Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/incidente legate de transportul public
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 34, 35, 36  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 16:59:42    Titlul subiectului: 141488

De pe Hotnews.ro:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8421295-iasi-tramvaiul-implicat-accident-ramas-fara-frane-din-cauza-unei-caderi-tensiune.htm

"Iasi: Tramvaiul implicat in accident a ramas fara frane din cauza unei caderi de tensiune
de D.G. HotNews.ro
Marți, 22 martie 2011
Actualitate | Esențial

Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini, provocand moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci, ar fi ramas fara frane, la momentul accidentului, din cauza unei caderi de tensiune la reteaua electrica, afirma surse judiciare, citate de Mediafax.

In plus, acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de franare in conditiile in care ar fi fost uzati.

Sistemul de franare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini functioneaza, acest lucru fiind demonstrat in timpul expertizei tehnice facute in depoul regiei, a declarat, marti dimineata, purtatorul de cuvant al regiei de transport Adrian Mihai.

El a spus ca este prematur sa se spuna ca a fost vorba in mod cert despre o eroare a vatmanului, adaugand ca doar ancheta va putea stabili acest lucru.

Accidentul s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce mijlocul de transport a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri si care cobora Copoul, a intrat in doua masini care asteptau la semafor si a acrosat alte trei autoturisme aflate pe banda de langa trotuar, dupa care s-a oprit intr-un autobuz care stationa si el la semafor.

In urma accidentului, o persoana a murit, ramanand prinsa intr-o masina, sub tramvai.

De asemenea, cinci persoane au fost ranite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar un barbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.

Pe numele vatmanului Cristi Diaconu, in varsta de 35 de ani, a fost intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa.

Cristian Diaconu a fost angajat la RATP in anul 1997, initial ca muncitor necalificat, apoi ca vatman.

Potrivit conducerii regiei locale de transport, Diaconu a fost implicat in sase incidente rutiere minore, in anii 2002, 2003, 2005, 2008, 2009 si 2010.

Tramvaiul implicat in accident este acelasi mijloc de transport care in luna ianuarie a acestui an a luat foc in Zona Industriala a orasului, fara ca atunci sa fie inregistrate victime.

Tramvaiul este fabricat in anul 1973 si face parte dintr-un lot de tramvaie donat de Guvernul Elvetiei.

Luni seara, conducerea Primariei Iasi a decis ca si celelalte 13 tramvaie din acest lot sa fie retrase din circulatie, urmand sa fie supuse unei revizii amanuntite.

Regia locala de transport Iasi detine in total 150 de tramvaie, toate fiind aduse din Germania si Elvetia, intre anii 1997 si 2010, cel mai vechi fiind fabricat in 1959, iar cel mai nou in anul 1982.

Tramvaiele au fost aduse la Iasi, incepand cu anul 1997, din orasele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt si Augsburg, dar si din Elvetia, in cadrul programului "Donatie de tramvaie" derulat de catre Guvernul Confederatiei Elvetiene prin Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO), in parteneriat cu municipalitatea ieseana.

Primaria municipiului Iasi a incheiat un acord cu Guvernul Elvetiei, prin care acesta din urma a facut o donatie de 14 tramvaie si piese de schimb in valoare de 1,78 milioane de franci elvetieni. Acordul de asociere a fost prelungit pana la 31 decembrie 2010, cand la Iasi au fost aduse ultimele zece tramvaie BE 8/8, fabricate in 1973."

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 17:08:51    Titlul subiectului: 88 141490

Adevărul în editia de Marți 22 Martie 2011 a scris:
O echipă de specialiști din Elveția vine la Iași să verifice tramvaiele Primăriei

Gabriela Toma

Șefii din Primărie au contactat Ambasada Elveției pentru a trimite o echipă de specialiști care să verifice și să demonstreze că cele 12 tramvaie primite donație de municipalitatea nu au avut defecțiuni tehnice.

Edilii au înființat o comisie internă și cu specialiști de la CFR pentru a verifica activitatea Regiei Autonome de Transport și angajații acestora. Comisia va controla modul în care sunt realizate reviziile și inspecția tehnică pentru fiecare componentă a tramvaielor.

Trebuie să vedem cât de pregătiți și conștiincioși sunt cei care fac verificările sau cum cei 190 de vatmani pot face face situațiilor de urgență. Am mai dispus reducerea vitezei la 20 de kilometri pe oră pe Copou, Cuza Vodă și strada Pădure", a spus primarul Gheorghe Nichita.

Edilii au dat asigurări că transportul cu tramvaiul este unul sigur și că nu au planuri pentru a achiziționa garnituri noi sau să investească fonduri în reabilitarea altor căi de rulare din municipiu.


„Efortul investițional este imens dacă vrem tramvaie noi și nu putem dă aducem vehicule noi dacă nu avem linii modernizate. Vreau să-i asigurăm pe ieșeni că transportul public cu tramvaiele este unul sigur și că nu trebuie desconsiderat din cauza unor erori umane", a mai spus edilul-șef.


