Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiect de introducere a troleibuzului la Onesti

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 10 Oct 2010 17:34:36    Titlul subiectului: Proiect de introducere a troleibuzului la Onesti 134568

http://www.observatordebacau.ro/2010/10/08/troleibuzele-onestenilor-sunt-scoase-de-la-naftalina.html

"Troleibuzele onestenilor sunt scoase de la naftalina

8 Octombrie 2010

Un proiect inceput la Onesti in urma cu foarte multi ani de zile, referitor la introducerea troleibuzelor ca mijloc de transport in comun, va fi reactualizat in curand, ca urmare a interesului acordat de Uniunea Europeana pentru transportul electric. La Onesti, proiectul s-a blocat dupa ce au fost montati stalpii electrici, iar primarul Emil Lemnaru a fost indelung criticat pentru aceasta initiativa, insa in urma cu un an, pe 30 septembrie 2009, Uniunea Europeana a elaborat un plan de actiune, pe patru ani, care cuprinde 20 de masuri vizand modernizarea sistemelor de transport, pentru ca acestea sa devina mai eficiente si mai durabile. Masurile prevad, printre altele, suplimentarea fondurilor alocate dezvoltarii transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic, asa cum sunt troleibuzele. Prin Programul Operational Regional se finanteaza “extinderea si/sau modernizarea retelei liniilor de tramvai si troleibuz si a infrastructurii aferente”, contributia municipalitatilor fiind de 2 % din valoarea eligibila a proiectului. Acest pachet de finantare a fost accesat de catre Craiova (introducerea troleibuzului si reabilitarea retelei de tramvai), Vaslui, Baia Mare (extinderea retelei de troleibuze), Galati, Braila, Resita, Ploiesti si Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Si Onestiul, alaturi de Pitesti, are prevazut in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana introducerea transportului ecologic cu troleibuze. “Onestiul are deja un proiect pentru reducerea poluarii in oras, derulat cu fonduri proprii, pana in prezent – ne-a precizat primarul Emil Lemnaru. Transportul cu troleibuzele este cel mai ieftin, motiv pentru care proiectul va continua, desi el este in stand-bay acum. Avem toti stalpii montati, iar acum pregatim documentatia pentru a continua aceasta investitie cu fonduri europene. Cei de la Serviciul de Integrare Europeana din cadrul Primariei Onesti au deja aceasta sarcina. Pentru orasul notru, 6 – 8 troleibuze ar fi suficiente, iar acestea ar urma sa circule pe bulevardele Oituz si Republicii, pe Strada Libertatii si in cartierele 6 Martie si Borzesti”.

Troleibuz vs. autobuz

Transportul cu troleibuzelor are avantajul ca nu polueaza atmosfera si este mai ieftin decat cel efectuat cu autobuzele. Troleibuzele au durata de viata mai mare si consum energetic scazut. Astfel, durata de viata a unui troleibuz este de 25 – 35 de ani, iar cea a unui autobuz este de 8 ani, dupa cum a precizat ing. Silviu Santea, presedintele asociatiei Transira, organizatie non–guvernamentala care are ca scop promovarea si implementarea conceptului de transport urban durabil si care militeaza pentru introducerea, pastrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic. La Salzburg, de exemplu, exista troleibuze ce au parcurs peste un milion de kilometri. Investitiile initiale in infrastructura de troleibuz sunt aproape duble fata de infrastructura de autobuz, insa durata de viata a troleibuzului fata de autobuz este tripla, costurile de intretinere si exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici. “Autobuzele cu motoare mai putin poluante (Euro IV sau Euro V) au devenit foarte costisitoare, diferenta intre pretul de cost al unui astfel de autobuz si cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativa – a mai precizat inginerul Sintea. Este argumentul cel mai important al municipalitatii din Leipzig, ce doreste ca pana in anul 2013 sa inlocuiasca 50 de autobuze cu 50 de troleibuze”. In plus, dotarile suplimentare (asigurarea caldurii in vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decat la autobuz. Sistemul de transport cu troleibuzul este si fiabil, pentru ca acest autovehicul are o mobilitate foarte mare in trafic, datorata calitatilor motorului electric, ce permite o pornire rapida din statii sau intersectii.

Gheorghe LEU
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Iul 2011 15:25:27    Titlul subiectului: 145836

O referinta din presa locala despre continuarea, in 2001, a investitiilor in vederea introducerii transportului ecologic, cu troleibuze, in municipiile Bacau si Onesti...

Din pacate, tara a incaput apoi, din ce in ce mai mult, pe mana gloatelor politice fara viziune, al caror interes major este inavutirea personala, reununtandu-se la proiectele ambitioase care ar fi adus un strop de civilizatie in plus in anumite orase... Rolling Eyes

http://www.evenimentul.ro/articol/aeroportul-bacau-va-avea.html

"24-03-2001

Aeroportul Bacau va avea un serviciu de pasapoarte

Potrivit presedintelui Consiliului Judetean, Neculai Lupu, anul trecut, productia industriala a judetului reprezenta 54,4 la suta din ceea ce se realiza in 1996, la investitii -- 47,2 la suta, iar in sectorul public s-a inregistrat o scadere de 76,4 la suta. Totusi, anul trecut, in sectorul administratiei publice locale s-au realizat investitii in valoare de 171,9 miliarde lei, continuindu-se lucrarile la liniile de troleibuz la Bacau si Onesti, la Biblioteca Municipala Onesti si la retelele de alimentare cu apa si gaze din mai multe localitati. Prin cresterea numarului de curse cu 304,7 la suta fata de 1999, RA Aeroportul si-a marit cifra de afaceri cu 26,4 la suta, urmind ca in scurt timp sa se infiinteze si un serviciu de pasapoarte, in vederea simplificarii procedurilor vamale pentru turistii straini. (Florin Cruceanu)"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community