Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 06:25:18    Titlul subiectului: 218 143562

Evenimentul în editia de Sâmbătă 14 Mai 2011 a scris:
Iași * Undă verde pentru componențele CA și AGA
Aur - la Citadin, Minciună - la RATP!
T. Damaschin

În ședința ordinară de ieri, consilierii locali au aprobat componențele consiliilor de administrație și a adunărilor generale a acționarilor din cadrul societăților și regiilor din subordinea Primăriei

Proiectul a fost votat doar de consilierii social-democrați și liberali, reprezentanții PDL stabilind ca din aceste structuri să nu facă nici un membru al acestui partid.

Iată componențele celor șase Consilii de Administrație (CA) și Adunări Generale ale Acționarilor (AGA) ale societăților subordonate municipalității: Ioan Apostol, Ioan Ciobanu, Rodica Buliga, Marius Danga, Dorin Cristea, Claudiu Sauciuc, Marius Aur (CA), respectiv Cătălina Crețu, Paula Vornicu, Oana Colt (AGA) – la Salubris, Kristian Bârzu, Gheorghe Gugiuman, Mihai Teodorescu, Daniel Mătădaru, Sorin Trandafirescu, Călin Rusu, Niculae Sofica (CA), Alin Mocanu, Ovidiu Laicu, Vlad Ghizdovăț (AGA) – la Citadin; Dorin Ivana, Mihai Crețu, Theodor Mateescu, Cristian Stanciu, Adrian Căliman, Ionuț Zlate, Cătălin Bulgariu (CA), Irina Lungu, Dumitru Tomorug, Dragoș Jekel (AGA) – la CET; Tudor Tudose, Monica Vasilache, Marius Bodea, Vasile Guzganu, Ionel Craus (CA), Luminița Munteanu, Adrian Spătaru, Laurențiu Halip (AGA) – la Termo Service; Constantin Neculau, Mihai Chirica, Cosmin Coman (CA), Ioan Popa, Cristinel Stărică, Teodor Bivol (AGA) – la Fotbal SA; Maricel Ghercă, Radu Gaginschi, Constantin Sălceanu, Cosmin Coman, Daniel Minciună, Gabriela Antipa și reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice (CA) – la RATP. La SC Servicii Publice, locul lui Teodor Bivol a fost luat în AGA de Cătălin Timofciuc. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 06/Apr/2016
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2011 22:15:09    Titlul subiectului: 143710

Evenimentul scrie:
Citat:
Pasajul de la Hala Centrală va fi gata în acest an

Ieri, imensa groapă de deasupra vestigiilor de la Hala Centrală a fost acoperită cu 26 de traverse, închizându-se astfel plafonul de deasupra pasajului pietonal

„Astăzi am reușit să realizăm prima etapă din lucrările la structura pasajului Hala Centrală, urmând ca mâine să începem lucrările de betonare a grinzilor și de hidroizolație. Sperăm ca la 1 iulie să se poată intra cu lucrări de finisaje, iar în perioada iulie - august să înceapă și lucrările de asfaltare a părții carosabile de deasupra pasajului. Vrem ca până pe 14-16 octombrie, înainte de Sărbătorile Iașului, să putem da drumul la circulația auto. În ce privește calea de rulare care va traversa centrul noii artere, de aceste lucrări se va ocupa RATP, cu Martin Rose”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iași.

Potrivit acestuia, marile lucrări care vizează pasajul subteran de la Hală vor fi finalizate în cursul acestui an, urmând ca la anul să fie montate doar benzile rulante care vor face legătura dintre zona Sfântul Lazăr cu bdul Anastasie Panu și cu piața agroalimentară. Suprafața pasajul se întinde pe 1.400 de metri pătrați, 205 metri pătrați reprezentând vestigiile între zidurile cărora vor fi amenajate cafenele, librării și magazine de artizanat, 700 de metri pătrați vor deveni spații comerciale, iar restul de până la 495 de metri pătrați vor fi spații de acces. Întreaga investiție se ridică la peste 4 milioane de euro.
Intrebarea fireasca e... Vom circula cu 1 si 13 la toamna prin fata Palatului Culturii??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Mai 2011 05:40:28    Titlul subiectului: 229 143717

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 20 Mai 2011 a scris:
Vin vremuri grele pentru angajatii RATP
Ion MUSET

Angajatii Regiei Autonome de Transport Public au dat de bucluc. Sefii institutiei vor sa aplice noi criterii de performanta prin care personalul sa-si justifice salariile. Si asta mai ales dupa aparitia noului Cod al Muncii. Astfel, toate contractele individuale de munca urmeaza sa fie completate cu noi prevederi, iar angajatii vor trebui sa indeplineasca un anumit punctaj, daca vor sa mai ramana in cadrul institutiei. Criteriile existau si pana acum, dar se aplicau doar intr-un singur sens, respectiv erau promovati cei care aveau cel mai mare punctaj. Acum, persoanele care nu vor indeplini criteriile de performanta risca diminuarea salariului si chiar disponibilizarea. "Anul trecut am convenit impreuna cu sindicatele asupra unor criterii de performanta. Acum, cu noul Cod al Muncii, putem sa si sanctionam angajatii care nu-si vor atinge targetul. Oamenii trebuie sa inteleaga, insa, ca au posibilitatea sa-si sporeasca veniturile daca se angajeaza sa respecte aceste criterii. Inainte, la concedierile colective de exemplu, prioritate aveau criteriile sociale. Acum, criteriile de performanta au trecut pe primul loc. Printre acestea se numara diminuarea incidentelor in trafic in cazul soferilor si vatmanilor, cunoasterea legislatiei privind circulatia rutiera, normele de exploatare a mijloacelor de transport si a utilajelor, atitudinea fata de calatori sau chiar reducerea consumului de combustibil sau de piese de schimb", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Noile prevederi vor fi facute transmise in curand si celor 1.300 de angajati ai Regiei. "Am avut astazi (ieri - n.r.) o prima discutie cu sefii de sectii, care vor trebui sa comunice mai departe angajatilor din subordine noile criterii de performanta. Varianta finala va fi stabilita, insa, in cel mult o luna", a adaugat Adrian Mihai.


