Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M4: Gara de Nord - 1 Mai - Laminorului - Straulesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Lun 11 Iul 2011 22:13:06    Titlul subiectului: 145772

Nu stiu daca ati intrat prin noii turnicheti, dar sambata am inteles de ce PM Boc "nu stia" sa intre la metrou (cum au titrat niste ziaristi sarmani). Cartela se introduce la fel ca la celelalte statii, insa INVERS .
Adica nu se introduce cartela cu sageata inainte, ci cu fata in sus si sageata inspre tine! Aviz tuturor "veteranilor" metroului.

Parc Bazilescu este acum cea mai nordica statie de metrou.



718n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.08 kb
 Vizualizat:  de 12545 ori

718n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Iul 2011 04:33:58    Titlul subiectului: 145779

O particularitate interesanta a noului tronson este ca de la Jiului se poate vedea foarte clar, prin tunel, statia Parc Bazilescu. De asemenea, metroul care stationeaza este clar vizibil (o situatie similara intalnim la Basarab - Gara de Nord 2, insa vizibilitatea este mult mai redusa).
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Iul 2011 07:42:56    Titlul subiectului: 145780

Nu cred ca la Basarab vezi metroul care stationeaza la Gdn2, deoarece tunelul nu este drept. Il vezi numai dupa ce trece de macazul de iesire din statie si, am impresia, ca si dupa ce trece de intersectia cu linia de legatura cu M1 si tunelul fostei M3 (prima intersectie). Nu insa si cand este la peron, statia GdN2 nu este "in linie" cu peronul de la Basarab spre 1Mai.
O situatie in care vezi luminile metroului din cealalta statie este Gorjului (nava 1/peronul vechi)-Lujerului . Situatia este oarecum similara cu cea de la Bazilescu-Jiului (tunel drept si cca 600m intre statii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Iul 2011 17:19:06    Titlul subiectului: 145797

Da, de la Basarab nu se vad luminile metroului, se vad doar neoanele din tunel. Cred ca lucrul asta te poate induce in eroare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Iul 2011 20:05:55    Titlul subiectului: 145986

subway guru a scris:
Pana acum nu s-a putut dezafecta pentru ca se lucra la aceeasi conducta in zona Basarab-intermodal Titulescu...
Vineri s-au incheiat lucrarile de deviere acolo, asa ca ApaNova a dat 'liber' la Chibrit... Cool

Am vazut azi ca teava a fost integral dezafectata si a fost terminata asfaltarea tuturor portiunilor care in trecut erau ocupate de conducta. Pe lista mai ramane doar dezafectarea organizarii de santier de la Podul Constanta. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 10:02:32    Titlul subiectului: 146245

Am fost aseară să văz cu ochii mei minunatele realizări pe 2011, adică cele două ultime stații. Trebuie să recunosc că arată mult peste așteptări, finisaje mult superioare celor de pe NG-AS, facilități pentru persoane cu dizabilități, bașca lifturile care funcționează non stop, nu doar la cerere expresă.
Ce m-a nemulțumit și m-a nedumerit totodată a fost că pe jos dalele de granit (sau ce o fi) au inserții de dale cauciucate. Ai putea motiva că granitul devine alunecos când e ud, iar cauciucele sunt mai sigure, dar totuși nu are suprafața lucioasă. În plus, aceleași cauciuce apar și la banda de siguranță, dar nu în calitate de bandă de siguranță, ci mult după. Cauciucele cu gâlme puteau fi utilizate chiar pentru bandă, că se simt în talpă și te atenționează să nu stai acolo, însă dincolo devin pur și simplu inutile. Iar per total, cauciucele astea strică din aspectul întregii stații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 12:53:17    Titlul subiectului: 146257

Placile cu 'galme' sunt pentru nevazatori...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Sep 2011 15:36:11    Titlul subiectului: 148703

Sistemul de securitate de pe magistrala M 4 ( extras ):
Anexa la Decizia nr. 215/19.12.2001 a Directorului General



REGLEMENTĂRI PRIVIND SEMNALIZAREA UTILIZATĂ LA CIRCULAȚIA

TRENURILOR ELECTRICE DE METROU PE MAGISTRALA a IV-a DE METROU




SECȚIUNEA I - GENERALITĂȚI

Art. 1. Prezentele reglementari stabilesc modul în care se realizeaza semnalizarea, Magistrala a IV-a de metrou, având drept scop realizarea sigurantei circulatiei, a organizarii în mod optim a circulatiei trenurilor electrice de metrou, în conformitate cu prevederile graficelor de circulatie, si a activitatii de manevra.

