Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2009
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:15:09    Titlul subiectului: 2009-08-17 146362

http://www.evenimentul.ro/articol/ratpagubos.html

"17-08-2009

Reabilitarea liniei de tramvai este o investiție imposibil de amortizat!
RATPăgubos

Prin "grija" autorităților locale, Iașul a devenit un imens șantier, mizeria și praful întîlnindu-se la tot pasul odată cu lucrările la calea de rulare a tramvaielor. Potrivit statisticilor, un ieșean din zece este nemulțumit de activitatea regiei de transport local, reproșurile axîndu se pe aglomerația din autobuze, prețurile mari la bilete, lipsa unor trasee și tramvaie învechite. Cîte dintre aceste aspecte se vor schimba în viitorul apropiat? Niciunul. Vor mai trece ani buni pînă cînd RATP își va putea permite achiziționarea unor tramvaie noi, costul unei singure bucăți fiind de două milioane de euro. Altfel spus, degeaba modernizăm infrastructura dacă nu există perspectiva înnoirii parcului de tramvaie care, iată, din 2005 a rămas la același nivel.
S-au casat rable, au fost cumpărate hîrburi
De altfel, situația existentă în urmă cu patru ani pare a fi fost vîrful de formă în care s a aflat transportul public ieșean: 10 trasee de tramvai, două de troleibuz, 12 rute de autobuz și 7 de maxi taxi. Investițiile regiei au vizat în principal transportul pe patru roți și mai puțin pe cel electric, tot în 2005 fiind achiziționate 50 de vehicule MAZ 103 fabricate la Minskii Avtomobilnîi Zavod (Belarus), dintre care 10 au înlocuit în luna noiembrie 2005 troleibuzele de pe traseul 41, urmate de cele de pe ruta 42. Un an mai tîrziu, cînd de altfel au fost demarate discuțiile cu BERD pentru obținerea finanțării necesare pentru reabilitarea a 16,4 km de cale simplă de tramvai, cele mai multe vagoane Tatra 4R au fost retrase din cauza uzurii accentuate (care genera numeroase defecțiuni) și a consumului ridicat de energie electrică. Ele au fost înlocuite de vagoane de tip ST7 și ST8.
Nici în 2007, an marcat de fuziunea dintre SC Autobuzul și RATP (1 februarie) și semnarea contractului Primărie-BERD (20 februarie), nu au fost mari schimbări în circulația tramvaielor, singura modificare reprezentînd o transformarea liniilor de tramvai 2 și 7 în trasee tip inel Canta - Gară - Podu de Piatră - Podu Roș - Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Tîrgu Cucu - Canta. Cît privește achizițiile de tramvaie, aceeași poveste: din rațiuni financiare, au fost preferate 7 "hîrburi" de tip ST10 (fabricate în 1976 de Waggon Union Berlin) și alte 3 de tip ST 11 (realizate în 1982 de același producător). Un an mai tîrziu, 31 de tramvaie au fost aduse din Stuttgart, alte 7 din Darmstadt și 4 din Elveția (donație a Guvernului acestei țări). Firesc, ne întrebăm dacă este normal ca pe linii noi să circule aceleași vagoane învechite. Un ultim argument al faptului că transportul electric nu a reprezentat una dintre prioritățile regiei este că, pe 5 iulie 2005, RATP dispunea de 150 de tramvaie, iar pe 1 august 2009 numărul acestora era de 142 (dintre care 3 inactive).
La calcule, RATP stă bine!
Sigur că, parcurgînd datele furnizate de reprezentanții regiei, toate par bune și frumoase. "Numărul călătorilor a crescut progresiv: 72.738.608 în 2005, 82.170.516 în 2016, 96.199.840 în 2007 și 119.536.646 anul trecut. În prima jumătate a lui 2009, am transportat 68.055.374 călători, dintre care aproape 15.000.000 cu bilete și 53.000.000 cu abonamente și libere", se arată într un centralizator întocmit de ing. Vasile Tănasă, șeful Serviciului Exploatare. La fel de seci, cifrele despre veniturile regiei nu spun nimic, atît timp cît anul trecut regia a înregistrat pierderi de 3 milioane de euro în doar șase luni. Prin urmare, atît timp cît nu vor fi bani pentru aducerea de tramvaie noi, pe cine încălzește faptul că proiectul finanțat de BERD prevede implementarea unor soluții moderne? Sînt vizate cele de tipul fundațiilor formate din nisip anticapilar, peste care este așternut un strat de balast, piatră spartă și material granular sau al soluțiilor de izolare fonică și antivibrare.
Pînă și Berceanu a criticat proiectul
Nu au lipsit nici reproșurile referitoare la calitatea și costurile lucrărilor. Recent, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat nemulțumit de faptul că șinele au fost amplasate prea sus, iar costurile pentru refacerea drumurilor vor fi mai mari. Despre sume uriașe au vorbit, la vremea respectivă, liberalii și democrații ieșeni, care au susținut că șefii Primăriei au dat "tunuri financiare" prin intermediul proiectelor de investiții în infrastructură. Liberalul Radu Botez spunea că reabilitarea a 4,5 kilometri de linie de tramvai în Tătărași este "o mînărie financiară, iar prețul Primăriei este de 15 ori mai mare decît cel normal".
Chiar și așa, directorul Maricel Ghercă susține că se impuneau astfel de lucrări: "Modernizarea infrastructurii va genera costuri de exploatare a tramvaielor mult mai mici. Pe o asemenea cale de rulare vor fi mai puține defecțiuni. În plus, unele tronsoane, cum ar fi Cuza Vodă - Filarmonică - Tîrgu Cucu, nu satisfăceau normele europene în privința rezistenței, a stabilității și a siguranței circulației".
Lucrările au înglobat fonduri de 19 milioane de euro, echivalentul a 53,2 milioane de bilete RATP (la prețul actual al biletelor, de 1,5 lei). Iar pentru a putea vorbi despre recuperarea investiției, banii din vînzarea tuturor acestor bilete ar trebui să se înscrie la capitolul profit. Numai că, după cum spuneam, profitul nu există la RATP, care își socotește pierderile în milioane de euro. Așa încît factura pentru reabilitarea liniilor de tramvai, scadentă în 2016, va fi aruncată în spatele ieșenilor, iar unitatea își va păstra supranumele de Regie Autonomă de Transport Păgubos!
Tudor Damaschin"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 13:40:02    Titlul subiectului: 2009-01-13 146405

http://ziaruldeiasi.ro/local/factura-dubla-la-electricitate-pentru-ratp~ni56bl

Ziarul de Iasi

13 Ianuarie 2009

Factura dubla la electricitate pentru RATP
C.A

Consumul de electricitate la RATP s-a dublat. Reprezentantii regiei au specificat ca in lunile de iarna a fost inregistrat un consum dublu de energie electrica fata de situatia din vara. Concret, a fost facuta o analiza intre lunile august si noiembrie. Astfel, daca in luna august, consumul de electricitate a fost de 750.000 kWh, in noiembrie acesta a ajuns la 1.300.000 kWh.

"Ne asteptam ca pe decembrie consumul sa fie si mai mare. Motivele constau in cresterea numarului de vagoane la strada, dar si pornirea sistemelor de incalzire ale tramvaielor", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei.

Oficialii RATP au specificat ca numarul de tramvaie la strada a fost marit cu 20%. Astfel, daca in luna august, traseele erau deservite de 56 vagoane, in noiembrie numarul acestora a ajuns la 74.

"Un rol important in cresterea consumului de electricitate il are si furnizarea caldurii in mijloacele de transport. Toate tramvaiele sint dotate cu astfel de sisteme si ca atare consumul specific de energie electrica este mai mare", a adaugat Adrian Mihai.

Incepind de anul trecut, furnizorul de electricitate al regiei de transport nu mai este E.ON Moldova, ci o firma din Bucuresti, Tinmar. La momentul respectiv, conducerea RATP afirma ca a fost aleasa oferta mai avantajoasa, firma din Bucuresti oferind o perioada mai mare pentru plata energiei electrice consumate.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 13:53:28    Titlul subiectului: 2009-01-31 146407

http://ziaruldeiasi.ro/local/prindeti-3-360-de-calatori-fara-bilet~ni57om

Ziarul de Iasi

31 Ianuarie 2009

Ordinul conducerii RATP catre controlori
Prindeti 3.360 de calatori fara bilet!

I.F/C.A

Atit este norma minima pe care trebuie sa o indeplineasca cei 84 de controlori intr-o luna. RATP isi preseaza controlorii ca sa dea cit mai multe amenzi. Zeci de controlori au dat in judecata regia pentru un regulament pe care il considera abuziv si represiv. Daca nu isi indeplinesc norma de amenzi, controlorii primesc doar 75 la suta din salariu. Conform regulamentului, cine nu-si indeplineste norma timp de trei luni este dat afara.

Mai multi controlori au dat in judecata Regia Autonoma de Transport Public (RATP) pentru ca sefii le-au facut plan de amenzi. Potrivit unei modificari a regulamentului, intrata in vigoare in luna noiembrie a anului trecut, fiecare controlor trebuie sa prinda lunar cel putin 40 de calatori fara bilet sau abonament, adica cei 84 de controlori trebuie sa dea 3360 de amenzi.

Practic, un singur controlor trebuie sa taie pentru RATP chitante de amenzi in valoare de 2.400 de lei. In caz contrar primeste doar 75 la suta din salariu. Mai detaliat, fiecare dintre ei trebuie sa dea 20 de contraventii in valoare de 20 de lei, care se incaseaza pe loc, dar si sa scrie 20 de procese verbale pentru cei care nu au bani sa plateasca pe loc, acestea fiind in valoare de 100 de lei.

Din cei 84 de controlori angajati la RATP, 23 au facut plingere in instanta si cer anularea acestei hotariri. "E imposibil sa dau atitea amenzi. Ar trebui de acum sa fac pinda si sa ma apuc sa sperii lumea. Se intimpla de multe ori sa fie oameni in virsta care uita sa composteze. Eu ce sa fac, sa ma apuc sa-i agresez si sa le cer banii?", a reactionat Claudiu Surcica, unul dintre controlori.

De partea cealalta, reprezentantii RATP declara ca acest regulament a mai fost si in 2006, iar acum a fost reactivat tocmai pentru ca aceia care controleaza in mijloacele de transport ale regiei sa declare toate amenzile. "Anul trecut am primit mai multe reclamatii prin care ni se spunea ca sint foarte multi controlori care pur si simplu negociaza amenda. Erau multe persoane care sesizau ca in schimbul unei sume modice scapau de amenda. In plus, s-a intimplat de mai multe ori ca mai multi controlori sa foloseasca banii pe care i-au obtinut din amenzi in scop personal si sa nu le mai declare la sfirsitul zilei. Sint multi care nu pleaca la serviciu nici macar cu o chitanta la ei", a replicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

Odata cu aparitia acestui conflict, controlorii au mai scos in fata o problema. Ei mai acuza si faptul ca nu au parte de nici un fel de protectie din partea regiei. "Eu, ca sa ajung la sumele pe care le vor, daca ar fi sa ma iau dupa ei, ar trebui sa ajung la fapte care trec foarte usor la cele penale. Daca o persoana pe care o prind fara bilet nu vrea sa-mi dea buletinul, practic eu nu prea am ce sa-i fac pentru ca nu am dreptul sa-l controlez. Sau mai sint cazuri in care sint copii, iar ei pot spune ca i-am agresat si tot felul de astfel de situatii. Practic, eu nu am nici un fel de aparare", a mai adaugat Surcica.

