Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri despre liniile din perioada comunismului
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 13:30:20    Titlul subiectului: 127725

În ce ani au fost introduse pe liniile 131, 135, 282, 300, 301, 331, 335 autobuze "D.A.F."?
Pe 131, 135, 301, 331 cred că în 1994. Pe 335 în 1995 (parcă). Dar pe 282 și 300 când?
104 cred că a avut "D.A.F."-uri la înființarea pe traseul actual (în anii '80 a mai existat o linie 104, cu traseu inelar într-un singur sens).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 18:42:05    Titlul subiectului: 127730

Pe 282, mult mai târziu, către anul 2000, dacă nu chiar după, poate chiar 2004-2005-2006...(a fost una din ultimele linii pe care au fost menținute multă vreme ROCAR-uri).
Pe 300, ceva mai devreme, probabil prin 1996-1997...DIn păcate, vorbesc doar din amintiri, legate de anumite "repere" subiective, n-am "documentație" la îndemână...
104 ("noul", actualul 104), oricum a fost, de la început, cu DAF-uri (există o cuoscută hartă a transportului în comun din București, din 1994, cu poza unui DAF pe copertă etc.).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 18:49:58    Titlul subiectului: 127732

Linia 282 a avut Daf de la Pipera dupa 1998, pana in 2005.
In 2005 au intrat RdS de la Floreasca.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 22:41:32    Titlul subiectului: 127745

nbirna, in alt topic a scris:
și 55 - linia Casa Scânteii, azi Presei Libere,-Giulești, peste podul Grant, în prima variantă, scurtă, până la deschiderea liniei 41...) și de troleibuze (de la 60 în sus...).
Interesant ce ai spus in legatura cu linia 55. Primul traseu al lui 55 de care cunosc este Piata Scanteii - Bd. Expozitiei - Calea Grivitei - Str. Berzei - Schitu Magureanu. Pe urma a mai suferit modificari, datorita intai constructiei metroului pe Grivita, apoi scoaterea liniei pe dr. Sergiu, ajungand sa circule in 1990 pe traseul Piata Scanteii - Bd. Expozitiei - Bd. 1 Mai - Str. dr. Felix - Sos. Titulescu - Cal. Grivitei - Nuferilor.

Nu stiam ca a circulat spre Giulesti. Cam cand s-a intamplat asta?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Oct 2010 23:26:01    Titlul subiectului: 134759

nbirna, in alt topic a scris:
și 55 - linia Casa Scânteii, azi Presei Libere,-Giulești, peste podul Grant, în prima variantă, scurtă, până la deschiderea liniei 41...) și de troleibuze (de la 60 în sus...).
Embarassed Embarassed Embarassed Cred că mi-a jucat memoria o festă și mă văd nevoit să-mi cer scuze și să rectific... Wink
Nu, 55 n-a circulat peste podul Grant, pe acolo a circulat de la bun început, din anii 80, linia 41, care, asta e adevărat, a funcționat la început în "variantă scurtă", Casa Presei Libere-Giulești, la capul liniei vagoanele nu întorceau, ci rebrusau, print-un sistem de macaze, și linia era, de aceea, dotată cu vagoane special construite, V2A cu post de conducere la ambele capete și cu uși pe ambele părți, și vopsite la exterior în alb-albastru închis, nu alb-roșu, cum erau pe atunci cvasi-totalitatea vagoanelor ITB.
Nu știu cum de am încurcat lucrurile, adică de fapt știu eu Rolling Eyes , am fost indus în eroare de o amintire de altfel exctă: într-o iarnă cu viscol mare, când s-a înzăpezit orașul și accesul de la depouri pe trasee a fost perturbat, unele din acele tramvaie albastre cu uși pe ambele părți au fost trimise temporar să circule între Nuferilor și Piața Presei (poate că podul Grant ori locul de rebrusare erau înzăpezite, poate că tramvaiele care trebuiau să ajungă la Nuferilor nu puteau să ajungă acolo din depourile lor repective, nu știu...Situația a durat nu prea mult, poate o săptămână, două, nu mai țin minte exact, dar iată că amintirea aceea, neverificată destul, m-a făcut să scriu prostii... Confused

Iată, în materialul pdf. foarte detaliat, postat chiar pe acest topic, am găsit următoarele informații (care îmi coectează/confirm amintirile uneori incerte…)

În anul 1983:

10.03 I: 41 P-ța Scînteii – Str.Turda – Șos.Crîngași
(deci linia în variantă scurtă s-a înființat la 10 martie 1983)

În anul 1986:

15.10 I: 55 Scînteia – 1 Mai – Nuferilor
22.10 M: 55 (Expoziției – 1 Mai – Nuferilor) Expoziției – 1 Mai – Cobălcescu
(o fi fost atunci acea zăpadă pe care mi-o amintesc, și care a adus tramvaiele V2A albastre pe Nuferilor… Totuși, așa zăpadă mare în octombrie, creu de crezut…

Văd aici că după o săptămână, s-a modificat traseul 55, prin bulevardul Expoziției…)

Tot pe acest topic este postată o frumoasă fotografie din colecția Lacrițeanu, cu un tramvai V3A cu uși pe ambele părți, vopsit bleumarine, cu numărul 41, LA GARA BASARAB ( ! ) în 15 noiembrie 1983, pe zăpadă (?) …)

Iată aici acea fotografie a dlui Lacrițeanu, cu V2A-ul la gara Basarab.
mrM a scris:
104 cred că a avut "D.A.F."-uri la înființarea pe traseul actual (în anii '80 a mai existat o linie 104, cu traseu inelar într-un singur sens).
"DAF" pe linia 104 au fost CU SIGURANȚĂ de la înființarea linie pe traseul actual, cred că în primăvaa lui 1994, și cred că a fost prima linie pe care s-au introdus noile (pe atunci) vehicule, primele autobuze din București cu aspect efectiv "occidental" ( ! ) (după, ce-i drept, mai vechi episoade, din anii 60 și 70, când, pe unele linii, au fost utilizate acele faimoase British Leyland fabricate în Israel, ulterior - și pe scară destul de largă - IK4 de fabricație iugoslavă).
Un 104 - DAF figura pe fotografia de pe coperta unui cunoscut ghid (pliant, hartă) a trasportului în comun bucureștean editat în 1994 (era vehicolul "de vitrină" al vremii...)



