Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Taximetria galateana

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 12:06:46    Titlul subiectului: Taximetria galateana 130419

... si uite asa poate scapam si de o parte dintre astia ...

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-Razboiul_taximetristilor_cu-taximetristii_0_301769881.html

"Galați: Războiul taximetriștilor cu....taximetriștii

Vali Trufașu

Marți 20 iul 2010

Galați

Taximetriștii individuali stabilesc, mai nou, tarifele în Galați

Firmele de taximetrie din Galați sunt în pragul falimentului după ce taximetriștii care activează ca persoane fizice autorizate au decis să reducă prețurile la 1,3 lei pe kilometru.

Operatorii au obținut în Consiliul Local dreptul de a majora tarifele până la doi lei pe kilometru, măsură pe care o consideră necesară pentru a putea face față cheltuielilor.

„Avem salarii de plătit, taxe, impozite și leasinguri la mașini. Doar cu tarife mai mari putem să ne menținem pe linia de plutire. Acum, dacă ei au mișcorat tarifele, operatorii au fost nevoiți să facă același lucru pentru a-și păstra clienții, dar asta înseamnă sigur faliment", ne-a declarat administratorul firmei de taximetrie ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan.

De cealaltă parte, proprietarii individuali de taxiuri cred că micșorarea tarifelor era importantă pentru a-și păstra clienții.

„Am lucrat 10 ani pentru o firmă de taxi și cu ce m-am ales? Cu nimic. Nici vechime în muncă, nimic. Acum lucrez pe cont propriu și trebuie să îmi întrețin familia. Nu mai aveam clienți, așa că am redus prețurile. Să facă și firmele de taximetrie la fel. Nimeni nu îi oprește", ne-a declarat Ion Manea (43 de ani).

Interesant de amintit este că cele mai mari tarife practicate în taximetria din Galați vin tot de la taximetriștii individuali, fiind vorba de doi lei pe kilometru.

Reprezentanții firmelor de taximetrie cred că singura soluție pentru rezolvarea problemei este modificarea legislației."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Iul 2010 00:18:23    Titlul subiectului: 130945

Au patit-o si ei...

http://www.viata-libera.ro/articol-1924_de_sanctiuni_aplicate_taximetristilor_2.html

"Luați la puricat
1.924 de sancțiuni aplicate taximetriștilor


Aproape două mii de sancțiuni au fost aplicate în primul semestru al anului taximetriștilor care circulau de pe raza municipiilor Galați, Tecuci și pe DN 25, DN 26, DE 581, DJ 251 și DN 24D.

Pentru disciplinarea lor, polițiștii rutieri în colaborare cu ARR și RAR au organizat nouă acțiuni în cadrul cărora au fost vizate punctual: starea tehnica a autovehiculelor, legalitatea documentelor însoțitoare – licențe de transport, execuție și traseu, respectarea traseelor.

Din cei 1.924 de taximetriști sancționați, 468 au fost „arși” pentru viteză, iar 459 pentru opriri neregulamentare. În perioada următoare, săptămânal vor avea loc acțiuni pentru depistarea și sancționarea celor care fac transport de persoane fără respectarea prevederilor legale."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Oct 2010 00:28:43    Titlul subiectului: 135337

Din nou controale... It was about time!

http://www.viata-libera.ro/articol-Taxiurile_ilegale_prinse_de_Rutiera_2.html

"Minciuna are picioare scurte
Taxiurile ilegale, prinse de Rutieră


Nu există șofer lipsit de griji în Galați, dar cei care sunt ocupați cu activitățile ilegale au, săracii, cea mai mare nevoie de calmante.

Joi, Rutiera i-a „vânat” pe taximetriștii-pirat, comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Poliției Rutiere Galați știind toate amănuntele: „Am acționat împreună cu polițiștii de la Transporturi”.

„Au fost aplicate 37 de sancțiuni, doi șoferi fiind prinși făcând taximetrie ilegală. Valoarea totală a amenzilor a fost de 13.400 lei, în tot județul acționând șapte echipaje ale Poliției”.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.95 kb
 Vizualizat:  de 7314 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 06 Noi 2010 01:10:21    Titlul subiectului: 135939

Filosofie si realitate...

http://www.viata-libera.ro/articol-Taximetrist_printre_secretele_Galatiului_2.html

Viața de zi, de noapte și de la rând
Taximetrist printre secretele Galațiului


* „Sex sau bani? Preferabil sex!” * „Câte lichele din Parlament nu știu eu…” * „Doi ani și jumătate pentru viol!” * „Nu lăsați Galațiul să cadă în fluviu!” * De tot și toate, în povestirile taximetriștilor *

Ca să îl parafrazez pe Forrest Gump, a te urca în urca într-un taxi e ca și cum ai deschide o cutie cu bomboane de ciocolată: nu știi peste ce dai înăuntru.

Poate fi un omuleț trist, preocupat de trafic și de faptul că i-ai putea murdări mașina la care încă plătește rate. Poate fi versatul șofer care te face elegant de bani, în timp ce îți împuie capul cu senzațional-inutilele lui experiențe de viață.

Poate fi morocănosul animat brusc de conversația ta telefonică – nici nu pretinde că nu a ascultat-o, cu urechi lățite ca de Dumbo.

