Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa - generalitati - despre Transbus
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 09:18:17    Titlul subiectului: 2008-07-29 96392

http://www.primariabuzau.ro/index.php?loc=consiliu&id=341&show=341

Dispoziție convocare CLM

ROMÂNIA
JUDEȚUL BUZĂU
MUNICIPIUL BUZĂU

- PRIMAR -

D I S P O Z I Ț I E
privind convocarea Consiliului Local al Municipiului Buzău

Primarul municipiului Buzău, județul Buzău;

În temeiul art. 39, alin. (1), art. 68, alin. (1) și art. 115, alin. (1) lit. a) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,

D I S P U N E :

Art.1.- Se convoacă Consiliul Local al Municipiului Buzău în ședință ordinară pentru joi, 31 iulie 2008, ora 13,00, ședință care va avea loc în sediul Consiliului Local al Municipiului Buzău, situat în municipiul Buzău, strada Unirii nr. 163, în Palatul Comunal, etaj 1, sala 24.

Proiectul ordinei de zi al ședinței este următorul:

- proiectul de hotărâre privind stabilirea modelului legitimației consilierilor locali și a primarului municipiului, precum și modelul semnului distinctiv al calității acestora;
- proiectul de hotărâre privind revocarea unor aleși locali din consiliile de administrație ale Regiei Autonome Municipale "RAM" și societăților comerciale "Prestcom Serv" S.A. și "Compania de Apă" S.A. Buzău;
- proiectul de hotărâre privind alegerea membrilor consiliilor de administrație la societățile comerciale "Trans-Bus" S.A. și "Urbis – Serv" S.R.L. Buzău;
- proiectul de hotărâre privind alegerea unor membri în consiliile de administrație ale societăților comerciale "Compania de Apă" S.A., "Prestcom Serv" S.A. și "Piețe, Târguri și Oboare" S.A. Buzău;

. . . . . . .

Asta e marea grijă la Buzău, trebuie "înlocuiți" membrii consiliiilor de administrație ai societăților de "interes", că doar de, au trecut alegerile și trebuie recompensați prin "alegere" diverși oameni inimoși, posibil susținători în campania electorală, iar alți oameni trebuie pedepsiți prin "ne-realegere" dacă n-or fi fost cuminți și ascultători... Evil or Very Mad

În rest, transportul buzoian merge excelent, dar e gata să încapă pe mâna dubarilor, dar asta nu contează prea tare să fie reglementat, cine-i consilier/sforar contează... Evil or Very Mad

De remarcat că ăștia care redactează textele publicate pe pagina de internet a Consiliului Local nu par să știe prea bine pe ce lume se află. Denumirea Transbus apare scrisă într-o mulțime de moduri, de la cea corectă, Transbus, până la Trans-Bus și Transbuz.
Totuși e o pagină oficială a unei instituții publice, aceste "greșeli" aruncă o lumină nefavorabilă asupra profesionalismului celor din instituție.

Mai am o explicație de rezervă pentru aceste "greșeli", însă dacă aceasta s-ar confirma, atunci ar fi niște probleme juridice grave și cum eu iubesc autobuzele și Transbus-ul, nu mă apuc să fac speculații aici pe această temă.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 27 Iul 2011 09:25:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 15:53:21    Titlul subiectului: 2009-01-19 104567

Rezultatele unui sondaj public, fata in fata cu aburelile autoritatilor privind "studiili" facute de firma lu' pește: Oamenii sunt satui de porcaria maxi-taxi, vor transport cu autobuze, civilizat, nu sa stea inghesuiti ca sardelele ca sa le umple buzunarele unora!


sondaj.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.08 kb
 Vizualizat:  de 26481 ori

sondaj.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2009 14:51:23    Titlul subiectului: 2005-11-08 117309

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=290

Nr. 2226 de marti, 8 noiembrie 2005

"Petrom a lăsat Trans Bus SA fără motorină

Pentru două zile, aprovizionarea se va face prin alte societăți

articol de: Cristina Dinulescu

Transportul public de călători asigurat de Trans Bus a fost pe punctul de a fi paralizat după ce Petrom nu a fost capabil să asigure cantitatea de combustibil solicitată și achitatăde societatea buzoiană de transport în comun.

La sfîrșitul săptămînii trecute, conducerea Trans Bus a comandat nouă mii de litri de motorină în schimbul căreia instituția buzoiană a achitat în avans suma de 290 de milioane de lei vechi.

Ieri, responsabilii societății de transport în comun au fost înștiințați printr-un fax că Petrom nu poate onora comanda întrucît nu deține în depozitele sale de la Buzău cantitatea de motorină solicitată. În aceste condiții, autobuzele aparținînd Trans Bus ar fi putut să nu mai iasă astăzi pe traseu.

Se caută soluții

Între timp, conducerea societății buzoiene a declarat că a identificat soluții, astfel încît transportul public de călători să nu fie paralizat. Potrivit directorul Trans Bus, Gheorghe Voicu, aprovizionarea cu combustibil se va face pentru două zile de la o altă societate.

În acest timp, Petrom va trebui să identifice soluții pentru a se achita de obligațiile ce-i revin prin contract către societatea buzoiană de transport în comun și să livreze motorina comandată de instituția buzoiană.

Responsabilii companiei Petrom nu au putut fi contacți ieri pentru a oferi un punct de vedere cu privire la situația creată la Buzău.

La închiderea ediției, conducerea Trans Bus dădea asigurări că autobuzele vor ieși astăzi în curse, iar buzoienii nu vor avea de suferit de pe urma acestei situații.
"

Astea-s tampenii de Romania, sa lasi o societate de transport public fara carburant...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 30 Sep 2009 09:54:54    Titlul subiectului: 2008-07-08 117790

http://www.sansabuzoiana.ro/prima_ora.html?numar=3028

Nr. 3028 de marti, 8 iulie 2008

"Șansa vă sfătuiește:

Atentie la buzunare!
Cel mai mare pericol în autobuze

articol de: Corina Răchițeanu
Atentie la buzunare!

Aglomerația din mij­loacele de transport în comun sau din magazine este mediul perfect pentru ca hoții de buzunare să acționeze nestingheriți. O dată ce vă aflați într-un asemenea loc, este bine să fiți foarte atenți la ceea ce se întîmplă în jur. Hoții sînt foarte rapizi și vă pot lăsa fără portofel înainte de a vă da seama ce se întîmplă. Pentru a nu cădea victime hoților de buzunare, trebuie să fiți cu ochii în patru atunci cînd călătoriți cu un mijloc de transport în comun și cînd mergeți la cumpărături.

Sfaturi în mijloacele de transport în comun
Cînd așteptați autobuzul sau alt mijloc de transport în comun în stații aglomerate, fiți atenți la comportamentul persoanelor din jur. Nu este indicat să citiți în mijloacele de transport deoarece acest lucru ar putea lăsa impresia că sînteți nea­-tenți și puteți deveni ținta celor care fură din buzunare. Dacă în aglomerație vă simțiți înconjurați de persoane care nu vă inspiră încredere, încercați să vă schimbați locul. O geantă pusă neglijent pe umăr reprezintă o mare tentație pentru hoți. Țineți pe cît posibil bagajul așezat în față, astfel încît să-l aveți permanent sub observație. Buzunarul de la spatele pantalonilor nu este loc prea inspirat pentru a vă ține portofelul, mai ales la urcarea și coborîrea din mij­oacele de transport în comun. Nici buzunarele exterioare ale unei haine nu prezintă siguranță. Cel mai potrivit este să vă păstrați actele și banii în interiorul hainei, la piept.

