|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 21 Feb 2011 09:38:44 Titlul subiectului: |
140244 |
|
Un articol despre Marele Viscol din iarna anului 1954, cu referiri si la transportul public bucurestean, grav afectat:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Prizonierii_Marelui_Viscol_din_iarna_lui_-54_0_430757184.html
"Prizonierii Marelui Viscol din iarna lui ’54
Emilia Sava, Cătălina Slujitoru
Luni 21 feb 2011
Foto: Fototeca Muzeului Național Militar
Muncitoriii au săpat zi și noapte prin zăpadă pentru a face loc tramvaiului să se strecoare printre nămeți
În februarie 1954, troienele s-au înălțat văzând cu ochii, până la cinci metri, iar viforul a suflat nemilos zile în șir, marcând cea mai aspră iarnă din secolul XX. „Văzduhul e un infern, ninge, viscolește. Străzile sunt înfundate, vijelia zguduie pereții!“, scria la 2 februarie, în jurnalul său, scriitorul bucureștean Pericle Marinescu.
MARI DEZASTRE Troiene de 5 metri și vânt de până la 126 km/oră, în Capitală! (Fotografii nepublicate din februarie ‘54)
Și acesta era doar începutul „Marelui Viscol" care a încremenit Bucureștiul și întreaga Românie, la propriu, în prima săptămână din februarie 1954. Troienele au ajuns, în zilele care au urmat, chiar și la 5 metri înălțime în sud-estul țării.
„Nămeții au acoperit străzile, gardurile, au înfundat curțile, ba, la unele case au ajuns până la streașină. Pe străzi abia s-au făcut ici - colo pârtii în formă de tranșee, în care oamenii dispar cu totul sau nu li se mai văd decât vârfurile căciulilor", nota, în 5 februarie, Pericle Marinescu.
Ușile și ferestrele, blocate de troiene
În timpul urgiei de la începutul lunii februarie '54, Dan Antoniu (cercetător istoric în domeniul aeronautic) avea vârsta de 9 ani. Locuia în cartierul România Muncitoare din Capitală, undeva pe lângă actualul Pod Grant, într-o casă cu șapte camere, împreună cu bunicii, mama și alte câteva rude.
„La 3 februarie a început de dimineață să ningă cu fulgi imenși, fără întrerupere, până a doua zi. Când ne-am trezit, în casă era întuneric. Geamurile se deschideau în afară, la fel și ușile, cu excepția uneia dintre ele, cea de la bucătărie. Ne-am dat seama că era zăpadă mare pentru că geamurile erau albe și am încercat să ieșim, dar nu s-au deschis!", a povestit Dan Antoniu pentru „Adevărul de Seară".
Au săpat un tunel până la stradă
Tramvaiele treceau prin tuneluri de zăpadă Foto: ratb.ro
„Zăpada depășise înălțimea casei, cred că erau vreo 3-4 metri, dar erau și zone unde omătul era mai mare, peste cinci metri", și-a mai amintit bucureșteanul. Prin dreptul ușii pe care au reușit să o deschidă, fiindcă se deschidea în interior, au început să-și facă un tunel de ieșire, oblic, la 45 de grade, săpând prin omăt, până când au ajuns în dreptul străzii.
Și-a înmormântat bunicul în zăpadă
Dar cum un necaz nu vine niciodată singur, exact în acea perioadă, bunicul lui a decedat și trebuia înmormântat. „Trebuia îngropat la Cimitirul Sf. Vineri care era la o distanță de 500 de metri de casă. Bunicul decedat a fost luat pe brațe, l-au scos în Bulevardul 1 Mai, l-au pus în dricul care a ocolit pe la Gara de Nord, a mers pe Calea Griviței până la intrarea în cimitir. Groapa în pământ avea un metru și ceva, iar restul erau metri de zăpadă!", a istorisit Dan Antoniu.
Mașini strivite sub șenilele tancurilor
Conștienți că riscă să moară de foame sau de frig în case, românii s-au mobilizat exemplar în acele zile. Au săpat tunel prin omăt, au cărat zăpada cu căruțele până la Dâmbovița, până când stratul s-a mai netezit. Abia atunci au fost scoase tancurile Armatei, pentru că prin zăpada nebătătorită riscau să se răstoarne. Unii martori ai Marelui Viscol și-au amintit chiar că, după topirea nămeților, au fost găsite mașini acoperite de troiene și care fuseseră strivite de șenile.