Daca nu isi fac planul, controlorii sint dati afara

In ceea ce priveste regulamentul, pe controlori ii mai deranjeaza ca aceia care nu reusesc sa isi indeplineasca norma de amenzi timp de trei luni la rind sint dati afara.

De partea cealalta, conducerea RATP spune ca nu s-a luat o astfel de masura pina acum, iar introducerea acestui regulament este legala si nu isi doreste decit sa-i responsabilizeze pe cei vizati. "Nu poate crede nimeni faptul ca noua ne-ar creste bugetul odata cu aplicarea acestor amenzi, ar fi absurd. Pur si simplu nu se poate ca un controlor sa nu dea o amenda pe zi", a mai adaugat Mihai.

In privinta contestatiilor in instanta, reprezentantii RATP spun ca au primit pina acum 19 citatii de chemare la judecata. Controlorii sint hotariti sa mearga cit mai departe si sa reuseasca la instanta scoaterea aceastei masuri pe care o considera abuziva si represiva. Patru dintre controlori au avut primul termen in urma cu trei zile, insa au cerut o aminare pina la inceputul lunii februarie pentru a-si angaja avocat.

Demiteri la Biroul Controlori al RATP

Seful Biroului Controlori din cadrul RATP a fost demis ieri. In urma unei sedinte-fulger, conducerea regiei de transport a decis inlocuirea sefului biroului, a celor trei sefi de tura, dar si sanctionarea a 8 controlori. Marcel Gherca, directorul regiei a afirmat ca decizia a fost luata ca urmare a descoperirii mai multor nereguli.

In urma controalelor efectuate, s-a constatat ca unii dintre controlori nu au prezentat gestiunea sau au lipsit nemotivat. "Avem in desfasurare o ancheta interna. Au fost date mai multe sanctiuni disciplinare, iar citiva angajati au fost schimbati din functie ca urmare a descoperirii unor nereguli in activitatea desfasurata", a precizat Gherca.

In locul lui Florin Ciofu, care a ocupat pozitia de sef Birou Controlori, a fost numit Gabriel Popescu, jurist in cadrul Serviciului Exploatare. Cu toate ca reprezentantii regiei au mentionat ca decizia i-a fost adusa la cunostinta lui Ciofu, acesta din urma a precizat ca nu stie nimic. "Cine v-a spus asta? Inca nu stiu nimic. Nu am luat cunostinta de asa ceva", a declarat Florin Ciofu.

Surse din cadrul regiei au specificat ca au fost descoperite mai multe controale fictive efectuate de angajati. Astfel, a fost descoperita o fisa de control contrafacuta, cu semnaturi false, care atesta niste controale ce nu avusesera loc. Angajatii schimbati din functie de la Biroul Controlori au fost mutati la Serviciul Exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:01:27    Titlul subiectului: 2009-03-12 146409

http://ziaruldeiasi.ro/local/fiscul-va-fi-pacalit~ni5amo

Ziarul de Iasi

12 Martie 2009

"Fiscul va fi pacalit
C.A

Planul de salvare a regiei de transport, la care lucreaza o companie spaniola, poate fi rezumat in doua cuvinte: „facem alta".

Planul presupune infiintarea unei societati de transport, fara desfiintarea regiei. RATP ar ramine cu datoriile, iar „SC RATP SA" ar lua nastere curata si cu bilantul pe zero. Fiscul ar urma sa execute o fantoma. Oficialii Directiei de Finante vorbesc despre imoralitate, dar nu gasesc o hiba legala planului. La aceasta ora, RATP are datorii la stat de 80 milioane lei.

RATP va fi „cosmetizata" prin infiintarea unei noi societati comerciale. Regia va functiona in continuare, raminind cu datoriile si creantele, in timp ce societatea comerciala isi va incepe activitatea de la „zero". Solutia a fost gasita de consultantii spanioli care au apelat la o metoda „clasica", folosita indeosebi de firmele private, pentru a scapa de datorii. „Minunea" urmeaza sa fie discutata in sedinta de Consiliu Local dupa ce va fi gata raportul realizat de spanioli. Reprezentantii Fiscului considera aceasta strategie drept una „imorala" si au afirmat ca vor cauta recuperarea debitelor, fara a gasi insa si solutii concrete.

Datorii la bugetul de stat de 80 milioane lei

Regia de transport in comun, care ani de-a rindul a reprezentat una din gaurile negre ale bugetului local, va fi transformata in so­cietate comerciala. RATP insa nu va dis­parea, cum era de asteptat, ci va exista in con­tinuare. Concret, bunurile regiei vor intra in patrimoniul noii societati comerciale, iar debitele si creantele vor ramine in continuare la RATP. Este vorba despre aproximativ 80 milioane lei care reprezinta datorii catre bugetul de stat, dar si 40 mi­lioane lei de recuperat de la Primarie, drept subventii neacordate la timp si penalitati la acestea. In acelasi timp, regia este scoasa datoare de Primarie pentru 16 milioane lei, reprezentind rate platite de municipalitate in locul RATP la achizitia autobuzelor MAZ.

Solutia mult asteptata a venit din partea firmelor spaniole care asigura consultanta regiei si municipalitatii privind redresarea si rentabilizarea transportului in comun local. „Sintem obligati sa ne transformam in societate comerciala atit de legislatia in vigoa­re, care face referire la reorganizarea activitatii regiilor, cit si de contractul de imprumut cu BERD. Regia va functiona in conti­nuare, pina la rezolvarea problemelor. Mu­nicipali­tatea va lua o ultima decizie in pri­vinta modificarilor ce vor fi facute", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Intregul RATP este sub sechestru

Conducerea regiei a primit deja un prim raport de analiza de la firma de consultanta spaniola ETT. Acesta prevede incheierea cu municipalitatea a unui nou contract de servicii, un plan de afaceri, dar si un proiect de restructurare. De asemenea, urmeaza sa fie facuta inventarierea bunurilor pentru constituirea capitalului social la noua societate comerciala. In prezent, majoritatea bunu­rilor RATP se afla sub sechestru pus de Directia Generala a Finantelor Publice. Prin planul avansat de spanioli, in patrimoniul regiei de transport vor ramine datoriile si tramvaiele si autobuzele second-hand aflate sub sechestru. In schimb, autobuzele MAZ, achizitionate in leasing, nu sint puse sub sechestru, neapartinind inca regiei. Ele vor putea fi trecute in patrimoniul viitoarei societati, asigurindu-i astfel o baza materiala de functionare. „Vom vedea si in ce situatie se afla sechestrele puse, pentru ca in timp, o parte din datorii au mai fost achitate. Datoriile ar putea fi scazute sau reduse", a declarat Maricel Gherca. Schimbarea statutului regiei presupune insa si o serie de modificari. Concret, va fi adoptat un nou program de transport. Oficialii RATP au specificat ca o parte din trasee vor suferi modificari. „Conform consultantilor, nu ar trebui sa mai existe trasee care sa se suprapuna, cum este cazul traseelor 14 si 41 sau 28 barat si 28. De asemenea, traseele ar urma sa fie deservite de un singur tip de mijloace de transport. De exemplu, acolo unde traseele de tramvaie se suprapun cu traseele de autobuz sau microbuz, ar urma sa ramina un singur tip", a explicat Gherca. Totodata, ar urma sa fie infiintat un punct intermodal, care sa faca legatura intre trasee si mijloace de transport.

RATP, ferita oficial de faliment

Conducerea regiei a adaugat ca firmele de consultanta sustin ideea externalizarii mai multor servicii. Astfel, activitatile de vin­zare bilete, control, paza, dispecerizare, scoala de soferi, laborator psihologic, inspectii tehnice periodice ar urma sa fie externalizate. „Noua societate se va ocupa strict de partea de operator de transport", a adaugat Gherca. Reprezentantii Primariei au fost retinuti in comentarii cu privire la transformarea RATP in societate comerciala. Mihai Chirica, directorul tehnic al Prima­riei, a afirmat ca urmeaza ca peste citeva zile sa fie discutate propunerile venite din partea firmelor de consultanta. „Nu am avut inca o intilnire pe aceasta tema. Vom analiza aceste propuneri si vom vedea care sint cele mai bune solutii. Pina acum nu am va­zut nici un raport final", a declarat Chirica. In timp ce reprezentantii municipalitatii sustin ca nu ar fi nimic ilegal in pastrarea regiei, cu datorii si creante, oficialii Fiscului considera solutia drept una „imorala". „Ar putea fi considerata o initiativa imorala. Fiind insa vorba de o regie, legiuitorul nu permite stabilirea unei forme de insolventa. Probabil ca autobuzele luate in leasing vor fi transferate la noua societate, pentru ca ele nu apartin acum regiei. Discutam deocamdata doar la nivel de intentie. Pina nu vedem ce forma va fi adoptata, nu putem sa ne pronuntam, insa vom continua actiunile de recuperare a datoriilor", a declarat Ionel Damian, seful Administratiei Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul DGFP. Regia ieseana beneficiaza de consultanta gratuita, finantata printr-un grant de la Guvernul Spaniei. Mai exact, este vorba despre doua firme, ETT care ofera consultanta pentru RATP si „Getinsa" care face acelasi lucru pentru mu­nicipalitate.

Somata sa plateasca autobuzele

Consiliul Local (CL) a dat in judecata Regia Autonoma de Transport Public (RATP), cerind aproximativ 16 milioane de lei, pentru cele 50 de autobuze MAZ contractate in 2005 si achitate de municipalitate. Pe 29 septembrie 2005, RATP si Ager Leasing au semnat un contract pentru livrarea a 50 de vehicule destinate transportului public. CL a intervenit in aceasta tranzactie ca garant al RATP, urmind sa achite ratele lunare pentru achizitionarea autobuzelor. Dupa achitarea ratelor, CL ar fi trebuit sa recupereze sumele respective de la regie, insa acest lucru nu s-a intimplat. „Sumele trebuie readuse la bugetul local, pentru ca CL a facut platile in calitate de garant, nu de achizitor", au aratat edilii. Acestia au precizat ca, pe 31 octombrie 2008, RATP avea un debit de 15.960.697 de lei, pentru ratele amintite, comisionul fondului de risc, precum si majorari la comisionul fondului de risc. Reprezentantii RATP recunosc datoriile catre CL, insa contesta faptul ca ar avea de platit si majorarile de 440.773 de lei. „Noi achitasem 20% din contract, dar, nemaiavind fonduri, am apelat la CL, care era garant. Vom vedea ce va decide instanta de judecata in acest sens", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:13:51    Titlul subiectului: 2009-05-01 146412

http://ziaruldeiasi.ro/local/timp-de-20-de-ani-tramvaiele-din-canta-au-trecut-peste-o-bomba~ni5e98

Ziarul de Iasi

1 Mai 2009

"Proiectil gasit pe santierul RATP
Timp de 20 de ani, tramvaiele din Canta au trecut peste o bomba

C.A/M.V

Lucrarile de modernizare a caii de rulare din Canta au scos la iveala o bomba.

