|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Mie 25 Mai 2011 05:20:07 Titlul subiectului: |
143839 |
|
Flat a scris: | se precizeaza linia 1 sau 3, ca si cum calatorul obisnuit nu ar avea alta treaba decat sa memoreze indicativele liniilor. Informatia "primul tren pleaca de la linia 3" devine astfel inutila si creeaza confuzie. Recomandabil este sa se anunte directia deservita prima..
| OK, si nu-i normal sa se anunte si linia de la care pleaca spre directia respectiva? Ca poate nu toata lumea stie directiile si liniile, mai ales cei din afara Bucurestiului! Si apoi, daca nu te uiti la placuta din prima cabina care indica directia, de unde stii care din cele doua trenuri merge in directia in care ai nevoie?
@andrei11: inseamna ca nu ai prins hartile din metrou de pe vremea lui Ceausescu, si alea din statii de pe neoane (prin anii' 90), in care ti se indica intreg traseul si nu doar partea din statia respectiva spre capatul de linie.
Motivele pentru care nu sunt de acord sunt aceleasi pe care le-am expus mai sus: poate nu toata lumea venita cu treaba in Bucuresti cunoaste toate traseele, si are nevoie intr-o zi sau cat sta in Bucuresti sa rezolve treburi in mai multe parti ale orasului, directii opuse etc. Poate azi are treaba de la Unirii spre Republica, iar maine de la Unirii spre Gara de Nord, cum ar sti atunci incotro vine celalalt loc daca n-ar fi afisat tot traseul?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Mai 2011 13:29:13 Titlul subiectului: |
143850 |
|
Tocmai pentru ca pe vremea lui Ceausescu exista un anumit afisaj nu ar trebui sa repetem greselile trecutului. Ce rost are sa vad la un anumit peron prin ce statii a trecut metroul pana acolo ?
Nu stiu insa la ce afisaj de atunci te referi, ldaca te referi la casetele luminoase de la peroane ele indicau doar statiile (sau doar unele dintre ele) unde puteai ajunge de acolo ori capetele de linie. Nu se indica in nicin caz tot traseul. Doar pe panourile de tabla se indica intreaga magistrala.
OK, de acord sa existe si harti complete pentru orientarea calatorilor (de ex la intrarea in statie), insa nu este normal ca odata ajuns la peronul de la Unirii1 spre Timpuri Noi sa mai vad scris "Eroilor". Nu toti calatorii sunt asa "destepti" sa-si dea seama ca ce este scris cu gri este doar "de forma" si trebuie sa te uiti doar la ce este scris cu negru si in sensul sagetilor.
Plus ca asa, doar cu informatiile care ar trebui sa fie, panourile ar fi de dimensiuni mai mici...
|
|
Sus |
|
|
Slasher1985
Data înscrierii: 21/Mar/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2013 Mesaje: 38 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 12:35:34 Titlul subiectului: |
144065 |
|
Mi se pare ca insistam foarte mult pe niste detalii nu minore, dar minuscule. Conteaza foarte putin ca avem panouri cu gri, sau ca se anunta sau nu linia la care pleaca un metrou. Cand am fost in Paris (si am fost pana acum o singura data), eram stupefiat ca nu se anunta (verbal) ca se inchid usile, sau ce statie urmeaza. Doar un claxon marcheaza inchiderea usilor. Apoi se anunta statia care urmeaza, insa la finalul tunelului, cand trenul intra in acea statie. Apoi, trenurile sunt dotate biensur cu scheme interne, unele au si un beculet frumos care clipeste in dreptul statiei in care esti. Pe peron insa, jale daca te astepti la "mura-n gura". Ai panouri cu magistrale si directii ale acestora, catre iesiri (ca sa stii exact unde iesi), dar cam atat, n-o sa vezi o schema cu ce statii urmeaza pe magistrala respectiva, nici cu ce statii au trecut. Dar exista harti pe pereti pe care poti sa te uiti, sa studiezi cele 14 magistrale in detaliu.
Asta e ideea, niciodata nu pot fi satisfacuti toti calatorii. Acei calatori care se gandesc ca sistemul nu ii informeaza suficient, ar trebui sa plece intr-un oras strain cu gandul ca niciodata nu esti prea grabit sa te informezi inaintea calatoriei. Acum, sunt panouri peste tot, n-ai cum sa nu le vezi, te uiti in dreapta, panou, in stanga, panou. Cu putin spirit de observatie este suficient. Daca nu stii sa urmaresti o sageata cu directia, atunci... ce cuvinte sa mai adaug?
