Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole din presa locala despre Publitrans
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 21:16:40    Titlul subiectului: 123591

Soferii scot bani din buzunar (nu foarte multi) cand fac accidente cu autobuzele lor:

http://www.ziarultop.ro/administratie/16949-oferii-de-autobuze-din-piteti-pui-s-achite-o-parte-din-daunele-rezultate-din-accidente

Ziarul Top a scris:
Șoferii asociației Publitrans - CNCD - Girexim au sesizat mass-mediei locale faptul că li s-ar fi impus semnarea unei decizii prin care vor fi obligați să achite o parte din daunele rezultate în urma eventualelor accidente în care sunt implicate autobuzele pe care le conduc. Conform site-ului de știri argeșean www.bitpress.ro, șoferii ar fi obligați să achite o parte din aceste daune pentru a fi „responsabilizați“. Directorul asociației, Manuel Rotaru, recunoaște că așa stau lucrurile, însă face și o serie de precizări. „Șoferii nu plătesc toate daunele, ar fi absurd așa ceva. Plătesc doar cota franciză din asigurarea CASCO. Este vorba de o sumă de cel mult 300 de lei, și asta doar dacă sunt implicați în accidente cu autobuzele pe care le conduc. În acest fel, șoferii vor fi responsabilizați să conducă mai prudent, în fond autobuzele valorează peste 70 000 de euro fiecare. În acest fel crește și gradul de siguranță al călătorilor.“, ne-a declarat Manuel Rotaru, directorul asociației Publitrans - CNCD - Girexim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 12:26:50    Titlul subiectului: 125555

Scandal cu batai si distrugeri acum cateva zile:

http://stiri.stirileonline.ro/sase-huligani-au-devastat-un-autobuz-si-s-au-luat-la-bataie-cu-politistii-in-incinta-unei-sectii-din-pitesti-2474/

Stiri Online a scris:
Sase tineri cu varste cuprinse intre 18 si 28 de ani au provocat, duminica dupa-amiaza, un scandal dupa ce s-au luat la bataie cu controlorii din autobuz si cu agentii de politie. Cei sase mergeau cu un autobuz de transport local al firmei Publitrans SA inspre cartierul Gavana, situat in partea de nord a Pitestiului, pentru a participa la comemorarea a doi ani de la decesul unui fost membru al galeriei echipei de fotbal locale. Doi controlori ai Publitrans SA le-au cerut acestora biletele de calatorie. Cei sase insa nu platisera. De aici a pornit scandalul. Controlorii de bilete au fost batuti cu pumnii si cu scaunele rupte din autobuz. Acesti au apelat numarul de urgenta 112, solicitand sprijinul politiei. Oamenii legii au intervenit imediat, Sectia 4 Politie afl?ndu-se la numai c?teva sute de metri de statia unde autobuzul vandalizat oprise. Scandalagiii nu s-au potolit nici la aparitia agentilor de politie si s-au luat la bataie si cu acestia. Cu greu politistii au izbutit sa incatuseze doi dintre batausi si sa-i conduca, impreuna cu ceilalti, la sediul sectiei. Acolo, unul dintre scandalagii a incercat sa il loveasca cu scaunul in cap pe unul dintre cei doi controlori de bilete. I s-au pus si acestuia catuse, dupa ce trei agenti de politie au reusit, cu greu, sa-l linisteasca. Abia dupa ce tanarul, pe nume Andrei Stanisteanu (23 de ani), a fost sedat, la sediul Spitalului de Psihiatrie din oras, intreg grupul a putut fi audiat si amprentat. Stanisteanu si un alt camarad de-al sau, Ionut Osiac (28 de ani), s-au ales cu dosare penale, in vreme ce celorlalti patru fani scandalagii li s-au aplicat amenzi a c?te 1.000 de lei pentru tulburarea linistii publice. Toti sase vor plati, in solidar, reparatiile autobuzului: c?teva scaune rupte si doua geamuri sparte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 09 Apr 2010 21:09:25    Titlul subiectului: 125626

