Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/incidente legate de transportul public
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 34, 35, 36  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2011 05:02:40    Titlul subiectului: 210 143437

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 10 Mai 2011 a scris:
Raportul expertizei tramvaiului ucigas a fost depus la Parchet
Ion MUSET

Raportul privind expertiza tehnica a tramvaiului implicat in groaznicul accident de pe 21 martie, din Fundatie, a fost depusa la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi. Cel putin asa sustine Dionisie Lefter, expertul desemnat de procurori sa verifice starea vagonului. Acesta nu a dorit sa faca mai multe declaratii vizavi de concluziile testelor efectuate pe vagonul Be8/8 dupa producerea accidentului. "A fost depus in aceasta dupa-amiaza (ieri - n.r.) la Parchet. Eu l-am finalizat si l-am predat procurorilor. Nu am, insa, competente sa dau detalii vizavi de concluziile testelor", a precizat ieri dr. ing. Dionisie Lefter.
Rezultatele primelor teste efectuate imediat dupa producerea accidentului, respectiv in noaptea de 22 spre 23 martie, au fost recuzate de procurori. Ei au dispus inlocuirea echipei de experti conduse de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi si efectuarea unor noi probe. Astfe, pe 16 aprilie, tramvaiul Be 8/8 a fost testat, din nou, pe Canta si Copou. Cele trei sisteme de franare au fost verificate la viteze diferite, intre 30 si 55 de km/h. Tot atunci s-au facut controale si la starea liniei din zona Bibliotecii Centrale Universitare. Concluziile anchetei tehnice l-ar putea incrimina sau nu pe vatmanul Cristian Diaconu, cel care a condus vagonul implicat in incident. Atunci, tramvaiul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a distrus sase masini si un autobuz, omorand o persoana si bagand alte sapte in spital. La cateva zile dupa accident, procurorii au mers pe o culpa exclusiva a vatmanului, dupa ce au luat in calcul primele rezultate ale testelor. In acelasi timp, vatmanul Cristian Diaconu a fost tras pe dreapta de reprezentantii RATP. "Din punctul nostru de vedere nu cred ca va mai lucra vreodata ca vatman. El s-a aflat pana acum in concediu medical si a intrat si in concediu de odihna. Este vorba de aproape o luna. Conform noului Cod al Muncii, noi putem sa-l suspendam, din moment ce autoritatile au dispus sa-i ridice permisul. El solicita incadrarea pe alt post in cadrul Regiei. Vom vedea daca este posibil acest lucru", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

_________________________________________________________________

Ziarul de Iași în editia de Marți 10 Mai 2011 a scris:
Vatmanul din accidentul de la Fundatie nu va mai conduce tramvaie
Autor: Cristian ALBU

Reprezentantii RATP spun ca ii vor oferi un alt loc de munca. Deocamdata, Cristian Diaconu se afla in concediu.

Vatmanul aflat la cirma tramvaiului scapat de sub control in Fundatie a intrat in concediu de odihna. Reprezentantii regiei de transport au specificat ca, pina de curind, vatmanul Cristian Diaconu a fost in concediu medical.

Oficialii RATP au specificat ca Diaconu nu va mai lucra pe postul de vatman. "Vatmanul nu va mai lucra pe acest post. O sa cautam un alt post pe care, daca va vrea, il va ocupa", a declarat Maricel Gherca, directorul regiei.

Diaconu are 22 de zile lucratoare de concediu. Reprezentantii RATP au adaugat ca noul cod al muncii prevede posibilitatea suspendarii vatmanului din functie. "Vom analiza posibilitatea de a-l suspenda pe vatman la revenirea din concediul de odihna. El a fost pina acum suspendat pe motiv de boala", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

In luna martie, un tramvai scapat de sub control a intrat din plin in masinile care asteptau la semaforul de la Biblioteca Centrala. Un barbat a murit strivit intre fiarele contorsionate ale unei masini si mai multe persoane au ajuns la spital. Tramvaiul de tip BE8/8 a fost supus la mai multe probe de frinare in mai multe rinduri. Toate probele de pina acum arata ca frinele vagonului functionau, si acesta putea fi oprit.

In aceasta saptamina urmeaza sa fie definitivata si expertiza tehnica ceruta de Procuratura. Specialistii sustin ca nu exista posibilitatea ca toate cele trei sisteme de frinare cu care este echipat tramvaiul sa cedeze in acelasi timp. Nici in cazul unei pene de curent sau variantii de tensiune, sistemele de frinare nu sint afectate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 03/Apr/2024
Mesaje: 83
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2011 13:40:34    Titlul subiectului: 143452

Inca un accident in Podu Ros in care este implicat un autobuz RATP. Vinovat, din nou, un alt sofer imprudent.

Stirea din BZI:

Citat:
Un Logan s-a izbit de un autobuz in Podu Ros

O femeie a ajuns la spital dupa ce autobuzul in care se afla a fost implicat intr-un accident rutier. Acesta a avut loc astazi, in jurul orei 11:20, in zona Podu Ros. Soferul unui autoturism Logan cu numarul de inmatriculare IS 15 BMC, dupa ce a iesit din sensul giratoriu, in dreptul bulevardului Dimitrie Mangeron, nu s-a asigurat la schimbarea benzii de circulatie si a intrat intr-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP), care circula regulamentar pe traseul 41 barat. In urma impactului, o pasagera din autobuz a suferit contuzii in zona capului, fiind transportata la spital, iar autobuzul a fost dus la garaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 13/Mar/2024
Mesaje: 47
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 00:27:51    Titlul subiectului: 143478

Este posibil ca tramvaiul implicat in accident sa mai iasa vreodata la strada?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 05:12:27    Titlul subiectului: 213 143479

