Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportatori privati

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2011 12:43:36    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa despre transportatori privati 140643

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Un_microbuz_care_transporta_persoane_si_doua_camioane-implicate_intr-un_accident_pe_varianta_Constantei_0_436156992.html#commentsPage-1

"Imagini de coșmar pe varianta Constanței: un autocar cu 35 de pasageri a izbit o dubiță VIDEO

Antonia Maer

Miercuri 2 mar 2011

Accidentul s-a produs la ora 18.25

În accidentul de aseară au fost implicate două autocamioane și un autobuz, traficul pe varianta Constanței fiind blocat mai bine de două ore. Doi oameni au murit și alți șapte au fost răniți după ce șoferul unui autobuz a intrat pe contrasens.

Nu a respectat una dintre cele mai neînsemnate prevederi ale Codului Rutier și a provocat o nenorocire: doi oameni au murit nevinovați și alți șapte au fost răniți după ce șoferul unui autobuz nu a păstrat distanța regulamentară față de autovehiculul din fața sa.

Accidentul s-a produs aseară, în jurul orei 18.30 pe Aurel Vlaicu, pe varianta Constanței. Mihăiță Alexandru (22 de ani) conducea o autospecială Iveco (DB 74 HTL) dinspre Metro 1 către Bulevardul IC Brătianu.

Șoferul a semnalizat dreapta ca să intre în curtea unei societăți comerciale.

Constantin Râpeanu (58 de ani) șoferul unui autobuz (BR 02 HGF) care circula în spatele său nu a păstrat distanța regulamentară și a lovit autoutilitara care s-a răsturnat.

Autobuzul, care transporta 34 de persoane către locul de muncă, și-a continuat drumul: a intrat pe contrasens, a izbit o camionetă Nissan cu numere de Bulgaria și s-a oprit într-un stâlp de iluminat public. Bulevardul a fost blocat complet de cele trei autovehicule. Șapte ambulanțe și două echipaje de descarcerare au fost trimise la locul tragediei.

Înspăimântați, pasagerii din autobuzul aparținând SC Tracon SRL au ieșit pe geamuri. Șoferul camionetei, Constantin Motfolea (65 de ani) a murit pe loc iar pasagerul de pe scaunul din față Izer Asan (40 de ani) a murit în drum spre spital. Șoferul autobuzului și șase pasageri au fost răniți: Gabriel Coman (27 de ani), Mircea Moroș (29 de ani), Mardare Mihu (43 de ani), Gheorghiță Enea (24 de ani), Marin Cobilaș (20 de ani) și Vasile Moise (35 de ani).

Râpeanu este cercetat acum pentru ucidere din culpă. Din cauza accidentului varianta Constanței a fost blocată, pe o porțiune mai mare de un kilometru, timp de două ore, șoferii fiind redirecționați pe strada Baba Novac."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 11:46:10    Titlul subiectului: 144140

http://www.adevarul.ro/societate/ruta-Constanta-Navodari-declansat-razboiul-autobuzelor_0_71994246.html