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 14:50:00 Titlul subiectului: |
144068 |
|
Problema e ca nu a fost gandit de la inceput in intregime si sub toate aspectele. Au fost remediate, dar in mod sigur au costat o tona de bani. Daca postau pe acest minunat forum "Vrem sa facem un sistem informational la metrou" sunt sigur ca ne gaseam o mana de oameni sa dezbatem pe toate fetele, sa facem chiar si machete grafice si sa scoatem ceva excelent din pasiune si gratuit
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 20:28:01 Titlul subiectului: |
144162 |
|
La statia Dristor I si la alte statii avem acest tip de panouri luminate. Le gasiti la intrarea la peroane. Harta pare oarecum in oglinda, daca va uitati mai bine la ea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.85 kb |
Vizualizat: |
de 16146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.12 kb |
Vizualizat: |
de 16146 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 20:58:53 Titlul subiectului: |
144166 |
|
La Dristor, din cate se vede, la magistrala 3 au uitat ca partea statiilor care au trecut sa le puna pe gri si a pus-o tot pe rosu.
Va deruta pe cei care sunt din provincie si pe turistii straini.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 21:24:07 Titlul subiectului: |
144174 |
|
Harta este corecta. De la linia 1 se pleaca spre Pantelimon/Anghel Saligny (colorat) si se vine dinspre Militari/Dristor 2 (gri), iar la linia 2 se pleaca spre Militari/Dristor 2 (colorat) si se vine dinspre Pantelimon/Anghel Saligny (gri). Unde e greseala?
Poate ai vrut sa spui ca au uitat sa mai deseneze ramurile spre Militari, respectiv Anghel Saligny cu "statii anterioare" (cu gri), in dreapta ramurilor M1, tot cu "statii anterioare"...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 18:48:01 Titlul subiectului: |
144200 |
|
Eu vorbeam de linia Preciziei-Anghel Saligny. Daca vreau sa ajung la Preciziei de la Dristor 1 de unde stiu la ce peron sa ma asez si de unde stiu in ce directie o va lua? Daca o parte nu e desenata cu gri?
Ma cam incurca.
|
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 19:00:05 Titlul subiectului: |
144201 |
|
O intrebare: Am observat mai demult ca intre statiile Eroilor si Politehnica (M3) ) cele doua linii sunt la niveluri diferite (cel dinspre Eroilor-Politenica este mai jos). In mod normal nu sunt sapate si amenajate la acelasi nivel terasamentele sinelor? (in zona respectiva vad ca s-a folosit metoda "cut and cover").
Tot in aceasi zona am observat ieri ca pe traseul Politehnica-Eroilor, pe o portiune de 250-300 m, BM-urile pur si simplu "zgaltaie" stanga-drepata calatorii, ziceai ca esti intr-un montagne-rousse
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 19:17:14 Titlul subiectului: |
144204 |
|
In mod normal la metrou o curba "corecta" trebuie sa aiba o raza minima de 200 m. Se incearca prin diverse modalitati sa se "pacaleasca" acest lucru. Fie se largeste mai mult tunelul acolo unde se poate (si practic acolo sensurile se departeaza unul de celalalt), fie se incearca alte "artificii".
Unul din aceste lucruri este si suprainatarea curbelor. In zona curbelor mai stranse din tunelurile rectangulare duble se practica niveluri diferite ale celor doua linii pentru a se compensa acest aspect si a se usura luarea acelor curbe.
Cel mai vizibil exemplu de acest gen este in zona curbelor stranse dintre Izvor si PU1. Acelasi lucru cred este si in zona Pod Cotroceni unde M3 ia curba pentru a intra pe sub strada E Djuvara, inainte de a ajunge pe sub Gradina Botanica.
Insa acolo la M3 este mult mai putin pronuntata curbura pentru ca tunelul se si largeste putin in zona curbei pentru a se realiza o raza de curbura cat mai mare si deci nu este nevoie de o suprainaltare foarte accentuata.
Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 01 Iun 2011 19:39:47, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 19:33:58 Titlul subiectului: |
144205 |
|
@zombie_ro:
firul Politehnica-Eroilor n-are probleme, celalalt trebuie sa 'evite' denivelat linia spre Ciurel...
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 19:50:19 Titlul subiectului: |
144206 |
|
Sheena a scris: | Eu vorbeam de linia Preciziei-Anghel Saligny. Daca vreau sa ajung la Preciziei de la Dristor 1 de unde stiu la ce peron sa ma asez si de unde stiu in ce directie o va lua? Daca o parte nu e desenata cu gri?
Ma cam incurca. |
Nu inteleg care este nedumerirea cu peronul. Daca vrei sa ajungi la Preciziei/D2 te duci la peronul 2 , daca vrei sa ajungi la AS/Pantelimon te duci la peronul1. Harta este foarte clara in aceasta privinta.
Bine, puteau sa puna acel "Peron1" /Peron2 , intre cele doua magistrale, sa scoata si mai tare in evidenta ca de la Peronul 1 ajungi fie la Pantelimon, fie la AS, iar de la peronul 2 fie la D2, fie la Preciziei .
