Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Sâm 18 Iun 2011 12:18:53 Titlul subiectului: |
144661 |
|
Mai exista si alt Bucur LF functional in afara de #401? Acum aproximativ 2 ore inainte sa inceapa festivitatea de deschidere a pasajului Basarab cei de la Realitatea, in timp ce il filmau pe Oprescu, au prins in cadru si spatele unui Bucur LF ce nu semana cam deloc cu cel al lui #401
_________________
|
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Iun 2011 13:31:40 Titlul subiectului: |
144662 |
|
Salut, astazi am trecut pe la deschiderea Pasajului Basarab si in statia de tramvai care la moment e inca fara acces (nu sunt instalate lifturile si scarile), se aflau 2 tramvaie Bucur LF noi, nu mi-a dat in cap sa ma uit ce numar aveau, dar pe o poza facuta de mine parca se vede pe unul ceva de gen 403.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 33678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 33678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 33678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.07 MB |
Vizualizat: |
de 33678 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Sâm 18 Iun 2011 15:22:22 Titlul subiectului: |
144668 |
|
Iata prim-planuri cu cele doua tramvaie de tip Bucur LF, care erau expuse la "muzeul" amenajat in incinta statiei de pe podul hobanat al Pasajului Basarab. Diferenta fata de tramvaiul #401 este schema de vopsire. Tramvaiele nu erau in pozitii foarte bune pentru a putea fi fotografiate, plus ca treceau prin cadru foarte multi curiosi, asa ca nu am putut face decat o poza pentru fiecare tramvai... In prima fotografie este tramvaiul #402, iar in ultima fotografie este tramvaiul #404.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.61 kb |
Vizualizat: |
de 33649 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.72 kb |
Vizualizat: |
de 33649 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
radutgv
Data înscrierii: 08/Mai/2011 Ultima vizita: 29/Aug/2018 Mesaje: 13 Locație: Targoviste
|
Trimis: Sâm 18 Iun 2011 16:51:53 Titlul subiectului: |
144673 |
|
Stiti cumva cam cate Bucur LF sunt gata fabricate la ora actuala?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Iun 2011 16:57:49 Titlul subiectului: |
144675 |
|
Cinci - de la #401 la #405. Cat de curand le vom vedea pe linia 34.
|
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Iun 2011 09:09:13 Titlul subiectului: |
144690 |
|
Se dadea voie sa intri in statia de pe Basarab sa le vezi mai de aproape?
|
|
Sus |
|
|
1.cremsnit
Data înscrierii: 23/Iun/2009 Ultima vizita: 09/Dec/2023 Mesaje: 29 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Iun 2011 11:10:49 Titlul subiectului: |
144693 |
|
Puteai sa intri si inauntru.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Iun 2011 14:11:48 Titlul subiectului: |
144905 |
|
http://www.click.ro/news/bucuresti/Proiectate-zboare-kmh-merg-tramvai_0_1198680258.html Citat: | „Zici că ești în avion”. Dă de manete, apasă pe butoane, mișcă drăcovenia înainte și înapoi. Florin Luță, vatmanul de protocol și teste al RATB, a ieșit să încerce unul din tramvaiele-minune ale Regiei.
La uzina de reparații a RATB, salariații nu au mai fost de mult așa de emoționați. Motivul nu e vreo inspecție sau o mărire de salariu, ci apropiata „ieșire în lume" a celor "patru frați Bucur" din neamul „podea coborâtă".
Cele mai moderne tramvaie realizate în ultimii 20 de ani în fabrică vor fi trimise săptămâna viitoare să preia călători, pe linia 34.
Tramvaiul Bucur LF are o capacitate de 255 de locuri, dintre care 43 pe scaune
Ele vor circula de la Romprim în cartierul Ghencea și vor supratraversa Pasajul Basarab. Vehicululul dispune de mijloace de siguranță suplimentare față de un tramvai obișnui.
„Are calculator de bord, aer condiționat în cabină, scaun care se reglează în funcție de greutatea vatmanului și frână în trei trepte, care face oprirea mai lină", ne descrie Florin Luță „limuzina" pe șine.
Dar are și o hibă. „Tramvaiele astea pot prinde 100 km/h, dar sunt programate să nu meargă mai repede de 50 km/h. Nu le permit traseele din România", ne-a spus Gheorghe Ștefan, proiectantul lor.
