Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2005
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 12:29:07    Titlul subiectului: 2005-09-22 146559

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/i-u-incredibila-si-revoltatoarea-istorie-a-unei-imense-investitii-fara-capatii-i-u-br-balaurul-din-alexandru~ni3rb6

Ziarul de Iasi

22 Septembrie 2005

"Balaurul din Alexandru
M.Z.

Primaria creste un balaur urias in cartierul Alexandru, care an de an cere tribut iesenilor zeci de miliarde de lei. E vorba de o lucrare cu o istorie revoltatoare: refacerea sinei de tramvai din cartier, in care s-au bagat deja sume cu care s-ar fi construit 8 blocuri de locuinte. Si, culmea, RATP nu a terminat, cerind bani in continuare. In 2001 si 2002 incepe aici tocarea fara cap a primelor miliarde: s-au pus borduri care au scos din minti soferii si pietonii din zona. Investitia era gindita prost din start: cind masinile se inmulteau exponential in oras, RATP isi adjudeca hartane intregi din bulevarde, pe care le separa prin borduri pina la genunchi. In 2003, cind lucrarile au scos deja din minti aproape un oras intreg, vestitele borduri sint scoase, fara a exista alt plan. In 2004 incepe refacerea liniei la nivelul soselei. Se lucreaza si acum, parca in gol. Cititi in rindurile ce urmeaza modul revoltator in are se arunca acolo cu lopata banii iesenilor, in lucrari de sute de miliarde facute dupa ureche.

Bataie de joc pe timpul si banii iesenilor. Asa ar putea fi caracterizata imensa investitie fara capatii, de aproape 109 miliarde lei, prin care RATP reface sina de tramvai dintre Piata Alexandru si Rond Dacia, de 5,3 km. Dupa mai bine de 5 ani de cind a inceput lucrarea, sefii regiei mai cer ingaduire inca un an. "S-a stabilit deja un ultim termen de finalizare, care de data aceasta va fi respectat. Astfel, cel tirziu in iunie 2006, intreaga lucrare va fi gata", a dat asigurari Neculai Abalasei, directorul RATP. Acesta are o singura explicatie pentru faptul ca lucrarile au intirziat atit de mult. Astfel, Abalasei arunca vina in curtea Primariei. "Noi am lucrat exact de atitia bani citi ne-a alocat Primaria. Ba mai mult, au fost situatii in care am organizat licitatii pentru achizitionarea de materiale inainte de a ne veni bani de la Primarie", a spus Abalasei. Acesta se disculpa si de modul in care a fost gindita prima varianta a proiectului de reabilitare a celor 5,3 km de cale de rulare. "Primul proiect prevedea ca linia de tramvai sa fie despartita de strada prin montarea unor borduri. Aceasta solutie s-a dovedit ulterior a fi proasta desi, initial, fusese proiectata astfel pentru a proteja linia de tramvai de traficul greu. Aceasta varianta insa nu a fost gindita de noi, ci de vechea conducere a regiei", a explicat Abalasei. La rindul lor, nici reprezentantii Primariei nu isi asuma raspunderea pentru intirzierea lucrarilor din zona Alexandru, dar nici pentru modul in care a fost proiectata initial lucrarea. "Prima solutie a fost acceptata si aprobata atit de conducerea regiei, cit si de consilierii locali. Ulterior, s-a dovedit a nu fi o solutie potrivita. Eu nu raspund insa pentru ce a fost atunci. Important este ca s-a gasit o solutie. Ce ati vrea acum? Sa ne reprosam ca, in final, s-a gasit o solutie potrivita pentru aceasta zona?", s-a intrebat retoric Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Acesta are la indemina si explicatii pentru intirzierea lucrarilor din Alexandru, dar si pentru cresterea valorii lucrarilor. "Costurile s-au ridicat deoarece s-au scumpit si materialele in toti acesti ani. In ceea ce priveste termenul de finalizare, pot sa va spun doar ca nu s-a intirziat, ci s-a respectat un anumit grafic de lucrari", a spus Chirica.

