Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de tramvai aradeana
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 22:47:19    Titlul subiectului: 142018

Ma intreb oare daca era necesara si plasare celei de a doua statii, in conditiile in care oricum era o distanta suficient intre doua statii de tramvai (spre exemplu, Podgoria-Polivalenta)...ca sa nu se repete povestea statiei Podgoria - Banc Post unde tramvaiul nici nu este pornit bine si deja trebuie sa opreasca in urmatoare statie. Dar poate statie unde oprea linia 3 la Bou Rosu a fost mutata dupa colt - si atunci se pot numara doua statii in distanta Bou Rosu si podul Decebeal - Aradul Nou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 14:44:10    Titlul subiectului: 142250

Tara de ciorditori... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/arad/Doi_tineri_sunt_cercetati_dupa_ce_au_vrut_sa_fure_liniile_de_tramvai_din_cartierul_Gai_0_457154299.html

"Doi tineri sunt cercetați după ce au vrut să fure liniile de tramvai din cartierul Gai

5 aprilie 2011

Autor: Ana Maria Loga

Arad

Cei doi aveau de gând să vândă liniile pe bani grei

Au ajuns în atenția poliției după ce au fost prinși în flagrant în timp ce vroiau să fure mai multe plăci de fixare de la liniile de tramvai dezafectate din cartierul arădean Gai.

Cei doi tineri, cu vârsta de 15, respectiv 29 de ani avea de gând ulterior să vândă plăcile pe bani frumoși, la fier vechi. Planul lor însă nu a putut continua, pentru că au fost văzuți de un echipaj de poliție.

Pe numele celor doi suspecți, polițiștii au întocmit imediat actele premergătoare pentru începerea urmării penale. Tinerii sunt acuzați de furt calificat."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2011 06:17:38    Titlul subiectului: 206 143379

Adevărul în editia de Vineri 6 Mai 2011 a scris:
Strada Renașterii din Micălaca va intra în reparații. Tramvaiele și mașinile circulă acum cu dificultate.
Claudia Untaru

Primăria a atribuit licitația organizată acum pentru desemnarea firmei care să se ocupe de modernizarea străzii Renașterii. La licitație s-au prezentat patru firme, iar câștigătoare a fost ICIM. Contractul a fost semnat la o valoare de 4.469.038,36 lei.

Astfel, micălăcenii vor avea parte în curând de o stradă demnă de un oraș de rangul Aradului. După ce ani la rând administrația anunța reabilitarea străzii Renașterii și aloca fonduri cu această destinație, sau organiza și licitația pentru constructor și tot degeaba, acum situația pare să se schimbe. Strada este împracticabilă de ani de zile, iar mașinile abia dacă mai pot circula din cauza gropilor.

La fel și tramvaiul în zona respectivă circulă cu dificultate. Proiectul va cuprinde repararea carosabilului, a liniei de tramvai, a trotuarelor și a canalizării pluviale.

„Lucrarea va demara, cu siguranță, în cursul acestui an și va dura 10 luni”, spune Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 20:46:06    Titlul subiectului: 144164

Fata de acum patru ani de la precedenta mea vizita din Arad infrastructura dpentru tramvaie s-a modernizat in multe zone. Prezint cateva poze cu infrastructura de tramvai pe bulevardul Revolutiei, in zona Primariei. Referitor la semafoare, acestea nu mergeau sambata respectiva de la Gara inspre Piata Romana din cauza maratonului Bekescsaba-Arad-Bekescsaba. Erau postati politisiti care dirijau circulatia. Intr-adevar am constatat si eu ca tramvaiele nu au viteza mare pe noile sine, spre deosebire de Timisoara.