La cumpărături
Fiți foarte atenți în zonele aglomerate din piețe, gări, autogări și magazine. Atunci cînd vă numărați banii, retrageți-vă într-un loc mai ferit și nu o faceți în mijlocul aglomerației. Cînd stați la rînd pentru a cumpăra ceva, feriți-vă să nu fiți înghesuiți. Evitați chilipirurile și nu vă lăsați atrași în locuri izolate pentru a cumpăra lucruri de ocazie, chiar dacă poate părea o afacere bună. Nu țineți banii, actele și cheile în același loc și nu purtați conversații în public în care să vorbiți despre sumele de bani pe care le aveți asupra dumneavoastră. Dacă totuși hoții au reușit să vă înșele vigilența, solicitați intervenția oricărui polițist care este în zonă sau sunați la 112, pentru a solicita intervenția unui echipaj. Pentru a ajuta la identificarea mai rapidă a infractorilor, este bine să încercați să le rețineți semnalmentele, în cazul în care ați reușit să îi vedeți.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 05 Ian 2010 11:03:41    Titlul subiectului: 2010-01-04 121953

Un articol despre suvbentiile acordate Transbus.
Fireste, niciun cuvant despre auto-sabotajul pe care si-l fac autoritatile locale prin faptul ca se fac complice la sistemul parazitar/capusa maxi-taxi, care circula pe trasee aproape 100% identice cu ale Transbus, fara orare afisate, ca sa-si poata face "treaba" s.a.m.d...

http://www.sansabuzoiana.ro/cotidian.html?aid=32461

Nr. 3479 de luni, 4 ianuarie 2010

"Transportul în comun și banii publici

Cît ne costă Transbus-ul
5.300.000 lei, suma prevăzută pentru investiție

articol de: (I.G.)
Cît ne costă Transbus-ul

Cu toate că-s controlate prin satelit, iar de sărbători nu au circulat, autobuzele de la Transbus ne costă în continuare. Cheltuielile făcure de municipalitate la Trans Bus îi costă și în 2010, pe buzoieni, potrivit unor informații venite din interiorul instituției menționate. Astfel, în cadrul ultimului Consiliu Local de anul trecut, au fost prezentate situațiile bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009, buget care prevedea la partea de venituri suma de 16.434.000 lei, iar la partea de cheltuieli suma de 16.430.000 lei, cu un profit brut de 4.000 lei și un rezultat net al exercițiului financiar în suma de 3.360 lei. În lista de investiții pentru anul trecut, au fost prevăzute și investiții din bugetul local în sumă de 5.300.000 lei, reprezentînd rata de leasing, asigurări și alte cheltuieli aferente pentru cele 30 autobuze achiziționate, precum și investiții din surse proprii în sumă de 321.861 lei.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 09:33:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 08 Noi 2010 13:20:35    Titlul subiectului: 2010-11-05 136009

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=38332

Nr. 3740 de vineri, 5 noiembrie 2010

"Luceafărul huilei, la Buzău

Liderul de sindicat de la Trans Bus, condus pe ultimul drum de Miron Cozma

Traian Dăniță a murit într-un grav accident de circulație

articol de: (A.V.)

Decesul liderului sindical de la Trans Bus l-a adus ieri la Bu­zău pe Miron Cozma. Luceafărul huilei a fost prezent pe toată durata funeraliilor. Traian Dăniță, liderul sindicaliștilor de la societatea buzoiană Trans Bus, a pierit într-un accident de circulație. El și-a pierdut viața la începutul săptămînii în urma unei ciocniri violente a mașinii sale cu un alt autoturism, pe autostrada București-Pitești. Traian Dăniță urma să împlinească peste puțin timp 40 de ani. Moartea lui l-a adus la Buzău pe Miron Cozma, care a participat ieri la slujba de la biserica Sf. Paraschiva și a fost alături de cortegiul care l-a condus pe ultimul drum, la cimitirul Dumbrava. Se pare că cei doi ajunseseră să se cunoască din interesul lui Miron Cozma de a înființa un nou grup sindical, în care ar fi urmat să-i coopteze și pe membrii Trans Bus.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 09:33:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Dum 02 Ian 2011 00:10:17    Titlul subiectului: 2006-03-13 138335

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=2957

Nr. 2327 de luni, 13 martie 2006

"Vinovații fără vină?

SE REDESCHIDE DOSARUL ȚEPEI TRANS-BUS


Ultimii nominalizați de către Consiliul de Administrație Trans-Bus la plata a peste un miliard de lei, la nivelul anului 2002, cu care a fost țepuită societatea, sînt: Petre Burada, fost consilier local și președinte al comisiei de selecție a ofertelor; Dumitru Balica, fost director al societății; Jan Șerbănoiu -contabil șef, Nicolae Mihu-fost președinte CA

La prima vedere, Călin Armen părea un mărunt șmecheraș autohton care s-a folosit de o carte de vizită trucată pentru a înșela cu peste un miliard de lei societatea de transport călători din Buzău. În urmă cu cîțiva ani, mai exact la începutul anului 2002, Armen a încheiat un contract de leasing cu societatea Trans-Bus, prin care urma să livreze 10 microbuze cu cîte 24 de locuri. Firma de leasing
a încasat taxa de management de 1,3 miliarde de lei, după care a spus că nu poate finaliza contractul. Călin Armen a rămas cu banii, iar contribuabilii buzoieni cu țeapa. Și toate acestea în timp ce personajul flutura pe sub nasul tuturor o carte de vizită falsă, care-l recomanda drept consilier la Camera Deputaților. De altfel, Armen purta la loc de cinste și în parbrizul mașinii personale, un BMW 320 argintiu, înmatriculat B 98 CPL (de la "Compania Populară de Leasing"), un ecuson cu Camera Deputatilor. Din informațiile noastre, "Compania Populară de Leasing", societatea lui Armen, era la a doua acțiune de acest fel.

Microbuze de la mai mulți
La vremea respectivă, municipalitatea buzoiană era asaltată de oferte pentru achiziționarea de minibuze pentru a satisface o parte din cererea călătorilor. Deși erau destule oferte, totuși comisia de selecție condusă de consilierul Petre Burada s-a orientat doar la microbuzele Mitshubishi ce urmau să fie aduse de Călin Armen. Armen a fost adus la Buzău de către colonelul polițist de economic de la Secția 18-București, Dumitru Posea, bun prieten cu consilierul local Petre Burada. După selecția de oferte și avizul consilierilor locali, directorul de atunci de la Trans-Bus, împreună cu contabilul șef, a semnat contractul cu Compania Populară de Leasing a lui Călin Armen.

Consiliul de Administrație nu se lasă
La ultima ședință a Consiliului de Administrație de la Trans-Bus s-a votat
în unanimitate reluarea diligențelor pentru recuperarea a 1,3 miliarde lei, banii contribuabilior pierduți în afacerea de acum patru ani. Printre cei nominalizați să achite daunele societății sînt: Petre Burada, fost consilier local și președinte al comisiei de selecție a ofertelor; Dumitru Balica-fost director, Jan Șerbănoiu-contabil șef, Nicolae Mihu-fost președinte CA. Dacă cei nominalizați poartă vreo vină, rămîne să se pronunțe instanța de judecată. Intervenția serviciilor secrete care dețin adevărul în această afacere ar fi oportună chiar și acum, în ceasul al 12-lea."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.78 kb
 Vizualizat:  de 23985 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2011 09:47:19    Titlul subiectului: 2011-03-15 141128

Conform unei stiri difuzate de postul local Focus TV, directorul Transbus si-ar fi acordat o "prima" de 500.000.000 lei vechi la sfarsitul anului trecut.

Culmea e ca "treaba" n-a fost descoperita anul trecut, ci abia anul acesta. Cum? Pai cica membrii Consiliului de administratie tocmai aprobau bugetul pe anul acesta cand, surpriza! au dat si de o suma "generoasa" prevazuta tot pentru prime, si pentru anul acesta.