Deszăpezire după reguli ca în Armată
Pentru a înlesni treaba, s-au făcut și reguli clare, transmise tututor prin intermediul ziarelor și radioului. „În primă urgență se curăță partea carosabilă a străzii, iar pe cele cu tramvaie se va degaja întâi pe partea cu cele două linii de transport și câte un metru în plus, pe stânga și pe dreapta", era una dintre indicații. Oamenii trebuiau să strângă zăpada din interiorul curților astfel încât să degajeze zidurile caselor. Zăpada era obligatoriu depozitată doar pe scuaruri și pe terenurile virane. „Este interzis a se arunca zăpada în gurile de canal, precum și a scoate zăpada din curți în stradă și nu se va depozita pe partea carosabilă!", mai spunea una dintre reguli.
Agitatorii scoteau oamenii în stradă
Soldații au muncit fără întrerupere pentru a scoate Bucureștiul de sub nămeți Foto: Fototeca Muzeului Național Militar
În toate acele zile, mii de militari, înarmați cu lopeți, au lucrat zi și noapte pentru a elibera străzile. „Pe marile bulevarde, camioanele Armatei adunau zăpada și o aruncau în Dâmbovița. Uzina Grozăvești elimina apă caldă, iar zăpada se topea pentru că altfel exista pericolul să se formeze poduri de gheață", ne-a mai povestit Dan Antoniu. Presa militară de la acea vreme chema neobosit bucureștenii la degajarea drumurilor. „La fabrica de textile «7 Noiembrie » s-au format echipe de agitatori care merg pe sectoare și scot cetățenii la deszăpezire", scria publicația „Apărarea Patriei".
Povești de București
Timp de două luni veți putea afla, din „Adevărul", „Adevărul de Seară" și de pe bucuresti.adevarul.ro, cum trăiau, cum iubeau, cum se dădeau în spectacol, cum petreceau, dar și cum sufereau bucureștenii în ultimele secole. Săptămâna aceasta este dedicată marilor catastrofe care au lovit Bucureștiul, de la „Ciuma lui Caragea" până la marile incendii care au ras mii de case.
"Zăpada depășise înălțimea casei, erau zone unde avea și peste 5 metri. Geamurile erau albe și n-am reușit să deschidem nici ușile, nici ferestrele!"
Dan Antoniu cercetător istoric în domeniul aeronautic
Cea mai grea iarnă
Potrivit statisticilor Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), în februarie 1954 iarna a lovit cel mai puternic țara noastră. Viscolul a lovit în patru reprize, iar vântul a atins o viteză record în București: 126 kilometri la oră. Un alt record consemnat în 3 februarie '54 vizează cantitatea maximă de zăpadă depusă: 115,9 l/mp în 24 de ore, la Grivița. Cel mai gros strat de zăpadă din istoria măsurătorilor ANM a fost măsurat tot atunci, la Călărași: 173 cm, troienele atingând însă în unele zone din sud-estul țării și 5 metri.
„Astfel de episoade au loc, de obicei, când ciclonii mediteraneeni traversează Peninsula Balcanică și ajung în vecinătatea teritoriului României, pe o traiectorie ce trece peste vestul Mării Negre, la est acționând ca un «baraj», un câmp de presiune atmosferică înaltă", a declarat dr. Roxana Bojariu, coordonatorul Secției de Climatologie de la ANM. Dr. Bojariu a explicat că ciclonii mediteraneeni care aduc aer mai cald și mai umed din bazinul mediteraneean se reîncarcă cu umiditate deasupra Mării Negre și în contact cu aerul mult mai rece de deasupra țării noastre determină ninsori foarte abundente, însoțite de viscole.
„Scînteia": „Toate forțele pentru înlăturarea urmărilor viscolului!"
Primele mașini speciale de deszăpezire din Capitală au fost aduse imediat după Marele Viscol din februarie 1954, de la o uzină din URSS, titrează „Scînteia“ iar funcționarii au fost scoși din birouri pentru a da o mână de ajutor la deszăpezirea Bulevardului Magheru și la încărcarea camioanelor cu saci de făină pentru brutării, de la morile din oraș
Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Române a transmis, chiar în dimineața zilei de 4 februarie, prin radio, un comunicat, reluat a doua zi de „Scînteia", prin care „toți cetățenii capabili de muncă" erau informați că erau „datori să participe la lucrările de deszăpezire și de aprovizionare cu alimente a populației".