Nu inteleg insa care este treaba cu "in ce directie o va lua" ?
Cred ca nu stii ca acest gen de indicatoare nu este la peron, ci la intrarea in statie (in vestibul). Mai exista un indicator la fiecare peron, care arata separat cele doua sensuri, nu sunt cumulate intr-un singur indicator ca aici.
Practic daca ai trage o linie pe mijlocul indicatorului de mai sus ai avea afisajul care exista la peron. La fel insa ca la acest indicator, exista niste sageti rosii si galbene, care arata in ce directie o va lua trenul, daca asta te intereseaza.
In general, daca stau cu fata la linie, metroul "o ia" mai mereu spre stanga, pentru ca la noi conventia de circulatie este pe partea dreapta .....Exceptie face tronsonul NG-AS, unde se circula pe stanga, deci metroul "o ia" in dreapta.
Ramane de clarificat aspectul daca este totusi util sa mai apara statiile cu gri, unde nu poti ajunge nici daca ai vrea de la peronul unde ele apar cu gri ... (doar bineinteles de la peronul opus). Si atunci care este relevanta lor la indicatoarele de peron ?
Mai simplu era sa apara doar statiile unde poti ajunge efectiv de la fiecare peron, nu harta intregii linii pe absolut fiecare afisaj. Pe tronsoanele separate mai merge cum mai merge, ca vezi doar o linie, dar pe tronsonul comun M1+M3 afisajele arata complet aiurea si incarcate cu 4 ramificatii, doua "active" si doua "pasive".
Si, vorba lui Kaustic, pe acest afisaj de ce se axeaza doar pe M1 si nu apar statiile cu gri si de pe M3 ? Nu exista nicio logica, atata timp cat ma aflu pe tronsonul comun...
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 22:07:03 Titlul subiectului: |
144210 |
|
Sheena a scris: | Daca vreau sa ajung la Preciziei de la Dristor 1 de unde stiu la ce peron sa ma asez si de unde stiu in ce directie o va lua? |
Bonus, pe langa explicatia colegului sab: toate trenurile de metrou, indiferent ca sunt IVA sau Bombardier, au afisata - si in fata, si in spate - directia in care merg. La Bombardier, afisajul este electronic si este situat in partea de sus a parbrizului, iar la IVA "afisajul" consta intr-un carton "pictat" frumos cu numele statiei destinatie, asezat intre spatele bordului trenului si geam (deci in partea de jos a parbrizului).
sab a scris: | In general, daca stau cu fata la linie, metroul "o ia" mai mereu spre stanga, pentru ca la noi conventia de circulatie este pe partea dreapta .....Exceptie face tronsonul NG-AS, unde se circula pe stanga, deci metroul "o ia" in dreapta. |
Colegu', vezi ca te pacalesti . Daca statia este de tip "peron central", atunci ai dreptate, trenul "o va lua" la stanga cum te uiti la linie (bineinteles, cu exceptia amintita de tine). Dar daca statia este de tip "peroane laterale", atunci trenul "o va lua" la dreapta cum te uiti la linie, ca sens normal de circulatie la noi in Romania. O buna corespondenta - asta asa, ca un joc - poti sa faci intre "urmeaza statia [...], cu peronul pe partea dreapta/stanga" si directia in care o va lua trenul privind catre linie...
In rest, ai dreptate, nici mie nu-mi place ideea asta cu reprezentarea si a statiilor prin care a trecut trenul. Probabil s-au decis asupra acestei idei pentru a nu "face risipa" de material pentru penultimele/ante-penultimele statii, pentru care nu era nevoie de desenat decat... o statie-doua...
Ar fi fost mult mai bine, mai clar si mai util daca se urmarea aceeasi idee de dinainte, "de pe vremea comunistilor". Schita mare - cu toate statiile viitoare de pe magistralele care trec prin acea statie - sa fie pusa in vestibule, ca sa stii de la bun inceput la ce peron te duci, iar la peron - optional - mai puteau pune doar statiile viitoare, in ordine, dupa modelul anterior (panouri luminoase cu numele tuturor statiilor, nu doar cateva, cum "era inainte"). Dar ce sa faci, daca "te incinge" febra schimbarii si esti pornit "sa arunci la gunoi" tot ce era, pentru ca "era facut de comunisti"... Daca voiau neaparat schimbau doar design-ul panourilor, dar pastrau ideea...
