Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Depoul Tursib-in curand istorie?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 02:38:12    Titlul subiectului: Depoul Tursib-in curand istorie? 93951

Am auzit de cateva luni incoace ca se pune in discutie mutarea depoului de autobuze/troleibuze/tramvaie de pe calea Dumbravii. Ar exista interese mari pentru terenul unde se afla un depou in care nu s a investit deloc in ultimii 30 de ani (ultimele garaje construite fiind in anul 1980 in zona unde se afla acum statia ITP). Mai multe agentii imobiliare si constructori sunt interesati in a construi un cartier rezidential in zona Calea Dumbravii unde pretul pe teren se ridica la cateva sute de Euro/m2. Au ajuns la urechiile mele chiar si locul unde s-ar dori amenajarea unui nou depou, in zona Transagape - Henri Coanda - Comtram.

Asta inseamna renuntarea la:

1. Tramvaie, acestea fiind doar 4 la numar, o linie care sa traverseze tot orasul doar pt a face legatura cu cimitirul de unde mai circula doar un tramvai de 8 ori pe zi nefiind justificata;

2.Troleibuze, ele mai fiind mentinute in viata doar datorita justificarii inoirii retelei pe zona Balanta-Han Dumbrava si datorita achizitionarii ultimelor 11 troleibuze (la un pret prea mare in regim leasing) FBW second hand(an fabr 1976) in anul 2003 de catre vechea conducere Tursib.

In prezent sunt simple speculatii care au insa un sambure de adevar. Intr-adevar, din creditul de 5 milioane Euro de la BERD nu s au investit nici 2 Euro pt scule, usi termopan garaje, incalzirea depourilor etc ci doar in autobuze care se pot muta cel mai repede dintr o curte in alta! Se va pierde astfel un depou frumos-atat prin pozitie cat si prin structura:intrari si iesiri gandite spre 2 sosele importante, unicul depou din tara de autobuze, troleibuze si tramvaie, se va pierde farmecul balansarii masinii prin dreptul depoului datorita liniilor de tramvai care au dus inintial la construirea acestui depou la inceputul anilor 60, se va mai pierde transportul cu troleibuze, acestea odata ramase fara un depou (nu vad intr o investitie noua de retea de depou).Sa fie oare asa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 25 Ian 2010 03:15:10    Titlul subiectului: 122659

Iata ce aflam din Turnul Sfatului

"http://www.turnulsfatului.ro/1968/baza-tursib-scoas%C4%83-la-v%C3%A2nzare.html

Baza Tursib, scoasă la vânzare

30 de milioane de euro și 60.000 de metri pătrați. Acestea sunt principalele valori care caracterizează una din cele mai mari tranzacții pe care reprezentanții administrației locale sunt interesați să o facă. Dacă se găsește un cumpărător. Și doritori se pare că ar exista.
Potrivit reprezentanților administrației locale, vânzarea actualei baze a societății de transport public din Sibiu a intrat în discuție încă de acum aproximativ doi ani. Ideea a căpătat noi imbolduri în momentul în care societatea de consultanță angajată de Tursib a sugerat relocarea bazei. "Consultanții noștri din Dresda ne-au spus că aici este prea mult spațiu, nu am avea nevoie de atâta. Încă nu este nimic hotărât, dar am lansat ideea acestei tranzacții în mai multe medii. Am avut și discuții cu un potențial cumpărător", spune Adrian Popa, directorul Tursib.

Prețul să fie bun

Vânzarea terenului ocupat acum de Tursib este și o dorință a conducerii Primăriei Sibiu. "În principiu dorim să vindem platforma Tursib pentru a construi una nouă. Dacă este vorba de un cumpărător care oferă un preț bun se poate ajunge la o negociere", a declarat primarul Klaus Johannis.
Care este un preț bun, rămâne încă de văzut. "Deocamdată vrem să vedem care sunt ofertele. Pentru relocarea actualei baze ar fi nevoie de o investiție de aproximativ 30 de milioane de dolari. În timp, o asemenea investiție s-ar derula pe o perioadă de unu - doi ani", spune Popa.
Cele 30 de milioane de euro (500 de euro pentru un metru pătrat) pe care conducerea Tursib ar dori să le primească pentru platforma Tursib sunt un preț cam ridicat. Potrivit lui Bogdan Gicu, președintele filialei sibiene a Uniunii Naționale a Agențiilor Imobiliare, un preț mai aproape de cel practicat în această perioadă ar fi de 21 de milioane de euro. "În zona respectivă un preț actual este cel de 350 de euro pentru un metru pătrat. 500 de euro este cam mult, dacă avem în vedere că viitorul Plan Urbanistic General al Sibiului prevede pentru zona respectivă o scădere a procentului de ocupare a terenului de la 40 la 28%. Prin urmare, un astfel de teren nu mai este rentabil pentru dezvoltatorii imobiliari. Dacă e să vobim de un hypermarket, trebuie să avem în vedere ceea ce se întâmplă cu Interex. Magazinul a venit în locul Univers`all, și tot nu merg lucrurile cum trebuie. Sunt foarte multe spații comerciale de înciriat în zonă", afirmă Gicu.