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 11 Mai 2011 a scris:
Si-a rupt mandibula cand mergea in autobuz
Ion MUSET

O femeie a ajuns la spital dupa ce autobuzul in care se afla a fost implicat intr-un accident rutier. Acesta a avut loc ieri, in jurul orei 11.20 , in zona Podu Ros. Soferul unui autoturism Dacia Logan nu a respectat regulile de circulatie si a intrat intr-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Constantin F., de 57 de ani, a schimbat banda de mers fara sa se asigure, provocand astfel coliziunea. "Atat soferul masinii IS-15-BMC, cat si autobuzul nostru de pe traseul 41 barat au intrat in acelasi timp in rondul din Podu Ros. In dreptul bulevardului Dimitrie Mangeron, soferul autoturismului nu s-a asigurat la schimbarea benzii de mers si a lovit in plin autobuzul nostru. A rezultat o victima, in varsta de 69 de ani, care a fost transportata la Spitalul de Neurochirurgie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Valentina Marcoci, victima din autobuz, s-a ales cu mai multe leziuni la nivelul fetei. "Este vorba de o pacienta cu traumatisme la nivelul fetei si capului. A fost directionata la Clinica Oro-Maxilo-Faciala de la Spitalul Sf. Spiridon pentru investigatii de specialitate. A ramas, insa, sub supraveghere medicala, aceasta neavand leziuni cranio-cerebrale", a declarat dr. Florin Gramada, purtatorul de cuvant al Spitalului de Neurochirurgie.
Autobuzul Regiei au fost dus la garaj pentru o serie de teste la sistemele de franare.

______________________________________________________________
Se întâmplă și astfel de incidente ...

Evenimentul în editia de Miercuri 11 Mai 2011 a scris:
Scandal în tramvai
Andrei Hurbea

Un echipaj de jandarmi a fost solicitat să intervină pentru aplanarea unui scandal care avea loc într-un tramvai, în zona Piața Chirilă

La fața locului a fost găsită o persoană turmentată, care înjura, jignea și amenința cu bătaia doi tineri. Persoana a fost dată jos din tramvai, iar în primă fază a refuzat legitimarea. După aflarea datelor sale, bărbatul a fost sancționat însă cu amendă în valoare de 500 lei. Scandalagiul și-a motivat faptele prin aceea că tinerii, care sunt chiar fiii săi, au încercat să-l convingă să nu mai bea și să meargă acasă, el nefiind de acord cu asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Mai 2011 05:40:25    Titlul subiectului: 217 143535

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 13 Mai 2011 a scris:
Prima sanctiune in cazul accidentului din Fundatie
Ion MUSET

• Regia Autonoma de Transport Public a dat prima sanctiune in cazul groaznicului accident din Fundatie • Vatmanul Cristian Diaconu a fost amendat cu retinerea a 10% din salariu pentru o perioada de o luna • Sanctiunea este disciplinara si a fost aplicata in urma declaratiilor date de martori dupa tragedie, dar mai ales a expertizelor tehnice efectuate la tramvai • De asemenea, sefii Regiei urmeaza sa ia toate masurile pentru recuperarea pagubelor rezultate in urma accidentului

Vatmanul Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul implicat in groaznicul accident din Fundatie, de pe 21 martie, a fost sanctionat. Este prima masura oficiala luata de autoritati dupa producerea accidentului in care o persoana si-a pierdut viata, alte sapte au ajuns la spital, iar sase masini si un autobuz au fost distruse. Sanctiunea aplicata de reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) presupune diminuarea salariului vatmanului cu 10% pentru o luna de munca. Practic, acesta va ridica de la casierie cu 100 de lei mai putin. Sanctiunea este doar una disciplinara, luata in baza prevederilor Regulamentului de Ordine Interioara (ROI) a RATP, si a fost aplicata la 30 de zile de la producerea tragediei. Conform Deciziei 221, din 20 aprilie 2011, a conducerii Regiei, "se sanctioneaza cu reducerea salariului in proportie de 10% pe una luna, dl Diaconu Dumitru Cristian, vatman, pentru incalcarea regulamentului si disciplinei in exploatarea si administrarea mijlocului de transport, precum si siguranta acestora".
Mai mult, la articolul 2 al prezentei decizii, sefii RATP au afirmat ca urmeaza sa ia toate masurile necesare pentru recuperarea pagubelor produse. "Acest accident a fost analizat si din punct de vedere disciplinar. Autoritatile care investigheaza latura penala a accidentului vor stabili a cui este vina. Noi am deschis un dosar disciplinar in conformitate cu prevederile ROI ale RATP. Avand in vedere declaratiile date de martori imediat dupa accident, dar si rezultatul expertizelor tehnice efectuate la vagonul implicat in accident, am ajuns la concluzia ca vinovat, din punctul nostru de vedere, este vatmanul. Pagubele vor putea fi calculate doar dupa finalizarea anchetei, cand se va putea interveni la tramvai. Acesta este in continuare sigilat in hala", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Ancheta in cazul accidentului continua, Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi urmand sa se pronunte. De altfel, procurorii au solicitat odata incarcerarea vatmanului Cristian Diaconu, dar judecatorii au decis cercetarea lui in libertate. De atunci, a fost efectuata o noua expertiza tehnica la sistemele de franare ale tramvaiului, dar si la liniile din Fundatie, in zona in care s-a produs accidentul. Rezultatele testelor facute de o comisie condusa de dr. ing. Dionisie Lefter au fost puse in aceasta saptamana la dispozitia procurorilor.
Imprejurarile in care s-a produs tragedia din Fundatie sunt in mare parte neclare, in lipsa unei dinamici a accidentului. Mai mult, camerele de luat vederi din zona ale Politiei Locale nu erau puse in functiune exact in ziua fatidicului accident.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Mai 2011 05:20:46    Titlul subiectului: 220 143618

Ziarul de Iasi în editia de Luni 16 Mai 2011 a scris:
Raportul de expertiza a ajuns la Parchet
Tramvaiul ucigas putea fi oprit in cel mult 40 de metri
Autor: Cristian ALBU

Este concluzia expertilor in raportul trimis procurorilor. In timpul testelor, tramvaiul a fost frinat la viteze de 30, 40 si 50 km/h, iar distanta maxima in care a oprit a fost de 40 de metri. Vatmanul sustine insa ca a inceput sa frineze cu aproximativ 150 de metri inainte de impact.

