Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 02 Iun 2011 17:13:13    Titlul subiectului: 144246

Nu, nici vorba... Statia Grozavesti are cota sinei la -11.50 m, iar statia Eroilor are cota sinei la -10 m. La o interstatie Grozavesti - Eroilor de aproximativ 1400 m (deloc scurta), diferenta de 1.5 m intre cele doua cote rosii produce o declivitate de... 0.06 grade... Mai mult decat imperceptibil, ca sa zic asa... Practic, cele doua statii sunt la aceeasi adancime. Deci, singurul motiv pentru care galeria dinspre Grozavesti urca este subtraversarea galeriilor spre Politehnica si atat...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zombie_ro



Data înscrierii: 30/Mar/2010
Ultima vizita: 07/Noi/2013
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 08:49:03    Titlul subiectului: Re: aaaaaaaaa 144288

sab a scris:
Cred ca zombie_ro se referea totusi la curbe, poate revine cu precizari..
Am fost ieri "pe teren" cu treaba prin zona Militari .... diferenta accea de nivel intre sine se afla intr-o curba intradevar, mai precis, venind dinspre Politehnica, inainte cu cateva sute de metrii de bifurcatia Liniei 1 intre M1-M3 (ca in schita).
Oricum vad ca s-a detaliat de colegii Kaustik si andrei11 situatia exacta de la fata locului Wink
Aceasi diferenta de nivel intre cele 2 sine ale lui M1 l-am observat si la iesirea din statia Dristor2 (tot intr-o curba) ...deci este clar ...asa cum s-a mai zis, este un artificiu folosit pentru a permite garniturilor de metrou sa ia curbe stranse.
Este marcat AICI traseul si bifurcatia comparativ cu situatia de la sol al M1-M3 (se vad cam greu dar se vad marcate liniile de metrou).



Denivelare sine M3.JPG
 Descriere:
Diferenta nivel sine M3 (distanta aproximativa-ochiometric)
 Mărime fișier:  59.41 kb
 Vizualizat:  de 13858 ori

Denivelare sine M3.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BuGabriel



Data înscrierii: 28/Mar/2011
Ultima vizita: 08/Noi/2023
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 18:21:05    Titlul subiectului: 144296

Există postate schițe (ca cea de mai sus) cu structura tunelurilor pe forum, inclusiv cele necirculate de public? Eu nu am găsit.
Îmi reamintesc că mai demult făcea cineva o declarație, ceva la TV în biroul său și avea o schiță a tuturor tunelurilor metroului în spatele său, inclusiv unele care legau magistralele ... sau cel puțin așa îmi aduc aminte (a fost cu mult timp în urmă).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 18:33:18    Titlul subiectului: 144297

Astfel de lucruri nu prea sunt publice.
Nici nu ar trebui sa fie. Tine de siguranta sistemului, a calatorilor, a circulatiei etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 18:53:48    Titlul subiectului: 144298

@kaustik.
Schita respectiva contine cel putin o "eroare" . M3 nu face stanga imediat dupa Municipal, precum este reprezentat acolo. Acest lucru m-a intrigat si am spus-o in repetate randuri pana acum.
Exista lucruri oarecum ciudate care insa pot fi explicate impreuna:
- de ce sensul spre Grozavesti al M1 nu merge lipit de tunelul M3 o bucata de vreme (pana in apropiere de Podul Cotroceni), ci se departeaza de el (oarecum brusc) imediat dupa iesirea din Eroilor? Nu ar fi fost mai simplu dpdv al executiei sa avem o excavatie mai mica (mai putin lata) si un tunel comun, o galerie simpla si una dubla, daca nu chiar o galerie cu 4 tuneluri lipite la intrarea in Eroilor ? De ce sa sap pe o latime mai mare ca sa umplu apoi cu pamant zona dintre cele doua galerii (galeria dubla si sensul M1 spre Grozavesti)? Shocked
-de ce, daca intalnirea celor doua magistrale are loc aproximativ in zona Pod Cotroceni, subtraversarea are loc abia la Municipal ? Nu este cam tarziu acolo? De la Pod Cotroceni era loc destul pana la Municipal..
- cel mai important..de ce apare in aceasta schita ca M3 face stanga pe sub strada Dr Leonte si nu merge oarecum drept pana la Gradina Botanica, ca acum ?
Dupa parerea mea toate acestea au o singura explicatie. S-a pornit la drum cu planul ca fosta ramura de Militari a M1 sa faca stanga imediat dupa Spital (asa cum apare in schita) si sa treaca prin gradina Palatului Cotroceni, pe la Leul si apoi drept pe sub Iuliu Maniu. Pentru acest plan, intr-adevar, intersectia era cam "din scurt" si s-a recurs la acea subtraversare in forma de parabola, cand ai impresia ca metroul se curbeaza foarte mult in plan vertical in acea zona a subtraversarii.
Tot pentru a compensa aceasta intalnire "din scurt" s-a recurs si la "artificiul" ca M3 actuala sa fie situata mai sus decat statia Eroilor si implicit sensul Grozavesti-Eroilor sa aiba mai putin de urcat pe distanta scurta de la subtraversare pana la statie.
Tot din cauza distantei scurte de la subtraversare pana la intrarea in statie nu a mai fost loc sa se faca o bretea pentru ca metroul de la Grozavesti sa poata intra si la linia 1, ceee ce a facut ca cca 4 ani sa avem la Eroilor o linie nefolosita chiar pe centrul statiei, o situatie, sa recunoastem nu tocmai obisnuita.
Ulterior Ceausescu (pentru ca pusese ochii pe palat) a schimbat traseul si avem acum acea curba pe sub Gradina Botanica, o statie Politehnica la 45 grade fata de Iuliu Maniu si o curba in zona Apaca pentru incadrarea sub bulevard. Nu mai spun ca traseul pe sub Gradina Botanica este mai lung si cel pe sub str Dr Leonte ar fi fost mai firesc si drept.
Tot in sensul unei modificari de ultima ora pare sa pledeze si despartirea celor doua sensuri ale M1. Cine stie zona poate ca a observat din metrou ca tunelul spre Eroilor "pare din alt film". Plus ca peretele "cu usi" dintre sensuri pare sa se continue, in timp ce sensul Grozavesti Eroilor incepe sa coboare.
Cel mai bun argument insa pentru aceasta teorie a modificarii de proiect cred ca este ce a postat subway guru aici in 05 martie ( pct 5 ) http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=200&t=1629 . Documentul este datat sfarsitul anului 1976, deci cam la un an si jumatate dupa inceperea lucrarilor la metrou. "Se vor restudia solutiile de racordare a tronsonului 3 Militari , evitandu-se lansarea scuturilor in zona Palatului Cotroceni ", ceea ce inseamna ca initial era altceva in plan. Nu stim insa ce apucase sa se execute deja in 1975 si 1976 din acest plan, dar refuz sa cred ca NIMIC in conditiile in care atunci ritmul era de cca 2 km pe an. Si nu cred ca se faceau 2 km dupa care santierul se muta, ci cred ca se ataca tot tronsonul simultan.