Istoria unei investitii uriase, inca nefinalizata

1999 -Sint primele discutii pentru refacerea sinei dintre piata Alexandru si capat Dacia. Fostul director al regiei Petru Girlea a avansat ideea ca lucrarea ar putea fi finantata de BERD. Discutiile cu banca europeana nu au fost finalizate, insa proiectul din Alexandru a ramas in picioare.

2000 - Discutiile continua. Se schiteaza un proiect care viza reabilitarea a 5,23 km cale simpla de rulare (piata Alexandru - Rond Dacia, dus - intors). Valoarea initiala a investitiei a fost evaluata la 35 miliarde lei. Incepe montarea unor borduri pe o portiune de 200 metri. S-au montat 2.300 de borduri, care separau soseaua de sinele de tramvai. Investitia a fost realizata de Citadin si a costat 4 miliarde lei. Bordurile au fost montate pentru a proteja sinele de masini, iar liniile inaltate pentru a se impiedica inundarea caii de rulare si infiltrarea apei in fundatia liniilor. In schimb, traficul auto a devenit un calvar.

2001, mai - Incep lucrarile cu inlocuirea si suprainaltare a 400 metri cale simpla de rulare. Valoarea lucrarii a fost de 2,3 miliarde lei. "Linia de acolo a stat ani de zile sub apa. Cind s-a decis sa se puna borduri, s-a strins si mai multa apa, ceea ce a dus la ideea inaltarii sinelor", explica Abalasei.

2002 - Din august pina in octombrie se lucreaza la refacerea si inlocuirea a inca 100 metri cale simpla de rulare. Valoarea investitiei este de 1,2 miliarde lei.

2003 - In octombrie, dupa mai multe reclamatii ale soferilor din Alexandru si dupa mai multe discutii in Consiliul Local, s-a trecut la demolarea bordurilor. Sefii regiei nu stiau ce se va intimpla dupa demolarea bordurilor. "Nu avem inca un proiectant care sa decida, cu calcule si planuri, cum va arata lucrarea", spunea atunci Neculai Abalasei, seful regiei.

2004 - Aprilie-noiembrie 2004 a fost refacuta si inlocuita o portiune de inca 2,7 km cale simpla de rulare. Valoarea investitiei a fost de 42,3 miliarde lei. Tot acum, cei 400 metri de cale simpla de rulare suprainaltati anterior sint coboriti la nivelul carosabilului. Solutia a fost aleasa dupa ce Directia tehnica din Primaria a propus patru variante, aceasta fiind considerata drept cea mai viabila. De asemenea, sint scoase total bordurile (valoarea manoperei de desfacere a acestora a fost de 780 milioane lei).

2005 - Lucrarile reincep in luna august. Pina in prezent s-a refacut sina de tramvai pe un singur fir pe o portiune de inca 800 metri. Pina la finalizarea integrala a lucrarii mai sint de inlocuit 1,36 km cale simpla de rulare, inclusiv Rondul din Dacia. Aceasta investitie a fost evaluata la 58,8 miliarde lei.

Total:

Total investitii 2000 - 2004 # 49,8 miliarde lei

Total investitii de facut 2005 - 2006 # 58,8 miliarde lei

Total general lucrare Alexandru - Dacia # 109 miliarde lei

Declaratii ale edililor despre lucrare, aparute in "Ziarul de Iasi" in ultimii ani

Despre borduri:

Neculai Abalasei, directorul regiei: "Nu RATEC a cerut sa se puna borduri acolo, ci Primaria. Noi acum inaltam linia tocmai din aceasta cauza" (24.06.2003)

Andrei Trofor, purtatorul de cuvint al Primariei: "E adevarat, s-au primit plingeri. Cred ca a fost o idee a comisiei de circulatie" (montarea bordurilor - n.r.) (24.06.2003)

Neculai Abalasei (cind a inceput demontarea bordurilor): "Nu avem inca un proiectant care sa decida, cu calcule si planuri, cum va arata lucrarea. Vom incerca sa mai coborim nivelul sinei, cam cit consideram ca ar fi bine". (08.10.2003)