Ultima modificare efectuată Cosmin Sandu la Vin 20 Mai 2011 15:40:18, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Mai 2011 14:16:27    Titlul subiectului: 230 143722

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 20 Mai 2011 a scris:
RATP Iasi a montat in trafic 8 camere video

Opt din cele 27 de camere video cu care Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi vrea sa monitorizeze traficul au fost deja amplasate in municipiu. Sapte sunt deja functionale, in zonele Nicolina, Podu Ros, Targu Cucu, Rond Agronomie, Fundatie (doua), Rond CUG, iar una, cea de la Moldova, inca nu e conectata.

Deocamdata, imaginile pot fi vazut doar live de la sediul RATP. Camerele nu fac inregistrari pentru ca sefii regiei asteapta livrarea unui server pe care sa fie stocate imaginile, care vor fi pastrate pentru o perioada de 30 de zile. In perioada urmatoare vor fi montate camere in zone ca bloc Carmen, Frigorifer, Baza 3, Tudor Vladimirescu, Dancu, Bucium, Canta, Piata CUG, Gara, Podu de Piatra, Dacia si in toate capetele de lunii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 21 Mai 2011 09:10:20    Titlul subiectului: 232 143736

Adevăratul scop al CNSC : A debloca o procedură de licitație !

Ziarul de Iași în editia de Sâmbătă 21 Mai 2011 a scris:
Proiectul Axei Culturale a repornit
Autor: Felix GUZGA

O licitatie importanta a Primariei a fost deblocata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).

Procedura vizeaza selectarea firmelor care vor executa lucrari estimate la 20 milioane de euro in cadrul unui proiect european. Licitatia a fost contestata de SCCF Grup Colas, dar CNSC a decis sa respinga contestatia.

"Acest lucru inseamna ca putem continua procedura. In calitate de manager al acestui proiect, am depus deja cerere de prefinantare de 15% din valoarea lucrarilor. Speram sa finalizam evaluarea ofertelor si sa trecem la semnarea contractului. In acest an ar trebui sa facem macar 30% din lucrari", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei.

La licitatie au fost depuse sapte oferte cu valori cuprinse intre 47,7 milioane lei, fara TVA si 63,3 milioane lei, fara TVA. Cistigatorii licitatiei vor trebui sa modernizeze 16 strazi importante din municipiu, dar si citeva tronsoane de linii de tramvai.

In proiect au fost incluse strazi precum Palat, bulevardul Stefan cel Mare, aleea Sadoveanu, bulevardul Carol I, Sfintul Lazar, Anastasie Panu.

Investitiile fac parte dintr-un proiect finantat prin Programul Operational Regional. Proiectul are o valoare totala de 91,1 milioane lei si ar urma sa fie implementat pina pe data de 16 februarie 2012.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 06:38:20    Titlul subiectului: 241 143840

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 25 Mai 2011 a scris:
Angajatii RATP, instruiti printr-un proiect european
Ion MUSET

Mai multi angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor fi instruiti in urmatoarea perioada prin intermediul unui proiect european. Acesta a fost castigat de Uniunea Romana a Transportatorilor Publici (URTP), beneficiind de o asistenta nerambursabila de 13,6 milioane de lei. Proiectul include patru parteneri, printre care si RATP Iasi, si are drept scop cresterea gradului de mobilitate al angajatilor operatorilor de transport public din Romania. Acesta a fost prezentat ieri la Iasi de catre presedintele URTP, Constantin Donea. La Iasi au venit si oficiali de la regiile de transport din zona Moldovei, respectiv Suceava, Vaslui si Botosani. "Obiectivul principal al proiectului este sprijinirea serviciilor de transport public urban pentru cresterea gradului de adaptabilitate al personalului propriu la cerintele competitivitatii de piata. Pentru atingerea acestui obiectiv se va înfiinta un centru de instruire a personalului, prin intermediul caruia vor fi organizate cursuri de calificare si recalificare certificate. Printre temele principale abordate de modulele de formare profesionala se numara organizarea flexibila a muncii în vederea utilizarii eficiente a energiei, respectarea si asigurarea protectiei mediului sau implementarea tehnologiilor de varf, pentru eficientizarea transportului urban de calatori", a declarat Constantin Donea, directorul executiv al URTP.
Personalul RATP va fi instruit pe trei module, respectiv cel de baza, care implica soferi, vatmani si personalul de mentenanta, specialisti si managerii institutiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 06:41:09    Titlul subiectului: 242 143841

Evenimentul în editia de Miercuri 25 Mai 2011 a scris:
RATP oferă călătorilor saună gratuită
T. Damaschin

Lipsa banilor face ca reprezentanții RATP să se orienteze tot spre mașini și tramvaie second-hand, care nu dispun de instalații de aer condițional. Și chiar dacă, printr-o minune, s-ar găsi asemenea fonduri, instalarea aparatelor în mijloacele de transport în comun este considerată de reprezentanții RATP drept o măsură ineficientă

Cele 26 de grade Celsius înregistrate ieri la Iași - temperatură care, potrivit meteorologilor, va persista în următoarele două zile - fac dintr-o banală călătorie cu mijloacele de transport ale RATP un adevărat supliciu. Preocupate să cumpere mijloace de transport cât mai ieftine - singurul criteriu care stă la baza achizițiilor realizate în ultima vreme de RATP Iași - autoritățile locale au omis să se mai gândească la confortul celor care zi de zi se înghesuie în autobuze și tramvaie. Prin urmare, ieșenii sunt nevoiți să facă saună în mijloacele de transport și acesta în condițiile în care încă nu vorbim de temperaturi caniculare. Mai mult decât atât, aglomerația caracteristică orelor de vârf amplifică senzația de înăbușeală, aceasta dispărând - pentru puțin timp însă - la fiecare deschidere a ușilor în stații. „Știu doar să scumpească biletele, fără a le păsa de condițiile în care călătorim”, ne-a declarat Andrei Rusu, actualmente șomer. De altfel, transpirația abundentă de pe fețele călătorilor confirmă că în cei 1,9 lei plătiți pentru o călătorie este inclus și efectul de seră din tramvaie sau autobuze!