Expertiza tramvaiului care a provocat accidentul de la Fundatie a fost finalizat. Surse apropiate anchetei, care au avut acces la raport, sustin ca arata clar ca nu au existat probleme de natura tehnica la tramvai si ca acesta putea fi frinat. „De unde a declarat vatmanul ca a inceput sa frineze si pina la trecerea de pietoni sint aproximativ 150 de metri. S-au efectuat mai multe probe de frinare, cu toate sistemele de frinare actionate odata, dar si separat. Toate datele arata ca tramvaiul se afla in parametri tehnici", au declarat sursele sub protectia anonimatului. Astfel, vagonul de tip BE8/8 a fost frinat la diferite viteze de 30, 40 si 50km/h. Cu toate sistemele actionate odata, vagonul a fost oprit de la viteza de 50 km/h in aproximativ 15 metri, iar separat, distanta a crescut la aproape 40 de metri. Vatmanul a declarat in timpul probelor efectuate ca a pus frina din zona Spitalului CFR. Din raportul de expertiza reiese ca distanta de la locul in care vatmanul a declarat ca a frinat si pina la trecerea de pietoni din Fundatie este de aproximativ 150 de metri. Tramvaiul are trei sisteme de frinare, respectiv electrodinamic, frina pneumatica, care actioneaza asupra rotilor si cea pe patine. Expertii au declarat ca nu exista posibilitatea ca toate cele trei sisteme de frinare cu care este echipat tramvaiul sa cedeze in acelasi timp. Nici in cazul unei pene de curent sau variatii de tensiune, sistemele de frinare nu sint afectate. Specialistii sustin ca timpul de reactie al vatamnului, timpul de intirziere fiziologica, de la aparitia starii de epricol este de 0,8-1s secunda. Timpul de intirziere mecanica la tramvai, adica de actionare a frinelor, este de 0,85-1,5 secunde, iar de frinare efectiva de circa 3 secunde. Ca atare, procesul de frinare completa a tramvaiului dureaza in jur de 4-6 secunde. Specialistii sustin ca, in acest timp, conducatorul unui vehicul implicat intr-un accident este absolvit de orice vina deoarece el nu mai poate controla ce se intimpla mai departe. Anchetatorii trebuie insa sa stabileasca cind si cum au fost actionate sistemele de frinare.

50 de probe de frinare pentru tramvaiul ucigas

Raportul inaintat Procuraturii insumeaza aproximativ 1.500 de pagini in care sint trecute date atit de la probe cit si de la revizii, in ce constau acestea sau date despre vatman. De asemenea, s-au facut masuratori si in ceea ce priveste linia de tramvai, la ecartament dar si daca linia prezinta ondulari, insa nu au fost gasite probleme. In total, vagonul implciat in accident a fost supus la aproximativ 50 de probe de frinare la diferite viteze, atit in Copou, cit si in Canta. Dionisie Lefter, expertul desemnat de Procuratura pentru realizarea expertizei tehnice a vagonului nu a vrut sa faca comentarii pe seama raportului. „Raportul a fost predat la Parchet inca de saptamina trecuta. Anchetatorii vor hotari mai departe ce pasi vor fi urmati. Prin acest raport s-a dorit clarificarea unor probleme de natura tehnica la tramvai", a declarat Lefter.

Astazi la amiaza urmeaza sa fie prezentat raportul de expertiza tehnica. La intilnire vor fi prezenti si reprezentantii regiei de transport. Anca Dragoi, unul dintre avocatii lui Cristian Diaconu, vatmanul care conducea tramvaiul, a declarat ca nu se poate pronunta pina nu vede raportul. „Nu ma pot pronunta pina nu vedem ce teste s-au facut, ce parametri au fost verificati si care au fost rezultatele. Nu va pot spune daca vom solicita o contraexpertiza sau ce vom face mai departe. Expertiza criminalistica este foarte importanta deoarece stabileste exact dianamica accidentului, cum s-am produs acesta, cum ar fi putut fi evitat. Vom verifica daca s-au facut toate masuratorile si au fost inserate toate testele", a declarat Dragoi. Anca Dragoi, impreuna cu avocatii Dan Gheorghita si Alina Popescu il reprezinta pe vatman. Probele au fost facute in prezenta inca a unui expert tehnic, Dan Nitescu, expert consultant, solicitat de apararea unei dintre victime. De asemenea, la probe au participat si avocatii apararii. In luna martie, un tramvai scapat de sub control a intrat din plin in masinile care asteptau la semaforul de la Biblioteca Universitara. Un barbat a murit strivit intre fiarele contorsionate ale unei masini si mai multe persoane au ajuns la spital.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2011 04:28:14    Titlul subiectului: 221 143635

Istoria se repetă ...
Buna Ziua Iasi în editia de Marți 17 Mai 2011 a scris:
O soferita neatenta a blocat tramvaiele in Tatarasi
Ion MUSET