Kaufland, primii interesați

Primii care au reacționat la vestea răspândită de Tursib au fost reprezentanții Kaufland România, la finele anului trecut. De atunci, însă, nu au lansat, însă, nicio ofertă concretă. Zilele trecute, Kaufland România a deschis un magazin la Mediaș, fiind unul din puținele lanțuri din România care investesc în continuare în noi magazine. Deși solicitați, până la închiderea ediției, reprezentanții Kaufland nu au răspuns întrebărilor legate de cât de serioase le sunt intențiile de cumpărare a platformei Tursib. Pe site-ul propriu, compania se arată, însă, clar interesată de achiziția de terenuri pe care se poate construi. "Suntem interesați de suprafețe de teren în locații centrale sau periferice, de preferat cu drept de construcție, respectiv șanse pentru a se obține autorizațiile necesare construcțiilor comerciale cu suprafețe mari. Nu are importanță dacă terenul este de închiriat sau de cumpărat, de asemenea poate fi construit sau neconstruit".
De preferat, cei de la Kaufland caută terenuri cu suprafețe începând de la 8.000 de mp, "cu locație favorabil centrală sau periferică", în orașe cu cel puțin 30.000 de locuitori și cu o arie de acoperire de minim 60.000 de locuitori.
Klaus Reisenauer este unul dintre marii jucători de pe piața imobiliară, iar numele lui a fost vehiculat în legătură cu vânzarea platformei Tursib. Partener de tradiție al celor de la Kaufland în România, Reisenauer dezvoltă acum proiectul mall-ulului Prima Shopping, la ieșire înspre Mediaș, proiect a cărui valoare finală este estimată la 120 de milioane de euro. Reisenauer spune că, deocamdată, investițiile sunt concentrate pe acest proiect și nu este interesat de platforma Tursib. În plus, nici prețul nu i se pare unul atractiv. "Prețul de 500 de euro pentru un metru pătrat mi se pare iluzoric. La acest preț, în condițiile actuale, nu cred că ar putea exista un posibil cumpărător", spune Reisenauer.

Noua bază, în Zona Industrială Vest

Potrivit lui, în loc de cei 60.000 de metri pătrați pe care îi acoperă acum platforma Tursib, societatea de transport în comun ar avea nevoie de doar 40.000 de metri pătrați. "Am discutat și cu consultanții din Dresda, am și văzut o astfel de bază, pe măsura noastră. Care să acopere necesarul celor 100 de mașini, câte avem și noi. Despre locul relocării am prefera Zona Industrială Vest". Chiar dacă liniile de tramvai au fost desființate, fapt ce va determina o reolcare mai ușoară, singura problemă ce rămâne este cea a tramvaiului. "Pentru acesta trebuie găsită o soluție, în cazul relocării. Tramvaiul nu trebuie să dispară, deoarece face legătură cu o zonă care o să fie în continuă dezvoltare. Pentru tramvai va fi nevoie de o remiză și o stație de redresare. Pentru care cred că putem găsi ușor soluții", spune directorul societății de transport public.
Printre avantajele relocării bazei în Zona Industrială Vest, Adrian Popa invocă infrastructura. "Este mult mai bună. Este nouă". În situația mutării sediului Tursib, evident, toate traseele vor fi regândite.


Soluții de finanțare

Vânzarea platformei Tursib a fost lansată deja în mediile oamenilor de afaceri. Cu toate acestea, relocarea bazei presupune investiții și lucrări care nu permit o tranzacție imobiliară care să se desfășoare relativ rapid. "Am luat în calcul mai multe variante. Una dintre acestea este accesarea unui credit punte, care să ne permită începerea investițiilor în noua bază, după ce găsim un cumpărător. Am și discutat cu reprezentanți bancari despre această variantă, rămâne să vedem. Cealaltă variantă este să accesăm și niște fonduri europene pentru mediu. În această situație am luat legătura cu un specialist în finanțări europene. Am discutat despre ce dorim să facem și lucrează acum la identificarea posibilelor surse de finanțare", declară Adrian Popa.
Tot pe fonduri europene se caută soluții și pentru recondiționarea liniei de tramvai care leagă Sibiul de Rășinari. Acest proiect va fi derulat împreună cu Primăria Rășinari.

De acord cu mutarea, dar cu condiții

Vecinii bazei Tursib cred că relocarea acesteia ar fi o idee bună. În principiu. "Mai e gălăgie, mai e praf. Dar, acum, depinde și de ce o să se facă în loc. Că decât să avem un mall cu mașini și gălăgie, mai bine să rămână așa", spune unul vecinii de 20 de ani ai bazei.
Silviu Sîntea, președintele asociației Transira, este un cunoscut critic al activității Tursib. "Am auzit și eu de această intenție, chiar dacă nu pe căi oficiale. Probabil că terenul respectiv face cu ochiul unora. Dar, în ideea, relocarea nu este neapărat un lucru rău, se practică și în alte părți. De exemplu, la Iași. Dacă se va alege Zona Industrială Vest, poate că e un pic cam departe de cealaltă parte a orașului, dar, pe de altă parte, nici aici între blocuri nu cred că este cea mai fericită soluție", spune Sîntea.
"