@zombie_ro Eu as lua cu rezerva ce este pe wikimapia. Iti dau un exemplu. Jonctiunea dintre M3 si M1 pe sensul spre D1 nu are loc in niciun caz la intersectia Ramnicu Sarat/Liviu Rebreanu (asa cum este acolo), ci mult mai devreme, la Matei Ambrozie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 21:52:26    Titlul subiectului: 144303

Abandonati va rog frumos sa mai faceti referiri la schita de mai sus, reprezinta o varianta de proiect care nu a fost niciodata luata in calcul, a fost pur si simplu o simpla varianta, asa cum facem si noi pe aici. Cand s-a construit in anii '970 primul tronson Timpuri Noi - Petrache Poenaru ( Semanatoarea ) s-a construit si o bucata din actuala M 3 pana la podul Cotroceni cu iesire expresa pe str. Ernest Juvara, deci nici vorba de varianta cu str Leonte Anastasievici. Apoi cand a venit vremea Militariului s-a inchis din nou sos Cotroceni si s-a sapat si pe sub Ernest Juvara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 22:25:49    Titlul subiectului: 144306

Am si eu cateva intrebari:

1. La Gara de Nord ce-i cu liniile de dupa (langa) statie? Odata un metrou s-a "format" chiar de aici,mergea spre Dristor2. Nu a influentat mersul/orarul celorlaltor garnituri?

2. De ce la Crangasi sunt trei linii in statie??

3. La Eroilor de ce se folosesc 3 linii? Cele care vin dinspre Republica si respectiv Anghel Saligny trag la aceeasi linie iar cele dinspre Dristor2 si Preciziei la linii diferite? Prea complicat,oamenii sunt derutati...

4. Care e logica ca M4 sa aiba traseu comun cu M1 pe tunel diferit?? Cat s-au chinuit sa sape inca un tunel intre aceleasi statii mai bine o faceau in alta parte. Plus ca la M1 nu anunta "Corespondenta cu magistrala 4". De ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 22:40:41    Titlul subiectului: 144308

Raspunsuri - scurte si la obiect :

1) Liniile de dupa statie de la GdN 1 au rezultat din modificarea proiectului initial al garii, modificare care s-a facut dupa mai bine de un an de cand incepuse santierul. Prin urmare ne-am trezit cu totii cu o mare groapa deja sapata, deja betonata, deja "ridicata" de la cota cea mai de jos, si in loc sa fie o groapa pur si simplu au montat si 4 linii. Cele 4 linii erau si in proiectul initial dar ar fi avut cu totul alt rol.
2) Crangasiul are 3 linii pentru ca in trecutul foarte indepartat al construirii metroului ar fi trebuit sa fie construita si o linie denumita de noi generic "Inelara Sud " si care ar fi trebuit sa se desparta din magistrala M 1 la Crangasi. Intre timp proiectul a fost abandonat, cel putin la nivelul anului 2011.
3) Da, asa este. De ce sa fie derutati ? Sunt indicatoare foarte multe si nu e derutat aproape nimeni.
4) M 4 si M 1 nu au traseu comun in zona Basarab - Gara, chiar de loc, nu se intalnesc nici o clipa. Exista o linie tehnologica care leaga cele 2 magistrale, dar asta e o alta discutie.
Corespondenta intre M 1 si M 4 este la Basarab, nu la Gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 23:34:39    Titlul subiectului: 144312