Art. 2. (1) Sistemele care permit realizarea acestui mod de semnalizare sunt:

a) Protectia automata a trenurilor, denumita în continuare ATP;

b) Conducerea automata a trenurilor; denumita în continuare ATO;

c) Sistemul de regularizare automata a circulatiei trenurilor, denumit în continuare SIRAT;

(2) Circulatia în sistemul ATO se va denumi în continuare circulatie în sistem ATO, în care sarcinile mecanicului sunt reduse la închiderea/deschiderea usilor trenului si comanda demararii trenului, toate conditiile de siguranta, viteza, frânare, oprire la punct fix, etc. fiind asigurate în mod automat de catre sistemul de automatizare.

(3) Circulatia în sistemul ATP se va denumi, în continuare circulatie în sistem "Manual + ATP", în care trenul este condus manual de catre mecanic, cu respectarea indicatiilor date de catre sistemul ATP, care determina luarea automata a masurilor de siguranta în cazul în care mecanicul nu respecta ordinele date de catre sistem.

Ca si în cazul circulatiei în sistemul ATO, sistemul permite apropierea între trenurile în circulatie la limita de siguranta, pentru asigurarea sporului necesar de trafic, cu respectarea integrala a conditiilor de siguranta a circulatiei.

(4) În cazul defectarii sistemului ATO - ATP (lipsa codurilor de viteza din cale) efectuarea manevrelor, sau când se solicita aceasta, corespunzator necesitatilor de exploatare a liniei, precum si în cazul indicatiei de chemare circulatia se va face în sistemul "Manual + 15", care limiteaza viteza maxima de circulatie a trenurilor electrice de metrou Ia 15 Km/h. La depasirea acestei viteze, când trenul se deplaseaza înainte sau înapoi, se realizeaza frânarea de urgenta a trenului.

(5) În cazul aparitiei unor avarii care impun scoaterea din functiune a echipamentului ATO - ATP circulatia trenurilor se poate face în sistem "special", sistem care permite circulatia trenurilor la intervale determinate de pozitia si indicatia semnalelor luminoase, cu toate sistemele de automatizare izolate, pe raspunderea mecanicului trenului.

În cazul circulatiei în acest sistem, mecanicul are obligatia solicitarii aprobarii operatorului de circulatie asupra acestui mod de circulatie. Circulatia în acest sistem se va face cu respectarea reglementarilor cuprinse în instructiile de serviciu si reglementarile în vigoare.

Art. 3. (1) Sistemul ATP este un sistem de transmitere continua a informatiilor din cale la tren.

Echipamentele instalate în cale genereaza un semnal codificat care circula prin sinele caii de rulare si care este captat de catre antenele montate pe tren.

(2) Semnalele codificate receptionate de tren indica viteza obiectiv si viteza maxima cu care poate circula trenul pe diferite portiuni ale liniei (circuite de cale).

În cazul în care un tren depaseste viteza maxima sau daca dispare semnalul din cale, echipamentul îmbarcat pe tren determina în mod automat aplicarea frânarii de urgenta a trenului.

(3) Vitezele maxime de siguranta ce sunt determinate de codurile ATP adoptate pe

Magistrala a IV - a de metrou sunt 20 km/h, 30 km/h, 45 km/h, 60 km/h, 80 km/h.

(4) Pentru circulatia si manevra în zonele în care nu exista coduri în cale, viteza se limiteaza la 15 km/h.

5) Sistemul ATO este supervizat permanent de catre sistemul ATP care garanteaza siguranta în functionare.

Art. 4. (1) Circulatia si manevra trenurilor se face în baza indicatiilor si ordinelor date de catre semnale.