Circulatia tramvaielor a fost blocata din nou in Tatarasi. Ieri, proprietara unei masini cu numarul de inmatriculare IS-06-WCA si-a parcat masina in zona rondului de la Ateneu, astfel ca mai multe tramvaie au fost blocate pret de cateva minute. Vatmanii au alertat patrula Politiei Locale, care a identificat-o pe soferita. "Incidentul s-a produs in jurul orei 9.00. O soferita si-a lasat masina langa liniile de tramvai, iar vagoanele nu mai puteau sa circule. Au fost chemati reprezentantii Politiei Locale, care i-au aplicat acesteia o amenda contraventionala", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public.
Nu este primul incident de acest gen, oficialii Regiei confruntandu-se de mai multe ori cu asemenea situatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2011 15:10:08    Titlul subiectului: 222 143645

Tot pe tema concluziilor anchetei în urma accidentului din 21 martie :
Adevărul în editia de Marți 17 Mai 2011 a scris:
Expertiză tehnică mamut în cazul tragediei provocate de „tramvaiul groazei“
George Cojocaru

Raportul ajuns pe masa procurorilor are, potrivit unor surse apropiate anchetei, peste o mie de file. În urma studierii acestuia, părțile implicate pot face contestație.

Observațiile experților vor fi prezentate miercuri dimineață tuturor părților implicate, la sediul Poliției Rutiere Iași. Se pare că una dintre cele mai importante concluzii rezultate în urma analizării tuturor punctelor expertizei tehnice este că vagonul implicat în tragedia de pe 21 martie de la Fundație, soldată cu un mort, mai multe persoane rănite și mașini distruse, era în stare bună de funcționare.

"Trebuie studiate toate concluziile specialiștilor și în funcție de ele vom stabili dacă facem sau nu contestație sau vom cere corectarea unor anumite informații dacă acestea nu sunt corecte", a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Public Iași.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Mai 2011 13:35:18    Titlul subiectului: 223 143655

Dupa cum mă așteptam ... vagonul era/este în perfectă stare de funcționare !

Adevărul în editia de Miercuri 18 Mai 2011 a scris:
Iași: VIDEO Vatmanul a acționat sistemele de frânare care funcționau în parametri normali
George Cojocaru

Dumitru Diaconu a venit la primele ore ale dimineții însoțit de avocatul său, Ana Drăgoi, la Biroul Rutier din cadrul Poliției Rutiere Iași.

Ora 10.20: În urmă cu puțin timp, Dumitru Diaconu și avocații săi au ieșit din sediul Poliției Rutiere. Potrivit declarațiilor apărătorilor vatmanului, din ce au putut spicui în aproximativ o oră de studiu a expertizei rezultă că sistemele de frânare ale tramvaiului fucționau normal, dar și că acestea au fost acționate de către vatman.

Apărătorii și-au exprimat nemulțumirea față de faptul că nu li s-au asigurat condițiile necesare pentru a studia în detaliu cele aproximativ 1.500 de file ale raportului întocmit de specialiști

Din acest motiv, avocatul Anca Drăgoi le-a solicitat autorităților să le înmâneze o copie a expertizei.

Ora 9.34: Aceștia au fost chemați pentru a li se prezenta concluziile expertizei tehnice realizate în urma tragediei de pe 21martie. Atunci, un tramvai a spulberat șase mașini, omorând un bărbat și rănind foarte grav o femeie.

Potrivit unor surse apropiate anchetei, concluzia finală a expertizei ar fi că vagonul implicat în accident funcționa în momentul respectiv la parametri normali.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2011 05:12:23    Titlul subiectului: 225 143681

Dacă expertul nu are expertiza necesară în formularea concluziilor , atunci sigur avocații sunt experți în vagoane BE 8/8 și modul lor de exploatare dar mai ales experți în transport public ...

Buna Ziua Iasi în editia de Joi 19 Mai 2011 a scris:
Franele tramvaiului ucigas ar fi putut sa cedeze
Ion MUSET

Vatmanul implicat in groaznicul accident din Fundatie, insotit de doi avocati, a consultat ieri raportul de expertiza privind testele la care a fost supus tramvaiul ucigas • Dupa mai bine de o ora, aparatorii vatmanului Cristian Diaconu au sustinut ca expertii admit faptul ca unul dintre sistemele de franare ale vagonului, respectiv frana electrodinamica, ar fi putut sa nu functioneze corespunzator la un moment dat • Mai mult, ei afirma ca specialistul care a intocmit raportul de expertiza nu ar fi calificat pentru derularea unor asemenea cercetari • Oficialii Regiei Autonome de Transport Public resping, insa, faptul ca sistemele de franare ar fi putut ceda la momentul producerii accidentului, argumentand ca cele 51 de teste de frana efectuate dupa accident au fost corespunzatoare

Una dintre cele trei frane ale tramvaiului ucigas, implicat in groaznicul accident din Fundatie, ar fi putut sa nu functioneze in momentul producerii tragediei. Ipoteza a fost lansata ieri de avocatul Anca Dragoi, dupa ce a consultat raportul de expertiza tehnica intocmit de cel de-al doilea expert, Dionisie Lefter. Avocatii vatmanului Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul Be8/8 implicat in accident, sustin ca nu au putut sa consulte in amanunt raportul, intrucat este foarte voluminos. Acestia au rasfoit ieri, la sediul Politiei Rutiere, timp de mai bine de o ora, cele 1.500 de pagini ale raportului de expertiza, precum si cele 38 de pagini pe care au fost insirate concluziile. "Intr-un timp atat de scurt nu am avut posibilitatea sa luam cunostinta de toate detaliile din raport. Am putut sa-l foiletam asa, extrem de sumar, pe genunchi. Pot sa spun doar faptul ca, in aparenta, din cate am observat din concluziile finale, la momentul respectiv (cel al producerii accidentului - n.r.), franele tramvaiului si vagonului au functionat la parametrii normali. Insa, tot din continutul concluziilor si raspunsurilor la intrebarile formulate de noi pentru domnul expert, am constatat ca in raport este inserat faptul ca frana electrodinamica si celelalte frane au fost actionate integral la momentul accidentului pana la limita, aspect care confirma declaratia clientului nostru. A mai fost inserat si faptul ca exista, desi intr-o mica masura, posibilitatea ca frana electrodinamica, in anumite situatii, sa nu functioneze la parametrii normali. Nu pot sa formulez o opinie in acest sens pentru ca trebuie sa studiez in amanunt atat regulamentul de ordine interioara, cat si concluziile testelor efectuate pe tramvai", a declarat Anca Dragoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu.
Aceasta a mai precizat ca a solicitat procurorilor sa primeasca o copie a raportului de expertiza pentru a-l studia mai bine.