1. Ok,ms de informatie. Dar vad ca e si capat de linie cum ar fi,din moment ce se formeaza trenuri de aici...

3. Mie mi se pare aiurea. Era mai ok sa soseasca si trenurile dinspre Dristor2 si cele dinspre Preciziei la acelasi peron. Era asa mare inginerie oare? Ar fi fost mult mai simplu pt. oameni.

4. Stiu ca nu au traseu comun,tocmai de aceea zic. Doua trasee diferite intre aceleasi statii. Nicio logica...

Chiar,pe M4 cate garnituri circula in orele de varf?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 23:49:14    Titlul subiectului: 144313

1) E un fel de a spune ca se formeaza, cred ca de la GdN 1 pleaca / se retrag maxim 2 trenuri / zi. Nesemificativ.
3) E parerea ta si ti-o respect. Nu e a mea. Mie mi se pare simplu.
4) Am inteles unde e confuzia, sunt 2 statii complet diferite care nu au nici o legatura una cu alta, statia GdN ( M 4 ) si GdN ( M 1 ). Si statia Basarab este o statie cu totul speciala, metrourile care circula pe M 1 si M 4 circula pe trasee complet diferite, nu au nici un macaz unde sa poti schimba magistrala, in schimb au o pereche ( doua ) peroane comune pentru M 1 si M 4. Repet, nici un macaz si un peron ( cu 2 linii ) pentru o directie M 1 . M 4 si alt peron comun ( cu 2 linii ) pentru cealalta directie M 1, M 4.
Daca e nevoie, pot face si o schita, desi sunt convins ca exista schite pe forum cu statia Basarab.
Pe M 4 circula 3 garnituri iar in orele de varf 4. Mai multe nu incap, orice ai face. Dar 4 garnituri ptr 4 statii e arhisuficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 04:13:53    Titlul subiectului: 144315

sab a scris:
Schita respectiva contine cel putin o "eroare" . M3 nu face stanga imediat dupa Municipal, precum este reprezentat acolo. Acest lucru m-a intrigat si am spus-o in repetate randuri pana acum.
andrei11 a scris:
Abandonati va rog frumos sa mai faceti referiri la schita de mai sus, reprezinta o varianta de proiect care nu a fost niciodata luata in calcul, a fost pur si simplu o simpla varianta, asa cum facem si noi pe aici. Cand s-a construit in anii '970 primul tronson Timpuri Noi - Petrache Poenaru ( Semanatoarea ) s-a construit si o bucata din actuala M 3 pana la podul Cotroceni cu iesire expresa pe str. Ernest Juvara, deci nici vorba de varianta cu str Leonte Anastasievici.
Acea "eroare" dealtfel este si singura, in rest nu sunt erori majore. Asa este, galeria nu face stanga imediat dupa spital si, asa cum a spus si colegul andrei11, schita reprezinta o varianta a traseului interstatiei Eroilor - Politehnica, pe sub Dr. Leonte, traseu care insa nu s-a mai realizat din motivele binecunoscute. Dar aceasta schita nici nu poate fi exclusa total din calcule. De ce spun asta?

Prima sapa la metrou - cum se spune - s-a dat in 1975, iar primul tronson (Semanatoarea - Timpuri Noi) in lungime de aproximativ 8 km a fost gata si dat in exploatare cu calatori in 1979. Asadar, in 4 ani de zile, cei 8 km de galerii si cele 6 statii inclusiv "intersectia" dintre cele doua racorduri M1 - asa cum bine stim, M1 in proiectul initial era Industriilor - Republica, cu deviatia Eroilor - Gara de Nord - au fost realizate integral Exclamation

Intr-adevar, un calcul extrem de simplu ne spune ca in prima faza s-au realizat 2 km de galerii intr-un an, aceasta cifra dublandu-se in timp, dupa unele spuse. Santierul metroului a inceput de la Semanatoarea, mergand progresiv catre Timpuri Noi. Intre Semanatoarea si Grozavesti avem o interstatie cam de 1100 m, iar intre Grozavesti si Eroilor este o interstatie cam de 1400 m. Rezulta 2500 m de galerii. Pai de vreme ce constructia metroului a inceput in 1975 de la Semanatoarea, e clar ca in 1976 lucrarile deja ajunsesera la Eroilor, iar mare parte din infrastructura era realizata atunci cand "intaiul arhitect si constructor al tarii" a intervenit si a cerut "reexaminarea solutiei" de racordare a tronsonului Industriilor - Eroilor la tronsonul M1 in executie... Si daca s-au apucat concomitent de doua interstatii de cate 1 km fiecare - ceea ce cred ca defapt s-a si intamplat ca sa obtina cifrele astea record -, oricum am da-o, in 1976 lucrarile erau mult inaintate in ceea ce priveste interstatia in chestiune, iar muncitorii aia nu lucrau dupa ureche, urmau un proiect totusi... Oare ce proiect putea fi?...