________________________________________________________________

*** Conferința de presă a Domnului Primar Gheorghe Nichita la Primăria Iași de astăzi 22 Martie 2010 !
________________________________________________________________

Adevărul în editia de Marți 22 Martie 2011 a scris:
Secundele de dinaintea dezastrului. Tramvaiul ucigaș, surprins de camerele de supraveghere
George Cojocaru

Tramvaiul 13 implicat în accidentul rutier de luni la amiază, soldat cu un mort și șapte răniți, a fost surprins de camerele de supraveghere ale Poliției Locale Iași.
Tramvaiul a fost filmat pentru aproximativ un minut, în timp ce coboară Bulevardul Carol I, cu viteză destul de redusă, și oprește în stația din fața Universității „Al. I. Cuza"din Iași.



________________________________________________________________

Ziarul de Iași în editia de Marți 22 Martie 2011 (Sursa imagini atașate!) a scris:
La expertiza, franele tramvaiul implicat in accidentul de ieri au functionat

Tramvaiul care a produs ieri accidentul din Fundatie a fost expertizat astazi.
In momentul in care a fost scos din hala, s-a incercat franarea acestuia, iar franele au functionat.

La fata locului a fost prezent si Primarul Iasului, Gheorghe Nichita, care a declarat ca vrea sa aduca o comisie de la firma elvetiana de unde a fost luat tramvaiul.

Variantele luate in calcul sunt o culpa exclusiva a vatmanului si o defectiune de moment aparuta la sistemul de franare.



Ultima modificare efectuată Cosmin Sandu la Mar 22 Mar 2011 22:06:07, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin12



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 17:20:00    Titlul subiectului: Re: 88 141492

Am fost si eu acolo in seara asta, sa vad testul.
Nu am stiut exact ce au vrut sa faca, cert e ca tramvaiul nu a oprit la semafor, a trecut de sensul giratoriu si a reusit sa opreasca dupa statie. se pare ca nu au tinut franele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 02:38:25    Titlul subiectului: 141524

"Se pare" ca esti intr-o totala eroare. Pe Copou s-au facut doua teste cu franare completa, unul pe Triumf-Universitate si celalalt in fata la Casa Universitarilor. Ce ai vazut tu ca s-a intamplat in statie a fost o "frana de statie", fara patine (oprirea obisnuita a vagonului in statie). In timpul acelei stationari s-a decis efectuarea unei franari totale si pe Arcu, la vale.

Uite asa trageti concluzii pripite din observatii proprii, fara a sti care e realitatea, cu totul alta decat o percepeti prin prisma acestor observatii proprii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin12



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 03:20:16    Titlul subiectului: 141525

Nu te supara, pentru ca eu am zis doar ce am crezut, nu am fost la ziar sa zic sigur asa s-a intamplat....
Asadar la Casa Universitarilor nu a vrut sa opreasca de tot?

La ora 2 si ceva a mai fost un test cu un alt tramvai asemanator, avea viteza mult mai mare si a franat brusc pana la oprire in fata la Casa Universitarilor. s-a cunoscut ca franarea a fost ferma si puternica.

Poate poti da niste detalii mai exacte ce au vrut sa faca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 03:32:17    Titlul subiectului: 141526

Am spus mai sus ca inclusiv in fata la CUI s-a facut franare totala, exact cum ai vazut mai tarziu cu celalalt tramvai (162). La fel cum ai vazut ca a oprit al doilea tramvai, la fel a oprit si 164, fara probleme. De ce a fost scos si 162?! Foarte simplu: continua testarile incepute noaptea trecuta (dupa cum se stie, s-a decis ca toate vagoanele Be 8/8 sa fie re-verificate).

Cand a trecut pe langa BCU si prin intersectia de la Fundatie, 164 a fost condus in mod normal, exact cum circula tramvaiele in conditii normale pentru zona respectiva (inclusiv acea oprire normala in statie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 06:14:32    Titlul subiectului: 89 141528

Bună Ziua Iași în editia de Miercuri 23 Martie 2011 a scris:
Franele tramvaiului blestemat, testate ieri noapte in oras

"Totusi, fata de celalalt incident din 2006, cand a fost vorba de o defectiune tehnica, aici pot sa spun ca tramvaiul s-a comportat excelent. Infrastructura pe care s-a rulat acum este foarte proasta fata de ce calitate are acest tramvai", a spus, ieri noapte, profesorul Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica (UTI) Gheorghe Asachi