Un articol pe seama subventiilor prea mari primte de la Primarie si a posibilei implicari a DNA in afacerea respectiva:

http://ziarobiectiv.ro/topnews/2861-afacerea-publitrans-cercetat-de-ctre-procurorii-anticorupie

Obiectiv a scris:
Oamenii de afaceri Scarlat și Văsîi au întins coarda prea tare
Subvenția din ce în ce mai mare cerută de către reprezentanții asociației Girexim-CNCD- Publitrans din partea Consiliului Local a atras atenția și instituțiilor statului, care, se pare, într-un târziu, s-au sesizat. DNA a luat la ochi afacerile pe care Publitrans le face cu Primăria Pitești și a intrat deja pe fir, anchetând cazul.

Subvenții nesimțite

De când Girexim și Publitrans s-au asociat cu Publitrans, societatea Consiliului Local, pentru a asigura transportul public de călători în Pitești, patronii Gigi Văsîi și Constantin Scarlat au avut numai de câștigat. Anul acesta, de exemplu, subvenția cerută de Publitrans Consiliului Local a depășit cuantumul de anul trecut. Banii au fost aprobați, iar autobuzele circulă în continuare pe cheltuiala, în marea majoritate, a piteștenilor. O societate publică a fost transformată, astfel, într-o afacere de succes. Cel mai bun exemplu este cererea către Publitrans a primarului din Budeasa, Ion Ștefan. Acesta din urmă a dorit introducerea unor autobuze pe traseul Pitești-Budeasa, având în acest sens discuții cu directorul Publitrans, Manuel Rotaru. Nu mică a fost uimirea primarului însă când a aflat că, pentru a beneficia în comună de serviciile Publitrans, trebuie să plătească o subvenție exagerat de mare. Rotaru nu ascunde faptul că i-a cerut primarului bani de la bugetul local pentru a putea introduce autobuzele pe traseu, către Budeasa: “Am discutat cu primarul și i-am spus că nu ar fi convenabil, pentru noi, ca societate, să mergem cu autobuzele mai mult goale. Așa că i-am făcut un calcul pentru o subvenție de la bugetul local, care nu i-a fost pe plac.” Raportându-ne acum la Pitești, subvenția de peste 1,4 milioane de lei cerută (și primită) de către Publitrans, pare de-a dreptul fantasmagorică.

Condiții de transport departe de cele optime

Pe perioada verii, călătorii s-au plâns că pe autobuzele Publitrans nu se dă drumul instalațiilor de aer condiționat și că au de suferit, astfel, din cauza caniculei. Iarna, pe ger, instalațiile de aer condiționat sunt tot oprite tocmai dimineața, când temperaturile sunt cele mai scăzute și când se înregistrează cel mai mare număr de călători. Așa a fost, de exemplu, cazul pe autobuzele de pe linia 2 și 19, în ianuarie și februarie, când călătorii au înghețat în autobuzele moderne, dar pe ale căror geamuri s-au format cristale de gheață. Unii șoferi spun că astfel s-au făcut economii la combustibili.
DNA sau greva foamei

DNA București a primit un protest din partea unor argeșeni care reclamă privatizarea frauduloasă a Publitrans, făcută în special pentru favorizarea oamenilor de afaceri Constantin Scarlat și Gigi Văsîi. Plângerea scrisă, după anumite surse, a fost luată în serios și DNA a intrat acum pe fir, anchetând modul prin care oamenii de afaceri amintiți au beneficiat de banul public. Mai mult decât atât, semnatarii protestului amenințau chiar cu greva foamei în cazul în care instituțiile statului nu s-ar fi sesizat pentru anchetarea “afacerii Publitrans”. Ce vor descoperi procurorii instituției, rămâne de văzut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 10:10:07    Titlul subiectului: 127024

http://www.ziarultop.ro/subiectul-zilei/7043-transportul-urban-cu-autobuze-inflorete-in-arge