Aer condiționat, doar în cabinele vatmanilor sau șoferilor

Din păcate, această situație, care persistă de ani buni, va continua și în această vară. Deși la nivelul conducerii regiei au existat intenții referitoare la îmbunătățirea condițiilor de călătorie prin achiziția de autobuze noi, în cele din urmă, lipsa banilor a făcut ca reprezentanții RATP să se orienteze tot spre mașini și tramvaie second-hand, care nu dispun de instalații de aer condițional. Și chiar dacă ar dispune, strict pe specificul Iașului, acestea nu ar fi eficiente. „Distanțele dintre stații sunt mici. Oricât de performante ar fi instalațiile de aer condiționat, la deschiderea ușilor, pătrunde aer cald. Prin urmare, nu considerăm o astfel de investiție ca fiind eficientă, nemaivorbind de faptul că nici nu sunt bani pentru achiziția de aparate de aer condiționat în mijloacele de transport în comun”, susține Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Potrivit acestuia, singurii privilegiați din ceea ce s-ar putea numi incubatoarele pe șine sau pe roți sunt vatmanii și șoferii autobuzelor, ale căror cabine oferă această facilitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 15:00:45    Titlul subiectului: 244 143963

Evenimentul în editia de Vineri 27 Mai 2011 a scris:
RATP rămâne fără călători, dar și fără șoferi!
T. Damaschin

Spre surprinderea șefilor regiei locale de transport public, luna mai s-a dovedit o perioadă în care încasările RATP au scăzut simțitor

„De obicei, luna mai este bună pentru regie, în comparație cu celelalte. Cu toate acestea, nu încasăm decât maxim un miliard de lei vechi pe zi, în condițiile în care ne așteptam la cel puțin 1,3 miliarde”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Anul trecut, luna mai s-a dovedit a fi cea mai bună din al doilea trimestru al anului, fluxul ridicat de călători generând încasări zilnice de 1,5 miliarde lei vechi.

Situația tinde să se agraveze luna viitoare, când, odată cu intrarea în vacanță a elevilor și studenților, RATP va opera cu mai puține mijloace de transport.

Nu doar lipsa călătorilor este resimțită de reprezentanții regiei, ci și cea a personalului calificat. Așa se face că din cauza plecărilor conducătorilor de autobuze și microbuze, șefii regiei sunt nevoiți să scoată la concurs zece posturi de șoferi. „Mâine este programată proba chestionarelor. Vor fi două, unul pentru cunoștințele tehnice și altul pentru regulile de circulație. Candidații vor susține apoi alte două probe: cea a interviului și cea practică”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a precizat că au fost depuse 30 de dosare pentru cele zece posturi disponibile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Mai 2011 07:45:38    Titlul subiectului: 247 144006

Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 28 Mai 2011 a scris:
Jale la concursul pentru un post de sofer la RATP
Ion MUSET

Doar sase persoane din cele 30 care si-au dorit sa ocupe un loc de munca in cadrul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au reusit sa treaca de testele intocmite de reprezentantii Regiei pentru posturile de sofer. Ei au reusit sa rezolve chestionarele de circulatie si sa raspunda la intrebarile despre exploatarea autobuzelor. Saptamana viitoare, cele sase persoane vor sustine probele practice la traseu. "Au fost 30 de dosare, iar la concurs s-au prezentat doar 21 de persoane. O parte dintre dosare au fost respinse pentru ca erau incomplete. Cei care au reusit sa faca chestionarele s-au calificat pentru urmatoarea proba la traseu. Daca vor indeplini toate conditiile necesare, vor fi angajati pentru unul din cele 10 posturi de sofer scoase la concurs. Pentru celelalte patru posturi care raman neocupate, vom organiza un nou concurs", a precizat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Cei care aspira pentru un post de sofer in cadrul Regiei trebuie sa detina permis de conducere categoria D, sa nu fi avut incidente la vechiul loc de munca si sa aiba studii liceale sau de scoala profesionala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 14:51:04    Titlul subiectului: 254 144142

Curierul de Iași în editia de Marți 31 Mai 2011 a scris:
Evenimente organizate la Iași de 1 iunie”Ziua Internațională a Copilului ”

[...] RATP Iași este și în acest an alături de copii, de ziua lor, 1 iunie, prin organizarea unei acțiuni dedicate lor.

Aflați la vârsta întrebărilor, copiii privesc în general fascinați un tramvai pe stradă: cum merge?, de unde vine și unde se duce?, unde stă noaptea?, cum se pornește sau se oprește?, mai ales ca unii dintre ei nu au circulat niciodată cu tramvaiul, fiind și la vârsta preșcolară când este nevoie să fie însoțiți de părinți, care îi transportă la grădinița cu mașina personală.

Dorim să facem posibil ca răspunsurile la aceste întrebări să le fie oferite copiilor de către angajații regiei, organizând o zi a “porților deschise” si valorificând una dintre cele mai dorite apariții pe liniile de tramvai din Iași- tramvaiul de epocă. Un alt obiectiv este și promovarea utilizării transportului public de către segmentul țintă, copiii de vârsta preșcolară, obiectiv propus și prin proiectul ARCHIMEDES-CIVITAS PLUS și realizat deja în școli și universități ieșene.


