Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Ian 2011 15:29:59 Titlul subiectului: |
138541 |
|
Insasi ideea cu metroul a fost preluata de la alte orase, de ce nu si forma trenurilor? Nimeni nu se naste invatat
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
aronix
Data înscrierii: 03/Feb/2009 Ultima vizita: 23/Mai/2014 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Feb 2011 01:56:10 Titlul subiectului: |
140180 |
|
Anul trecut Alstom a realizat o demonstratie de modernizare a caroseriei IVA. Totusi se pare ca modelul nu are sanse de productie in serie datorita costurilor prea mari ale modernizarilor. Mai exista o rama #034 aflata la Alstom in Franta pentru o modernizare completa care urmeaza sa fie adusa in aceasta primavara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
199.98 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.32 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.87 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
193.62 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
177.5 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.33 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.03 kb |
Vizualizat: |
de 25413 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Feb 2011 10:36:33 Titlul subiectului: |
140186 |
|
A si venit, e deja terminata, precum 033.
Acestea n-au avut parte insa si de o modernizare a design-ului precum saraca 183A, care e mutilata.
Dar s-a anuntat deja ca se vor cumpara 16 trenuri pentru a inlocuii flota de REM IVA de pe M3.
Pe M4, cel putin pana-n 2015 mai ramane IVA.
IVEle au fost urate (hated) mereu. Va vine sa credeti ca au existat aproape 10 proiecte de modernizare, majoritatea devenite realitatea chiar (tristorizatele, albastrele, intermediarele etc), o multime de rame ca noi, cu echipamente moderne la acea vreme, si totusi au fost trase pe dreapta si masacrate. Acelasi scenariu se va intampla si cu aceste 3 specimene (183, 034, 033), care cel mai probabil vor fi inghesuite printr-un colt de depou si isi vor astepta cumintele casarea, pentru a face loc noilor trenuri "super performante" de marca BM.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Apr 2011 22:40:04 Titlul subiectului: |
142217 |
|
Astazi 4 Aprilie 2011 la orele 16,27 am calatorit cu un TEM IVA format din urmatoarele REM - uri : 199, 124, 234 de la statia Stefan cel Mare la satatia Victoria. Acolo eu m-am dat jos, dar pe panoul de carton al TEM - ului scria Statia Republica
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 15:22:35 Titlul subiectului: |
143457 |
|
Mie o sa-mi fie dor de IVA... Am inteles ca se vor inlocui total o data cu introducerea noilor garnituri. Sunt cele mai comode si aerisite garnituri in care am calatorit.
Am o nelamurire: cabinele REM-urilor intermediare din trenurile IVA se mai pot folosi in cazul vreunei schimbari in ordinea lor / alipire la alte garnituri? Ma refer la cabinele de comanda care de regula nu sunt utilizate, fiind la mijlocul trenului. M-am uitat recent pe una din ferestre si o cabina de la mijloc nu parea tocmai... echipata.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 16:07:54 Titlul subiectului: |
143459 |
|
Din cate stiu eu - este o parere strict personala - cabinele intermediare ale trenurilor IVA sunt 'canibalizate' la ora actuala, deci nu mai sunt in stare de functionare. De fapt trenurile IVA sunt cam stabile, ele nu se pot schimba cum vrem noi, numai teoretic. Practic cuplurile sunt 'pe viata'.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 16:35:00 Titlul subiectului: |
143460 |
|
Din vederi fulgeratoare, majoritatea nu mai dispun de scaune, manete, indicatoare, microfon, afisaje etc.
Probabil, si cel mai sigur, sunt functionale doar comenzile care permit functionarea REM-urilor secundare, orice alte comenzi fiind inutilizabile.
Viata multa nu mai au. Cativa ani (2-3poate) de circulat, in conditiile in care nu se defecteaza sau nu se mai pot repara, si pe urma, dupa inlocuire, vor zace in depouri, pana la intocmirea formalitatilor de casare, la implinirea termenului legal.
Ca o paranteza, am observat ca predominante ca si REM tractor, se folosesc REM-urile galbene, cele construite la mijlocul perioadei de producere REM-uri. Desi toate au fost si sunt "reconditionate" cat sa nu cada de pe linie, pana la urma care este logica de folosesc predominant pe cele galbene? Vopseaua de exterior mai rar sa o schimbe ei, astfel incat sa zici ca un REM galben de acum, ar fi putut sa fie rosu acum 5-10ani...