Aseara tarziu, toti anchetatorii care au participat la expertiza de dimineata au supus tramvaiul unor noi teste. In jurul orei 23.30, mijlocul de transport a fost scos din depoul RATP si a efectuat mai multe teste de franare pe strada Canta. Apoi, pentru a se convinge ca sistemul de franare al tramvaiului Be 8/8 a functionat, s-a refacut traseul din ziua accidentului. Astfel, tramvaiul a coborat Copoul, unde anchetatorii au dispus actionarea sistemelor de franare in doua locuri. Mai intai, vagonul a fost oprit in statie la Universitate, apoi vatmanul a franat dupa Casa Universitarilor. Totusi, cei care au supus tramvaiul la teste au evitat, din varii motive, sa franeze in Fundatie, in dreptul statuii Mihai Eminescu, urmatoarea oprire fiind abia in statia de la Rapa Galbena. Chiar si asa, persoana care coordoneaza ancheta, prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica (UTI) Gheorghe Asachi, afirma ca tramvaiul s-a comportat normal. Dupa primele concluzii trase asta noapte, si el inclina spre o eroare umana. Un verdict final in cazul accidentului ar putea fi dat cel mai devreme in doua saptamani. "Am actionat franele succesiv la 30, la 40 si la 55 de kilometri la ora. Tot ce va pot spune este ca sistemul de franare nu a avut probleme la probele facute. Acum urmeaza, insa, partea cea mai grea a expertizei. Este clar ca vatmanul avea frane in momentul impactului. Problema este ce l-a facut sa le actioneze atat de tarziu. Daca nu avea frane, la greutatea tramvaiului de 32 de tone, masinile alea erau facute praf si pulbere. Inclin sa cred ca a fost vorba de o eroare umana. Totusi, fata de celalalt incident din 2006, cand a fost vorba de o defectiune tehnica, aici pot sa spun ca tramvaiul s-a comportat excelent. Infrastructura pe care s-a rulat acum este foarte proasta fata de ce calitate are acest tramvai", a spus, ieri noapte, profesorul Gaiginschi.
Intrebat de ce nu a franat la locul incidentului, adica in dreptul statuii lui Mihai Eminescu, el a sustinut ca nu a facut acest lucru din... superstitie.
Testele s-au incheiat in jurul orei 1.20, cand tramvaiul a fost readus in depou si sigilat intr-o hala separata. "Am vorbit cu vatmanul acum, cand am coborat din tramvai si l-am intrebat ce crede el ca s-a intamplat. Nu a putut sa-mi explice. Oricum, eu nu pot sa ma pronunt vizavi de rezultatul testelor. Cert este ca si celelalte tramvaie de acest tip vor testate, pe rand, in trafic", a spus, aseara, Maricel Gherca, directorul RATP.


________________________________________________________________

După terminarea probelor domnul Profesor Dr . Radu Gaiginschi din partea Universității Tehnice "Gheorghe Asachi" Iași (cel ce se ocupă de expertizarea accidentului) și-a exprimat părerea în legătură cu probele efectuate, reiterând calitatea excepțională a vagoanelor BE 8/8:
Citat:
"Tramvaiul s-a descurcat excepțional , foarte bine , însa infrastructura drumului este mai proastă pentru calitatea pe care o are acest tramvai"


Filmul probelor cu vagonul implicat !


Ultima modificare efectuată Cosmin Sandu la Mie 23 Mar 2011 19:53:05, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Dec/2023
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 09:03:49    Titlul subiectului: 141533

Asa cum au intrebat si reporterii intreb si eu aici. De ce nu s-a franat in locul in care s-a intamplat accidentul? Admit ca sunt o multime de variabile la un astfel de test dar trebuiau acoperite cele mai importante pentru cazul in discutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 09:55:33    Titlul subiectului: 141536

Hai sa judecam logic: sa zicem ca un vatman ar constata ca vagonul nu franeaza inca de la intersectia de la CUI. Iti inchipui ca pana a ajunge jos la Fundatie incearca toate variantele posibile de a frana tramvaiul ala, deci daca ajunge de la CUI la Fundatie si nu a reusit nimic, dezastrul e iminent (e suficient timpul scurs la parcurgerea acestei distante pentru a incerca orice varianta). Repet, vorbesc de ceva ipotetic, nu ma refer la o situatie anume, cu atat mai putin la cea de fata.

Testele s-au facut mergand pe logica, in conditii similare celor expuse de vatman. In plus, cum am zis, pe Copou s-au facut doua teste complete, inclusiv inainte de Universitate. Asadar, ce sens avea sa se faca teste de frana jos la Fundatie? Tramvaiul s-a comportat impecabil in conditii de o dificultate maxima.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 12:11:56    Titlul subiectului: 141541

Ce nu am auzit este daca au intrerupt si curentul in timpul testelor. Unii spun ca tramvaiul nu a putut frana din cauza unei caderi de tensiune, iar acumulatorii proprii erau uzati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 12:32:53    Titlul subiectului: 141544

Ce "spun" "unii" se cheama batut de campi cu interes politic si nu numai. Acea nemaipomenita "cadere de tensiune" e de fapt trecerea pe sub un separator (cel din fata Casei Armatei), s-a verificat si aspectul asta, maximizand chiar timpul de trecere pe sub el, totul a functionat absolut normal. Acumulatorii... iti imaginezi ca tramvaiul a iesit in probe exact in starea de dupa accident, cu aceleasi dotari ca in momentul accidentului (a fost sigilat intr-o hala la randul ei sigilata, nimeni nu a avut acces la el), deci cu aceiasi acumulatori ("uzati" politic). Gandeste-te ca a fost totul in regula cu ei, cu atat mai mult in conditiile in care nici macar nu a fost posibila reincarcarea in perioada imobilizarii. Nu mai plecati "urechea" la tot ce va servesc diversi indivizi prin ziare "pe surse". Cititi articolele si pastrati-va rezervele pana cand aveti dovada certa ca un anume lucru e chiar asa cum zice X sau Y la gazeta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 13:06:00    Titlul subiectului: 141546