Astfel, o grupă de la grădinița „Sf.Nicolae” din Iași va vizita depoul regiei de la Gară, de unde vor pleca cu tramvaiul de epocă spre depoul Dacia. La destinație copiii vor putea admira expoziția de machete tramvai și trenulețe realizată de Adrian Crenganiș și George Ipate, coordonatori ai Clubului de Modelism Feroviar Iași, după care vor reveni la depoul Gară.

Sperăm să oferim copiilor câteva ore pline de surprize inedite care să-i determine să-si doreasca să repete mai des experiența pe care o vor trăi de ziua lor. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Iun 2011 00:31:09    Titlul subiectului: 256 144211

Sistemul de supraveghere își dovedește utilitatea :

Evenimentul în editia de Joi 2 Iunie 2011 a scris:
Spionii de la RATP!
T. Damaschin

Considerată în dese rânduri o regie „conservatoare” prin prisma faptului că, de ani buni, pe străzile Iașului circulă autobuze și tramvaie second-hand pe trasee neschimbate, RATP este, totuși, departe de imaginea întipărită în mintea cârcotașilor. Lucrurile încep să se schimbe și în ceea ce privește modernizarea transportului public, chiar dacă, pentru ieșeanul de rând, acestea nu sunt încă vizibile. Montarea camerelor de luat vederi în principalele intersecții din oraș permit, în acest moment, o monitorizare mult mai atentă a mijloacelor de transport, iar ceea ce este și mai important constă în faptul că, grație acestui echipament, măsurile vizând eficientizarea transportului se iau mult mai rapid.

Fără îndoială, achiziția unui sistem de supraveghere este o măsură extrem de utilă în activitatea celor din Serviciul Exploatare din cadrul RATP. Imaginile surprinse de cele 8 camere de luat vederi amplasate în principalele intersecții din oraș sau la capetele de trasee sunt analizate cu maximă atenție de aceștia pentru a se putea dispune introducerea pe traseu a unui mijloc de transport atunci când se constată creșterea fluxului de călători ori pentru a se putea interveni cât mai rapid în momentul în care apar disfuncționalități în graficul de transport. „În acest moment sunt funcționale 7 camere video. Este vorba de cele amplasate în Nicolina, Podu Roș, Târgu Cucu, Rond Agronomie, Rond CUG și Fundație, unde sunt două. Cea de-a opta a fost amplasată la Moldova, însă nu focusează, motiv pentru care am solicitat montarea ei pe un alt stâlp”, ne-a declarat Vasile Tănase, șeful Serviciului Exploatare.

În scurt timp însă, numărul camerelor video se va tripla. „Suntem în curs de a finaliza montarea altor șapte camere, la Selgros, pe B-dul Tudor Vladimirescu, în zona stației Granit, Baza 3, blocul Carmen de pe Independenței, Rond Canta și Piața ACP. În total vor fi 24 de camere, valoarea investiției fiind de 50.000 lei, bani proveniți din fonduri proprii”, a adăugat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Și sancțiunile sunt... live!

Până la dotarea completă a unui dispecerat central, imaginile pot fi văzute în timp real doar la sediul RATP. „Uitați-vă de exemplu la acest autobuz. A oprit înainte de stație”, a spus ing. Tănase, referitor la autobuzul cu numărul 8, care se deplasa dinspre Nicolina spre Podu Roș. Remarca a fost urmată de un apel către dispecerul din CUG, căruia i s-a cerut să-l avertizeze pe șoferul autobuzului cu pricina. Monitorizarea video rezolvă și o altă problemă: cea a abaterilor comise, dar nerecunoscute de angajații regiei. „Un șofer nu are voie să ia persoane în cabine. Când aflăm despre aceste abateri, angajatul nu le recunoaște, iar noi nu le putem proba. De acum încolo acest lucru este posibil. Am primit un server unde sunt stocate imaginile surprinse în trafic și care sunt păstrate 30 de zile”, a mai șeful Exploatării.

Ca un făcut, tot în zona Podu Roș, a făcut stație autobuzul cu numărul 38, în cabina șoferului aflându-se încă o persoană. „La finalul programului să treacă pe la mine”, a tunat Vasile Tănase, care a precizat că respectivul angajat nu este la prima abatere de acest fel. „Le facem dosare, unde atașăm imaginile-probe surprinse de camere”, a mai spus acesta.

Server nou pentru stocarea informațiilor

Reprezentanții RATP susțin că maniera nouă de monitorizare a traficului este utilă și în cazul incidentelor rutiere. „Prin intermediul camerelor, putem vizualiza filmulețe de trei minute fiecare. Nu trebuie decât să introducem date referitoare la ziua, ora și zona din care dorim imagini. Astfel, putem afla circumstanțele producerii unui accident, cine poartă responsabilitatea”, a mai spus Vasile Tănase.

Prin urmare, există și lucruri care se schimbă la RATP. Totuși, angajații regiei mai au mult de tras până la ceea ce, la urma-urmei, ne dorim cu toții: un transport sigur, confortabil și cu prețuri mult mai mici ale biletelor și abonamentelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 05:25:13    Titlul subiectului: 260 144281

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 3 Iunie 2011 a scris:
Patru soferi au devenit angajatii RATP
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au angajat ieri patru din cei sase candidati care au trecut de primele probe ale concursului pentru ocuparea unui post de sofer in cadrul Regiei. Cei sase candidati au luat nota de trecere la chestionarele de circulatie si la testele tehnice, dar doi dintre ei au picat la interviu. Alte sase posturi de soferi ar putea fi scoase la concurs din toamna. "La interviu s-au luat in calcul mai multe aspecte, printre care activitatea anterioara, cazierele judiciare si rutiere, incidentele in care a fost implicat respectivul sofer sau abilitatile de conducere a mijloacelor de transport in comun. Doi dintre cei sase candidati nu au indeplinit criteriile necesare si au fost declarati respinsi de comisie. Mai avem sase posturi, pe care le vom scoate la concurs in functie de programarile pentru perioada vacantei. Daca va fi nevoie, vom organiza un concurs pentru ele in vara, daca nu, atunci din toamna", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 06/Apr/2016
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 19:37:43    Titlul subiectului: 144417

