Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole despre transportul non-local

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GIURGIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 09:49:25    Titlul subiectului: Articole despre transportul non-local 140893

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/Microbuzele_din_judet-conserve_mobile_0_440356448.html

"Giurgiu: Microbuzele din județ, conserve mobile

Bogdan Vladu

Marți 8 mar 2011

Giurgiu

Pasagerii microbuzelor sunt în mare parte muncitori și "piețari"

Muncitori, elevi sau bătrâni care vin să vândă în piețele giurgiuvene sau la colț de stradă ouă, legături de pătrunjel și litri de lapte. Cu toții sunt dependenți de firmele de transport private care îi duc acolo unde au nevoie. Condițiile însă, lasă de dorit.

Pentru că trebuie să ajungă la muncă sau la școală, oamenii preferă să stea în picioare, de multe ori înghesuiți, fără să comenteze. Au plătit pentru un serviciu însă confortul este unul minim.

Ion Mateescu, directorul general al Direcției Județene de Transport, Administrarea Drumurilor Județene și Control Trafic (DJTADJCT), a confirmat pentru “Adevărul de Seară” problemele din transportul giurgiuvean.

“Într-adevăr există probleme pe acest segment. Facem în mod regulat controale pe drumurile județene și nu de puține ori găsim nereguli. Legea spune clar că numărul de pasageri dintr-un mijloc de transport nu trebuie să depășească numărul scaunelor disponibile. Oricum față de anii trecuți parcă s-a mai intrat în normalitate” afirmă Ion Mateescu.

Pentru a se proteja de amenzi, șoferii se anunță reciproc în momentul în care pe unul dintre trasee apar controale. Lucru care nu îi deranjează foarte tare pe cei de la control trafic. “Faptul că se păzesc și că se feresc înseamnă până la urmă că respectă legea”.

Înțelegere tacită
În majoritatea cazurilor, legăturile dintre șoferi și pasageri sunt strânse. Se cunosc pentru că fac același traseu zilnic și își permit mici “aranjamente”, lucru confirmat și de controlorii de la DJTADJCT. “Este o înțelegere reciprocă. Călătorii sunt mulțumiți pentru că sunt lăsați unde doresc și pentru că în unele cazuri plătesc mai puțin, în timp ce șoferilor le convine pentru că le iese și lor un ban în plus”.

Cele mai mari probleme apar în primele patru zile ale săptămânii, în special dimineața, majoritatea călătorilor provenind din comunele din apropierea Giurgiului. “Sunt mulți elevi și muncitori care vor să ajungă la prima oră în Giurgiu. Din această cauză microbuzele și autobuzele se aglomerează. Noi îi înțelegem și pe transportatori pentru că dimineața mașinile sunt pline, iar pentru cursele din celelalte moment ale zilei se mai strâng doar câțiva călători”.

“Vin la Giurgiu ca să mai vând și eu la piață. Dimineața e înghesuială în rată mamă, da’ ce să facem?” povestește Anica, o bătrânică dintr-o comună limitrofă Giurgiului. Despre înghesuială vorbește și Tudor, un elev din Vedea care face naveta la un liceu din oraș. “Eu am abonament pentru că e mai convenabil. Între șase jumătate și opt este destulă lume, mai stăm și în picioare. Ar fi nevoie de condiții mai bune pentru că și așa prețul biletelor e mare pentru ceea ce ni se oferă”.

“Șase, suntem filmați”

La ora 11.00, numărul microbuzelor și autobuzelor care pleacă din autogara Giurgiu crește vizibil. Oamenii ies din sala de așteptare și caută din priviri mijloacele de transport. Microbuzul de Chiriacu este plin, vor rămâne și oameni în picioare. “Mirosind” pericolul, unul dintre șoferi îi atenționează pe ceilalți. “Suntem filmați, să nu faceți prostii” este îndemnul scurt al acestuia, iar șoferii se conformează. Microbuzul de Chiriacu devine brusc “în regulă”.

Conform datelor puse la dispoziție de DJTADJCT, un șofer este amendat cu 500 de lei dacă transport călători în picioare, iar un călător prins fără bilet este “taxat” la rândul său cu 250 de lei. În primele două luni ale anului, cuantumul amenzilor date de DJTADJCT este de 15.000 de lei.

CITAT:

“Ne sare lumea în cap atunci când facem controale. În loc să fie nemulțumiți de faptul că stau claie peste grămadă, tot pe noi ne iau la rost și ne spun să lăsăm șoferul în pace pentru că ei întârzie la muncă” – Ion Mateescu, director general DJTADJCT Giurgiu"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 15:28:07    Titlul subiectului: 143856

Unde duce monopolul/mafia transportului public... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/15_lei-_Drumul_Giurgiu-Bucuresti_cat_jumatate_din_pretul_unui_bilet_spre_Sibiu_0_487151773.html

"15 lei: Drumul Giurgiu-București cât jumătate din prețul unui bilet spre Sibiu

25 mai 2011

Autor: Oana Alexandru

Patronii firmelor care fac zilnic curse Giurgiu – București și retur nu au concurență așa că își freacă mâinile de bucurie pentru că dictează singuri prețurile.