Sa fim seriosi, desi accidentul a fost unul deosebit de grav, unii parca atat asteptau inca o ocazie sa mai invinuiasca primaria, RATP-ul, tramvaiele in general, cumparatul second hand, etc. Trebuie asteptata concluzia investigatiei si daca e nevoie luate masuri cu capul nu dupa cum mai scriu ziarele intr-o zi sau alta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 13:11:34    Titlul subiectului: 141547

Igor a scris:
Sa fim seriosi, desi accidentul a fost unul deosebit de grav, unii parca atat asteptau inca o ocazie sa mai invinuiasca ... cumparatul second hand etc.
Nici eu nu sunt de acord cu vehicule second hand pentru transportul public, am spus-o si o voi repeta in nenumarate randuri. Gradul de uzura creste aproape exponential, deindata ce tramvaiele ajung la orasele ce le refolosesc. Exista problema intretinerii, precum si a pieselor de schimb, etc! Asta insa nu inseamna ca acele tramvaie aduse la Iasi sunt un tap ispasitor, sau sunt rele, sau trebuie invinuite.
_________________________________

Stirile din ziar, precum si comentariile cititorilor, ma pun serios pe ganduri cu privire la lumea in care traim!

De pe Hotnews.ro

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8426585-iasi-noi-teste-facute-tramvaiul-implicat-accident-arata-sistemul-franare-functioneaza.htm

Iasi: Noi teste facute la tramvaiul implicat in accident arata ca sistemul de franare functioneaza
de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 11:52 Actualitate | Esențial

Testele facute in noaptea de marti spre miercuri la tramvaiul implicat in accidentul de la Iasi, soldat cu un mort si cinci raniti grav, au aratat ca sistemul de franare al mijlocului de transportul functioneaza, reprezentantii comisiei de expertiza mergand pe ipoteza unei erori umane, relateaza Mediafax.

Mijlocul de transport a circulat mai intai pe strada Canta din Iasi, apoi in panta, unde s-a produs accidentul din zona Copou, fiind suspus unor teste la sistemul de franare. De fiecare data, tramvaiul a oprit in momentul in care au fost actionate franele.

In zona Copou, vagonul a fost oprit mai intai in statia de la Universitate, apoi in zona Casei Universitarilor, iar in ambele cazuri tramvaiul s-a oprit in momentul in care vatmanul a actionat franele.

"Am actionat franele succesiv la 30, la 40 si la 55 de kilometri la ora. Sistemul de franare nu a avut probleme la probele facute. Este clar ca vatmanul avea frane in momentul impactului. Problema este ce l-a facut sa le actioneze atat de tarziu in momentul accidentului. Inclin sa cred ca a fost vorba despre o eroare umana", a declarat Radu Gaiginschi, profesor in cadrul Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iasi, membru al comisie de expertiza.

Testele s-au incheiat in jurul orei 01.30, cand tramvaiul a fost readus in depou si sigilat intr-o hala separata.

Directorul regiei locale de transport, Maricel Gherca, a afirmat ca la testele efectuate in panta unde s-a produs accidentul a participat si vatmanul care conducea luni mijlocul de transport.

"Am vorbit cu vatmanul si l-am intrebat ce crede el ca s-a intamplat. Nu a putut sa-mi explice. Eu nu pot sa ma pronunt vizavi de rezultatul testelor. Si celelalte tramvaie de acest tip vor testate, pe rand, in trafic", a afirmat directorul regiei, Maricel Gherca.

Potrivit acestuia, membrii comisiei constituite in acest caz vor continua expertizarea mijlocului de transport si se va apela inclusiv la spacialisti elvetieni.

O expertiza a tramvaiului a fost facuta si in noaptea de luni spre marti, concluzia specialistilor fiind ca sistemul de franare al tramvaiului functioneaza.

Un accident s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce un tramvai a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de rulare a mijlocului de transport, la semafor.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 16:00:10    Titlul subiectului: 90 141556

Evenimentul în editia de Miercuri 23 Martie 2011(Articol complet ! ) a scris:
Frânele tramvaiului funcționau
Nelu Păunescu, Tudor Damaschin, Andrei Hurbea

Atât oficialii RATP, cât și primarul Gheorghe Nichita au oferit ieri informații despre primele concluzii ale expertizei tehnice făcute în depoul regiei. „Mijlocul de transport a stat în depou sigilat toată noaptea, iar dimineață, în prezența membrilor comisiei care anchetează accidentul, a fost scos din depou. Vagonul a fost scos din hală, iar după câteva zeci de metri a frânat. S-a observat că sistemul de frânare funcționează”, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP

Oficialul RATP a precizat că, astă-noapte, funcționalitatea tramvaiului-torpilă urma să fie analizată prin teste la stradă. „La noapte, acesta va fi dus în Copou pentru a fi testate frânele în condiții similare celor din ziua tragediei”, a mai spus oficialul RATP. Câteva ore mai târziu de la acest anunț, primarul Gheorghe Nichita a oferit informații despre mersul anchetei. „Verificarea sistemului de frânare și a altor componente tehnice reprezintă o primă etapă a cercetărilor. Urmează verificarea tramvaiului pe traseu și apoi în laborator, unde va fi făcută o analiză amănunțită pe fiecare boghiu. La stadiul actual se poate spune că frânele funcționau când s-a petrecut accidentul. Însă rezultatele finale și cele de laborator ar putea să ne conducă spre alte concluzii”, a spus edilul-șef.