(2) Prin semnal se întelege instalatia sau mijlocul prevazut în instructia de semnalizare, asa cum este definit în Art. 2 din instructia de semnalizare.

Art. 5. Ordinele si indicatiile date de semnale trebuie îndeplinite imediat si neconditionat, prin toate mijloacele posibile.

Art. 6. (1) Pentru realizarea semnalizarii pe Magistrala a IV-a de metrou, la semnalele luminoase de iesire s-au prevazut, suplimentar fata de prevederile instructiei de semnalizare, doua indicatii suplimentare:

a) Indicatia luminoasa "M -rosu";

b) Indicatorul de regularizare a traficului;

(2) Pentru semnalizarea începerii si sfârsitului sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP -ATO s-au introdus indicatoarele de început si de sfârsit a sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP-ATO.

Art. 7. Prevederile instructiei de semnalizare care nu sunt modificate de prevederile prezentelor reglementari îsi mentin aplicabilitatea la semnalizarea folosita pe Magistrala a IV a de metrou.

SECȚIUNEA A II-A - SEMNALUL LUMINOS DE IEsIRE

Art. 8. Pentru ca mecanicii trenurilor sa aiba informatii suficiente si precise, receptionate din cale, în functie de sistemul în care circula, semnalele luminoase de iesire au fost prevazute cu doua indicatii suplimentare fata de prevederile Art. 21 si Art. 28 din instructia de semnalizare:

a) Indicatia luminoasa "M - rosu" care permite diferentierea intervalului între trenuri când se circula în sistem ATO sau în sistem "Manual +ATP", fata de sistemul "special";

b) Indicatorul luminos de regularizare a traficului, aferent sistemului de regularizare automata a circulatiei trenurilor SIRAT;

Indicatia luminoasa "M - rosu"

Art. 9. (1) Indicatia luminoasa "M - rosu" este o indicatie intermediara între indicatia luminoasa "Rosu" a semnalului luminos de iesire si o indicatie permisiva a acestui semnal, care se aprinde dupa ce trenul antemergator aflat în circulatie a eliberat primele trei circuite de cale de dupa semnalul de iesire, concomitent cu stingerea indicatiei "Rosu" a semnalului de iesire.

(2) Stingerea focurilor semnalului de iesire, asa cum sunt enuntate în Art. 21 a instructiei de semnalizare, si aprinderea indicatiei "M - rosu" nu este considerata defectare a semnalului luminos de iesire sau indicatie dubioasa. Depasirea semnalului de iesire, în acest caz, se poate face numai în conditiile prevazute în prezentele reglementari.

Art. 10. În cazul în care indicatia "M- rosu" este aprinsa trenurile vor demara din statie astfel:

a) când circula în sistem ATO sau "Manual + ATP" pot pleca din statie cu viteza maxima indicata de codurile primite din calea de rulare.

b) când circula în sistem "special" sau "Manual + 15" este interzisa plecarea din statie trebuind sa astepte aparitia unei indicatii permisive a semnalului de iesire.

Art. 11. Indicatia luminoasa "M - rosu" este data de o unitate luminoasa amplasata în partea

dreapta a panoului semnalului de iesire, în partea de sus a acestuia si are una din urmatoarele semnificatii:

a) Pentru trenurile care circula în sistem ATO sau "Manual + ATP": "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 1.

b) Pentru trenurile care circula în sistemul "special" sau sistemul "Manual + 15": "OPREsTE fara a depasi semnalul". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 2.


Fig. 1. - Pentru trenurile care circula in sistem ATO sau "Manual + ATP" "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare.

Litera "M" iluminata de culoare rosie.

Fig. 2. - Pentru trenurile care circula in sistem "special" sau "Manual + 15" OPREsTE fara a depasi semnalul

Litera "M" iluminata de culoare rosie.
Art. 12. Celelalte indicatii si aspecte ale semnalelor luminoase de iesire sunt cele cuprinse în Art. 21 din instructia de semnalizare.
Indicatorul luminos de regularizare a traficului

Art. 13. Sistemul SIRAT este un sistem suplimentar de optimizare a circulatiei trenurilor electrice de metrou, care permite obtinerea unor avantaje în exploatarea liniilor de metrou echipate cu ATO.

