Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 11:09:31 Titlul subiectului: |
12090 |
|
zsizsi a scris: | ManAndCat a scris: | KT6 = a existat ?? | KT6NF provine tot dintr-un tramvai KT4 | Ma refeream la KT6, fratele mai mic al lui KT8.
KTNFx sunt toate derivate din KT4.
O particularitate a lui KT4 este cabina care probabil este foarte mare, judecand dupa spatiul pana la prima usa.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 11:12:20 Titlul subiectului: |
12091 |
|
ManAndCat a scris: | Ma refeream la KT6, fratele mai mic al lui KT8.
KTNFx sunt toate derivate din KT4. | Frate mai mic al KT8D5 nu cred că ar fi existat Mie îmi plac mult KT8D5-urile păcat că sunt bidirecționale astfel la Oradea nu o să avem niciodată
ManAndCat a scris: | O particularitate a lui KT4 este cabina care probabil este foarte mare, judecand dupa spatiul pana la prima usa. | Păi mai încape un om în picioare lângă vatman
Ultima modificare efectuată zsizsi la Vin 13 Ian 2006 11:17:35, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 11:17:32 Titlul subiectului: |
12094 |
|
zsizsi a scris: | ManAndCat a scris: | O particularitate a lui KT4 este cabina care probabil este foarte mare, judecand dupa spatiul pana la prima usa. | Păi mai încape un om în picioare lângă vatman | Vatmanul + inca 2 persoane stand jos. Testat .
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2006 01:13:58 Titlul subiectului: 00000 |
12391 |
|
Un tip interesant de pantografe l-am gasit in Kaliningrad...cam ciudat drept sa spun
In Halle sigur nu avea caricatura asta de pantograf
Sa discutam putin si despre sistemele de amortizarea ale boghiulor de Tatra. Boghiurile acestor tramvaie sunt elastice, la imbinari folosindu-se cauciuc armat. La Tatrele pe ecartament mare (1435mm), intre roata si bandaj se foloseste un strat de cauciuc sintetic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.16 kb |
Vizualizat: |
de 18901 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.85 kb |
Vizualizat: |
de 18107 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 11:37:32 Titlul subiectului: 111111 |
12570 |
|
Mai au o problema Tatrele... cel putin Tatrele din Bucuresti unde circula exclusiv cuplate cate doua vagoane motoare cu cupla gen Cehia/Romania/Bucuresti: cand franeaza (la viteza f mica), pentru ca nu sunt perfect sincronizate, vagonul din fata imping pe cel din spate, apoi imediat cel din fata il trage pe cel din spate... si asta de cateva ori inainte sa stea pe loc... si cum cuplajul nu e tocmai rigid (ansamblul flexeaza nitel in zona cuplei), te cam zgaltaie destul de rau...
Aceeasi lucru se intampla si la EP-uri, EP/V3A-uri, 2*V3A, 2*V2A cand circulau cuplate?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 15:16:27 Titlul subiectului: |
12602 |
|
La Ep și Rathgeber (că și la Rathgeber s-a modificat cuplajul) vagoanele sunt (erau) sudate cu o bară care nu permitea jocul sus-jos.
Acest tip de cuplare nu permite zdruncinarea gen Tatra... Dar apare alt pericol: în cazul în care se desface cupla de la primul vagon, al 2lea riscă să se ,,împiedeice" în ea și să deraieze.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 15:22:52 Titlul subiectului: |
12608 |
|
Dr2005 a scris: | La Ep și Rathgeber (că și la Rathgeber s-a modificat cuplajul) vagoanele sunt (erau) sudate cu o bară care nu permitea jocul sus-jos. | Nu erau sudate, doar ca prinderea se facea pe vagon (undeva dedesubt) si nu pe tampoane.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 00:33:00 Titlul subiectului: |
12989 |
|
tatrele T 3 și T4 sunt, într-adevăr, tramvaie bune. Derivatul lor, KT4D, nu. Este extrem de instabil.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 00:39:44 Titlul subiectului: |
12991 |
|
OAB a scris: | tatrele T 3 și T4 sunt, într-adevăr, tramvaie bune. Derivatul lor, KT4D, nu. Este extrem de instabil. | Cred că s-ar fi descurcat mai bine dacă avea și boghiu la mijloc. Oare cum s-o descurca Tatra K2?
