Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/incidente legate de transportul public
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 34, 35, 36  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 05:58:43    Titlul subiectului: mhm 142363

Evenimentul de Iasi scrie:
Citat:
Se impune cât mai grabnic prezența polițiștilor în tramvaie și autobuze
Buzunăreală first class în tramvaie second hand!

Aglomerația din mijloacele de transport în comun, vizibilă îndeosebi la orele amiezii, reprezintă mediul perfect de acțiune pentru hoții de buzunare. Victimele sunt, de cele mai multe ori, persoanele în vârstă, aflate în imposibilitatea de a reacționa

Un astfel de incident a avut loc ieri, în jurul orei 11.15, în stația de tramvai din Piața Chirilă. Un pensionar cu un căruț pentru cumpărături s-a urcat în tramvaiul cu numărul 334, care circula pe traseul 1, fără să acorde atenție persoanelor din jurul său. În urma sa, o femeie de etnie rromă, cu o sacoșă goală în mână, îl buzunărea de zor, spre stupefacția unor călători, care au remarcat acest lucru. „Domnule, atenție că vă umblă în buzunare!”, a spus o altă pensionară aflată în tramvai. În cele din urmă, hoața a fost coborâtă din tramvai de un alt călător.

„Astfel de lucruri se întâmplă destul de des, aceasta și datorită faptului că, în ultima vreme, am constatat creșterea numărului de hoți de buzunare, a cerșetorilor, în general a persoanelor certate cu legea. Pe cât posibil, angajații regiei se implică în alertarea polițiștilor, așa cum au stat lucrurile recent cu șoferul unui autobuz. Altceva nu putem face”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Furați liniștiți, poliția nu veghează!

Hilar este faptul că hoții de buzunare acționa fără frică în zona Pieței Chirilă cu toate că o mașină a Poliției Locale staționa în zonă de minute bune. „N-au nici o treabă, pierd și ei timpul pe aici. Uitați-vă la comercianții ilegali, s-au mutat câțiva metri mai încolo”, a remarcat una dintre persoanele aflate în stația de tramvai. „Poliția Locală ne ajută atât cât poate. Recent au identificat un hoț de buzunare care acționa în mijloacele de transport urmărind înregistrările camerelor de supraveghere din oraș. Cu patrulatul prin tramvaie este mai greu, cred că nu dispun de suficient personal”, a mai spus Adrian Mihai.

Deocamdată, supravegherea video pare a rămâne singura soluție după ce și reprezentanții RATP au montat trei camere video în principalele intersecții din oraș. Din păcate, acestea nu rezolvă ceea ce înseamnă preîntâmpinarea actelor antisociale, fenomen care ar putea fi măcar diminuat ca proporții prin simpla prezență a polițiștilor în mijloacele de transport public. (T. Damaschin)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 14:25:50    Titlul subiectului: 135 142401

Citat:
Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 8 Aprilie 2011 a scris:
Vatmanul din tramvaiul ucigas s-a intalnit cu procurorii


Pe acceași temă :

Adevărul în editia de Vineri 8 Aprilie 2011 a scris:
Vatmanul din tramvaiul-groazei a dat ochii din nou cu procurorii
George Cojocaru

Dumitru Diaconu însoțit de avocatul său a venit joi la Parchetul de pe lângă Tribunal pentru defintivarea obiectivelor expertizei din dosarul tragediei de pe 21 martie din Copou, soldată cu un mort și mai multe persoane rănite.

Experții vor trebui să aibă în vedere nu mai puțin de 11 obiective, printre care verificarea modului de funcționare a sistemului de frânare, respectiv dacă acestea se pot acționa individual sau împreună.