"Pe ruta Constanta-Navodari s-a declansat razboiul autobuzelor

2 iulie 2002

O sosea de 16 kilometri a declansat un razboi dur intre firmele de transport din Constanta si autoritati. Constanta-Navodari - un drum fara nici o importanta nationala - este ruta cea mai profitabila din intreg judetul: castigul inregistrat de societatile de transport este de aproximativ un miliard de lei pe luna. De curand, pe acet traseu au aparut "piratii" - firme de transport care lucreaza fara vreo licenta sub acoperirea unor reprezentanti ai statului! Conflictul a generat chiar si proteste de strada, iar reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane din Constanta au fost acuzati de fals si abuz in serviciu. Pana in luna iunie 2001, traseul Constanta-Navodari era ocolit de transportatorii din judet. Singura companie care avea curse in zona era Regia Autonoma de Transport Constanta. Dupa iunie 2001, unul din operatori a facut un calcul: la 10.000 de calatori - cati fac naveta intre cele doua localitati - profitul zilnic era de 100 de milioane de lei. In urma cu trei luni, Autoritatea Rutiera Romana (ARR) din Constanta a scos la licitatie, conform prevederilor legale, traseele din judet. In acest moment, asa cum sustin transportatorii, au inceput si ilegalitatile: desi programul rutelor fusese aprobat de Consiliul Judetean, un reprezentant al ARR modifica pe blat conditiile de participare pentru firmele care doreau sa-si adjudece traseul Constanta-Navodari. Ruta era dorita de o singura firma care avea un parc de autocare cu 35 de locuri. Conditia impusa de ARR era ca masinile sa aiba...40 de locuri! "De fapt, acest punct impus la licitatie este un santaj care se uziteaza la licitatiile ARR. In schimbul renuntarii la punctul capacitatii de transport, sefii ARR ne-au propus sa ne asociem pe acest traseu cu o alta firma care avea doar microbuze. Firma este Grup Media Sud si este detinuta de Corneliu Iacubov. Directorul Grup Media Sud este un alt membru al PSD - Cameliu Babinciuc, iar relatiile dintre cei doi si seful ARR Constanta sunt stranse", spunea Valentin Leaota, directorul Dominus Rei - societatea de transport care licitase pentru traseul Constanta-Navodari. Pentru a castiga "ruta miliardelor", Dominus Rei s-a asociat cu Grup Media Sud. Fiindca numarul calatorilor a crescut ca urmare a reducerii parcului de masini din proprietatea Regiei Autonome de Transport Constanta, Dominus Rei a cerut suplimentarea curselor. In acest moment ARR-ul a recurs la o strategie prin care a impus firma pesedistului in mod ilegal pe traseul spre Navodari. Conform directorului Dominus Rei, in loc sa aprobe suplimentarea curselor, ARR-ul a scos la licitatie un nou traseu: Constanta - Navodari - Cap Midia. Practic, s-a creat o ruta care, de fapt, exista de cateva luni. "Diferenta consta in cei cativa kilometri dintre Navodari si platforma Midia, aceasta fiind, insa, o ilegalitate. Conform legilor, transportul intre o localitate si o platforma industriala este de competenta societatilor de transport ale statului", spune acelasi Valentin Leaota. Prin inventia ARR, firma lui Iacubov a reusit astfel sa intre pe "ruta miliardelor" fara vreo licenta. Acest lucru a fost constatat si de politie care, de cateva ori, i-a amendat pe soferii Grup Media Sud. Transportatorii din Constanta au solicitat ARR-ului de mai multe ori rezolvarea problemei, insa piratii au ramas pe sosea sub protectia statului. In cadrul conflictului, reclamatiile si amenintarile penale continua sa curga. Sectorul de transporturi din judet a fost controlat de comisiile ARR Bucuresti si de inspectorii Ministerului Transporturilor. Zilele trecute, soferii de la Dominus Rei au declansat protestele de strada. In tot acest haos, Marian Butnaru, seful ARR Constanta - cel acuzat ca ii sprijina pe pirati - ne-a declarat: "Pe acest caz am intervenit de mai multe ori pentru a dezamorsa problema. I-am chemat pe operatori la negocieri si cred ca au ajuns la o intelegere. In baza sprijinului ARR, firmele isi continua activitatea fara nici o problema". Despre acuzele la adresa sa, directorul ARR a declarat: "La punctul privind modificarea programului de transport nu am nici un amestec. Acest program l-a intocmit un angajat al ARR care nu mai este la noi. Incercarea de a introduce masini cu capacitate mai mare este o idee a unui membru din Consiliul Judetean si nu a noastra. Oricum, programul a iesit la licitatie fara aceasta majorare de capacitate. Consiliul Judetean poate modifica programul intocmit de ARR oricand si oricum". Fata de celelalte acuze aduse de catre transportatori, Marian Butnaru a precizat - "in principal, in ceea ce priveste traseul suprapus, conform articolului 30 din Ordinul Ministrului 1842 (?) se pot infiinta noi trasee in 60 de zile de la atribuirea licentelor. In cazul nostru, ruta Constanta-Navodari-Cap Midia a aparut la solicitarea Primariei Navodari, iar ARR-ul a atribuit acest traseu firmei Din Plast - singura societate care si-a depus dosarul. In cazul aparitiei a noi rute, nu se face licitatie"(!). Despre piratii aparuti pe "ruta miliardelor", directorul ARR a precizat ca nu s-a emis nici un fel de licenta de transport decat pentru cele care au castigat licitatia, dar ca are la cunostinta ca au existat cazuri in care politistii au amendat unele firme gasite lucrand ilegal pe aceasta ruta."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 6893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 08:06:11    Titlul subiectului: 144825

Vin si u cu o stire referitor la transportatorii privati de pe relatia Constanta-Mangalia. Ei bine din 16 iunie tarifele s-au marit substantial. Astfel o calatorie cu SimpaTrans pe ruta Constanta-Mangalia a ajuns la 10 RON iar o calatorie cu cealalta firma care asigura transportul pe aceasta ruta (Metropolitan) dar care o ia prin Eforie Nord, a ajuns la 9,5 RON. Preturile biletelor a crescut cu 2 RON/calatoria. La SimpaTrans nu sunt si tarife intermediare, adica daca cineva ia autobuzul/microbuzul din Mangalia si vrea sa coboare la Eforie, plateste tot 10 RON. La fel si daca cineva se urca din 23 August, Tuzla etc si vrea la Constanta trebuie sa plateasca tariful integral. Mie personal mi se pare o MARE NESIMTIRE ce fac cei de la SimpaTrans, profitand de faptul ca trenul face o ora jumate pe relatia Constanta-Mangalia. Cei mai afectati de aceste scumpiri sunt navetistii.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community