Voi va dati seama?!? Numai de banii aia puteau cumpara un autobuz "nou" second-hand!

Asta nu face decat sa intareasca banuiala mea potrivit careia transportul local este "muls" salbatic din toate partile: pe de o parte maxi-taxi-stii, care par "arondati" PSD-ului, si care paraziteaza salbatic autobuzele Transbus, fara ca primarul, viceprimarii, consilierii sau functionarii sa dea semne ca doresc sa faca ceva in sensul legal, iar pe de alta parte cei de la Transbus, care par "arondati" PNL-ului, si care primesc niste salarii mari, la prima vedere neconditionate de factori precum numarul de calatori transportati...

Astfel se explica de ce angajatii Transbus nu protesteaza vehement impotriva parazitarii acerbe facute de privati: totul e bine "pus la punct", privatii isi vad de furtisagurile lor fara sa fie deranjati decat arareori, mai mult "la oha", iar cei de la Transbus au primit salarii si conditii, numai sa stea "cuminti".

Cine pierde din "omerta" asta? Pai "doar" calatorii, care pierd si prin conditiile execrabile de transport, lasat practic prada bisnitarilor privati, iar pe de alta parte se pierd o multime de bani sub forma salariilor platite unor angajati neconditionat de numarul de calatori transportati, asa cum am propus, sa vezi atunci daca ar mai sta atat de nepasatori si impasibili cand dubagii le "fura" calatorii din statii...

La un moment dat eram impreuna cu Dragos (Dr2005) si ni s-a relatat o faza cel putin interesanta, potrivit careia la un moment dat a fost un fel de greva la Transbus, pentru aplanarea careia s-ar fi deplasat si un mare grangur din Primarie. Conform "sursei", printre cererile legate de salarii, angajatii au ridicat si problema concurentei neloiale facute de maxi-taxi-sti, moment in care li s-ar fi spus ceva de genul "Vreti salarii? Va dam salarii! Dar nu va legati de maxi-taxi, ca nu e treaba voastra."...

Si foarte multe "indicii" par sa arate ca nu e doar o "poveste"... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 27 Iul 2011 09:38:30, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 13:41:17    Titlul subiectului: 2008-11-21 141451

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=23729

Nr. 3145 de vineri, 21 noiembrie 2008

"Un cetățean își caută dreptatea

Concediat pentru că a evitat un dezastru

Rămas fără frîne la autobuz, un șofer de la fosta autobază de la Buzău s-a întors la autobază și drept răsplată a fost....concediat!

articol de: (I.G.)

De peste 18 ani, Vintilă Găman se luptă să-și cîștige dreptatea prin tribunale. A fost mutat pe alt post, de la cel de șofer, pentru că a "îndrăznit" să se întoarcă la autobaza din Buzău, refuzînd să meargă într-o cursă cu autobuzul fără frîne. Nici aici nu a avut ­li­niș­te și în urma unei cereri, nescrise de el, după cum precizează reporterilor ȘANSA cel în cauză, a fost concediat. Cu toate că ­re­gu­lamentele de circulație interzic conducerea unui autovehicul în condițiile în care nu au frîne, șoferul în cauză a fost sancționat cu mutarea pe alt post, remunerat mult mai puțin, pentru că a refuzat să plece în această stare tehnică în cursă. Acum, petentul își caută dreptatea prin tribunale, deoarece măsura de atunci îl afectează serios la pensie.

A rămas fără frîne

Totul a început în 1989, cînd Vintilă Găman, angajat pe vremea aceea la fostul IJTL, actualmente TRANSBUS a primit sarcina să transporte cu un autobuz elevi și profesori de la tabăra Arbănași la Buzău, numai că, spre surprinderea celui în cauză, a constatat că, dintr-o cauză independentă, mașina nu mai avea frîne. Conducătorul de atunci al unității, G.P., a fost foarte supărat pe faptul că i s-a nesocotit ordinul și l-a sancționat pe susnumitul, mutîndu-l pe un post inferior, iar mai tîrziu, invocînd un motiv penibil, l-a concediat. De atunci, Vintilă Găman se luptă să demonstreze că nu a depus nici o cerere sau ceva de acest gen la conducerea unității de transport de atunci, pentru a fi schimbat de pe funcție și ulterior dat afară. Din păcate, lucrurile nu se opresc aici, deoarece măsura ilegală l-a păgubit de importante venituri pe cel în cauză, drept urmare, acesta suferă în continuare privațiuni financiare, bătătorind în zadar pragurile instituțiilor și ale instanțelor de judecată.

Nu mai are nici o nădejde

De cînd s-a întîmplat evenimentul respectiv, Vintilă Găman își caută dreptatea și nu înțelege de ce în loc să fi fost premiat a fost dat afară: "Respectivul conducător de unitate de atunci mi-a distrus viața și încerc acum să-mi recuperez măcar anii munciți acolo, respectiv ce mi se cuvine, sănătatea și timpul în orice caz nu-l mai iau înapoi. Ce trebuia să fac atunci, să omor 100 de copii și profesori, mergînd cu un autobuz fără frîne?" Toate evenimentele petrecute cu ani în urmă l-au marcat profund pe Vintilă Găman încît s-a îmbolnăvit aproape imediat, dar cu toate acestea a continuat să lupte căutîndu-și dreptatea de la poliție pînă la instanțele de judecată.

Sentință definitivă și irevocabilă

Din păcate, după multe lupte, unele necinstite, cum mărturisește deschis petentul, sentința definitivă și irevocabilă a Curții de Apel Ploiești a respins recursul reclamantului. În afară de toată lupta surdă și sentințele date, rămîne faptul de salvare a 100 de copii cu profesori cu tot, ce nu poate fi contrazis de nici o altă realitate sau document. "Nu mai am speranță să cîștig, totuși mă chinui să mi se recunoască măcar vechimea de peste 5 ani de la IJTL-ul de pe vremea aceea, este dreptul meu. Totuși mă bucur că buzoienii care mă cunosc mă opresc și acum pe stradă și mă felicită pentru fapta de atunci", spune Vintilă Găman. "


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 09:36:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 16 Apr 2011 10:47:52    Titlul subiectului: 2011-04-16 142664

In ultima perioada observ in presa locala atacuri dure si destul de dese la adresa domnului Stefan Jercan, directorul Transbus. Sigur ca motive par sa existe, dar sa nu uitam nu este singurul angajat al unor societati din subordinea Consiliului Local care primeste prime si stimulente, deci ma intreb daca nu cumva e o campanie impotriva sa.
Mai mult decat atat, Doru Ghoerghiade, realizatorul emisiunii Sens Direct a lasat sa se inteleaga ca din anumite "surse" a fi rasuflat informatia ca de fapt destinatia si scopul acestor prime nu era atat persoana, ci ... partidul!

Adica "alesii" aprobau sa dea prime unor directori, iar acestia "donau" banii (sau mare parte din ei) partidelor din care fac parte... saracie mare, nene, pe criza asta, nu trebuie "sa mananca si gura la parazitii politici ceva" ?!?

Dar stati linistiti: probabil ca asa se intampla in toata tara, d-aia conditiile de trai sunt atat de jalnice, si pentru ca leprele politice deturneaza mare parte din banii publici, prin diverse metode... Evil or Very Mad iar noi stam cu mainile-n san si acceptam scuzele ca "nu sunt bani", fiind carati in cotinete maxi-taxi...

Ce sa zic, fata de mine domnul director s-a comportat foarte amabil, atat cand am vizitat garajul impreuna cu Dragos, cat si ulterior cand am avut anumite propuneri si solicitari legate de activitatea Transbus, asa ca imi pare rau ca a intrat in "colimatorul" presei... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 27 Iul 2011 09:37:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:29:30    Titlul subiectului: 2006-05-25 146623

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=4178

Nr. 2388 de joi, 25 mai 2006

"Lovitură de organigramă la Trans-Bus S.A.

articol de: (P.T.)
Lovitură de organigramă la Trans-Bus S.A.