Prin intermediul ziarului „Scînteia", organul de presă al partidului comunist, care era atunci la putere, cetățenilor li s-a amintit, ulterior, zilnic, să-și îndeplinească „datoria patriotică de a răspunde cu însuflețire chemării sfaturilor populare, contribuind la asigurarea normalizării circulației și aplicând cu strictețe măsurile adoptate în ceea ce privește economia de apă și curent electric".
Pe lângă mesajele mobilizatoare și articolele din care trebuia să reiasă elanul cu care trudeau tovarășii și tovarășele pentru deszăpezire, comuniștii le serveau cititorilor și poezii despre viscol, dar și informații utile precum faptul că școlile, teatrele și cinematografele sunt închise sau referitoare la liniile feroviare și de tramvai blocate de troiene.
Munceau cu însuflețire și spor
Primele informații despre urgia care s-a abătut asupra României au fost transmise de „Scînteia" în numărul din 5 februarie. „Sute de oameni au lucrat ieri la deszăpezirea liniei tramvaiului 3. Iat-o pe zidărița utemistă Bugasin Ioana, o fată sprintenă, vioaie, care lucrează la deszăpezirea liniei. «Doar lucrăm în preajma Spitalului unificat nr. 2 CFR» - ne spune ea. «Sunt aci tovarăși bolnavi, sunt mame cu copii mici, care nu trebuie să ducă nici o lipsă. Nu vom lăsa lopata din mână până nu vom deszăpezi drumul!»". Același ton îl regăsim și în numărul din 7 februarie al ziarului partidului. „Oriunde te uiți pe străzile și bulevardele Bucureștiului vezi oameni de toate vârstele, muncitori, tehnicieni, funcționari, militari cu lopeți și cazmale, muncind cu însuflețire și spor pentru înlăturarea nămeților".
Efortul femeilor, scos în evidență
Fiecare articol din „Scînteia" aloca spații extinse tovarășelor care au muncit în acele zile cot la cot cu soții lor pentru a deszăpezi Bucureștiul. „Delegatele de femei din cartierul Tei au fost în primele rânduri ale acțiunii pentru organizarea transportării cu săniuțele a pâinii de la brutării la centrele de pâine. «Muncim până desfundăm drumul, că de-aia am venit» - a spus gospodina Comana Ghiță. «Mai mă reped eu câteodată să văd ce face copilul acasă, dar nu plec până nu terminăm lucrul»".
Au croit câte un paltonaș „peste plan"
În spirit comunist, din articolele din „Scînteia" nu lipseau nici referirile la „tovarășii muncitori". Aflăm, printre altele, că în ciuda nămeților, niciun muncitor din București nu a lipsit de la muncă și, mai mult, s-a și depășit „planul de lucru". „Aplicând metodele sovietice de lucru, țesătoarele de la uzina «7 Noiembrie» și-au depășit sarcinile de plan cu 11-20% , dând țesături numai de calitatea I. (...) Fiecare muncitor din sectorul VI de la «Ghe. Gheorghiu-Dej» a realizat peste sarcinile de plan câte un paltonaș de fetiță".
"Sunt aci tovarăși bolnavi, sunt mame cu copii mici, care nu trebuie să ducă nicio lipsă. Nu vom lăsa lopata din mână până nu vom deszăpezi drumul!"
Bugasin Ioana zidăriță utemistă din București
Material realizat cu sprijinul lui Dan Antoniu, cercetător istoric în domeniul aeronautic, și a Muzeului Național Militar - Ferdinand I București (istoricul Neculai Moghior și muzeograf"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.15 kb |
Vizualizat: |
de 903177 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.35 kb |
Vizualizat: |
de 903177 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 05:57:04 Titlul subiectului: |
140304 |
|
Întrebări:
1) A existat în perioada 1987 - febr. 1992 o linie de tramvai 54: Clăbucet - Ion Mihalache - Turda - Podul Grant - Cal. Crângași - P-ța Crângași - Șos. Virtuții - Pod Ciurel - Șos. Virtuții - Pasajul Lujerului - Bd. Timișoara - Șos. Progresului ("Trafic Greu") - Șos. Viilor - P-ța Pieptănari (Eroii Revoluției) - Șura Mare ?
2) În perioada în care Cal. Griviței a fost închisă în anii '90 din cauza lucrărilor de la metrou a existat o perioadă când 87 a mers la P-ța Presei Libere?
3) În anii '90 a existat vreo linie 315?