Reprezentantii regiei au specificat ca este vorba despre un proiectil de 82 de milimetri. Bomba a fost gasita la aproximativ 200 de metri de rondul Canta, in timpul sapaturilor la sina de tramvai. Liniile de tramvai din Canta au fost realizate la inceputul anilor ‘80.

"Proiectilul a fost gasit la aproximativ 70 de centimetri adincime, joi dimineata, in jurul orei 8. Nu stim daca avea sau nu focos. Bine ca nu s-a intimplat nimic. Eu am locuit in zona respectiva o perioada de timp", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. Acesta a adaugat ca, in cursul zilei de joi, au fost facute mai multe verificari cu un detector de metale, fara a mai fi descoperite alte proiectile.

Oficialii regiei au specificat ca li s-a cerut angajatilor sa lucreze cu grija la calea de rulare. Munitia a fost descoperita ieri-dimineata, la putin timp dupa ce echipele de muncitori au inceput sapaturile la rondul caii de rulare din capatul strazii. Oamenii au oprit imediat lucrarile si au anuntat pirotehnistii din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU).

"Echipa pirotehnica a intervenit pentru ridicarea unei bombe de mare capacitate, de calibru 82 mm, aflata la circa 70 de centimetri adincime. Aceasta a fost descoperita de muncitorii care executau lucrarile de la rondul liniei de tramvai. Suprafata asanata a fost de 50 de metri patrati", a spus locotenent-colonelul Dan Marciuc, purtator de cuvint al ISU.

Daca ar fi explodat bomba, care era inca functionala, ar fi putut afecta o raza de 150 de metri. Citeva ore mai tirziu, munitia a fost distrusa la poligonul din Popricani, alaturi de celelalte "capturi" facute de pirotehnistii ISU din judet in ultimele doua saptamini. "Au fost distruse 34 de elemente de munitie de diferite tipuri, insumind aproximativ o tona. Este vorba de munitii de provenienta romaneasca, ruseasca sau germana, de calibre intre 25 si 152 mm ramase neexplodate din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Au fost descoperite pe raza judetului de la jumatatea lunii aprilie pina astazi (joi - n.r.)", a mai spus reprezentantul ISU, adaugind ca a fost cea mai importanta distrugere de munitie din acest an.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:42:35    Titlul subiectului: 2009-10-29 146414

http://ziaruldeiasi.ro/local/angajatii-ratp-au-intrat-cu-forta-pe-santierul-din-tatarasi~ni5sri

Ziarul de Iasi

29 Octombrie 2009

Miscari de trupe in "Sarajevo"
Angajatii RATP au intrat cu forta pe santierul din Tatarasi

F.G.

Angajatii municipalitatii au intrat peste grecii de la firma Themeli. Satui de santierul fara de sfirsit din Tatarasi, sefii Primariei au luat decizia de a da o mina de ajutor constructorilor. Ajutorul a fost la inceput unul mai mult fortat, reprezentantii locali ai firmei grecesti nefiind de acord cu interventia din exterior.

Au fost organizate si mici sabotaje. Utilajele au fost lasate astfel incit sa blocheze actiunile angajatilor RATP. "Am intrat si noi, prin RATP, si cei de la Compania Feroviara Cimpulung. Altfel nu aveau nici o sansa sa termine pina la sfirsitul lunii", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Contactat telefonic, directorul pe Romania al firmei Themeli sustine ca situatia s-a rezolvat in aceasta saptamina. "Am venit la Iasi si am linistit pe toata lumea. Pina la urma, incidentul a fost foarte bun. Este pentru prima data cind vad ca toata lumea lucreaza constructiv. Avem toata bunavointa si facem toate eforturile ca lucrarea sa fie gata si de saptamina viitoare sa circule tramvaiul", a precizat Bruno Gheorghievici, directorul Themeli pe Romania.

RATP acuza ca i-au fost sabotate lucrarile

Tramvaiele ar fi trebuit sa circule din nou prin Tatarasi de saptamina viitoare. Sefii Primariei sustin insa ca firma care lucreaza acolo ar fi depasit si acest termen stabilit in urma cu aproximativ o luna. De aceea, vinerea trecuta s-a luat decizia de interveni pentru a grabi lucrarile. Imediat, santierul parca a prins viata. Citeva zeci de muncitori au trecut la betonat, compactat, montat sina. "Reprezentantul de la Iasi al firmei Themeli a fost destul de reticent. Nu a vrut sa ne permita sa intervenim. A fost destul de afectat cind a vazut ca intram. El dorea sa termine singur lucrarea, dar nu dadea semne ca poate sa faca asa ceva. Au spus ca ne dau in judecata", a declarat Chirica. Mai mult, angajatii regiei de transport sustin ca reprezentantii Themeli au facut tot ce era posibil pentru a impiedica interventia municipalitatii. Astfel, in mai multe rinduri, utilajele constructorului au fost parcate exact pe locul in care trebuiau sa lucreze cei de la RATP. La un moment dat s-a ajuns chiar ca muncitorii RATP sa faca o lucrare, iar cei de la Themeli sa o "desfaca" a doua zi. A fost cazul unor lucrari de compactare facute de RATP pentru a face legatura intre noua sina si vechea linie din intersectia Doi Baieti. In acest caz se pare a fost o neintelegere intre proiectul dupa care lucra firma din Grecia si modificarile aduse la proiect si aplicate de cei de la RATP. Reticenta reprezentantilor Themeli de la Iasi nu a fost sustinuta de sefii din Capitala. "Luni au venit la Iasi cei din Bucuresti. Au sunat si din Grecia. Si-au cerut scuze pentru reactiile celor de la Iasi. Am ajuns la un acord. Cei de la RATP vor fi platiti pentru lucrarile facute. Au devenit subcontractanti. Oricum, se vede o imbunatatire reala. Lucrarile sint aproape gata. Pe linga muncitorii RATP au intrat in zona de care se ocupa Themeli si 30 de oameni de la Compania Feroviara Cimpulung. Si cei de la Themeli s-au mobilizat si au avut 20 de oameni", a explicat Chirica.

Santierul se va inchide la anul

Acum, sefii Primariei sustin ca saptamina viitoare este posibil sa fie reluata circulatia tramvaielor prin Tatarasi. Celelalte lucrari de modernizare a carosabilului si a trotuarelor vor fi lasate pentru anul viitor, desi in contractul initial termenul de finalizare era 15 septembrie. Din lucrarea contractata de Themeli s-a scos intersectia de la Doi Baieti. "Noi am lucrat cu cite trei schimburi pe zi. La fiecare schimb am avut cite zece persoane. Cred ca lucrarile de la sina vor fi gata. Mai trebuie sa montam reteaua de alimentare. Trebuie sa vina din Germania. Am inteles ca luni va ajunge la Iasi. Ne va lua doua zile sa o montam si apoi va fi gata. Pentru lucrarile facute vom fi platiti. Banii vor fi scazuti de la firma Themeli", a afirmat Maricel Gherca, directorul RATP. Banii pentru lucrarile din Tatarasi par a fi o problema si pentru firma greceasca. Reprezentantii Themeli sustin ca municipalitatea nu a decontat lucrari facute de citeva luni. "Noi am investit 1,5 milioane de euro acolo. Sper sa ne primim banii de la Primarie. Stiu ca au fost probleme, dar am venit si am rezolvat situatia. Si de la Primarie ni s-a aratat bunavointa si ni s-au platit lucrarile de pe luna august. Eu am convins cu greu patronul din Grecia sa continuam lucrarile. Este criza peste tot, si s-au investit bani acolo. Patronul dorea sa ne oprim pina primim banii datorati. Am observat ca acum toata lumea depune eforturi pentru a termina lucrarea, si acest lucru este foarte bun. La Iasi am avut si deficiente de proiectare. Nu se lucreaza dupa o solutie moderna", a completat Gheorghievici.

Reprezentantii municipalitatii au criticat in mai multe rinduri lucrarile facute de firma Themeli in Tatarasi. Si Inspectoratul in Constructii a sanctionat societatea pentru lucrari de proasta calitate. Mai mult, la o serie de echipamente abia montate au aparut defectiuni. Desi a trecut aproximativ o luna de cind s-au sesizat fisuri la macazurile montate la rondul de la Spitalul de Neurochirurgie, situatia nu s-a clarificat. "Noi nu le platim nimic. Le-am oprit de la plata 800.000 lei. Atit inseamna toate incrucisarile de la acel rond. Inca nu ne-au lamurit cu privire la ceea ce s-a intimplat acolo. Le-am spus ca, pina nu repara si nu ne dau o garantie de minimum cinci ani, nu le platim nimic", a adaugat Chirica. Lucrarile totale din Tatarasi se ridica la aproximativ 20 milioane lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:48:14    Titlul subiectului: 2009-11-25 146415

http://ziaruldeiasi.ro/local/primaria-va-taia-panglica-la-o-gaura-de-70-milioane~ni5v3l

Ziarul de Iasi

25 Noiembrie 2009

"Primaria va taia panglica la o gaura de 70 milioane
F.G.

Regia de transport va fi sparta in doua. Tramvaiele, autobuzele sau sinele vor fi preluate de o noua societate. Regia va ramine cu datoriile de 70 milioane lei. Practic, ar fi o teapa clasica, in care se constituie o societate fara datorii, iar statul nu isi mai poate recupera debitele.

Sefii Primariei au descoperit solutia miraculoasa prin care iesenii vor avea parte de un transport in comun civilizat. Solutia a fost propusa de doua firme din Spania si una din tara. Aceste societati au fost platite de BERD pentru a oferi un plan de restructurare si revitalizare a transportului in comun din municipiu. In linii mari, solutiile vizeaza infiintarea unei noi societati pe "cadavrul" actualei regii, o reteta aplicata destul de des in mediul privat. Practic, noua societate va fi curata ca lacrima si va beneficia de subventii, astfel incit sa functioneze chiar cu un profit minim. Regia in schimb va ramine cu toate datoriile de aproximativ 70 milioane lei si cu patrimoniul de care nu are nevoie noua societate. Asa cum "Ziarul de Iasi" a relatat in urma cu citeva luni, se va ajunge ca municipalitatea sa pacaleasca statul reprezentat de Fisc.

Societatea cu profitul, regia cu paguba

Planul de restructurare a RATP ar trebui sa fie aprobat de Consiliul Local pina la sfirsitul acestui an. Documentatia a fost elaborata de catre firmele Metroul Bucuresti, ETT si Getinsa, ultimele doua din Spania.

