|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 01:07:36 Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Generalitati |
33436 |
|
1. O surpriză neplăcută a fost metroul propriu-zis. Pur și simplu e sinistru: vopsit în albastru cu tentă spre gri (cel puțin, așa arăta "metroul roșu"), extrem de zgomotos
2. Metroul galben, ale cărui rame chiar sunt galbene, are un farmec aparte; linia respectivă datează, dacă nu greșesc, din 1896
3. Cât privește transportul de suprafață am văzut:
4A. Autobuzele:
-Ikarus 260
-Ikarus 280
ambele cu cutie automată și motoare care nu par originale
-Ikarus 405
-Ikarus 412
-Ikarus 415
-Ikarus 435
-Volvo 7700 A
4B. Troleibuzele:
-IK 280 T, pe Bulevardul Doja
-IK 411 T,echipament Kiepe Obus
-IK 435 T, lângă Gara de Est
-ZIU 9, pe linia 74; jafuri ca acelea nu mă așteptam să văd într-o capitală europeană
-GANZ Solaris Trollino 12, pe linia 76
4C. Tramvaiele
-tandeme de tramvaie biarticulate bidirecționale (GANZ???), pe Bulevardul Elisabeta, și la Piața Blaha L.
-rame formate din vagon motor + vagon remorcă + vagon motor
-vagon motor + vagon motor, pe linia 19; am văzut pe ele inscripția GANZ
-Tatre formate din vagon motor + vagon motor, ceva asemănător cu T5A5; nu îmi dau seama dacă e Tatra respectivă sau numai ceva ce seamănă
Acel tramvai care arată ca o omidă galbenă (despre care s-a scris în mai multe locuri) nu l-am observat.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 09:09:43 Titlul subiectului: |
33437 |
|
OAB a scris: | Acel tramvai care arată ca o omidă galbenă (despre care s-a scris în mai multe locuri) nu l-am observat. | Este vorba de Siemens Combino. Sunt restrase din circulatie din cauza defectelor aparute. Pana acum fiecare trmvai s-a defectat, majoritatea la inchiderea usilor, insa au fost probleme si la sistemul de actionare, sistemul de iluminat, sistemul de afisare si anuntare a statiilor. Sunt retrase cam de o luna. Desi sunt inca in garantie, fabrica Siemens nu vrea sa la repare, zicand ca aceste sunt defecte normale, care pot sa apara la orice vehicul Asa ca BKV-ul a zis ca o sa renunte la contractul cu Siemens, si tramvaiale actuale va trimite inapoi la fabrica...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 00:06:25 Titlul subiectului: |
33480 |
|
1. Mă surprinde faptul că BKV are în dotare IK 412, dar nu are în dotare IK 417; cel puțin ,pe site-ul oficial nu figurează că ar exista acel tip de autobuz în dotarea regiei
2. Când am călătorit cu un Ik 412 pe linia 78, acestuia i s-a scurs lichidul de răcire + ceva ulei când a ajuns aproape de Piața Naphegyi; Din spusele șoferului a reieșit că sunt autobuze de o calitate slabă și sunt situații când lumea trebuie să aștepte 20 de minute între 2 autobuze (de regulă, timpul de așteptare nu depășește 3-5 minute în cazul majorității liniilor care trec prin centru); semnificative au fost spusele șoferului: Acesta este autobuzul secolului XXI. Sincer mi-a părut rău; IK 412 este autobuzul cu motor și transmisie asemănătoare Irisbusului:
-motor vertical și transversal
-cutie de viteze în continuarea motorului
-ventilator hidraulic aflat în spatele cutiei de viteze, dar mai sus decât aceasta
-transmisie în unghi
-podea joasă 100 %, cu o mică "cocoașă" deasupra axei B
3. În Piața Batthyány, unul din autobuzele liniei 60, un Ikarus 280, avea toate scaunele mâzgălite cu graffiti; nu mă așteptam ca la câteva sute de metri de Kilometrul Zero al unei capitale Europene să văd circulând asemenea autobuze; de zgomot... ce să mai zic. La Cluj nu vezi așa ceva
4. Foarte multe Volvo 7700 A. Ca și cum ar fi existat o "licitație cu dedicație". Niciun autobzuz articulat cu podea joasă 100 % afarăde Volvo 7700A. Îmi pare rău că trebuie să zic, dar nu mi se par grozave acele autobuze:
-spațiu extrem de strâmt în zona axelor B și C
-Scaunele cele mai din spate sunt extrem de înalte; din această cauză, e nevoie de o treaptă, treaptă care îngustrază și mai mult culoarul; ce folos că ai podea joasă 100 la sută dacă acesta este extrem de îngust.
-Tot legat de scaunele din spate. Probabil, pentru a economisi spațiu, acele scaune nu au spătar propriu-zis, ci dulapul are pe el două zone capitonate, ușor "îngropate", care țin locul spătarului.