TeleM scrie:
Citat:
Aer conditionat in mijloacele de transport in comun din Iasi? Poate peste citiva ani.
Va este cald cind circulati cu mijloacele de transport in comun si simtiti ca va sufocati? Situatia nu se va schimba prea curind si asta pentru ca Regia Autonoma de Transport Public nu are suficienti bani pentru a dota mijloacele de transport in comun cu aer conditionat. Sefii regiei spun ca, cel mai devreme, peste doi ani isi vor pune problema instalarii unor sisteme automate de climatizare.

O calatorie cu tramvaiul, autobuzul sau un microbuz reprezinta, garantat, o sedinta gratuita la sauna. De acest "tratament" au parte toti pasagerii din mijloacele de transport in comun, mai ales pe timp de vara, cind aerul este aproape irespirabil. Cel putin pentru urmatorii doi ani, RATP nu are bani pentru a monta aparate de aer conditionat in tramvaie, autobuze si microbuze. Mai mult, chiar daca ar avea banii neceari, sefii regiei se indoiesc ca investitia si-ar avea rostul.
(Mariana Mutu, Mihai Boaru, 6 iunie 2011)

Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP Iasi: Trebuie, intr-adevar, sa tinem cont si de faptul ca o astfel de investitie nu se justifica in totalitate, tinind cont de faptul ca statiile sint foarte apropiate una de alta, iar crearea unui micro-climat corespunzator mijloacelor de transport este realizata cu dificultate, schimbarea temperaturii din interior facindu-se permanent la deschiderea usilor pentru imbarcarea si debarcarea calatorilor si practic consideram putin ineficient din acest punct de vedere.

Sistemele de climatizare ar putea fi montate in tramvaie, autobuze si maxi taxi cel mai devreme peste doi ani, sustin sefii regiei. Pina atunci, ei vor face studii pe piata, pentru a vedea daca investitia este sau nu rentabila, tinind cont ca aparatele de aer conditionat vor functiona doar pe timpul verii.

Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP Iasi: Deocamdata, la dispozitia calatorilor sint geamurile laterale care sint culisabile si care pot fi deschise in conditiile in care temperatura este crescuta. Daca vom dispune de fondurile necesare, avem in vedere sa facem o investitie in climatizare, dar tinind cont de perioada de timp in care utilizam aceasta climatizare si numarul scazut de calatori pe perioada verii, deocamdata nu a intrat pe linia de prioritati a RATP.

In Iasi exista sapte trasee pentru autobuze, 8 pentru tramvaie si alte 20 pentru microbuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Iun 2011 06:11:00    Titlul subiectului: 266 144459

Buna Ziua Iasi în editia de Miercuri 8 Iunie 2011 a scris:
Nici un vinovat pentru gaurile de pe strada Arcu
Ion MUSET

Iesenii vor trebui sa suporte gropile de pe strada Arcu din cauza unui litigiu intre constructorul de la linii, SC Confort SA Timisoara, si Regia Autonoma de Transport Public • Constructorul trebuie sa achite nu mai putin de 400 de mii de lei catre regia ieseana pentru o serie de lucrari efectuate de muncitorii RATP • Primul termen al procesului deschis de RATP luna trecuta a avut loc ieri, la Tribunal

Iesenii trebuie sa suporte craterele aparute intr-o zona modernizata din cauza unor hatisuri birocratice. Este vorba de gropile de la liniile de tramvai de pe strada Arcu, care si-au gasit, in sfarsit, o explicatie. Ele nu au fost astupate de constructorul SC Confort SA Timisoara, desi acesta a fost somat in mai multe randuri de autoritati, din cauza unei datorii. Concret, firma care a executat lucrarile de modernizare a caii de rulare, fiind subcontractantul constructorului Martin Rose, titularul intregului proiect, trebuie sa achite peste 100 de mii de euro catre Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Cum firma din Timisoara nu a platit, reprezentantii Regiei i-au actionat in judecata. Procesul a fost deschis pe 12 mai, iar primul termen s-a desfasurat ieri la Tribunal. "Datoria lor depaseste 400 de mii de lei si presupune contravaloarea lucrarilor facute de noi toamna trecuta, la intersectia Cinci Drumuri. Cum ei nu au avut posibilitatea atunci sa aduca utilajele de la Timisoara, ne-au solicitat noua ajutorul pentru reabilitarea portiunii respective. Noi am realizat lucrarea, dar banii nu au fost platiti. Motiv pentru care i-am actionat in judecata. Speram sa recuperam intreaga suma, cat si penalitatile aferente", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

Proces-verbal pentru astuparea craterelor

Povestea este similara si in cazul gropilor de pe Arcu. Acestea au aparut la nu mai putin de un an de la predarea lucrarii de catre cei de la SC Confort SA, desi investitia este inca in garantie. Abia ieri, oficialii firmei din Timisoara au admis ca vor reface zona pe cheltuiala proprie. "Am semnat un proces-verbal prin care ei se angajeaza ca vor contracta o firma sa reabiliteze portiunea respectiva", a mai spus ieri Cristian Stoica.
De altfel, RATP a ales sa dea in judecata firma respectiva doar dupa ce s-a asigurat ca municipalitatea a achitat in intregime lucrarile efectuate la liniile de tramvai. Modernizarea liniilor a inceput in luna martie 2008, fiind reabilitate tronsoanele Cinci Drumuri - Targu Cucu - Cuza Voda - Arcu - Billa - Canta, Silvestru - Podu de Piatra - Nicolae Iorga - Bazar. Lucrarile au costat 20 de milioane de euro, din care 15 milioane de euro au fost imprumutate de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Iun 2011 06:14:56    Titlul subiectului: 267 144460