"Dupa aprobarea noului plan de transport de catre Consiliul Local se vor demara procedurile pentru infiintarea unei noi societati, desprinse din RATP. Aceasta noua societate va prelua strict activitatea de transport, fara reparatii, statie ITP, cabinet de testare psihologica si alte astfel de activitati. Nu se poate face o noua societate, de la zero, pentru ca nu am mai putea delega direct serviciul de transport public. Daca se desprinde o activitate din actuala regie exista posibilitatea legala de a concesiona direct serviciul catre noua societate", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Demersurile pentru infiintarea noii societati ar urma sa dureze in jur de sase luni. Intre timp, singurul rol al actualei regii va fi sa isi achite prin orice mijloace legale datoriile de aproximativ 70 milioane lei.

Conform documentatiei elaborate de consultanti, RATP va esalona datoriile catre bugetul de stat si va urmari achitarea acestora. Acest lucru ar urma sa se faca prin incasarea creantelor sau vinzarea activelor nepreluate de catre noua societate denumita Societatea Comerciala Transport Public (SCTP). Regia ar urma sa se indrepte si impotriva Consiliului Local pentru a recupera eventuale diferente dintre subventia care ar fi trebuit sa ajunga la RATP si suma alocata de la bugetul local.

"Cred ca juridic, dar si economic, ca sa nu mai vorbim din punct de vedere moral, aceasta gaselnita ridica mari semne de intrebare. Nu stiu daca juridic se poate face asa ceva, o societate cu acelasi obiect de activitate, cu acelasi actionar, iar cea veche sa ramina cu datoriile. Statul ar avea doar de pierdut. RATP aduce si acum doar pagube bugetului de stat. Sint de acord cu o reasezare a societatii de transport, insa doar in conditiile in care este clarificata situatia datoriilor", a precizat consilierul local al PNL, Radu Botez.

Necesar de investitii de aproape jumatate de miliard de euro

Planul de restructurare cuprinde si alte masuri. Astfel, consultantii au identificat un necesar de investitii de peste 456 milioane euro pina in 2017. Nu se mentioneaza insa de unde ar putea fi accesate asemenea fonduri. Banii ar urma sa fie cheltuiti pe 20 de proiecte. Cea mai costisitoare actiune va fi cea de achizitionare a unor tramvaie noi. Investitia este estimata la 250 milioane euro. Sistemul de ticketing, continuarea lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai, cumpararea de autobuze noi, modernizarea depourilor ar fi alte citeva proiecte care ar urma sa fie realizate pentru buna functionare a viitoarei societati de transport public.

Un alt proiect propus de consultanti este amenajarea unei linii de tramvai din Piata Eminescu si pina la Metro, investitia fiind estimata la 13 milioane euro. "Este o propunere a lor pentru transportul metropolitan. S-ar prelungi linia de la rond Canta, pe linga linia de tren pina la Metro", a explicat Chirica.

Noua societate ar urma sa foloseasca si un nou plan de transport. Astfel, exista o propunere de remodelare a traseelor de transport in comun. In cazul tramvaielor, cea mai importanta modificare vizeaza infiintarea unui nou traseu, numarul 8, pe legatura Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Copou. Consultantii mai propun eliminarea traseului de autobuz 46 (Pacurari - Bucium), scurtarea traseului 28, din Alexandru si pina la Piata Eminescu, nu pina in Copou, cum este acum, sau eliminarea traseului de microbuze numarul 14 (CUG II - Copou).

Un alt punct extrem de important pentru ieseni si municipalitate il reprezinta subventia acordata de la bugetul local catre noua societate. "Pina la analizarea documentatiei in cadrul Consiliului Local, consultantii vor trebui sa prezinte citeva lucruri. Unul este un grafic pe o perioada de cinci-zece ani cu privire la subventia necesara pentru activitatea de transport", a explicat Chirica.

De altfel, in momentul in care noua societate va incepe sa functioneze, vor trebui reconsiderate si tarifele percepute. Si aceste tarife urmeaza sa fie prognozate pentru urmatorii ani pentru a se putea estima si necesarul de subventie de la bugetul local.

"Subventia se va calcula functie de venituri si costuri. Problema datoriilor este una istorica. Daca noua societate are aceasta piatra de moara la git, nu va reusi sa se descurce", a declarat Dan Gheorghiade, reprezentantul firmei Metroul."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:10:00    Titlul subiectului: 2009-11-13 147170

Exclamation Date mai concrete despre accidentul din 28.03.1997 in care au fost implicate Timis-ul #343 si Tatra #204:

http://www.evenimentul.ro/articol/antierul-din-tatarasi-se-muta-in-nicolina.html

"13-11-2009

Anul viitor
Șantierul din Tătărași se mută în Nicolina

Primarul Gheorghe Nichita nu spunea tot adevărul atunci cînd afirma că a deschis mai multe șantiere în 2009 pentru ca anul viitor ieșenii să nu mai aibă asemenea neplăceri. De fapt, începînd cu sfîrșitul anului, sînt preconizate să înceapă lucrări de asfaltare, reabilitare a unui pod și înlocuiri ale liniilor de tramvai în Nicolina. Pînă atunci se va moderniza zona Tătărași, unde deja șinele de tramvai au fost înlocuite. Vremea însă nu permite asfaltarea străzii, deci acest lucru se va întîmpla de la primăvară. La rîndul său, șantierul deschis în Nicolina va dura pînă în 2013, timp suficient pentru ca ieșenii să se sature.

Este vorba despre un proiect din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Iași, care prevede reabilitarea completă a zonei Nicolina și este estimat la maximum 20 de milioane de euro. Cea mai mare parte din sumă - 98 la sută - este din partea Uniunii Europene și nu va trebui rambursată. De aceea, proiectul care prevede reabilitarea pasajului Nicolina, asfaltarea străzii Nicolina, a șoselei Nicolina și a bdului Cantemir, precum și reabilitarea și modernizarea căii de rulare pe un tronson de 5 kilometri între Podu Roș și CUG II, trebuie să fie impecabil.

Apariția traseului 9 i se datorează lui Ceaușescu!

Odinioară, pe aici circula tramvaiul cu numărul 9, care avea ruta Gară - Centru - Tîrgu Cucu - Podu Roș - CUG II. "Era unul dintre cele mai aglomerate și, totodată, rentabile trasee ale regiei. Linia 9 era folosită cu precădere de angajații Combinatului de Utilaj Greu, într-o perioadă înfloritoare pentru actualul Fortus. Apoi, era singura posibilitate pentru ca locuitorii din Nicolina și CUG să ajungă în Centru sau la Gară", ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.

Traseul a fost desființat în 1997, motivul oficial reprezentîndu-l un accident produs pe 28 martie pe șoseaua Nicolina: tramvaiul 343 de tip Timiș a deraiat și a lovit frontal vagonul 204 (tip Tatra) care circula din sens opus, cinci persoane fiind rănite. "Adevărul este că linia, dată în folosință în '84, nu prezenta garanții pentru siguranța circulației. S-a lucrat repede la montarea ei, întrucît trebuia finalizată înaintea de venirea lui Ceaușescu pentru nu știu ce tăiere de panglică la CUG. Practic, proiectul tehnic nu a fost respectat, iar linia a fost pusă direct pe pămînt. Odată cu apariția fenomenului de tasare, au apărut problemele, care au culminat cu accidentul din luna martie", a mai spus dl Mihai.

Indiferent de motivele suspendării traseului, este cert faptul că atunci a început perioada de glorie a operatorilor de maxi-taxi, care au mîncat o pîine albă de pe urma transportului călătorilor din zonele Nicolina și CUG spre Centru sau Gară. Ulterior, municipalitatea și RATP au luat măsuri pentru limitarea numărului de maxi-taxi care circulau pe acolo. Au cumpărat și autobuze pe care le-au trimis pe această linie. "În prezent, fluxul cel mai mare de călători se înregistrează pe traseul de autobuz 41. Transportăm în medie 41.500 de călători pe zi, în condițiile unei porțiuni comune cu traseul 28, unde avem 23.000 de călători pe zi", a mai afirmat Mihai Adrian.

Șantier pînă în 2013

Responsabilii din Primărie nu oferă deocamdată prea multe date despre proiect, întrucît se lucrează la documentația privind studiul de fezabilitate și detaliile de execuție. "Abia în luna decembrie se va ști cum se va proceda", ne-a spus dna Claudia Stoica, directorul adjunct al Direcției de Servicii și Programe pentru Comunitate din cadrul Primăriei. Oricum, dacă vorbim de luna decembrie 2009, putem spune la fel de bine ianuarie 2010. Cu tot cu licitațiile pentru execuție, desemnarea firmei cîștigătoare, semnarea contractului, termenul de începere al lucrărilor, adică al deschiderii șantierului în zona Nicolina, poate ajunge la septembrie 2010. "Termenul de implementare a proiectului este de 30 de luni. Cu alte cuvinte, în anul 2013 întreaga zonă trebuie reabilitată", a mai spus dna Stoica. Reapariția tramvaielor nu va presupune scoaterea autobuzelor, mai ales că unele circulă pe rute unde nu merge și tramvaiul.

Firește, reintroducerea tramvaiului în zona Nicolina - CUG presupune ca acesta să treacă și pe bdul Anastasie Panu, îngustat deocamdată de lucrările de la pasajul Hala Centrală. Perspectivele din această direcție nu sînt prea încurajatoare: chiar șefii Primăriei spun că termenul dat pentru încheierea lucrărilor, sfîrșitul anului 2010, este unul optimist, din cauză că și în acel caz mai trebuie făcută o licitație. "Noi sperăm totuși că pînă în 2013 se va face și acel pasaj, pentru că altfel, tramvaiele n-ar putea circula spre CUG", a încheiat dna Stoica. (C.Negoiță, T.Damaschin)"



1-34281-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.67 kb
 Vizualizat:  de 16704 ori

1-34281-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:12:08    Titlul subiectului: 2009-10-22 147171

http://www.evenimentul.ro/articol/antierul-din-tatarasi-ar-putea-fi-gata-de-revelion.html

"22-10-2009

Continuă bîlciul dintre Primărie și firma Themeli
Șantierul din Tătărași ar putea fi gata de Revelion!

Relațiile dintre municipalitatea ieșeană și firma Themeli, cea care execută lucrările de reabilitare a șinei de tramvai în Tătărași, au devenit din nou tensionate. Reprezentanții Primăriei au ajuns la concluzia că, după numărul echipelor prezente la lucru și după cum arată șantierul în acest moment, nu va fi respectat termenul de 31 octombrie, la care se dorește reintroducerea tramvaielor pe tronsonul Tătărași Nord - Tătărași Sud.

Din acest motiv, edilii au amenințat firma elenă că aduc muncitori RATP, astfel încît lucrările să fie finalizate în cel mai scurt timp. "Se lucrează lent, așa că ne‑am propus să intrăm peste ei cu muncitorii RATP. Ne facem noi treaba și nu‑i mai plătim pe ei", ne-a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Oficialii Themeli susțin că nu sînt vinovați de ritmul lent al lucrărilor, atît timp cît municipalitatea nu le‑a mai virat vreun ban din luna august. "Nu este adevărat! Pe 9 octombrie le‑a fost aprobată o factură de un milion de lei, iar banii îi vor vedea, conform legii, în perioada 24‑26 octombrie. Au încercat să ne facă să le decontăm două milioane, însă nu le putem plăti lucrările făcute de mîntuială", a replicat dl Chirica, făcînd referire la fisurarea macazurilor din rondul Tătărași. "În loc să‑și vadă de treabă, fac agitație. Nu au avut nici un om la treabă la ultimele trei zile", a tunat dl Chirica.