Art. 14. (1) în realizarea obiectivelor de regularizare a circulatiei trenurilor, sistemul SIRAT dispune de doua posibilitati:

a) Transmiterea automata prin sistemul ATO de ordine de mers mai lent pentru unele trenuri;

b) Retinerea unor trenuri în statiile intermediare sau finale o anumita perioada de timp.

(2) Sistemul nu poate determina accelerarea circulatiei trenurilor, ci numai temporizarea în anumite limite a acesteia.

Art. 15.
Conditia pentru transmiterea si receptionarea ordinelor de mers mai lent a trenurilor se obtine prin asigurarea circulatiei trenurilor în sistemul ATO.


Art. 16. (1) Indicatia pentru retinerea trenurilor în statie se obtine prin sistemul de semnalizare al Magistralei a IV-a de metrou.

(2) În acest scop, toate semnalele luminoase de iesire din statie sunt dotate cu o unitate luminoasa suplimentara, de culoare alba, de mici dimensiuni, amplasata în partea dreapta a panoului semnalului de iesire, sub indicatia "M - rosu" a semnalului.

Art. 17. Indicatorul luminos de regularizare a traficului nu se aprinde decât daca semnalul de iesire prezinta o indicatie permisiva.

Art. 18. Starea stinsa a indicatorului luminos de regularizare a traficului nu reprezinta defectarea semnalului de iesire sau defectarea indicatorului luminos de regularizare a traficului.

Art. 19. Indicatorul luminos de regularizare a traficului se aprinde cu o lumina alb - continua împreuna cu indicatia permisiva a semnalului luminos de iesire numai în cazul necesitatii retinerii trenului într-o statie si are semnificatia "AsTEAPTĂ!". în acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 3.

Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.
Art. 20. (1) Cu 10 secunde înaintea momentului demararii trenului din statie lumina alb-continua a indicatorului luminos de regularizare a traficului se transforma în lumina alb - clipitor, care împreuna cu indicatia permisiva a semnalului de iesire permite pregatirea, de catre mecanicul trenului, a demararii trenului si are semnificatia "PREGĂTEsTE DEMARAREA". În acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 4.

(2) în aceasta perioada de 10 secunde, mecanicul trenului va efectua operatiile prevazute în Art. 18 din instructia personalului de tractiune.

(3) în momentul stingerii indicatorului luminos de regularizare a traficului trenul poate pleca din statie, în baza indicatiei permisive a semnalului de iesire.

Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 11:16:36    Titlul subiectului: 149710

In pdf-ul acela cu Anuntul de Intentie privind executia sectiunii PLS Zarea - Straulesti de pe site-ul Metrorex este dat ca termen de incepere a procedurilor de achizitie 3 Octombrie 2011. Are cineva date noi privind contractul acesta ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2011 11:24:55    Titlul subiectului: 150309

Noi fumigene in capul lui Udriste, Cica din Ianuarie incepe santierul ptr Straulesti. Poate in capu lui !

Atenție, se închid ușile! Urmează stația Laminorului. Asta ar putea auzi bucureștenii în câțiva ani, pentru că Metrorex vrea să extindă Magistrala 4. Astfel, de la începutul anului viitor vor demara lucrările la două noi stații: Laminorului și Străulești.
Peroane moderne, cu lifturi, scări rulante cu pereții din sticlă și iluminat special. Așa vor arăta stațiile Laminorului și Străulești peste trei ani. Aceasta din urmă va avea și un depou cu șase peroane, o parcare supraterană cu trei niveluri și o autogară, ceea ce o va face să devină cea mai mare stație de metrou din București.

"Ne dorim ca oamenii care vin din provincie să-și lase autoturismele în parcarea supraetajată de la Străulești, după care să ajungă în centrul orașului cu metroul" , ne-a declarat Gheorghe Udriște (foto), directorul general al Metrorex.

