Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vagonul de tramvai ITB

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2011 08:12:26    Titlul subiectului: Vagonul de tramvai ITB 144440

Vagonul de tramvai ITB

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb/

Marea mea pasiune pentru tramvaie incepe sa isi faca loc si pe diorama de la Slobozia. Impresionat de succesul modelului realizat de Adrian la Iasi, i-am cerut incuviintarea sa reproduc si eu acest frumos tramvai, cu care in copilaria mea de scolar, care locuia in Bucuresti, m-am dus la scoala cale de trei statii (pana in clasa a 7-a, cand m-am mutat cu parintii la Constanta). Amintirile ce ma leaga de vremea cand obraznic si nepasator ma plimbam pe cupla de la ultimul vagon, pe care puneam mai intai ghiozdanul si peste care ma asezam comod, m-a determinat sa imi doresc sa rulez pe diorama un vagon ITB facut de mine integral.

Multumita lui Adrian Ionut Crenganis, am primit planurile peretilor laterali si m-am apucat de dezvoltat proiectul realizand in Corel si restul de piese, adica fronturile, podelele si acoperisul. Am trimis proiectul pentru decupare cu laser domnului Alexandru Cristal de la firma SpotDesign din Bucuresti, care a avut amabilitatea sa ma ajute in acest proiect, oferindu-se sa imi taie peretii vagonului, operatiune destul de dificil de executat cu caterul, daca tinem cont ca ferestrele sunt foarte apopiate si au colturile rotunjite. La scara 1/87 stalpii dintre ferestre sunt foarte subtiri, fapt care a dus in prima faza la cateva tentative nereusite. Am incercat cu diverse materiale dar efectul a fost acelasi. Raza laser prin incalzire topea si deforma stalpii dintre ferestre. In ultima faza, s-a incercat la firma SpotDesign taierea pe material lemnos, chestie care vad ca a reusit! Modelul a fost executat bine si probabil ca va intra in constructie cat mai curand, de indata ce voi face rost de un boghiu motorizat, pentru ca vreau ca acesta sa fie functional.

In paralel, am facut o alta comanda, pentru taiere din ABS de 1 mm a peretilor, insa de data aceasta cu freza, asa cum am taiat anul trecut vagonul automotorului Malaxa DU 77, model la care nu am renuntat, dar am amanat proiectul din motive tehnice si financiare. Practic la acesta trebuie sa achizitionez un sasiu de vagon platforma Piko, pentru ca nu ma indur sa distrug vagoanele functionale din dotarea depoului PanArin.

In principiu, voi incepe montarea unui set de vagon ITB din lemn, pe care il voi face static, dupa care, la sosirea pieselor taiate la freza, voi confectiona si modelul functional.




_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 110
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 13 Iun 2011 18:53:22    Titlul subiectului: Vagonul de tramvai ITB 144553

Si eu sunt iubitor al acestui tip de tramvai, motiv pentru care am construit aceasta macheta.


Picture 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.63 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 009.jpg



Picture 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.52 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 010.jpg



Picture 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.44 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 011.jpg



Picture 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  148.71 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 012.jpg



Picture 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.42 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 013.jpg



Picture 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.3 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 014.jpg



Picture 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.5 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 015.jpg



Picture 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.75 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 016.jpg



Picture 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  161.7 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 017.jpg



Picture 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.53 kb
 Vizualizat:  de 10130 ori

Picture 018.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Sâm 25 Iun 2011 13:02:06    Titlul subiectului: 144985

Vagonul de tramvai ITB -2

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-2/

Au sosit piesele taiate pe laser la firma ....... In paralel am mai taiat un set de piese insa pe freza, la alta firma din Slobozia. Pentru ca initial am preluat proiectul asa cum l-am primit, se pare ca s-au strecurat ceva erori cauzate de faptul ca nu am luat in calcul atat grosimea frezei cat si latimea taieturii executata de raza laser. Ca atare, intregul proiect a iesit in afara cotelor. Asa ca am refacut desenele si pentru inceput am realizat primul meu vagon de tramvai ITB. Am inceput cu vagonul remorca. Ideal este ca la inceperea unui astfel de proiect sa iei in calcul toate problemele. Cum sunt la primul astfel de proiect, se pare ca nu am calculat totul asa cum trebuia si am facut numeroase adaptari la desenele pieselor. Este destul de important sa prevezi atat amplasarea mecanismelor de tractiune in vagonul tractor, cat si pozitionarea osiilor colectoare in vagonul remorca. Ambele vor fi dotate cu lumini de faruri si pozitii, potrivit fiecaruia, dar nu vor avea iluminat interior intrucat voi monta geamuri fumurii. Asta pentru ca trebuie mascat motorul si amgrenajele in vagonul tractor si nu ar da bine un vagon cu geamuri fumurii si unul cu geamuri transparente. Se pare ca lemnul este cel mai bun material in cazul prelucrarii cu laser, iar la freza merge cel mai bine ABS-ul.