Dacă lucrurile vor continua în același mod, ieșenii vor mai aștepta o vreme pentru a nu fi nevoiți să parcurgă rutele către Flora, spre exemplu, "pe bucăți" (tramvai plus autobuz). "31 octombrie este ultima zi de contract, după care Themeli intră în penalități. Au depuse la noi scrisori de garanție în valoare de 10 miliarde de lei vechi, pe care le vom executa. Sper, totuși, să aibă luciditatea de a se apuca de treabă, mai ales că le‑am scos din contract reabilitarea macazurilor de la intersecția străzilor Doctor Savini și Vasile Lupu și de la Doi Băieți", a mai spus dl Chirica.

Graba cu care edilii doresc finalizarea lucrărilor este motivată de pierderile pe care RATP le înregistrează cu transportul auto care deservește porțiunea Tătărași Nord - Tătărași Sud. "Din cauza celor de la Themeli, ținem blocate 12 autobuze. Este vorba de cursele speciale ce fac legătura între Piața Chirilă și Doi Băieți și cele de pe traseul 11. De asemenea, încasările pe acest tronson au scăzut simțitor", ne‑a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Fiind la mîna firmei elene, măsurile luate la nivelul regiei au vizat diminuarea acestor pierderi. "În loc să trimitem vatmanii în șomaj tehnic, deci să stea acasă și să încaseze 75 la sută din salariu, pe cei cu permise auto îi folosim pe autobuze și microbuze. Ceilalți fac temporar muncă de controlori sau încasatori la tonetele noastre", ne‑a precizat ing. Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.

În condițiile în care cei de la Themeli vorbesc de un alt termen pentru finalizarea lucrărilor (15 decembrie), sîntem convinși că disputele vor continua. Indiferent de partea cui este dreptatea, ieșenii sînt singurele victime ale războiului dintre Themeli și municipalitate. Lucru regretabil, atît timp cît au mai rămas de înlocuit doar 80 de metri de linie și de montat rețeaua de fir contact. Altfel spus, o lucrare care s‑ar putea încheia în zece zile va fi gata în trei luni. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:14:02    Titlul subiectului: 2009-02-23 147172

http://www.evenimentul.ro/articol/greseala-occidentalilor-repetata-de-ieseni.html

"23-02-2009

Greșeala occidentalilor, repetată de ieșeni?

Renunțarea la transportul electric s-a dovedit a fi o greșeală în multe orașe europene, care investesc acum sume importante pentru reintroducerea tramvaielor. În loc să învețe din greșelile vecinilor occidentali, mai-marii Iașului au renunțat deja la o parte din transportul electric și nu exclud posibilitatea desființării altor trasee de tramvai.

Încă din 1997, a devenit istorie linia Podu Roș – CUG II, iar acum se dorește desființarea celei de pe bdul Anastasie Panu și Podu Roș. Aceasta a fost închisă circulației tramvaielor de un an și jumătate, cînd au început lucrările la pasajul subteran de la Hala Centrală. Reprezentanții municipalității consideră inutilă reintroducerea tramvaielor după finalizarea lucrărilor, pe motiv că "acum se circulă foarte bine, iar traficul este fluent". Mai mult, ei cred că nici prin Podu Roș n‑ar trebui să mai treacă vagoane, idee susținută la un moment dat și de Poliția Rutieră.

Conducerea RATP crede însă că tramvaiele de pe Anastasie Panu ar trebui reintroduse cît mai curînd. "Traseele 1 și 13 transportau călătorii dinspre Podu Roș și Țesătura către Copou și Tătărași. Acum aceștia folosesc autobuzele și traseul 41 a devenit suprasolicitat. Am primit foarte multe solicitări din partea ieșenilor privind reintroducerea acestor tramvaie. Trebuie să gîndim și ca simplul cetățean care folosește transportul în comun, și nu doar ca șoferii", ne‑a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP, care consideră că ar trebui avută în vedere experiența altora. "În foarte multe orașe europene tramvaiul a fost eliminat în urmă cu mulți ani. Ulterior, s-a văzut că această decizie a fost greșită și s-a decis reintroducerea tramvaielor", a adăugat dl Mihai.

De exemplu, în Genova, transportul cu tramvaiul a fost desfiintat în 1893, fiind însă reintrodus în 1990 metroul ușor. "La fel s-a întîmplat și în Dublin, în Irlanda, unde s-a renunțat la tramvai în anii 1896 și 1959, fiind reintrodus în 2004. Dintre orașele mai cunoscute care au reintrodus tramvaiele în circulație sau și-au planificat acest lucru amintim Maastricht, Sevilia, Zaragoza, Barcelona, Valencia, Madrid, Nottingham, Londra, Manchester, Birmingham, Lyon, Strasbourg", a precizat dl Mihai.

În afară de faptul că transportul cu tramvaiul este mult mai sigur și confortabil decît cel cu autobuzul sau cu microbuzul, este și mai profitabil. Lăsînd la o parte faptul că transportul electric este mult mai ecologic, pentru a transporta călătorii care încap într-un tramvai este nevoie de două autobuze, deci de combustibil, întreținere și salariile șoferilor pentru două vehicule. În plus, din cauza drumurilor proaste, întreținerea unui autobuz este mult mai costisitoare decît a unui tramvai care are linia proprie. Amintim și costurile extrem de mici de achiziție ale unui tramvai de către RATP – 250 de euro/bucată!

Reprezentanții regiei intenționează să obțină fonduri europene pentru reabilitarea liniei care leagă Podu Roș de CUG (traseul 9). "Dacă renunțăm la linia de pe Anastasie Panu, investiția la calea de rulare care merge către CUG nu ar mai fi justificată", a adăugat dl Mihai. Pentru aceste lucrări, municipalitatea ar avea nevoie de aproximativ 4,5 milioane de euro. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:16:00    Titlul subiectului: 2009-08-20 147173

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-incurajeaza-blatul.html

"20-08-2009

RATP încurajează blatul

Pentru oamenii veniți din alt oraș sau chiar pentru ieșeni, procurarea unui bilet RATP după ora 20 a devenit un lucru imposibil. Vina aparține exclusiv șefilor regiei, care, după ce au decis să‑i degreveze pe vatmani și șoferi de o sarcină pur comercială, nu au luat în calcul și schimbarea orarului de funcționare a tonetelor RATP. Cei aflați pe înserat în stația de la Moldova Mall, spre exemplu, nu au de unde să‑și procure bilete, întrucît programul tonetei din dreptul Casei Dosoftei se termină la ora 17. Așa se face că unii renunță să mai folosească transportul public, în vreme ce alții, ceva mai curajoși, se încumetă să facă "blatul".

În stația din Tîrgu Cucu există două tonete RATP unde se vînd bilete și după ora 22, întrucît angajații regiei fac și muncă de dispeceri. Așa că aici se pot zări altfel de scene: cu două seri în urmă, o tînără a coborît dintr‑un autobuz 46, a alergat la tonetă, și‑a cumpărat bilet și a revenit în autobuzul pe al cărui șofer probabil îl rugase să aștepte. "Există situații de acest gen, însă nu avem ce face. Nu putem prelungi programul la tonete, pentru că acest lucru ar genera cheltuieli mai mari, oamenii trebuie plătiți. Nici revenirea la biletele vîndute în autobuze și tramvaie nu reprezintă o soluție, pentru că acel angajat trebuie să se concentreze strict la condus. Dacă mai are de dat rest călătorilor ar însemna ca mijlocul de transport să stea mai mult timp în stații. Singura soluție este ca oamenii să‑și procure din timp bilete. Au la dispoziție setul de zece bilete, dar și biletul cu două călătorii, mai ieftin decît două bilete cu o singură călătorie", a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.

Sistemul de ticketing, a cărui implementare ar fi trebuit finalizată încă de anul trecut, putea rezolva problema. Cetățenii ar fi avut la dispoziție carduri de călătorie cu un anumit număr de unități, fără a mai fi nevoiți să alerge seara după un bilet. "După cum știți, toate licitațiile organizate de Primărie pentru desemnarea firmei care să aducă acest sistem de taxare au fost blocate în urma contestațiilor apărute. Este păcat, pentru că riscăm să pierdem finanțarea pentru acest program", a mai spus Adrian Mihai. Din păcate, sistemul de ticketing, prin care fluxul de călători ar fost fi urmărit în permanență, va rămîne doar un vis al celor de RATP. Dacă ieșenii vor continua să‑și verse năduful pe regie, controlorii RATP și-ar putea freca mulțumiți palmele: venitul lor lunar poate crește proporțional cu numărul călătorilor frauduloși depistați. E drept însă că, asemenea biletelor, nici controlori RATP nu se mai găsesc odată cu lăsarea serii. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:18:22    Titlul subiectului: 2009-03-06 147174

http://www.evenimentul.ro/articol/trafic-cu-idei.html

"06-03-2009

Alveole pentru autobuze

întrucît la orele de vîrf autobuzele sugrumau traficul, reprezentanții firmei RATP au cerut societății Citadin SA, la care unic acționar este Consiliului Local Iași, ca mai multe stații de autobuz din municipiu să fie prevăzute cu alveole, în special pe străzile cu două benzi. Pentru a descongestiona traficul, zonele în care stațiile de autobuz urmează a fi prevăzute cu alveole sînt Canta, Billa, Bazar, Bucium, Piața Alexandru cel Bun, Bicaz. În prezent, Citadin lucrează la amenajarea de alveole în Podu de Piatră și pe strada Elena Doamna."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:20:01    Titlul subiectului: 2009-07-16 147175

http://www.evenimentul.ro/articol/pro-si-contra-tramvaielor.html

"16-07-2009

Vă invităm să participați la ancheta noastră
Pro și contra tramvaielor

Istoria menționează ziua de 17 martie 1900 (după alții ar fi vorba de 1 martie) ca fiind data apariției tramvaiului electric pe străzile Iașului. "Aducem la cunoștiința onor public din Iași că vom preda circulațiunei prima linie a tramvaiurilor electrice, dintre Gară și Hală. Primul vagon va pleca în fiecare zi, la ora 7 dimineața de la bariera Garei, iar celelalte îi vor succeda în intervale regulate de cîte 7 jum.minute, în fiecare direcțiune, înspre Hală și de la Hală spre Gară, urmînd astfel, pînă la 11 noaptea", suna anunțul din ziarul Ecoul Moldovei din 24 februarie 1900. În anii scurși de atunci, parcul tramvaielor a crescut constant, cu o mică excepție în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, ajungînd în prezent la 150 de vagoane care străbat cei 77 kilometri de cale simplă.