303_19831115_Gara_Basarab_4042.jpg
 Descriere:
302. Gara Basarab 3412 (15 noiembrie 1983)
 Mărime fișier:  36 kb
 Vizualizat:  de 29368 ori

303_19831115_Gara_Basarab_4042.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 14 Oct 2010 16:14:32    Titlul subiectului: 134781

Daca ar fi circulat la Basarab ar fi avut placa cu traseu deviat, dar nu are - e posibil sa fi avut vreo defectiune si in drumul lui spre/dinspre depou sa fi tras in bucla de la Basarab (are ambele pantografe lasate). Dupa ce s-a realizat bucla de la Crangasi in 1985, bidirectionalele au inceput sa umble si pe 44, 55, pe 41 fiind introduse V2A simple, in paralel cu bidirectionale - Tatre, Ep/V3A, V3A au inceput sa circule dupa prelungirea lui 41 in Ghencea la mijlocul lui 1987. Perioada 87-88 a fost raiul Tatrelor pe 41, pana la aparitia lui 42, cand au aparut trenurile Ep.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 21:48:45    Titlul subiectului: 134986

nbirna a scris:
Iată, în materialul pdf. foarte detaliat, postat chiar pe acest topic, am găsit următoarele informații (care îmi coectează/confirm amintirile uneori incerte…)

În anul 1983:

10.03 I: 41 P-ța Scînteii – Str.Turda – Șos.Crîngași
(deci linia în variantă scurtă s-a înființat la 10 martie 1983)
Lista lui Andrzej Brzozowski are destul de multe greseli, si informatiile despre multe linii sunt incomplete, deci nu stiu cat de indicat e sa ne bazam pe ea.
Fiindca tot s-a amintit de linia 41, un scurt istoric al ei din anii '80, bazat pe amintirile mele personale este acesta: primul traseu al liniei 41 a fost cel din 1983 si specificat si in lista aceea: Piata Scanteii - Miciurin - str. Turda (la baza podului Grant). Probabil ca pentru 41 au fost fabricate si siamezele V2A, ele avand intr-adevar alta schema de culoare si logo-ul ITB pictat mai mare, vizibil. Probabil ca inca de atunci se dorea transformarea ei in "linie de protocol"...

In 1984 dupa montarea liniei pe Podul Grant, a fost prelungit pana in dreptul Bd. Ceahlau, unde intorcea tot in rebrusment. Spre sfarsitul anului, rebrusmentul s-a mutat la Piata Crangasi, iar in 1985 s-a construit acolo si o bucla, astfel incat linia nu mai depindea de bidirectionale, dar folosea in general tot V2A, dar "clasice". Odata cu sistematizarea Dambovitei si finalizarea barajului Ciurel, s-a indreptat/regularizat si traseul strazii Virtutii, ocazie cu care s-a montat si linie de tramvai pana la Lujerului, unde din nou s-a montat rebrusment. Atunci au inceput sa apara si V3A bidirectionale pe 41.

Dupa finalizarea Pasajului Lujerului, in iunie 1987, s-a realizat si linia de tramvai prin pasaj, facandu-se jonctiunea cu linia existenta in Drumul Taberei. Daca nu mai insel, atunci s-a desfiintat si vechea bucla de intoarcere "CFR Cotrocieni", de langa intersectia cu calea ferata.

Intrebarea mea pentru cei care mai au astfel de amintiri este unde stateau in perioada aia siamezele de pe 41? Cumva la Buc. Noi sau Victoria?
Citat:
În anul 1986:,
15.10 I: 55 Scînteia – 1 Mai – Nuferilor
22.10 M: 55 (Expoziției – 1 Mai – Nuferilor) Expoziției – 1 Mai – Cobălcescu
(o fi fost atunci acea zăpadă pe care mi-o amintesc, și care a adus tramvaiele V2A albastre pe Nuferilor… Totuși, așa zăpadă mare în octombrie, creu de crezut…

Văd aici că după o săptămână, s-a modificat traseul 55, prin bulevardul Expoziției…)
Linia de pe Expozitiei era folosita in prima parte a anilor '80 de traseul de tramvai 31 (Piata Scanteii - Expozitiei - Clabucet - Mezes). A primit acest indicativ la marea renumerotare din mai 1981, fiind de fapt fostul 3 barat/3-nord. Cand s-a desfiintat 31 pe acel traseu? Cred ca inainte de 1986. Intreb fiindca tot in perioada aia a mai existat o linie 31, despre care un alt user al forumului a mai amintit aici. Si daca informatia cu linia 31 in Lacul Tei in 1986 e corecta, iar 55 s-a infiintat tot in 1986 prin Expozitiei, conform listei citata de Nbirna sa intelegem de aici ca a existat o perioada in anii '80 cand pe Bd. Expozitiei nu a circulat nimic? Ceva e neclar aici...
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 18 Oct 2010 18:16:50    Titlul subiectului: 135044

Bidirectionalele de pe 41 au stat la Panduri pana la desfiintarea depoului, dupa care au fost mutate la depouri apropiate traseului.
Bucla de la Crangasi fusese construita in ideea de a servi de capat unei linii spre Drumul Taberei (cam ce au vrut sa faca si la metrou, motiv pentru care statia arata asa), asemanator cu bucla de la Granitul, care avea deja macazele montate, dar n-a fost sa fie, renuntand la ea odata cu deschiderea noii artere de circulatie.
In 1987 deschiderea traseului de tramvai s-a facut cu Tatre, inlocuite dupa un an cu trenuri de Ep (dupa acel moment au circulat cam toate tipurile existente de vagoane)

Pe Expozitiei intre desfiintarea lui 31, in perioada 1981-82 (el apare figurat pe o schema cu legaturile Garii de Nord cu principalele cartiere, din ghidul 1982 - in el si pe harta aferenta nu apare ca traseui) si aparitia lui 55 nu a mai circulat traseu cu orar zilnic, ci doar linia speciala ocazionala 59.

Linii aparute in a doua jumatate a anilor 80 (incepand cu 1984)
tramvai - 42 (Cosbuc - Granitul/ Dep. Militari - Piata Scanteii), 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 55 (41 si 38 dupa 1983, la fel 44)
troleibuz - 61, 62, 63, 66, 67, 69, 70, 79, 99
autobuz - 145, 168 182, 204 (un fel de conventie CEPECA-Scanteii), 205, 226, 245, 254, 268, 282, 350, 358, 361, 364 (?), 371, 384 (prin 1989)
maxi taxi - 517, 520, 522, 524, 528, 529, 530 - ultimele doua mergeau la aeroport, legand agentiile Tarom intern/extern de Baneasa (530) si respectiv Otopeni (529), 538.