Poate fi tânărul misterios și rock’n’roll care a apărut într-o zi de nicăieri, m-a luat dimineața de acasă și seara de la ziar, și pe care l-am bănuit de inteligență și profunzime, și aș fi vrut să îl impresionez, dar nu aveam cu ce, și pe care nu l-am mai văzut niciodată.

Îi spui adresa, aștepți să pornească aparatul de numărat bani și kilometri și taci – este timpul să înceapă spectacolul.

Conversație contra-cost

Pe unii îi cunosc din copilăria comună, pe când decupam cartoane colorate la ora de lucru manual; alții îmi sunt amici cu care reactiv relația de prietenie când ne vedem, apoi uităm iar cu anii unii de ceilalți.

Pe cei complet străini îi ascult încordat, cu ochii pe ceas. Dacă le ești simpatic sau dacă au făcut prea multe gafe căutând adresa cerută, și nu te-ai rățoit la ei, se simt datori să îți lase o carte de vizită. Am vorbit cu câțiva dintre ei și am obținut documentare pentru vreo zece materiale. Mai rămâne să le și scriu.

Alternative la plată

„Nu știi cine ți se urcă în mașină”, suspină Robert, fost șofer de taxi, actual om de afaceri cu magazin în Micro 19. „De ce, ai avut surprize neplăcute?”, îl întreb distrată, neașteptând să aud cine știe ce povești cu mafioți de provincie.

Nici nu e cazul: „Auzi, poate nu mă crezi, dar se urcă cu caseta în mână – cică, pune-o p-asta! Și-s manele, mama lor de ciori, dacă nu mi se urcă la cap. Că și eu ascult manele, populară, simfonică, dar dacă mă duc la piață nu-i zic lu’ ăla de la tarabă să-mi valseze din œDansez pentru tineœ, așa, că mă uit eu și-s sensibil!”.

Râd, dar asta nu îl convinge că m-a impresionat: „Urcă una într-o seară, în Țiglina. Eram primul la rând, când am văzut-o am crezut că mor, m-a și întrebat cât iau până în 19.

Să vezi că asta vrea la McDonald’s și are banii ficși dați de mă-sa, zic. Și când ajungem în 19, zice din spate: auzi, n-am bani la mine. Așa, și cum facem? o întreb. Întorc, îmi lași buletinul și aduci banii? Iar ea: mă gândeam că poate rezolvăm œaltfelœ.

Avea vreo 14-15 ani, se dăduse cu atâta creion dermatograf de zici că îi căzuse fața în sobă. Am dat-o jos la primul semafor, i-am zis că îmi pare rău de ea”.

Știutorul de lichele

Îl știu din vedere, de când lucra pe un maxi-taxi urât, care făcea traseul 26. Libidinos, se dădea la toate amărâtele care nu prindeau loc decât lângă șofer. Acum e șofer de taxi. Mă strâmb interior la canapeaua soioasă pe care stau și aștept să îl văd reținându-se când îi cer scurt: „La Poliție, în Țiglina”.

Mă respectă instantaneu și tratează ca de la egal la egal: „Ce om am fost eu… Hm, puteam să fiu senator”. Da, și mama Superman, completez în gând.

„Câte lichele care umplu Parlamentul nu știu eu! Din Galați! Bine, și câțiva din București, dar pe-ăștia din Galați îi știu de când erau niște pârliți care mă rugau, hai, nea Garofan, adă-mi marfă din Turcia, că nu mai am ce pune pe tarabă”.

Se mira cum de nu făcuse și el carieră și mi-a repetat cuprins de melancolie: „Câte lichele nu știu eu…”.

Violator la drum de seară

„Ha, îl auziți?”. „Ăăăă, pe cine?”, întreb electrocutată, căci între timp creierul îmi re-derula dialogul cu oamenii lăsați în urmă. Șoferul mă privește amuzat - cum naiba să nu mă intereseze ce îl interesează pe el?

„Ăsta-i Hienă”, mă lămurește urmărind lipsit de interes drumul udat de ploaie și noapte. „…?”. „Îi zicem așa pentru că se bagă să ia toate comenzile. El, mereu el! Să răspundă primul. Minte că e acolo, și nu e, că l-am văzut eu prin oraș, la Patinoar, când el dădea un minut până în Doja. Știți unde nu poți să minți? La mititica!”.

„De unde știți?”, întind jumătate de zâmbet. „Doi ani și jumătate pentru viol. Da’ io nu i-am făcut nimic, boarfa proastă, o țineam când…”.

Îngheț progresiv, ochii umplându-mi-se de tatuajele albastru-pix care îi acoperă mâinile de sirene și ancore. Plătesc anesteziată, mimând naturalețea bâlbâită. Cine naiba l-o fi învățat să se confeseze femeilor că el a făcut pârnaie pentru viol? Dracu’ mai sună la firma asta.

Galațiul – orașul suspendat pe Dunăre

Kilometrii sunt mereu neînchipuit de mulți. Unde mai pui că distanțele se petrec, paradoxal, și când aștepți la semafor. Nu întreb niciodată de ce, nu am chef să mă privească ca pe ultima proastă care nu știe mersul lucrurilor.