Un specialist în transportul public, cel care de altfel ne-a făcut istoricul apariției tramvaielor în Iași, vede numai avantaje în acest gen de transport. "Este mijlocul de transport cel mai rapid, cel mai ecologic și al cărui ciclu de exploatare este de trei ori mai mare în comparație cu un autobuz. De regulă, durata de viață a unui tramvai este de 25-30 de ani, față de cei doar opt ani în cazul autobuzelor", ne-a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iași.

Un al doilea avantaj îl reprezintă numărul mare de călători care pot fi transportați. "Vorbim de 200 de persoane pe cursă, în comparație cu cei 80-100 de călători care încap într-un autobuz. Mă refer aici strict la Iași, întrucît în Oradea spre exemplu, circulă vagoane cu o capacitate de 400 de călători", a adăugat dl Stoica. În schimb, acesta admite că tramvaiul este un mijloc de transport costisitor. "Vorbim de două milioane de euro, cît costă un vagon nou. Cu banii aceștia se pot cumpăra 10 autobuze (sau 100 de microbuze – n.n.)", precizează oficialul RATP.

Un ultim element invocat în favoarea circulației tramvaielor este faptul că unele metropole europene au decis la un moment dat să elimine vagoanele de pe trasee, însă au revenit asupra deciziei după două decenii, într-un moment în care s-au convins că autobuzele sînt și ele bune, dar nu și la fel de încăpătoare. Printre orașele care au revenit la transportul electric se numără Parisul și Viena. Menționăm că în Moldova, transport electric mai întîlnim la Botoșani, unde se fac de asemenea investiții în domeniu.

Dacă ar fi să menționăm și un alt element care face ca tramvaiele să fie preferate de un mare număr de ieșeni, trebuie să apelăm și la argumente de ordin politic. Nu e un secret pentru nimeni că mandatul actualului primar s-a datorat în mare măsură mobilizării la vot a pensionarilor, speriați că un alt edil-șef ar putea să le retragă gratuitățile pe transportul în comun. Iar acest lucru nu era chiar o gogoriță electorală de vreme ce Dumitru Oprea preluase ideea enunțată de Irina Schrotter privind privatizarea RATP, situație în care s-ar fi renunțat la avantajele oferite pensionarilor.

Săptămîna viitoare vom trece în revistă pe larg și argumentele celor care spun că tramvaiele ar trebui retrase la depou, în favoarea altor mijloace de transport în comun.

Tudor Damaschin"



1-32002-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.05 kb
 Vizualizat:  de 16691 ori

1-32002-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:22:50    Titlul subiectului: 2009-08-01 147176

http://www.evenimentul.ro/articol/surparea-unei-case-a-determinat-modificarea-traseului-13.html

"01-08-2009

Surparea unei case a determinat modificarea traseului 13

Ieșenii aflați ieri dimineață în stația Piața Chirilă, în așteptarea mijloacelor de transport de pe traseul 13, au avut surpriza să constate că locul autobuzelor a fost luat de microbuze, care au circulat pe traseul Tătărași Nord – Tg.Cucu. Iritați de faptul că nu fuseseră anunțați despre această modificare, mulți dintre aceștia și‑au vărsat nervii pe reprezentanții municipalității și pe cei ai RATP‑ului. "Au întors totul pe dos. Nici nu mai știi cu ce mașină trebuie să circuli, ăștia schimbă traseele de la o zi la alta", ne‑a declarat un pensionar. Altul, în schimb, era nemulțumit din cauza aglomerației. "Uitați‑vă cîtă lume dorește să urce. Au băgat mașini de‑astea mici, în care nu‑i chip să te sui", ne‑a declarat ieșeanul T.Manolache.

Ce‑i drept, pe geamul tonetei RATP din Piața Chirilă, exista un anunț despre modificările survenite pe traseul 13, însă acesta era scris de mînă, pe un petec de hîrtie și postat într‑un loc neadecvat, așa încît a trecut mult timp pînă cînd unii călători s‑au "prins" de faptul că așteaptă în zadar un autobuz pentru a ajunge în Copou, spre exemplu. "Nu știu nimic despre această schimbare. Mi s‑a spus doar să scriu un anunț, pe care l‑am pus în geam", a spus casiera tonetei RATP.

Misterul "dispariției" autobuzelor de pe traseul 13 a fost lămurit de directorul Maricel Ghercă. "Am fost sunat joi seară, la 12 noaptea, că urmează să se facă niște consolidări la o casă situată la intersecția străzilor Dr.Savini și Ion Creangă, care s‑a surpat recent. Am luat decizia să deviem autobuzele de pe traseul 13, care au circulat pe Vasile Lupu în loc să mai treacă pe la Piața Chirilă. A fost vorba de o modificare temporară, lucrurile s‑au rezolvat după ora 13, cînd autobuzele au revenit pe traseul obișnuit. Ne pare rău pentru ieșenii care au aflat tîrziu despre această situație, însă credeți‑mă că nici eu nu am ce face atunci cînd apar astfel de cazuri", a declarat directorul RATP Iași.

Casa care a generat modificarea traseului 13 s‑a surpat luna trecută. Proprietate a familiei Rotaru, care locuiește aici din 1987, clădirea fost consolidată ieri prin montarea unor grinzi, fapt care a dus la devierea traficului în zonă. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:23:36    Titlul subiectului: 2009-08-03 147177

http://www.evenimentul.ro/articol/n-plina-viteza-un-maz-a-ramas-fara-o-roata.html

"03-08-2009

Autobuzele RATP pun în pericol viața oamenilor
În plină viteză, un MAZ a rămas fără o roată!

Pasagerii aflați sîmbătă în autobuzul MAZ cu număr de parc 17, care circula pe traseul 41b (Rond Copou-Blocuri Ciurea), au trecut prin mari emoții după ce roata din dreapta‑față a mașinii s‑a desprins în mod inexplicabil. Incidentul a avut loc în jurul orei 11.30, în dreptul localității Horpaz. Din fericire, nu s‑au înregistrat victime datorită prezenței de spirit a șoferului, care a reușit să stăpînească autobuzul intrat pe contrasens.

Pînă la închiderea ediției, nici un reprezentat al regiei locale de transport nu a dorit să ofere detalii despre acest incident, care apare însă în evidențele celor de la Dispeceratul RATP. "La fața locului s‑au deplasat colegii noștri de la Siguranța Circulației, poate vă pot oferi ei amănunte", au declarat surse din interiorul RATP. Paradoxal însă, cel despre care ni s‑a spus că s‑ar fi deplasat la fața locului pentru a cerceta cauzele incidentului, inspectorul Cornel Drăgan, neagă participarea la acest eveniment. "Nu știu nimic despre nici un accident. RATP are purtător de cuvînt, întrebați‑l pe el", a spus el. De altfel, nu este pentru prima dată cînd subalternii directorului Maricel Ghercă refuză dialogul cu reprezentanții presei, teama de a nu fi "urecheați" de șefi făcîndu‑i să uite că sînt plătiți din bani publici, prin urmare au obligația de a furniza, prin intermediul nostru, informații pentru ieșeni.

De la începutul anului, acesta este al doilea incident în care este implicat unul din autobuzele care a costat municipalitatea peste 200.000 de euro, în 2005. Primul a avut loc în urmă cu șase luni, cînd un autobuz MAZ a rămas blocat pe pasarela Bucium, în drum spre Ciurea, după ce sașiul a cedat în zona unde este fixată semipuntea față. Pornind de la constatarea deja celebră că "istoria se repetă", ne putem imagina cum reprezentanții RATP vor da vina din nou pe gropile din carosabil atît timp cît incidentul de astă iarnă s‑a datorat, cum altfel, găurilor din asfalt...

Tudor Damaschin"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:24:35    Titlul subiectului: 2009-06-27 147178

http://www.evenimentul.ro/articol/nu-mai-circula-tramvaiele-pe-cuza-voda.html

"27-06-2009

Iași • De astăzi
Nu mai circulă tramvaiele pe Cuza Vodă

Din cauza lucrărilor de reabilitare la calea de rulare, de astăzi se întrerupe circulația tramvaielor pe tronsonul strada Arcu – Piața Unirii – Tîrgu Cucu. Traseele de tramvai numărul 1 și 13 se anulează. "Tramvaiele de pe ruta 3 vor circula prin Dancu – Tătărași Sud – Podul Metalurgiei – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – Tîrgu Cucu și retur", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tramvaiele de pe traseul numărul 6 vor circula pe ruta Dacia – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur, iar cele de pe traseul 2, pe la Baza 3 – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur.

În plus, traseul 46 (Trei Sarmale – Tudor Vladimirescu – Păcurari) va fi asigurat de autobuze. "Se înființează traseul numărul 13 de autobuz. Acesta va circula prin Tătărași Sud – Tătărași Nord – Piața Chirilă – strada Baș Ceauș – Tîrgu Cucu – Independenței – Copou", a adăugat dl Adrian Mihai. Transportul călătorilor între Tîrgu Cucu și Gară va fi asigurat de microbuze, care vor circula pe ruta: Tîrgu Cucu – bdul Independenței – Fundație – Voința – Billa – Gară și retur.

Tot astăzi, echipele Citadin vor turna asfalt pe lîngă liniile de tramvai pe sensul spre rondul Podu de Piatră. Din acest motiv, circulația tramvaielor spre și dinspre Alexandru cel Bun se va întrerupe pînă la ora 18. Transportul călătorilor din zona Dacia – Alexandru cel Bun va fi asigurat de autobuzele de pe traseul 11 Dacia – Tătărași Nord, la care se vor adăuga patru vehicule pe itinerariul Dacia – Podu de Piatră – Gară. "Autobuzele vor face legătura cu traseul 5 de tramvai pe itinerariul Podu de Piatră – Țuțora și cu microbuzele de pe traseul Gară – Tîrgu Cucu. Abonamentele eliberate pentru traseul 5 sînt valabile pe autobuzele suplimentare pînă în zona Podu de Piatră, iar abonamentele pentru traseul 6 sînt valabile pe autobuzele suplimentare și pe microbuzele de pe itinerariul Gară – Tîrgu Cucu", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt în cadrul RATP. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:25:35    Titlul subiectului: 2009-10-30 147179

http://www.evenimentul.ro/articol/firma-iveco-da-tircoale-ratp.html

"30-10-2009

Firma Iveco dă tîrcoale RATP

Dorința exprimată de majoritatea ieșenilor, de a călători în condiții civilizate, s‑ar putea materializa în cazul în care edilii vor considera oportună achiziția de autobuze noi. Pînă atunci însă, RATP este bombardată cu oferte, ultima venind din partea producătorului Iveco. Acesta a prezentat ieri un vehicul fabricat în Cehia de către Irisbus Iveco, echipat la cele mai înalte standarde: cutie de viteză automată, aer condiționat, trapă pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități etc. "Modelul, care are o capacitate de 110 locuri, dintre care 32 pe scaune, a fost lansat anul trecut, însă comercializarea sa în Romania a început în 2009", ne‑a declarat George Stamate, reprezentant Iveco.