subway guru a scris: | firul Politehnica-Eroilor n-are probleme, celalalt trebuie sa 'evite' denivelat linia spre Ciurel... |
Ambele fire ale M3 catre Preciziei supratraverseaza firul M1 Ciurel - Eroilor, nu doar firul Eroilor - Politehnica. Se vede foarte bine asta cand stai in statia Eroilor, pe peronul dintre liniile 1 si 3 si astepti trenul dinspre Politehnica. Privind in galerie, se vede cum trenul coboara. Cam evaziv raspunsul tau, ce ai vrut sa zici defapt?...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Dum 05 Iun 2011 11:39:12 Titlul subiectului: |
144366 |
|
O intrebare: Pajura va avea doar o singura gura de metrou pe partea lui Penny Market sau va avea si vis-a vis, ca asa am vazut o insemnare pe Google Earth, ca ar mai fi si pe cealalta parte o gura, dar nu stiu exact unde? Aceeasi nedumerire si pentru Parc Bazilescu.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iun 2011 12:40:37 Titlul subiectului: |
144367 |
|
Nu inteleg ce intelegi tu prin vis a vis. Ambele statii au accese din ambele parti ale peroanelor, dar la suprafata sunt pe acelasi trotuar.
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Lun 06 Iun 2011 22:27:19 Titlul subiectului: |
144433 |
|
De la ce venea denumirea de IMGB? Adica ce inseamna?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iun 2011 22:33:09 Titlul subiectului: |
144434 |
|
Intreprinderea de Masini Grele Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
radutgv
Data înscrierii: 08/Mai/2011 Ultima vizita: 29/Aug/2018 Mesaje: 13 Locație: Targoviste
|
Trimis: Dum 26 Iun 2011 16:56:00 Titlul subiectului: |
145020 |
|
Stiti cumva daca statia Aurel Vlaicu este departe de aeroportul Baneasa?
Sau cea mai apropiata este Aviatorilor?
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 26 Iun 2011 17:11:05 Titlul subiectului: |
145021 |
|
Destul de departe... Sa fie vreo 3 km, mergand pe Alexandru Serbanescu si Aerogarii.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Iun 2011 06:59:16 Titlul subiectului: |
145038 |
|
Nu este aproape nici Aviatorilor de aeroportul Baneasa, statia se afla la Piata Charles de Gaule (la doi pasi de Televiziune). De la Aurel Vlaicu se poate ajunge la Aeroportul Baneasa cu linia de autobuze 112 sau linia naveta 605, trebuie luata o marja de timp, datorita aglomeratiei de pe Pasajul Baneasa si bulevardul Aerogarii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Lun 27 Iun 2011 07:54:35 Titlul subiectului: |
145039 |
|
Este mai convenabil Aviatorilor + autobuzul (131, care merge direct pe la Piata Presei Libere la Aeroport) fata de Aurel Vlaicu, unde este aglomerat, plus ca se lucreaza la pasajul acela acolo...
|
|
Sus |
|
|
g30k2
Data înscrierii: 03/Oct/2010 Ultima vizita: 16/Noi/2023 Mesaje: 3 Locație: Slobozia,Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 14 Iul 2011 00:46:24 Titlul subiectului: |
145864 |
|
Stie cineva ce este cu santierul de la Brancoveanu?
|
|
Sus |
|
|
Slasher1985
Data înscrierii: 21/Mar/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2013 Mesaje: 38 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Iul 2011 11:55:10 Titlul subiectului: |
145944 |
|
Putem marca finalizarea celei de-a doua etapa in modernizarea sistemului de informare a calatorilor. Iata parcursul de pana acum:
Statie prototip: Piata Victoriei 1.
Etapa 1:
M1 - Dristor 2, Piata Victoriei 2, Gara de Nord, Basarab, Eroilor, Izvor, Piata Unirii 1, Timpuri Noi, Mihai Bravu, Dristor 1, Nicolae Grigorescu.
M2 - Piata Victoriei 1, Piata Unirii 2.
M3 - Integral.
M4 - Basarab.
Etapa 2:
M4 - Gara de Nord, Basarab (modificari), Grivita, 1 Mai (statiile Jiului si Parc Bazilescu au implementat sistemul nou din constructie).
Statii ramase pentru etapele viitoare:
M1 - Muncii, Iancului, Obor, Stefan cel Mare, Crangasi, Petrache Poenaru, Grozavesti, Titan, Costin Georgian, Republica, Pantelimon.
M2 - Pipera, Aurel Vlaicu, Aviatorilor, Piata Romana, Universitate, Tineretului, Eroii Revolutiei, Constantin Brancoveanu, Piata Sudului, Aparatorii Patriei, Dimitrie Leonida, Berceni.
Au inceput si sa construiasca lifturi la diverse statii ce nu erau dotate cu asa ceva: ce-am observat eu la Basarab, Crangasi, Grozavesti si Izvor. Dar cred ca mai sunt si altele.
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Iul 2011 11:02:26 Titlul subiectului: |
146108 |
|
Mai sunt, in constructie, la Titan si la Costin Georgian.
|
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Iul 2011 18:06:51 Titlul subiectului: |
146121 |
|
Construiesc lifturi, dar acolo unde deja exista, nu sunt functionale.
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|