Liniile de tramvai 47 si 48 au aparut in 1985 si au fost desfiintate la terminarea modernizarii caii de rulare din Militari in septemrie 1986 (o investitie pe care au trebuit s-o distruga in octombrie, la mutarea liniei pe Timisoara)

Linia 99 a tinut cateva luni in 1987, pe traseul Sura Mare - sos Oltenitei - Alex Obregia - Turnu Magurele; linia a fost o incercare de a mai suplimenta transportul de la suprafata, insa liniile existente de tramvai, autobuz si metrou nu i-au dat sanse de reusita. Am vazut-o din tramvai, si nu mi-a mai trebuit nimic, era important sa stiu ce e cu acea linie, cand a aparut isi in ce "Informatie" scria de spre ea (mai tarziu am vazut fata unui troleu la capat, atunci vazusem doar placa din spate al unui vehicul care era la Sura Mare.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 21:50:41    Titlul subiectului: 135148

A existat un 31 in 1986 pe traseul Pipera - Piata Galati - de la Lizeanu mergea pe Stefan cel mare, Galati, cu intoarcere prin str. Viitorului (deci exista o racordare pe Dacia intre Galati si Viitorului, ramasita a fostului traseu ce venea pe Icoanei prin anii 55-60, racordajul a fost scos la mutarea liniei pe Tunari). Traseele lui ulterioare au fost de la Pipera/Lizeanu la Republica.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramway2010



Data înscrierii: 08/Apr/2010
Ultima vizita: 01/Dec/2018
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 21:41:17    Titlul subiectului: ... racordare pe Dacia intre Galati si Viitorului... 135281

Racordarea de pe Dacia intre Galati si Viitorului nu era o ramasita a fostului traseu ce venea pe Icoanei prin anii 55-60, deoarece in anii '60-'70 ea nu a existat.
Racordarea a fost construita in anii '80 (nu imi amintesc exact cand), probabil pentru acea linie efemera, si a avut, la randul ei, o viata scurta, fiind, intr-adevar, desfiintata o data cu mutarea liniei 5 pe strada Tunari.
Pe de alta parte, daca ar mai fi existat in anii din urma, ar fi permis devieri mai putin deranjante ale liniilor 5 si 16 pe durata reabilitarii cailor de rulare ale acestora si mi se pare regretabil ca nu a fost reconstruita cu aceasta ocazie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Mai 2011 19:44:44    Titlul subiectului: 144047

rosetti61 a scris:
Linia 99 a tinut cateva luni in 1987, pe traseul Sura Mare - sos Oltenitei - Alex Obregia - Turnu Magurele; linia a fost o incercare de a mai suplimenta transportul de la suprafata, insa liniile existente de tramvai, autobuz si metrou nu i-au dat sanse de reusita.
Aceea a fost a 2'a aparitie pentru 99. Prima aparitie a liniei 99 a fost in iarna 1979-1980. Traseul era acelasi ca cel din 1987: Sura Mare-Piata Sudului-Metalugiei (adica terminalul Turnu Magurele de azi). Si asa a circulat pana in 1982, cand a fost desfiintata si inlocuita cu linia 64, dar pe un traseu diferit.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2011 17:49:17    Titlul subiectului: 144083

Prima aparitie a lui 99 a fost anuntata in presa vremii?
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iun 2011 06:34:29    Titlul subiectului: 144323

Ar trebui sa se fi anuntat cel putin in "Informatia Bucurestiului". Inca nu incepuse perioada in care traseele se schimbau peste noapte iar anunturile din presa erau fie incorecte, fie incomplete, fie lipseau cu desavarsire.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dmf1968



Data înscrierii: 04/Apr/2011
Ultima vizita: 26/Dec/2012
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iun 2011 15:27:07    Titlul subiectului: linia 318 144956

Cine mai stie acest traseu? 318 si 118. Aveau capetele la stadionul Ghencea si la fosta Opereta. Stiu ca unul mergea de la Favorit drept si la stanga pe langa parcul Moghioros si Steaua iar celalat o lua la Favorit la standa si ajungea la Steaua pe la restaurantul Drumetul. Foarte tare traseu, mereu mergeam cu el in oras... Magazinul Victoria, Lipscani, chiar si la Unirea, era aproape pe jos. Era deservit la un moment dat de superbele Skoda RTO.
Superbe masini, cine isi mai aduce aminte de sunetul inconfundabil al motorului acestor autobuze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 24 Iun 2011 17:23:43    Titlul subiectului: 144961

Inainte existau 118 si 118R, devenit 318; linia 118 s-a transformat si ea in 218 prelungita pana la Valea Oltului.
Drumul Taberei a avut trasee ca lumea la un moment dat - 105, 108, 137, 205, 215, 218, 268, 305, 318, 368.
108 mergea la Gara de la Valea Oltului (mare parte din el fiind inlocuit apoi de troleibuzul 6Cool.
205 a disparut inainte de 1982, era o dublura a lui 105 pana la Gara.
215 de la Valea oltului la Gara de Nord, via Tricodava, Miron Constantinescu, piala Leul, Grozavesti.
268 Valea Oltului pana la podul Stribei Voda (Eroilor), mult mai tarziu a primit traseul de azi spre centru, mai intai la Foisorul de Foc via Romana, apoi la scurtare piata Romana cu intoarcere pe la Gara de Nord un timp dupa care trimis la Universitate.
La Gara se ajungea din multe puncte ale cartierului - 4 autobuze si un troleibuz. Acum preponderent toate se duc in centru spre Romana, la Gara se mai ajunge cu doua troleibuze si un autobuz.
Linia 385 de azi contine si ceva din vechiul 318 dar nu e de ajuns. Nu stiu daca ar prinde bine acum linii de la Valea Argesului/Ialomitei pana la Sfanta Vineri.
In drumul Taberei mai circula si celebrul 384 (84R), dar pe care nu l-am vazut deloc la fata (nici pe placute nu mi-l amintesc) dar se pomeneste de el chiar si in 1989 prin presa.



linii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.74 kb
 Vizualizat:  de 26949 ori

linii.jpg



255.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.5 kb
 Vizualizat:  de 26949 ori

255.jpg



268.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.76 kb
 Vizualizat:  de 26949 ori

268.jpg



384.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.93 kb
 Vizualizat:  de 26949 ori

384.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dmf1968



Data înscrierii: 04/Apr/2011
Ultima vizita: 26/Dec/2012
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Iun 2011 08:23:38    Titlul subiectului: 144982