In final insa vreau sa rezulte un proiect perfect, fara lacune, usor de montat, ca si un kitt din comert.

In acest moment, vagonul de proba, executat din placaj de 1 mm grosime, se afla pe bancul de lucru din Atelierele PanArin si arata cam asa:



P6250007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.51 kb
 Vizualizat:  de 9915 ori

P6250007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mar 28 Iun 2011 19:38:18    Titlul subiectului: 145118

Vagonul de tramvai ITB -3
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-3/

Am reusit sa definitivez vagonul remorca sub forma de proba. Am rotunjit pe unde se mai putea rotunji, incercand sa aduc la cote modelul. Pentru inceput este satisfacator, dar urmatorul vagon va fi ceva mai corect realizat pentru ca am modificat proiectul astfel incat sa ramana material pentru rotunjiri la colturi. Acoperisul va fi putin mai inalt ca sa poata fi si el rotunjit conform realitatii.

De asemeni am confectionat si sasiul vagonului tractor, bazat pe un boghiu motor de la o locomotiva mehano, motorizat cu un electromotor japonez. Pentru momentul proiectul se afla in faza prezentata in poze si in filmuletul anexat!

http://www.youtube.com/watch?v=WJ-nLmFGFjY



P6270010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.99 kb
 Vizualizat:  de 9913 ori

P6270010.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mar 28 Iun 2011 19:39:27    Titlul subiectului: 145119

Vagonul de tramvai ITB -4

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-4/

Astazi am continuat lucrul la vagonul remorca ITB confectionand lampile de semnalizare a directiei si mai apoi executand o vopsire de incercare. Am folosit spray acrilic ca si culoare de fond si apoi, la pensula, am aplicat rosu acrilic Revell. La plafon s-a folosit tot acrilic Revell gri inchis. Cu un marker am facut chederele negre la geamuri dar urmeaza o retusare a lor la pensula, pentru ca nu imi place cum au iesit. Oricum, acest vagon este o experienta pentru mine si chiar daca nu iese perfect, va fi folosit undeva in depou. El constituie insa o rampa de testare pentru diferite solutii in realizarea ulterioara a altui exemplar pe care sper sa-l fac mult mai reusit!



P6280001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.83 kb
 Vizualizat:  de 9912 ori

P6280001.jpg



P6280006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.17 kb
 Vizualizat:  de 9912 ori

P6280006.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 08:29:35    Titlul subiectului: 145137

@nik_galati Ce scara este lucrarea?
_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 15:36:07    Titlul subiectului: 145169

Vagonul de tramvai ITB -5

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-5/

Astazi am confectionat sistemul de colectare a tensiunii si placa de alimentare a iluminarii de pozitii. Pentru colectare am folosit fir de coarda de chitara nr. 1 ca si grosime, care culeg tensiunea prin presiune usoara pe bandajul rotilor, inovatie care ajuta si la crearea unei mici suspensii, atat de necesara pentru ca rotile sa calce intotdeauna pe sine, chiar si atunci cand acestea trec peste unele denivelari…

Pe placa de alimentare am montat o punte redresoare, o rezistenta de 1k inseriata cu cele doua led-uri dreptunghiulare, la randul lor inseriate. Pentru stabilitate am montat in paralel cu led-urile un condensator de 3200 micro/35 volti, suficient pentru a anula intreruperile cauzate de alimentarea paguboasa din unele momente.