Și specialiștii din interiorul RATP susțin că este vorba de o eroare umană. „Cred că a forțat trecerea la semaforul de la intersecția cu strada Toma Cozma. A prins viteză, după care a încercat să frâneze. Încet, pentru a nu brusca pasagerii. Ulterior a făcut tot posibilul să oprească tramvaiul, dar era prea târziu, acesta apucase să lovească mașinile. La o viteză de 50-60 km pe oră, un tramvai de 35 de tone nu poate frâna pe o distanță mai mică de 100 de metri”, spune unul dintre specialiștii RATP.

Prezent ieri în depou, vatmanul Cristian Diaconu a refuzat dialogul. „Nu mai vreau să-mi amintesc nimic. Credeți că n-aș fi făcut tot posibilul?”, ne-a răspuns acesta atunci când a fost întrebat dacă a frânat la timp.

Ancheta va continua în prezența unor experți de la CFR și din Elveția. Primarul Nichita a precizat că va recurge la aceste soluții pentru a fi sigur că angajații RATP și-au făcut bine treaba. „La siguranța în trafic cred că avem o problemă la care nu pot să răspund în acest moment. Am cerut informații despre cei care întocmesc reviziile și vreau să am convingerea că sunt buni profesioniști”, a spus primarul. Printre măsurile care vor fi luate după această tragedie, Gheorghe Nichita a spus că va limita viteza de circulația a tramvaielor în Copou la 20 de km pe oră. Referitor la decapitarea conducerii RATP, primarul a evitat să se pronunțe. „După raportul comisiei vom lua măsurile corespunzătoare. Nu pot să vă răspund acum”, a spus primarul.

În ceea ce privește informațiile conform cărora la ora accidentului a fost întreruptă alimentarea cu tensiune a tronsonului Universitate – Piața Eminescu, RATP susține că din registrul de evidență al dispeceratului energetic, în intervalul orar 13 - 15 nu figurează nici o întrerupere de tensiune. „În intervalul 15.02 - 15.05 a fost solicitată de către personalul RATP o deconectare pentru a putea interveni cu utilajele proprii. Precizăm faptul că, în situația în care un tramvai rămâne fără tensiune de alimentare la rețea, toate cele trei sisteme de frânare rămân în stare de funcționare”, se arată într-un comunicat al RATP.

Vatmanul a mai comis 12 abateri rutiere

Și oamenii legii susțin vinovăția vatmanului. „Cel mai probabil este că vatmanul a accelerat pentru a prinde culoarea verde a semaforului din intersecția străzii Toma Cozma cu bdul Carol, iar când a ajuns în vale nu a mai putut opri tramvaiul. Vă pot preciza că vatmanul are permis pentru categoria B din anul 2006, pentru tramvai din 1997, iar pentru categoria D din 2008. Să vedem ce va spune și expertiza tehnică a vagonului. Din imaginile pe care le-am văzut, mașina nu a fost tăiată de tramvai, ci mai degrabă ea a fost împinsă în statuie, răsucită și strivită de vagon. Chiar dacă ar fi avut 10 kilometri la oră impactul ar fi fost același. Cele mai periculoase zone din Iași unde se pot întâmpla astfel de accidente și unde vatmanii trebuie să fie foarte prudenți sunt zona Pădurii, Copou și Arcu”, ne-a precizat comisarul șef Tudor Minea, șeful Serviciului Permise Auto și Înmatricularea Vehiculelor.

Polițiștii încă nu se pronunță cu privire la cauzele producerii accidentului. „Deocamdată ancheta este în plină desfășurare. Așteptăm rezultatul, după care o să ne pronunțăm. Pot să vă precizez că în cazierul rutier al vatmanului există șase abateri comise în perioada 1998-2011. Trei pentru viteză, două pentru nerespectarea distanței corespunzătoare și una pentru neacordarea priorității în trafic”, a declarat inspectorul principal Dragoș Moisuc, șeful Biroului Rutier. Menționăm că aceste abateri au fost săvârșite de Cristian Diaconu cu autoturismul propriu. Alte șase abateri figurează în evidențele RATP, de această dată ca vatman.[...]

„Sunt multe autobuze MAZ care ies la stradă cu defecțiuni. În paralel, atât la depoul de tramvaie, cât și la stația de autobuze nu mai se regăsesc acei inspectori care verificau la ieșirea din parcuri starea tehnică a vagoanelor și a autobuzelor. Mai mult, vatmanii și șoferii regiei sunt suprasolicitați, fiind puși să facă atât ture de zi, cât și de noapte. În noaptea de după accident s-au făcut probe la acest tip de tramvaie, Be 8/8, fiind vorba de vagoanele 159, 160, 161 și 163, și s-a luat hotărârea ca aceste tramvaie să nu mai fie băgate pe traseul Copou. Vatmanii care au manipulat vagoanele la care au fost făcute probe erau dimineață la muncă”, a declarat prefectul Dragomir Tomașeschi. Peste aceste disfuncționalități sesizate în curtea regiei locale de transport, prefectul mai acuză și situația financiară a acestei societăți, pe seama căreia se poate pune și lipsa unui parc modern de tramvaie și de autobuze.