Matei, șofer pe taxi de opt ani – se recomandă de cum pun pasul în Fordul vechi, dar curat: „Domnișoară, merg în fiecare zi prin orașul ăsta… Vă întreb pe dumneavoastră, că sunteți ziaristă, lucrați la televiziune, nu?”. „…nu”. „…cum, că v-am luat de la œViața liberăœ?”. „…aha”.

„Ei, tot aia”, continuă el sporovăiala, nederanjat de amănunte: „De ce nu scrieți dumneavoastră în ziar că tot Galațiul ăsta este suspendat pe Dunăre?”.

Icnesc înfundat, dar mă simt obligată să întreb, omul așteaptă dovezi „ziaristice” de interes: „Cum ziceți? Suspendat pe Dunăre?”. „Da, domnișoară, vă duc eu în câteva locuri din Galați și puteți vedea fluviu curgând pe dedesubt. Hai, că nu-i apa de la robinet, să ni se pară, da?”.

„Păi, dumneavoastră nu ați văzut broaște, știți, broscuțe de-alea mici” – culmea, văzusem! – „peste tot prin oraș, după ce plouă? Se surpă orașul și ne umplem de bube”.

„Eeee, broaște, or fi lăsat ușa deschisă la restaurantul chinezesc”, arunc în timp ce mă îngrozesc privind la ceasul cu bani: unde naiba sunt ăia cinci kilometri până acasă?! Ce, locuiesc la Gârboavele? Plătesc îngrozitor de mult și plec. Oraș suspendat pe Dunăre pe dracu’.

Pontul cu benzina

„Măi, știi, eu nu alimentez oricând”, îmi pufnește condescendent în față Georgel, fost coleg de clasă, actual mic întreprinzător. Are două maxi-taxi-uri, a trecut la a doua nevastă, se teme să nu o lase și pe-asta gravidă, plătește pensie alimentară, întreținere, chirie și zice că pune și deoparte pentru zile negre.

Îl cred, încă din clasa a doua era econom și mânca prima data pachetul vecinului de bancă.

Dialogăm domestic, Georgel prefăcându-se că are cârca plină de secrete, eu simulând un interes sub formă de ochi rotunzi și mirări credibile: „NU? Da’ când alimentezi?”.

„Hm, alimentez seara, târziu, sau dimineața devreme. Tu nu știi cum fură ăia din benzinării, nici măcar nu știi ce-i aia cifră octanică! Oricum, ține minte, benzina se dilată dacă o bagi în rezervor pe la prânz, așa că tu dai sacul de bani și de fapt iei puțină. Dacă te duci seara, iei cât trebuie”.

Mă gândesc să fac un mișto scurt și să-i plătesc mai puțin, că-i cursă pe timp de zi, de. Nu gustă gluma, e de-ăla care râde doar la poante proprii.

Când umbrele spun adio

„De mâine plec”. „Unde pleci?”, îl întreb cu inima strânsă, deși acum un minut l-am văzut prima dată în viață. Are profilul ascuns în gluga de la hanorac și vorbește puțin și încet.

„Plec. Firma X a fuzionat și nu mai stau la patronul ăsta. Mă duc în Scoția, trebuie să fac altceva. Că aici toți se scobesc după rest.” Nici eu n-am mărunt și mă simt vinovată. Dar, ca niciodată, sunt nerăbdătoare să mai zică. Hm, primul taximetrist demn de ascultat, și ăsta tace.

„O mașină pe Domnească, la œViața liberăœ”, cer la 5 după-amiaza. Vine tot el și mi se pare că prind umbra unui zâmbet, năzărit prin gluga hanoracului. Mă salută, mă duce și pleacă. Spre Scoția, spre niciunde, pentru totdeauna.

Deux ex machina

Îi vezi și de atâta obișnuință nu-i mai vezi: aliniați în stațiile lor, împingându-și mașina preț de doi metri, ca să nu consume, bârfind printre cafele sorbite din păhăruțe fierbinți de plastic și răspunzând înfrigurați prin stație.

Cântăresc trotuarele, femeile, hainele, clientul, ca să știe dinainte la ce să se aștepte. Și rămân acolo, în stație, închiși între geamuri electrice și obsesii imposibil de ascuns străinilor, știind povești cu Atlantide moderne, întruchipând un Hermes-patron al comerțului, al profeției, al memoriei și al hoților, însoțitor al muritorilor către tărâmuri neștiute."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.39 kb
 Vizualizat:  de 7262 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Noi 2010 11:55:07    Titlul subiectului: 136109

Si... din nou despre viata de taximetrist, nemultumiri si propuneri...

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Taximetristii_galateni_cer_arbitrajul_Consiliului_Local_in_disputa_cu_dispeceratele_0_370163086.html

"Taximetriștii gălățeni cer arbitrajul Consiliului Local în disputa cu dispeceratele

Tarifele practicate de taximetriștii gălățeni sunt cele mai mici din țară. Proprietarii de taxiuri din Galați au solicitat Camerei Taximetriștilor să obțină eliminarea tarifelor maximale impuse de dispecerate, în condițiile în care ei sunt nevoiți să circule cu prețuri mult sub cele de „ruinare".