Urmeaza confectionarea geamurilor brumarii, asta pana cand soseste plicul cu piesele decupate de ........., pe laser, pentru vagonul tractor. Dupa studiu pe net, am descoperit ca exista doua modele ale acestui vagon. Unul cu geamul din spate (luneta) tesit in unghi ca si in fata la parbriz, si unul cu geamul drept, ca la vagonul tractor, model pe care l-am vazut la vagonul cu nr. 100 care a circulat restaurat in Iasi cu ocazia aniversarii a o suta de ani de transport electric, poze oferite de Adrian Ionut Crenganis de la Club Modelism Feroviar Iasi. Asa ca voi confectiona ambele modele de vagoane!


http://www.youtube.com/watch?v=860RxBROb8o



P6280003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.01 kb
 Vizualizat:  de 9888 ori

P6280003.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 10:17:28    Titlul subiectului: 145333

Vagonul de tramvai ITB -7
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-7/

Au sosit piesele decupate cu laser pentru vagonul tractor. Pentru ca am vazut doua modele de vagon tractor tip ITB, am decis sa le confectionez pe ambele. Pentru inceput voi reproduce vagonul din poza trimisa de Adrian Crenganis, de la Clubul de modelism feroviar Iasi, poza ce reprezinta vagonul ITB restaurat si repus in circulatie in Iasi cu ocazia aniversarii a o suta de ani de transport electric! Vagonul cu nr. 100 va rula si pe diorama de la Slobozia.

Tractiunea va fi asigurata de un boghiu motric de la o locomotiva mehano dezmembrata (descompletata), la care am cuplat un motoras japonez. Iata primele poze la ceea ce am reusit sa fac ieri! Astazi sper sa termin cu accesoriile, bare, borduri, cuple, plafon etc. si mai spre seara sa dau o mana de vopsea de baza.



a4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.36 kb
 Vizualizat:  de 9829 ori

a4.JPG



P7010007.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.88 kb
 Vizualizat:  de 9829 ori

P7010007.JPG



P7010009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.81 kb
 Vizualizat:  de 9829 ori

P7010009.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Dum 03 Iul 2011 17:50:59    Titlul subiectului: 145395

Vagonul de tramvai ITB -8
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-8/

Astazi am continuat cu motorizarea efectiva a vagonului tractor. Am elaborat metoda cea mai eficienta pentru cuplarea boghiului de locomotiva mehano la vagonul ITB. Pentru asta am modificat cateva lucruri la boghiu astfel incat acesta sa intre corect in locasul sau. Am cautat sa dau o pozitie usor inclinata a vagonului spre fata, asa cum reiese din numeroasele poze primite de la Adrian Crenganis din Iasi, care a avut amabilitatea de a-mi oferi desenele initiale ale peretilor laterali si multe poze cu vagonul in diferite pozitii! Am adaugat numeroase accesorii, cum ar fi barele, bordurile care marginesc caroseria, semnalizatoarele superioare de directie, aerisirile din plafon, precum si locasul central al placii cu numarul traseului pe care circula vagonul. Am montat motorul si am echilibrat dinamic si ca greutate macheta. In film puteti vedea cum se comporta tramvaiul pe Diorama de la Slobozia. Maine sper sa reusesc sa fac pantograful si sa dau o mana de vopsea machetei. Urmeaza si modificarea mastilor boghiului astfel incat sa semene cat mai mult cu ceea ce are vagonul ITB in zona rotilor.

http://www.youtube.com/watch?v=TJKyX96hdGw



P7030010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.52 kb
 Vizualizat:  de 9778 ori

P7030010.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Joi 07 Iul 2011 07:44:35    Titlul subiectului: 145557

Vagonul de tramvai ITB -9 finalul primului model
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-9-finalul-primului-model/

In sfarsit, am reusit sa finalizez un vis din tinerete, acela de a avea macheta tramvaiului ITB, vagon care mi-a marcat copilaria!
Macheta functionala H0 este realizata integral din lemn, placaj de diverse grosimi si pe alocuri am folosit forex (comatex) de 1 mm grosime. La ferestre am folosit acetoafan de la geamuri de casute, peste care am lipit folie fumurie autoadeziva pentru geamuri de masina. Pantograful este facut din sarma de 0.5 galvanizata si cositorita, iar talpa este din sarma de cupru aplatizata la ciocan. Pentru faruri am folosit doua SMD-uri alb cald inseriate, un rezistor de 1k si o punte de diode. Din pacate nu am avut loc si de condensator!