Din informațiile prefectului, cauzele concrete care au dus la producerea accidentului în care a murit un om pot fi dovedite cu ajutorul computerului de bord cu care este echipat acest tip tramvai. [...]


Ultima modificare efectuată Cosmin Sandu la Mie 23 Mar 2011 16:36:38, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 03/Apr/2024
Mesaje: 83
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 16:02:59    Titlul subiectului: 141557

Eu plec de la premisa ca pe acest forum sint persoane mai avizate decit cele care comenteaza articolele din ziare cu tot felul de interese. Prin urmare, haideti sa asteptam raspunsuri si concluzii (partiale sau finale) oficiale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 20:32:33    Titlul subiectului: 94 141570

Vatmanul Cristian Diaconu a primit mandat de arestare pentru 24 de ore , mâine urmând a fi prezentat procurorilor cu propunerea de arestare pentru 29 de zile :

Bună Ziua iași în editia de Miercuri 23 Martie 2011 a scris:
REAKING NEWS! Vatmanul, incatusat

Vatmanul Cristian Diaconu, cel care se afla la conducerea tramvaiului care a produs teribilul accident acum doua zile la Fundatie, a fost retinut pentru 24 ore de politisti. Astfel, in urma cercetarilor facute de catre anchetatori, acestia au decis sa-l retina pe Diaconu. Vatmanul este cercetat pentru vatamare corporala grava din culpa si ucidere din culpa. Maine vatmanul va fi prezentat procurorilor pentru a se decide daca va fi trimis la instanta cu propunerea de arestare preventiva de 29 de zile. De asemenea, maine vor fi prezentate oficial atat motivele care au condus la aceasta decizie a politistilor, cat si detalii cu privire la rezultatele preliminare ale anchetei judiciare, precum si ale expertizei tehnice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 21:20:31    Titlul subiectului: 141578

Oricine si orice ar zice, imi spun si eu de data asta o parere proprie: indiferent de gradul sau de vinovatie, e un om cazut in genunchi in momentul asta si vazandu-l ieri de cateva ori pe parcursul zilei si la teste, efectiv imi era mila de el, la fel cum imi este si de familia celui care a murit. E pacat, insa, ca in tara asta dorinta de a oferi poporului vinovati umiliti pana in ultimul hal duce la astfel de decizii. Chiar nu era cazul, nu era un pericol public, putea fi cercetat in libertate. Of...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 21:38:10    Titlul subiectului: 141586

Eu cred ca domnul primar s-a grabit sa traga concluzii prea repede. Daca se dovedeste ca nu a fost neaparat eroare umana, eu i-as cere demisia. Eu sunt seful lui si nu invers. E platit din banii mei si a inca cateva sute de mii de oameni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 23:41:33    Titlul subiectului: 141593

E adevarat; la noi se doreste in primul rand un vinovat si mai apoi masuri pentru a preveni situatii de genul asta. Nu a fost primul accident si nici nu va fi ultimul. Cand lucrezi de atatia ani (14?) ca vatman spun eu ca e imposibil, matematic vorbind, sa nu ai cel putin un accident. Numai ca de data asta a rezultat o tragedie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 06:15:43    Titlul subiectului: 95 141609

Bună Ziua Iași în editia de Joi 24 Martie 2011 a scris:
Marturia vatmanului acuzat de carnagiul din Fundatie
Ion MUSET, Valentin HUTANU

Vatmanul, scos vinovat de sefii municipalitatii in cazul accidentului din Fundatie, este in stare de soc  Cu cateva ore inainte de a fi retinut, acesta a marturisit pentru cotidianul BUNA ZIUA IASI ca nu poate face nimic, ca nu are ce sa le reproseze anchetatorilor, dar nici bani pentru o contraexpertiza  Cristian Diaconu a spus ca va incerca sa-si caute dreptatea pe cale legala  Tramvaiul a fost abandonat, anchetatorii considerand ca nu mai au nevoie de alte teste  Rezultatele testelor desfasurate pe tramvai, in noaptea de marti spre miercuri, vor fi facute publice astazi

La trei zile de la producerea groaznicului accident din Fundatie, vatmanul Cristian Diaconu, pe care autoritatile locale s-au grabit sa arunce toata vina, este inca in stare de soc. A participat la toate testele si expertizele tehnice demarate de comisia de ancheta, a incercat sa-si demonstreze nevinovatia, spunand ca l-au lasat franele pe Copou, dar cei care desfasoara cercetarile sustin ca toate probele sunt impotriva sa.
Ieri, cu cateva ore inainte de a fi retinut, Cristian Diaconu a raspuns cu greu intrebarilor reporterilor BUNA ZIUA IASI, marturisind ca, in acest moment, nu poate face nimic. "Eu va spun ca nu pot discuta nimic acum. Va rog sa ma credeti", a raspuns vatmanul atunci cand a fost contactat la telefon.
Omul spune ca inca este confuz si incearca sa-si explice cauzele groaznicului accident. "Sunt bulversat si incerc sa fac ceva pentru viitorul meu. Va dati seama ca sunt constient de viitoarele consecinte. Este vorba de foarte multi bani. Toate teoriile de pana acum sunt supozitii, iar eu incerc sa fac ceva cu posibilitatile pe care le am. Multa lume ne judeca pe noi, vatmanii, ca nu am fi disciplinati in trafic, dar sunt acuzatii nefondate fata de o munca grea pe care o ducem", a mai spus Cristian Diaconu.