Stiu eu de 384. Era un traseu cam fantoma, cred ca erau 4 masini pe traseu. Nimeni nu-l astepta, il lua daca il prindea. Eu il asteptam ca era gol mereu. Intorcea la Valea Ialomitei, eu il luam de la Dr. Taberei 34. Traseul era: Academia Militara, Kogalniceanu, Universitate, o lua la dreapta spre Unirea si iar la dreapta pe cheiul Dambovitei, Izvor, Eroilor, Dr. Taberei. Ca tip de autobuz folosit pentru acest traseu era Roman. Linia 305 dubla intr o perioada linia de tramvai 41 pana la Casa Scinteii. Stiu sigur ca detestam tramvaiul si-l preferam cand mergeam la strandul Tineretului. Fata de 105 avea un traseu mult mai scurt. Ca masini folosite pentru traseu erau Ikarus IK 4 ca si pe 105.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Iun 2011 15:32:05    Titlul subiectului: 144988

De fapt, 305 exista înainte de construirea liniei de tramvai și de punerea în circulație a liniei 41. Era foarte utilizat și apreciat de cei care, locuind în Drumul Taberei ori Militari, lucrau la Casa Scânteii ori în zona dimprejurul acesteia (era multă lume, pe atunci, în situația asta !)
Când s-a înființat 41 (în prima versiune, cu traseul scurt, cu vehicule bidirecționale, vopsite alb/bleumarine, care rebrusau la capătul dinspre Drumul Taberei…), hop !, s-a desființat linia 305 (conform directivelor „ceaușiste“: să se facă economie cu orice preț, tramvaiul e mai economic decât autobuzul care consumă carburant de import etc. ) și țin minte că atunci a fost un fel de mică (remarcabilă, în contextul epocii !) mișcare de opoziție, de rezistență, de „societate civilă”, ca să zicem așa, adică mulți din salariații de la „Casa Scânteii“ care își cumpăraseră abonament lunar pe 305 s-au dus l ghișeele de bilete și abonamente de la capul liniei, au protestat puternic și au cerut să li se restituie costul abonamentului etc. Acțiunea a avut totuși urmări, de a doua zi s-a reînființat 305 (care, până la urmă, nu mai țin minte când, tot s-a desființat, dar după multă vreme, probabil atunci când 41 circula deja pe traseul actual…)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 25 Iun 2011 23:38:51    Titlul subiectului: 145005

Linia 305 a disparut in momentul inceperii lucrarilor la Pasajul Lujerului in 1986. Pe acelasi traseu, dar numai pana la Piata Veteranilor circula linia 306.
In momentul cand 41 a avut capat la Uverturii, au aparut bidirectionalele V3A - le vedeam de la scoala pe geam, inca nu incepusera ridicarea blocurilor.
Legat de 384, a circulat sporadic, desfiintat in preajma lui 1982 si reaparut in 1989, cu o viata la fel de scurta, disparand nestiut prin 1990 (cand mergea parca la Foisorul de Foc via Universitatate).
Nu stiu daca 255 a circulat cu adevarat - in brosura din 1981 cu noua numerotare au fost inserate si linii cu punere sigura in functiune ulterioara, dar care nu s-a mai realizat. (asa apar in ghidurile din 1970 si 1973, mentiuni legate de anumite linii cum ca nu au fost puse in functiune pana la data aparitiei ghidului).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 13:11:52    Titlul subiectului: 145238

La inceput, pe linia 41 erau foarte putine tramvaie. Si traseul era destul de scurt. Toate vagoanele erau V2A siameze si erau numerotate de la 4037 primul vagon si pana la 4044. Ele erau albastre si sigla I.T.B. era enorma desenata pe lateralele tramvaielor. Si totusi, unul din vagoane nu era albastru, ci rosu chiar daca era siamez, schema de culori era ca la tramvaiele obisnuite. Stie cineva ce nr. avea acest siamez rosu? Eu daca nu ma insel, am impresia ca era 4037. Dar nu sunt sigur.
Referitor la linia de tramvai cu indicativul 31 care a circulat intre Platforma Industriala Pipera si Piata Galati, tramvaiele circulau numai dimineata in afara zilei de duminica, iar la Piata Galati exista o linie in care tramvaiele puteau sa intre de pe Str. Galati pe Str. Viitorului, dar nu exista si linie in care tramvaiele sa poata circula si invers, adica de pe Str. Viitorului pe Str. Galati. Linia era deja montata cu multi ani in urma deci nu a fost montata la infiintarea liniei 31. Tramvaiele din linia 31 erau de fapt cele din linia 16, iar prin rotatie acestea erau detasate pe linia 31. Toate 3 tramvaie de pe linia 31 erau ture mici decat la schimbul 1. In acea zi manipulantii de la schimbul 2 erau rezerve in depou, erau platiti 3 ore dupa care plecau acasa. Numai in caz ca lipsea un coleg de-al lor, acestia erau trimisi in locul acelora. Pe firmele din statii nu era trecuta linia 31. Dintr-un fund al unui pahar alb de plastic de branza Fagarasi facusem eu un fel de sablon taiat cu lama in forma cifrelor 3 si 1 si aveam niste grunt maron adus de tata de la serviciu si voiam sa merg eu in statii ca sa scriu cu acel sablon linia 31, dar dupa ce am facut sablonul am constatat ca imi era frica. Eram mic pe atunci, nu aveam mai mult de 13 - 14 ani, si nici curajul necesar ca sa fac acest lucru. La capatul de la Piata Galati intorcea si linia 143 care avea pe atunci autobuze DAC articulate, exista o baraca rosie , o tasnitoare si un ceas care avea afisajul pe 3 parti. Linia 31 nu a circulat mai mult de un an. Chiar daca intr-un alt mesaj pe acest forum am specificat ca linia 31 a circulat in anul 1986, sincer nu sunt sigur de acest an. Mai tarziu de 1986 nu a fost pentru ca in vara anului 1987 au aparut in Tei liniile 17 si 36 deci daca nu anul 1986 , se poate sa fi fost anul 1985. Mai devreme de anul 1985 nu as crede, cu toate ca nu ar fi exclus.