Pînă în prezent, șase municipalități au ales să achiziționeze modelul Crossway. "În Suceava am vîndut 33 de bucăți, iar în Vaslui alte 10. Nu vă putem divulga prețul mașinii. În cazul unei eventuale licitații organizate de către municipalitatea ieșeană, le‑am da apă la moară competitorilor noștri", a adăugat dl Stamate. În condițiile în care firma Iveco a participat în urmă cu cinci ani la o licitație organizată în Iași cu un model evaluat la 220.000 de euro, putem presupune că actuala ofertă sare de 250.000 de euro.

Directorul RATP se arată încîntat de ofertă, însă prezența autobuzului pe străzile Iașului depinde de măsurile care se vor lua în Palatul Roznovanu. "Un astfel de autobuz și‑l dorește orice operator de transport public. Nu spun că nu ni‑l putem permite, depinde de ceea ce va decide municipalitatea în privința achiziției de autobuze noi", ne‑a declarat Maricel Ghercă.

Anul acesta, parcul auto al RATP s‑a îmbogățit cu 20 de mașini marca Van Hool fabricate în 1990, închiriate din Olanda pentru 90.000 de euro (timp de șase luni). Ultima achiziție de autobuze noi datează din 2005, cînd, pentru 50 de vehicule MAZ, municipalitatea a plătit prin leasing 10 milioane de euro. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:31:06    Titlul subiectului: 2009-05-07 147182

http://www.evenimentul.ro/articol/viitorul-este-al-autobuzelor-cu-gpl.html

"07-05-2009

Iași
Viitorul este al autobuzelor cu GPL

Primăria Iași a fost ieri gazda unei întîlniri în cadrul proiectului Civitas Archimedes, la care sînt afiliate 6 orașe din Europa: Brighton (Marea Britanie), Monza (Italia), Aalborg (Danemarca), San Sebastian (Spania) și Usti nad Labem (din Cehia). Proiectul a fost demarat în octombrie 2008, iar bugetul total al Iașului este de 4,676 milioane de euro, din care 2,618 milioane reprezintă finanțare nerambursabilă.

Deși proiectul, care prevede măsuri inovatoare referitoare la transportul în comun pe traseul Tudor Vladimirescu – Agronomie, a început bine, lucrurile s-au cam complicat. Trei licitații organizate în cadrul lui – pentru sistem de ticketing, instalații GPL și dispozitive acustice pentru nevăzători – au fost, rînd pe rînd, contestate, așa că trebuie reluate. "În cel mai scurt timp, aceste licitații vor avea loc și sperăm să nu mai apară contestatari", ne-a spus Mihail Doruș, directorul de strategii al Primăriei.

Totuși, un lucru a fost realizat: echipele de la RATP au transformat un autobuz Renault așa încît să funcționeze pe bază de GPL (gaz petrol lichefiat). Ieri, autobuzul a fost adus în fața Primăriei pentru a fi văzut și de partenerii din proiect. Aceștia au remarcat faptul că atît Iașul, cît și orașele din care vin se confruntă cu probleme serioase de trafic. De aceea, este necesar ca în cei 3 ani și jumătate rămași din implementarea proiectului să fie luate cele mai bune măsuri pentru fluidizarea traficului. "În cadrul proiectului vom crea și o pistă de 15 kilometri lungime, destinată exclusiv bicicliștilor, pe traseul Tudor Vladimirescu – Copou. Desigur, traseul nu este perfect, dar inginerii noștri îl vor alege pe cel mai bun", a completat primarul Gheorghe Nichita. (C.Negoiță)"



1-30349-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.68 kb
 Vizualizat:  de 16678 ori

1-30349-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:32:01    Titlul subiectului: 2009-06-29 147183

http://www.evenimentul.ro/articol/merge-treaba-pe-strazile-arcu-si-cuza-voda.html

"29-06-2009

Iași • Exemplu pentru grecii care lucrează în Tătărași
Merge treaba pe străzile Arcu și Cuza Vodă!

Vineri noapte au început lucrările la calea de rulare a tramvaielor de pe străzile Arcu și Cuza Vodă. Muncitorii de la Martin Rose au robotit zi și noapte, astfel că ieri după-amiază ajunseseră cu săpăturile de la intersecția cu strada Gării pînă aproape de Piața Unirii. Închiderea acestui tronson a fost resimțită negativ de șoferi, traficul auto fiind îngreunat în zona Gării. Tramvaiele au fost înlocuite de microbuze care circulă pe ruta Tîrgu Cucu – bdul Independenței – Fundație – Voința – Billa – Gară și retur.

Tot din cauză că circulația pe Cuza Vodă a fost întreruptă, au fost modificate și unele trasee de tramvai. "Tramvaiele de pe traseul numărul 3 circulă pe ruta Dancu – Tătărași Sud – Podul Metalurgiei – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – Tîrgu Cucu și retur", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tramvaiele de pe traseul numărul 6 circulă prin Dacia – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur, iar cele de pe traseul 2, pe la Baza 3 – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur. În plus, traseul numărul 46 (Trei Sarmale – Tudor Vladimirescu – Păcurari) va fi asigurat de autobuze. "Se înființează traseul numărul 13 de autobuz: Tătărași Sud – Tătărași Nord – Piața Chirilă – strada Baș Ceauș – Tîrgu Cucu – bdul Independenței – Copou", a adăugat dl Adrian Mihai.

Adina Rusu"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:37:58    Titlul subiectului: 2009-10-21 147187

http://www.evenimentul.ro/articol/mi-dai-amenda-iti-pun-pistolul-la-timpla.html

"21-10-2009

Ultima metodă de a scăpa de controlorii RATP
Îmi dai amendă, îți pun pistolul la tîmplă!

Un incident extrem de grav s-a petrecut ieri, în jurul orei 12,45, într‑un autobuz care circula pe traseul 46 (Păcurari - Trei Sarmale). Trei controlori RATP au depistat un călător fără bilet, căruia i‑au cerut, conform procedurii, să se legitimeze. Acesta și‑a sunat doi prieteni aflați într‑un Volskwagen Touareg negru, cu numărul B‑97‑JFT, care au tăiat calea autobuzului în stația din Elena Doamna.

Ciprian Ioan A. (29 de ani, din Iași) și cel de al doilea ins au urcat în mijlocul de transport. Cu un pistol brichetă, cel dintîi i-a amenințat pe controlori. "A pus pistolul la tîmpla unuia dintre controlori. Apoi, cei trei indivizi au coborît împreună. Controlorii RATP au reușit să rețină numărul mașinii, apoi s‑au deplasat la Poliția Municipiului, unde au relatat cele întîmplate", a declarat ing. Mihai Adrian, purtătorul de cuvînt al RATP.

Oamenii legii au intervenit imediat. "Jandarmii au identificat autoturismul în Bucșinescu, în fața unei săli de jocuri și au alertat polițiștii. Aceștia au intervenit prompt și i-au reținut pe cei trei", ne-a declarat căpitanul Mihai Cojocariu, purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Județean de Jandarmi. Cei trei s-au ales cu dosare penale pentru ultraj și amenințare. (A.Hurbea, T.Damaschin)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:38:53    Titlul subiectului: 2009-08-05 147188

http://www.evenimentul.ro/articol/dricul-ratp.html

"05-08-2009

Un drum pămîntesc spre o viață eternă!
Dricul RATP

Preocupate să cumpere mijloace de transport cît mai ieftine - singurul criteriu care stă la baza achizițiilor realizate în ultima vreme de RATP Iași - autoritățile locale au omis să se mai gîndească la confortul celor care, zi de zi, se înghesuie în autobuze și tramvaie. În condițiile în care temperaturile exterioare sînt tot de luna lui Cuptor, o călătorie cu mijloacele RATP reprezintă un act de mare curaj, ieșenii fiind nevoiți să suporte o adevărată saună. Pe considerentul că important este să ajungi la destinație, nu cum călătorești, microbuzele, autobuzele și tramvaiele sînt cuptoare ambulante, așa încît șansele să ți se facă rău înainte de a coborî devin foarte mari. Însă, nu vă faceți probleme, pentru că reclamele de pe monitoarele din autobuzele RATP vă oferă soluția "salvatoare" în caz de, Doamne-ferește, vi se face mult prea rău: "Un drum pămîntesc spre o viață eternă"!

Înarmați cu un termometru, ne-am propus să măsurăm temperaturile suportate de ieșenii care călătoresc cu vehiculele RATP într‑o zi caniculară precum cea de ieri. Experimentul nostru a început în Piața Chirilă, unde ne‑am îmbarcat într‑unul dintre cele 20 de autobuze second‑hand aduse din Olanda. În doar 10 minute, lichidul din termometru a urcat pînă la 40 de grade, semn că cele opt gemulețe de pe partea stîngă a autobuzului și cele trei trape nu erau suficiente pentru ca pasagerii să nu mai resimtă efectul de seră. De altfel, singurul căruia părea să nu‑i pese de căldura înăbușitoare din interiorul mașinii era chiar șoferul. "Am aer condiționat de la geamul deschis în permanență", a glumit omul.

Probabil, remarca sa nu a fost auzită de călători, "prizonieri" în această saună mobilă. Disconfortul cauzat de căldură s‑a putut citi cel mai bine pe fața unei bătrîne, care își făcea vînt cu ziar. "Mă omoară căldura asta", i‑a spus aceasta unei colege de suferință. Supliciul a durat pînă la stația din apropierea Spitalului "Sf. Spiridon", unde am coborît împreună cu biata pensionară.

Mersul pe jos este de preferat unei călătorii cu microbuzul

Am decis apoi să vedem în ce condiții se călătorește în microbuzele Iveco. Mai puțin generoase ca spațiu, aceasta amplifică senzația că aerul din interior este irespirabil. "Astea nu sînt condiții de călătorie. Mă întreb dacă vor exista vreodată mașini dotate cu instalații de aer condiționat", ne‑a spus un ieșean nevoit să ajungă la Metro. "Fiți siguri că nu ieșeam din casă dacă nu ar fi trebui să ajung la supermarket", a adăugat acesta, ștergîndu‑și fruntea cu o batistă. Și de această dată, termometrul ne‑a confirmat faptul că ne aflăm într‑un incubator: 41 de grade.

În jurul orei 14, puțini ieșeni s‑au mai încumetat să urce în mijloacele de transport în comun. Într‑un MAZ cu care am parcurs traseul Piața Spiridon - Podu Roș am numărat 25 de călători. "Este o oră la care lumea preferă să stea în casă", ne-a explicat o pensionară "adăpostită" de o pălărie albă. Un alt cetățean a remarcat prezența noastră în autobuz: "Scrieți că pungașii ăștia de la RATP au scumpit abonamentele, dar nu au făcut nimic pentru a ne oferi condiții mai bune de călătorie. Stau cîte juma' de oră în stație pînă vine o mașină, apoi mă coc de căldură în autobuz". În interiorul autobuzului erau "doar" 40 de grade. Să se fi stricat termometrul? Totuși, transpirația abundentă de pe fețele călătorilor ne-a convins de faptul că și la această valoare este un chin să mergi cu autobuzul, iar gîndul ne-a dus la femeia care, în urmă cu cîteva luni, a leșinat într‑un autobuz. Cît timp va trece pînă la, Doamne‑ferește, primul deces într‑un mijloc de transport în comun? O reclamă la o firmă de pompe funebre, prezentată pe monitorul din apropierea șoferului, pare aproape o prevestire: "un drum pămîntesc spre o viață eternă". Prin urmare, dacă e să se întîmple, atunci există cineva care va avea grijă de tine. Iar acela cu siguranță nu este directorul RATP...