Arad, 21 mai 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.79 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 013.jpg



Arad, 21 mai 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.41 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 014.jpg



Arad, 21 mai 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.96 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 015.jpg



Arad, 21 mai 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.54 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 026.jpg



Arad, 21 mai 027.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.48 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 027.jpg



Arad, 21 mai 082.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.67 kb
 Vizualizat:  de 23213 ori

Arad, 21 mai 082.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 20:49:44    Titlul subiectului: 144165

Mi-au placut mult cum au reusit sa integreze infrastructura cu specificul zonei (pozele 1-2). De asemenea o parte din spatiul verde dintre linii, de pe bulevardul Revolutiei a fost transformat in parcare (poza 3).


Arad, 21 mai 042.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.82 kb
 Vizualizat:  de 23212 ori

Arad, 21 mai 042.jpg



Arad, 21 mai 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.62 kb
 Vizualizat:  de 23212 ori

Arad, 21 mai 024.jpg



Arad, 21 mai 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.81 kb
 Vizualizat:  de 23212 ori

Arad, 21 mai 025.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 21:00:50    Titlul subiectului: 144167

Tot la capitolul infrastructura ca o noutate pentru mine, pe Calea Iuliu Maniu, la o statie de Podgoria este un pod, tramvaiul trece pe pod. Avem linii de tramvai si pe sub pod, este si un depou de tramvaie langa calea ferata. De la linia de tramvai care trece pe sub pod se face o linie care merge pe breteaua de acces la pod (pozele 3-4) si se uneste cu linia de tramvai de pe Calea Iuliu Maniu (pozele 1-2). Nu cred ca mai este in alt oras din tara acest lucru, mai inedit pentru mine.


Arad, 21 mai 069.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.17 kb
 Vizualizat:  de 23208 ori

Arad, 21 mai 069.jpg



Arad, 21 mai 070.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.13 kb
 Vizualizat:  de 23208 ori

Arad, 21 mai 070.jpg



Arad, 21 mai 071.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.3 kb
 Vizualizat:  de 23208 ori

Arad, 21 mai 071.jpg



Arad, 21 mai 072.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.12 kb
 Vizualizat:  de 23208 ori

Arad, 21 mai 072.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 22:01:23    Titlul subiectului: 144179

Explicatia e simpla, guest. Smile Liniile care merg in partea de est a municipiului au un traseu mai aparte. Linia 7 merge pe pod si se intoarce pe sub pod (dupa ce face traseul prin cartierul Micalaca), iar linia 18 merge invers. Pe pod mai circula liniile de Vladimirescu-Ghioroc: 9,10,11,12.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 08 Iun 2011 22:05:45    Titlul subiectului: 144470

"Strada Renașterii din cartierul Micălaca a intrat în lucrări de reabilitare. Investiția are în vedere modernizarea infrastructurii pentru tramvaie, realizarea sistemului de canalizare pluvială, reabilitarea carosabilului și trotuarelor precum și a iluminatului public.
Valoarea lucrărilor este de 4 470 000 lei, finanțate de la bugetul local, iar termenul de execuție este de 8 luni.
Executantul lucrării este SC ICIM SA.
Începând de luni 13 iuni, pe perioada lucrărilor, Compania de Transport Public va întrerupe circulația tramvaielor pe str.Renașterii și Voinicilor"

Sursa: comunicat oficial al Primariei Arad.

Inca nu a aparut niciun anunt pe siteul CTP privind modificarile in circulatia tramvaielor. Mai mult ca sigur NU vor fi reintroduse liniile 8 si 17, iar in consecinta vom calatorii din Micalaca nu vor mai avea varianta inconjuratului cu un singur tramvai. Transbordarea la Podgoria va deveni obligatorie. Cel putin nu cred ca vor introduce cele doua linii pe perioada de vara. Din toamna poate vom vedea cateva tramvaie de linia 8, asa ar fi totusi logic. Prin urmare, linia 7 va intoarce in Vama Micalaca, iar linia 18 in bucla Billa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 09:51:02    Titlul subiectului: 145148

guest a scris:
De asemenea o parte din spatiul verde dintre linii, de pe bulevardul Revolutiei a fost transformat in parcare (poza 3).
Nu vreau sa zici ca sunt rau si te critic, dar pentru o mai buna intelegere eu zic ca e important sa stim cum stau lucrurile in acea zona. Acea parcare exista acolo intre linii de ani buni (nu s-au adus modificari esentiale), cu mult inainte de asa zisa reabilitare.