-Niel de zgomot destul de ridicat; ce e drept, mai scăzut ca al Ikarusurilor
5. Nu am înțeles de ce BKV-ul nu a agreat Ikarusul făcut în colaborare cu Irisbusul. Cel puțin, din punctul de vedere al interiorului, Irisbusul devansează Volvo.
6. Ikarus 405 e un monstru mic. E disproporționat. Ușa din mijloc e exaerat de mare în raport cu dimensiunea "creaturii", care mai degrabă un microbuz decât un midibuz: L=7300mm. De asemenea
-are 2 trepte (o treaptă + podeaua) la fiecare ușă
-o altă treaptă în interior, în fața axei B
Monștrii respectivi circulă în zona Piața Moscova-Cetatea Buda și pe linia 39
7. Pe liniile 7 și 173 circulă Ikarusuri vopsite roșu cu albastru pe caroseria cărora scrie 7-173 Gyors.
8. Toate autobuzele văzute de mine au cutie automată
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 01:02:15 Titlul subiectului: |
33488 |
|
E bine totuși că au luat articulate
Ikarusul-Irisbus (deci nu Irisbus, ci Irisbus Ikarus) avea fața modificată și nu mai semăna deloc a Ikarus.
Se știe că motoarele RABA care echipează Ikarusurile sunt destul de zgomotoase, iar cu o cutie automată îți dai seama ce iese...
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
man0o
Data înscrierii: 20/Feb/2009 Ultima vizita: 19/Ian/2023 Mesaje: 4 Locație: Budapest (Ungaria)
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 21:14:35 Titlul subiectului: |
110532 |
|
În continuare vă prezint celelalte vehicule feroviare din Budapesta
Descriere: |
Un vehicul interesant este cremaliera ce deserveÂște linia 60 Ăźntre VĂĄrosmajor - SzĂ©chenyi-hegy. Aceste vehicule sunt 7 la numĂŁr Âși au fost fabricate de SGP (vagon motor), respectiv de Brown-Boweri Werke (remorcĂŁ) Ăźn 1973. Vehiculele sunt aÂșezate |
|
Mărime fișier: |
227.99 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.51 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.31 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
Un alt vehicul interesant, unicat Ăźn lume este tramvaiul (!) de tip MillFAV de pe linia de metrou M1. DeÂși linia este prima linie de metrou electricĂŁ din lume, inauguratĂŁ Ăźn anul 1896, azi se ĂźncadreazĂŁ mai mult Ăźn categoria de tramvai subteran. D |
|
Mărime fișier: |
183.75 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
Metrourile propriu-zise (linia roÂșie M2 Âși linia albastrĂŁ M3) au fost fabricate Ăźn Rusia de cĂŁtre fabrica Mityiscsi Ăźntre anii 1968-1974, fiind de 3 tipuri aproape identice. Mai jos o pozĂŁ cu o ramĂŁ formatĂŁ din 5 vagoane Ev |
|
Mărime fișier: |
64.55 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.82 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
O ramĂŁ compusĂŁ din 81-717+4 81-714+81-717 |
|
Mărime fișier: |
85.23 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
Un alt "tren" foarte "popular" Ăźn Budapesta este trenul suburban / HĂV (Helyi ĂrdekĂ» VasĂșt=Cf. de interes local). Aceste linii preorĂŁÂșeneÂști sunt un fel de hibrid Ăźntre tramvai Âși tren, circulĂąnd Ăźntre Ărs vezĂ©r tere-Göd |
|
Mărime fișier: |
104.08 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
O ramĂŁ MX/A, cea mai des ĂźntĂąlnitĂŁ Ăźn circulaĂŸie. Ăn orele de vĂąrf circulĂŁ cuplate cĂąte 2 unitĂŁĂŸi, formĂąnd astfel trenuri de 6 vagoane |
|
Mărime fișier: |
117.86 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ovidiu
Data înscrierii: 19/Iun/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 19 Aug 2009 17:48:58 Titlul subiectului: |
115668 |
|
Cateva autobuze si tramvaie fotografiate de mine la Budapesta, in 2007.
Autobuzele articulate stateau la capatul liniei 103, in dreptul garii Kelenfoldi.
Primul gand cand le-am vazut atat de lasate pe mijloc a fost "Doamne, cum de nu se rup?" . Dar calatoria cu Volvo-urile a fost o reala placere.
Volvo-ul nearticulat astepta sa plece in cursa langa gara Keleti.
Poza de interior e dintr-un tramvai din cele vechi.