Bulibășeala privind achiziționarea celor zece autobuze de către Trans-Bus S.A. Buzău pare să nu se mai sfîrșească. Dacă săptămîna trecută conducerea societății buzoiene se declara mulțumită de faptul că, în sfîrșit, s-a semnat contractul cu firma BMC Truck & Bus avînd ca obiect furnizarea a zece autobuze BMC BELDE 220 SLF model 2006, săptămîna aceasta lucrurile s-au încurcat iarăși.

Și asta pentru că Jean Șerbănoiu, contabilul șef de la Trans-Bus, refuză să semneze contractul de leasing financiar cu UniCredit România. De altfel, din cauza aceluiași contract avocatul societății a demisionat în urmă cu o lună, iar alți membri ai Consiliului de Administrație au făcut întîmpinări care din păcate nu au fost luate în seamă de nimeni. Cu toate aceste opreliști conducerea socității ține morțiș să semneze contractul cu firma bucureșteană. Oponenții spun că semnarea contractului este în contradicție cu legea achizițiilor publice, pe de o parte, iar pe de alta nu există garanția pentru plata prețului conform Legii 469/2002. De asemenea, asupra membrilor Consiliului de Administrație s-au făcut presiuni din partea unor terțe persoane pentru semnarea contractului în forma în care a fost prezentat de finanțator.
Luni după amiază a fost convocat de urgență Consiliul de Administrație al Trans-Bus și printre altele s-a votat modificarea organigramei, în sensul introducerii în schemă a funcției de director economic. S-a avut în vedere numirea pe postul nou înființat a unei persoane care să semneze contractul de leasing, iar Jean Șerbănoiu să rămînă doar simplu economist. În urmă cu trei ani Trans -Bus a fost țepuită tot printr-un contract de leasing de către bucureșteanul Călin Armen, iar conducerea de atunci în care-l includem și pe Jean Șerbănoiu este obligată să acopere prejudiciul de 1, 6 miliarde lei. Mai trebuie amintit faptul că valoarea celor zece autobuze BMC este de peste două milioane de euro, iar în cazul neplății la termen a două rate scadente, conform contractului, firma de leasing, fără somație sau judecată, vine și ridică toate cele zece autobuze, chiar dacă asta se întîmplă la ultimele două rate."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:30:39    Titlul subiectului: 2007-04-28 146624

http://www.sansabuzoiana.ro/politica_locala.html?aid=10317

Nr. 2669 de sambata, 28 aprilie 2007

Un articol de arhiva din Sansa Buzoiana:

PSD și PNL și-au împărțit funcțiile ca frații Ciolacu - director la Urbis, Jercan - la Transbus S.A.
Ei i-au înlocuit pe Ioan D. Popescu, respectiv Gheorghe Voicu

articol de: (C.D.)

Directorii democrați ai societăților Urbis Serv și Transbus au fost schimbați ieri din funcție!
La propunerea primarului Constantin Boșcodeală, directorul de la Urbis, Ioan D. Popescu, a fost înlocuit cu so­cial-democratul Marcel Cio­lacu. La Transbus, schim­bările l-au vizat atît pe directorul executiv Gheorghe Vo­i­cu, cît și pe directorul economic Constantin Voicu. Șef al societății de transport în comun a fost numit liberalul Ștefan Jercan, fost polițist, actual pensionar. Director economic la aceeași societate a fost desemnat social demo-cratul Liviu Ma­reș, care a activat pînă a­cum la Transbus, însă, la de­partamentul re­surse uma­ne. Liderul liberal a mai a­nun­țat ieri că a fost, deasemenea, schimbat Da­niel Conda de la șefia Electrica S.A., înlocuit cu Dan Pă­tră­țeanu, și că medicul Dumitru Dumitru va candida pentru funcția de director medical la Spitalul Rîmnicu Sărat.


Deci domnul Jercan, conform Sansa Buzoiana, este fost politist... si totusi nu pare sa colaboreze prea bine cu actualii politisti, poate daca ar vrea si s-ar zbate ceva mai mult ar reusi sa-si "sensibilizeze" colegii de meserie sa fie mai activi in a verifica halul cum dubele private parazitează transportul civilizat, cel cu autobuze, afectand in mod direct incasarile societatii pe care o conduce...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:31:08    Titlul subiectului: 2007-05-22 146625

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=10938

Nr. 2687 de marti, 22 mai 2007

"Capcane pentru nevăzători

Stîlpișorii de pe trotuare și maxi-taxi-urile au devenit un coșmar pentru persoanele cu deficiențe de vedere

articol de: (I.G.)
Intrate în cotidian, stîlpii, lanțurile și alte marcaje de pe trotuar aflate pe unde nu te aștepți nemulțumesc pe drept cuvînt Asociația Nevăzătorilor din Buzău Vrancea. Pe lîngă aspectul inestetic, sînt adevărate jaloane ce trebuie ocolite zilnic de cetățenii cu deficiențe de vedere care sînt nevoiți să treacă prin zonele respective. Cine nu a stat în preajma unei persoane cu handicap de vedere nu poate realiza cît de greu se descurcă respectivii cetățeni într-o societate aflată în degringoladă, care nu le respectă drepturile prevăzute de legile în vigoare. Potrivit Legii 448, articolul 20, pri­vind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, autoritățile administrației publice locale au obligația să ia măsuri specifice în vederea adaptării speciale a locurilor de trecere de pe do­meniile publice pentru persoanele cu dizabilități.

Trotuarele centrale, înțesate de stîlpiși lanțuri
Inițial, acești stîlpi au fost amplasați în ideea protejării pieto­nilor de mașinile parcate pe trotuare, dar nimeni nu s-a gîndit că ar putea deveni adevărate capcane pentru cetățenii nevăzători. Platforme, lanțuri, mameloane, stîlpi întregesc aspectul de oraș sub asediu, dar mai trist este faptul că nimeni nu ia o măsură reală de a opri aceste apariții stranii peste noapte ce riscă să producă accidente grave persoanelor cu handicap de vedere.

"Trebuie să ne aliniem țărilor civilizate"
La un număr de peste 2.720 de persoane cu deficiențe de vedere, majoritatea neînsoțite, cîte figurează în registrele Asociației Nevăzătorilor din Buzău, facilitățile urbane specifice acestei categorii lasă de dorit. Dacă ar fi să reamintim numai nerespectarea orarelor mijloacelor de transport în comun, a sem­nelor de circulație specifice atenționării trecerii orbilor, a lipsei de atenționare acustică de la semafoarele trecerilor de pietoni și mai nou a amplasării neraționale a piloanelor pe trotuarele din imediata vecinătate a zebrelor avem un tablou dezolant al nepăsării edililor față de acești cetățeni cu nevoi speciale.
Mihail Bălașa, președintele Asociației Nevăzătorilor, filiala Buzău-Vrancea: "Ar fi de dorit ca autoritățile locale să se gîndească și la noi, deoarece sîntem plătitori de taxe. Legile în vigoare ar trebui mai bine respectate, iar cînd vor să amplaseze aceste mijloace, respectiv stîlpii de pe trotuare, să o facă cu respectarea Legii 448/2006, care protejează persoanele cu handicap."
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:31:37    Titlul subiectului: 2007-08-07 146626

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=12843

Nr. 2753 de marti, 7 august 2007

"La Trans-Bus s-a instalat iarăși dihonia

articol de: Titi PETRE
Schimbarea la față realizată la Trans-Bus cu puțin înainte de Drăgaică nu a făcut altceva decît să întărîte spiritele și mai rău în cadrul unei societăți care supraviețuiește aproape în totalitate din banii contribuabililor. Cum s-ar spune, pe banii noștri se războiesc oameni care încasează salarii de zeci de mili­oane. Și ca dovadă că în cadrul societății nimic nu merge stă faptul că pe stat sînt mai mulți directori decît mecanici.