Modificarile aduse, care daca se cauta bine prin forum au fost deja prezentate, sunt urmatoarele:
- mutarea statiilor din sistem "inainte de intersectie" in "dupa intersectie" pentru o siguranta sporita a pietonilor. Exceptie de la acest lucru fac statiile Gara Arad si Teatru (daca sunt si altele, rog colegii forumisti sa ma ajute) unde au ramas pe vechile amplasamente, dar au fost modernizate si ridicate la nivel cu scarile tramvaielor.
- liniile au fost complet schimbate, chiar daca pe Bd Revolutiei acestea au fost deja schimbate in anii '90. Cu toate ca exista posibilitatea tramvaielor de a prinde viteza pe aceste portiuni (infrastructura o permite), s-a ales probabil ca vitezele sa ramana aceleasi, mai ales datorita semafoarelor dese pe Bd Revolutiei si pana in Pta Garii.
- adaugare de macaze automate pe tronsoanele reabilitate. Exceptie face Pta Sporturilor (Polivalenta pentru localnici - de fapt zona podului unde ai facut si tu poze) unde cu toate ca s-a lucrat intens acolo acum aproximativ 2-3 ani, macazul a ramas tot manual
- s-a schimbat sistemul de dilatare a sinelor - cineva mai priceput cu aceste sisteme iti va putea prezenta mai in detaliu.
- pe Bd Revolutiei s-au montate stalpi de iluminare si suport pentru firele de tensiune de culoare verde, extrem de bine "camuflate" in mediul zonei
- in majoritatea statiilor s-a renuntat la vechiul chiosc de bilete si s-a instalat acel sistem de tichete valabile 60 min prezentat in alt thread.

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 16:51:36    Titlul subiectului: 145170

Nu s-au mutat inainte de intersectie nici statiile Crisan si Autogara veche (Atrium Center). In primul caz, pentru ca statia Primarie a fost mutata dupa intersectie, distanta dintre cele doua statii pe sensul spre Podgoria este foarte mica. Pe celalalt sens, s-a creat o oprire in plus! Adica tramvaiele oricum opresc la semafor, orice viteza ar lua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 22:23:23    Titlul subiectului: 145522

Statia Crisan a fost oarecum inutila, putina lume folosind-o pentru altceva decat schimbat tramvaie... Din pacate in Arad tramvaiele oricum opresc complet inutil, din moment ce mult promisul sistem de unda verde la tramvaie a fost o poveste la fel de frumoasa ca si cea cu pista pentru biciclisti sau gazonul dintre liniile de tramvai...
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 23:24:37    Titlul subiectului: 145526

În urma dezbaterii publice despre transportul în comun ce a avut loc la primărie aproximativ acum un an, la care am participat și eu, mi s-a spus că unda verde va fi implementată la finalul lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai 3.
_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 25 Sep 2011 13:52:43    Titlul subiectului: 148967

Strada Renasterii e aproape gata d.p.d.v. al infrastructurii de tramvai. Impresia mea este ca s-a lucrat si duminica dimineata la firul de contact, deoarece azi am vazut ca este mai intins decat era ieri. A fost facut si racordul cu Radnei spre oras, cel spre Vama fiind deocamdata neglijat.
Din cate am observat ar mai fi niste finisaje de facut la peroanele statiilor, dar nu vad de ce nu s-ar putea da drumul circulatiei inca de marti (luni probe). Interesant cum pe Renasterii s-a lucrat la foc automat pe cand in Centrul Vechi o lucrare inceputa mai demult nici acum nu este gata. Se pare ca montatul unor dale de pavaj tine cu saptamanile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 26 Sep 2011 20:20:18    Titlul subiectului: 148992

Maine (marti) se fac probe pe Renasterii. Nu cred ca vor fi probleme, in functie de cum se termina peroanele statiilor cred ca se va da drumul circulatiei, poate chiar de maine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Ian/2021
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 08:34:01    Titlul subiectului: 149832

Strazile Dornei si Preparandiei sunt in proportie de 95% gata, mai trebuie pus firul care ar dura maxim 1 saptamana.
Cateva poze facute vineri. Dornei spre Piata Romana si Preparandiei spre Biserica Sarbeasca.