Avocatii pun la indoiala expertiza lui Dionisie Lefter

La sediul Politiei Rutiere a fost prezent ieri si vatmanul Cristian Dianconu. Acesta nu a vrut sa faca declaratii, pe motiv ca nu a avut acces la actele din dosarul de expertiza. Mai mult, cel de-al doilea avocat al sau, Alina Popescu, a afirmat ca nici macar raportul intocmit de Dionisie Lefter nu poate raspunde la toate intrebarile. "S-a raspuns la obiectiunile pe care le-am invocat, dar trebuie sa vedem in ce maniera s-au dat aceste raspunsuri. Domnul Lefter, specialitul care a facut expertiza, s-a pronuntat in masura in care si dumnealui are specialitatea necesara. Expertii nostri consultanti nu s-au prezentat, de fapt nici nu exista asemenea experti in Romania. Exista o problema foarte delicata, pe care lumea ar trebui sa o inteleaga. Domnul Dionisie Lefter a facut aceasta expertiza in calitatea pe care dumnealui o are. Noua ne-ar trebui, pentru materialul rulant si pentru transportul urban pe sine, un expert specializat in aceasta materie. Ori, in Romania nu exista asemenea experti. Ei ar trebui sa fie in subordinea Autoritatii Feroviare Romane, dar la nivel national nu sunt nici macar reglementarile necesare pentru transport urban pe sine. N-avem decat cateva reglementari, si alea destul de sumare vizavi de transportul cu metroul si cu trenul", a declarat Alina Popescu, a doua avocata a vatmanului Cristian Diaconu.

RATP exclude o eventuala defectiune

De cealalta parte, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca tramvaiul a trecut peste 50 de teste de frana, iar sistemele au functionat corespunzator. Ei au spus, astfel, ca nu exista posibilitatea tehnica ca unul dintre sistemele de franare sa fi cedat. "De fapt, in raportul de expertiza se spune ca, daca frana electrodinamica ar fi cedat, lucru putin probabil, vatmanul mai are la dispozitie alte doua sisteme de franare. In conditiile in care s-au facut atatea teste la tramvai, iar sistemele de franare au functionat perfect, nu cred ca mai este ceva de spus. Lucrul acesta a fost confirmat de doua comisii de experti. Avocatii sustin ca nu exista expert autorizat pentru transportul urban pe sine. Din moment ce faci o asemenea afirmatie, trebuie sa si demonstrezi ca expertii care au efectuat expertiza nu si-au facut treaba", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.
Groaznicul accident din Fundatie s-a produs pe 21 martie, cand tramvaiul Be 8/8 a intrat in plin in masinile care stateau la semafor, a distrus sase dintre acestea si s-a oprit in autobuz. In urma impactului, un om a murit, iar alti sapte au ajuns la spital.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2011 22:21:11    Titlul subiectului: 143713

Nu s-a plictisit nimeni să se tot învîrtă în jurul cozii și să evite cu încăpățînare sintagma ”eroare umană”? Cîți experți mai sînt necesari ca să se înțeleagă odată pentru totdeauna că, indiferent de cît de mult se căiește vatmanul pentru cele întîmplate, el a greșit prin faptul că n-a făcut ceva cum trebuie?

Vii cu viteză de la deal, pui frînă, vezi că nu acționează, atunci încerci și alt sistem de frînare. Unul din trei tot trebuie să meargă, doar condițiile în care respectiva frînă electrodinamică nu mai funcționează corect nu pot fi aceleași cu condițiile în care altă frînă nu funcționează. A oprit tramvaiul? Nu. Ar fi trebuit să oprească dacă atîtea teste au arătat că ar fi oprit dacă era manevrat cum trebuie? Da. Concluzia e evidentă și la îndemîna pînă și unui avocat: frîna n-a fost acționată decît prea tîrziu. Ceea ce înseamnă că vatmanul nu era atent la ceea ce se întîmpla, și deși momente de neatenție se mai întîmplă oricui, ghinionul a făcut acum ca momentul de neatenție să aibă o consecință tragică. Oricît de mult am vrea ca bietul om să scape, a greșit și consecințele au fost suficient de grave încît să nu se mai poată ierta greșeala. Dacă ar avea coloană vertebrală ar pleda vinovat și gata. Și-ar recunoaște vina și cu siguranță ar fi pedepsit cu o pedeapsă nu foarte dură.

Mi-e milă de el, dar dacă eu aș călca cu mașina un om nu mi-ar căuta nimeni portițe de scăpare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Mai 2011 09:12:45    Titlul subiectului: 143719

Trebuie inteles faptul ca tipul asta de vagon permite, pe langa utilizarea independenta a fiecarui sistem de franare (cu actionarea dispozitivelor dedicate), si intrarea automata in actiune a franei pe aer si a celei pe patina din maneta de la controler. Vagonul a fost gasit cu maneta de la controler in ultima pozitie de franare, ceea ce inseamna franare totala, echipamentele de masura si starea in care au fost gasite patinele confirmand actionarea manetei de la controler pana la capat in sensul de franare. Repet, pe langa varianta asta exista si varianta actionarii independente, din manetele/comutatorul (sau pedala) dedicate.