Schimbarea directorului, bucuria...
Cu puțin înainte de Drăgaică, la conducerea Trans-Bus a fost numit Ștefan Jercan, pensionar, fost șef de cadre la jandarmi. Unii spun că Jercan ar fi pesedist, alții că-i liberal. El a preluat funcția de la democratul Gheorghe Voicu, pensionar, fost ofițer de armată. Gheorghe Voicu a rămas pe funcția de director adjunct ca și inginerul Laurențiu Șerban, fost și el director pe vremea guvernării pesediste și fost coleg de grupă cu primarul Bășcodeală la facultatea de transporturi. Director economic este un alt Gheorghe Voicu, pensionar, pus în funcție de democrați după ce Jean Șerbănoiu, fost director economic, a refuzat să semneze controversatul contract de achiziționare a celor zece autobuze turcești. Toți cei enumerați mai sus conduc Trans-Bus, însă pe lîngă ei mai sînt și șefii de secție, lideri de sindicat, lideri de partid, consilieri locali ș.a.m.d.. Mecanici sînt mai puțini decît cei aflați în dispută la conducere pe salarii lunare de zeci de milioane.

"Ne-a pus botniță ca la sclavi"
Șoferii de pe autobuze acuză actuala conducere că le-a pus "botniță ca la sclavi". Practic, pe motiv că sistează furturile de motorină din rezervoare, directorul Jercan a dispus sigilarea rezervoarelor după fiecare alimentare cu carburanți. Această măsură i-a nemulțumit la extrem pe șoferii de autobuz care spun că oricum nu aveau ce fura și abia dacă pot să-și acopere pierderile din diferența de consum la mașinile portocalii achiziționate anul trecut cu certuri, demisii și mare tam-tam.

"Bisericuțe" democrate
Actuala conducere spune că zilnic, fostul director, Gheorghe Voicu, face ședințe ad-hoc cu oamenii prin curtea societății cu scopul de a-i coopta ca membri ori simpatizanți în rîndul democraților, cu promisiunea că vor îngroșa rîndurile partidului și vor fi ajutați cînd vor ajunge iarăși la putere. Asta în loc să-i pună la treabă și să-și realizeze sarcinile zilnice de serviciu.

Drumul banilor negri
Tot actuala conducere spune că una dintre măsurile luate la începutul manda­tului a fost să majoreze salariile muncitorilor pentru a se preveni sustragerile de orice fel. Numai că încasatorii de pe autobuze vor să impună o lege a lor și refuză să se supună controlului. Unele surse spun că veniturile legale ale încasatorilor nu justifică dotarea cu telefoane mobile de ultimă generație. Tot de la actuala conducere aflăm despre suspiciunea că încasatorii nu înmînează bilete călătorilor, iar parte din banii rămași în buzunare ar lua anumite direcții, unele chiar politice.

"Fulga" de la Primărie
De mai mulți ani încoace SC Trans-Bus S.A. Buzău, societate comercială la care acționar unic este Consiliul Local Municipal, nu face altceva decît să supraviețuiască pe banii contribuabililor pentru că veniturile sînt extrem de mici și pînă acum nici o conducere nu a fost în stare să i­ni­țieze un proiect de hotărîre prin care să se reglementeze transportul urban de călători din municipiul nostru. Probabil că cineva dorește menținerea în ceață a societății, nu de altceva, dar Trans -Bus este o vacă bună de muls chiar și în campaniile electorale.
Cît despre drumul banilor negri, dar și alte suspiciuni de fraudă, poate se autosesizează organele abilitate, pentru că este bine pentru societate să fie eliminate toate suspiciunile și fiecare să-și vadă de treabă.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:31:56    Titlul subiectului: 2007-08-30 146627

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=13522

Nr. 2773 de joi, 30 august 2007

"Traseele se concesionează, brambureala rămîne

articol de: Titi PETRE
Pentru o perioadă de șase ani, Consiliul Local Mu­nicipal concesionează către Trans-Bus S.A. serviciul public prin curse regulate cu autobuze pentru cele no­uă trasee și cursele ocazionale. Concesionarea se va rezilia de drept în situația în care Trans-Bus se va privatiza. Contractul care urmează să fie semnat între cele două părți nu are nimic stipulat legat de utilizarea stațiilor special amenajate. Asta înseamnă că stațiile de autobuz vor putea fi utilizate atît de către autobuzele Trans-Bus , cît și de către operatorii de transport urban în regim de maxi - taxi, dar și operatorii de transport persoane interurban. Problema este că proprietarul, respectiv Consiliul Local Municipal, cel care organizează, reglementează, controlează și monitorizează transportul public de persoane, și de data aceasta, lasă loc de interpretări în derularea transportului urban de călători: nimeni nu face monitorizarea în traseu și la capete de linie, fiecare transportator putînd să plece după bunul plac. Nu mai vorbim despre verificările zilnice și salubrizarea mijloacelor de transport.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:36:53    Titlul subiectului: 2011-04-15 146628

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?numar=3873

Nr. 3873 de vineri, 15 aprilie 2011

"Motive pentru a-și trage o primă de jumătate de miliard de lei

File din managementul dezastruos al lui Jercan la Trans Bus S.A.
Angajații dați afară abuziv au cîștigat procesele și au primit peste 500 de milioane de lei salarii din urmă

articol de: (D.G.)

File din managementul dezastruos al lui Jercan la Trans Bus S.A.

Aproape jumătate de miliard de lei vechi a trebuit să plătească Trans Bus S.A. Buzău unor salariați dați afară abuziv de directorul Ștefan Jercan. Adică tot cam cît și-a dat primă în 2010, șeful Trans Bus probabil pentru ac­te ma­nageriale de excepție precum cel de mai sus. Oamenii și-au primit deja banii dar nu din buzunarul lui Jercan cel care i-a dat afară, ci din conturile unității, care, evident sînt alimentate cu bani publici. Trans Bus fiind subvenționată din greu de Consiliul Local Municipal, instituția care de altfel, este și singurul acționar al întreprinderii. Exemplul de față, este, fără dubiu, suficient pentru a avea o imagine asupra competențelor lui Jercan, cel care a devenit șef peste o societate importantă după ce și-a demonstrat talentele în activitatea de "milițian".

Cine nu-i cu mine...

Numit în funcție ca șef la Trans Bus pentru că partidul al cărui membru era, avea o obligație față de el, Ștefan Jercan nu s-a făcut observat prin calitățile sale manageriale. În schimb, a transformat întreprinderea într-o moșie proprie. Așa încît oricine i se părea a fi împotriva sa a fost dat afară. Nici măcar aceste răutăți nu au fost făcute cu profesionalism căci marea majoritate a celor concediați au mers în justiție unde și-au cîștigat dreptatea.

Și moral și financiar

Astfel că Trans Bus a trebuit să le plătească oamenilor banii pe care i-ar fi cîștigat dacă nu ar fi fost dați afară și întreprinderea a fost obligată să îi reangajeze.
E drept că unii dintre ei precum Stan Bunea a fost hăituit și dat afară imediat după reîncadrare și se află în proces cu societatea, dar greșeala managerială rămîne. Întrebarea este: de ce trebuie să plătească statul gafele, ca să nu le spunem altfel, ale lui Jercan. Simplu! Pentru că e susținut de cine trebuie!