"Incerc sa fac ceva pe cale legala"

Acesta nu a vrut ieri sa comenteze nici rezultatul preliminar al testelor desfasurate in noaptea de marti spre miercuri, cu tramvaiul avariat pe Copou. Vatmanul afirma ca nu are ce sa le reproseze anchetatorilor, dar ca va incerca sa-si sustina nevinovatia pe alte cai. "Ei (anchetatorii - n.r.), din punct de vedere legal, si-au terminat treaba. Au facut doua expertize tehnice si m-au gasit vinovat. Eu nu am nevoie de publicitate si nu pot sa comentez rezultatul unor teste. Incerc sa fac ceva pe cale legala", a marturisit Cristian Diaconu.
Deocamdata, singurele expertize efectuate la sistemul de franare al tramvaiului ucigas sunt cele facute de specialistii din Iasi. Desi au existat voci care s-au pronuntat in favoarea unei expertize tehnice independente, de exemplu din alt oras, anchetatorii nu au luat in calcul o asemenea varianta. De altfel, totul se rezuma la bani, o astfel de expertiza neavand cum fi suportata de vatmanul peste care s-au aruncat toate acuzele. "Mie, peste tot pe unde merg, mi se cer bani. Nu am asemenea posibilitati financiare. Va dati seama ca o astfel de expertiza costa. Repet, din punct de vedere legal nu am ce sa le reprosez celor care fac investigatiile", a incheiat Cristian Diaconu.

Vagonul, abandonat intr-o hala

Dupa testele facute marti noapte, vagonul care a provocat carnagiul pe Copou nu a mai fost sigilat, ca in alte randuri. Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi sustin ca acesta a fost dus intr-o hala, dar ca nu va suporta reparatii sau alte interventii pe toata durata anchetei. "Cei care investigheaza cazul ne-au spus ca au finalizat probele, astfel ca nu mai este nevoie sa-l sigilam. El a fost dus intr-o hala, unde va ramane pana la finalizarea cercetarilor. Oricum, vagonul va trebui sa fie investigat si de o echipa de specialisti elvetieni. Nu stim deocamdata cand vor veni acestia la Iasi", a declarat, ieri, Maricel Gherca, directorul RATP.
Reamintim ca, dupa testele efectuate in noaptea de marti spre miercuri, profesorul Radu Gaiginschi a declarat ca inclina sa creada ca a fost vorba de o eroare umana. Un verdict final urmeaza sa fie emis cel mai devreme in doua saptamani. "Nu este nici o problema ca tramvaiul nu mai este sigilat. Oricand se poate, de catre cine doreste, a se face o alta verificare tehnica a tramvaiului. Atat timp cat stim foarte bine unde a fost produs, ce tip de tramvai este, orice specialist este liber sa investigheze starea tehnica a vagonului", a declarat, ieri, prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi.

Astazi aflam rezultatul testelor

Rezultatele testelor facute pe tramvaiul ucigas, in noaptea de marti spre miercuri, vor fi facute publice astazi, la pranz. Anchetatorii trebuie sa spuna cum s-a comportat tramvaiul atunci cand a franat la vitezele de 25, 30, 40 si 55 kilometri la ora. Cu toate acestea, profesorul Radu Gaiginschi afirma, inca o data, ca este prematura orice acuzatie care l-ar invinovati pe vatman pana la finalizarea anchetei. "Maine (astazi - n.r.), in jurul orei 12.00, rezultatele cu privire la testele pe care le efectuez la modul in care s-a comportat tramvaiul dupa reconstituire le voi da publicitatii. Va voi putea spune cum s-a comportat tramvaiul cand am franat la 25, 30, 40 si 55 kilometri in timpul simularilor. Inca o data vreau sa va spun ca este gresit sa acuzam vatmanul pentru accident, atat timp cat nu avem rezultatele finale ale intregii expertize. Trebuie sa vedem cu precizie ceea ce s-a intamplat, dar si factorii certi care au condus la acest accident. Vreau sa va spun, insa, ca am fost surprins ca, in special in zona Canta, tocmai unde a fost finalizata reabilitarea sinelor, la o viteza de 60 kilometri iti este teama sa mergi cu tramvaiul", a adaugat Radu Gaiginschi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 11:01:44    Titlul subiectului: 141622

Citat din presa elvetiana care nu s-a rezumat doar sa preia materiale de pe fluxurile de stiri din Romania:

NZZOnline a scris:
Die Sprecherin von Bernmobil wollte zum Unfall wegen fehlender Informationen keine Stellung nehmen. Man habe die Trams aber in einwandfreiem Zustand exportiert und deren Inverkehrsetzung mit Schulungen begleitet.

adica:

Purtatoarea de cuvant a Bernmobil nu a vrut sa ia pozitie in legatura cu accidentul, din cauza informatiilor insuficiente. Tramvaiele au fost exportate in stare ireprosabila, iar punerea lor in circulatie a fost insotita de scolarizari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 17:43:24    Titlul subiectului: 141638

Iertati-ma daca poate bat campii pe aceasta tema, dar as avea cateva intrebari legate de acest incident si de altele care s'ar putea intampla in acea zona sau oriunde in alta parte.

