|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:08:18 Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Muzeul Metroului (BKV) |
144941 |
|
Profitand de excursia la Budapesta, am vizitat Muzeul Metroului BKV.
Acesta este amplasat chiar in incinta statiei Deak Ter.
Metroul din Budapesta cuprinde in acest moment 3 magistrale active care se intalnesc - toate - la statia "Piata Deak". Asadar, daca ai nevoie sa ajungi undeva si sa schimbi metroul, inevitabil treci pe la Piata Deak si ... poti vizita muzeul.
Spre deosebire de multii tampitei si cretinei din Romania, maghiarii sunt civilizati si inteligenti si-si conserva si valorifica istoria tehnica, astfel ca intr-un spatiu destul de redus este reconstituita (sau o fi originala?!?) o statie de metrou de tipul celor situate pe linia istorica M1 si sunt pastrate 2 vagoane de metrou in marime naturala. La noi ii va duce oare capul sa pastreze o rama IVA?!?
Pe pereti sunt amplasate niste vitrine in care sunt expuse diverse piese si componente, materiale foto/video, precum si machete.
La ei se respecta orarul acestor muzee, astfel ca daca doresti sa-l vizitezi gasesti acolo personalul de deservire, nu ca la noi, unde la muzeul CFR, de exemplu, nu gaseam pe nimeni in aproape toate cazurile sau ca la Muzeul RATB unde ... nu se stie prea exact in ce conditii poate fi vizitat. si nici daca e muzeu public sau de uz intern...
Revenind la Budapesta, biletul de intrare la muzeu este chiar ... un bilet BKV obisnuit, de 320 forinti, e ca si cum, de exemplu, la Muzeul RATB ai intra cu un bilet RATB obisnuit, de 1,3 lei!
Iar daca vrei sa faci si poze sau sa filmezi, nu trebuie decat sa cumperi un obisnuit "bilet-transfer" BKV, de 490 de forinti! Cum RATB nu are un echivalent al acestui tip de bilet, ar fi ceva de genul unui bilet cu 2 calatorii RATB, dar mai ieftin, sa zicem ca ar costa aproximativ 2 lei!
Trebuie mentionat ca 100 HUF (forinti) valoreaza cam 1,6 RON, deci la Budapesta pretul unei calatorii este de cam 5 RON, deci cam 1,25 EUR.
Toate bune si frumoase, ca biletul de acces la muzeu e identic cu cel de calatorie, e una. Dar m-a amuzat tare de tot ca, dupa cumparare, atat biletul de "vizitator", cat si cel de "camera" au trebuit compostate intr-un compostor "clasic", identic cu cele utilizate de RATB pentru biletele de hartie
Mi-a parut rau ca nu mi-am luat trepiedul cu mine, as fi putut face o multime de poze de calitate mai buna, insa ... aia e, mintea "de dupa"...
Oricum, caut pretextul si prilejul de a face o noua excursie la Budapesta, orasul realmente m-a fascinat, nu-ti vine sa mai pleci cand vezi totul atat de bine intretinut si frumos, te obisnuiesti atat de repede cu normalitatea ca pe strazi sa nu umble haite de maidanezi, sa nu fi agresat vizual de tot felul de cersetori si bisnitari, mai mult sau mai putin colorati...
La excursia asta nu am vizitat Muzeul Transportului Public, care e diferit de Muzeul Metroului, si se afla intr-o zona mai periferica a orasului si n-am mai ajuns si acolo, dar il am in vedere.
Pozele 1 si 2: Pliantul de prezentare al celor 2 muzee, fata/verso; le-am atasat, arhivate, si in format mai mare, ca sa poata fi citite.
Pozele 3 si 4: Biletul de acces tip "doar ma uit"
Pozele 5 si 6: Biletul de acces tip "da' vreau sa fac si poze..."
Mai multe detalii puteti gasi pe pagina oficiala a Muzeului BKV.
http://www.bkv.hu/en/museums/millenium_underground_museum
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.21 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.67 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.36 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.01 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.72 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.2 kb |
Vizualizat: |
de 10219 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
PliantMare.zip |
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Descărcat: |
de 655 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Vin 24 Iun 2011 20:54:19, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:23:48 Titlul subiectului: |
144942 |
|
Acum cateva imagini cu vagonul 19.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.95 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.58 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.37 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.47 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.44 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.3 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.36 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.12 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.72 kb |
Vizualizat: |
de 10212 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:26:54 Titlul subiectului: Re: Ungaria, Budapesta: Muzeul Metroului (BKV) |
144943 |
|
Catalin Ghita a scris: | Spre deosebire de multii tampitei si cretinei din Romania, maghiarii sunt civilizati si inteligenti si-si conserva si valorifica istoria tehnica, astfel ca intr-un spatiu destul de redus este reconstituita (sau o fi originala?!?) o statie de metrou de tipul celor situate pe linia istorica M1 si sunt pastrate 2 vagoane de metrou in marime naturala. La noi ii va duce oare capul sa pastreze o rama IVA?!?
| Foarte frumos. Si eu am vizitat cu ani in urma acest muzeu
Chiar dupa cum scrie si in pliantul expus de tine, sau pe site citez:
"The Museum opened in 1975. Originally the place was the terminal of the underground (till 1955).