Ultima modificare efectuată de către radu la Lun 25 Ian 2010 19:39:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Ian 2010 14:14:52    Titlul subiectului: 122670

Daca depoul se va muta ce se va intampla cu tramvaiele ? Nu ar putea sa fie amenajat un terminal la Rasinari, unde sa si stationeze pe timpul noptii ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 25 Ian 2010 14:59:31    Titlul subiectului: 122672

Probabil se vor desfiinta! Nu m-ar mira sa fie garate pe linia secundara de la cimitir. Insa, sunt de parere ca e prematur! La Rasinari nu se va putea face nimic, tramvaiul apartinand de regia de transport din Sibiu, deci fiind problema primariei Sibiu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 25 Ian 2010 15:46:12    Titlul subiectului: ... 122678

Te apuca si nervii cand vezi ce oameni lucreaza la Tursib impreuna cu Popa...ar face bine sa iasa la pensie! Vrea fonduri europene? Pentru ce? Tramvaiul parca vad ca dupa relocare (daca aceasta va avea loc) va fi desfiintat pe motiv ca nu este rentabil. Cred ca s-ar putea moderniza depoul actual...asta cand va iesi Popa la pensie si asta cat mai curand,pentru ca deja este un ,,ruginit,, care ar trebui sa isi vada de nepoti!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 02:24:48    Titlul subiectului: 140587

Dn ziarul Turnul Sfatului aflam mai multe detalii despre intentiile directorului Popa
http://www.turnulsfatului.ro/6653/tursib-incepe-mutarea-in-noua-baza-de-anul-acesta.html

Interesante comentariile

"Tursib începe mutarea în noua bază de anul acesta

27 Februarie 2011 | Sibiu

Traian Deleanu

120.000 de lei sunt primele sume pe care socie

tatea de transport în comun SC Tursib SA le va cheltui în perioada imediat următoare în cadrul proiectului de relocare a bazei societății. Banii vor fi folosiți pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate și a caietului de sarcini necesar demarării licitației de angajare a unei firme care să ridice noua bază. Aceasta va fi amplasată în Zona Industrială Vest.

”Birocrația nu ne-a permis să ne mișcăm mai repede”, a spus directorul Tursib, Adrian Popa, în fața consilierilor locali ai Sibiului. Cei 120.000 de lei alocați documentațiilor provin din fondurile proprii ale societății de transport, care a alocat investițiilor din 2001 o sumă de 772.000 de lei, fără TVA.
Studiul de fezabilitate și caietul de sarcini pentru viitoarea bază a Tursib vor fi executate de Verkehers Consult Dresden - Berlin (VCDB) GmbH, firma care a asigurat consultanță sibienilor în ultimii ani și care, de altfel, a venit cu propunerea de relocare a bazei Tursib. Banii necesari pentru ampla investiție vor proveni, cel mai probabil, dintr-un împrumut. „Eu sper ca acest împrumut să fie de la BERD, cu care noi lucrăm foarte bine. Va fi, probabil, un credit punte. Ne vom folosi de acești bani până când vom reuși să vindem vechea bază, cea de la Calea Dumbrăvii”, a declarat Adrian Popa pentru Turnul Sfatului. Suma necesară aproximată este de cinci milioane de euro. Viitoarea bază va acoperi o suprafață mai mică decât cea actuală, dar va avea „hale moderne, service-uri bine puse la punct”, spune Popa.

60.000 de mp, scoși la vânzare

Turnul Sfatului a anunțat, în exclusivitate, încă din ianuarie 2010 de intenția administrației locale de a reloca Tursib-ul. La acea dată, pentru cei 60.000 de metri pătrați de pe Calea Dumbrăvii, conducerea Tursib spera să obțină în jur de 30 de milioane de euro. „500 de euro este cam mult, dacă avem în vedere că viitorul Plan Urbanistic General al Sibiului prevede pentru zona respectivă o scădere a procentului de ocupare a terenului de la 40 la 28%. Prin urmare, un astfel de teren nu mai este rentabil pentru dezvoltatorii imobiliari”, aprecia atunci Bogdan Gicu, președintele Uniunii naționale a agențiilor imobiliare Sibiu.

Obiectivele pe 2011: cu 10% mai mult

Dincolo de relocare, pentru anul acesta, Tursib și-a propus creșterea numărului de pasageri și a capacității de transport, cu 10%. Pentru cel de-al doilea obiectiv, din 31 martie anul acesta vor mai fi date în folosință șase autobuze rulate (alături de cele cinci cumpărate anul trecut). Cele șase autobuze MAN au fost cumpărate prin licitație tot de la Titan Trade, pentru suma de 89.400 de euro, fără TVA. ”Autobuzele sunt din Elveția. Au un rulaj de aproximativ 350.000 de km, dar merg până la un milion de km. Și mai e ceva: elvețienii știu ce cumpără”, a declarat Popa consilierilor locali ai Sibiului."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community