Instantaneele cu tramvaiele Siemens sunt luate pe un pod de pe Dunare. Am incercat, dar mai bine de atat n-am reusit sa le incadrez. Era si traficul aglomerat. Iar domnul din masina rosie se amuza copios de stradaniile mele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
387.18 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
350.38 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
309.84 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
410.66 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.64 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
413.59 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
364.08 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
371.27 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
367.61 kb |
Vizualizat: |
de 16176 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Ian 2010 08:12:01 Titlul subiectului: |
122239 |
|
Colegii mei din Budapesta m-au informat ca de doua zile BKV-ul a intrat in greva. Din fericire doar transportul de suprafata cu autobuzele sau tramvaiele este afectat de greva, troleibuzele merg la fel si metroul. Am cautat articole in presa referitor la aceasta tema si am gasit ceva chiar in ziarul Adevarul. http://www.adevarul.ro/international/europa/Budapesta-Greva-transportul-angajatii-contract_0_188381351.html
Citat: | Grevă la Budapesta / angajații din transportul public cer un nou contract colectiv de muncă
Angajați ai companiei de transport public din Budapesta (BKV) au intrat în grevă marți, după ce sindicatele nu au reușit să ajungă la un nou contract colectiv de muncă în negocierile purtate cu conducerea companiei, informează The Budapest Times.
Conform presei locale, greva a provocat întârzieri în transport, care s-a desfășurat cu greutate pe principalele drumuri care duc spre capitala ungară Budapesta, dar, contrar a;tept[rilor, greva nu a paralizat traficul în capitala ungară.
Protestul a fost limitat la transportul cu autobuzele și tramvaiele, marți dimineața, în timp ce transportul subteran, cu troleibuzul, precum și majoritatea serviciilor feroviare suburbane s-au desfășurat potrivit orarului, precizează site-ul BKV.
Sindicatele au început greva la mijlocul nopții, după eșuarea negocieirlor cu conducerea BKV. Angajații cer includerea în noul contract colectiv de muncă a unei contribuții de 3% la fondul de pensii și sănătate, precum și bonuri de masă în valoare de aproximativ 245 de dolari.
Unii angajați ai aeroportului din Budapesta au intrat în grevă luni dupa-amiază, cerând un nou contract colectiv de muncă. Câteva zboruri au avut întârzieri de 20-30 de minute, a anun'at Mihaly Hardy, purtătorul de cuvânt al aeroportului.
Sindicatul angajaților din sectorul feroviar VDSZSZ a semnalat, de asemenea, că ar putea declanșa o grevă în semn de solidaritate cu angajații BKV. |
Glumind, o colega de-a mea din Budapesta imi spunea ca aceasta greva reprezinta noul program de Fitness al BKV-ului, pentru ca populatia din Budapesta sa fie mai in forma si sa mearga mai mult pe jos
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 20:59:52 Titlul subiectului: |
132505 |
|
Rolleri intrecandu-se pe splaiul Dunarii...
Si o pista de biciclisti pe care nu indrazneste nimeni sa-si parcheze automobilul alandala...
Autoturismele de pe banda 2 sunt parcate, nu in circulatie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.55 kb |
Vizualizat: |
de 15574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.65 kb |
Vizualizat: |
de 15542 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 12 Apr 2011 18:56:10 Titlul subiectului: |
142535 |
|
Cand ma aflam in statia Városmajor, care este si puntul terminus al liniei 60 de tramvaie cu cremaliera, pe linia normala de tramvai trecea un tramvai de scoala (poza 1). M-a impresionat faptul ca vamesul a stat la poza 30 de secunde cat sa fotografiez tramvaiul, eu si cu ceilelti colegi ai mei care ne aflam in statie.
Ca o concluzie generala referitor la transportul public din Budapesta ? Jos palaria. Se poate ajunge foarte usor in aproape orice punct al orasului, si nu numai in oras, ci si in suburbii cu HEV-urile (pe care sper sa le prezint mai in detaliu la urmatoarele vizite in oras). Majoritatea liniilor de tramvai au cale separata de rulare. Autobuzele si troleibuzele au in general banda 1 rezervata. In Budapeste este destul de greu daca esti cu masina, in schimb cu BKV-ul (transport de suprafata sau metrou) este o placere sa mergi. Nu or fi cele mai noi mijloace de transport in comun, dar acestra merg aproape ceas, chiar daca unii localnici nu sunt multumiti. Probabil se compara cu Viena. Daca ar sta macar o luna in Bucuresti sunt sigur ca ar reconsidera transportul public de la ei de acasa. Inchei prezentarea transportului public din Budapesta cu doua poza facute de colega mea din Cehia, Lenka Stokova.
Viszontlátásra Budapest !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.5 kb |
Vizualizat: |
de 13806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.98 kb |
Vizualizat: |
de 13806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.38 kb |
Vizualizat: |
de 13806 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Admin Administrator/Moderator FORUM
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Mai/2024 Mesaje: 642
|
Trimis: Mie 29 Iun 2011 13:14:08 Titlul subiectului: |
145162 |
|
Acest topic a fost inchis intrucat au fost create topice specializate pentru diversele aspecte ale transportului public din Budapesta iar mesajele cu subiect unic au fost mutate acolo.
Aici au ramas doar cele cateva mesaje in care se discuta simultan despre mai multe subiecte distincte in cadrul aceluiasi mesaj si din aceasta cauza n-au putut fi mutate pe un topic specific.
Discutiile vor continua pe topicele specializate nou create.
Va multumim pentru intelegere.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|