|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Mai 2011 20:29:46 Titlul subiectului: Troleibuzele ZIU |
143432 |
|
3 imagini cu troleibuze de tip ZIU, care mi s-au părut mai reprezentative.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.67 kb |
Vizualizat: |
de 8453 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.82 kb |
Vizualizat: |
de 8453 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.96 kb |
Vizualizat: |
de 8453 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 16 Iun 2011 16:40:08 Titlul subiectului: Troleibuzele ZIU |
144604 |
|
ZIU-5 (introdus in 1959, avand principalele caracteristici: lungime 11.870 mm, latime 2680 mm, inaltime 3530 mm, viteza maxima 68 km/h, tensiunea de alimentare a electromotorului 550 Vcc, masa maxima 14,6 tone, carcasa din duraluminiu si otel, usi actionate electric, un singur electromotor de tipul „DK-207A”, care dezvolta o putere de 95 Kw, frana electrica reostatica, frana pneumatica- cu compresor electric de aer-, frana mecanica, baterie de acumulator si circuit de serviciul de 24 Vcc, si poate transporta 38 de pasageri pe scaune si 122 in total. In 1982 troleibuzele „ZIU-5” inca mai circulau in Chisinau).
ZIU-9 Imbunatatirile fata de „ZIU-5” sunt evidente: carcasa construita numai din otel (mai ieftina), o putere mai mare a electromotorului, utilizarea materialelor electrice semiconductoare, trei grupuri de usi in loc de doua. Are suspensie pe perna de aer, tragatoare, scaune din burete+musama, finisaje cu pal melaminat, si instalatie cu megafoane pentru anuntarea statiilor. Designul era inspirat din cel al troleibuzelor vest-germane ‚MAN”.
Sunt patru variante constructive a lui „ZIU-9”:
-ZIU-9 originar, in 1971;
-ZIU-9B, in 1972, primul produs in serie;
-ZIU-9V, in 1976, cu un echipament electric imbunatatit;
-ZIU-9G, in 1992, cu usi pneumatice in locul celor electrice, si caroserie modificata.
Aceste troleibuse „ZIU-9”, care si astazi sunt folosite in majoritate in Basarabia, au fost produse de uzinele „Zavod Imeni Uritskogo” (dupa 1996- uzinele „Trolza”), din Rusia, iar electromotoarele lor erau produse la uzinele „Dynamo”.
Troleibuzele ZIU-9 au fost introduse in Chisinau intre 1983-1996
|
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Joi 16 Iun 2011 21:21:08 Titlul subiectului: |
144611 |
|
Ziu 9 este cel mai raspandit model de troleibuz din lume. Conform Wikipedia, au fost fabricate peste 42000 unitati. Dupa 1990, au aparut "clone" Ziu 9 fabricate de diferite ateliere si uzine de reparatii din fosta URSS.
Ziu 9 se mai fabrica si acum la uzina Trolza alaturi de alte modele precum Trolza Optima,Megapolis etc.
Usi pneumatice au avut si unele ZIU 9V fabricate la inceputul anilor 90.
In Chisinau cel mai probabil au fost introduse in anii 70.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|