Astfel, după ce și-au garat mașinile, șoferii vor avea posibilitatea să ajungă direct pe peron fără să mai iasă în exteriorul parcării. Și asta nu e tot: deasupra stației va fi amenajat un stadion cu 10.000 de locuri. Magistrala 4 pornește de la Gara de Nord 2 și are până acum 6 stații.
.
Poze, articolul in original precum si fata de la pag 5 le gasiti aici
http://www.libertatea.ro/detalii/articol/statii-tari-metrou-bucuresti-364971.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2020
Mesaje: 633
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2011 14:20:45    Titlul subiectului: 150313

Nu inteleg ce anume te contrariaza. Si asa, 3 ani mi se par multi pentru doar 2 statii. Si sa nu aud teza cu "acele" cateva statii incepute in anii '80 si terminate in 2011... Nu putem compara ritmurile de lucru din cele 2 perioade. Eu unul sper ca nu s-a uitat si motivul principal pentru care s-a construit Gara de Nord 2... si anume o extindere in celalalt sens!
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2011 14:58:14    Titlul subiectului: 150314

Ca la inceputul anului viitor se apuca de ele. Asta nu cred. In rest, totul e OK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 12:53:27    Titlul subiectului: 151443

Licitație gigant: Metrorex așteaptă oferte pentru construcția Magistralei 4 în valoare de 227 mil. euro

http://www.zf.ro/companii/licitatie-gigant-metrorex-asteapta-oferte-pentru-constructia-magistralei-4-in-valoare-de-227-mil-euro-9102169

Metrorex SA, operatorul rețelei de metrou din București, contractează lucrări în valoare de 953,5 mil. lei (227 mil. euro) pentru construcția Magistralei 4, respectiv lucrări de construcții tunel, galerie, stații, depou, terminal multimodal și instalațiile aferente în vederea punerii în funcțiune, se arată într-un anunț publicat pe site-ul e-licitatie.

Primele informații cu privire la faptul că vrea să extindă Magistrala 4 au apărut în luna mai într-un proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor. La acel moment informațiile existente erau că Metrorex vrea să extindă Magistrala 4 cu două stații, până în zona lacului Străulești, unde va fi construit un nod terminal cu o parcare, un dispecerat și o autogară, investiția fiind estimată la 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA (298,5 milioane euro).

Investiția se va derula pe o perioadă de patru ani și va fi finanțată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiții, bugetul de stat și surse proprii ale Metrorex.

Rețeaua de metrou din Capitală are în prezent puțin peste 70 de kilometri și 51 de stații, însă în următoarele două decenii Metrorex are în plan extinderea cu cel puțin 100 de stații și încă 70 de kilometri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 12:56:41    Titlul subiectului: 151444

Patru ani pentru doua statii este mult prea mult ! In mod normal, nu cred ca ar fi luat mai mult de un an ! Care este distanta de la Parc Bazilescu pana la Straulesti ? Iar ca metode de lucru, banuiesc ca nu mai este scutul semimecanizat, ca pe vremea lui Ceausescu !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 13:07:52    Titlul subiectului: 151448

Nu, este sapatura deschisa o mare parte Very Happy
De la PLS Zarea (unde se termina tunelul inceput inainte de 1989) pana la Sarulesti sunt cam 1,5 km.


Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 28 Dec 2011 13:13:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 13:08:58    Titlul subiectului: 151449

Cu atat mai mult, patru ani este un termen mult prea mare !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 13:17:37    Titlul subiectului: 151451

Sapatura deschisa dureaza mai mult decat sapatura cu scutul/TBM-ul. In plus ambele statii sunt cu macaz (ca deh, la Bazilescu nu s-a putut, acum facem exces de zel Sad ). Mai este si un depou (sa vedem cat de mare este, se spunea ca este comun M4 si M6), si inventia asta cu "multimodalul", stadionul de deasupra, cine stie ce mai este..
Ia exemplul de la M5. Lotul 2 (Romancierilor-Valea Ialomitei, adica o interstatie cateva sute de metri, cu o singura statie, dar ATENTIE inclusiv depoul) dureaza cam cat tot atat cat restul M5 de la Raul Doamnei pana la Eroilor .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 22:34:26    Titlul subiectului: 151470

In caietul de sarcini scrie ca si bucata PLS Zarea - Laminorului, si Laminorului - Straulesti se fac cu scutul.