Urmeaza inscriptionarea si corectura vopselei la geamuri apoi al doilea tramvai!

http://www.youtube.com/watch?v=hKxpFAlK05U



P7060031.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.45 kb
 Vizualizat:  de 9712 ori

P7060031.JPG



P7060016.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.54 kb
 Vizualizat:  de 9712 ori

P7060016.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Sâm 23 Iul 2011 08:21:26    Titlul subiectului: 146285

Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-garnitura-2

Am inceput lucrul la garnitura nr. 2 a tramvaiului clasic ITB. Aceasta garnitura va cuprinde un tractor model Bucuresti si doua vagoane remorci acelasi tip, cu cate trei geamuri plus geam de aerisire pe fereastra din mijloc. Si aceasta macheta este realizata din lemn, placaj de tei mai precis, in diverse grosimi, de la 1 mm peretii, la 2mm si respectiv 3 mm diversele componente de sasiu.

Tractiunea machetei este realizata cu ajutorului unui motor de 12 volti care actioneaza un boghiu de locomotiva Mehano. Pantograful este home made, din sarma galvanizata de 0.5 diametru. Plafonul, multi-strat, este slefuit manual! Lestarea este realizata din bucati de plumb tipografic provenite de la linotip, masina antica de cules texte!

Vagonul tractor va avea lumini albe la faruri si ultimul vagon remorca va avea lumini de pozitie. Am ales confectionarea geamurilor din folie de acetofan de la casute, peste care am lipit autoadezivat brumariu, folie pentru geamuri de masini, pentru a ascunde mecanismele de tractiune si instalatiile electrice de iluminat!



P7220014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.67 kb
 Vizualizat:  de 9555 ori

P7220014.JPG



P7220021.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.94 kb
 Vizualizat:  de 9555 ori

P7220021.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 28/Iun/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 07:05:56    Titlul subiectului: 146779

Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2 la final

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-%E2%80%93-garnitura-2-la-final/

Mi-am implinit inca un vis. Acela de a vedea tramvaiele copilariei mele ruland pe diorama de la Slobozia. Poate ca nu sunt aceste modele realizate asa cum ar iesi de pe poarta unei fabrici, injectate din plastic, dar sunt machetele mele, sunt functionale, ma mandresc cu ele.

Modelul de inspiratie a fost un tramvai tot din Iasi, usor modificat, astfel incat geamul de la mijloc are sector pentru aerisire, varianta pe care am adoptat-o si eu. Am ales ca model vagoanele de Iasi, pentru ca astfel am vrut sa multumesc colegului de la Iasi, modelistul Adrian Crenganis, care m-a inspirat si m-a ajutat cu planurile laterale initiale si cu numeroase poze ale vagonului!

Am ales sa lucrez cu lemn, placaj mai precis, pentru ca lemnul este un material viu, cu putere de exprimare, modelabil si rezistent. Sa nu uitam ca primele modele de tramvaie au avut mult lemn in compozitie! In afara de asta, lemnul este compatibil cu aracetul si vopseaua acrilica, materiale care ii confera rezistenta. Lemnul este si foarte usor de prelucrat prin slefuire, operatiune extrem de necesara in cazul acesti vagon, la care acoperisul are rotunjimi mai greu de obtinut prin slefuirea plasticului.

M-am indreptat catre tramvaie pentru ca acestea sunt o pasiune launtrica, mai veche decat cea pentru trenuri, si pentru faptul ca in final am gasit solutia motorizarii unui astfel de vagon. Probabil ca voi continua cu V09 sau alt model din aceasta serie, asta pentru ca vagonul este la fel de clasic si de frumos, vagon pe care il voi realiza dupa aceleasi metode ca cele folosite in cazul celor doua garnituri ITB. Sper ca prezentarea modelelor de tramvai confectionate de mine sa fie de folos celor ce iubesc tramvaiele si vor sa detina unul pe diorama lor!

http://www.youtube.com/watch?v=crdhPRqWoH4



P7280003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.78 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280003.JPG



P7280004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.91 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280004.JPG



P7280006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.61 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280006.JPG



P7280011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.55 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280011.JPG



P7280018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.33 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280018.JPG



P7280019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.77 kb
 Vizualizat:  de 9465 ori

P7280019.JPG



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community