Gafe și prime

Pentru toate aceste izbînzi pe tărîm managerial, Ștefan Jercan a socotit că era normal să-și tragă o primă. După cum se știe, prima a fost de 538 de milioane de lei vechi, a fost remunerat anul trecut pentru activitatea fostă din 2009 și este"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:38:43    Titlul subiectului: 2011-03-16 146629

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=40694

Nr. 3847 de miercuri, 16 martie 2011

"Trai, neneacă, pe banii proștilor!

Șeful Trans Bus S.A., plimbări în America și prime de jumătate de miliard de lei

Ștefan Jercan și-a dat o primă mai mare de 5 ori decît profitul unității pentru anul 2009

articol de: (D.G.)

Ștefan Jercan, managerul Trans Bus S.A., societatea care se ocupă cu transportul public de călători în Buzău, a transformat unitatea pe care o conduce într-o moșie pe care o exploatează după bunul plac. Fost milițian, Jercan și-a tras de la sine putere, o primă de 530 de milioane de lei vechi, în condițiile în care profitul societății Trans Bus S.A., la care acționar majoritar este Consiliul Local Municipal, aferent anului 2009 a fost de doar 142 milioane de lei vechi și acela obținut datorită subvențiilor venite din bugetul municipal. Dar asta nu e tot, căci Jercan s-a plimbat pe bani publici tocmai în America, de unde a venit la fel de șmecher cum a plecat.

Boc a interzis, Jercan a sfidat

Dincolo de aspectele de moralitate pe care Jercan le-a ocolit cu abilitate milițienească, ce țin de recesiunea pe care buzoianul de rînd a resimțit-o pînă în rărunchi, afacerea primei managerului de la Trans Bus S.A. are și un aspect de încălcare flagrantă a legii. Mai precis, a ordonanței nr. 79/2010, emisă de cabinetul Boc, act normativ care interzice acordarea de prime și stimulente, salariaților sau personalului din condu­cerea unităților publice locale sau centrale. Pentru Jercan, însă, legea este facultativă. Corespunzător anului 2009, Ștefan Jercan și-a dat o primă de 530 de milioane de lei vechi, în condițiile în care profitul realizat pe baza subvenției de la C.L. a fost pentru anul respectiv de 142 de milioane de lei vechi. Adică pînă de 5 ori mai mare decît profitul și, pe deasupra, pe șest, fără să fie trecută prin hotărîre de Consiliul Local și fără ca membrii Consiliului de Administrație să știe.

De la 530 la 640 milioane

Întrucît a constatat că merge, Ștefan Jercan, a vrut ca pentru anul 2010, an copt de recesiune, să-și mai aloce o primă, de astă dată de 640 de milioane, în condițiile în care profitul a fost de 160 de ­mi­lioane. Membrii C.A. s-au sesizat, iar scandalul a izbucnit în presă. Cît despre momentele de odih­nă activă ale lui Ștefan Jercan. Trebuie spus că anul trecut omul a dat o fugă în Statele Unite pe banii societății, de unde s-a întors cu impresii de călătorie și... cam atît."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:43:04    Titlul subiectului: 2008-09-01 146630

http://www.sansabuzoiana.ro/prima_ora.html?aid=21361

Nr. 3075 de luni, 1 septembrie 2008

"Se pune de un scandal la TRANS BUS

articol de: (I.G.)

Hotărîrea Consiliului Local Municipal nr.183 din 31.07 a.c., prin care o serie de funcții din cadrul Organigramei Trans Bus S.A. Buzău erau schimbate, a nemulțumit sindicaliștii din cadrul aceleiași societăți. Tensiunea existentă s-a datorat unor "inovații" în domeniul dreptului muncii, spun reprezentanți din cadrul sindicatului Trans Bus. Astfel, s-au "transformat" următoarele func- ții: din impiegat - încasator, din șef coloană - șofer. De asemenea, sindicaliștii spun că noua organigramă a fost adoptată fără să fie consultate sindicatele, așa cum prevede Codul Muncii la art.40. În concluzie, reprezentanții protestatarilor spun că vor trece la alt fel de proteste în caz că HCML-ul incriminat nu este revocat.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:43:38    Titlul subiectului: 2008-12-16 146631

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=24413

Nr. 3166 de marti, 16 decembrie 2008

"Încă o iarnă de coșmar pentru persoanele cu handicap

Frig, asteptare și bătaie de joc
Transportul în comun dă din nou bătăi de cap persoanelor cu handicap

articol de: Iulian Gavriluta

Cu toate ecourile și semnalele de alarmă trase de presă, în continuare este debandadă cu privire la respectarea orarelor mijloacelor de transport în comun. Persoanele cu handicap sînt nevoite să bîjbîie cu bastonul printre șanțurile lăsate deschise și să aștepte la nesfîrșit un autobuz din sistemul local de transport în comun. Dacă ne uităm și la vremea de afară, tabloul deplorabil despre cum sînt respectate drepturile persoanelor cu diza­bilități este complet.
Cu toate că municipalitatea a achiziționat autobuze noi, adaptate nevoilor speciale reclamate de categoria persoanelor cu dizabilități, acestea nu-s de un real folos, din cauza indolenței șoferilor care nu respectă sub nici un motiv orarele de mers de pe trasee. Chiar dacă, după cum spun responsabili din cadrul administrației societății de transport în comun, șoferilor li s-a atras atenția asupra respectării orarului de pe traseu și anunțarea stațiilor prin voce, lucrurile au rămas așa cum au fost și înainte. În țările civilizate, drepturile persoanelor cu dizabilități sînt respectate cu sfințenie, la noi, însă, nemulțumirile nevăzătorilor nu mai mișcă pe nimeni, cu toate că, potrivit Legii 448/2006, articolul 20: "autoritățile administrației publice locale au obligația să ia măsuri specifice pentru a adapta mijloacele de transport publice la nevoile speciale ale persoanelor cu nevoi speciale."

Nemulțumiri, nemulțumiri
Mihail Bălașa, președintele Asociației Nevăzătorilor, filiala Buzău-Vrancea, spune că printre nemulțumirile nevăzătorilor se înscrie și faptul că mijloacele de transport în comun nu numai că nu anunță stațiile, așa cum prevede legea, dar și întîrzie, creînd astfel probleme: "A venit iarna și cu săpăturile de pe trotuare, din stațiile de autobuz și cu nerespectarea orarelor de mers pe traseu a mijloacelor de transport în comun, deplasarea noastră a devenit un calvar. De asemenea, dacă avem norocul să luăm totuși autobuzul, nu știm unde să coborîm, deoarece nu se anunță prin voce stațiile, iar unii șoferi mai opresc și între stații. Acest inconvenient ne creează mari pro-bleme în deplasări." Promisiunile făcute de edili, încă din toamnă, au rămas numai vorbe. Cu toate că municipiul a fost dotat cu mult așteptatele autobuze moderne, persoanele cu deficiențe rămîn sceptice în pri­vința soluționării problemelor cu care se confruntă zilnic, mai ales că anotimpul rece s-a instalat și problemele s-au accentuat.

Deocamdată nici o soluție
Constantin Jercan, directorul socie­tății Transbus S.A., spune că une­le dintre motivele pentru care la ora actuală nu se anunță stațiile prin voce, în autobuze, ar fi mentalitatea în­vechită a unor șoferi, dar și aparatura care nu întotdeauna funcționează la parametri normali: "Noi respectăm drepturile fiecărui cetățean și trebuie să înțeleagă fiecare șofer că este necesară anunțarea prin voce și chiar vizuală a stațiilor de pe trasee. Mai avem unele probleme tehnice cu aparatura, dar sperăm să le remediem în cel mai scurt timp."
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:44:07    Titlul subiectului: 2009-01-27 146632

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=25391

Nr. 3195 de marti, 27 ianuarie 2009

"Vremuri rele pentru orbi

Nevăzătorii, la bunul plac al șoferilor de autobuz
Unii dintre șoferii de pe autobuze sînt mai presus de lege!

articol de: (I.G.)