Vremurile în care vatmanul schimba macazul cu o rangă, au apus odată cu apariția acestor tramvaie. Acum, acest lucru se poate face printr-o simplă apăsare de buton din cabină.
Tot din cabină, vatmanul va putea afla, la fiecare capăt de linie, câți călători dintre cei care au urcat au validat călătoria.
Podeaua specială îi va ajuta pe cei în scaun cu rotile să urce în vehicul
900.000 € bucata
Tramvaiele Bucur LF, fabricate în uzina bucureșteană, costă în jur de 900.000 de euro fiecare. Nici unul nu e dotat însă cu sistem de aer condiționat pentru călători.
Vehiculele sunt proiectate și realizate exclusiv de specialiștii Uzinei Reparații Atelierele Centrale (URAC). Primul model de acest tip a fost dat în folosință în 2008, experimental, pe linia 21.
Cele patru tramvaie nu vor opri în stația de pe podul mare decât din luna august. Atunci vor fi gata lucrările de montare a scărilor rulante |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.48 kb |
Vizualizat: |
de 33213 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.2 kb |
Vizualizat: |
de 33213 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.82 kb |
Vizualizat: |
de 33213 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.77 kb |
Vizualizat: |
de 33213 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 06:28:17 Titlul subiectului: |
144924 |
|
Articolul acela e scris cu picioarele. "Tramvaiele astea pot prinde 100 km/h, dar sunt programate să nu meargă mai repede de 50 km/h. Nu le permit traseele din România". De parca exista vreun oras oriunde in lume in care un tramvai urban sa mearga cu mai mult de 50 - 60 km/h. Poate doar pe linia 41 sa "poata prinde" ceva mai mult, dar oricum pe distante scurte, si in nici un caz 100 km/h. Nici nu ar avea cum, fiindca nici Motoarele TN71 nu pot functiona in conditii optime pana la asemenea viteza, iar reductoarele boghiurilor s-ar face praf la asemenea exploatare in mod constant. Lucru valabil pentru toate tramvaiele cu boghiuri "V3A", inclusiv Bucur LF.
3 sisteme de franare? Asa au toate tramvaiele V3A. Are AC in cabina si calculator de bord? Asa este si la CH-PPC. Are consola si router pentru SAT? Asa au toate tramvaiele RATB, inclusiv Tatra. Coulomb a descoperit America. Alte noutati?
In concluzie, inca un articol de propaganda ieftina pro-URAC.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 08:29:48 Titlul subiectului: |
144936 |
|
Si tu crezi ca redactorii lui Click sunt critici cu experienta in domeniul transporturilor? Pana la urma URAC-ul a facut un tramvai relativ ieftin pentru tehnologia folosita si prestatiile oferite.
Nu e vreun Siemens sau Bombardier, dar e mai bine decat un V3A de 30 de ani.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 18:06:54 Titlul subiectului: |
144962 |
|
Click este un ziar de aceeasi factura cu Libertatea sau CanCan, de obicei evit sa citez articole de la ei, chiar daca articolele respective nu mai sunt prin alta parte.
Revenind la topic, cate tramvaie BucurLF se vor produce pe an la URAC ? Nu era normal ca cele mai noi tramvaie sa ajunga intai pe linia 41 ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Iun 2011 05:44:43 Titlul subiectului: |
144978 |
|
guest a scris: | Revenind la topic, cate tramvaie BucurLF se vor produce pe an la URAC ? | Cele 4 care sunt/vor fi gata in curand trebuiau sa fie gata de anul trecut. Anul acesta sunt bugetate inca 5. Atat timp cat vagoanele se vor face din alocatiile bugetare "subtiri" si aruncate la misto, iar licitatiile pentru achizitiile de componente se tot intarzie si prelungesc, nu se poate mentine un ritm constant de lucru, deci nimeni nu poate spune cate se vor fabrica in medie pe an, si nici macar daca proiectul va continua in viitor.
Citat: | Nu era normal ca cele mai noi tramvaie sa ajunga intai pe linia 41 ? | Ar fi fost o decizie proasta sa introduci un asemenea tramvai pe 41. Conform specificatiilor tehnice, capacitatea totala e urmatoarea:
160 persoane la 4 calatori/m2
220 persoane la 6 calatori/m2
238 persoane la 6,6 calatori/m2.