Evident ca orice discutie suplimentara inseamna invartit in jurul cozii, dupa testele facute, pe plan orizontal si inclinat, cu diferite valori pentru viteza, cu diferite sisteme de franare actionate independent si in toate combinatiile posibile, cu repetarea testelor pentru comparatii, toate cu rezultate normale, dupa verificarea starii caii de rulare, dupa verificarea tehnica a tramvaiului, si astea cu rezultate care confirma ca totul se afla in parametri normali. Din pacate, insa, observi si tu cum se continua inducerea in populatie a unor idei false, cu titluri si articole mincinoase (vezi titlul din BZI, care ne comunica ceva ce suna ca naiba - ca expertiza ar indica faptul ca toate sistemele de franare ar fi putut sa cedeze).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 20 Mai 2011 18:54:33    Titlul subiectului: 143724

Bogdan A. a scris:
Nu s-a plictisit nimeni să se tot învîrtă în jurul cozii și să evite cu încăpățînare sintagma ”eroare umană”?
Avocatii apararii vor evita cu incapatanare sintagma asta, pentru ca de aia sunt platiti, sa demonstreze ca clientul lor nu este vinovat, iar daca totusi este, nu in totalitate.
Bogdan A. a scris:
Mi-e milă de el, dar dacă eu aș călca cu mașina un om nu mi-ar căuta nimeni portițe de scăpare.
Ba da, avocatul. Daca nu esti intr'un sindicat ca vatmanul, poate compensezi cu altceva, bani, pozitie &c. Asa se ajunge ca accidentul nu putea fi evitat nici daca masina statea pe loc, trecerea de pietoni se reamplaseaza peste noapte la 30m mai incolo &c Twisted Evil
Treaba este insa ca oricum am lua-o, exista momente in care o clipa de neatentie poate duce la o tragedie (sau cel putin la un accident). Am patit asta odata, am franat prea tarziu, era umed pe jos, am actionat toate sistemele de franare ale masinii, dar nu s'a produs niciun accident in primul rand pentru ca am avut optiunea pe care vatmanul nu a avut-o: am avut cum sa ocolesc obstacolul din fata.
Citat:
...ar pleda vinovat...
Exista asa ceva in dreptul romanesc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 23 Mai 2011 16:23:58    Titlul subiectului: 236 143795

Buna Ziua Iasi în editia de Luni 23 Mai 2011 a scris:
Un tramvai a intrat intr-o masina in zona Zimbru

Accident rutier in zona Zimbru. Vatmanul unui tramvai de pe traseul 11 nu a mai putut evita impactul cu un autoturism Ford Ka care i-a taiat calea. In urma accidentului, tanara de la volan, in varsta de 21 de ani, a fost ranita usor si transportata de un echipaj SMURD la spital.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 23 Mai 2011 20:59:16    Titlul subiectului: 237 143801

radub a scris:
Mizeria aia de traversare directa a rondului din Podu Ros (combinata cu neatentia) loveste din nou.

__________________________________________________________________

Iată că istoria se repetă ... În această seară (23 Mai 2011) în jurul orelor 21:30 un nou incident produs în Podu Roș , implicat fiind vagonul GT4 #426 într-o tamponare tot cu un autotorism Dacia 1310 ... Din fericire incidentul nu s-a soldat cu pagube materiale , frânarea vagonului fiind extrem de precisă !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2011 17:43:38    Titlul subiectului: 251 144081

Buna Ziua Iasi în editia de Luni 30 Mai 2011 a scris:
Autoturism izbit din spate de un tramvai

Un sofer s-a trezit izbit din spate de un tramvai al Regiei Autonome de Transport Publica (RATP) Iasi. Accidentul a avut loc aseara, in Copou. Autoturismul inmatriculat in Galati, marca Opel Astra, a fost lovit de un tramvai GT4, suferind avarii in partea dreapta spate. Vatmanul si-a recunoscut vina, iar in prezent conducerea RATP face o ancheta pentru a stabili de ce vatmanul a scapat tramvaiul.


__________________________________________________________________


Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 31 Mai 2011 a scris:
Un tramvai a intrat intr-o masina pe Copou
Ion MUSET

Vatmanii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) recidiveaza. Soferul unui Opel Astra s-a trezit cu un tramvai in spatele masinii in timp ce rula pe Copou. Incidentul a avut loc duminica, in jurul orei 17.00, vatmanul recunoscandu-si vina. "Este vorba de o tamponare intre un mijloc de transport apartinand Regiei si un autoturism cu numar de Galati. Vatmanul de pe tramvaiul 1, de tip GT4, a intrat din neatentie in autoturismul care circula regulamentar. Noi am deschis o ancheta pentru a stabili circumstantele in care s-a produs accidentul si pentru a vedea ce explicatii are vatmanul pentru accident", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 03/Apr/2024
Mesaje: 83
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Iun 2011 10:03:37    Titlul subiectului: 144194

Stire de azi din BZI:

Citat:
Un tramvai a deraiat in Targu Cucu

Traficul rutier a fost blocat in zona Targu Cucu, astazi dimineata, in jurul orei 09:50, dupa ce un tramvai s-a defectat. Tramvaiul care se indrepta spre Piata Unirii a ramas blocat in zona intersectiei Cinci Drumuri. Vatmanul a incercat sa intre in rond pentru a nu da peste cap traficul, insa, din cauza defectarii macazului, plin cu mizerie, tramvaiul a deraiat. Circulatia a fost paralizata in zona timp ce 10 minute, pana cand tramvaiul a fost repus pe sine si dus la depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 13:15:43    Titlul subiectului: 261 144407