  1. Exista factori externi, imposibil sau greu de luat in considerare la o expertiza sau proba, care ar putea influenta franarea vagonului?
  2. Exista posibilitatea unui contact imperfect intre pantograf si retea (si care sa nu se manifeste permanent) sau a unor variatii sau intreruperi scurte de tensiune si care sa afecteze functionarea franei, chiar si pentru cateva clipe, suficient incat vatmanul sa intre in panica si sa nu stie ce sa faca?
  3. Cum se comporta sistemul de franare daca vatmanul il bruscheaza, de exemplu daca uita sa franeze la timp si apoi franeaza (sau incearca sa franeze) brusc?
  4. Sunt instruiti vatmanii pentru franarea de urgenta pe vagoanele pe care lucreaza?
  5. Sunt testati vatmanii cu privire la instructia care li s'a facut la preluarea unor vagoane de tipuri diferite?
  6. Sunt instruiti vatmanii pentru conducerea unor tramvaie cu sisteme de comanda diferite, daca lucreaza pe mai multe tipuri de tramvaie?
  7. Sau as reformula intrebarile: au fost suficient de bine instruiti vatmanii RATP legat de cele mentionate mai sus?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 17:54:42    Titlul subiectului: 97 141639

Au fost date publicității concluziile în urma testelor asupra vagonului BE 8/8 #164 (ex BernMobil #721) :

Bună Ziua Iași în editia de Joi 24 Martie 2011 a scris:
Probele cu tramvaiul blestemat arata ca vatmanul nu a franat la timp

Prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica (UTI) "Gheorghe Asachi" Iasi, afirma ca au fost finalizate testele asupra tramvaiului implicat in accidentul din Fundatie. Concluziile arata ca vatmanul nu a franat la timp, in conditiile unui sistem de franare in stare perfecta de functionare.
"Am finalizat testele la care a fost supus tramvaiul in noaptea reconstituirii. Astfel, in urma rezultatelor obtinute, acesta s-a comportat in parametri normali. Pentru a va explica in termeni pe intelesul tuturor, vreau sa va spun ca vatmanul avea posibilitatea sa franeze la timp. Nu stiu de ce nu a facut acest lucru, dar cert este ca nu a facut acest lucru. Inca o data vreau sa mentionez ca nu este vorba despre expertiza tehnica. Aceasta, cand va fi finalizata, va putea demonstra pas cu pas, minut cu minut, ce s-a intamplat atunci si cum a reactionat tramvaiul, cat si ceea ce a facut vatmanul. Insa, daca aceasta extertiza va fi facuta la Bucuresti, conform normelor nationale, ar putea dura si un an jumatate. Daca tot noi ne vom ocupa de aceasta, eu va garantez ca in maxim doua saptamani o finalizez. Vreau sa spun inca o data ca nu putem da verdicte clare cu privire la producerea accidentului si daca vatmanul este vinovat", a declarat Radu Gaiginschi.



Din motivarea procurorilor la decizia de arestare ...
Citat:
"S-a apreciat că lăsarea în libertate a inculpatului ar tulbura în mod real ordinea publică , creându-se o stare de neliniște și insecuritate în rândul colectivității civile , fiind posibil să se producă o încălcare a regulilor de conviețuire socială (Art 1 din Codul de Procedură Penală ) , existând riscul perseverenței inculpatului în comiterea unor fapte similare în lipsa unei reacții ferme din partea organelor judiciare .
Fapta comisă de inculpat a declanșat o reacție în rândul opiniei publice și a avut un impact mediatic deosebit .
Împrejurarea a fost intens mediatizată și a luat cunoștiință un număr foarte mare de persoane despre eveniment , a dus la diminuarea considerabilă a încrederii cetățenilor în serviciile de transport în comun , servicii de interes public care presupun încredere și siguranță în sistem . [...]
Pedeapsa pentru fapta reținută este mai mare de 4 ani și există probe că lăsarea în libertate a acestuia prezintă un pericol concret pentru ordinea publică [...]"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 19:06:52    Titlul subiectului: 141645

De asta minoritarul criminal sau violator nu este mediatizat, ca sa nu afecteze opinia publica. Si uite asa toti bezmeticii sunt liberi si vatmanul e arestat. In primul rand, pe durata anchetei oricum nu putea sa mai conduca si nu doar tramvai, deci ce pericol prezinta?

Criminalul si violatorul, odata iesit din arest, incepe sa ameninte victima sau familia ei. Vatmanul ce face in cazul asta? Iese pe strada si fuge lumea din calea lui de teama ca da peste ei cu sacosa de cumparaturi?

LEX MIORITICUS!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2011 19:08:14    Titlul subiectului: 141646

Trix: nu bati campii, sunt insa intrebari care ne duc deja in sfere oficiale si cam depasesc cadrul forumului. Mie imi permiti sa ma abtin (de altfel, pe partea tehnica explicatiile le pot da numai cei care chiar se pricep sa dea un raspuns 100% corect).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 34, 35, 36  Următoare
Pagina 11 din 36

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community