4) Am înțeles că 51 Republica - Nuferilor (G-ral Berthelot) a fost înființat din cauză că în urma demolărilor din zona Buzești 24 nu mai putea să ajungă de la Gara de Nord pe Sevastopol. Eu țin minte că 24 și 51 au circulat la un momendat împreună; țin eu minte greșit?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 15:16:59 Titlul subiectului: |
140332 |
|
Citat: | 1) A existat în perioada 1987 - febr. 1992 o linie de tramvai 54: Clăbucet - Ion Mihalache - Turda - Podul Grant - Cal. Crângași - P-ța Crângași - Șos. Virtuții - Pod Ciurel - Șos. Virtuții - Pasajul Lujerului - Bd. Timișoara - Șos. Progresului ("Trafic Greu") - Șos. Viilor - P-ța Pieptănari (Eroii Revoluției) - Șura Mare ? |
La sfarsitul lui 1988 a existat un 55: Piata Presei - Expozitiei - Clabucet - Ion Mihalache - Piata Victoriei - Buzesti - Berzei - Schitu Magureanu
Citat: | 2) În perioada în care Cal. Griviței a fost închisă în anii '90 din cauza lucrărilor de la metrou a existat o perioadă când 87 a mers la P-ța Presei Libere? |
Troleele 87 de la Pajura si 97 de la Straulesti intorceau la Clabucet in anii aceia.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 23:49:34 Titlul subiectului: |
140366 |
|
mrM a scris: | 1) A existat în perioada 1987 - febr. 1992 o linie de tramvai 54: Clăbucet - Ion Mihalache - Turda - Podul Grant - Cal. Crângași - P-ța Crângași - Șos. Virtuții - Pod Ciurel - Șos. Virtuții - Pasajul Lujerului - Bd. Timișoara - Șos. Progresului ("Trafic Greu") - Șos. Viilor - P-ța Pieptănari (Eroii Revoluției) - Șura Mare ? | Nu a existat asa ceva. Nici n-ar fi avut cum sa intoarca la Clabucet. Linia 54 a circulat cu bidirectionale intre PPL si Str. Turda in anul 1994 cand s-a lucrat la Podul Grant. Tot atunci a existat si linia temporara 53 Ghencea - Pod Grant (capatul din Crangasi).
mrM a scris: | 2) În perioada în care Cal. Griviței a fost închisă în anii '90 din cauza lucrărilor de la metrou a existat o perioadă când 87 a mers la P-ța Presei Libere? | Nu, nici nu ar fi avut cum, fiindca nu mai exista retea de troleibuz pe Bd. Expozitiei, a fost data jos in 1995 sau 1996 cand s-au apucat de refacerea liniei de tramvai, deci inainte de inchiderea Caii Grivitei. mrM a scris: | 3) În anii '90 a existat vreo linie 315? | Nu cred, cel mai probabil raspunsul e nu. mrM a scris: | 4) Am înțeles că 51 Republica - Nuferilor (G-ral Berthelot) a fost înființat din cauză că în urma demolărilor din zona Buzești 24 nu mai putea să ajungă de la Gara de Nord pe Sevastopol. Eu țin minte că 24 și 51 au circulat la un momendat împreună; țin eu minte greșit? | In iunie 1988, 24 circula pe traseul "de baza" pana la Republica. La sfarsitul lunii august, cand m-am intors la Bucuresti, nu mai circula decat pana la Nuferilor, iar pe tronsonul estic fusese inlocuit de linia 51 (nou infiintata). Deci daca au circulat in paralel, desi nu prea vad rostul unei asemenea miscari, au circulat foarte putin. Kaustik a scris: | Citat: | 1) A existat în perioada 1987 - febr. 1992 o linie de tramvai 54: Clăbucet - Ion Mihalache - Turda - Podul Grant - Cal. Crângași - P-ța Crângași - Șos. Virtuții - Pod Ciurel - Șos. Virtuții - Pasajul Lujerului - Bd. Timișoara - Șos. Progresului ("Trafic Greu") - Șos. Viilor - P-ța Pieptănari (Eroii Revoluției) - Șura Mare ? |
La sfarsitul lui 1988 a existat un 55: Piata Presei - Expozitiei - Clabucet - Ion Mihalache - Piata Victoriei - Buzesti - Berzei - Schitu Magureanu | Linia 55 nu a circulat niciodata pe traseul indicat de tine. Nici nu ar fi avut cum, fiindca traseul prin Piata Victoriei a aparut abia in 1991 (februarie). E adevarat ca la inceput, cand a fost infiintata in octombrie 1986, linia 55 a circulat intre PPL si Schitu Magureanu, dar pe un traseu foarte diferit: PPL - Expozitiei - Grivitei - Piata Matache - Berzei - Cobalcescu.