Tot joi, în biroul procurorului, s-a pus în discuție și o eventuală verificare a gradului de uzură a sistemului de frânare, dar și a șinelor de tramvai. „În principiu, există toate datele necesare pentru demararea expertizei. Se mai așteaptă o serie de acte de la elvețieni. Din câte știu, expertiza va trebui finalizată până pe data de 2 mai“, a declarat avocatul Anca Drăgoi, apărătorul lui Dumitru Diaconu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Apr 2011 01:36:23    Titlul subiectului: 142427

Adică cum? Nu-s buni experții care știu deja cum se manevrează tramvaiul, trebuie luat un ”expert” (adică un tabula rasa - trebuie să fie învățat ce și cum!) pentru a decide dacă lucrurile au mers cum trebuie?

Sau am înțeles eu aiurea? Îmi explică cineva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Apr 2011 09:31:09    Titlul subiectului: 142438

Avocatul apararii are dreptul sa ceara o noua expertiza independenta. Oricum expertul va trebui sa isi motiveze deciziile asa ca nu cred ca varianta lui va fi diferita de cea a celor de la Berna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 04:29:42    Titlul subiectului: 139 142463

Ziarul de Iasi în editia de Luni 11 Aprilie 2011 a scris:
Expertiza tramvaiului ghiulea, finalizata in maxim trei saptamini
AUTOR: CIPRIAN NEDELCU

Vatmanul a dat o declaratie la Politie despre unele sicane in trafic cu un Mercedes
Expertii desemnati sa efectueze o cercetare amanuntita a „tramvaiului-ghiulea" trebuie sa finalizeze verificarile pina pe data de 2 mai. Avocata care il reprezinta pe vatmanul Cristian Diaconu a mentionat ca acesta este termenul-limita acordat de autoritati expertilor in cauza. „Am mers impreuna cu clientul meu la finele acestei saptamini la Parchet si am precizat care sint obiectivele pe care noi le urmarim in ceea ce priveste expertiza vagonului implicat in accidentul care a avut loc in urma cu citeva saptamini in zona Copou", a declarat ieri avocata Anca Dragoi. Aceasta a adaugat ca, deocamdata, asteapta rezultatele expertizei, pentru a vedea cu exactitate ce s-a intimplat in tragedia din apropierea Bibliotecii Centrale Universitare.
In legatura cu acuzatiile referitoare la faptul ca vatmanul s-ar fi intrecut cu un autoturism marca Mercedes chiar inainte de impact, avocata a mentionat ca Diaconu a negat orice fel de vina a sa. „Eu nu am fost acolo, ca sa va pot spune cu exactitate ce s-a intimplat. Insa clientul meu a dat o declaratie la Politie, in care a precizat ca un autoturism marca Mercedes Benz, de culoare neagra, a mers pentru o bucata de drum in paralel cu tramvaiul, dupa care a intrat in fata vehiculului, pe sine, dupa efectuarea unei depasiri neregulamentare"
, a incheiat Anca Dragoi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 09:47:34    Titlul subiectului: 142471

Bzi.ro scrie
Citat:
Un tramvai a blocat circulatia pe Copou
Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a blocat circulatia timp de 10 minute, in aceasta dimineata, pe Copou.

Incidentul s-a petrecut in jurul orei 08.00, din cauza unei defectiuni. Vagonul 310, de pe traseul 1, a ramas fara pantograf, dupa ce acesta s-a rupt in timp ce urca panta in zona statiei de la Universitate.

Calatorii din tramvaiul respectiv, dar si din altul care venea in spatele acestuia au fost nevoiti sa coboare si sa plece spre destinatie cu alte mijloace de transport. Un echipaj al RATP a intervenit la fata locului cu o scara mecanica, iar un alt tramvai a tractat vagonul defect la depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 09:57:28    Titlul subiectului: 142472

Avand in vedere ca au cam picat pantografele in ultima vreme nu s-ar putea face o revizie astfel incat sa se identifice cele slabite pentru a evita situatiile in care tramvaiul da peste cap tot programul si pentru a nu mai da apa la moara ziaristilor?