Neculai Abalasei: "Linia de acolo a stat ani de zile sub apa. Cind Girlea (fostul director - n.r.) a decis sa puna borduri, s-a strins si mai multa apa, ceea ce a dus la ideea inaltarii sinelor". (05.08.2003)

Constantin Neculau, atunci consilier local, acum viceprimar: "Sint de formatie constructor, si tocmai de aceea trebuie sa recunosc ca aceste borduri sint o prostie, o aberatie" (05.08.2003)

Vasile Munteanu, atunci viceprimar, acum consilier local: "In toata Europa de

Vest, calea de rulare pentru tramvaie este protejata de traficul greu". (17.09.2003)

Gheorghe Nichita: "Initial, s-a mers pe ideea sa se faca ceva ieftin si sigur pentru tramvaie. Inginerii au crezut ca doua benzi pe fiecare sens sint suficiente pentru a prelua traficul. Ei n-au luat insa in calcul masinile parcate lateral". (17.09.2003)

Despre investitia pentru inlocuirea sinei Alexandru - Dacia:

Neculai Abalasei (unul din argumentele pentru refacerea sinei): "Cu tramvaiul 11 se poate face turul pietelor din Iasi: Dacia, Alexandru, Nicolina si Chirila. Foarte multi batrini apeleaza la acest traseu". (05.08.2003)

Dan Carlan, atunci consilier local, acum senator: "E un drum care nu se stie unde duce, dar care toaca bani". (05.08.2003)

Gheorghe Nichita, atunci viceprimar, acum consilier local: "Chiar daca transportul cu tramvaie din Dacia nu este profitabil, il vom pastra ca transport social". (05.08.2003)

Constantin Simirad, atunci primar, acum ambasador: "In nici un caz aceasta investitie nu este profitabila, pentru ca nicaieri transportul in comun nu este profitabil". (05.08.2003)

Constantin Simirad: "Totul este o consecinta a modului in care au gindit proiectantii de la regie. Ei trebuie trasi pe roata de sefii lor. Nu au facut

nici o dezbatere, au considerat reabilitarea sinelor ca fiind investitia lor si au pus-o in aplicare, cu rezultatele care se vad. Sint totusi regie autonoma si nimeni din Primarie nu le-a supervizat proiectele". (17.09.2003)

Adrian Mihai, purtator de cuvint la regie: "Anul acesta s-a muncit cel mai mult la aceasta lucrare, ba chiar s-a depasit graficul pe care noi il prevazusem la inceput". (10.11.2004)

Cu banii ingropati in Alexandru s-ar fi construit 160 de apartamente

In sase ani, RATP va "ingropa" in Alexandru 109 miliarde lei. Suma este uriasa. Spre comparatie, cu acesti bani s-ar fi putut ridica din temelii peste 30 vile luxoase, adica un adevarat cartier rezidential. Sau cu cele 109 miliarde lei (adica peste 3 milioane de euro) RATP ar fi putut cumpara 16 autobuze ultimul racnet. Cu aceiasi bani, Primaria ar fi putut moderniza iluminatul public dintr-un sfert din oras. Sau cu acesti bani ar fi putut fi construite peste 160 apartamente sociale, situate in circa 8 blocuri cu 5 niveluri.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 12:29:45    Titlul subiectului: 2005-10-04 146560

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/consiliul-local-pus-la-plata-a-6-3-miliarde-lei-din-cauza-contractului-iveco~ni3rke

Ziarul de Iasi

4 Octombrie 2005

"Consiliul Local, pus la plata a 6,3 miliarde lei din cauza contractului "Iveco"
G.J.