Cand s-au inceput lucrarile la metroul de la Gara de Nord, traseul a fost modificat pe 1 Mai (Ion Mihalache) in loc de Cal. Grivitei, pastrand acelasi capete de linii, dar folosind varianta veche pe Dr. Felix - Dr. Sergiu.
Pe urma, dupa dezafectarea traseului vechi pe Dr. Sergiu, traseul a fost modificat astfel: PPL - Expozitiei - Mihalache - Dr. Felix - Titulescu - Grivitei - Berthelot. Asa a circulat pana in octombrie 1990 cand a fost desfiintata, cu tot cu infrastructura de tramvai de pe Bd. Expozitiei.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 24 Feb 2011 21:36:37 Titlul subiectului: |
140397 |
|
Linia inelara 33
"În ultimii ani, transportul în comun a înregistrat în Capitală succese apreciate de toți bucureștenii. Ținând seama de importanța asigurării unei deplasări din ce în ce mai rapide și mai comode a cetățenilor în viața unei mari așezări orășenești, de necesitatea perfecționării gradului de organizare a deservirii călătorilor cu tramvaie, autobuse și troleibuse, de curând au fost luate - după cum ne informează conducerea ITB - noi și importante măsuri.
În curând ia ființă o nouă linie de autobuse : linia nr. 33. Ea va avea următorul traseu: Gara de Nord - str. Occidentului - str. Lt. Lemnea - bd. Ana Ipătescu - piața Romană - str. M. Eminescu - str. Traian - str. Nerva Traian - str. Lt. col. Papazoglu - Pd. Mărășești - bd. Mărășești - str. Cuza Vodă - str. Bibescu Vodă - str. Artei - str. Sft. Apostoli - str. Sapienței - str. Mihai Vodă - str. Ureche - str. B.P. Hașdeu - str. Vasile Pârvan - str. Berzei - Dinicu Golescu - Gara de Nord...." http://armyuser.blogspot.com/
S-a infiintat in 1959, parte a inelului de circulatie central (completarea avea sa vina in 1966 sub forma coridorului exterior de tramvai pe linia 26).
La inceputul anilor 60 avea capat la Foisorul de Foc, apoi capatul s-a mutat la Piata Puisor, unde a ramas pana la modificarile din anii 80, cand s-a mutat la Gara Basarab.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.62 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
412.89 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
294 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
622.34 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
522.32 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
267.05 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.4 kb |
Vizualizat: |
de 902938 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 26 Feb 2011 15:38:40 Titlul subiectului: |
140479 |
|
Mai țin minte că atunci când 226 circula până la Foișorul de Foc, pe sensul spre Romană circula chiar și prin '96-'97 pe Eminescu. A trecut ceva timp până și-au dat seama că așteaptă mult în coloană între Polonă și intersecșia cu Cal. Dorobanți (lor); o dată l-am luat pe 226 și am așteptat destul în coloană. Înainte de introducera sensurilor unice pe Știrbei Vodă (de la Berezi/P-ța Virgiliu până la Lutherană) și pe Mircea Vulcănescu (de la Bd. Dinicu Golescu la Cal. Griviței/Bd. Dacia) 226 mergea spre Drm. Taberei tot pe Ștrirbei Vodă?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Mar 2011 05:41:40 Titlul subiectului: |
140629 |
|
mrM a scris: | Înainte de introducera sensurilor unice pe Știrbei Vodă (de la Berezi/P-ța Virgiliu până la Lutherană) și pe Mircea Vulcănescu (de la Bd. Dinicu Golescu la Cal. Griviței/Bd. Dacia) 226 mergea spre Drm. Taberei tot pe Ștrirbei Vodă? | Da.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Mar 2011 11:48:45 Titlul subiectului: |
140642 |
|
Și cum ajungea de pe Dacia pe Știrbei Vodă? Făcea stânga pe Dorobanți?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Mar 2011 23:02:34 Titlul subiectului: |
140670 |
|
Mergea prin Dorobanti - Piata Lahovari/Cosmonautilor - str. George Enescu.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2011 14:05:30 Titlul subiectului: |
141040 |
|
M-am uitat pe ghidul R.A.T.B. din 1991. Am ceva curiozități:
- Exista o linie inielară de tramvai numerotată 56 ?!!
- Tramvaiul 3 întorcea la Bd. Expoziției?
- Tramvaiul 46 nu exista? Cam pe când a apărut această linie?