PA200083.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.74 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200083.JPG



PA200084.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.22 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200084.JPG



PA200085.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.98 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200085.JPG



PA200086.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.99 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200086.JPG



PA200087.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.57 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200087.JPG



PA200088.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.3 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200088.JPG



PA200089.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.31 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200089.JPG



PA200090.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.17 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200090.JPG



PA200091.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  149 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200091.JPG



PA200092.JPG
 Descriere:
Aparat de dilatare
 Mărime fișier:  115.28 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

PA200092.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Ian/2021
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 08:34:53    Titlul subiectului: 149833

Biserica Sarbeasca


PA200093.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.11 kb
 Vizualizat:  de 22253 ori

PA200093.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
muhle



Data înscrierii: 20/Iun/2009
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 20
Locație: Almere (Olanda)

MesajTrimis: Sâm 12 Noi 2011 20:54:50    Titlul subiectului: 150270

Two pictures, picture 1 OLD, picture 2 NEW.

Picture 1 is made on 27-01-2008.

Picture 2 is made on 12-10-2011.



27-01 13 Arad Dornei straat.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.88 MB
 Vizualizat:  de 22088 ori

27-01 13 Arad Dornei straat.JPG



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.36 kb
 Vizualizat:  de 22008 ori

5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2011 11:44:20    Titlul subiectului: 151192

Deschiderea circulatiei pe strazile Dornei si Preparandiei, in oficiosul online al administratiei aradene.

http://arq.ro/tronsonul-piata-romana-piata-sarbeasca-si-cladirea-preparandiei-finalizate-foto/

"Tronsonul Piața Romană – Piața Sârbească și clădirea Preparandiei, finalizate! (FOTO)

20 Dec, 2011 | 20:05 | Corina Huțan | Niciun comentariu | 122 vizualizari

Inaugurarea tronsonului Piața Romană – Piata Sarbească și clădirii monument istoric Preparandia a avut loc marți, 20 decembrie.

Cu primarul în tramvai

Odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii Centrului Vechi a fost reluată circulația tramvaielor între Piața Romană și cartierul Faleza Sud. Pentru a se convinge că totul este în regulă, primarul Aradului a făcut un tur cu tramvaiul. „Am inaugurat cele două linii de tramvai, Preparandiei și Dornei și, evident, două străzi. Am făcut un tur cu tramvaiul pe cele două magistrale ale Municipiului Arad. Se comportă foarte bine atât tramvaiul cât și linia de rulare. Astfel, putem spune că s-au finalizat lucrările pe cele zece străzi care au cuprins acest proiect în zona istorică. Săptămâna aceasta vom merge și la Podul Traian, tot o componentă a acestui mare proiect. Sunt bucuros de această realizare” – a precizat Gheorghe Falcă.

Edilul șef a precizat că, prin această realizare, peste 72 % din rețeaua de linii de tramvai din Municipiul Arad a fost modernizată. “Evident, vom continua având un nou tronson în apropiere de finalizare, cel de la P-ța Romană până în intersecție cu Calea Timișorii cu Ștefan cel Mare” – a declarat Falcă.

