Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul privat de persoane

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul BALTI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 15:06:07    Titlul subiectului: 2011-01-11 140907

"Protest incendiar" cu autobuzul în fața primăriei

11.01.2011

Împovărat de datorii și disperat, Nicolae Ivaschiv și-a parcat unul din cele două autobuze de marca PAZ în fața Primăriei din Bălți, protestând astfel față de „mafia locală de transport” și a anunțat că-și va da foc dacă autoritățile vor interveni în forță pentru a-i zădărnici protestul. Nicolae și-a pregătit un recipient cu benzină și declară hotărât că se va autoincendia dacă va fi împiedicat să protesteze în centrul „capitalei de nord”.

Nicolae Ivaschiv povestește că acum trei ani a hotărât să-și cumpere în leasing două autobuze noi de marca PAZ pentru că atunci autoritățile căutau posesori de autobuze noi în vederea transportării pasagerilor în raza orașului.

„După ce am cumpărat autobuzele, am decis să activez cu cele două unități de transport în cadrul firmei „Corecția”, care administrează o bună parte din rutele din oraș și patron al căreia este Nicolae Melnic, un consilier comunist”, povestește Ivaschiv.

Conflictul dintre posesorul celor două autobuze și patronul firmei „Corecția” a început recent, după ce ultimul a decis să suspende cele două autobuze și să le direcționeze pe o altă rută, mai puțin profitabilă.

Nicolae Ivaschiv spune că nu putea fi de acord cu o asemenea decizie întrucât are obligații financiare față de compania de leasing.

„Decizia lui Melnic de a-mi suspenda unitățile de transport s-au răsfrânt negativ asupra capacității mele de plată pentru cele două autobuze, care costă în total 84 de mii de euro. Nu am de pierdut nimic, sunt plin de datorii, familia mea trăiește mai mult ca modest, am pus gaj casa mea, dar și a fratelui ca să pot procura cele două autobuze”, povestește Ivaschiv.

El spune că nu înțelege de ce autobuzele au fost suspendate de pe cele două rute, iar în locul lor au fost puse două unități de transport vechi, fără ca actele acestora să fie în regulă. Nicolae Ivaschiv acuză că firma de transport pentru care a lucrat percepe taxe nejusificate, fără ca să fie contabilizate. „Eu nu vreau să fiu robul lui Melnic, or toți șoferii care lucrează în această firmă sunt în această situație, deoarece este vorba de o mafie locală de transport”, mai spune Nicolae Ivaschiv.

Posesorul celor două autobuze spune că a sesizat câteva organe de control, dar că nu așteaptă ca rezultatele să apară în timpul apropiat. Ivaschiv spune că va protesta fără întrerupere în fața Primăriei Bălți până când autoritățile nu-l vor influența pe Nicolae Melnic să-i repună unitățile de transport pe ruta 21. În autobuzul „protestatar”, Ivaschiv și-a instalat o butelie de gaz și un aragaz la care își prepară cafeaua și câte ceva de-ale gurii.

La rândul său, directorul firmei „Corecția”, Anatol Melnic, a spus pentru presa locală că pretențiile lui Ivaschiv nu sunt întemeiate întrucât și-a retras din firma „Corecția” cele două autobuze la 17 decembrie 2010. El nu poate plăti leasingul și este, de fapt, în conflict cu compania de leasing, a spus Melnic.

Viceprimarul de Bălți, Igor Neaga, a spus că autoritățile sunt la curent cu conflictul dintre proprietarul celor două autobuze și administrația firmei „Corecția”. „Noi suntem la curent și cu faptul că Nicolae Ivaschiv acuză compania „Corecția” de evaziune fiscală și evitarea contabilizării fondurilor venite din partea posesorilor de transport”, a spus viceprimarul.

„Mi se pare stranie situația în care cele două autobuze noi ale lui Nicolae Ivaschiv au fost retrase de pe rută și înlocuite cu două unități de transport cu o vechime de circa 20 de ani și care au trecut cu bine revizia tehnică pe care noi nu o putem contesta”, a mai spus viceprimarul Igor Neaga.