Este vorba de 1,39 lei pe kilometru, iar tariful de „ruinare" este de 1,5 lei pe kilometru, fapt care a și generat o minirevoltă zilele trecute din partea taximetriștilor.

„O să propunem Consiliului Local un proiect de hotărâre, care să impună dispeceratelor respectarea legii. Nu este normal ca dispeceratele să stabilească tarifele, și mai ales să le reducă mult sub cele de ruinare pentru că oamenii nu reușesc să scoată decât cât e nevoie pentru subzistență", ne-a declarat Silviu Cârlan, președintele Camerei Taximetriștilor din Galați.

În momentul de față, tarifele percepute de taximetriștii din Galați sunt cele mai mici din țară. Proprietarii de taxiuri sunt nemulțumiți și de taxa de viză, percepută anual de Primărie, a cărei valoare este de 800 de lei.

„Această taxă nu are în spate niciun calcul, nici o logică. Este o chestie moștenită și indexată cu indicele de inflație", susține Silviu Cârlan. Prin comparație, autoritățile locale din alte orașe mari din România nu le percep taximetriștilor bani pentru viza anuală sau îi taxează cu 100, cel mult 200 de lei.

Deși pare greu de crezut, în momentul de față mai sunt taximetriști în Galați care sunt angajați în baza unor contracte de muncă pentru două ore. Șoferii doresc ca angajatorii să fie obligați să le încheie contracte de muncă normale, mai ales că majoritatea muncesc 10-12 ore pe zi.



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.3 kb
 Vizualizat:  de 7225 ori

4.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Noi 2010 10:05:04    Titlul subiectului: 136287

Un alt episod cu bune si rele, amuzamente si amaraciuni.

http://www.viata-libera.ro/articol-Din_marile_legende_ale_taximetristilor_2.html

"Filozofie peste banchete
Din marile legende ale taximetriștilor


* Cu gramatica nu faci pârnaie * Dar nici bani * Din lac în Cocserie * Politica din spatele… politicii * Când Isărescu își vede de-ale lui *

V-am spus că o documentare privind taximetriștii mi-a dat subiecte pentru un roman. Oamenii ăștia nu sunt doar șoferi, ci gânditori, psihologi, un pic politicieni și mai mult filozofi.

Timpul petrecut în așteptare, în stațiile de unde sunt chemați la o adresă sau alta este cel mai bun prilej de reflecție. Cum să nu-și pună oamenii probleme asupra lumii și vieții când reazemă ore la rând volanul prin câte un colț de oraș, în așteptarea clienților?

Sau cum să nu fie niște fini cunoscători ai persoanelor care îi cheamă, când văd zilnic indivizi nervoși, agitați, politicoși sau, dimpotrivă, scufundați în propriile gânduri.

Afacerist și-mi mergea bine

Cu un trecut comercial serios, taximetristul-reflexiv – om responsabil, cu afaceri eșuate pe câmpiile economice și încercări de a-și fi găsit norocul în străinătate - meditează împreună cu „pachetul”:

„Eu vă cunosc! Hehe, cum de când? Îl știu și pe tată dumneavoastră, i-a fost profesor lu’ un verișor de-a’ meu. Zicea văr’miu că a făcut carte pe vremea aia, păcat că după clasa a VIII-a s-a lăsat, s-a apucat de furat și acum e la pârnaie”.

„Eu i-am zis, mă, la câte subordonate știi, nu e păcat?! Mai bine vino și vinde detergenți la mine, zic clienții că mi-am tras vânzător cu facultate. El nu, că subordonatele nu le uită, dar trebuie să producă mălaiu’”.

„Așa, și? Eu întorceam banu’ cu lopata – aveam un magazin la parter, pe Siderurgiștilor. Și la ce mi-a folosit? Eu munceam ca boul, și nevastă-mea avea treabă cu un coleg de la muncă”.

„M-a lăsat după ce a rămas gravidă cu ăla, că nu a ținut vrăjeala că a făcut baie după mine. Boarfă nenorocită, a zis la tribunal că o băteam și a rămas cu magazinul. Acu’ doi ani m-am întors din Italia”.

„Numai eu știu câte am făcut, de la vidanjor la șef de șantier în Monza, de le cărăm șuturi în fund la toți bulgarii… Ce ziceți? Nu e pe strada asta? A, eu așa credeam, lăsați că scădem la sfârșit din bani… Să-i ia dracu’ de bani, că nu mai am nici după ce trăi, și ce om am fost”.

„…să mă scuzați, doamnă”

Stau la rând șoferii de viață, majoritatea tineri, cu experiență „light” la volan și cu dorința de a face meseria rapid, până prind ceva mai bun.

Blond, pricăjit ca un elev de liceu și cu două coșuri lucioase pe obrazul dinspre mine, tropăie nervos din gură:

„Să-mi ziceți, vă rog, unde e, că nu vreau să mă duc iar în Combinat. Nu râdeți, așa am făcut ieri cu o doamnă, că dumneaei zicea că vrea la œOmul Negruœ și eu am zis că asta e, o duc în Cocserie, naiba știa că aia e crâșmă în Micro 17”.