- Apare un tramvai 53 care întorcea la Sf. Vineri. Dacă exista această linie, unde era celălalt capăt?
- 96 întorcea la P-ța Operei?
- 226 nu mergea pe Cal. 13 Sept. și Șos. Panduri (lor)?
- Care era traseul lui 245?
- Când au fost (re)înființate preorășeneștile către comunele de după Domnești, Vârteju, Brănești, Cernica, comunele de după Voluntari, comunele de după Otopeni pentru că pe acea hartă nu apar preorășenești către comunele cu pricina.
Întrebări care nu au legătură cu harta:
- de ce o anumită perioadă de timp 133 inelar a circulat pe Str. Traian Bd. Republicii, Str. Popa Nan, Str. Valeriu Braniște, Str. Traian și nu a mers direct pe Str. Traian?
- - 23 și 133 pe vechile trasee din anii '90 cam din ce perioadă exsitau?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2011 17:35:24 Titlul subiectului: |
141046 |
|
Probabil inca mai era 56 de noapte;
3 a Intors la Expozitiei,
46 a aparut la sfarsitul lui 1991 initial intre Dristor si IMGB, apoi prelungita la Gara. (desi a mai existat si inainte de 1989 pe acelasi traseu)
Acel 53 e o enigma, Sf Vineri - Baicului. Nu stiud aca a circulat efectiv - prima inie care a folosit bucla de la Baicului a fost 52 care mergea la Gara.
La piata OPerei inca era capat pentru 96; pana la refacerea retelei pe cotroceni, liniile 71 si 93 treceau pe la Eroilor - cand au fost mutate pe la Gradina Botanica, 96 a fost prelungit la Gara, in 1994.
226 circula asemeni tuturor liniilor care intrau in Drumul Taberei, pe la Razoare.
245 circula intre Primaria Tunari si Baneasa SA.
Preorasenestile in cauza au fost reinfiintate din 1992 (la un moment dat pe lista cu tarife si abonamente erau trecute liniile preorasenesti, trasee de care nu mai auzisem pana atunci - 310, 359, 338, 339, etc). Nu mai stiu cand majoritatea preorasenestilor au fost numerotate de forma 4xx.
Devierea lui 133 a fost cauzata probabil de lucrari edilitare pe acel tronson de strada. Dupa transformarea in "semiinelara" a ajuns pe Mihai Bravu si vad ca de cativa ani circula din nou pe vechea matca, pe str. Traian.
Pe traseele din anii 90, 23 si 133 functionau de cand cu lucrarile din centrul civic, din jurul anului 1987, tramvaiul 23 a circulat pe la Parcul Libertatii din vara lui 1987, la deschiderea Pasajului Marasesti, pana atunci avea un traseu mai chinuiit, ocolitor. din 1986 si pana in 1989 unele linii au tot fost plimbate din cauza marilor lucrari edilitare care aveau loc.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2011 19:08:31 Titlul subiectului: |
141047 |
|
Deci 96 a fost dus în 1994 la Gara de Nord, și la scurt timp a fost dus la Fundeni. Cum întorcea la P-ța Operei?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2011 22:04:52 Titlul subiectului: |
141053 |
|
Intorcea prin Bd. Eroii Sanitari si Str Elefterie, reteaua mai e si acum insa cand s-a deschis reteaua noua spre Universitate a lui 61, 69 si 90, capatul de la Opera a fost tras pe stalp; macazul de unire mai este pe pozitie spre Academia Militara. Bucla actuala care inconjoara parcarea de pe Podul Operei a fost realizata in decembrie 2007. Daca firul de pe str, Elefterie s-ar muta pe partea cealalta, ar exista premisa unei intoarceri pe la Carol Davila, cum faceau 92 si 98 in anii 80.
96 a fost prelungit undeva intre 1991 si 1993 la Gara de Nord, spre 1995 se prelungeste circula experimental intre Tacerii si Fundeni apoi prin 1997 revine la traseul Gara de Nord - Tacerii
Nu stiu exact cand s-au produs aceste modificari: pe harta 1994 apare mergand la Gara, iar in ghidrile 1995-1996 apare pe traseul Tacerii- FUndeni iar in cel din 1998 pe traseul Tacerii - Gara de Nord
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 13 Mar 2011 07:37:30 Titlul subiectului: |
141061 |
|
Imi permit sa fac cateva adaugiri si corecturi la discutia de mai sus:
1)Linia de noapte 56 inca mai exista in varianta circulara, si asa a circulat pana in mai 1991, cand s-a desfiintat odata cu inceperea lucrarilor de inlocuire a liniei de tramvai pe ceea ce numim azi Bd. Iancu de Hunedoara. Capatul liniei 56 era in bucla Gara Basarab.