_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 20:09:30    Titlul subiectului: 145251

A circulat si inainte de 1984 pe traseul Piata Scanteii - Mezes, fosta ramura a lui 3, care inainte de renumerotarea din 1981 era 3 barat. De cand a aparut, cu indicativul respectiv, nu a avut caracter permanent, a circulat in orele de varf, a fost si naveta, niciodata nu a fost ceva de durata, nu i s-a gasit un traseu mai rasarit.
Aspectul de inceput al vagoanelor de pe 41, in afara de noutatea tipului bidirectional, s-a vrut a fi extins probabil si la restul parcului circulant ca schema identitara, dar nu stiu de ce nu a mai fost implementat - sigla mare, pictogramele afisate la fiecare usa. Bidirectionalele V3A au fost tot albastre dar fara acele elemente. Sigla mare a mai aparut in schema cu banda groasa rosie din 1987. Numai la tramvai s-a experimentat sigla mare - linia 41 a inaugurat noua identitate ITB - pe unde o vedeam o asociam cu tramvaiele de pe 41; Pe restul vehiculelor era la dimensiuni normale, cat sa fie vizibila de la distanta.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2012 20:12:45    Titlul subiectului: 152394

Referitor la liniile ITB-ului din perioada comunista, pot povesti despre perioada "86-"87, cand liniile 18 si 37 aveau capatul la Piata Rahova si circulau asa: 18 la Depoul Militari si 37 la Gara Basarab ambele linii aveau vagoane Tatra in componenta lor.
Alta linie era linia 239 de autobuze P-ta Rahova-APACA-Leu care a disparut la putin timp dupa anul 1990.
In legatura cu vagoanele siameze mi-l amintesc in anul 1990 pe #4040 in schema full rosie si cu sigla ITB pe el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2012 00:49:01    Titlul subiectului: 152434

18 nu avea cum sa circule la Depoul Militari; a avut destule trasee experimentale, ba la Granitul, ba la IMGB, ba la CFR Progresul. In prima parte a lui 1987 s-a dat in folosinta linia spre Depoul Militari pe Timisoara, tronsonul Brasov - Milea fiind dat in folosinta in toamna. Pana atunci 8 a avut capat la Ghencea.
Au fost anuntate in ziarele vremii redeschiderea capatului de la depoul Militari si miscarile liniei 18? Mi-amintesc de un articol din Scanteia (e pe aici pe undeva, daca nu, il mai pun din nou) in care se vorbea vag de infiintarea noilor linii 25 si 35.
Perioada 1986-1988 a fost una tumultoasa, cu trasee-experiment care nu au tinut mult timp, trasee deviate. Linia 239 nu s-a remarcat prea mult, din care cauza a si disparut - in situatia asta era si 139, pe punctul de a fi suspendat, dar din alte motive (blatism, violente).
Mai era maxitaxi 517, pe traseul lui 139 apoi pe Zetarilor - Luica - Piata Resita, linie pe care am folosit-o de cateva ori; nici asta nu a facut prea multi purici. Daca erau anuntate cu tamtam in ziar, dispareau extrem de discret.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 16:12:00    Titlul subiectului: 167399