Iașul nu-i ca Londra

De altfel, Maricel Ghercă știe în ce condiții se călătorește pe timp de vară, însă ridică neputincios din umeri: "Este foarte cald, iar geamurile sînt mici. Dar cînd se deschid ușile mai intră aer proaspăt. Deocamdată nu avem ce face, poate doar să transformăm mijloace de transport într‑unele decapotabile". Totuși, la nivelul conducerii regiei există preocupări referitoare la îmbunătățirea condițiilor de călătorie. Astfel, "salvarea" ar putea veni de la lotul celor 50 de autobuze noi pe care dl Ghercă speră să‑l poată achiziționa cît mai curînd. "Ne‑am propus să cumpărăm 50 de autobuze noi, care să fie dotate cu cele mai performante echipamente: aer condiționat, sistem de încălzire, afișaj electronic. De altfel, am stipulat în caietul de sarcini ca mașinile să aibă aer condiționat. Nu știm cînd vor putea fi cumpărate întrucît, în acest moment, nu dispunem de banii necesari", a adăugat Maricel Ghercă, menționînd că prețul estimat pentru aceste mașini este de 10 milioane de euro.

Promisiuni, promisiuni...

Din păcate, promisiunile neonorate nu mai sînt o noutate la RATP. Vă reamintim că și despre cele 50 de autobuze MAZ cumpărate în urmă cu patru ani s‑a spus că sînt moderne. Însă, odată ajunse pe străzile din oraș, s‑a dovedit că cei 200.000 de euro/bucată reprezintă un preț exagerat pentru un autobuz care nu dispune de aer condiționat. La fel au stat lucrurile și cu ultimele achiziții ale regiei. Cele 20 de autobuze marca Van Hool aduse din Olanda nu dispun de astfel de dotări, lucru absolut normal gîndindu‑ne la anul fabricației: 1990. O situație identică întîlnim și în cazul autobuzelor Mercedes aduse din Spania, semn că pe oficialii RATP nu i-a interesat cîtuși de puțin confortul clienților. Dacă aceste lucruri se vor schimba vreodată rămîne să aflăm, însă pînă atunci o călătorie în august cu mijloacele RATP nu poate însemna altceva decît "un drum pămîntesc spre o viață eternă"!

Tudor Damaschin"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:39:54    Titlul subiectului: 2009-10-22 147189

http://www.evenimentul.ro/articol/pistolarul-din-autobuz-in-libertate.html

"22-10-2009

Pistolarul din autobuz, în libertate

Ieșeanul Ciprian Ioan Agafiței (29 de ani), care a amenințat controlorii RATP, rămîne în libertate. În schimb, magistrații Judecătoriei i-au interzis să părăsească țara în următoarele 30 de zile.

Reamintim că angajații RATP au găsit luni un călător fără bilet, în autobuzul 46. Acesta a chemat în ajutor doi amici (unul fiind Agafiței), care au venit cu un VW Touareg. Au așteptat autobuzul în stația Elena Doamna, iar Agafiței a lipit un pistol brichetă de tîmpla unui controlor. Apoi, toți trei au plecat. Agafiței s-a ales cu dosar penal pentru ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice. Procurorii au cerut ieri arestarea sa preventivă, printre argumentele invocate fiind faptul că toate cele 30 de persoane din mijlocul de transport au fost extrem de tulburate și indignate de cele văzute.

Procurorii nu i-au convins însă pe judecători, care au respins propunerea de arestare preventivă. "A fost un gest cu o clară tentă de distracție, nicidecum una infracțională, pe care acum îl regretă. Decizia rămînerii clientului meu în libertate este una absolut firească, deoarece pînă la urmă s-a distrat cu o banală jucărie, însă unii au ținut cu tot dinadinsul să facă din țînțar armăsar", ne-a declarat avocatul lui Agafiței, Christy Mîrșanu. (L.S.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:43:45    Titlul subiectului: 2009-10-30 147191

http://www.evenimentul.ro/articol/efii-iasului-s-au-lepadat-de-serviciile-publice.html

"30-10-2009

Sînt "bune" doar pentru alegători?
Șefii Iașului s-au lepădat de serviciile publice

Conduc un oraș cu o populație de 350.000 de locuitori și, cînd e vorba despre servicii publice, țin morțiș să iasă în față cu măsurile pe care le iau pentru ca să fie cît mai bune. Însă șefii orașului nu prea mai beneficiază de serviciile oferite de CET sau RATP.

Primarul Gheorghe Nichita este cel mai grăitor exemplu. D-sa are o casă în Copou și se deplasează doar cu mașina personală. La întrebarea cînd a circulat ultima dată cu tramvaiul sau cu autobuzul, dl Nichita a făcut o pauză lungă, după care a răspuns, dezarmat: "Chiar nu mai știu, nu-mi mai aduc aminte. Dar de serviciile CET am beneficiat și la București și la Iași, în primii ani de căsătorie. Numai că atunci n-am cunoscut lipsuri, problema cărbunilor era asigurată, deoarece centralele de termoficare erau în subordinea statului".

La fel de mirat s-a arătat și consilierul local Gabriel Surdu (PD-L), om de afaceri: "Cu tramvaiul sau autobuzul? Nu mai știu de cînd nu am mai mers. De fapt, la birou merg pe jos, pentru că este aproape de casă". În urmă cu 13 ani, și dl Surdu a renunțat la serviciile CET, pe atunci Regia Autonomă de Termoficare, și s-a mutat într-o casă.

Nici directorul CET, Dorin Ivana, nu locuiește la bloc. În aceste condiții, nu se încălzește în sistem centralizat, ci are centrală termică. "Locuința este la o distanță destul de mare de conducta de agent termic", a motivat dl Ivana, care însă se declară nemulțumit de facturile primite de la E.ON Gaz. Cu toate acestea, nici nu se gîndește să devină clientul CET.

La rîndul său, deși are CET printre atribuții, viceprimarul Gabriel Grigore nu mai beneficiază de serviciile acestei unități de acum 3 ani: "M-am mutat la casă din cauză că plăteam foarte mult la întreținere, cîte 11-12 milioane de lei (vechi - n.r.) pe lună". El spune că mai merge cîteodată cu tramvaiul. "Am mers odată cu tramvaiul prin primăvară și a fost foarte neplăcut, din cauza liniilor foarte uzate. Am mai mers acum vreo cîteva săptămîni și senzația a fost aceeași. Tramvaiele sînt aceleași, doar linia a fost un pic îmbunătățită", a spus viceprimarul.

Nici măcar directorul RATP nu circulă cu mijloacele regiei, deși are permis de vatman și de șofer de autobuz! În schimb, încă este client al CET. "Blocul în care locuiesc este aproape de punctul termic și am beneficiat de apă caldă și căldură. Acum însă, mă bate gîndul să-mi instalez centrală termică, pentru că în bloc sînt mulți care au centrale, iar să fiu client al CET nu mai este rentabil", a spus Maricel Ghercă.

Singurul oficial care încă mai este client al CET și mai circulă cîteodată cu mijloacele de transport în comun este viceprimarul Romeo Olteanu. "Locuiesc la bloc, iar apartamentul este racordat la rețeaua de termoficare. Și cu tramvaiul mai circul, dacă este nevoie. Cu alte cuvinte, trăiesc în aceleași condiții cu majoritatea ieșenilor", a spus dl Olteanu.

Șefii orașului ar putea să facă un exercițiu de imaginație: să-și închipuie că locuiesc într-un apartament la bloc și că sînt nevoiți să îmbrace două-trei haine. Ori să lase robinetul de apă caldă să curgă la nesfîrșit pentru a putea face o baie fierbinte. Ori să urce în ultimul moment într-un tramvai sau autobuz plin cu călători. Atunci poate ar fi mai sensibili la problemele ieșenilor. (C.Negoiță, T.Damaschin)"



1-34033-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.33 kb
 Vizualizat:  de 16661 ori

1-34033-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:44:27    Titlul subiectului: 2009-06-26 147192

http://www.evenimentul.ro/articol/de-miine-se-lucreaza-pe-cuza-voda.html

"26-06-2009

Iași • Începe coșmarul
De mîine se lucrează pe Cuza Vodă

Din cauza lucrărilor de reabilitare la calea de rulare, de mîine se întrerupe circulația tramvaielor pe tronsonul strada Arcu – Piața Unirii – Tîrgu Cucu. Traseele de tramvai numărul 1 și 13 se anulează. "Tramvaiele de pe ruta 3 vor circula prin Dancu – Tătărași Sud – Podul Metalurgiei – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – Tîrgu Cucu și retur", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tramvaiele de pe traseul numărul 6 vor circula pe ruta Dacia – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur, iar cele de pe traseul 2, pe la Baza 3 – Podu de Piatră – strada Gării – Voința – Billa și retur.

În plus, traseul 46 (Trei Sarmale – Tudor Vladimirescu – Păcurari) va fi asigurat de autobuze. "Se înființează traseul numărul 13 de autobuz. Acesta va circula prin Tătărași Sud – Tătărași Nord – Piața Chirilă – strada Baș Ceauș – Tîrgu Cucu – Independenței – Copou", a adăugat dl Adrian Mihai. Transportul călătorilor între Tîrgu Cucu și Gară va fi asigurat de microbuze, care vor circula pe ruta: Tîrgu Cucu – bdul Independenței – Fundație – Voința – Billa – Gară și retur. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:47:20    Titlul subiectului: 2009-02-24 147194

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-le-ofera-soferilor-atestate-profesionale.html

"24-02-2009

RATP le oferă șoferilor atestate profesionale

Începînd cu acest an, RATP va oferi, pe lîngă școlarizarea gratuită a șoferilor, și atestate profesionale pentru cei care desfășoară activități în transportul public. Pînă acum, RATP plătea cursurile pentru obținerea acestor atestate unor firme private. Șefii regiei vor reuși să economisească acești bani întrucît unitatea va putea elibera atestate profesionale, în calitate de reprezentant zonal al Nord-Trans SA, o firmă de specialitate din București.

RATP plătea cîte 250 lei/șofer unor firme particulare, pentru obținerea atestatelor. Reprezentanții firmei bucureștene vor veni la Iași să susțină examenele, urmînd ca prima verificare să se facă pînă la sfîrșitul acestei luni. La început vor fi instruiți doar angajații RATP, pentru că anul acesta expiră atestatele pentru șoferii de microbuz, iar anul viitor – pentru cei de autobuz. După ce aceștia vor obține atestatele, RATP va putea instrui și alți șoferi. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community