„Apoi am traversat tot viaductul, mama ei de viață – să mă scuzați, doamnă – și ea tăcea ca un ficus. După ce intru în Combinat și întreb dreapta-stânga, își zice unul cu față de borcan spart – să mă scuzați doamnă -, că vezi, mă, mai în spate, Țiglina III, acolo-i œOmul Negruœ”.

„Iar asta, turbată – să mă scuzați, zic -, că cică eu n-am întrebat-o. Păi, tâmpit să fiu să-mi placă meseria asta. Ieri noapte am tremurat de frig la rând, de ziceai că-s la concurs de făcut pipi pe scaun – să mă scuzați, doamnă”.

Cu „V”. De la „V…lasă-mă în pace!”

Profesioniștii îți aruncă priviri invizibile, de pokeriști versați. Dinainte să pui pasul în mașina lor, știu cât cântrești, cu sau fără buzunare și carduri.

Adulți, calificați, dar nemulțumiți de modul în care se petrec lucrurile în țară, cu opțiuni și păreri bine închegate politic. Ei ar ști mult mai bine să se descurce, în locul ălora de la Guvern.

Mă ia de la ziar și lasă ca „Bună ziua” să fie subînțeles. „Mi se pare
că la dumneavoastră în ziar nu apare suficientă politică”, mormăie conaisseur-ul, pe a cărui carte de vizită se vede mai bine poza taxiului decât numele, care îi începe cu „V”. O fi Vlad? .

„Apare destulă”, mormăi încrețindu-mi nasul, nu e zi să nu se umple prima pagină de declarații, parcă de alte subiecte nu ar fi loc în ziar. Și ăsta zice că el nu vede!

…mmm, l-o fi chemând Victor?

„Eu zic de ce în spatele politicii. De ce sunt tolerate interesele economice ale celor care ne conduc? Adică, dacă nu se spune în presă, crede cineva că noi, oamenii obișnuiți, nu știm că afacerile sunt toate ale politicienilor, ale polițiștilor?”.

„B*** are bani băgați în maxi-taxi, N*** își face televiziuni, D*** are lanț de alimentare. Toate hotărârile pe care le dau, le dau pentru ei, să le meargă lor bine. Galațiul nu are nici o șansă”.

Îl privesc în oglinda retrovizoare, mică, așezată ca un timbru peste cea mare și judec la dublu, în timp ce ating cu picioarele niște pedale: ăsta face și „Școală”, dar de unde concluzionează el că astea-s secrete? Și de ce nu dau niciodată peste unul pasionat de rubricile mele?!

Ce nume cu „V” mai știu…?

Acoperit până la Gardă

Patronii conduc relaxat, râd cu „Stația”, fac glume între ei și având două-trei mașini care fac traseu, cunosc exact valoarea banului, problemele cu fiscul, străzile, primăria și pe guvernatorul Băncii Naționale.

„În loc să ne încurajeze să creștem, ca să le plătim dracului impozitele, ei ne iau pielea. Păi, cum să fac eu carte de muncă la dracii ăștia, care azi vin și mâine îți bagă mașina în service, că el n-a văzut groapa?!”.

„Nici plodul acela nu știa, corect, că pe gropi nu le impozitează nimeni, apar la foc continuu”.

„Mi se pare mai logic să-l las să muncească la negru, banu’ vine, Garda nu îl întreabă pe el nimic, Isărescu își vede de-ale lui, iar el sunt acoperit, lucrez la altă firmă, iar mașinile pe care lucrează ei nu-s pe numele meu”.

„Dumneavoastră nu sunteți de la Finanțe, nu? Nu, stația, pe Eroilor nu e blocat, poate să meargă… O secundă, să-l sun pe… Mă, de ce ești dobitoc? Păi, eu te plătesc să crăpi tu gogoși în centru și să lași mașina hăis?”.

Cobor sufocată de informații. Niciodată nu am știut ce e Garda, dar știu că unii amărâți nu au cu adevărat de muncă din cauza ei. Sau nu?

Strada este locul în care trăiesc. În pauze dorm și umblă fantomatic prin vieți peste care nu au nici o putere. Ce știu ei știu pentru totdeauna, definitiv, iar tu nu le poți schimba părerea, client de azi, la fel ca cel de mâine.

…să mă scuzați, doamnă.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.53 kb
 Vizualizat:  de 7187 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 20 Ian 2011 21:26:20    Titlul subiectului: 138992

New balamuc astazi, pe esplanada de langa Sala Sporturilor:

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Revolta_a_taximetristilor_galateni_impotriva_operatorilor_0_412159131.html

"Revoltă a taximetriștilor gălățeni împotriva operatorilor

Aproximativ 40 de proprietari de taxiuri au protestat pe esplanada din fața stadionului "Dunărea" față de intenția operatorilor de a reduce tarifele de la 1,69 de lei pe kilometru la 1,40 de lei.

Din discuțiile cu taximetriștii am aflat că operatorii "GT" și "Samatax" vor reduce tarifele de la 1,69 de lei pe kilometru la aproximativ 1,40 de lei.

Dacă acest lucru se va întâmpla, proprietarii de taxiuri susțin că vor renunța la taximetrie pentru că nu mai reușesc să facă față cheltuielilor.