Asta ma face sa cred ca avem de-a-face cu aceeasi "buba" care va fi mai tarziu si in situatia interstatiilor Victoriei - Basarab - Gara de Nord: lucrari avansate care au trebuit modificate din mers, intr-un final rezultand o incropeala. Eu sunt convins ca, in momentul in care s-a abandonat ideea traseului galeriilor pe sub Dr. Leonte, galeria "etajata" (acolo defapt e un pod subteran) era realizata, iar singura chestie pe care au putut-o modifica a fost traseul efectiv al galeriilor dupa "pod".

Dovezi:
- asa cum a remarcat colegul sab, intre Podul Cotroceni si intrarea in statia Eroilor este loc arhisuficient pentru "intersectie", totusi aceasta se produce foarte aproape de intrarea in statie;
- cine se uita cu mare atentie in galeria liniei 1 de pe peronul statiei Eroilor, o sa vada farurile trenului care se apropie cum apar de undeva din coltul dreapta jos, se vede apoi treptat trenul cum urca "podul", apoi coborand pentru a intra in statie; asta are o unica explicatie si anume ca galeriile M3 fac o usoara curba la dreapta (mergand catre Politehnica) pentru a se inscrie mai bine spre str. E. Djuvara;
- daca ar fi sa prelungesti liniile 1 si 2 catre Politehnica, acestea ar trece fix prin fata Spitalului Municipal, dar mai departe, daca ar merge in linie dreapta, ar trece pe sub case si pe sub ultimul bloc de pe sos. Cotroceni pana in Podul Cotroceni si ar rata intrarea pe str. E. Djuvara, deci clar galeriile formeaza o mica sicana stanga-dreapta (de cateva grade) pana la str. E. Djuvara.
- prelungirea liniilor 1 si 2 ar avea o singura si unica rezultanta, anume inscrierea perfecta pentru o curba prin fata spitalului spre str. Dr. Leonte, asa cum dealtfel este si in schita.

Pentru clarificare, am realizat o schita cu traseul real si initial al galeriilor interstatiei Politehnica - Eroilor, intre Podul Cotroceni si intrarea in statia Eroilor. Cu linie continua portocalie am figurat traseul galeriilor M3, cu linie continua galbena traseul galeriilor M1, iar cu linie punctata galbena, traseul initial al galeriilor M3 pe sub Dr. Leonte. Am asezat si statia Eroilor, asa cum este ea localizata sub parc. Ei, sab, schita raspunde intrebarilor tale "de ce...", cat de cat? Smile Bine, acum nu stiu daca am nimerit la milimetru traseul galeriilor, dar cam asa sunt...



interstatie.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.29 MB
 Vizualizat:  de 13668 ori

interstatie.png



varianta.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  361.54 kb
 Vizualizat:  de 13668 ori

varianta.PNG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 05:46:41    Titlul subiectului: 144319

Schita contine erori grave. Nu este buna. Voi reveni cu corectiile necesare. Liniile actualei M 3 sunt in permanenta paralele cu albia Dambovitei, cand se iese din statie se iese cu curba mare la dreapta pentru a putea sa fie paralele cu Dambovita. Podul subteran se afla undeva intre str Leonte si Heliport, nicidecum acolo unde l-ai plasat tu, Mai exact podul este unde M 3 trece peste "o cocoasa" - cocoasa care se vede clar cand te uiti dealungul peronului Eroilor spre Politehnica.
Tronsonul Petrache Poenaru - Timpuri Noi a fost atacat deodata in toate punctele, viteza aceea de 2 km / an este o viteza pur teoretica. La fel si tronsonul Timpuri Noi - Republica s-a construit deodata si nu pe sectiuni, rationament valabil si pentru Militari si M 2. A se vedea si M 4 precum si ramura lui M 3 din Balta Alba. Statia Politehnica a fost gata cu un an inaintea celorlalte statii din Militari datorita faptului ca practic statia a fost construita la suprafata si nu in subteran. De aceea a avut avans considerabil fata de restul Militariului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 07:18:13    Titlul subiectului: 144326

boy4ever a scris:
3. Mie mi se pare aiurea. Era mai ok sa soseasca si trenurile dinspre Dristor2 si cele dinspre Preciziei la acelasi peron. Era asa mare inginerie oare? Ar fi fost mult mai simplu pt. oameni.