LINIA 17. (Partea I ) O linie de suflet care din pacate astazi nu mai exista. O linie desfiintata si care incet, incet se uita. De aceea m-am gandit sa astern cateva randuri despre istoricul acesteia, pentru a ne putea aminti de ea si peste alti ani, asa cum a fost candva. Tata care a locuit in Cartierul Tei-Toboc imi povesteste cu placere despre aceasta si cum capatul de la Lacul Tei era altul decat cel actual. Tramvaiele intorceau aproape de Palatul Ghica Tei ocolind spatiul verde in care astazi se gaseste benzinaria . Iar statia de urcare era chiar in dreptul cladirii unde se adapostea acel trenulet de plimbare care ducea pana aproape de stavilarul unde se varsa Lacul Tei in Lacul Plumbuita.( http://www.forumtrenuri.com/t416-trenuletul-din-tei )Acum acea cladire ,,Atelier Capete Linii'' apartine R.A.T.B.-ului unde se gaseste si un punct de emitere si incarcare carduri deschis cu mult inainte de a se infiinta ,,Atelier Capete Linii'' prin anii '80. Imi amintesc cum cladirea era parasita si mult mai lunga decat acum, si nu exista decat o incapere iar de la ghiseu se putea vinde bilete si abonamante I.T.B. Traseul liniei 17 in perioada in care imi povestea tata (cred ca prin anii '60) era urmatorul: Plecare de la Lacul Tei din dreptul acestei cladiri de adapostire a trenuletului, B-dul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Galati, apoi pe niste stradute ajungea la Piata Rosetti, dar stradutele erau cu sens unic, linia de ducere era separat de cea de intoarcere, Str. Hristo Botev, Calea Mosilor ajungea la magazinul ,,Vulturul de Mare'' si intra pe B-dul 1848 intre Magazinul ,,Cocor'' si Biserica Romano - Catolica ,,Baratia''. De la Piata Unirii mergea pe Str. 11 iunie, ajungea la Autogara Filaret apoi pe Str. Viilor , intersectia cu Pieptanari , Sura Mare si apoi pe Sos. Giurgiului ajungea la capat la C.F.R. Progresul. In perioada in care mi-a povestit tata, nu exista linia 16 prin ,,Tei''. Singura linie existenta in zona era 17 care intorcea la ,,Lacul Tei'' iar spre Pipera nu exista nici o linie de tramvai, ci numai linia acelui trenulet de agrement amplasata exact pe locul unde se afla astazi linia de tramvai pe Str. Petricani. In acea perioada s-a construit un bloc nou de locuinte chiar la capatul liniei de tramvai 17 la ,,Lacul Tei'' iar la parter avea numeroase magazine printre care cunoscuta cofetarie ,,Orhideea'' spre Doamna Ghica astazi transformata intr-un B.R.D. si Restaurantul ,,Magura'' in capatul celalalt spre ,,Teiul Doamnei''astazi se afla un Mega Image. Iar in centrul acelui bloc la parter un complex impartit in patru magazine mai mici.Locuitorii din cartierul Tei Toboc au pus denumirea acelui complex de magazine ,,La tramvai'' pentru ca era singura linie de tramvai in zona. Chiar daca spre sfarsitul anilor '60 s-a prelungit linia de tramvai pana la Pipera unde circula linia 16, expresia acelui complex ,,La tramvai'' a existat pana dupa revolutie cand complexul a fost impartit in multe magazine si bouticuri. Au trecut anii, am aparut si eu pe lume, iar in anul 1976 cand aveam numai 4 ani, puteam sa retin anumite aspecte ale acestei linii. Imi aminteam cum intorcea el la capat la Lacul Tei, la noul capat facut in Parcul 8 mai, imi amintesc ca circula mult mai gol decat 16 pentru ca fluxul mare se indrepta spre Zona Industriala Pipera, imi amintesc cum urmaream seara pe geam aflandu-ma in tramvaiul 17 umbra acestuia si a pantografului care se forma de la lumina becurilor de pe strazi. In anul 1976, linia 17 circula astfel: Lacul Tei, B-dul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Galati, Piata Rosetti, B-dul Hristo Botev, Sf. Vineri, Calea Vacaresti, Timpuri Noi, Calea Serban Voda, iar de la Pieptanari intra pe Sos. Giurgiului si intorcea la C.F.R. Progresul. In acea vreme pe aceasta linie tramvaiele erau ,,Electroputere originale''. Dupa cutremurul din 4 martie 1977, linia 17 a fost scurtata, incat de la C.F.R. Progresul circulau numai pana la SF. Vineri. Nu am mai avut contact cu aceasta linie pana prin anul 1983 cand am avut trecere cu mama prin zona pe la Sf. Vineri si am vazut acolo cum intorceau vagoane ale liniei 17, eram deja mai marisor si tinerea de minte era mai puternica decat cand aveam 4 ani. Intre timp modelul de vagoane se schimbase, linia 17 apartinea de depoul Splai si erau vagoane EP/V3A( in anul 1976 nu stiu de la ce depou erau acele vagoane Electroputere originale cand 17 intorcea la Lacul Tei) . In vara anului 1987, linia 17 a fost din nou prelungita pana la ,,Lacul Tei '', o mare bucurie pentru mine. Dar de data aceasta, vagoanele de pe linie erau V3A de la Depoul Giugiu. Traseul era acesta: Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului,Str Galati, intra pe Str. Paleologu, Sf. Vineri, Calea Vacaresti, Timpuri Noi, Calea Serban Voda, Sura Mare, Sos. Giurgiului, CFR Progresul. Inca se mai putea circula pe Calea Vacaresti, cu toate ca era totul demolat, nici masinile nu prea mai puteau trece , insa linia de tramvai mai era inca circulabila. Dar la scurt timp, circulatia pe Calea Vacaresti a fost inchisa si tramvaielor, astfel ca linia 17 avea un nou traseu: Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str Lizeanu, Sos. Stefan cel Mare, Bucur Obor, Sos Mihai Bravu, Calea Dudesti, Pod Timpuri Noi, Serban Voda, Sos Giurgiului, CFR Progresul. A venit toamna, au inceput scolile si cum fluxul de calatori era foarte mare in Zona Industriala Pipera, pentru ca se incheiase perioada concediilor, dar si pentru ca in Pipera se aflau doua licee, Pipera si Electronica, linia 17 a fost prelungita pana la Pipera, alaturi de linia 16. La putin timp, la intersectia Str. Petricani cu Aleea Strandul Tei, vagonul 326 se indrepta spre Pipera cand din strand iesise un camion cu remorca caroserie din metal cu navete din plastic in care se aflau sticle goale de bere de 0,5 l si sticle de ci-co de 0,25 l . Crezand ca are timp sa treaca, soferul de pe camion s-a grabit sa treaca linia de tramvai si sa vireze dreapta pe Str. Petricani, dar a fost nevoit sa franeze brusc pentru ca dinspre Pipera venea o masina. Din acest fapt remorca a ramas chiar pe sina de tramvai, iar manipulantul de pe linia 17 vagon 326 nu a mai putut frana si a izbit din plin remorca plina cu navete cu sticle goale de bere si ci-co, aceasta rasturanandu-se . S-a spart parbrizul si gemuletele din laterala fata la tramvai si s-a indoit tabla chiar in locul in care scria nr de ITB al vagonului. S-au spart farurile si s-a strambat si masca. Manipulantul nu a patit nimic. Vagonul 326 nu a mai aparut pe traseu, dar la scurt timp manipulantul de pe 326 avea un vagon nou vopsit cu nr 293. In timp ce mergeam cu el, si stateam de vorba, am observat ca bordul vagonului era al vagonului 326. Si uitandu-ma cu atentie, am constatat ca de fapt 293 era 326. Manipulantul mi-a spus ca asa este, 293 este de fapt 326 dar sa nu mai spun la nimeni. Zona Tei era una foarte solicitata de calatori. Pe langa faptul ca multi calatori trebuiau sa ajunga in Zona Pipera unde isi aveau serviciile si unde existau si cele doua licee, mai exista si Strandul Tei, unde mai ales duminica, mii de cetateni invadau zona Tei pentru a ajunge la strand. Tramvaiele erau foarte aglomerate, si se circula pe scara. Linia 16 era suplimentata cu cateva vagoane fata de zilele de lucru. Unii calatori coborau la Statia Strandul Tei si mergeau pe jos pana la intrarea in strand, dar cei mai multi coborau la B-dul Lacul Tei de unde se indreptau spe malul lacului la debarcader. Doua vaporase cu o capacitate de 120 persoane circulau permanent duminica si abia facea fata fluxului de pasageri care traversau in strand. Din acest motiv, in vara anului 1988, s-a intamplat un lucru demn de mirare. A fost suplimentata si linia 17 cu 3 vagoane, dar acestea erau de la Depoul Dudesti. Si intorceau la Lacul Tei, chiar si pe placute scria ,,CFR Progresul, Bucur Obor, Lacul Tei. Deci duminica puteam vorbi de doua linii de 17, un lucru total neobisnuit. Vagoanele de la Dep. Giurgiu cu traseul CFR Progresul si Pipera, iar celelalte vagoane de la Dep Dudesti cu traseul CFR Progresul - Lacul Tei. Si tot din cauza nr mare de calatori, in vara anului 1988 a fost introdusa si linia 36 de tramvaie la Pipera, ca aceasta intorcea la Cart Colentina. Dar in schimb a fost scoasa linia 101 aceasta din Uzinele 23 august Poarta 4 in loc sa intoarca la Pipera, intorcea la Bucur Obor, venind pe Sos Mihai Bravu si intorcand pe Ziduri Mosi. Dar in toamna anului 1988, vagoanele din 17 de la Dudesti care circulau doar duminica intre Progresul si Lacul Tei au fost scoase. Au ramas vagoanele de la Dep Giurgiu care circulau intre CFR Progresul si Pipera.