Buna Ziua Iasi în editia de Luni 6 Iunie 2011 a scris:
O studenta si-a spart capul la urcarea in tramvai, in Piata Unirii

O studenta in varsta de 23 de ani si-a spart capul in timp ce incerca sa urce in tramvai. Incidentul a avut loc astazi dimineata, la ora 06:45, in Piata Unirii. Tanara incerca sa urce in tramvaiul nr. 13 care era oprit regulamentar in statie, insa s-a impiedicat si a cazut, spargadu-si capul si ranindu-se la un brat. Un echipaj SMURD a transportat-o la Spitalul de Neurochirurgie. Politia a demarat o ancheta. Circulatia tramvaielor a fost blocata pana la ora 07:22 din cauza acestui incident.

________________________________________________________________

Buna Ziua Iasi în editia de Marti 7 Iunie 2011 a scris:
O studenta si-a spart capul cand urca in tramvai
Ion MUSET

O studenta de 20 de ani a vazut moartea cu ochii ieri dimineata in timp ce urca inr-un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Madalina D. s-a dezechilibrat si a alunecat de pe scara tramvaiului, oprit la acel moment in statie, lovindu-se cu capul de asfalt. Incidentul s-a produs in jurul orei 6.45, la fata locului fiind dirijate echipaje ale Politiei Rutiere si ale Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) Iasi. "Pacienta de 20 de ani s-a ales cu un traumatism cranio-facial minor. Nu a necesitat investigatii majore si nici spitalizare. I-au fost recomandate ingrijiri la domiciliu", a declarat dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Prof. Dr. N. Oblu (Neurochirurgie).
Politistii de la Rutiera au stabilit din declaratiile martorilor, dar si ale vatmanului, ca vagonul 163, de pe traseul 13, era oprit in momentul in care studenta a incercat sa urce. Traficul tramvaielor a fost blocat mai bine de jumatate de ora. "Incidentul s-a produs la ora 6.45, iar investigatiile politistilor au durat pana la 7.22. Vatmanul a fost absolvit de orice vina, politistii constatand ca vagonul era oprit. Incidentul s-a produs exclusiv din vina victimei. Traficul tramvaielor a fost blocat, insa, pana la finalizarea cercetarilor", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


________________________________________________

*** Vagonul implicat in incident : BE 8/8 #163, ex BernMobil #720


Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Mar 07 Iun 2011 05:20:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2011 05:10:15    Titlul subiectului: 263 144438

Buna Ziua Iasi în editia de Marti 7 Iunie 2011 a scris:
Vatmanul din tramvaiul ucigas va spala pe jos
Ion MUSET

Cristian Diaconu, vatmanul implicat in groaznicul accident din Fundatie, va ajunge sa spele tramvaie • Acesta este singurul loc de munca care i se ofera dupa expirarea concediului medical • Sefii Regiei afirma ca vatmanul va trebui sa sustina mai multe teste pentru a ocupa si acest loc de munca • Desi au trecut mai bine de 2 luni de la producerea accidentului, sefii primariei nu au sanctionat pe nimeni din cadrul RATP, chiar daca a avut loc un control

Vatmanul Cristian Diaconu, implicat in groaznicul accident din Fundatie, cand un om a murit si mai multi au fost bagati in spital, ar putea ajunge spalator de mijloace de transport. Acesta este singurul post disponibil pe care sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor sa i-l ofere dupa ce a fost suspendat. Ulterior, Cristian Diaconu a intrat in concediu medical, ca urmare a anchetei derulate de procurori. Perioada medicala expira, insa, in curand, asa ca fostul vatman a fost ieri la RATP pentru a-si afla noile atributii. El va trebui sa sustina mai multe teste psihologice pentru a vedea daca este calificat sau nu pentru noua functie in cadrul Regiei. "A fost astazi la noi pentru a afla care este situatia lui. Asta si pentru ca perioada de concediu medical expira pe 15 iunie. Pana atunci trebui sa-l repartizam pe alt post, dar nici intr-un caz pe cel de vatman. Avem un post la compartimentul de curatenie a mijloacelor de transport", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Imediat dupa accident, vatmanul Cristian Diaconu a fost retinut de procurori, fiind gasit singurul vinovat de accidentul din Fundatie. Ulterior, a fost eliberat, urmand sa fie cercetat in libertate. Singura masura luata impotriva sa de oficialii RATP a constat in reducerea salariului cu 10% pentru o perioada de o luna.

Ancheta primariei bate pasul pe loc

La mai bine de doua luni de la producerea teribilului accident, sefii municipalitatii nu au dispus nici o sanctiune impotriva reprezentantilor RATP. Asta desi a fost desemnata o comisie de experti care sa efectueze un control privind activitatea de transport. Comisia numita de primarul Gheorghe Nichita a studiat pana acum toata documentatia legata de activitatea vatmanilor, de modul in care acestia sunt verificati de superiori, de abaterile inregistrate sau accidentele petrecute din vina acestora. De asemenea, au fost controlate fisele de post si de accident ale lor, activitatea sectiilor, a angajatilor de la siguranta circulatiei, a serviciului de aprovizionare cu piese. S-au evaluat si activitatile de instruire a personalului, criteriile de evaluarea a angajatilor, precum si sanctiunile aplicate vatmanilor. "Nu s-a dat deocamdata nici o sanctiune vizavi de aceasta situatie. Daca vor fi luate masuri, acestea vor fi anuntate de domnul primar", a declarat Sebastian Buraga, actualul purtator de cuvant al primariei. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2011 05:14:34    Titlul subiectului: 264 144439