Depoul are 13 linii:
-6 linii de parcare x 2 trenuri
-1 linie spalare x 2 trenuri
-5 linii revizie x 1 tren
-1 linie strung bandaje x 1 tren
-1 linie vinciuri x 1 tren
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2011 09:30:59    Titlul subiectului: 151477

Ma refeream la depou, care este executat in excavatie deschisa. Acolo este "grosul" lucrarii, dupa parerea mea. De aceea am facut si comparatia cu M5 Lotul 2.
Si asa o sa fie o lucrare "grea" pentru bucuresteni, statiile fiind sub trama stradala, nu ca Bazilescu. Adica circulatie blocata, deviata, etc. Daca ar mai fi facut si interstatiile cu sapatura deschisa ar fi fost dezastru..
Este posibil ca proiectul traseului sa fie modificat fata de cel din 1989, cand de la PLS Zarea pana la Laromet urma sa fie "rasa " zona si exacavata pentru statie + capat de linie. Acum Laminorului este o statie de tranzit si este situata sub bulevard.
Pe de alta parte, planul statiei Laminorului ar putea fi acelasi plan al statiei din 1989, doar ca au translatat statia sub bulevard. Altfel nu imi explic prezenta macazului in X atat la Laminorului, cat si Straulesti. Adica daca la Straulesti are sens, fiind capat de linie, la Laminorului nu vad de ce se face...Plus ca mai este un macaz simplu si la N de statia Straulesti, pentru retragerea la depou. Deci 2 macazuri duble si unul simplu ..
Sunt curios care va fi modul de acces al trenurilor M6 la acest depou comun M4-M6, stiiut fiind fapul ca acest depou este "contra naturii"pentru M6, singurul macaz pe unde ar putea face acest lucru fiind la 1 Mai. Insa manevra nu se poate face decat "din doua miscari", adica la intrarea in circulatie vine trenul de la depou pe traseul M4 pana la 1 Mai, "face" statia, apoi trece peste macazul in X situat la sud de statie, se schimba mecanicii de la un capat ca celalalt si trenul pleaca spre Otopeni. La fel si la retragerea la depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2011 10:26:42    Titlul subiectului: 151480

sab a scris:
Pe de alta parte, planul statiei Laminorului ar putea fi acelasi plan al statiei din 1989, doar ca au translatat statia sub bulevard. Altfel nu imi explic prezenta macazului in X atat la Laminorului, cat si Straulesti.

Parerea mea este ca sunt sanse fifty / fifty ca proiectul statiei sa fie unul ''reciclat".
Sa ne amintim de statia "Jiului" care desi era la stadiul de groapa pe trei sferturi sapata - ca sa preiau cuvintele lui guru atunci cand s-a decis continuarea lucrarii dupa ce a fost abandonata "n" ani, s-a preferat sa se copieze intocmai proiectul statiei 1 Mai. Bine, nu stiu cat de comunista / capitalista este statia 1 Mai, dar e clar ca "Jiului' si "1 Mai" sunt "surori siameze".
Asa incat sunt multe sanse ca statiile "Laromet" si "Laminorului" sa fie statii identice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2011 10:57:07    Titlul subiectului: 151481

Bine, daca structura statiilor ar fi identica nu ar fi un neaparat un lucru rau, ba poate chiar ar "usura" mult si "proiectarea", dar si executia lor.
Nu-i opreste nimeni apoi ca pe aceeasi structura sa foloseasca amenajari diferite, si ca materiale, dar si din punct de vedere estetic, coloristic etc, ca sa nu mai vorbim ca acum compartimentarea se poate face facil din rigips, rezultand statii "diferite", desi practic sunt identice ca structura.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2011 11:22:36    Titlul subiectului: 151483

andrei11 a scris:
Sa ne amintim de statia "Jiului" care desi era la stadiul de groapa pe trei sferturi sapata - ca sa preiau cuvintele lui guru atunci cand s-a decis continuarea lucrarii dupa ce a fost abandonata "n" ani, s-a preferat sa se copieze intocmai proiectul statiei 1 Mai. .