2)Linia 3 NU mai intorcea la Expozitiei in 1991. Nici nu mai avea cum, fiindca linia de tramvai pe acolo a fost desfiintata in 1990. E o greseala pe harta sau in ghid.
3)Linia 46 intr-adevar a aparut in noiembrie 1991 pe traseul IMGB-Baba Novac, dar ulterior nu a fost prelungita la Gara imediat. Etapele au fost urmatoarele: in mai 1994 se prelungeste pana la Lizeanu, descriind o bucla, la ducere pe Bd. Ferdinand - Ziduri Mosi - Colentina - Turmelor - Reinvierii, si la intoarcere prin Lizeanu - Stefan cel Mare - Obor - Mihai Bravu.
In mai 1994 este prelungit la Berthelot, in compensatie pentru linia 52 care a fost cateva luni desfiintata.
in mai 1995 au inceput lucrarile de inlocuire a liniei de tramvai intre Iancului si Baba Novac, si din aceasta cauza, linia 46 a ramas principala linie de transport pe Stefan cel Mare (34 fusese scurtat pe traseul Romprim - Dristor). Traseul liniei 46 a devenit Granitul - Iancului - Obor - Gara de Nord si asa a ramas pana azi (ma rog, pana au inceput lucrarile la pasajul Basarab).
4)Linia 53 pe traseul Baicului - Sf. Gheorghe (nu Sf. Vineri, ca nu era bucla acolo), daca a existat, nu a circulat mai mult de 2-3 luni in vara anului 1991. Inainte de aprilie-mai 1991 sigur nu exista, iar in toamna la fel nu exista. Banuiala mea e ca a fost vorba numai de o intentie de infiintare a unui asemenea traseu, care nu s-a mai infaptuit.
5)Linia 23 intr-adevar a inceput sa circule pe traseul "traditional" din anii '90 in anul 1987, cu singura deosebire ca intre Parcul Liberatii si Stan Tabara circula comun cu 15, via autogara Filaret. Calea de rulare pe 11 iunie a fost re-instalata abia in anul 1991, iar 23 a fost modificat pe str. 11 Iunie in aprilie in acel an.
6) Linia 96 a fost prelungita de la Piata Operei la Spitalul Fundeni in noiembrie 1994, concomitent cu reluarea circulatiei troleibuzelor 71 si 93 pe Vasile Milea - Leul - Pod Cotroceni. Dupa ce s-a intamplat asta, reteaua de troleibuz pe Splai intre podurile Eroilor si Cotroceni a fost data jos. S-a refacut din nou, pe un singur sens, in august 1996, cand linia 96 a primit traseul pe care il are si azi, cu deosebirea ca a intors la Tacerii pana in decembrie 2004, cand s-a prelungit reteaua pana la Depoul Alexandria.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Dum 13 Mar 2011 13:45:11 Titlul subiectului: |
141071 |
|
Cateva informatii legate de cele discutate anterior.
Linia 53.
Nu a circulat niciodata. In parioada aceea cumparasem ghidul traseelor si m-am gandit ca urma sa fie introdusa in circulatie. Nu a fost sa fie. Totusi, 21 a circulat deviat pe perioada unor lucrari la linie in Colentina exact pe traseul acestui presupus 53.
Linia 96.
Eu retin ca inca de la inceput a fost anuntata ca o 'deviere'. Situatia care a generat aceasta varianta de traseu era urmatoarea. Reluarea circulatiei troleibuzelor pe Sos. Cotroceni a fost insotita de renuntarea la banda speciala pe contrasens pe Splaiul Idependentei. Calea Plevnei era in lucrari de refacere, deoarece ramasese intr-o stare jalnica (ca in 89) cauzata de constructia Casei Radio. Nu retin, dar cred ca si bucla de la Elefterie era afectata de lucrari edilitare. In aceste conditii s-a decis ca 96 sa mearga spre centru. Bucla de la Rosetti nu avea racord decat dinspre Calea Mosilor. Nu ramanea ca varianta decat un traseu spre Fundeni, Gara Obor, Vatra Luminoasa sau Titan. Cum capetele de linie cele mai apropiate erau deja ocupate (69, 90) cred ca s-a ales urmatoarea 'cea mai scurta' varianta de traseu ramasa, care genera insa si trafic pe masura.