Consiliul Local (CL) si SC "Autobuzul" au fost obligati de judecatori la plata in solidar a 6,3 miliarde lei catre SC "Bursa Moldovei". Conflictul, ajuns in instanta la inceputul acestui an, a pornit de la achizitionarea in leasing, a 50 de microbuze Iveco noi. Potrivit plingerii inaintate la dosar de catre "Bursa Moldovei", SC "Autobuzul" a intrat in posesia microbuzelor in baza a doua contracte semnate pe 17 aprilie, respectiv 22 decembrie 2003. "Autobuzul" se angaja atunci la plata unei rate lunare de 1.420 euro pentru fiecare dintre cele 50 de autoturisme. In octombrie 2004, deoarece "Autobuzul" se confrunta cu probleme financiare, edilii orasului au decis ca microbuzele sa fie preluate de catre RATP. Tot atunci, CL a incheiat cu "Bursa Moldovei" un contract prin care se obliga sa garanteze achitarea debitului de 8,9 miliarde lei, cit a fost calculat la data respectiva. Potrivit juristilor de la "Bursa Moldovei", suma trebuia platita esalonat, ultima rata fiind stabilita pentru decembrie 2004. Directorul de la "Bursa Moldovei", Sorin Virlan, semnatarul plingerii, a sustinut insa ca din intreaga suma nu au fost achitate decit 2,2 miliarde lei, drept pentru care a actionat in instanta Consiliul Local pentru 6,69 miliarde lei. In replica, reprezentantii CL au aratat in intimpinare ca "suma pretinsa de catre Bursa Moldovei nu este cea ce rezulta din neachitarea datoriilor". Conducerea municipalitatii a depus la dosar rezultatul unui control al Curtii de Conturi, desfasurat in perioada 29 iunie -11 august 2004, din care reiesea ca suma contractata de "Autobuzul" nu era justificata. "Consiliul Local s-a obligat prin contract sa garanteze achitarea a 8,9 miliarde lei, dar aceasta nu reprezinta o recunoastere a cuantumului datoriei", au aratat reprezentantii Consiliului Local. Magistratii au admis in parte actiunea "Bursei Moldovei", obligind CL si la plata a peste 90 de milioane, reprezentind cheltuielile de judecata. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 12:30:21    Titlul subiectului: 2005-11-12 146561

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/ratp-a-inceput-parada-autobuzelor-prin-oras~ni3t70

Ziarul de Iasi

12 Noiembrie 2005

"RATP a inceput parada autobuzelor prin oras
M.Z.

Trei autobuze MAZ au fost puse prin oras la dispozitia vizitatorilor. Reactiile sint, in general, pozitive.

Iesenilor li s-au prezentat ieri o parte dintre noile autobuze. Astfel, sefii RATP au scos trei autobuze pe care le-au dus in trei zone ale orasului. "Unul dintre autobuze a fost amplasat in fata Palatului, un altul in zona CUG, iar al treilea l-am amplasat in fata Casei Studentilor", a declarat Neculai Abalasei, directorul RATP. Cele trei autobuze au fost scoase in oras dupa ce reprezentantii firmei Ecopel le-au instalat toate dotarile impuse prin caietul de sarcini. "Autobuzele le-au fost prezentate iesenilor exact asa cum vor arata atunci cind vor fi scoase la strada. Astfel, acestea aveau deja montate sistemul de ticketing si afisajul electronic. Reactia iesenilor a fost, in general, pozitiva. Singura solicitare pe care am primit-o din partea lor a fost sa le scoatem cit mai repede la strada", a precizat Abalasei. Si la celelalte sapte autobuze se vor monta aceste dotari. Dintre acestea, cinci se afla deja in garajul RATP din Tudor Vladimirescu, iar doua sint in drum spre Iasi. Traseul pe care vor circula primele 10 autobuze este cel al troleului 41 (CUG-Copou). Acestea vor fi scoase la strada la inceputul lunii decembrie. Urmatorul lot de autobuze va fi introdus pe actualul traseu de troleu 43 (42, dupa noul plan): Pacurari - CUG2. Intre timp, RATP trebuie sa organizeze o licitatie pentru a asigura autobuzele si CASCO. Urmatoarele 10 autobuze Maz vor ajunge la Iasi in luna decembrie. "Va mai urma apoi o transa de alte 10 in ianuarie si alte 20 in februarie", a adaugat Abalasei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 12:31:00    Titlul subiectului: 2005-12-13 146562

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/i-u-haos-in-transportul-public-e-on-a-tras-heblul-la-tramvaie-si-troleibuze-i-u-br-ratp-fara-curent-abalasei-pe-faras~ni3sqp

Ziarul de Iasi

13 Decembrie 2005

"RATP fara curent, Abalasei pe faras
F.G./M.Z.