Muzeu în clădirea Prepandiei

La inaugurarea clădirii Preparandiei au participat reprezentanții Complexului Muzeal Arad și alte personalități care de-a lungul timpului au studiat istoria Preparandiei, rectorii celor două universități arădene, directorul Liceului Pedagogic Dimitrie Tichindeal – instituția arădeană de învățământ care continuă bogatele tradiții ale Preparandiei, numeroși oameni de cultură, constructorul și consultantantul proiectului. „Am făcut un gest extraordinar în Mun. Arad aducând istoria la suprafață. În urmă cu câțiva ani am luat decizia să cumpărăm această clădire. E adevărat că a fost o decizie contestată de mulți oameni dar, pe fonduri europene, am reușit să o readucem la viață. Pe viitor sperăm să o transferăm muzeului și să devină punct de întâlnire a învățământului românesc. Mă bucur de prezența oficialităților din municipiul și județul nostru care ne-au ajutat să atingem acest lucru. Sunt bucuros de realizare din punct de vedere tehnic și vreau să le mulțumesc constructorului și consultantului” – a declarat primarul Aradului.

Și Peter Hugel, directorul Complexului Muzeal Arad s-a declarat extrem de fericit de această realizare și spune că este un gest foarte important pentru Arad faptul că Primăria a decis reabilitarea clădirii Preparandiei. “Există șanse mari ca centrul vechi să revină în poziția pe care o merită în cadrul urban arădean. Interesul comun este mare și merită să folosim această șansă și să facem o școală arădeană. Anul viitor ar fi păcat să ne facem de râs la 200 de ani de Preparandia. Ne vom consulta dar vrem să avem un loc plin de viață, nu doar un muzeu fără activitate. Vrem să vină copiii, să avem tot felul de acțiuni pentru și cu tineri” – a spus Hugel.

În încheiere, primarul Falcă a precizat că au început deja pregătirile pentru anul 2012 când se împlinesc 200 de ani de învățământ în limba română în Municipiul Arad. “Împreună cu un număr important de oameni vom constitui, între Crăciun și Anul Nou, echipa care va pregăti evenimentele anului 2012, atât legate de Preparandia cât și de Goldiș, care va împlini 150 de ani dar și de activitățile care au fost făcute de oamenii ce au contribuit la istoria României și, evident, a Aradului” – a încheiat Gheorghe Falcă."


Dupa cum se poate observa, plimbarea oficiala s-a facut cu vagonul M8S 1003, cel care a trecut anul acesta printr-o reparatie destul de serioasa.

De joi incep probele cu tramvaie pe podul Traian si in cartierul Aradul Nou!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2011 21:38:41    Titlul subiectului: 151313

Probele de incarcare pentru podul Traian. Au fost utilizate opt vagoane, patru GT8 (1853,1863,1864 si 1865), respectiv patru M8S (1003, 1006, 1016, 1019). Vagoanele au dat cu spatele de la/pana la Piata Romana pentru ca lucrarile de pe Calea Timisorii nu sunt finalizate.
http://www.arq.ro/din-23-decembrie--ma--inile-pot-circula-pe-podul-traian--foto-video-

Din 23 decembrie, mașinile pot circula pe Podul Traian (FOTO-VIDEO)