Sursa: HotNews.md
http://hotnews.md/articles/view.hot?id=7784
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 15:13:34    Titlul subiectului: 2011-01-27 140909

Activitatea transportului public a fost blocată la Bălți

27.01.2011

Activitatea a cinci companii de transportare a pasagerilor din Bălți a fost paralizată ca urmare a deciziei de ieri a Camerei de Licențiere prin care a fost dispusă retragerea licențelor. Despre posibila suspendare a acestora avertiza la sfârșitul săptămânii trecute Anatolii Harcenco, reprezentantul Guvernului la Bălți.

Camera de Licențiere a retras licențele, după ce, la un șir de companii de transport din Bălți, au fost efectuate un șir de controale. Efectuarea controalelor la firmele de transport din Bălți a fost solicitată de Cancelaria de Stat din Bălți.

Primarul interimar de Bălți, Octavian Mahu, a declarat, aseară, pentru HotNews.md că măsura a făcut ca să fie blocată activitatea a circa 70 la sută din transportul public „Astăzi pe rute nu vor putea ieși 24 de autobuze mari și circa o sută de maxi-taxiuri”, a spus Mahu, dând asigurări că autoritățile locale au găsit unități de transport de la companii ce prestează servicii în afara orașului.

„Vom încerca să facem tot posibilul pentru ca populația să nu simtă disconfortul provocat de decizia Camerei de Licențiere”, a mai spus Octavian Mahu.

Primarul interimar recunoaște că există probleme la firmele locale de transport, dar că acestea nu sunt atât de grave încât să fie retrase licențele. Măsura Camerei de Licențere este calificată de Octavian Mahu drept una cu tentă politică.

La finele săptămânii trecute, reprezentantul Guvernului la Bălți, Anatol Harcenco (PD), a declarat că aproape toate firmele din domeniul transportului de pasageri din Bălți activează ilegal.

„Companiile nu dispun de așa zisa „licență generală”, iar unitățile de transport nu au în parte licențe pentru transportarea pasagerilor”, spunea Harcenco. Din 44 de unități de transport verificate în două zile, 33 nu aveau actele necesare pentru transportarea pasagerilor, iar 27 nu aveau în general licențe”, spunea reprezentantul Guvernului în teritoriu.

„Cum de aceste unități de transport au intrat în posesia așa ziselor „cărți de rută” pe care le eliberează Primăria, se întreba Harcenko, care a avertizat atunci că patru din șapte companii de transport din Bălți ar putea fi lipsite de licențe de Camera de Licențiere.


Sursa: HotNews.md
http://www.hotnews.md/articles/view.hot?id=8243
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 15:29:00    Titlul subiectului: 2011-01-28 140913

Acuzații grave în adresa administrației orașului Bălți

28.01.2011

Reprezentanții Oficiului Bălți a Cancelariei de Stat acuză autoritățile municipiului Bălți că ar fi creat un sistem corupt și netransparent în domeniul transportului urban de pasageri. Ei susțin că firmele care prestează servicii de transportare a pasagerilor practică evaziunea fiscală, iar maxi-taxiurile reutilate și vechi, dintre care o bună parte nu dispun de actele corespunzătoare, nu trebuie admise pe rute pentru transportarea pasagerilor.

Șeful Oficiului Bălți a Cancelariei de Stat, Anatolii Harcenco, a declarat, vineri, într-o conferință de presă că o bună parte din firmele de transport, supuse unor controale ad-hoc de Camera de Licențiere și Poliția Rutieră, nu țin la evidența contabilă toate unitățile de transport și nu dispun de licențe. Conform controalelor Curții de Licențiere, din 50 de unități de transport 30 nu aveau anexele la licențe, fără de care acestea nu au dreptul să activeze.

Șeful adjunct al Cancelariei de Stat din Bălți, Nicolae Uncuță, susține că, prin transmiterea unor atribuții de la Consiliul Municipal către Primăria Bălți în domeniul transportului, autoritățile au creat, un sistem corupt, nu fără acordul tacit al lui Octavian Mahu, fostul șef al acestei instituții pe timpul guvernării comuniste, care în prezent deține funcția de primar interimar de Bălți.

În replică, primarul interimar, Octavian Mahu, declară că prima dată aude că sistemul de transport din Bălți ar fi unul afectat de corupție.

Amintim că la 26 ianuarie, Camera de Licențiere a refuzat să prelungească licențele a cinci companii din Bălți, invocând mai multe încălcări. Acest fapt a făcut ca să fie perturbată activitatea transportului public în localitate.


Sursa: HotNews.md
http://www.hotnews.md/articles/view.hot?id=8298
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul BALTI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community