CALLERT (Child Call Alert), finanțat de Comisia Europeană, în anul 2009 și este, în prezent, singura țară intrată în ultimul val în UE care implementează acest mecanism de alertă.

Practic, “ALERTA RăPIRE COPIL!” se declanșează numai la decizia organelor de anchetă și numai în cazul în care acestea au de-a face cu un caz cert de răpire sau de dispariție care pune în pericol viața unui copil. “Există niște criterii clare pentru inițierea alertei: persoana dispărută trebuie să aibă până în 18 ani, să fi fost răpit în prezența unor martori sau să existe indicii temeinice că a dispărut și viața sau integritatea corporală îi sunt puse în pericol, iar informațiile diseminate să poată ajuta la găsirea victimei sau a autorului răpirii”, a declarat chestorul Viorel Vasile, liderul de proiect. Există însă și situații de răpiri în care alerta nu se lansează - “atunci când acest lucu poate pune în pericol viața copilului sau ancheta aflată în desfășurare”, explică chestorul Vasile. O noutate o reprezintă faptul că procurorul de caz poate da alerta și fără acordul părinților, dacă acest lucru este în interesul copilului.

În acest proiect, Poliția Română are 45 de parteneri cu care a semnat o convenție pentru diseminarea cât mai rapidă și în medii cât mai variate a alertelor. Este vorba despre posturi de televiziune și radio, agenții de presă, provideri de internet, companii de transport feroviar, transport în comun și metrou, aeroporturi și rețelele de televiziune cu circuit închis din stațiile de metrou, supermarketuri sau bănci. Practic, în momentul lansării alertei, partenerii vor difuza fotografia și semnalmentele copilului răpit, precum și informațiile existente despre răpitor și/sau vehicului acestuia. Mesajul va fi repetat între 3 și 8 ore, la intervale de 15-30 de minute sau de 3 ori pe oră, în funcție de disponibilitatea fiecărui difuzor.
Sistemul “ALERTă RăPIRE COPIL!” va fi funcțional începând cu data de 20 mai a.c., când va avea loc și o simulare. De mâine puteți afla mai multe informații despre alerte și pe www.alertarapirecopil.ro

În Europa, doar Marea Britanie, Franța, Grecia, Germania și Olanda au mai implementat acest sistem, iar peste ocean, el este funcțional în Canada și SUA. Alerta a apărut pentru prima dată în 1996, în Statele Unite sub numele de AMBER ALERT (America's Missing: Brodcasting Emergency Response), după ce o fetiță de 9 ani, Amber Hagerman, din Arlington-Texas, a fost răpită și ucisă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 26 Apr 2011 13:00:21    Titlul subiectului: 142915

Metrorex ar putea rezilia contractul de mentenanță cu francezii de la Alstom Transport

Metrorex ar putea rezilia contractul de mentenanță cu compania franceză Alstom Transport, urmând ca între cele două companii să fie purtate negocieri pentru reducerea contractului sau rezilierea acestuia, potrivit informațiilor remise AGERPRES, de Ministerul Transporturilor.


Articolul aici:
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/metrorex-ar-putea-rezilia-contractul-de-mentenanta-cu-francezii-de-la-alstom-transport-146545.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 06:59:05    Titlul subiectului: 142935

Este un lucru normal, o data cu achizitionarea noilor trenuri cei de la Alstom ar cam ramane fara obiectul muncii.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 09:11:04    Titlul subiectului: 142943

Acele trenuri nu se vor cumpara "maine", ci in cativa ani. Nu "obiectul muncii" a dus la decizia de reziliere / scurtare contract, pentru ca mentenanta se va face si pe cele noi, ca nu vor merge ca scoase din cutie 30 de ani fara nimic. Principalul obiectiv este valoarea contractului, pe care francezii tot trag sa creasca costurile, si ei sa faca cat mai putin.
Al doilea motiv este unul mai general, ca si cel din articol, de a inlatura firmele franceze, dar aici nu inteleg de ce (afara de vreun motiv polititc stupid) ar face asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 18:39:36    Titlul subiectului: 142965

guest a scris:
Este foarte interesant cum FMI a ajuns sa dicteze politica privind transportul in comun, oare sa trimitem petitiile noastre privind transportul public, direct la .....FMI ? Ca vad ca el ne conduce tara.
Este foarte interesant cum se lasa oamenii manipulati de propaganda partidului la putere, de ajung sa creada orice tâmpenie.