4. Stiu ca nu au traseu comun,tocmai de aceea zic. Doua trasee diferite intre aceleasi statii. Nicio logica...
Cred ca mai simplu ar fi sa citesti ce s-a mai discutat (si s-a discutat destul pe ambele subiecte) sau sa faci o vizita in Bucuresti (daca nu ai facut-o) si sa te convingi singur care este situatia in teren. Asa, vorbind "din filme" este usor...
La primul subiect..Nu era deloc OK, datorita faptului ca se vine independent din doua directii diferite . Aceasta inseamna ca sunt sanse foarte mari ca unul din cele doua trenuri sa gaseasca peronul "tau" ocupat de trenul sosit din cealalta directie. In aceasta situatie se intampla ca metroul in care te afli sa stationeze "ca prostul" in tunel cateva minute si sa astepte eliberarea peronului.
Ti se mai pare OK sa stai in tunel degeaba ? Sosirea la linii diferite, dar ATENTIE, la acelasi peron (ceea ce face pentru oameni sa fie foarte usor) are rol de reglare a traficului. In timpul in care in varianta ta stationezi in tunel, in varianta actuala ajungi in statie, cobori si ai mari sanse sa iti continui calatoria, fie in directia in care merge trenul in care esti, fie in alta directie, daca schimbi la Eroilor. Simplu, nu ?
La al doilea subiect cu traseul dintre GdN si Basarab, la fel, iti recomand sa citesti ce s-a scris pe baza subiectului si apoi putem discuta.
Pe scurt...Cand s-a construit statia GdN1 nu se stia ca se va construi si M4, deci nu s-a tinut cont de aceasta noua magistrala. Ca atare, ulterior nu a mai existat decat solutia unei statii separate la GdN2 pentru M4. Aceasta a condus la mare "problema" a suprapunerii de o statie intre M1 si M4. Daca M4 se oprea la Basarab era altceva, insa daca s-a dorit sa ajunga la GdN si ulterior sa mearga mai departe spre sud este cu totul altceava...Traseul M1 se indreapta intr-o directie, M4 in alta directie.
Cum ai fi facut tu la GdN1 (o statie cu 2 linii) sa fie in acelasi timp o statie de tranzit pentru M1 si o statie terminus pentru M4? Shocked Presupunem ca s-ar fi putut racorda M4 la M1, deci nu tinem cont de configuratia macazelor sau alte lucruri de care a mentionat andrei11,
Deci tot ce s-a facut acolo, cu statii distincte este perfect logic. Singurul lucru care nu a iesit bine este corespondenta, dar faptul ca exista tuneluri dublate este absolut normal, data fiind situatia din teren.
Daca la constructia M1 s-ar fi stiut de M4 poate lucrurile ar fi iesit altfel, dar tot era nevoie fie de o statie suprapusa, fie de o statie cu cel putin 3 linii, ca la orice statie de jonctiune/separare a magistralelor (Eroilor/NG/Crangasi sau Basarab). Insa cum GdN1 nu a fost prevazuta decat cu 2 linii, nu a mai existat pentru M4 decat solutia unei statii distincte.


Ultima modificare efectuată de către sab la Sâm 04 Iun 2011 07:42:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 07:41:42    Titlul subiectului: 144327

Multumesc pentru lamuriri. Am inteles cu GdN1 insa la ce trebuia statie si pt M4? Trebuia ca aceasta magistrala sa inceapa de la Basarab si gata.

Iar cu Eroilor... se putea regla situata (daca trenurile soseau la acelasi peron) printr-un sistem electronic,si-asa tot trebuie sa existe un decalaj intre trenuri. Si daca nu se face la sosire tot se face la plecarea lor. Deci tot aia e.

PS stiu foarte bine situatia din teren,stau in Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 07:43:34    Titlul subiectului: 144328

Si dupa Basarab unde oprea ? Sau se oprea la Basarab ?
In anii de gratie 1975-1979 cand s-a construit statia Eroilor, sistemele de management al traficului nu erau asa avansate. Chiar si cu un sistem de management al traficului, daca se intalnesc doua trenuri tot trebuie sa stationeze unul pana la eliberarea liniei, nu are pe unde sa intre in statie..
De aceea toate intersectiile sunt facute la noi cu "al treilea peron". Una este sa stai in tunel si alta este sa stai acelasi timp in statie. Psihologic vorbind, stationarea in tunel iti creaza o stare neplacuta.
Doar la M6 se preconizeaza sa nu existe un al treilea peron la 1 Mai, dar vorbim de un viitor indepartat si de doua magistrale M4 si M6 care nu vor avea o frecventa foarte ridicata. Iar pana atunci tehnica mai evolueaza, poate se va putea circula si la noi la 90 de secunde. Insa chiar si 90 de secunde sa stai in tunel nu este OK. Nu mai spun ca in fapt nu sunt 90 de secunde, pentru ca mai exista si un macaz, care dureasa pana se amorseaza, iar trenurile au un "buffer" de siguranta, nu pot fi dirijate chiar la secunda.
PS. Un astfel de sistem am experimentat destul la Eroilor, cand M3 avea capatul acolo. M3 trebuia sa se coreleze cu M1 sa poata face rebrusment de la linia 1 la linia 2, timp in care un alt tren sosit de la Politehnica stationa in tunel, asteptand eliberarea peronului. Iar daca spui ca stai in Bucuresti poate iti aduci aminte de situatie (nu mai tarziu de acum 2 ani) si ai sa vezi ca nu era bine deloc. Iar acolo exista linia M3 separata de linia M1, daca ar fi fost acelasi peron...catastrofa.
Chiar si acum nu este bine, ca se intalnesc de cele mai multe ori ambele trenuri la Eroilor si unul trebuie sa stationeze in statie vreo 3 minute si jumatate... Nici macar cu 2 BM-uri, care sunt dotate cu sisteme moderne, nu se circula la intervale foarte mici intre ele..Este vorba si de siguranta traficului, iar Bucurestiul nu este NY sa fie nevoie de circulatie la 1 min intre trenuri. Statiile Eroilor si NG au rol de "buffer" si regleaza intervalele dintre trenuri. Una este sa vina 2 trenuri la 1 min intre ele si apoi sa astepti 7-8 min pana la urmatorul si alta este sa vina "tesute" unul M1 si altul M3 la intervale oarecum egale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 08:00:05    Titlul subiectului: 144329