Tarifele practicate de taximetriștii gălățeni sunt cele mai mici din România.

Șoferii de taxi au acuzat și operatorul de taxi "As" de concurență neloială ca urmare a tarifului de 1,39 lei pe kilometru pe care îl practică în momentul de față.

Camera Taximetriștilor din Galați nu poate media conflictul.

"Noi nu putem interveni. Sunt societăți private și fiecare își reglementează tarifele. Tot ce vă pot spune este că nu cred că un tarif de 1,39 de lei pe kilometru îți acoperă cheltuielile. Firma mea de taximetrie practică un tarif de 1,69 de lei pe kilometru și abia ne descurcăm", ne-a declarat Silviu Cârlan , președintele Camerei Taximetriștilor din Galați.

Protestul taximetriștilor s-a încheiat în urmă cu câteva minute."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 01:52:03    Titlul subiectului: 139386

Scurt prolog pentru articolul de mai jos: anul trecut, un individ a apelat la serviciile unei firme de taxi careia ii devenise fidela. Mereu rula pe aceeasi ruta si platea aceelasi tarif (plus ciubuc fiindca omul era cu dare la buzunar). Intr-o fatidica zi de miercuri, a venit sa-l ia de acasa si sa-l duca la destinatie un sofer nou (se banuieste venit de la o alta firma) care i-a incarcat factura cu aproape jumatate din pretul pe care acest individ era obisinuit sa-l plateasca. Agresivitatea soferului l-a deranjat pe pasagerul nostru... Ce-a urmat... haideti sa spunem ca ceea ce s-a intamplat in articolul de mai jos este un aspect minor fata de rezultatul disputei...
Nu se pune problema de primitivism ci de corectitudine. Cine stie, poate omul din relatarea postata are dreptate... In regimul de taximetrie, la noi, la Galati, se practica deseori "majorarea de tarif"... Deh, principala scuza e criza economica...

http://www.viata-libera.ro/articol-Taxi_distrus_cu_toporul__2.html

"Ce nu face clientul la nervi?
Taxi distrus cu toporul


* Clientul nemulțumit și bonul mare dăunează grav caroseriei *

Secția 5 a fost sesizată duminică după-amiaza, prin 112, de către taximetristul Marian P., de 26 ani, în legătură cu faptul că în timp ce se afla pe strada Anul Revoluției 1918, gălățeanul Streian Ș., de 39 ani, din Galați, l-a amenințat și i-a distrus parțial mașina cu un topor.

Povestea spune că individului, nemulțumit fiind de costul prea ridicat al călătoriei, i-a sărit atât de tare muștarul încât a făcut bucăți portiera stânga spate, aripa stânga față și aripa dreapta spate ale autoturismului.

Polițiștii Secției 5 continuă cercetările pentru distrugere. Între timp, odată precedentul creat, cine știe ce răzbunări îi mai așteaptă pe taximetriștii gălățeni?"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 03:30:48    Titlul subiectului: 139391

M-am uitat la fotografia din fisierul 1.jpg. Disting
-firma
-numarul de autorizatie sau numarul de parc (308). Fotografia, fiind mica, nu pot ditinge daca acel 308 e numar de autorizare sau de parc

Ceea ce nu observ e tariful / kilometru. Ori e scris foarte mic pe autocolantul cu firma, ori nu a fost prins de cel care a fotografiat taxiul. Personal, consider ca e o eroare a celui ce a fotografiat autoturismul. Trebuia sa-l surprinda din lateral, in intregime iar daca s-ar fi observat numarul de inmatriculare, acesta trebuia "blurat" adica facut ilizibil.
Citat:
Nu se pune problema de primitivism ci de corectitudine. Cine stie, poate omul din relatarea postata are dreptate... In regimul de taximetrie, la noi, la Galati, se practica deseori "majorarea de tarif"... Deh, principala scuza e criza economica...
La care se adauga o mentalitate greu de schimbat: fenta. Altfel spus, ideea de a fenta. In astfel de cazuri clientul trebuia sa se uite la:
-numarul de parc sau numarul de autorizatie; ambele sunt unice pentru fiecare taximetrist
-tarif
-numarul de inmatriculare (e mai geu, dar nu imposibil)
Si, daca vede ceva in neregula, ori sa nu se suie, ori sa-i atraga atentia taximetristului ca nu e chiar in regula. E bine ca cearta sa fie evitata deoarece multi dintre taximetristi au o abilitate demna de invidiat in a face scandal si, ca urmare, ies invingatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 02:08:31    Titlul subiectului: 141660

Vorba lu' nea Jiji: "Bagabonteala, curvarsaraie...": http://www.viata-libera.ro/articol-Taxi-scandal_galatean_2.html

"Taximetriștii vor tarif de referință
Taxi-scandal gălățean


* Prețul per km ar putea urca la 1,79 lei *

Piața locală a taximetriei e în fierbere. Operatorii fac front comun împotriva firmei As, pe care o acuză că practică prețuri de dumping și încurajează evaziunea fiscală. În stradă, proprietarii de mașini spun că mor de foame din cauza cheltuielilor în creștere și a încasărilor în scădere, iar concurența neloială îi forțează să facă taximetrie la limita legii.