Cateva remarci - a fost singura ocazie in care au circulat Saureruri cu calatori pe Mosilor-Colentina, - lucrarile pe Calea Plevenei au mers destul de greu, fiind montata si pusa in functiune initial doar reteaua dinspre gara (pentru 96), deoarce in sens opus lucrarile la carosabil nu erau finalizate - 85 a inceput sa circule mai tarziu, - din cate stiu linia de troleibuz de pe Splai nu a fost demontata niciodata, doar s-a renuntat la un set de fire, chiar sensul spre Gara, reteaua actuala fiind de fapt cea destinata sensului de circulatie dinspre Gara spre Drumul Taberei. In fapt o situatie extrem de favorabila acum troleibuzului - pe o artera cu 3 benzi firul e amplast chiar deasupra benzii a doua.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 16 Mar 2011 15:55:53 Titlul subiectului: |
141178 |
|
rosetti61 a scris: | Probabil inca mai era 56 de noapte; |
Era tramvaiul de noapte, confirm.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Mar 2011 16:43:59 Titlul subiectului: |
141181 |
|
Cumva după '90 s-a încercat revitalizarea tuturor liniilor de noapte?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 16 Mar 2011 18:39:01 Titlul subiectului: |
141183 |
|
In aprilie 1990 au fost reiinfiintate, dar nu au functionat mult timp - din lipsa de solicitare (si poate alte motive) la sfarsitul lui 1991 au fost suspendate.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Mar 2011 00:20:05 Titlul subiectului: |
141255 |
|
Are cineva și cărticica cu traseele de la ghidul din 1996 (eu am acest ghid, dar nu mai am cărticia). Sunt curios dacă apar intervalele de succedare.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 18 Mar 2011 18:47:24 Titlul subiectului: |
141277 |
|
Apar intervale - primul/ultimul vehicul si interval de succedare (LV/SD)
de ex:
5 5.20 22.50 13/18
62 5.15 23.15 6/10
101 5.20 23.20 4/7
300 5.05 22.55 3/6
335 4.55 23.10 3/7
O sa le scriu mai incolo pe toate
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Mar 2011 21:46:58 Titlul subiectului: |
141283 |
|
Pe mine mă interesează în mod special liniile:
- la tramvaie 1, 5 (s-a menționat), 14, 15, 16, 17, 19, 21, 23, 30, 34, 36, 38, 40, 46, 51, 52
- la troleibuze: 66, 69, 70, 79, 85, 86, 90, 92
- la autobuze: 101 (s-a menționat), 102, 131, 135, 181, 182, 201, 282, 301, 331, 335 (s-a menționat), 449, 781-785 (liniile expres).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 19 Mar 2011 22:17:18 Titlul subiectului: |
141325 |
|
Linii
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.77 kb |
Vizualizat: |
de 902015 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 12:46:07 Titlul subiectului: |
141346 |
|
Totuși, linia 3 mai întorcea la Bd. Expoziției, în 1991 - nu am din păcate documente la îndemână, dar țin minte asta foarte bine (e legat de un incident "memorabil": am uitat o geantă cu [destul] demulți bani în tramvai, apoi, dându-mi seama, am luat un taxi și am găsit tramvaiul respectiv la capăt de linie, pustiu, cu ușile deschise, și geanta mea era pe banchetă, neobservată probabil de nimeni, așa că am recuperat-o : toate astea se întâmplau în primăvara 1991, tramvaiul mergea pe bd. 1 Mai-Mihalache, apoi pe Miciurin-Prezan — existau vechile macaze, putea să o ia la dreapta — și pe Mărăști, iar la intersecția cu bd. Expoziției se despărțea de traseul lui 41, o lua la stânga, bucla de cap de linie fiind nu prea departe, cam după actualul complex hotelier-comerical World Trade Center (fost Sofitel etc.)). Faptele sunt certe.
Acum, mă gândesc, să nu se mai fi numit linia 3, să fi fost 45 sau 55 ?
Trebuie văzut ghidul, e totuși fiabil (lucrurile s-or fi schimbat chiar în cursul anului 1991, mai târziu, cine știe...)
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 23 Mar 2011 20:51:14 Titlul subiectului: |
141576 |
|
91 si 330 cand au aparut?
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 23 Mar 2011 23:54:20 Titlul subiectului: |
141600 |
|
Amintiri de la http://www.panoramio.com
-Balcescu, 1964;
-Magheru, 1967.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.86 kb |
Vizualizat: |
de 901811 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.2 kb |
Vizualizat: |
de 901811 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|