Evenimentul în editia de Miercuri 8 Iunie 2011 a scris:
Veșnicia s-a născut pe șantierul din Tătărași
N. Păunescu

La aproximativ trei ani de când firma grecească Themeli a câștigat lucrările de reabilitare a liniei de tramvai din zona Tătărași, șantierul nu s-a închis nici până în acest moment

Drept consecință, lucrările la linia de tramvai și la partea carosabilă, cuprinse într-un contract care viza porțiunea dintre rond Tătărași Nord - Ateneu și până la Doi Băieți, a căror valoare este de 18 milioane de lei, vor fi scoase din nou la licitație. Pentru ca reprezentanții Primăriei să poată scoate la licitație aceste lucrări, aceștia vor trebui să clarifice înainte de toate aspectele juridice ce țin de contractul pe care l-au avut încheiat cu firma grecească.„În acest sens, va trebui să constituim o comisie de inventariere a lucrărilor făcute de Themeli, cu atât mai mult cu cât acestea nu au fost recepționate. După ce vom lămuri aceste aspecte, intenționăm ca tot ce mai e de făcut din contractul de lucrări să scoatem la licitație publică deschisă, renunțând astfel la contractul cu actualul constructor, care nu a performat deloc, astfel încât să putem finaliza Tătărașiul până la sfârșitul acestui an. Până la acest moment am apucat să facem către această firmă și ultimele plăți de 2 milioane de lei, rămânând astfel doar cu lucrări suplimentare evaluate la 3,2 milioane de lei, reprezentând lucrări de asfaltat și chituit șinele”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

_______________________________________________________________

Iasi Plus în editia de Miercuri 8 Iunie 2011 a scris:
Strada Vasile Lupu, asfaltata... la anul si la multi ani!

Incepute acum mai bine de 3 ani, lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai si a infrastructurii stradale s-au blocat si din cauza Primariei, dar si din cauza constructorului – firma greceasca Themely. Cu chiu cu vai, firma a inlocuit liniile de tramvai de pe tronsonul Piata Chirila – Doi Baieti, insa, din cauza neintelegerilor financiare, a abandonat lucrarile de modernizare a strazii Vasile Lupu. Rezultatul se vede – strada este plina de gropi, peticite pe ici, pe colo de societatea Citadin, aflata in subordinea Primariei. Reprezentantii municipalitatii au reziliat contractul cu Themely si spun ca vor scoate din nou la licitatie lucrarile care au mai ramas de facut. Pana cand iesenii vor vedea insa asfalt nou prin Tatarasi va mai dura. "Am finalizat caietul de sarcini si urmeaza sa publicam pe SEAP anuntul referitor la licitatie”, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Asta inseamna ca lucrarile vor incepe cel mai devreme in toamna. De finalizarea acestora, nici sefii Primariei nu pot spune ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2011 06:29:21    Titlul subiectului: 282 144890

sanducosmin92 a scris:
Oamenii politici și transportul public ...

Buna Ziua Iasi în editia de Joi 23 Iunie 2011 a scris:
Viceprimarul Vasile Munteanu lasa impresia ca s-a apucat de treaba
Ciprian BOARU

Ieri, viceprimarul Vasile Munteanu, recent numit in functie, s-a gandit sa transmita iesenilor lista cu obiective ce va fi parcursa in perioada urmatoare. Bineinteles, declaratiile au fost optimiste, lasand impresia ca va rezolva cele mai grele probleme cu care se confrunta municipalitatea ieseana. "La RATP, asa cum am promis, incerc sa promovez o metoda moderna de conducere. Trebuie o cunoastere exacta a cheltuielilor pe fiecare sectie a RATP si sa vedem ce genereaza profit sau pierdere si in functie de aceasta analiza vom restructura sau vom moderniza sectia respectiva", a precizat Vasile Munteanu.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 08:18:26    Titlul subiectului: 287 145132

sanducosmin92 a scris:
Licitații și contestatari ...


Ziarul de Iași în editia de Miercuri 29 Iunie 2011 a scris:
S-a stabilit dirigintele de santier pentru Axa Culturala
Autor: Felix GUZGA

Firma RJR International
va asigura servicii de dirigentie de santier la unul din proiectele europene ale Primariei.

Societatea a fost declarata cistigatoare dupa ce municipalitatea a solicitat mai multe lamuriri. RJR International este societatea care a realizat si documentatia tehnica pentru proiectul de modernizare a strazilor din zona culturala, istorica si turistica a municipiului.

"Am solicitat un punct de vedere inclusiv de la ANRMAP (Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, n.r.). Ni s-a comunicat ca nu sint probleme
de conflict de interese. Firma avea cea mai mica oferta financiara, asa ca am declarat-o cistigatoare", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei.

Licitatia pentru dirigentia de santier a fost estimata la peste 700.000 lei, fara TVA, iar oferta firmei RJR International a fost de aproape 200.000 lei, fara TVA. Proiectul privind reabilitarea strazilor din zona culturala, istorica si turistica a municipiului este estimat la 91,1 milioane lei.