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 22:36:48 Titlul subiectului: |
143473 |
|
folkfan a scris: | Am o nelamurire: cabinele REM-urilor intermediare din trenurile IVA se mai pot folosi in cazul vreunei schimbari in ordinea lor / alipire la alte garnituri? |
Se poate echipa repede nu dureaza mai mult de 1-2 ore
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 22:43:43 Titlul subiectului: |
143474 |
|
bygy007 a scris: | Se poate echipa repede nu dureaza mai mult de 1-2 ore |
Adevarat, + ca ai si de unde sa iei, sunt cateva REM-uri 'in conservare' prin Militari si Pantelimon... acum cat de "echipate" sunt si alea e discutabil. Dar de unde atata interes?
Nu-mi prea vine sa cred ca la casare nu se pastreaza nimic de pe ele, piese de bord, parbrize, geamuri, scaune (lucruri care NU se pot valorifica si sunt distruse pe loc cand vine firma de fier vechi cu dinozaurul), dar de lene sau dinadins nu vor sa pastreze nimic, sa aiba motiv sa spuna ca nu se gasesc piese. Pai cu piesele de la 150 REM cate s-au casat le tineai in circulatie mult si bine.
Adevarul insa il stim cu totii, e prea tarziu, actele pentru cele 18 trenuri noi au inceput sa fie deja semnate ... cu posibilitatea de suplimentare. De pe M3 o sa dispara. Pe M4 o sa faca legea pana-n 2020 cu putin noroc.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Mai 2011 21:53:30 Titlul subiectului: |
143493 |
|
Da ce o fi greu sa mute de la una la alta?
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 07:49:16 Titlul subiectului: |
143510 |
|
Pentru ca e o munca, si apoi daca ai rame indeajuns sa acoperi minimum de necesar, de ce sa se mai oboseasca sa mai carpeasca altele? Orice operatie se face pe bani, pe costuri de oameni, timp, si trebuie sa fie si justificat...
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 08:53:53 Titlul subiectului: |
143511 |
|
radudaniel23 a scris: | IVA noastra la inceput nu a avut probleme? Eu sunt de parere ca da. |
IVA noastra a fost la inceput un experiment. Nu aveam niciun fel de experienta in a construi garnituri de metrou. Normal ca in aceasta situatie mai dadea si rateuri...Insa meritul mare este ca dupa 30 ani inca mai functioneaza si destul de bine.
Gresesti cand compari niste batrane IVA de peste 30 ani unele, cu tehnologie invechita si nu foarte bine intretinute cu niste BM-uri care au maxim 10 ani (doar unele, ca majoritatea nu au aceasta "varsta"). Aici este problema, compari mere cu pere...Nu mai spun ca Bombardier este o marca, iar IVA un "no-name". E ca si cum ai compara un LDC Panasonic Full HD cu un CRT Watson. De redat o imagine redau amandoua, problema este daca pretul platit pe LCD merita intr-adevar sau nu. Daca BM, care este "mare firma" are probleme cu aceste garnituri de 1mil euro/vagon ceva nu este in regula...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 10:51:53 Titlul subiectului: |
143516 |
|
sab a scris: | IVA noastra a fost la inceput un experiment. Nu aveam niciun fel de experienta in a construi garnituri de metrou. | Sunt ferm convins ca IVA noastra este copiata si 'adaptata' de altundeva... Primul episod care-mi vine in minte este tramvaiul autohton V3A copiat (furat) dupa un tramvai vest german.
Ca IVA nu a iesit ca si originalul, alta poveste.
Din pacate cred ca trebuie sa cercetam arhiva SRI ca sa stim cu adevarat parintii reali ai IVE - lor noastre. Ele huruie si fac zgomot pentru ca se folosesc rulmenti si alte componente de productie autohtona, dar conceptia IVE - i sigur are inceputuri pe alte meleaguri.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 12:38:13 Titlul subiectului: |
143518 |
|
Eu unul sunt foarte multumit de IVA - mai mult decat de BM desi le accept pe amandoua ca fiind produse de buna calitate.