În tot acest timp, Camera Taximetriștilor încearcă să facă dreptate în piață, propunând Primăriei să introducă nu un tarif minim, ci un tarif de referință. Unele voci se întreabă, însă, dacă nu cumva o asemenea mișcare ar încălca principiile concurenței și pieței libere.

Protest spontan la Patinoar

Furioși. Așa erau taximetriștii adunați ieri dimineață la Patinoar, unde au susținut un protest spontan. Dar, cu toate că vorbeau unii peste alții, mesajul lor era cât se poate de limpede: „Cu tarifele actuale nu putem supraviețui”. Dezorganizați, dar îndârjiți, oamenii cereau un singur lucru: creșterea tarifelor la transportul în regim de taxi.

Revendicarea nu e de ieri, de azi, ci de la începutul anului. Pe 20 ianuarie, când au susținut primul protest din 2011, taximetriștii au amenințat că se mută la bordură dacă tarifele nu cresc, deoarece, la valorile actuale, ele nu le aduc un profit însemnat. Asta și în condițiile în care, spun ei, nu toți cei aflați în piață joacă cinstit.

„As practică cele mai mici tarife din oraș, de 1,39 lei/km, deși ceilalți operatori au și peste 1,60 lei/km. Dacă nouă, cu un asemenea preț, abia ne ajung banii, ei cum se descurcă? Făcând evaziune fiscală”, a spus unul dintre protestatarii de la Patinoar.

Camera Taximetriștilor îi dă dreptate. „Unii operatori au impus tarife cu mult sub valoarea de susținere a cheltuielilor transportatorilor autorizați. Cei care merg cu circa 1,3 lei/km fac evaziune fiscală.

„Pentru ca acest tarif să fie viabil, trebuie să ai un rulaj mare de kilometri, or Galațiul nu-ți permite asta, pentru că aici faci 150 de kilometri pe zi. Bucureștiul îți permite, pentru că acolo faci 500 de kilometri pe zi”, a explicat președintele Camerei Județene a Taximetriștilor, Silviu Cârlan (FOTO 2).

Camera propune un tarif de referință de 1,79 lei/km

Încercând să înlăture din piață concurența, pe care o consideră neloială, și să actualizeze tarifele, Camera Taximetriștilor propune introducerea unui tarif de referință. Nu este un tarif minim, dar e undeva în vecinătatea acestei noțiuni.

„În condițiile în care tarifele se află acum sub așa-zisul tarif de ruinare, Camera Națională a Taximetriștilor a calculat un tarif de referință respectând metodologia din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice Nr. 243 din 3 decembrie 2007”.

„A rezultat un tarif de referință de 1,79 lei/km, sub care nu se poate coborî cu mai mult de 10 la sută. De crescut, se poate crește cu cât crede de cuviință fiecare operator, dar în limita tarifului maxim impus de Consiliul Local, care la Galați este de 2 lei/km”, a explicat Silviu Cârlan.

Tariful de referință de 1,79 lei/km nu este încă în vigoare. El este analizat de operatori și de municipalitate. „Noi am înaintat propunerea serviciului de specialitate din Primărie, iar acum notificăm operatorii-dispeceri, de la care așteptăm reacții”.

„O discuție la care vor participa atât reprezentanții Primăriei, cât și operatorii va avea loc marți, 29 martie”, a anunțat președintele Camerei Județene a Taximetriștilor, Silviu Cârlan.

În stradă, tariful de referință este primit cu entuziasm de taximetriști. „1,79 lei/km ar fi rezonabil”, au declarat, ieri, protestatarii.

Tariful de referință, o soluție controversată

Unele voci susțin, însă, că tariful de referință nu este nimic altceva decât un tarif minim deghizat. Or, apreciază ele, tariful minim contravine legilor concurenței, menite să-i protejeze pe consumatori. „E dreptul meu să aleg cu ce firmă de taxi călătoresc. Dacă o aleg pe cea mai ieftină, așa să fie! E o piață liberă”, ne-a declarat o gălățeancă.

De partea cealaltă, taximetriștii nu vor decât siguranța unor câștiguri. Câștiguri care, pe o piață a transportului urban saturată, să le acopere cheltuielile și să le asigure și pâinea.

„Dacă nu se introduce acest tarif de referință, voi fi nevoit să fac și eu evaziune fiscală, pentru că nu am cum să mă lupt cu cineva care are un preț foarte, foarte mic. Și-așa îmi este greu, în condițiile în care Primăria a băgat autobuze și maxi-taxi pe aproape toate străzile”, a spus, ieri, unul dintre taximetriștii participanți la protestul spontan de la Patinoar.

„Tariful de referință, o abatere gravă”, susține As

As, operatorul acuzat de concurență neloială, respinge acuzațiile colegilor de breaslă și apreciază că inițiativa introducerii unui preț de referință în taximetrie este o abatere gravă de la legile care guvernează o piață liberă.