When it was opened - before the modification of the track, in the peak phase of public transport developments - the exhibition mainly focused on the metro construction, its achievements and future."
Cu alte cuvinte, este exact fosta statie (veche) de metrou Deak ter, inainte de modificarea liniilor-traseelor actuale. La noi ar putea face un asemenea muzeu la Unirii (in limita spatiului subteran), sau la GN1 in remiza actuala
Din cate citesc pe placuta informativa din ultima poza facuta de tine, initial vagoanele de metrou aveau doar o singura usa de acces, mai apoi le-au modificat cu 2 usi prin anii 1930-1932. Vagonul (rama) de metrou expusa este cea din anii 1890 cu toate elementele originale (pantograf-"sine" superioare, bordul, caroseria , corpurile de iluminat si barele pentru pasageri). Catalin Ghita a scris: | Toate bune si frumoase, ca biletul de acces la muzeu e identic cu cel de calatorie, e una. Dar m-a amuzat tare de tot ca, dupa cumparare, atat biletul de "vizitator", cat si cel de "camera" au trebuit compostate intr-un compostor "clasic", identic cu cele utilizate de RATB pentru biletele de hartie | In Ungaria, si mai ales in Budapesta inca se mai folosesc sistemul vechi de validare a biletelor ... cu compostorul Poate ai vazut si tu cu aceasta ocazie ca si la metrou se foloseste acelasi sistem ...in schimb cand cobori scarile rulante pot sa ai "norocul" sa te intalnesti cu cei de la BKV (controlorii) .
Ultima modificare efectuată de către zombie_ro la Vin 24 Iun 2011 11:43:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:36:22 Titlul subiectului: |
144944 |
|
Acum cateva detalii care pe mine m-au uluit, fiind obisnuit cu alte sisteme de captare a curentului utilizate la metrouri.
La metroul de tip vechi al BKV alimentarea cu curent electric se face prin ... 2 sine amplasate deasupra metroului, pe plafonul galeriei, asa cum vedeti in pozele de mai jos!
Pe post de "captator" exista o bara amplasata transversal fata de vagon, sustinuta de 2 sisteme de arcuri, amplasate cate unul pe fiecare parte a cabinei vagonului, asa cum vedeti in pozele 2 si 3.
In poza 9 vedeti un detaliu cu "captatorul" si cu sistemul de ghidare.
Ce parere aveti de acest sistem de captare a curentului electric?!?
Remarcati - de asemenea - ceva extraordinar pentru acele vremuri, podeaua vagonului este coborata intre cele 2 boghiuri, iata ca inca de pe atunci se punea problema podelei partial coborate; e posibil ca motivele sa fi tinut de dorinta de reducere a gabaritului galeriilor de metrou si nu de accesul in vagoane, insa solutia utilizata mi se pare extrem de buna si totodata simpla.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.36 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.61 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.35 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.08 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.34 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.29 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.54 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.04 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.78 kb |
Vizualizat: |
de 10204 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:41:58 Titlul subiectului: |
144946 |
|
Acum cateva poze cu 1 / 81.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.17 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.56 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.03 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.29 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.42 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.31 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.32 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.83 kb |
Vizualizat: |
de 10199 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 24 Iun 2011 11:44:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:43:56 Titlul subiectului: |
144947 |
|
Si cateva detalii:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.96 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.24 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.22 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.39 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.49 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:51:27 Titlul subiectului: |
144948 |
|
Acum alte cateva exponate:
1. Chioscurile de bilete amplasate pe peron arata identic chiar si in zilele noastre. Personajul din poza nu face parte dintre exponate...
2. - 5. Machete ale boghiurilor utilizate.
Remarcati boghiul neobisnuit cu roti de diametre diferite in cadrul aceluiasi boghiu.
6. - 9. Macheta vagonului 20.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.83 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.04 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.11 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.43 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.59 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.12 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.13 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.45 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.18 kb |
Vizualizat: |
de 10191 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 11:54:27 Titlul subiectului: |
144949 |
|
Acum cateva poze cu machetele expuse in cadrul muzeului.
Vagoanele vopsite in nuante de albastru sunt cele utilizate actualmente pe magistralele "moderne" de metrou, respectiv M2 si M3.
Vagoanele din ultimele 2 poze sunt folosite actualmente pe linia M1, am ramas socat de cat de mici pot fi, ca sa va faceti o idee, mi s-au parut cam de aceleasi dimensiuni cu tramvaiele KT4-D, doar ca au 3 segmente.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.21 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.35 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.96 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.17 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.72 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.88 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.07 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.56 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.29 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.18 kb |
Vizualizat: |
de 10190 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Vin 24 Iun 2011 12:02:18 Titlul subiectului: |
144950 |
|
Dupa cum ai remarcat, galeriile metroului "mic" sunt foarte inguste, de aici si lipsa spatiului, atat in inaltime cat si latime, si a tehnologie la accea vreme, aveau cunostiinte doar in ceea ce priveste sistemul de "captatoare" - pantograf de la tramvaie.
Foarte multe detalii am gasit pe acest SITE (din pacate nu e tradus esentialul, aflat in a doua parte a prezentarii)
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|