Totusi, vagoanele rusesti, erau mult mai fiabile, si a fost o greseala a "conducatorului" sa nu vrea sa foloseasca. Vazand prin lume pe unde se folosesc aceste vagoane, ele sunt si astazi in stare buna, unele recarosate, altele modernizate. Ele erau deja testate si incercate, si nu ar fi fost nevoie decat de testarea lor pe situatia din Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mai 2011 21:41:48 Titlul subiectului: |
143526 |
|
andrei11 a scris: | Sunt ferm convins ca IVA noastra este copiata si 'adaptata' de altundeva... Primul episod care-mi vine in minte este tramvaiul autohton V3A copiat ( furat ) dupa un tramvai Vest German. | Aici ai perfecta dreptate este o combinatie de locomotive, tramvaie si alte piese din industria romineasca de atunci cind a aparut in anii 70 tehnologic era foarte avansata atunci, acum este depasita, in componenta Ivei intra cam 2-3% electronica, restul mecanica si electrica, contactori, relee si microcontacte la care viata este mult mai mica fata de de sistemele electronice din ziua de astazi.
Eu as lasa doar carcasa, restul, interiorul la gunoi si as implementa sistemele aparute in ziua de astazi care sint mult mai fabile decit cele din anii 70 dar pentru asta trebuiesc bani oameni capabili etc.
|
|
Sus |
|
|
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Aug 2011 13:36:32 Titlul subiectului: |
147097 |
|
Priviti ce am gasit azi la depoul IMGB, stand cumintica la soare...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
207.27 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.59 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.85 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.55 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.84 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
176.92 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.71 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.04 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.3 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.67 kb |
Vizualizat: |
de 23606 ori |
|
_________________ http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras |
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Aug 2011 13:40:36 Titlul subiectului: |
147103 |
|
Uitati-va la primele poze.
Scrie " PROBE " .
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 02 Aug 2011 14:46:06 Titlul subiectului: |
147111 |
|
Ramele albastre nu au circulat cu calatori niciodata. Au avut doar probe. Din ce se afirma pe aici pe forum, au avut anumite "defecte" de constructie/reconstructie si cam atat. Asteapta "cuminti" expirarea perioadei de casare (ca si multe alte rame de altfel).
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Aug 2011 14:49:03 Titlul subiectului: |
147112 |
|
Tin sa te contrazic. Cand eram mai mic, am mers cu o astfel de rama, si nu odata. Probabil imediat ce au fost aduse de la Faur, au circulat foarte putin.
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Aug 2011 16:42:24 Titlul subiectului: |
147122 |
|
Cele 7 TEM IVA Albastre au fost exploatate ~1 an pe la inceputul lui 2000 (nu stiu exact anul, dar sigur au circulat minim 1 an).
Ele-s foarte bune, s-au retras pentru ca s-au tot plans mecanicii ca-i prea greu sa invete atatea sisteme de conducere: IVA normala, 3 modele de albastre.
|
|
Sus |
|
|
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Sep 2011 22:14:45 Titlul subiectului: |
148591 |
|
Surpriza astazi pe M4, am vazut un tren din 3 TEM care facea probe pe sistemul ATP (eram in dreptul primei usi si am vazut cum mecanicul a apasat pe unul sau doua butoane verzi din partea dreapta sus a bordului si trenul a plecat fara sa atinga vreuna din cele doua manete de comanda) si cand trenul trecea pe langa mine ce rama credeti ca era la mijlocul trenului? Chiar frantuzoaica 034 si atunci mi-am explicat si prezenta unei persoane imbracata cu un tricou pe care scria ALSTOM.
_________________ http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras |
|
Sus |
|
|
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Oct 2011 13:24:53 Titlul subiectului: |
149527 |
|
Rama 034 este astazi pe magistrala 4, rama este la mijlocului unui tren de 3 TEM ca tren 53 rama 130 034 072. Trenul circula cu calatori si deja rama a facut cunostinta cu desenele interioare. Am discutat si cu mecanicii care nu sunt incantati foarte tare si unul mi-a spus, citez: "Modernizarea la 034 e ca si cum ai pune geamuri termopan unei case de chirpici si care nu are fundatie"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 22785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 22785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1019.66 kb |
Vizualizat: |
de 22779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
995.15 kb |
Vizualizat: |
de 22779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
980.91 kb |
Vizualizat: |
de 22779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
992.65 kb |
Vizualizat: |
de 22779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
999.93 kb |
Vizualizat: |
de 22779 ori |
|
_________________ http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 13 Oct 2011 23:05:37 Titlul subiectului: |
149564 |
|
Asa si este, ii dau dreptate, s-au facut schimbari ici-colo in locurile neesentiale
Astazi, in era calculatoarelor si electronicii de virf, noi mai avem tractiune cu motoare serie si rezistente pentru reglarea vitezei...
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
|