Lucrarile ar urma sa fie executate de firmele Martin Rose, Conest, Citadin si Vega '93. Printre strazile incluse in proiect se numara bulevardul Stefan cel Mare, strada Palat, aleea Mihail Sadoveanu, bulevardul Anastasie Panu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 08:44:55    Titlul subiectului: 290 145476

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 5 Iulie 2011 a scris:
Grecii de la Themeli, dati in judecata si de RATP
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au dat in judecata fostii parteneri de lucrari la reabilitarea liniei de tramvai din Tatarasi. Procesul dintre RATP si grecii de la Themeli a fost deschis pe 26 iunie la Judecatoria Iasi, primul termen fiind stabilit pentru 24 octombrie 2011. Oficialii Regiei spun ca firma in cauza nu a achitat o serie de lucrari prestate de muncitorii RATP, dar si sumele aferente pentru inchirierea unor utilaje. "Este vorba de o datorie de aproximativ 100 de milioane de lei vechi. Noi le-am imprumutat mai multe utilaje si am executat si o serie de lucrari. Nu ne-au platit aceste servicii, motiv pentru care i-am dat in judecata", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Lucrarile în cartierul Tatarasi au început in 2008, grecii de la Themeli castigand licitatia pentru reabilitarea a 4,17 kilometri de cale de rulare. Investitia trebuia finalizata in 2009, dar s-a prelungit pana in acest an din cauza ca firma Themeli a executat lucrari de mantuiala. Mai mult, intre greci si sefii municipalitatii exista un litigiu pentru neachitarea unei facturi de 2,3 milioane de lei. Noul termen pentru inchiderea santierului a fost stabilit pentru finele acestui an.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 08:52:17    Titlul subiectului: 291 145477

Ziarul de Iasi în editia de Marti 5 Iulie 2011 a scris:
Inceperea lucrarilor la Axa Culturala, blocata de o contestatie
Autor: Felix GUZGA

Una dintre cele mai mari licitatii organizate in ultimii ani de Primarie a fost contestata.

Procedura vizeaza selectarea unor constructori pentru implementarea unui proiect cu finantare europeana. "Firma Vel Service a depus o contestatie. Oferta depusa de ei nu era conforma cu prevederile din caietul de sarcini. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor va decide. Noi am trimis punctul nostru de vedere. Acum asteptam sa vedem ce se va decide", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei.

Municipalitatea a declarat cistigatoare la licitatia pentru realizarea lucrarilor de modernizare a 16 strazi asocierea dintre Martin Rose, Vega ‘93, Conest si Citadin.

Oferta acestor firme a fost de 56,5 milioane lei, fara TVA. Contestatia depusa de societatea Vel Service blocheaza procedura inainte de faza de semnare a contractului.

Acest lucru inseamna ca lucrarile vor fi intirziate pentru o perioada mai mica sau mai mare de timp, in functie de decizia CNSC. Asocierea Vel Service, Komm Her SRL, Mari Vila SRL a avut o oferta de 47,7 milioane lei, fara TVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 06/Apr/2016
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Iul 2011 17:16:18    Titlul subiectului: 145585

Evenimeltul scrie
Citat:
Șoferii RATP sunt stresați de vocile feminine!

Din cauza semnalului sonor care însoțește informațiile de pe display-ul din interiorul autobuzelor MAZ ale RATP, unii șoferi care le conduc renunță să mai seteze dispozitivul care oferă călătorilor informații despre ruta pe care o parcurg

Fără îndoială, reprezentanții RATP și-au propus să-i bage în ceață pe călătorii din afara Iașului care se încumetă să urce în autobuzele MAZ ale regiei de transport public. Aduse în 2005 cu surle și trâmbițe și cu mari eforturi financiare, MAZ-urile au impresionat, printre altele, prin afișajul însoțit de semnalul sonor care anunța pasagerii de zona în care se află, precum și numele stației următoare. De ceva vreme, însă, acest sistem a ajuns să irite călătorii, dat fiind faptul că fie nu afișează nimic, fie induc lumea în eroare. Luni, spre exemplu, afișajul unui MAZ de pe traseul 41B ajuns în zona Rond CUG, în drum spre Lunca Cetățuii, anunța călătorii că urmează… stația Stadion, aflată de fapt spre capătul celălalt al traseului! La fel au stat lucrurile și ieri, cu autobuzul 29, de pe traseul 28: dinspre Piața Spiridon spre Târgu Cucu, pe tabela electronică apărea trecută… stația Mircea cel Bătrân. Exemplele pot continua chiar și cu autobuzele unde, în locul numelor de stații, apare înscris „RATP Iași”. „Obligația fiecărui șofer este ca la începerea zilei de lucru să seteze afișajul interior, care oferă informații despre rută. Unii o fac, alții nu. Cei mai mulți s-au plâns de semnalul sonor. Credeți-mă că pentru un șofer este destul de stresant să audă timp de opt ore același lucru. Din acest motiv, nici nu mai deschid sistemul vox ori tot afișajul”, explică Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Reclamele, mai ușor de suportat!

Scuza este logică până la un anumit punct. Dacă „vocea” care anunță stațiile poate fi un factor perturbant pentru șoferi, nu la fel stau lucrurile cu clipurile publicitare de pe monitorul aflat lângă cabina șoferului. Totuși, acestea sunt lăsate să ruleze ore în șir, fiind vorba aici de o obligație contractuală și nu de regulamentul șoferilor.

În esență, lipsa afișajului - sau disfuncționalitățile la care am făcut referire - nu constituie un capăt de țară, însă în condițiile în care se tot vorbește de un transport civilizat, apropiat de normele UE, nu vedem de ce nu putem profita de dotările unui autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Scumpete



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2015
Mesaje: 31
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Iul 2011 21:56:14    Titlul subiectului: Re: Nefunctionalitate 145594

sanducosmin92 a scris:
Edit 22.01.2011 :
Evenimentul in editia de Sâmbătă 22 Ianuarie 2011 a scris:
Semafoare la intrarea în Depoul RATP de la Gară

Întrucât, în urmă cu o săptămână, un pensionar a fost accidentat de un tramvai în timp ce traversa strada, în dreptul depoului RATP de la Gară, reprezentanții regiei au luat decizia de a semaforiza zona respectivă. „Este o măsură menită a-i avertiza pe pietoni. De altfel, am montat semafoare cu galben intermitent pe ambele direcții de mers, la o înălțime mică, pentru a le sări în ochi pietonilor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