Am fi tentați să credem că unele facilități ale persoanelor cu handicap, în special cele ale nevăzătorilor sînt respectate cu strictețe, mai ales acum cînd drepturile lor sînt arhicunoscute. Dar nu este deloc așa! Multe din sesizările aproape săptămînal primite la redacție semnalează faptul că în perioada rece, atunci cînd e mai greu să se meargă pe jos, mulți dintre nevăzători călătoresc cu autobuzul fără să le fie respectate drepturile. În afara orarului de multe ori haotic de care se plîng cei în cauză, nevăzătorii se mai trezesc odată urcați în mijloacele de transport în comun că nu știu unde să coboare. Și asta, deoarece stațiile nu sînt anunțate acustic, așa cum prevede Legea 448/2006. Cele mai multe semnale de alarmă, trase prin intermediu presei, s-au lăsat doar cu concluzia că șoferii sînt cei care fac legile în autobuze!

Unde-i lege, e tocmeală?
Chiar dacă noile achiziții în materie de transport în comun din municipiu sînt din cele mai moderne, prevăzute cu mijloace de anunțare acustice și vizuale a stațiilor de pe traseu, se pare că încăpățînarea șoferilor este singura de care se izbește nerespectarea drepturilor persoanelor cu handicap.
"Principala problemă cu care ne confruntăm, este aceea a transportului intern, deoarece nu știm cînd să coborîm, stațiile nefiind anunțate prin mijloace sonore. Am semnalat acest lucru autorităților în domeniu și celor de la societate de transport, dar se pare că șoferii sînt cei care fac legea aici și nimeni nu ne poate ajuta", ne declară Mihail Bălașa, președintele Asociației Nevăzătorilor, filiala Buzău-Vrancea.

Drepturi doar pe hîrtie
Cu toate că Legea 448/2006, articolul 20 precizează clar: "autoritățile administrației publicelocale au obligația să iamăsuri specifice pentru a adapta mijloacele de transport publice la nevoile speciale ale persoanelor cu nevoi speciale", se pare că la nivel local nimeni nu poate să impună aceste norme șoferilor de autobuze.
Pe de o parte, responsabili din cadrul societății Transbus S.A. ne-au precizat că rezolvarea problemei este în mîinile conducătorilor de astfel de mijloace de transport, conducerea societății neavînd cum să le impună nimic în acest sens, iar pe de alta, unele probleme tehnice fac ca anunțarea sonoră a stațiilor să nu poate fi pusă în practică așa curînd.

Rămîne cum am stabilit...
Pînă cînd vom vedea respectate stipulările legale, privitoare la acest aspect și promisiunile responsabililor din primărie, implementate în practică, rămîne ca nevăzătorii să mai meargă cel puțin un anotimp bîjbîind și întrebînd în dreapta și în stînga unde trebuie să coboare. Și asta în Buzăul european!
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:44:32    Titlul subiectului: 2009-03-21 146633

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?numar=3241

Nr. 3241 de sambata, 21 martie 2009

"Nu sînt soluții!

Orașul sufocat de autoturisme
Mai multe parcări în municipiu, un deziderat greu de atins!

articol de: I.G

Potrivit ultimelor date furnizate de responsabili din cadrul administrației locale, în municipiu sînt înscrise legal, în jur de 60.000 de autoturisme. Bineînțeles cifra reală a autoturismelor de pe străzile municipiului este cu mult mai mare, deoarece pe lîngă mașinile de tranzit sînt și multe altele care sînt înmatriculate în alte județe.
Datorită acestui fapt, municipiul este sufocat din ce în ce mai mult de mulțimea de mașini, iar cetățenii se plîng din ce în ce mai des de aceste probleme. În lipsă de soluții concrete, pentru dezamorsarea situației semnalate, edilul șef promite că va suplimenta locurile de parcare cu cîteva sute, în aceasta primăvară. Cu toate acestea, pe locurile de parcare din centru, tronează în continuare mașinile scoase la vînzare de samsari, în timp ce autoritățile se plîng că nu au soluții concrete.

Centrul, aproape blocat
Nu mai este o noutate că, pe zi ce trece, municipiul este sufocat tot mai mult atît de autoturismele proprietate personală deținute de buzoieni, dar și de altele care tranzitează orașul. În curînd, centrul și nu numai va fi în întregime blocat de avalanșa de mașini, iar autoritățile se vor vedea în situația ingrată de a bloca aproape complet traficul rutier în zonele respective. "Cu toate că în această primăvară vom suplimenta locurile de parcare din oraș, deocamdată nu am găsit o soluție concretă de a rezolva problema parcărilor. Ne gîndim serios la asta, pe viitor, deoarece primim tot mai multe sesizări de la cetățeni pe această temă", precizează primarul Constantin Boșcodeală. O soluție tot mai vehiculată ar fi aceea de a lăsa doar mijloacele de transport în comun să tranziteze principalele străzi centrale ale orașului. Pînă cînd se vor găsi soluții, rămîne să observăm diminuarea, nu și dispariția "talcioc-ului" de mașini din principalele parcări din centrul orașului, care incomodează și ocupă ilegal spațiile de parcare și așa puține.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:44:57    Titlul subiectului: 2009-05-09 146634

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=27691

Nr. 3281 de sambata, 9 mai 2009

"Drepturi doar pe hîrtie

articol de: (I.G.)

Cu toate că Legea 448/2006, articolul 20 precizează clar: "Autoritățile administrației publice locale au obligația să ia măsuri specifice pentru a adapta mijloacele de transport publice la nevoile speciale ale persoanelor cu nevoi speciale", se pare că, la nivel local, nimeni nu respectă aceste prevederi. Pe de o parte, responsabili din cadrul societății TransBus S.A. ne-au precizat că rezolvarea problemei este în mîinile conducătorilor de astfel de mijloace de transport, conducerea societății neavînd cum să le impună nimic în acest sens, iar pe de alta, unele probleme tehnice fac ca anunțarea sonoră a stațiilor să nu poate fi pusă în practică așa curînd.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2011 16:52:42    Titlul subiectului: 151194

Podul Maracineni a ramas de foarte multa vreme singura posibilitate de traversare a raului Buzau in zona proxima a orasului Buzau.
Urmatorul pod rutier, in amonte, care poate fi folosit, este cel de la Berca, la aproximativ ... 25 km distanta, iar in aval urmatorul cel mai apropiat pod rutier era cel de la Vadu Pasii, la actualul capat al liniilor de autobuz 1 si 5, insa acesta acesta a fost grav afectat la inundatiile din 2005 iar circulatia rutiera este total interzisa pe el, fiind plantati niste stalpisori care impiedica, fizic, accesul masinilor.

Odata cu interzicerea circulatiei rutiere pe Podul Vadu Pasii, singurul pod utilizabil rutier peste Buzau este cel de la Maracineni.
In stilul smenaresco-smecheresc romanesc, Podul Maracineni a fost incadrat ca facand parte din DN2/E85, astfel incat, desi Buzaul si Maracineni-ul (cu satele aferente) fac parte din aceeasi asociatie intercomunitara, daca vrei sa treci podul esti obligat sa ai rovinieta!!! e ca si cum, in Bucuresti, ti-ar trebui rovinieta ca sa treci dintr-un cartier in altul!

Mai mult, C.N.A.D.N.R.-ul a montat exact pe acest pod renumitele camere video cu ajutorul carora se verifica daca ai sau nu rovinieta, iar daca n-ai ... ti se umple cutia postala de amenzi!

Culmea stupiditatii, nici macar autobuzele Transbus n-au fost exceptate de la plata rovinietei, astfel ca, pentru cateva sute de metri cat are podul Maracineni, pe care il tranziteaza (dupa aia intra pe un drum judetean), pentru cele 3 autobuze BMC250SLF repartizate liniei 2 a fost nevoie de achizitionarea rovinietei, a caror valoare este destul de piperata si impovareaza bugetul Transbus si al Consiliului Local si, implicit, al nostru, al contribuabililor!