Vreo 2 s-au rupt doar in martie. Pierderele generate de blocarea traficului nu sunt mai mari decat verificarea punctelor sensibile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 10:15:12    Titlul subiectului: 142473

Fara suparare, haideti sa nu ne mai dam cu parerea despre facutul reviziilor, nestiind ce implica asta! In general, sa nu mai confundam intretinerea unui parc de vehicule de transport public cu intretinerea masinii personale...

Nu e nici o inflatie de probleme cu pantografele, din diverse motive apar si astfel de situatii. Sunt reflectate, insa, mai abitir in presa in momentul asta, dintr-un motiv usor de intuit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 10:46:15    Titlul subiectului: 142476

Cristian, daca s-ar tine tramvaiele in depou cum sugerezi tu "sa se verifice..." populatia Iasi-ului cu ce ar trebui sa circule?!?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 11:19:41    Titlul subiectului: 142477

Reviziile se efectueaza conform planificarilor, dupa un anumit algoritm. In cadrul fiecarei revizii (care sunt de mai multe tipuri) se executa operatiunile corespunzatoare tipului respectiv de revizie. Totul este bine reglementat, nu se fac lucrurile asa cum iti inchipui tu, Cristian, dupa cum bate vantul. Oamenii din RATP nu sunt o adunatura de idioti care trebuie instruiti din exterior ce, cum si cand trebuie sa faca.

Vor disparea cu timpul si aceste probleme, pe masura ce linia si reteaua se modernizeaza (in privjnta retelei, un pas inainte s-a facut pe Vasile Lupu, la reamplasarea retelei - si cred ca si spre Canta - mergi in zonele respective si observa). Pe de alta parte, trebuie o mai mare atentie la exploatarea vagoanelor pe portiunile cu linie proasta si regandirea modului de prindere a bannerelor publicitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2011 16:31:17    Titlul subiectului: 141 142486

TeleM Iasi , Vineri 8 Aprilie 2011 a scris:
EXCLUSIV: Expertul Gaiginschi, scos din ancheta tragediei din Fundatie
Andreea Luca, Mihai Boaru

Expertul tehnic Radu Gaiginschi a fost scos din ancheta tramvaiului ucigas chiar de catre procurori si politisti. Asta, dupa ce, potrivit unor surse judiciare, profesorul Gaiginschi, in declaratiile date presei a facut afirmatii personale si nu s-a limitat strict la datele expertizei. Anchetatorii au desemnat un alt expert tehnic, in persoana lui Dionisie Lefter, care este tot din Iasi...

Anchetatorii tragediei din Fundatie, provocata de un tramvai RATP, au renuntat la expertul tehnic Radu Gaiginschi. Potrivit unor surse judiciare, motivul ar fi fapul ca profesorul a dat declaratii neobiective despre expertiza tehnica.

"Nu stiu de ce s-a renuntat la serviciile mele. Ma intreb si eu de ce, pentru ca data trecuta tramvaiul il facusem eu, nu stiu.Eu nu am afirmat absolut nimic, nicio opinie personala. Mai mult nu am facut nimic, ne pregateam sa facem, sa verificam, investigam in final tot. Dar, asta e. Normal era sa facem noi expertiza tehnica, pentru ca stiam despre ce e vorba", a declarat prof. univ. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera din cadrul UTI Iasi.

In ancheta tramvaiului blestemat, profesorul Universitatii "Gheorghe Asachi" a intocmit doar constatarea tehnico-stiintifica, aceasta fiind un rezultat preliminar al expertizei. Radu Gaiginschi a fost inlocuit cu Dionisie Lefter, care va intocmi expertiza finala. Avocatii apararii isi angajeaza si ei un expert din Bucuresti, care va lucra in paralel cu cel propus de Parchet.
"In cursul zilei de ieri, am luat legatura cu un expert din Bucuresti, mai exact cu domnul decan al Facultatii Politehnice din Bucuresti, care ne-a comunicat ca ne va acorda tot sprijinul necesar si asteptam in cursul zilei de luni unui domn expert, unei persoane, intr-adevar abilitate, deoarece el nu se ocupa pe aceste segmente", a declarat Anca Dragoi, avocatul vatmanului Cristian Diaconu.