Pentru 63 de kilometri giurgiuvenii plătesc 15 lei, în condițiile în care pentru un drum din Capitală către Sibiu, pe o distanță de aproape 300 de kilometri, tariful este de 30 de lei. Giurgiuvenii care fac zilnic naveta spun că dau lunar pe drum mai bine de 30% dintr-un salariu de 1.500 de lei.

Sute de giurgiuveni urcă în fiecare zi în microbusele sau autocarele care fac ruta Giurgiu-București și retur. Pentru un singur drum, călătorul trebuie să scoată din buzunar 15 lei pentru cei 63 de kilometri parcurși de operatorul de transport, preț prea piperat pentru buzunarul clientului.

Zilnic, zeci de călători fac naveta în Capitală pentru că doar acolo au reușit să-și găsească un loc de muncă.

Dintr-un venit de 1.500 de lei pe lună, navetistul bagă în bugetul firmei de transport persoane 600 de lei, aproape jumătate din salariu. Giurgiuvenii spun că prețul practicat de transportatori este mult prea mare și că n-ar strica dacă l-ar ieftini cu câțiva lei.

„Merg des la București și mi se pare mult pentru distanța asta, în condițiile în care drumul până la intrarea în București este foarte bun. 12 lei ar fi fost convenabil”, spune Alina Stan, o giurgiuveancă de 35 de ani.

Mai bine la Sibiu decât la Giurgiu

Comparând cu alte rute din țară, pe distanțe mai mari sau asemănătoare, tariful practicat de transportatorii giurgiuveni este chiar ridicat.

De exemplu, prețul biletului pentru traseul Giurgiu-București este cât jumătate din cel către Sibiu în condițiile în care distanța este de aproape 5 ori mai mare. Biletul din Giurgiu este mai scump și decât cel spre Pitești din Capitală. Prețul variază între 10 și 19 lei, pentru 115 kilometri, în funcție de transportator.

Tarife „la liber”

Ion Dobrișan este asociat la una dintre cele patru firme care desfășoară curse pe ruta Giurgiu-București și spune că prețul biletului nu este deloc mare în comparație cu cheltuielile pe care le are firma.

„Fiecare își face tariful cum vrea. Pe ruta Giurgiu-București majoritatea mașinilor care transportă călătorii sunt de patru stele, sunt mașini foarte scumpe, iar banii dați pe acestea trebuie să fie compensați.

Sunt cheltuieli de întreținere care nu se acoperă din încasări. Prețul nu este mare dacă luăm în considerare și faptul că prețul motorinei s-a scumpit”, a spus Ion Dobrișan.

La rândul său, Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport, spune că piața este liberă la stabilirea tarifelor pe traseele interjudețene, dar că există și situații în care intervine monopolul pe piața transporturilor: „Sunt anumite lucruri de care se ține cont în stabilirea tarifului: cheltuielile cu întreținerea, starea drumului și marja de profit. Există și situații în care intervine monopolul pe piața transporturilor și nu li se dă voie celor cu 12 lei, de exemplu, să intre pe piață”.

Podul de la Grădiștea, cel care făcea legătura, peste râul Argeș, între București și Giurgiu, s-a rupt în urmă cu șase ani. Circulația feroviară a fost întreruptă, iar cei care practicau naveta pe ruta Bucuresti-Progresu-Giurgiu, sunt nevoiți să facă un ocol prin localitatea Videle."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 19:07:27    Titlul subiectului: 143858

Citat:
Patronii firmelor care fac zilnic curse Giurgiu – București și retur nu au concurență așa că își freacă mâinile de bucurie pentru că dictează singuri prețurile.

Pentru 63 de kilometri giurgiuvenii plătesc 15 lei, în condițiile în care pentru un drum din Capitală către Sibiu, pe o distanță de aproape 300 de kilometri, tariful este de 30 de lei.

Nu cred ca este vorba despre lipsa concurentei, nu stiu ce vor sa zica ziaristii cu asta, nu stiu la ce se refera... Sau iar dau cu presupusul... Nu vreau sa starnesc polemici, dar totusi...

Dau cateva exemple, din stiute sigur. Pe ruta Bucuresti - Ploiesti (tot in jur de 60 km) toate firmele private de transport practica tarife similare (14 lei/calatorie) si aici nu poti sa zici ca nu exista "concurenta". Banuiesc ca prin "concurenta" se face referire la CFR. Un drum cu trenul accelerat, prima categorie de tren de viteza dupa personal, dar totusi accesibil ca pret unui public larg, pe aceeasi distanta, este 14 lei pret intreg, tichet cu loc rezervat la clasa a II-a.

Alt exemplu este ruta Bucuresti - Braila, unde operatorii cer unui calator pentru un drum 40 lei, evident "concurenta" fiind prezenta si aici. La trenul accelerat un calator plateste, pentru acelasi drum, 42 lei pret intreg, tichet cu loc rezervat la clasa a II-a. In exemplul acesta am considerat ruta CFR Braila - Bucuresti via Buzau - Ploiesti, care este cat de cat aceeasi ca distanta cu varianta rutiera Braila - Bucuresti via Buzau - Urziceni.