Primarul Gheorghe Falcă, alături de proiectanți, consultanți, constructori și consilieri locali a asistat la efectuarea testelor de rezistență la încărcarea Podului Traian după reabilitare. Pentru că rezultatele au ieșit foarte bine, șoferii vor putea circula, în regim de șantier, pe ruta Calea Romană - Pod Traian - Calea Timișorii. Opt tramvaie pe pod În 22 decembrie s-a tăiat panglica pentru a trece cu gabaritul propus încercării rezistenței Podului Traian. Astfel, pentru a testa rezistența podului s-au făcut măsurători de deformație a acestuia sub încărcări reale din tramvaie. În prima fază, pe pod au circulat opt tramvaie, după care mijlocul podu lui a fost încărcat cu patru tramvaie iar în a treia situație au fost așezate patru tramvaie, la capetele podului. „Vom compara rezultatele cu valorile calculate, să vedem dacă se încadrează în limitele normale sau nu, dacă putem da drumul la circulație sau nu” - a declarat consultantul Iuhasz Csaba. Trafic auto, în regim de șantier Primarul Gheorgh e Falcă a precizat că, ținând cont de istoria pe care o are acest pod, este foarte importantă reabilitarea sa, p relungind astfel viața construcției care are o vechime de 100 de ani. „Sunt sigur că rezultatele probelor vor fi pozitive și vom da drumul la circulația pe pod a autoturismelor, în regim de șantier, pentru că stânga - dreapta, prin proiectul BERD 2, avem lucrări care vor avea termen de finalizare primăvara anului 2012” – a declarat Gheorghe Falcă, primarul Aradului. De aceea, în condiții de șantier, șoferii pot trece Podul Traian mult așteptat de toți cetățenii Municipiului Arad. „Sunt bucuros de realizare mai ales pentră că, dacă vă aduceți aminte, a fost o luptă în CLM când am aprobat studiul de fezabilitate. Au fost oameni politici care s-au opus reabilitării acestui pod. Consilierii au înțeles că au această datorie față de Arad iar astăzi inaugurăm o reabilitare a unui important monument istoric din județul Arad” – a încheiat Falcă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 21:47:53    Titlul subiectului: 153558

Intr'o schema a retelei de tramvai din Arad realizata in 1993 de Blickpunkt Strassenbahn apar cateva linii pe care nu le-am mai gasit in alte scheme mai noi. Nu am fost niciodata la Arad, deci nu stiu deloc orasul, insa nu am vazut nici pe forum ceva despre aceste linii, nici macar poze cu acele tronsoane.
1. In imaginea de mai jos, in stanga apare o linie simpla cu o bucla de intoarcere. E posibil ca de atunci sa nu mai fi fost folosita, pentru ca nu apare vreun traseu de tramvai pe acolo. Era o linie de calatori sau era ceva industrial?
2. Mai sus apare o intersectie cu niste linii care vin de nicaieri si nu duc niciunde, dar sunt legate de retea printr'un macaz. Este o parte dintr'o linie veche sau tot ceva industrial? Linia e dubla, deci pare mai curand o linie dezafectata.
3. Din schemele mai vechi, inclusiv cea de mai jos, apar in dreapta doua bucle de intoarcere, una pe str(?) Voinicilor. Mai recent, liniile au fost unite (este un pod acolo?). Mai exista buclele vechi de intoarcere?
4. Inainte de podul peste calea ferata de langa depoul Ghioroc, pe partea cealalta a caii ferate apar niste linii care formeaza un "3unghi" de intoarcere, plus o linie care, daca n'ar fi intrerupta de calea ferata, ar corespunde cu linia spre depoul Ghioroc. A fost vreodata capat de linie acolo in 3unghiul acela? A traversat vreodata tramvaiul calea ferata la nivel?
5. Dintr'un mesaj de mai sus, rezulta ca linia din cartierul Gai e dezafectata. Este cumva vorba de linia din stanga? S'a desfiintat sau se modernizeaza?
Repet, nu am fost in Arad, deci nu stiu orasul, dar vad cum in toata tara reteaua de tramvai se micsoreaza Sad



Arad 1993_BS.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.26 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

Arad 1993_BS.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 22:55:27    Titlul subiectului: 153562

1. Acea linie simplă din stânga se racorda în cartierul Confecții, între stațiile Căpitan Ignat și Confecții, și era folosită în scop industrial, circulând pe ea vagoneți. Îmi aduc aminte că în anii dinainte de 2000 încă existau stâlpii de la catenară și porțiuni de linie ce nu era scoasă.

2. Acea intersecție de linii există și astăzi, aflată între stațiile UTA și Atrium. Sunt două linii de ecartament normal ce ies (de jos în sus pe hartă) din curtea de la ASTRA Vagoane Marfă traversând liniile de tramvai. A treia linie (cea din dreapta care se racordează la cea de tramvai este de ecartament de 1 metru și a fost folosită pentru ieșirea din fabrică a tramvaielor Timiș reconstruite). Actualmente este acoperită cu asfalt iar macazul a fost scos în urma reabilitării infrastructurii.