17 9.jpg
 Descriere:
Poza nu imi apartine. Este preluata de pe acest forum
 Mărime fișier:  85.9 kb
 Vizualizat:  de 22773 ori

17 9.jpg



17 202_19780808_Calea_Vacaresti_V3A_linia_17.jpg
 Descriere:
Poza nu imi apartine. Este preluata de pe acest forum
 Mărime fișier:  74.55 kb
 Vizualizat:  de 22773 ori

17 202_19780808_Calea_Vacaresti_V3A_linia_17.jpg



LINIA 17 LACUL TEI 7 IUNIE 1964.jpg
 Descriere:
Tramvaie de 17 la Lacul Tei, capatul vechi care ocolea spatiul verde pana aproape de ,,Palatul Ghika Tei.''
 Mărime fișier:  80.46 kb
 Vizualizat:  de 22773 ori

LINIA 17 LACUL TEI 7 IUNIE 1964.jpg



LINIA 17 VAGONUL 327.jpg
 Descriere:
Poza nu imi apartine. Poza este facuta dupa anul 1998 pana prin anul 2000
 Mărime fișier:  61.15 kb
 Vizualizat:  de 22773 ori

LINIA  17 VAGONUL 327.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm


Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Mar 24 Sep 2013 19:38:34, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 16:37:50    Titlul subiectului: 167400

LINIA 17 .Partea a doua. Linia 17 a avut parte de-a lungul existentei sale de foarte multe modificari de traseu. A avut parte de multe modele de vagoane, aproape toate in afara de Tatra si a fost alocata mai multor depouri. Asa se face ca dupa o vreme, linia 17 a mai suferit o modificare de traseu, de la Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str Lizeanu, Bucur Obor, Sos Mihai Bravu, in loc sa intre pe Cal. Dudesti, o lua inainte , ajungea pe Calea Vacaresti, Big, Sos. Oltenitei, Sura Mare si intra pe Sos Giurgiului pana la CFR Progresul. Manipulantii de pe aceasta linie nu erau multumiti de noul traseu, pentru ca la Sura Mare cand intra de pe Sos Oltenitei ca sa ajunga pe Sos Giurgiului, trebuia sa astepte tramvaiele liniilor 7 ,19 si 39 care intorceau la Sura Mare. Dar cu toate acestea, linia 17 era in perioada de varf a existentei sale. Traseul era unul foarte lung. Pe traseu existau 12 vagoane de 17, iar o semicursa de la CFR Progresul pana la Pipera, se parcurgea in 72 de minute. Ne-am bucurat si noi, cam timp de 9 ani. Pentru ca din anul 1998, a inceput sa vina ,,prigoana'' peste aceasta linie. La jumatatea lunii martie 1998, din cauza ca multe fabrici din Zona Industriala Pipera incepusera sa se inchida, traseul liniei 17 a fost scurtat din nou la Lacul Tei. Iata si parcul de vehicule titulare pe linia 17 in momentul scurtarii traseului: 298, 287, 102, 329, 288, 340, 293 adica fostul 326 de care am mentionat mai sus care a avut accidentul la Aleea Strandul Tei, 330, 153, 283. In afara de 153 si 283 care erau albe pentru ca atunci incepuse sa apara aceasta schema de vopsea care este si in prezent, toate celelalte vagoane erau vopsite in galben. Durata unei semicurse era de 60 de minute iar pe traseu au mai ramas 10 vagoane.Marti 17 martie 1998, pe vagonul 6092-6292 de pe linia 16, conducea un manipulant care nu mai fusese de mai mult timp pe linia 16. Si acesta nu stia ca 17 intorcea la ,,Tei''. Cand a intrat de pe B-dul Lacul Tei indreptandu-se spre Pipera, nu a observat ca macazul era facut spre bucla de la Lacul Tei mai ales ca nu era nici un 17 la capat, si a intrat fortat cu viteza in capatul lui 17 in loc sa mearga inainte. La scurt timp dinspre Pipera venea un alt 16 dar care a putut frana cat sa nu intre in 6092 care intrase in bucla de la Lacul Tei. Daca vagonul care venea de la Pipera ar fi ajuns mai devreme, ar fi izbit din plin vagonul 6092 - 6292. Am fost foarte aproape sa vad o tragedie. Era cam ora 10 sau 11 dimineata. Eu eram chiar in bucla capului pe iarba verde din mijloc. In primavara anului 2000, linia 17 a fost transferata de la Depoul Giurgiu la Depoul Dudesti . Pe linia 17 circulau de acum tramvaie Rathgeber si Duewag. Peste catva timp, o noua lovitura avea sa primeasca linia 17. Traseul acesteia a fost scurtat si in partea cealalta, in loc de CFR Progresul, tramvaiele erau limitate la Sura Mare. Aveam de acum o linie 17 ciuntita la ambele capete. In partea de nord, in loc de Pipera traseul se scurtase la Lacul Tei, iar in partea de sud, in loc de CFR Progresul, scurtata la Sura Mare. Dupa un timp, pe linie au aparut vagoane V2A, V2A siameze (cu 2 capete) si V3A siameze (cu 2 capete) ,din pacate nu stiu de la ce depou erau aceste vagoane, imi amintesc pe 4029, singur care mai avea in fata cucuvea si masca, nefiind modificat. Apoi au fost niste V3A-uri electronice cu firma portocalie mai puternica, nu stiu de la ce depou. Dar dupa o perioada, din nou au aparut vagoane Rathgeber pe linia 17. Doar Rathgeber pentru ca Duewag nu mai erau in circulatie. Daca in perioada de glorie pe linia 17 erau 12 vagoane, nr acestora fusese redus incet, incet ajungandu-se la 6. Am ajuns cu povestea mea cam prin anul 2004, cand pe linia 17 mai erau decat 4 vagoane. Undeva din umbra si fara nici o putere, priveam abatut si mahnit acest declin fantastic al liniei 17, linia mea de suflet, linia indragita de mine de care imi povestea tata uneori, linia care mi-o aminteam de cand eram mic, linia care presimteam ca nu am sa o mai intalnesc curand...Prin anul 2005 , am asistat la o alta modificare a liniei 17... aceasta a fost transferata depoului Victoria, iar imediat din 4 vagoane ...au mai ramas doar 3!!... Putin, foarte putin!! Sa vad neputincios ca in anul 2006, pe linia 17 mai circulau decat 2 (doua) vagoane pe linia 17.!!!...speram totusi sa ramana asa, chiar daca era extraordinar de putin ca intre Sura Mare si Lacul Tei, sa circule numai doua vagoane pe linia 17! Linia aceasta mult mai veche decat 16 in zona Tei, statea atarnata de un fir de ata, o linie iubita de mine care se naruia vazand cu ochii! In timp ce speram ca sa ramana asa, o alta veste m-a prabusit, in weekend nu mai circula decat un singur vagon de 17! Vineri 16 februarie 2007, tata abatut imi da un ziar sa citesc un articol din el. Plin de durere si intristare dupa care mi-au dat si lacrimile, in articol scria ca din cauza aglomeratiei in zona Big, incepand de luni 19 februarie 2007, liniile 1, 17 si 27 vor fi suspendate. In acea vreme si 27 circula pe la Big, venea de pe Calea Vacaresti si se ducea spre Sura Mare pe Oltenitei, intorcandu-se prin Calea Serban Voda, probabil ca erau lucrari la Pasajul Marasesti, nu mai stiu sigur. Duminica 18 februarie 2007 ultima zi de circulatie a liniei 17, m-am dus sa fac o cursa cu singurul vagon existent pe traseu de 17, pentru ca in weekend asa cum am specificat, mai circula doar un singur vagon. M-am urcat de la Lacul Tei, era seara, am mers pana la Sura Mare, m-am intors inapoi, lume putina in vagon, ma uitam pe geam la toate tramvaiele care circulau in sens invers, stiam ca 17 nu am cum sa vad pentru ca singurul vagon era cel in care ma aflam eu. Timpul trecea, ma apropiam de ,,Lacul Tei'', am coborat din tramvai, acesta a intors grabit la Lacul Tei, mai puteam vedea cum in spatele vagonului scria pe firma luminoasa,,17'', a oprit putin la capat, apoi tot grabit a plecat de la capat numai ca in fata ii scria,,Se retrage le Victoria''. ULTIMUL TRAMVAI! Asa am numit eu vagonul 091, care a incheiat povestea liniei 17! Facusem ultima cursa cu singurul vagon al liniei 17 in ultima sa zi de existenta. Am privit tramvaiul cum mergea pe B-dul Lacul Tei, pana ce a facut stanga pe Str. Maica Domnului si nu s-a mai vazut. Ramasesem la capat la Lacul Tei, si ma gandeam la toata perioada cat a circulat acesta si la toate momentele lui , la toate schimbarile care au avut loc si care le-am amintit si in acest mesaj. Un capitol, o fila de istorie a I.T.B-ului se inchidea pentru totdeauna. Mi-am dorit mult sa astern acest mesaj si pe forum ca sa citeasca si cei interesati despre istoria liniei 17. O firma aflata in statia de la Maica Domnului la Scoala 31 langa B-dul Lacul Tei, mai aminteste si astazi ca a circulat candva linia 17 . Indicativul ,,17'' nu a fost sters. Dupa ce aceasta linie a fost desfiintata am incercat prin diverse petitii catre Primaria Capitalei si R.A.T.B. sa cer infiintarea liniei 17 de tramvaie. Dar in zadar. Am cerut la un moment dat ca aceasta sa circule intre Lacul Tei si Sf Vineri specificand ca bucla de la Lacul Tei a fost modernizata si s-au cheltuit bani degeaba pentru ca tot gol a ramas capatul, si mai ales ca pe linia modernizata dintre Sf Gheorghe si Sf Vineri nu circula nimic si ca doua vagoane ar fi suficiente, numai sa existe linia 17 infiintata. Fara nici un efect. In memoria acestei linii cu indicativul 17 mi-as dori ca NICIODATA sa nu se mai infiinteze nici o alta linie cu acest indicativ care sa circule in cu totul alta directie fata de cum a circulat linia 17 , asa cum rau s-a procedat cu liniile 1 si 4 care in momentul de fata circula in cu totul alte directii, cu totul paralele fata de fostele trasee.! Sa ne putem aminti de ea fara sa ii fie numele patat Daca am omis ceva in aceste mesaje, daca am gresit ceva, daca mai aveti ceva de adaugat, cu multa placere astept sa postati mesajele dumneavoastra, pentru ca linia 17 va ramane pentru mine o linie ,,vie'' care inca exista in sufletul meu dar si in sufletele dumneavoastra prin aducerea aminte de momentele in care a circulat, prin pozele de arhiva care se gasesc in acest forum, si mai ales de firma de la statia din Str. Maica Domnului care aminteste de aceasta linie...linia 17!!!