"Transportul urban cu autobuze înflorește în Argeș
Scris de Mihai Paul Codunas | 134 vizualizari | Vineri, 14 Mai 2010
Cu puțini ani în urmă, microbuzele maxi - taxi dețineau supremația în transportul urban de călători din Argeș, în fața autobuzelor. Și după eliminarea din Pitești a acestui tip de transport, raportul s-a inversat. În timp ce activitatea maxi - taxi merge foarte prost comparativ cu alți ani, transportul urban cu autobuze înflorește în județ.
Potrivit Direcției Județene de Statistică, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul de călători transportați în primele trei luni ale lui 2009 în mediul urban din Argeș a fost mai mare cu 9%. Evoluția pozitivă este pusă exclusiv pe seama creșterii numărului de argeșeni care au folosit autobuzul. Statisticienii spun că, față de primul trimestru din 2008, în primul trimestru din acest an numărul călătorilor pe autobuze a fost mai ridicat cu peste 56%! Asta în condițiile în care, comparând aceleași perioade de timp, volumul de activitate în transportul pu-blic de călători din mediul urban din Argeș cu microbuze maxi - taxi a scăzut cu nu mai puțin de 61%! Direcția Județeană de Statistică a ajuns la aceste concluzii după analizarea activității principalilor operatori argeșeni din domeniu.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:09:57    Titlul subiectului: 2010-03-24 146410

http://www.ziarulancheta.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=1816:directorul-mujea-a-rupt-contractul-cu-cncd&catid=45:stirile-saptamanii&Itemid=98

"Directorul Mujea a rupt contractul cu CNCD

24 March 2010
Adi Ilinca

Parteneriatul public-privat încheiat între Primărie și CNCD-Girexim se pare că nu mai este pe placul directorului de la SC Apă-Canal 2000 SA, Gelu Mujea, societate aflată și ea în subordinea instituției conduse de către Tudor Pendiuc. Până în urmă cu apro­xi­mativ două luni, SC Apă-Canal 2000 SA beneficia, contra cost, de serviciile oferite de CNCD-Girexim în ceea ce privește transportul unei părți dintre angajații societății către locurile de muncă. Mărirea tarifelor practicate de firma de transport l-a nemulțumit pe directorul Gelu Mujea, care s-a hotărât să organizeze licitație pentru desemnarea altei firme de transport care să-și ofere serviciile la un preț mai mic. Referi­tor la acest aspect, directorul SC Apă-Canal 2000 SA, Gelu Mujea ne-a declarat: „Nu văd ce mare pierdere este pentru CNCD-Girexim că am rupt noi contracut cu ei? Eu nu am făcut decât să organizez, conform legii, licitație pentru transportul muncitorilor de la societatea mea. Au pierdut licitația la mustață. Dacă aveau și microbuze, probabil că o câștigau”"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:13:18    Titlul subiectului: 2010-09-30 146411

http://www.argesmedia.ro/ancheta/directia-finantelor-dezvaluie-girexim-si-cncd-au-pacalit-municipalitatea

"Direcția Finanțelor dezvăluie: Girexim și CNCD au păcălit municipalitatea

Joi, 30 Septembrie 2010

Secretele din spatele afacerii Publitrans

Asociația CNCD- Girexim- Publitrans a fost luată în colimator de către Direcția Generală a Finanțelor Publice Argeș, care a găsit, în urma unui control amplu, mai multe nereguli. S-a descoperit că firmele oamenilor de afaceri Constantin Scarlat și Gheorghe Văsîi au trișat, supraeva­luându-și aportul la asociere, dar și că amortizarea autobuzelor BMC a fost scurtată pentru o perioadă mult prea scurtă, care să le permită intrarea pe profit cât mai repede.
Amortizarea autobuzelor noi a fost făcută în folosul patronilor Girexim și CNCD