Ieri, procurorii au convocat avocatii lui Cristian Diaconu, ai partilor vatamate si expertul Lefter pentru a stabili obiectivele ce vor fi urmarite in expertiza tehnica. Acestea sunt modalitatea de functionare si actionare a celor 3 sisteme de franare, daca acestea pot functiona independent unele de altele si gradul de uzura al sistemelor de franare.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 07:20:19    Titlul subiectului: 142497

Cristian, uite ca s-a lamurit: banner publicitar cazut prea aproape de retea => pantograf agatat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 13:24:14    Titlul subiectului: 143 142516

Cele 11 întrebări ... :

Adevărul în editia de Marți 12 Aprilie 2011 a scris:
Radiografia expertizei tehnice în cazul tramvaiului-groazei. Specialiștii speră să-și finalizeze treaba în cursul acestei luni
George Cojocaru

Printre obiectivele urmărite de aceștia se numără stabilirea eficienței sistemului de frânare, starea tehnică a vagonului, dacă tramvaiul putea fi oprit cu oricare dintre cele trei sisteme de frânare și dacă tramvaiul avea un tahograf care să înregistreze eventualele depășiri ale vitezei legale.

O dată cu finalizarea expertizei tehnice va urma realizarea celei criminalistice, care va viza aspecte legate strict de dinamica producerii accidentului din 21 martie, soldat cu un mort, mai mulți răniți și autoturisme distruse.

Întrebările la care vor trebui să răspundă experții tehnici:

1. Care este modalitatea de acționare și funcționare a celor trei sisteme de frânare, și dacă acestea pot funcționa eficient și independent unele față de altele

2. Stabilirea eficienței sistemului de frânare - în integralitatea sa - precum și dacă acesta funcționa în parametri normali la data producerii accidentului - care au fost timpii de întârziere, de intrare în funcțiune a celor trei sisteme de frânare, independent și pe ansambu

3. Starea tehnică a vagonului tramvai tip BE 8/8 cu nr. înregistrare IS.0356 la momentul producerii accidentului, data ultimei revizii tehnice a tramvaiului și dacă acesta se afla în limita de kilometri stabiliți în urma inspecției tehnice periodice.

4. Dacă există posibilitatea ca frâna electrodinamică să funcționeze pentru scurt timp (1-2 secunde) după care, deși acționată să nu funcționeze câteva secunde după care să funcționeze în regim de normalitate

5. Dacă tramvaiul putea fi oprit total cu oricare dintre cele trei sisteme de frânare, cu aceeași eficiență și la ce viteză de deplasare a vagonului

6. Dacă se poate determina (din unitatea centrală a tramvaiului) dacă sistemul de frânare a fost acționat în momentul premergător accidentului

7. Dacă sistemele de frânare cu care era echipat tramvaiul pot intra în funcțiune automat, fără a fi acționate manual, în ce condiții și care este eficiența acestora în această situație

8. Dacă tramvaiul era echipat cu nisip și în ce situații calculatorul vagonului distribuie automat nisip pe șine. Care este eficiența distribuirii nisipului pe șine

9. Dacă frâna de urgență (de accident) a funcționat

10 Să se stabilească dacă tramvaiul este dotat cu un sistem de înregistrare a defecțiunilor și dacă în memoria acestuia existau date referitoare la intervențiile efectuate pentru remedierea defecțiunilor

11. Dacă tramvaiul deținea tahograf și, în caz afirmativ, să se stabilească dacă acesta a înregistrat depășiri ale vitezei legale, în momentul anterior producerii accidentului.