Comparativ cu V3A-93-CH-PPC, de exemplu:
178 persoane la 4 calatori/m2
248 persoane la 6 calatori/m2
272 persoane la 6,6 calatori/m2.
Practic, Bucur LF are capacitate de V2A, deci nu are ce cauta pe liniile foarte aglomerate, precum 41.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Iun 2011 19:14:42 Titlul subiectului: |
145175 |
|
#403, cel verde-oliv, e deja "la lucru" pe 34...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 29 Iun 2011 19:46:48, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dumitra Edi
Data înscrierii: 05/Iun/2011 Ultima vizita: 26/Aug/2011 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Iul 2011 02:18:44 Titlul subiectului: |
145328 |
|
Pentru un timp, pana in august, nu or sa iasa la traseu, el a fost in 34 doar o cursa.
Restul la fel, le puteti prinde mai pe seara.
Si #405 a iesit la o "cursa" pe 34 ...
_________________ Learning to learn... |
|
Sus |
|
|
bus_maniac
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Dec/2023 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Sep 2011 09:01:53 Titlul subiectului: |
148627 |
|
402-405 au inceput sa iasa aproape zilnic pe 1. Azi 404 e titular pe turul 1, inelul interior.
_________________ isaac asimov "sally" - automatobus |
|
Sus |
|
|
mihaixp
Data înscrierii: 30/Mai/2010 Ultima vizita: 22/Mar/2022 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Sep 2011 19:15:16 Titlul subiectului: |
148820 |
|
Am mers ieri cu #402 si mi s-a parut o calatorie foarte confortabila in comparatie cu alte V3A-uri care circula pe acelasi traseu (linia 1), dar na, acest lucru era clar. Momentan arata si foarte bine (nu are mazgalituri, nu e deteriorat in niciun fel) dar din pacate e clar ca nu va tine prea mult nici starea asta de curatenie generala.
Aveti idee daca vor introduce acest tip nou de tramvai si pe linia 32?
|
|
Sus |
|
|
tramway2010
Data înscrierii: 08/Apr/2010 Ultima vizita: 01/Dec/2018 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Dec 2011 22:15:32 Titlul subiectului: |
151053 |
|
Stie cineva ce se intampla cu 401?
Nu l-am mai vazut nici pe linia 1, nici pe 21 de mai multe luni.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Dec 2011 00:07:09 Titlul subiectului: |
151056 |
|
Este defect din vara.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
|
Sus |
|
|
Andrei Bardas
Data înscrierii: 04/Feb/2012 Ultima vizita: 09/Noi/2012 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 09 Feb 2012 08:00:25 Titlul subiectului: |
152910 |
|
Productia noua de LF (seria 406>4010) va fi dotata cu instalatie de AC si in salonul calatorilor. Aceasta va fi montata doar pe tronsoanele A si B, noua "fita" a bucurestenilor. Deasemenea actionarea tramvaielor va fi in curent alternativ cu motoare asincron produse de ELECTROPUTERE CRAIOVA.
Momentan 406/407 sunt finalizate in proportie de 25 la suta. Din pricina licitatiei instalatiei de AC productia este intarziata 90 zile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.34 kb |
Vizualizat: |
de 29686 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.82 kb |
Vizualizat: |
de 29686 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 09 Feb 2012 10:06:13 Titlul subiectului: |
152913 |
|
Productia este concentrata acum mai mult pe Bucuresti, urmand ca in viitor sa se produca la o scara mai mare si pentru alte orase sau URAC ramane "fabrica locala de tramvaie"?
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Vin 10 Feb 2012 13:44:50 Titlul subiectului: |
152976 |
|
Kaustik a scris: | URAC ramane "fabrica locala de tramvaie"? |
Asa cum reiese foarte clar din interviul de mai sus, precum si din observarea istoricului URAC, productia vehiculelor a fost, este si va ramane deficitara in permanenta, din varii motive: mijloace de productie improprii, spatiu restrans, personal subcalificat. Aspectul financiar este absolut neglijabil, avand in vedere ca exista un prag foarte mare intre oferta tehnologica pe plan mondial si posibilitatile locale de implementare a ei. Oricat de evoluate ar fi subansamblele care compun vehiculul, capacitatea de asamblare e limitata, fie ca URAC scoate de pe linia de montaj vagoane V09, EP, V3A sau Bucur LF, in volum materialele sunt in aceeasi cantitate, indiferent de forma si designul abordat.