Un control de la Direcția Generală a Finanțelor Publice Argeș, care a durat aproximativ o lună de zile, a scos la iveală mai multe probleme în asocierea dintre societatea municipalității, Publitrans 2000 SA, și firmele CNCD și Girexim, ale oamenilor de afaceri Constantin Scarlat și Gheorghe Văsîi. Astfel, s-a descoperit că amortizarea nu este calculată în mod unitar, și anume, în cazul SC Publitrans 2000 SA, amortizarea mijloacelor de transport este calculată pe o perioada de 6 ani, în timp ce în cazul mijloacelor de transport aduse ca aport de asocierea CNCD SA –SC GIREXIM UNIVERSAL SA amortizarea mijloacelor de transport este calculată pe o perioada de doar 4 ani. Astfel, organele de control financiar consideră ca era necesară aplicarea unitară a cheltuielii cu amortizarea autobuzelor, întrucat durata normată de serviciu pentru acestea era între 4-8 ani. Se confirmă astfel zvonuriule conform cărora oamenii de afaceri au forțat recuperarea investiției cât mai repede, deși, în mod normal, amortizarea trebuia eșalonată pe un timp mult mai mare.
Au păcălit municipalitatea supraevaluându-și aportul la asociere
După cum știm cu toții, în momentul asocierii dintre Publitrans, pe de o parte și CNCD- Girexim de cealaltă, s-a calculat aportul la noua asociație. Patronii CNCD și Girexim s-au folosit însă de un tertip ieftin pentru a-și supraevalua aportul. Astfel, deși municipalitatea tocmai achiziționase 15 autobuze MAZ, acestea au fost subevaluate. Controlul DGFP Argeș a scos la iveală faptul că bunurile aduse ca aport de SC Publitrans 2000 SA au fost stabilite la valoarea de piață rezultată din reevaluarea efectuată în anul 2007, când valoarea cursului euro-leu era cu mult mai mică (1 euro= 3,3350 lei). Și asta în timp ce pentru autobuzele BMC aduse ca aport în asociere de SC CNCD SA – SC GIREXIM UNIVERSAL SA evaluarea s-a făcut în baza unui curs de schimb diferit de cel al mijloacelor fixe deținute de SC PUBLITRANS 2000 SA (1 euro = 3,75 lei). Inspectorii DGFP Argeș au concluzionat că, în situația în care s-ar fi luat în calcul același curs valutar atât în cazul uneia dintre societați, cât și în cazul celorlalte, valoarea aportului ar fi fost cu totul diferită. Implicit, și profitul încasat de firmele celor doi oameni de afaceri ar fi fost mai mic.
Rotaru a încercat să acopere neregulile printr-un raport băgat pe sub nas consilierilor locali
După ce a scăpat de controlul de la Finanțe, directorul Publitrans, Manuel Rotaru, din proprie inițiativă sau pus de oamenii de afaceri care patronează afacerea transportului public de călători din Pitești, a venit cu un soi de justificări și scuze - strânse toate într-un raport. Prin acesta, Rotaru intenționa să scape cu fața curată în Consiliul Local, care fusese atenționat de către cei de la Finanțe că ar trebui să ia măsuri în problema Publitrans - CNCD - Girexim. Consilierii locali nu s-au lăsat însă duși de nas și doar au luat la cunoștință și nu au votat raportul. Pedelistul Mariean Neacșu explică: “Publitrans a încercat, practic, să iasă din bucluc cu votul nostru, al consilierilor locali. Au întocmit un raport unde se spunea că ar fi procedat corect în ce privește amortizarea și toate problemele semnalate de Finanțe. Noi doar am luat la cunoștință de existența lui însă, iar Publitrans - CNCD - Girexim n-are decât să se judece cu Finanțele.”Controlul Finanțelor a demonstrat astfel, oficial, că CNCD și Girexim au păcălit piteștenii, dar și municipalitatea, într-un mod grosolan, transformând transportul public de călători din Pitești într-o afacere de casă.
Sursa: ziarobiectiv.ro"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community