3. Bucla de întoarcere de pe strada Voinicilor era folosită pentru întoarcerea tramvaielor de liniile 5, 7, 8, 13 și CET, iar cea de pe Bulevardul Nicolae Titulescu pentru tramvaiele de liniile 17, 18 și 160. În data de 17 octombrie 2003 a fost inaugurat un pasaj pe sub calea ferată Arad - Timișoara, bucla de la Voinicilor fiind astfel desființată. Circulația, în prezent, prin acea zonă se desfășoară astfel: linia 18 pe sensul de mers Billa - Renașterii - Podgoria - Piața Romană, iar pe celălalt sens linia 7 cu traseul Billa - Universitate - Podgoria - UTA - Făt-Frumos.

4. Triunghiul se folosea probabil pentru încărcarea vagoanelor de marfă, acolo fiind și în zi de azi o balastieră.

5. Linia din Gai nu a fost dezafectată. În anul 2011 s-au făcut niște mici reparații înlocuindu-se linia veche cu linie recuperată din alte cartiere unde s-a montat linie nouă, însă calitatea lucrării din Gai lasă de dorit, fiind sudată și nepolizată cum trebuie, adăugate șuruburi în locurile unde s-a efectuat sudura și lipsa șuruburilor de prindere a șinei în traverse. Catenara a rămas aceeași. Observ că în trecut circulația în acel cartier era asigurată de linia 4 cu traseul Gai - UTA - Căpitan Ignat. În prezent, traseul folosit este al liniei 6: Gai - UTA - Podgoria - Piața Romană.

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 23:02:36    Titlul subiectului: 153563

Multumesc pentru informatii.
Legat de triunghiul de la Ghioroc nu ma refeream la triunghiul unde e capatul de linie si vechea intersectie cu liniile spre Radna si Pancota, ci la schema din imaginea atasata (dreapta-sus), chiar langa podul de langa depoul Ghioroc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 23:03:08    Titlul subiectului: 153564

Raspuns la punctele 1-5:

1. Linia respectiva era una industriala ce intra in curtea unei fabrici (cred ca Aradeanca), insa menirea ei era pentru a facilita transportul de nisip si pietris de la balastiera Sambateni. Transportul se facea cu vagoane speciale, o poza alb-negru cu unul pe strada Cocorilor exista aici pe forum. Racordul a fost dezafectat dupa ce a fost modernizata linia pe sectorul Capitan Ignat - Piata UTA, ce include strada Cocorilor. Mai multe despre acele vagoane nu stiu, doar ca erau garate la Micalaca si semanau cu unele din utilitarele ce exista in prezent (cele mai vechi).

2. Liniile respective sunt linii de cale ferata ce intra in fabrica Astra Vagoane Marfa si traverseaza Calea Aurel Vlaicu. Pe atunci exista si un racord cu linia de tramvai ce intra in fabrica, pe un singur sens - cel de iesire din fabrica spre Gara. A fost folosit pentru punerea in traseu a vagoanelor Timis si T4R reconstruite la Astra chiar in anii 1993-1994. Nu stiu daca inainte a mai fost folosit la ceva. Dupa modernizarea BERD macazul a fost scos, dar o parte din linie a ramas incastrata in asfalt, ea iesind la suprafata la un moment dat. Groapa a fost apoi peticita, dar se poate vedea locul unde sunt ascunse liniile.