FMIul nu are absolut nici o influenta asupra politicii interne. O dovada: cînd guvernul român a hotarat sa faca economii taind din leafa bugetarilor si din pensii, FMIul i-a zis ca ar fi mai drept sa sporeasca impozitele pe veniturile cele mai ridicate. Guvernul s-a facut ca nu aude, si a taiat din lefuri, menajînd sensibilitatea milionarilor si miliardarilor care îl sustin. Afacerea aceasta a avut rasunet mondial; a stiut lumea întreaga ce oameni drepti si generosi guverneaza ce a mai ramas din România. Doar pe meleagurile mioritice au spus bishnitzarii - pardon: politicienii - ca FMIul i-a obligat sa-i saraceasca si mai tare pe saraci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 08:36:29    Titlul subiectului: 143481

Au început să lucreze la metroul de Drumul Taberei

Veste bună pentru bucureștenii din Drumul Taberei. Lucrările la linia de metrou care va lega cartierul din sud-vestul Capitalei de centru, începând cu 2015, au demarat.
Firmele executante efectuează foraje pentru recoltarea probelor de sol.
Mostrele prelevate din subteran vor fi trimise în Italia și Spania pentru analize de specialitate.
„Constructo-rii au nevoie să știe cum e pământul pe traseul magistralei pentru a-și adapta mașinile de forat la tipul de sol", ne-a spus Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex.


Articolul integral aici:
AICI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 09:17:22    Titlul subiectului: Metroul în caz de cutremur: trenurile nu se opresc automat! 143809

"În cazul unui cutremur major în Capitală, rețeaua de metrou nu dispune de sisteme de siguranță care să oprească trenurile aflate în circulație prin tuneluri. Principalul protocol, care trebuie respecat cu sfințenie, este acela de a aduce garniturile de tren cât mai repede în cele mai apropiate stații.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriște spune pentru B365.ro că după un astfel de ipotetic eveniment totul intră în atribuțiile unui Comitet Municipal. „Pe București există o instituție care gestionează tot ce înseamnă protocoale și mod de acțiune în caz de dezastre. Acest protocol al Metrorex este elaborat de Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență care este condus de Prefectul Capitalei. Vorbim aici de un cadru de cooperare pentru gestionarea unor astfel de situații”, explică șeful rețelei de metrou.

Udriște spune totuși ca sistemul în sine se bazează pe un complex de echipamente care funcționează fie la comandă, fie în regim automat. „Ceva special care să fie subordonat acestui protocol de intervenții nu există. La noi exista sisteme clasice la fel ca la orice metrou din lume.”

Cât privește avertizoarele seismice care pot pune în gardă autoritățile cu câteva zeci de secunde înaintea producerii unui cutremur, Gheorghe Udriște spune că acestea nu sunt utile în cazul rețelei de metrou. “Cele 25 de secunde avans pe care le putem avea datorită sistemelor de avertizare seismologică sunt insuficiente pentru noi. Prima noastră grijă este de a duce toate garniturile de tren în stații. Dacă o garnitură a plecat dintr-o stație și se produce un seism durează prea mult sa o aducem înapoi. În astfel de situații se fac anunțuri către călători, nu mai pleaca niciun tren din stații și intervenim cu echipe speciale. Pentru siguranța călătorilor protocolul impune ca garniturile să fie în stație”, concluzionează directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

Rețeaua de transport a metroului bucureștean se întinde pe 66,95 km de cale dublă, are patru magistrale cu 49 de stații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km. Media pe zilele lucrătoare depășește în mod frecvent numărul de 600.000 de călători.
"

http://b365.realitatea.net/news/metroul-in-caz-de-cutremur-trenurile-nu-se-opresc-automat/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 22:04:48    Titlul subiectului: 143835

In cazul unui cutremur major prefer sa ma prinda in tunel decit in statie sau, in cel mai rau caz, in tren Smile

Prin statie mai e un geam, un tub de neon etc, exista mai multe "posibilitati" Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 9 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community