Ce ii face pe ziaristi sa creada ca, in ipoteza in care intre Bucuresti si Giurgiu ar exista tren accelerat, s-ar da mai putin de 14 lei, cat e un drum Bucuresti - Ploiesti, echivalent ca distanta, ca sa afirme ca privatii umfla pretul Rolling Eyes ?

Daca cereau pe un drum mai putin decat cere CFR-ul, erau acuzati de concurenta neloiala, CFR-ul iesea in pierdere, etc. De parca acum nu iese in pierdere... In fine... Daca privatii cereau mai mult fata de cat cere CFR-ul, nu mai venea nimeni la ei, toata lumea se ducea la "maria sa CFR-ul" si ieseau ei in pierdere. Nici daca cer atat cat cere CFR-ul nu e bine... Laughing

Citat:
Ion Dobrișan este asociat la una dintre cele patru firme care desfășoară curse pe ruta Giurgiu-București și spune că prețul biletului nu este deloc mare în comparație cu cheltuielile pe care le are firma.

„Fiecare își face tariful cum vrea. Pe ruta Giurgiu-București majoritatea mașinilor care transportă călătorii sunt de patru stele, sunt mașini foarte scumpe, iar banii dați pe acestea trebuie să fie compensați.

Sunt cheltuieli de întreținere care nu se acoperă din încasări. Prețul nu este mare dacă luăm în considerare și faptul că prețul motorinei s-a scumpit”, a spus Ion Dobrișan.

Impreuna si cu ce am zis mai sus, singurele chestii care "ar face diferenta" intre firmele private si CFR ar fi 1. confortul si 2. timpul parcurs pe drum intre plecare si destinatie.

La primul punct, sunt, intr-adevar, firme care au dat bani grei pe autocare si midibuze noi, dar si unele firme care au dat bani, la fel, pe microbuze noi (sunt bani si aia). Primele au un plus in fata CFR-ului la capitolul confort, cele din urma au un minus prin prisma faptului ca nu ai un loc generos pentru bagaje. Au sa-mi sara in cap multi sa-mi spuna ca mai exista un minus la confort in dreptul privatilor, pentru ca incarca peste limita vehiculele. Vechea poveste. Iarasi, din vazute si traite, pe rutele sus mentionate nu se incarca vehiculele mai mult decat locurile disponibile, indiferent ca sunt midibuze sau microbuze. Aia cu "vehicule de patru stele" sincer mi se pare cam gogonata Laughing . Unele firme au niste jafuri la mana a doua nici de o margareta macar...

La al doilea punct, cu parere de rau, dar CFR-ul sta prost cu timpul in care te duce la destinatie. Prost de tot! Si aici nu mai este vina firmelor private, e vina celor care "au grija" de CFR, ca toate lucrurile "sa mearga ca la carte"... In exemplele mele am considerat drumul facut cu acceleratul... La naiba, e cel mai accesibil tren dupa personal si la care multi pot sa beneficieze si de reduceri generoase, lucruri care ar trebui sa atraga! N-am considerat trenurile rapid sau intercity, care aduc spor la confort si cica ar trebui sa aduca si la viteza, dar au preturi pe masura, si nici preturile reduse la accelerat, pentru ca sunt multi care nu sunt de-acord cu asta, am considerat doar cat da un om obisnuit in ambele circumstante: accelerat/privati...

Ei, as! Pe dracu! Ajung sa dau mai mult, in ideea ca merg cu rapidul in conditii de "confort si viteza", ca sa ajung sa stau pe drum tot atat timp cat stau cu acceleratul... Halal "atragere a publicului calator"...

Citat:
Podul de la Grădiștea, cel care făcea legătura, peste râul Argeș, între București și Giurgiu, s-a rupt în urmă cu șase ani. Circulația feroviară a fost întreruptă, iar cei care practicau naveta pe ruta Bucuresti-Progresu-Giurgiu, sunt nevoiți să facă un ocol prin localitatea Videle.

De ce n-au reparat, ma rog, podul asta?!? De ce n-au investit bani in reparatia, modernizarea si extinderea retelei feroviare?!? Ce anume ii opreste?!? Vreau sa merg si eu in Romania cu trenuri electrice de mare viteza, care fâșâie pe șine cu 300 la ora, nici nu le auzi si nici nu simti cand esti in ele...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 26 Mai 2011 08:31:33    Titlul subiectului: 143881

Kaustik a scris:
Nu cred ca este vorba despre lipsa concurentei, nu stiu ce vor sa zica ziaristii cu asta, nu stiu la ce se refera...
Nu cred ca se refereau la concurenta cu trenul, pentru ca ea nu exista; cred ca se refera la intelegerile anti-concurentiale, tip cartel, facute intre ei de patronii de maxi-taxi-uri care se "inteleg" asupra unor preturi pe care le adopta toti si astfel "forteaza" calatorii sa accepte acele preturi, vrand-nevrand...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GIURGIU Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community