„Expertiza tehnică trebuie finalizată până pe data de 2 mai. Cea criminalistică, din experiența mea, știu că durează ceva mai mult", a explicat avocatul Anca Drăgoi, apărătorul vatmanului Dumitru Diaconu.
Specialiștii au refuzat să comenteze în vreun fel obiectivele expertizei. „Expertiza va fi finalizată în cursul lunii aprilie. Nu vă pot oferi însă mai multe detalii întrucât este vorba despre un dosar penal aflat în lucru", a precizat expertul Dionisie Lefter.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 16:41:57    Titlul subiectului: 145 142528

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 12 Aprilie 2011 a scris:
Victima accidentului din Fundatie, ajutata financiar de RATP

Mirela Dragusanu, victima accidentului rutier de pe 21 martie, din Fundatie, va fi ajutata cu bani de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. Astazi, in cadrul unei sedinte extraordinare, Consiliul de Administratie al RATP a decis acordarea unei sume de 22.800 euro, ca avans in contul despagubirii victimei.

Hotararea vine dupa ce Spitalul Floreasca din Bucuresti, unde se afla internata angajata Penitenciarului de Maxima Siguranta Iasi, recomanda transport medicalizat si interventie chirurgicala de urgenta la o clinica din Germania.

________________________________________________________________

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 12 Aprilie 2011 a scris:
Supravietuitoarea accidentului din Fundatie, transportata maine la Frankfurt

Mirela Dragusanu, victima accidentului rutier de pe 21 martie, din Fundatie, va fi transportata maine Frankfurt, Germania, pentru operatia la bazin.

Transportul se va face cu singurul avion sanitar din Romania dotat corespunzator, cel cu care a fost transportata la Viena fosta realizatoare tv Teo Trandafir.

Plecarea ar fi trebuit sa aiba loc astazi, la ora 14.00, insa conditiile meteo nefavorabile din Frankfurt, furtuna cu grindina, nu permit efectuarea zborului. Ieseanca era programata in vederea efectuarii interventiei chirurgicale pentru maine dimineata, la ora 8.00.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 05:55:22    Titlul subiectului: 147 142564

Bună Ziua Iași în editia de Joi 14 Martie 2011 a scris:
Un nou pericol public: autobuzele MAZ
Ion MUSET

Un MAZ al Regiei Autonome de Transport Public s-a defectat ieri in Targu Cucu • Problema a aparut la ambreiaj • Este al doilea eveniment de acest gen in numai o luna, in care sunt implicate MAZ-urile Regiei • Pe 21 martie, alt autobuz a ramas fara frane pe bulevardul Independentei • Cu toate ca defectiunile au inceput sa apara din ce in ce mai des, ratele pe care municipalitatea trebuie sa le mai achite pentru cele 50 de MAZ-uri cumparate in 2005 se ridica la 2 milioane euro

Iesenii par sa fie blestemati, fiind nevoiti sa circule in Iasi cu mijloace de transport in comun care cedeaza din ce in ce mai des. Ieri, un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a ramas fara ambreiaj in timp ce urca panta din Targu Cucu, spre Independentei. Este a doua defectiune in mai putin de o luna la MAZ-urile Regiei. Pe 21 martie, un alt autobuz a ramas fara frane pe acelasi bulevard. Tot atunci s-a produs si cel mai grav accident din istoria transportului public iesean, cand un tramvai a distrus sase masini si un autobuz in Fundatie, accident soldat cu un mort si sapte raniti.
Autobuzul de pe traseul 28 a intepenit ieri in jurul orei 15.40 pe banda a doua de urcare in Targu Cucu. Pret de 10 minute, circulatia s-a desfasurat cu dificultate in zona. MAZ-ul ghinionist a fost tractat cu ajutorul unei masini de interventie a RATP, iar calatorii au fost nevoiti sa ia alte mijloace de transport. "Autobuzul a fost dus in garaj, unde i se vor face verificari. Se pare ca a fost o defectiune la ambreiaj, motiv pentru care autobuzul nu a mai putut circula", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
MAZ-ul care s-a defectat ieri face parte din lotul de 50 autobuze pe care primarul Gheorghe Nichita le-a tot laudat in campaniile electorale. Acestea au tinut, insa, exact cat garantia oferita de constructorul din Belarus, de-a lungul timpului mai multe masini defectandu-se pe trasee. De exemplu, pe 19 februarie 2009, pe pasarela Bucium, sasiul unui MAZ al Regiei a cedat in dreptul semipuntii fata.