O intrebare pe care multi cred ca si-au pus-o: dar nu era mai simplu de la bun inceput sa fi prelungit M1 pana la Laminorului, decat sa faca magistrala separata M4? Adica nu se puteau continua sapaturile spre Laminorului direct de la GDN 1? Ce rost avea sa faca magistrala separata pentru doar 4-5 statii? Sau nu permitea configuratia zonei prelungirea lui M1 pana la Laminorului? Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 09:08:03    Titlul subiectului: 144331

Problema e ca daca M1 s-ar fi prelungit, ar fi rezultat timpi mai mari de succesiune, avand in vedere ca nu prea au bani sa cumpere mai multe trenuri. Iar timpii mai mari de succesiune nu ar mai fi incurajat lumea sa foloseasca M1. Multi ar fi renuntat probabil si ar fi migrat catre masinile personale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 09:50:53    Titlul subiectului: 144335

ducu a scris:
O intrebare pe care multi cred ca si-au pus-o: dar nu era mai simplu de la bun inceput sa fi prelungit M1 pana la Laminorului, decat sa faca magistrala separata M4? Adica nu se puteau continua sapaturile spre Laminorului direct de la GDN 1? Ce rost avea sa faca magistrala separata pentru doar 4-5 statii? Sau nu permitea configuratia zonei prelungirea lui M1 pana la Laminorului? Confused
Despre care M1 vorbest?
M4 este o magistrala complet diferita, planificata separat si gandita sa se extinda mult spre sud, in timp ce M1 se vrea/vroia o magistrala "circulara".
In scurt timp M4 va avea 6 statii, cu perspectiva de a fi 8 in cca 2 ani... Surprised

Uite situatie actuala (probabil ca o stii, dar nu inteleg ce vrei sa spui cu prelungirea lui M1):



thmb-harta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.64 kb
 Vizualizat:  de 13602 ori

thmb-harta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 10:32:53    Titlul subiectului: 144337

sab a scris:
La primul subiect..Nu era deloc OK, datorita faptului ca se vine independent din doua directii diferite . Aceasta inseamna ca sunt sanse foarte mari ca unul din cele doua trenuri sa gaseasca peronul "tau" ocupat de trenul sosit din cealalta directie. In aceasta situatie se intampla ca metroul in care te afli sa stationeze "ca prostul" in tunel cateva minute si sa astepte eliberarea peronului.
Din punct de vedere al dispecerului, ai dreptate, insa din punct de vedere al calatorului, cred ca o inversare ar fi mai utila, pentru ca la Eroilor avem un peron larg si de regula pustiu deservit de doua linii care merg (pana la un punct) in aceeasi directie, si un peron ingust foarte aglomerat unde se asteapta alternativ trenuri distincte.
Daca de exemplu s-ar experimenta o inversare a sensurilor de mers (circulatie pe stanga, cum e intre NG2 si AS) ar fi mai util si mai limpede pentru calatori sa plece spre Militari de la linia 1, spre Gara de la linia 3, iar pe linia comuna 2 sa soseasca trenuri spre Unirii. Argumentul cu asteptatul in tunel nu prea tine, fiindca si in situatia de fata pe tronsonul comun se asteapta oricum, atat in tunel cat si in statii. Cred ca este mai degraba o problema de competenta a discpeceratului (sau sistemului ATO/ATP) decat de asezare a liniilor. In alte capitale europene se poate circula si la 15 secunde, in Bucuresti trebuie sa stea in statie pana are cale libera...