Nu știu cum se descurcă Tatrele singure prin alte orașe, însă la București, când mergeau Tatre singure (pe liniile 47, 48 și 42... fără nici o legătură cu 48 și 42 de acum), vatmanii mergeau ca disperații și vagoanele aveau un balans periculos de mare...ți-era că se răstoarnă... Poate de aia trimit doar cupluri (pt. 47 ar fi suficient un singur vagon...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 01:00:42 Titlul subiectului: |
12996 |
|
KT4D nu are cum să aibă boghiu la mijloc (din păcate). Codul se traduce astfel:
K = vagon articulat
T = Tatra
4 = 4 osii
D = Germania (de la Deutschland), adică fabricate pentru Germania (fosta RDG)
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 09:58:38 Titlul subiectului: |
13007 |
|
Atentie insa, doar la KT4D si la T < 5 e valabila denumirea "D" pentru Germania.
T >= 5 si KT >= 6 au alta conventie de notare.
K,T=la fel
5..7=tipul la vagoane simple
6,8 =nr osii la vagoane articulate
A,C/B,D=ceva legat de dimensiunile boghiului (C si D = bidirectionale)
2..6 = latimea caroseriei (2=2.2m, 6=2.6m &a)
Din pacate, KTx si T>4 au fost fabricate prea tarziu ca sa mai ajunga in Romania. Vor ajunge poate 2'nd hand.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 13:51:10 Titlul subiectului: |
13021 |
|
S-au cuplat in tandem deoarece fluxul de calatori e prea mare. Nu erau instabile de loc si nu aveau balans la acele vremuri. Am mers in Botosani si Galati cu Tatre T4D respectiv T4D (sau era T3R?-nu am dat atentie, se intampla acum 3 ani pe linia 7) si nu balanseaza deloc, se descurca excelent, insa si linia conteaza deja.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 16:48:10 Titlul subiectului: 11111 |
13285 |
|
Ce hibe au remorcile B4D? Din ce cauză se preferă T4D+T4D în loc de T4D+B4D? În Oradea, Tatrele sunt fie T4D+B4D, fie T4D+ o remorcă derivată din B4D, dar având ferestrele ușilor mult mai mari decât B4D-ul. Mai ciudată mi se pare ideea "trenurilor" formate din KT4D, având în vedere instabilitatea deosebit de pronunțată a vagonului respectiv.
La Cluj, au existat două garnituri T4D+B4D: 68+68, respectiv 69+69. În prezent, 68 circulă solo, singura garnitură în formație completă fiind 69+69. Vagoanele respective sunt aduse de la Magdeburg.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 18:07:17 Titlul subiectului: |
13291 |
|
Poate din cauza dealurilor. 2 vagoane cu motor urca in mod clar mai usor ca o remorca si un vagon motor!
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 19:59:30 Titlul subiectului: |
13304 |
|
2 vagoane motor Tatra utilizeaza puterea a 8 motoare de 40 kW (daca nu ma insel asupra puterii) pe cand la un tandem de T4D plus B4D se folosesc numai cele 4 motoare ale primului vagon iar capacitatea de transport este aproape aceeasi. La noi nu stiu exact de ce s-a renuntat la remorcile Tatrelor. Unii ziceau ca din cauza cuplelor, altii ca din cauza lipsei pieselor de schimb. Faza cuplelor ca n-ar fi bune n-as crede-o, deoarece nu s-ar mai folosi in Germania, iar din cate se pare nemtii nu au de gand sa renunte la ele, deci parerea mea este ca sunt bune dar modul de exploatare si ingrijire la noi este jalnic.
Ati vazut Tatre cu remorca in alte tari in afara de Germania? Eu am cateva sute de poze cu Tatre adunate de pe net iar cele din Cehia si Slovacia nu circula decat solo sau cate 2 vagoane motor, nu am vazut varianta cu remorca.