Rate de inca doua milioane euro pentru MAZ-urile problema

Cele 50 MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii primariei au decis sa cumpere autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajunge sa coste 200 mii euro. Contractul a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus. Mai mult decat atat, contractul de leasing incheiat cu SC Ager Leasing SA presupune plata a cel putin 1,8 milioane euro pana in martie 2012. La acestea se adauga, insa, si comisioanele si dobanda la contract, ceea ce va duce in final platile catre 2 milioane euro.
Pana pe 31 martie 2011, RATP si primaria au achitat pentru MAZ-uri rate in valoare de 5.823.458 euro. Dobanzile platite de la inceputul contractului se ridica acum la suma de 2.711.225 euro, iar comisioanele la 546.866 euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 06:24:09    Titlul subiectului: 142565

...ce misto e sa stai cu urechile lipite de frecventele regiilor... ocupatia preferata in Manelica: ascultatul (orice, oricum).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 07:02:31    Titlul subiectului: 142566

Dupa 21 martie apare pe blogurile patriei o MINCIUNA preluata cu nesat si foarte convenabil de catre scribacii la gazete (auto-intitulati ziaristi), cum ca in ziua respectiva s-ar fi petrecut un incident in care ar fi fost implicat un autobuz, ramas, zica-se, fara frane. Spuneau procurorii in motivarea solicitarii de arestare a vatmanului de pe 164 ca acest lucru se impune in primul rand din cauza ca fapta sa ar fi slabit increderea iesenilor in transportul public. Dar despre sirul nesfarsit de minciuni (inclusiv prezentarea deformata a unor informatii reale) lansate de toate ziarele in goana lor inconstienta dupa cititori si care are efecte infinit mai devastatoare asupra unui serviciu public vital, cand se va vorbi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 07:30:41    Titlul subiectului: 142568

Chiar ca presa locala e o mare mizerie iar calitatea ziaristilor e sub pragul bunului simt. Din pacate nici educatia unei bune parti a cetatenilor nu e mai presus si, din acest motiv, ziaristii scriu orice porcarie care sa instige la ura cat mai mult. Totusi autobuzele au ceva km facuti si ambreiajul e normal sa dea semne de slabiciune, nici cele mai performante masini nu merg fara incetare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 10:04:28    Titlul subiectului: 142570

Cei care mazgalesc hartia sau pagina web nu sunt de vina pentru asta. Ei sunt doar niste catelusi carora li se ofera o jucarie, adica exact meseria pe care o au si pentru care sunt platiti.
Probabil ca majoritatea lor isi permit sa aiba o masina, chiar si luata in leasing si daca mai au si niste credite, sunt sclavii sistemului. S'ar putea ca sa-si permita macar sa nu se inghesuie in maxi-taxi, dar se chinuie si ei cu restul autobuzelor si tramvaielor, daca n'au o masina.
Ei vor scrie ce li se spune sa scrie, precum la scoala faceau compuneri. Putina imaginatie, putina speculatie si putin mai multa intentie dela cel care i-a spus ce si cum sa scrie.
Problema MAZ nu este a RATP, ci a primariei si companiei de leasing care le-a adus. Va mai amintiti zambetul ala sinistru (ca sa nu-i dau o denumire de psihiatrie) al individului care declara presei, cand a fost intrebat de ce autobuzele acelea aduse din fundul URSS sunt mai scumpe ca Mercedesul bucurestean: "Ce vreti acum? N'ati vrut autobuze moderne si dotari antivandalism?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Dec/2023
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 12:01:17    Titlul subiectului: 142573