O alta propunere si mai interesanta ar fi daramarea peretelui de la linia 2 si activarea liniei 4, din spate, pentru o directie. In felul acesta, statia Eroilor ar avea 4 linii, fiecare deservind directia ei. Astept pareri, de ce nu se face acest lucru (intr-o vreme cand s-a lucrat la statie stiu ca se discuta asta)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 12:50:58    Titlul subiectului: 144348

@survola: da, cunosc reprezentarea M1 si stiu ca s-a dorit a fi retea circulara, insa daca te uiti pe harta practic avem si o "coada" in afara cercului si anume pe Dristor-Pantelimon, de aia zic, oare nu se putea face si de la Gdn pana la Laminorului o asemenea "coada", prelungire cum vrei sa-i spui, in loc de o magistrala separata?
Mie mi se pare un pic ridicola M4 in forma actuala, cu doar 4-5 statii atata vreme cat nu s-au gandit serios la continuarea ei si in partea sudica. Parca e atipica, nu se potriveste in peisaj, nu are legatura directa cu celelalte magistrale, schimbul ala facut aiurea la Basarab si nu la Gdn cum era normal etc.
Ca sa vezi ridicolul situatiei, au si numit statia Gara de Nord 2, desi acolo nu e niciun nod si nici posibilitate de transbordare. Pai trebuiau s-o lase tot Gara de Nord 1 si puneau doar indicatiile spre magistrale. Pentru ca aici nu e ca la Unirii, Victoriei sau Dristor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 14:55:53    Titlul subiectului: 144351

andrei11 a scris:
Schita contine erori grave. Nu este buna. Voi reveni cu corectiile necesare.

Schita este corecta si nu are nicio eroare grava. Dar totusi astept si schita ta, care sa-ti sprijine afirmatia Smile . Pana atunci, sa-ti explic de ce schita mea este corecta Smile .

1. Daca stai pe peronul "insular" al statiei Eroilor si te uiti in galerie spre Politehnica chiar in momentul in care vine trenul, o sa vezi cum acesta coboara "podul", face o usoara curba la stanga - sensul lui de mers - si, desi "botul" trenului aproape a tras la peron, ultimele vagoane inca mai sunt in declivitatea "podului". De aici rezulta ca de la intrarea in statia Eroilor (intrarea in statie nu coincide cu limita peronului, statia se termina cam unde este macazul dintre linia tehnologica din spatele peronului cu "arce" de la linia 2) pana la "podul" propriu-zis al lui M3 peste M1 nu sunt mai mult de 120 m Exclamation Pe schita am gresit cu cel mult 5 mm pozitia "podului", adica ar veni mai in spate putin, catre spital, cam pe unde este aleea aceea de intrare in spital, la coltul parcarii, nicidecum unde ai spus tu, la heliodrom...
2. Extrapoland punctul 1, trenul care vine dinspre Grozavesti la linia 3 inca are ultimele vagoane in subtraversarea "podului", desi "botul" este aproape la peron - trece macazul in "X" al liniei tehnologice din spatele peretelui si al liniei de legatura intre firele 1 Politehnica - Izvor si 3 Grozavesti - Izvor.
3. Trenul care pleaca de la Eroilor catre Politehnica, face o prima curba la dreapta, imediat la iesirea de la peron (nu din statie), apoi o alta curba la dreapta si apoi o curba mai "stransa" la stanga. Urmeaza o lunga linie dreapta si urmatoarea curba la stanga este curba de sub Gradina Botanica. Intre a doua curba la dreapta si "curba stransa" la stanga de pana la galeria dreapta catre gradina se afla "podul". Succesiunea de curbe, evident, este in oglinda pentru celalalt sens - dreapta pe sub gradina, linie, dreapta "strans", "pod", stanga, iar stanga, statia Eroilor.
4. Sa stii ca acea succesiune de curbe stanga-dreapta nu este chiar atat de "violenta". Ultima curba la stanga, inaintea liniei drepte catre gradina, are in grade cam cat are curba pe sub Botanica si aceasta din urma nu e deloc violenta, cum bine stim... Privirea umana poate fi inselatoare cateodata. O curba aflata la 100-200 m departare de un observator uman poate parea mai stransa privita de la inaltimea unui om, decat privita de undeva de sus. De-asta am tinut neaparat sa fac schita pe o imagine captura din satelit! Daca faceam una aproximativa, doar asa ca sa reprezint sicanele, atunci da, dar eu am vrut sa pozitionez cat mai bine galeriile subterane pe un plan de situatie reala. Repet, poate nu e facuta la milimetru (am stat 2 h ca s-o desenez si tot nu e suficient...), dar daca imi pun mintea si vrei, fac una la milimetru Smile .
5. O deviatie cu 2-4 grade hexazecimale de la un traseu drept (2 grade e o nimica toata pe o hartie) sunt suficiente ca sa ratezi pe teren peste cateva sute de metri sau 1 km intrarea sub o strada. Ce este arcul de cerc care face pe hartie racordul dintre doua drepte la un unghi de 176 de grade si curba care rezulta pe teren dupa acest desen? Nimic, abia sesizabila... Cum arata curba asta privita de un om de 1.80 inaltime de la o distanta de 200 m? Destul de "mare"...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 15:42:59    Titlul subiectului: 144352

Schita corecta. Voi posta si o alta schita, fara liniile tale, ca sa se observe mai bine traseele. Am preferat in prima faza sa scriu pe schita ta ca sa se vada diferentele.