...deci sa inteleg ca numai nemtii au comandat Tatra cu remorca si eventual rusii, asta daca nu au alimentat vagonul 2 printr-un conductor de la vagonul 1, cum au facut cei din Galati.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 22:30:57 Titlul subiectului: |
13340 |
|
Tatre cu remorci au comandat doar nemții și yugoslavii... deci există T3D+B3D, T3YU+B3YU, T4D+B4D și T4YU+B4YU.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Ian 2006 10:05:58 Titlul subiectului: fngtngngf |
13409 |
|
nokia2010 a scris: | Nu stiu de unde a aparut ideea ca T4R e un tramvai silentios - e cel mai zgomotos tramvai pe care l-am inatlnit vreodata! Si EP/V3A e mai silentios! | Tatrele nu sunt silentioase? Pai cum poti spune asa ceva? In ceea ce priveste Tatrele din Iasi, chiar si cele aduse acum 27 de ani daca au cale de rulare buna sunt foarte silentioase. Cele aduse din Halle (T4D) au fost intretinute foarte bine acolo, iar aici au aproape 7 ani de exploatare (primele vagoane) si facand o paralela intre Tatrele din Iasi si V*A din Bucuresti, cu care am mers in perioada stagiului militar, Tatrele sunt NET superioare. Am mai spus-o si repet ca sa se inteleaga ca nu e vorba de felul in care au fost proiectate si fabrcate Tatrele, ca din acest punct de vedere sunt extrem de reusite, ci de modul extrem de tampit de exploatare si ingrijire. Inca ceva: TATRELE NU AU COMPRESOR, nu au la ce sa foloseasca asa ceva. Tot din fisa tehnica rezulta: Vagoane Tatra au un generator ptr furnizarea curentului necesar alimentarii bateriei (cu 17 elementi - sursa independenta a tramvaiului) ce este antrenat de un motor electric auxiliar de 5kW, pe axul caruia exista un ventilator pentru racirea fortata a motoarelor. Ei, daca aceste componente sunt carpite, nu reparate, normal ca huruie vagonul. Sper sa aveti ocazia, eu nu am reusit pana acum, sa ajungeti in Cehia - tara Tatrelor, si poate-mi spuneti si mie daca tot in acelasi mod sunt exploatate acolo. Din cate stiu eu in Cehia si poate in alte tari, pe vreme ploaiasa sau pe timpul iernii, cand vagoanele se retrag la depou boghiurlie sunt uscate cu aer cald. La noi se face asa ceva?
Iata o imagine dintr-o hala RK din Praga:
Pana si vagoanele GT 5 aduse din Augsburg, pe a caror placa de fabricatie scrie 1964, au sisteme de incalzire cu aeroterme si sunt mult mai silentioase si mai aspectuoase ca V*A, care sunt un mare esec al asa-zisei proiectari de tramvaie.
In ceea ce priveste Tatrele KT4D eu zic ca sunt destul de reusite si poate voi face o macheta. As vrea sa fac machete cu toate modelele de Tatra. Inapoi la vagoanele reale Tatra: cautati documentatie legata de cum sunt realizata boghiurile la Tatre, sisteme de amortizare (boghiul de Tatra nu este rigid, ci ELASTIC), apoi comparati-le cu cele ale vagoanelor produse la noi in tara.
Nu cred ca s-a purtat o discutie amanuntita despre boghiurile de Tatra: sisteme de prindere folosite la imbinarea componentelor boghiului, tipurile de suspensii, etc...cu date tehnice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.47 kb |
Vizualizat: |
de 18483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.4 kb |
Vizualizat: |
de 18107 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 12:47:00 Titlul subiectului: |
14265 |
|
V-ar placea sa vedeti astfel de tramvaie Tatra (Tatra K2MM) si in Romania?
Pentru a vedea imaginile marite efectuati click pe ele.
Sursa:http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/layout.php
|
|
Sus |
|
|
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 10:14:48 Titlul subiectului: ukuuk |
14536 |
|
In cursul lunii ianuarie, in Praga a inceput sa circule un model de tramvai (T14) al carui design a fost realizat de firma "Porsche design". Se pare ca regia de transport pragheza intentioneaza achizitionarea acestui model. Tramvaiul respectiv nu este Tatra, ci Skoda. Brno, un alt oras cu o retea de tramvaie mare, utilizeaza de ceva vreme alaturi de vechile generatii de Tatre (din care unele au fost modernizate) si Skoda 03.T6 Anitra.
Iata si un link catre una din imaginile cu tramvaiul Skoda T14 http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Praha/14T/14Tb.jpg
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 12:50:51 Titlul subiectului: |
14544 |
|
Prima data erau prezentate ca fiind din seria 95xx, cand inca nu aparusera. Acum au continuat seria de la 910x, dupa RT6N, care se pare ca n'au avut mare succes.
Belgradul are printre altele vagoane KT4YU din seria 3xx, care sunt dinainte de razboi.
Remorca aceea low-floor a lui CKD este tot cam ca un V56 ca lungime, deci se poate.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 04 Feb 2006 02:10:45 Titlul subiectului: 500 |
14864 |
|
Intr-un an la TIB (inceputul anilor '90) a fot prezenta si CKD Praga si am luat niste foi cu prezentarea lui KT4t, T7B5 si B6A2.. mai aveau si niste pliante cu modelul 70% low-floor (RT6N1 parca), dar nu am luat pliantu' respectiv... in fine... uite si foile scanate:
|
|
Sus |
|
|
|