*** Imagine preluată de pe http://www.evenimentul.ro


Consuma cumva prea mult curent acele semafoare de nu mai functioneaza ? Nu le-am mai vazut aprinse de ceva timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 24/Ian/2020
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Iul 2011 13:34:01    Titlul subiectului: 145619

Declaratie de astazi 8 iulie a primarului Gheorghe Nichita, in cadrul unei conferinte de presa:
Firma Vel Service si-a retras contestatia si se asteapta avizul de la Consiliul national de solutionare a contestatiilor, dupa care vom incheia contractul cu constructorul. Lucram in clipa de fata la intomirea graficului de executie pe tronsoane, astfel incit sa nu blocam circulatia in oras si in luna august putem sa dam drumul la lucrari.“
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Iul 2011 22:33:54    Titlul subiectului: 145655

Stie cineva graficul acestor lucrari? Vor incepe ele ca acelea din zona Palat cu reabilitarea liniei din Copou-Agronomie si a celei de pe Muzicescu? La cea de pe Muzicescu daca ar incepe in august si s-ar lucra sustinut s-ar putea da drumul la circulatia tramvaielor pana la 1 octombrie. Sectorul de linie care trebuie schimbat nu este foarte mare si la extrem se poate merge pe un singur fir cat timp celalalt este in lucru. Cealalta lucrare nu afecteaza foarte mult Copoul, majoritatea studentilor mergand pana la Universitate si mai putini la Agronomie. Acum asta e, gandim in favoarea celor multi si in defavoarea, temporara, a celor mai putini. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Iul 2011 08:41:32    Titlul subiectului: 296 145671

Buna Ziua Iasi în editia de Sâmbătă 9 Iulie 2011 a scris:
Camere video in mijloacele de transport in comun
Ciprian BOARU

Zeci de echipamente video vor fi montate in mijloacele de transport public • Primaria Iasi baga peste 500 de mii de euro in aceste echipamente • Licitatia va avea loc pe 25 august

Edilii au programat o noua licitatie in cadrul programului european Archimedes, ce vizeaza achizitionarea mai multor echipamente video cu care vor fi dotate mijloacele de transport in comun. Procedura este programata pentru 25 august. Prevederea bugetara a fost stabilita la nivelul sumei de 2,7 milioane lei fara TVA, adica mai bine de 500 de mii de euro. "Fiecare mijloc de transport va fi echipat cu echipament de inregistrare video IP local, dedicat pentru aplicatii mobile, cu capacitate de stocare pe HDD de minim 750 GB, echipat cu module de conectare 3G si WLAN, minimum doua, maxim patru camere IP video antivandal, color, conectate la inregistrator, dispozitiv alimentare curent continuu echipamente video si afisare publicitara, ecran LCD pentru afisarea de mesaje publicitare sau informative si cabluri ecranate. Fiecare dispecerat local va fi dotat cu echipamente de inregistrare si stocare a imaginilor provenite de la inregistratoarele video de bord", se arata in caietul de sarcini.
In cadrul proiectului Archimedes, municipalitatea ieseana beneficiaza de un buget de 4,7 milioane euro pentru ducerea la indeplinire a mai multor obiective. Edilii au amenajat 50 de statii pentru mijloacele de transport de pe coridorul Civitas (rond Agronomie - Tudor Vladimirescu), o pista pentru biclisti, au dotat zece microbuze cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati si au implementat sistemul green-light in mai multe intersectii din oras. Iasul face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane de euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 06/Apr/2016
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Iul 2011 12:11:18    Titlul subiectului: 145748

Si Adevarul trateaza acelasi subiect:
Citat:
Autobuzele răblăgite din Iași, echipate cu sisteme de supraveghere de 500.000 de euro
Șefii din Primărie vor echipa mijloacele de transport în comun care circulă pe coridorul Civitas (Agronomie-Tudor Vladimirescu) cu sisteme de supraveghere video în valoare de 500.000 de euro.
După ce au cumpărat 50 de stații RATP în valoare de 16.000 de euro bucata, care sunt distruse acum și au ajuns WC public, dar și zece rampe pentru persoane cu dizabilități fizice, de 17.000 de euro fiecare, fixate prin chingi de autobuzele microbuzele uzate, edilii pregătesc o nouă achiziție aberantă.
Fiecare mijloc de transport care circulă pe traseul Civitas va fi dotat din fonduri europene, prin proiectul Archimedes, cu echipamente de înregistrare video, în valoare totală de 2,73 milioane de lei. Licitația în acest sens va fi organizată pe 28 august.

Traseul care va fi „supravegheat“ video este însă cel mai sigur din municipiu. Ieșenii care circulă pe ruta Păcurari, CUG sau zona industrială reclamă deseori că li se fură obiectele personale chiar în mijloacele de transport în comun. „În fiecare zi, vin la serviciu din Păcurari și trebuie să fiu foarte atentă la geantă. Nu este corect să se pună camere video doar în unele autobuze“, s-a plâns Elena Iacob.

Șefii RATP vor amenaja și trei puncte de concentrare a informațiilor, adică niște dispecere, care vor fi dotate cu servere, monitoare și un hard extern de capacitate mare.Edilii vor cumpăra peste 700 de sisteme de supraveghere video.

Iași: Șefii Regiei de transport public pun camere video în trei intersecții în care circulă tramvaie

„Camerele video vor fi montate pe plafonul mașinilor și vor capta imaginile din interiorul autovehiculelor și le vor transmite către înregistratorul video“, au spus reprezentanții Primăriei.

Conducerea RATP a instalat deja sisteme de supraveghere video în cele mai mari intersecții din oraș în care circulă și tramvaiele. Autoritățile au achiziționat deja trei camere video pe care le vor instala în Târgu Cucu, Podu Roș și în Fundație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  Următoare
Pagina 20 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community