„Ei vor muncă puțină și bani mulți. Eu, însă, merg pe principiul rulaj mai mare și muncă mai multă. Introducerea unui tarif de referință e o abatare gravă de la libetatea pieței. Orice om își alege serviciul cel mai ieftin și cel mai bun”, a declarat administratorul As, Daniel Chifan."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 01:18:43    Titlul subiectului: 141949

Cica sa ne aratam filosofi si cu principii moderne...

http://www.viata-libera.ro/articol-Taximetristii_vor_avea_cazier_profesional_2.html

"În curând, la Galați
Taximetriștii vor avea cazier profesional


Șoferul de taxi v-a tratat într-un mod cu totul nepotrivit în drumul către serviciu? V-a luat de la gară și v-a cerut de două ori mai mult decât costa în mod normal cursa? A ciupit din încasări? Are fler la tamponări? A ucis pe cineva, într-un accident rutier?

În curând, toate aceste fapte vor fi trecute la catastif. La propriu. Fiecare taximetrist va avea un cazier profesional, care, dacă va avea prea multe pete, va permite excluderea din breaslă a titularului.

„Am fost sechestrată”

„Într-o după-amiază din primăvara anului trecut, la finalul programului de lucru, am chemat un taxi – așa cum fac în fiecare zi – pentru a ajunge acasă. Locuiesc într-o zonă greu accesibilă din nordul orașului, undeva în apropierea Lacului Vânători, așa că taxiul este singurul mijloc de transport cu care pot ajunge de acasă în oraș și din oraș acasă”.

„A venit taxiul, i-am indicat șoferului destinația și am plecat. Pe strada Domnească, după ce am trecut de Parcul CFR, el a blocat ușile mașinii și a început să-mi spună tot felul de lucruri ciudate”.

„Mi-a zis că nu mă poate duce până la destinație; mă va lăsa undeva în apropiere și va chema un coleg să mă ducă până acasă. Apoi m-a întrebat dacă am copii și mi-a spus că îi voi crește pe ai lui. Atunci am intrat în panică”.

„În cele din urmă, însă, am ajuns acasă și primul lucru pe care l-am făcut a fost să sun la firma de taximetrie la care lucra și să reclam comportamentul lui. Dispecerul mi-a spus că nu e prima plângere de acest fel pe care un client o face la adresa șoferului respectiv, dar că nu are ce face, de aceea îmi recomandă să vorbesc cu patronul”.

„Am renunțat, căci nu aveam niciun număr de contact al acestuia. Totuși, incidentul mă bântuie și acum, de aceea primul lucru pe care îl fac înainte să mă urc într-un taxi este să-i memorez numărul de înmatriculare”.

Este povestea cât se poate de reală a Niculinei, o gălățeancă de 54 de ani, care a preferat să nu facă publice nici numele ei complet, nici pe cel al operatorului de taximetrie la care era angajat (dacă nu este și acum) șoferul-sperietoare.

Acest caz și multe asemenea, poate mai grave, nu fac parte din legendele urbane, ci din realitatea de zi cu zi. În curând, însă, ele vor putea fi reclamate, fără ca sesizările să mai fie trecute cu vederea.

Cazierul profesional va epura breasla taximetriștilor

Primăria, cea care eliberează licențele pentru activitatea de transport în regim de taxi, asociațiile profesionale locale (Camera Taximetriștilor și Camera Operatorilor) și operatorii de taximetrie din Galați lucrează acum la elaborarea cazierului de conduită profesională.

„Încă nu au fost stabilite toate abaterile care vor fi înscrise în cazierul profesional, însă, în principiu, vor fi abaterile de la Codul Rutier și abaterile de natură fiscală și administrativă”.

„Vorbim de tamponările și accidentele cu sau fără victime provocate de șoferii de taxi, furtul din încasări, adresările necuviincioase față de clienți, ținutele neadecvate în timpul programului de lucru sau lipsa grijii față de mașină”, a explicat președintele Camerei Județene a Taximetriștilor, Silviu Cârlan, marți, după cea mai recentă rundă de discuții pe această temă între Primărie, asociațiile profesionale și operatori.

Cazierul profesional îi va ajuta pe operatori atunci când vor recruta personal din interiorul breslei. „Nimeni nu va angaja un șofer care a provocat accidente rutiere, care a măsluit casa de marcat sau care a fost reclamat de clienți. Breasla se va curăța astfel”, a explicat președintele Camerei Județene a Taximetriștilor.

Cazierele ar putea fi eliberate din acest an

În București și în Iași, acolo unde procesul este mai avansat decât la noi, cazierele sunt întocmite de Primărie. La Galați, însă, Camera Taximetriștilor insistă că acest drept le revine asociațiilor profesionale. „E în interesul lor să protejeze breasla de elemente care nu-i fac cinste”, a explicat Cârlan.


Toate detaliile procedurale vor fi fixate în curând, promite Primăria. „Regulamentul local privind transportul în regim de taxi, care va introduce cazierul profesional pentru taximetriști, face obiectul unor consultări pe care le avem în această perioadă cu operatorii-dispeceri și cu asociațiile profesionale din Galați”.

„Cel mai probabil la începutul lunii aprilie, noul regulament va fi înaintat spre dezbatere Comisiei nr. 3 pentru Servicii Publice a Consiliului Local, după care va fi supus votului în plen”, a declarat, marți, șeful Serviciului Reparații Străzi, Siguranța Circulației și Transport Urban din Primărie, Adrian Mirică."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community