Discutiile privind bugetul si intarzierile la livrarea subansamblelor sunt o scuza la indemana pentru o problema veche de zeci de ani: lipsa tramvaielor. Practic, care e suferinta cetatenilor acestui oras? Lipsa unui transport public functional. Cine il ofera? RATB. Cu ce mijloace? Autobuze, troleibuze si tramvaie. Primele doua categorii sunt rezolvate, vehiculele vin din import. La tramvaie, situatia nu e atat de simpla cu importul, dat fiind costurile foarte mari, in speta s'a luat in considerare intretinerea parcului rulant existent precum si modernizarea lui cu mijloace proprii.
Aici e un paradox. Intretinerea parcului vechi inseamna ramanerea in anii '60, pentru ca realitatea asta este, V3A este copiat dupa un tramvai din 1962, realizat ca in anii '30 si cu electronica de ieri. Bucur LF, este o incercare de actualizare care oricat de frumos arata, nu rezolva nimic pe termen lung. E o struto-camila. Segmentul central e import, usile sunt import. Plus alte cateva elemente. Ca design, pentru posibilitatile locale, e genial, meritul proiectantului e deosebit, insa utilitatea lui in exploatare nu e relevanta si producerea in serie mare e imposibila.
URAC nu a reusit decat sa scoata prototipuri, si nu a avut cine sa le multiplice la o calitate rezonabila, asa cum spune si interlocutorul interviului, acolo este o cooperativa, nu o fabrica de tramvaie. Oricat ne'ar incanta, sau nu, singura solutie logica este achizitionarea tramvaielor produse de Astra Arad, si cu asta s'ar incheia si ilustrul capitol al prototipurilor care nu au dus nicaieri. De banii bagati in experimente de genul asta, se puteau construi doua tramvaie normale V3A si cu asta basta. S'au dus vremurile cand tehnologia se putea "fura" asa, dupa ureche. In Bucuresti cel putin, nu s'a reusit niciodata producerea unui vehicul la standarde industriale, nici macar cu un decalaj de 50 de ani!
Nu sunt oameni calificati, mereu pe fuga, totul e o pacaleala. Suntem in 2012 si singurul lucru pe care il poate face URAC la calitate "vest", sunt restaurarile. De fapt, ala e nivelul tehnologic maximal: anii '20. Pentru Bucuresti, ar fi bun de revazut un proiect de tramvai Brill american, din anii aia, mare, solid, usor de intretinut, greu de distrus. Exista tehnologii moderne, se pot comanda subansamble la producatori, se asambleaza la URAC si iacata "minunea tehnicii" pe bulevard! Ar fi un grajd pe roti, dar ce sunt bucurestenii decat niste continui emigranti in propria tara? Pana se invata cu tehnologia, e bine si asa.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 17 Mai 2012 16:26:52 Titlul subiectului: |
155734 |
|
#401 a fost reparat. Azi era pe linia 1, pe Nerva Traian. Are si o mica "imbunatatire" estetica: 4 insigne galbene, aflate la extremitatile lateralelor, pe care scrie "Fabricat la Bucuresti".
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 23 Mai 2012 14:36:49 Titlul subiectului: |
155872 |
|
RATB organizeaza procedura de achizitie pentru "Rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati pentru tramvaiele Bucur LF".
Cantitatea vizata este de minim 5, maxim 15 bucati, asadar se are in vedere constructia a cel putin 5 tramvaie noi.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
tramway2010
Data înscrierii: 08/Apr/2010 Ultima vizita: 01/Dec/2018 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Feb 2013 21:55:42 Titlul subiectului: Bucur LF nr. 406 |
162375 |
|
Ieri 2 februarie 2013, cel de al saselea vagon Bucur LF circula deja pe linia 1.
Fotografiile atasate il infatiseaza in statia Calea Dorobantilor, pe sensul catre Piata Victoriei.
Fotografiile au fost realizate astazi, 3 februarie 2013.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.73 kb |
Vizualizat: |
de 25420 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
177.3 kb |
Vizualizat: |
de 25420 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.13 kb |
Vizualizat: |
de 25420 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|