3. Da, cand s-a introdus linia pe strazile Renasterii si Voinicilor, planul era de unire a liniilor cu cele din zona 300. Pe acolo trece CF Arad-Timisoara, iar pentru a unii liniile de tramvai din cele doua Micălăci trebuia facuta o subtraversare. Proiectul nu s-a mai facut in anii comunismului, subtraversarea fiind realizata in 2003. De atunci, bucla Voinicilor a fost desfiintata. A fost pastrata bucla zona 300 (sau "Billa") ce serveste acum ca linie de serviciu. Acolo mai intorc vagoanele ce vin spre/dinspre depoul Micalaca si intra pe liniile 7 sau 18. Vagoanele aflate in traseu nu mai au treaba cu bucla - ea a fost folosita in circulatia curenta atunci cand au fost inchise strazile Renasterii si Voinicilor pentru reparatii.

4. La Ghioroc, tramvaiele intorc in triunghi: merg cu fata spre Radna, marsalier spre Pancota folosind o bucata din linia veche, dupa care o iau spre Arad. Cred ca acea linie era "originala", fiind pastrata in teren dupa construirea viaductului peste calea ferata (nu stiu in ce an). Trecere la nivel a existat cu siguranta, numai ca nu stiu in ce an a fost dat in folosinta viaductul.

5. Nu, pe acea linie se circula si acum. Ea a fost inchisa din cauza unor reparatii: fie asupra ei, fie la canalizare. Pe acolo circula acum linia 6, cu traseul Cartier Gai-Piata Romana.

Later edit, legat de pct 4: da, dupa construirea viaductului acolo e foarte probabil ca s-a facut un triunghi pentru linia industriala. Si acum la Ghioroc sunt niste balastiere foarte "puternice".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 23:16:27    Titlul subiectului: 153566

Am inteles acum, multumesc. Am scris mesajul de dinainte, dar se pare ca intre timp am primit si informatia corecta despre triunghiul de langa Ghioroc.
Bucla de la zona 300 am reusit s'o identific pe wikimapia, dar din pacate rezolutia e proasta pe wikimapia, cel putin zona Ghioroc aproape ca nu se vede. Interesant este ca de la triunghiul de la Ghioroc pe wikimapia apare marcata o cale ferata/linie de tramvai care merge spre sud si se opreste undeva la Miniș. Presupun ca e vechea linie sau ce a ramas din ea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2012 23:31:36    Titlul subiectului: 153567

Nu a prea mai ramas nimic din vechea linie a Sagetii Verzi, ici colo cate un stalp si liniile din locurile unde se traversa drumului judetean.

Tot legat de acea harta, cateva diferente dintre ce e acolo si ce exista acum:

- de atunci s-a extins reteaua prin subtraversarea din Micalaca si prin noua linie spre zona industriala Vest (in continuarea Caii Aurel Vlaicu, spre Vest). Pe acolo circula astazi, de doua ori pe zi, cate un vagon pe linia 1 barat.
- nu mai exista linia 4, ci linia 6 care deserveste Gainul. Linia 4 a mai fost de atunci folosita pe traseul Fat Frumos-Cpt. Ignat.
- nu apare in poza bucla Vama Micalaca, unde pe atunci intorcea 8-ul. Din cate tin eu minte nu era prea des folosita linia 8, de baza fiind pe atunci 5-ul. Dupa legarea liniilor din cele doua Micălăci (separate de CF Ar-TM), 5-ul a fost trimis in Vama iar 8-ul a facut traseul Micalaca-Centru. Treptat, linia 5 si-a tot pierdut din curse. Nu cred ca va fi inviata dupa deschiderea circulatiei in Aradul Nou.
- nu apare in poza linia CET, sa nu fi fost infiintata pe atunci? Ea mergea din Voinicilor pana la CET, unde intorc si astazi 15 barat si 16 barat.
- nu apare linia 13, care pe atunci circula cu siguranta (cam una sau doua curse pe zi). Traseul era Voinicilor-Podgoria-UTA-Cpt Ignat-Piata Romana si retur.
- linia 14 apare ca circuland prin Micalaca, ori acest traseu este total extern fata de limitele administrative ale municipiului (Comb Chimic-Ghioroc). Interesant, si azi mai avem linia 14 - o cursa pe zi din combinat spre Ghioroc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Următoare
Pagina 21 din 23

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community