LINIA 17 015.jpg
 Descriere:
Poza nu imi apartine
 Mărime fișier:  87.9 kb
 Vizualizat:  de 22770 ori

LINIA 17 015.jpg



Forum Transira 093_lacul_tei_2_747.jpg
 Descriere:
Poza preluata de pe Forumul Transira
 Mărime fișier:  177.9 kb
 Vizualizat:  de 22768 ori

Forum Transira 093_lacul_tei_2_747.jpg



Forum Transira 093_lacul_tei_4_202.jpg
 Descriere:
Poza este preluata de pe Forumul Transira
 Mărime fișier:  183.51 kb
 Vizualizat:  de 22768 ori

Forum Transira 093_lacul_tei_4_202.jpg



LACUL TEI 30 MAI 1978.jpg
 Descriere:
Capatul liniei 17 de la Lacul Tei. Poza este facuta in anul 1978. Nu imi apartine. In acea perioada nu mai intorcea 17 la Lacul Tei. Dar nu stiu ce cauta vagoane din linia 4 si 21 la Lacul Tei
 Mărime fișier:  116.67 kb
 Vizualizat:  de 22768 ori

LACUL TEI 30 MAI 1978.jpg



LINIA 17 SURSA STFP 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.77 kb
 Vizualizat:  de 22767 ori

LINIA 17 SURSA STFP 1.jpg



LINIA 17 sursa stfp 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.13 kb
 Vizualizat:  de 22767 ori

LINIA 17 sursa stfp 2.jpg



Linia 17 sursa stfp 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.34 kb
 Vizualizat:  de 22767 ori

Linia 17 sursa stfp 3.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm


Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Mar 24 Sep 2013 20:22:54, modificat de 8 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 18:50:11    Titlul subiectului: 167401

Foarte frumoasa relatata istoria liniei 17. Si eu am o amintire placuta cu aceasta linie. Student fiind la Agronomie, eram in anul I de facultate. Tin minte ca in primavara lui 1999 trebuia sa ajung la padurea Comana sa culeg flori pentru ierbar. Aveam un curs de botanica si profesoara facea excursii in padurea Comana unde noi adunam diferite plante. Tin minte ca il asteptam la Lizeanu pe 17, mergeam cu el pana la CFR Progresul si de acolo, cu trenul mergeam pana la Comana. Ma amuza faptul ca faceam mai mult timp cu tramvaiul 17 de la Lizeanu la CFR Progresu decat cu trenul de la gara Progresul la Comana. In prezent nu mai circula nici tramvaiul 17 si nu mai avem nici tren de la gara Progresul la Comana. Deci, putem spune ca am regresat mult.
Parerea mea este ca linia 17 a murit o data cu zona industriala Pipera. Cand i-au scurtat traseul, dupa anul 2000 au inceput sa fie din ce in ce mai putini calatori. De aici, efectul de bumerang, cei de la RATB au vazut ca a scazut numarul de calatori, asa ca i-au scurtat traseul si au alocat mai putine vagoane acestei linii, pana la urma disparand. Dupa parerea mea, linia 17 ar putea reaparea, dar sa aiba capatul la Pipera. O data cu aparitia blocurilor de birouri in zona, ceva cerere de calatori exista. Nu stiu ce va fi in viitor, ma bucur totusi ca mai exista macar amintirile.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community