Nu stiu daca suma invocata in articol ca fiind contravaloarea rovinietei se refera strict la cele 3 autobuze Transbus sau include si cosciugele rutiere (maxi-taxi), nu ar fi exclus sa-i doara burta mai mult de parazitii privati... Rolling Eyes

Un articol pe aceasta tema din ziarul Sansa Buzoiana face referire la anomalia rovinietei:

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=46321

"Asaltată de sute de petiții,

Primăria Mărăcineni vrea camere pentru rovinietă la podul Cîlnăului
Compania Națională de Drumuri nu a trimis nici pînă acum un răspuns deși solicitarea le-a fost trimisă de două luni

articol de: Vali MARINESCU

Localnici din mai multe comune buzoiene sînt supărați pe Compania Națională de Drumuri din cauza amenzilor pe care le primesc pentru lipsa rovinietei la tranzitarea podului de la Mărăcineni, atunci cînd trec dinspre și înspre municipiul Buzău, și asta din cauza unor camere montate pe grinda de nivel a podului. Și Primăria comunei Mărăcineni trebuie să răspundă permanent la petițiile cetățenilor care cer mutarea dispozitivelor de supraveghere pentru că nu consideră normal să plătească 200 de lei anual doar, pentru că tranzitează o bucată de scurtă de drum național. Acesta este motivul pentru care și instanțele judecătorești au fost luate cu asalt pentru contestarea amenzilor. Primarul de la Mărăcineni, Dumitru Constantin, spune că de două luni așteaptă un răspuns de la Compania de Drumuri la solicitarea de mutare a camerelor pe podul Cîlnăului. Nici de la București nu s-a primit nimic pînă în acest moment, dar nici de la Buzău de la Direcția de Drumuri Naționale. Și Prefectura a fost sesizată, dar și deputatul PD-L Cezar Preda. Primăria Mărăcineni este direct afectată. "Avem o asociație intercomunitară cu Buzăul, iar autobuzul 2 tranzitează zilnic podul spre Mărăcineni. Am făcut trei adrese către Companie pentru a nu plăti acele roviniete pentru că sîntem îndreptățiți în baza asociației de a fi scutiți și nu sîntem nici la momentul acesta. La momentul de față am plătit 120 de milioane taxă de rovinietă. La toate adresele am primit răspuns negativ și se invoca legea 769/2010", a precizat Dumitru Constantin, primarul comunei Mărăcineni. Din cauza camerelor de citire a rovinietei pe podul spre Mărăcineni, Judecătoria Buzău are pe rol peste 10.000 de contestații ale taxei de drum."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2011 15:54:34    Titlul subiectului: 151410

Au inceput presiunile pentru eliminarea "Rovinietei de 600 de metri"...
Fireste, asa cum ma asteptam, cei mai interesati sunt "piratii" privati, foarte zelosi in aplicarea legii cand e in interesul lor si foarte "ingaduitori" cand legea le impune si lor anumite obligatii...

Articolul "povesteste" ceva si despre ... microbuzele Consiliului Local, chestie care ma uimeste foarte tare, nu am cunostinta ca vreunul din Consiliile Locale (al Buzaului sau al vreunei comune/sat din componenta Asociatiei Intercomunitare) sa detina propriile microbuze, cel mai probabil ziarista a considerat ca daca fac transport pe traseele urbane atunci sunt neaparat ale Consiliilor Locale, o idee logica, de altfel, insa nu in RRomanistan...

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=46363

"Războiul rovinietei

Transportatorii în comun s-au asociat și au dat în judecată Compania de Drumuri

Prima decizie a confirmat exceptarea de la plata taxei de drum a unuia dintre transportatori

articol de: Alexandra MUȚIU

Mijloacele de transport în comun din municipiu care circulă în direcția Mărăcineni întorc chiar pe sub pod și de fiecare dată cînd fac asta firma mai primește un proces-verbal. Transportatorii buzoieni, sătui de această situație, s-au unit într-o asociație și au dat în judecată Compania de Drumuri și Autostrăzi din România.
Toți transportatorii buzoieni care au trasee în municipiu au fost scutiți de plata rovinietei prin lege, pentru că traseul este doar în oraș. Din nefericire, în septembrie, printr-o decizie, scutirea a fost anulată de Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din septembrie, dată de la care a început să curgă cu procese-verbale de constatare a contravenției la firmele de transport. "Amplasîndu-se cele două camere de luat vederi la ieșirea spre Mărăcineni, aceste autovehicule care efectuează transportul în comun, pe raza municipiului, trebuie să se întoarcă pe podul de la Mărăcineni și formînd acea buclă pe care o știți, evident că sînt înregistrate imediat", a spus avocatul Adrian Tudorancea.

Transportatorii privați au dat în judecată Compania de Drumuri

Toate cele 16 autovehicule de transport în comun au fost sancționate după ce au traversat podul. Ei au primit cîte 30 sau chiar 40 de amenzi. Mai mult, nici microbuzele Consiliului Local nu au scăpat. Așa că transportatorii privați s-au unit și au dat în judecată Compania de Drumuri: "Au fost emise procese-verbale chiar și după ce inițial CNDADR a exclus din baza de date scutite. Ulterior, în septembrie, ne-au anunțat că nu mai figurăm în baza de date cu autovehicule scutite de achitarea contravalorii rovinietei. Ca urmare a acestei decizii a CNADR, asociația RAPID 2000 a făcut demersurile necesare pentru a obliga CNADR-ul să ne reintroducă în baza de date ca vehicule scutite de achitarea valorii rovinietei", a spus juristul Eugen Voinea, Asociația Transporatorilor Autorizați din România. Primul termen în acest proces va fi anul viitor, iar șansele de reușită sînt mari, mai ales că prima decizie pentru unul dintre transportatori a venit deja. Prin intermediul că­reia acesta este în mod legal exceptat de la plata rovinietei pe pod."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2012 12:12:51    Titlul subiectului: 151724

http://www.sansabuzoiana.ro/politica_locala.html?aid=46459

Trans Bus și RAM, pe lista Curții de Conturi

articol de: Vali MARINESCU

Directorii societăților subordonate Primăriei Buzău, premiați la începutul anului trecut cu sume de cîteva sute de milioane de lei vechi fiecare, ar putea fi obligați să dea banii înapoi. În zilele următoare, mai exact pe 9 ianuarie, controlorii Curții de Conturi vor merge să facă verificări mai întîi la Trans Bus. Aici, directorul Ștefan Jercan a încasat o primă de o jumătate de ­mi­liard de lei vechi. În aceeași situație se află și colegul său de la Prestcom, Constantin Crețu care s-a "recompensat" și el cu 538 de milioane de lei vechi. La vremea respectivă primarul Constantin Boșcodeală explica faptul că primele au fost încasate în contul lui 2010 conform contractului de management. Curtea de Conturi a semnalat că de fapt banii ar fi fost încasați ilegal, însă nu a putut doveni anul trecut și cu documente clare. Acum, controlorii Camerei vor stabili cine se face responsabil de cele de mai sus și vor putea dispune măsurile care se impun, respectiv dacă Primăria, prin reprezentanții în Consiliile de Administrație, trebuia să supravegheze cu mai mult interes ceea ce se întîmplă la societățile din subordine."


La un moment dat s-a insinuat ca aceste prime au ajuns doar formal la directorii cu pricina, in realitate fiind vorba de "bani pentru partide", adica directorii semnau ca au primit, dar banii - sau mare parte din ei - ajungeau de fapt la partide si la sacalii politici care le populeaza.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community