Ai naibii ziaristi cum sunt ei nesimtiti si spun numai minciuni. Ar trebui sa credem ca defectiunile la majoritatea Maz-urilor din aceasta iarna au fost doar o coincidenta sau au fost regizate tot de catre ziaristi? Tot ziaristii cred ca tineau autobuzele cu motorul pornit noaptea ca sa fie siguri ca pot pleca pe traseu. Nu zic ca e numai Ratp-ul e de vina, deoarece ei s-au pricopsit cu niste autobuze destul de scumpe si pe care au fost nevoiti sa le foloseasca non-stop pe trasee in lipsa de altceva dar asta nu scuza proasta intretinere sau saritul peste revizii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 12:06:00    Titlul subiectului: 142574

Ambreiajul are o durata de viata limitata si la cati km au facut doar in oras aceste autobuze nu ar trebui sa fie o surpriza pentru nimeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 12:15:00    Titlul subiectului: 142575

Drooopy, cred ca cea mai mare vina a RATP-ului pe lumea asta e ca nu v-a lasat definitiv la cheremul pristavilor, prodanilor, filaturilor si autovlazilor si ale lor jeguri in care stateati cu curu'-n geam. Cum spunea una la vederea MAZ-urilor in 2005: "Is frumoasi, da' nu iera nivoi di ieli, ci is buni maxi-taxi aistia". Dube sa fie pentru bobor...

Daca tie iti place sa crezi Adevarurile BZI, e in regula, fiecare traieste in universul pe care si-l construieste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Dec/2023
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 17:20:05    Titlul subiectului: 142586

Radub, vad ca schimbi subiectul ca sa ajungi tot unde iti convine tie. Cum am mai zis si alta data, nu imi trebuie sa citesc in ziare ca se strica vehiculele la strada deoarece mi s-a intamplat de multe sa fiu chiar eu in ele dar poate sunt spalat pe creier de ziare si de fapt nu s-a stricat si ma dau jos de prost din autobuz ca sa ma urc in altul care se va strica cateva statii mai incolo.

Si daca tot vrei sa o dam in comparatii cu ce a fost pe vremea dubelor pe care oricum nu le favorizez. Cu ce e diferit transportul acum in autobuz fata de un maxi-taxi? Aglomeratia, cel putin, e la fel.

Iar chestia cu reviziile sarite sau trecute in acte dar defapt nefacute nu le stiu din ziar, ci de la soferi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 13/Mar/2024
Mesaje: 47
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 17:39:34    Titlul subiectului: 142588

Adevarul e ca marea majoritate a autobuzelor MAZ arata mai rau decat toate celelalte autobuze RATP (inclusiv Renault, care sunt facute prin 1996 din cate imi amintesc eu). Geamuri sparte si inlocuite cu o sticla foarte putin transparenta, podeaua peticita cu un material ciudat (la unele dintre ele), sticla din interior nu mai exista la multe, improvizatii ciudate (un fost maner de la usa prins cu suruburi in stanga usii din mijloc), manerele de la usi lipsa, usi care nu se mai deschid bine, perdele ciudate in cabina soferului, afise lipite in cabina soferului (ca sa nu se vada in interior, n-au avut bani de perdele probabil), amortizoare lipsa, in loc de boxele din interior sunt gauri, partea de sus a usilor unsa cu ceva bizar (chiar azi am vazut ca se scurgea pe geamul usii din mijloc la un autobuz o mazga neagra).
Astea sunt doar niste chestii pe care le observ eu mergand zilnic, de mai multe ori cu autobuzul.

Bininteles ca presa exagereaza. Formulari ca tramvaiul-ghiulea sau tramvaiele-sicriu sunt aberante. Dar autobuzele MAZ isi merita criticile, iar asta se observa fara prea mult efort pentru oricine e dispus sa vada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Apr/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 17:42:55    Titlul subiectului: 142589

Drooopy daca nu stii te informez ca pe cele acte de revizii semneaza un ing. Si cred ca acel ing. nu este asa timpit sa semneze ceva ce nu s-a facut pentru ca raspunde pentru revizie. Cred ca esti informat prost, mai informeaza-te si dupa aia fa acuzatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 34, 35, 36  Următoare
Pagina 13 din 36

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community