6-4-2011 4-07-33 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  319.22 kb
 Vizualizat:  de 13541 ori

6-4-2011 4-07-33 PM.jpg



6-4-2011 5-38-56 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.86 kb
 Vizualizat:  de 13530 ori

6-4-2011 5-38-56 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 17:24:14    Titlul subiectului: 144353

Argumentul vostru cu stationarea in tunel si efectul psihologic creat este ridicol, altul mai plauzibil nu exista? Daca acesta este motivul real atunci ca solutie ar fi stationarea in statia anterioara. Mare branza... Mai degraba cred ca sunt incapabili,lenesi,neinteresati,caracterul tipic al romanilor. Daca au hotarat ca M1 si M3 sa aiba traseu comun intre Eroilor si NG,pai sa aiba! Pacat ca angajatii Metrorex au salarii asa mari!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 21:18:48    Titlul subiectului: 144356

ducu a scris:
O intrebare pe care multi cred ca si-au pus-o: dar nu era mai simplu de la bun inceput sa fi prelungit M1 pana la Laminorului, decat sa faca magistrala separata M4? Adica nu se puteau continua sapaturile spre Laminorului direct de la GDN 1? Ce rost avea sa faca magistrala separata pentru doar 4-5 statii? Sau nu permitea configuratia zonei prelungirea lui M1 pana la Laminorului? Confused
Intrebarea..nu cred ca si-a pus-o nimeni in afara de tine.... Very Happy
Si cum prelungeai tu M1 spre Laminorului, cand Laminorului este in directia opusa fata de GdN si Basarab ? Mergea metroul in marsalier ? Laughing
boy4ever a scris:
Argumentul vostru cu stationarea in tunel si efectul psihologic creat este ridicol,altul mai plauzibil nu exista?
Pai ti l-am dat. In loc sa stationezi in tunel sau in statia anterioara (cum vrei mai nou), in acel timp ajungi deja la Eroilor. Ce este asa de neinteles ? De ce sa stationez degeaba, indiferent unde ? Castiga si calatorul vreo 2 minute, care pot insemna exact legatura spre Militari daca sosesti de la gara sau "vitavercea". Pierderea legaturii inseamna cca 8 min de asteptare pentru un nou metrou. Sau ai gasit si vreun soft sa corelezi metroul care vine de la gara cu cel care merge in Militari ? Laughing
Nu inteleg de ce ti s-a pus pata pe cele doua peroane, mai ales ca nu trebuie sa urci vreo scara si poti alege orice metrou care vine/pleaca mai repede, daca mergi pe tronsonul comun.
Daca te luai de Crangasi intelegeam, ca acolo erau proiectate doua peroane distincte spre GdN, atat cel actual cat si cel nefolosit. La fel si la NG actual, trebuie sa faci o alegere spre ce peron sa te indrepti daca mergi la Unirii. Insa la Eroilor chiar este foarte bine gandita statia. Pacat ca nu s-a putut face ceva asemanator si la NG, dar aste este rezultatul cand schimbi planurile din mers si improvizezi.
boy4ever a scris:
Daca au hotarat ca M1 si M3 sa aiba traseu comun intre Eroilor si NG,pai sa aiba!
Pai chiar au.. Laughing Insa au peroane distincte la Eroilor si NG...Sau vezi vreo "revolutie" si la NG ?
survola a scris:
in timp ce M1 se vrea/vroia o magistrala "circulara".
M1 nu s-a voit niciodata a fi o magistrala circulara, ci doar o sarmana axa E-V cu doua ramuri. Ulterior s-a luat decizia sa ajunga si la GdN pentru ca sa existe o legatura de metrou cu gara. (Alte linii gen M4 nu erau in plan prin 1977, asa ca s-a ales solutia ocolita prin Crangasi)
In 1986, printr-o decizie inca de neinteles, Ceausescu a hotarat sa prelungeasca M1 cu M3 ramura de nord (care trebuia sa fie magistrala distincta) si asa ne-am ales cu o struto-camila, o magistrala care strabate centrul si in acelasi timp este si o semiinelara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 23:26:09    Titlul subiectului: 144362

sab a scris:
In loc sa stationezi in tunel sau in statia anterioara (cum vrei mai nou), in acel timp ajungi deja la Eroilor. Ce este asa de neinteles ? De ce sa stationez degeaba, indiferent unde ? Castiga si calatorul vreo 2 minute, care pot insemna exact legatura spre Militari daca sosesti de la gara sau "vitavercea".
E acelasi lucru,fie ca astepti in statia anterioara sau la Eroilor. Ma rog...
sab a scris:
Sau ai gasit si vreun soft sa corelezi metroul care vine de la gara cu cel care merge in Militari ? Laughing
Ti se pare ceva chiar atat de complicat? Totul poate fi semaforizat. Si de corelat trebuie metrourile dinspre Dristor2 si Preciziei.

In fine, eu doar mi-am exprimat anumite nedumeriri si va multumesc pt. raspunsurile oferite Smile

Ceea ce n-o sa inteleg insa niciodata este tunelul M4 dintre Basarab si Gara de Nord. Absolut nicio logica. Puteti sa ma si bateti Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Următoare
Pagina 24 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community