Evenimentul în editia de Marti 7 Iunie 2011 a scris:
Noi acuzații pentru vatmanul tramvaiului ucigaș
Ș. Czeller

Noi acuzații pentru vatmanul tramvaiului ucigaș

Vatmanul tramvaiului ucigaș s-a reîntâlnit ieri cu anchetatorii. Reamintim că, pe 21 martie, vagonul condus de Dumitru Cristian Diaconu a intrat în mai multe mașini, în intersecția de la Fundație. Un angajat al Penitenciarului a murit, iar șase oameni au fost răniți

Diaconu s-a apărat spunând că a rămas fără frâne, însă expertiza tehnică finalizată recent nu i-a adus vești bune. Concluziile expertului au fost că vagonul funcționa normal, iar vatmanul a frânat doar în momentul impactului. Specialistul la care au apelat anchetatorii a mai stabilit că era imposibil ca toate cele trei sisteme de frânare să se strice simultan.

Ieri, Diaconu a aflat despre noi acuzații. „Ni s-a adus la cunoștință că, pe lângă ucidere din culpă, dl Diaconu va mai fi cercetat și pentru vătămare din culpă, deoarece s-au definitivat certificatele medicale pentru două părți vătămate. Cum nu am primit încă expertiza tehnică, am depus o cerere să ni se comunice măcar în format electronic. De asemenea, au fost propuse obiective pentru expertiza criminalistică”, ne-a spus dna Anca Drăgoi, unul dintre avocații vatmanului.

Expertiza criminalistică ar urma să stabilească aspecte foarte importante pentru anchetă, precum dinamica producerii accidentului, viteza cu care circulau masinile și tramvaiul, locul în care s-a produs impactul și poziția autovehiculelor lovite. De asemenea, expertul ar putea spune care este partea de vină a șoferilor și cum ar fi putut fi evitat accidentul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Iun 2011 12:55:03    Titlul subiectului: 268 144463

Se mai întâmplă ...

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 8 Iunie 2011 a scris:
Calatori debarcati in Podul Ros, dupa ce un autobuz RATP s-a defectat

Cativa zeci de calatori au fost dati jos in Podu Ros dintr-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, dupa ce mijlocul de transport s-a defectat. O echipa de la RATP a intervenit si a incercat deblocarea autobuzului marca MAZ. Calatorii au fost insa nevoiti sa aleaga alte mijloace de transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Iun 2011 16:43:08    Titlul subiectului: 272 144525

Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 11 Iunie 2011 a scris:
Sofer de autobuz atacat cu spray lacrimogen

In jurul ore 16.30 un sofer de autobuz care circula pe traseul 28b din directia Rond Agronomie spre Universitate, a fost atacat in timpul mersului cu un spray lacrimogen de un invidivid.
Soferul a oprit autobuzul in statie, namaiputand conduce datorita efectelor spray-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 14 Iun 2011 11:21:26    Titlul subiectului: 144559

http://www.bzi.ro/exclusiv-un-autobuz-ratp-a-ramas-fara-o-roata-in-timpul-mersului-foto-video-224782

Citat:
In aceasta dimineata, un autobuz RATP marca MAZ a ramas fara roata stanga spate in timp ce se deplasa dinspre Podu Ros spre Copou.

Daca un ambreiaj se poate strica dupa cateva sute de mii de km, o roata nu are cum sa sara decat din cauza neglijentei. Sper ca se vor lua si ceva masuri ca la scumpit biletele RATP e prima.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1005
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 14 Iun 2011 15:13:20    Titlul subiectului: 275 144562

Ca urmare a incidentului ...

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 14 Iunie 2011 a scris:
Un autobuz RATP a ramas fara o roata in timpul mersului

[...]
UPDATE: Potrivit sefilor RATP, mecanicii au reparat roata in cauza ieri, dupa explozia unui pneu. Conducerea Regiei a demarat o ancheta, insa sustine ca vina apartine mecanicilor, care nu au strans bine piulitele.

UPDATE: Sefii RATP au decis sa sanctioneze soferul si doi lacatusi. Decizia privind natura sanctiunii va fi luata maine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2011 15:56:05    Titlul subiectului: 144579

Iată că au găsit din nou ceva... Un al articol de tot rahatul:

Citat:
Pericol public de 10 milioane de euro - FOTO VIDEO EXCLUSIV

Soc si groaza ieri printre pasagerii unui autobuz al Regiei Autonome de Transport Public • Roata unui MAZ, aflat in trecere pe langa Palatul Culturii, s-a desprins din senin, lasand autobuzul pe sasiu • Din fericire, calatorii s-au ales doar cu o sperietura zdravana, autobuzul fiind repus pe roti dupa aproape o ora • In 2005, pentru cele 50 MAZ-uri a fost incheiat un contract in valoare de aproximativ 10 milioane de euro • In urma cu cateva zile, pe 8 iunie, un MAZ de pe traseul 41 a ramas intepenit in Podu Ros; la mijlocul lunii aprilie, un MAZ a ramas fara ambreiaj in Targu Cucu, iar la inceputul lunii mai, un alt autobuz de acest tip a ramas blocat pe pasarela Nicolina • Sefii RATP au hotarat sa-i sanctioneze pe doi lacatusi, dar si pe sofer, pentru ca nu si-a verificat autobuzul • Este al patrulea incident grav in care sunt implicate MAZ-urile Regiei, cumparate la suprapret de primarie, in cadrul unei licitatii cel putin dubioase, desfasurata in 2005


„Sursa”: http://www.bzi.ro/pericol-public-de-10-milioane-de-euro-foto-video-exclusiv-224936
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 34, 35, 36  Următoare
Pagina 15 din 36

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community