Nu cred ca abandonarea timp de ani buni a lucrarilor la Pajura (Jiului) a avut vreo influenta asupra planului statiei. Este clar, cred, ca au continuat planul inceput inainte de 1989, nu l-au schimbat din mers. Singurele lucruri schimbate sunt finisajele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2012 15:17:01    Titlul subiectului: 153097

Din pacate la statia "1 Mai" sunt probleme cu infiltratiile (poza 1 si poza 3). Si la statiile "Grivita" si "Basarab" avem aceleasi probleme. Acum avem reclame pe peretii laterali ai statiei (poza 4). Din pacate nu se mai afiseaza timpul pana la venirea garniturii de metrou in statie (poza 2). Din cate am observat, pe M4 circula acum garnituri de 6 vagoane.


Pictures 043.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.95 kb
 Vizualizat:  de 9887 ori

Pictures 043.jpg



Pictures 045.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.89 kb
 Vizualizat:  de 9887 ori

Pictures 045.jpg



Pictures 049.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.91 kb
 Vizualizat:  de 9887 ori

Pictures 049.jpg



Pictures 048.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.56 kb
 Vizualizat:  de 9887 ori

Pictures 048.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2012 17:44:25    Titlul subiectului: 153104

Problemele cu infiltratia pe acesta magistrala este de cand i s-a dat drumul (2000-2001), la un momentdat se creasera adevarate stalactite pe plafoanele statiilor 1 Mai si Basarab sens 1 Mai Laughing
Poate o vopsea impermeabila ar fi rezolvat problema, dar noi traim in Ro!
Sa stii ca nu mereu sunt rame cu 6 vagoane, mai exista si o rama cu 4 vagoane am impresia 177-039, parca aceasta este rama.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2012 20:21:24    Titlul subiectului: 153111

Din pacate asta inseamna sa faci economii, chiar cand se pare ai avut bani suficienti la dispozitie pentru o lucrare mai de calitate. Exista marturii ca s-au facut economii pe acest tronson si din economii s-a executat o statie complet noua (Bazilescu). Din ce stiu eu o statie costa cateva milioane de euro, bani cu care (zic eu) s-ar fi putut executa niste statii decente pe primul tronson M4.
Totusi cred ca infiltratiile nu puteau fi oprite cu totul decat cu costuri imense, insa ca o magistrala sa arate asa inca de la inaugurare este o mare bataie de joc. Macar niste finisaje care sa acopere aceste infiltratii se puteau face (de ex la Unirii si in alte statii finisajele sunt la o anumita distanta de peretele de beton, iar apa se prelinge in cea mai mare parte prin spatele acestor "pereti falsi").
Pe de alta parte nu am inteles niciodata contrastul mai mult decat evident la capitolul finisaje dintre statia Gdn2, care genereaza cei mai putini calatori ai acestei linii, dar in care s-au investit cei mai multi bani, si Grivita de exemplu care nu a beneficiat decat de o vopsea neagra/gri peste peretii de beton.
Situatia, din pacate, nu este singulara. Cam tot ce s-a facut dupa 1987 sufera rau la capitolul calitate si finisaje. A se vedea Gdn-D2 si NG-AS, unde dupa cca 1 an de la inaugurare "a cazut tavanul" la peronul nou de la NG.
Insa, daca nu stiti, aceste statii de pe M4 au fost "reconditionate" acum cateva luni, iar "spoiala" peretilor are si o explicatie, din pacate rusinoasa. Vara trecuta, dupa cum se stie, dupa mai bine de 20 ani de la inceputul sapaturilor, s-a inaugurat cu mare tam-tam tronsonul 1Mai-Parc Bazilescu. Si cum la taiat panglici sunt prezenti "de la Vladica la Opinca", normal ca toate "personalitatile" nu puteau sa vada statiile in halul in care erau in acel moment, asa ca "s-a dat o bidinea" pe pereti. Nu conta ca erau bani aruncati si ca de a doua zi infiltratiile incepeau sa distruga stratul nou de vopsea... Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31  Următoare
Pagina 22 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community