Ieri, intre orele 3 si 13, nu a circulat nici un mijloc de transport electric. E.ON a taiat curentul deoarece RATP nu si-a achitat datoriile. Primarul Gheorghe Nichita s-a infuriat si pe E.ON, care nu a anuntat sistarea, dar si pe conducerea regiei de transport. Pe miine se asteapta demiterea lui Neculai Abalasei din fruntea RATP. Cel mai probabil inlocuitor: actualul sef de la "Autobuzul".

Transportul local a fost paralizat pentru o jumatate de zi. Sefii RATP nu au putut scoate pe trasee nici un tramvai sau troleibuz. Mii de ieseni au inghetat in statii inca de la primele ore ale diminetii, fara explicatii. Motivul: "E.ON Moldova" a decis sa traga heblul la toate instalatii RATP din cauza datoriilor. In jurul orei 13, situatia a fost dezamorsata. Primarul Gheorghe Nichita a tunat in dreapta si stinga, aruncind acuzatii atit in curtea regiei de transport, cit si asupra societatii E.ON. Dezastrul de ieri pare sa-l fi ajutat pe primar in decizia de a-l schimba pe Abalasei. Desi Nichita nu a dat ca sigura schimbarea, surse din cadrul Primariei sustin ca primarul va profita de fuziunea celor doua societati de transport si il va propune pe Maricel Gherca, seful de la "Autobuzul", pentru functia de director plin al RATP. Actualul director, Neculai Abalasei, ar urma sa ocupe o alta functie de conducere in cadrul noii societati. "Vom taia in carne vie. Nimeni nu e batut in cuie pe post. La sedinta CA de miercuri se vor lua mai multe masuri. Abalasei nu corespunde imaginii de manager pe care o vreau, dar avem multi directori ca el. Vom asculta mai multe propuneri si vom vedea. Oricum, nici atitudinea celor de la E.ON Iasi nu a fost buna. Nu am reusit sa vorbesc cu nimeni. Voi trimite o scrisoare de protest la E.ON Germania pentru lipsa de colaborare cu directorul Ciutea", a declarat Nichita.

RATP spune ca nu a stiut

Disperati, sefii RATP au incercat sa acopere gaurile cu microbuze si autobuze. "Nu am putut acoperi toate traseele. Am incercat sa acoperim necesarul pe traseul tramvaielor 3, 1 si 13. Restul traseelor au fost mai dificil de acoperit", a declarat Cristi Stoica,

inginer-sef al RATP. Conducerea regiei sustine ca a fost luata pe nepregatite de actiunea E.ON. Astfel, sefii regiei de transport au fost anuntati de o intrerupere de curent vineri dupa-amiaza. "Este adevarat ca s-a primit o adresa la RATP, dar prin aceasta adresa erau anuntati ca le va fi inchis curentul electric la depou. In acest caz, mijloacele de transport nu ar fi fost afectate. Ei au oprit insa si energia folosita de tramvaie si troleibuze", a explicat Nichita. In acest moment, datoriile RATP catre E.ON se ridica la peste 11 miliarde lei. Regia a negociat insa un grafic de esalonare, pe care nu l-a respectat. Astfel, RATP ar fi trebuit sa achite o datorie restanta din luna septembrie de 1,2 miliarde lei, dar nu a dat nici un leu. "Le-am deblocat 1,2 miliarde lei pentru a-si plati datoria. Banii vor fi virati catre E.ON. Am cerut o analiza, pentru ca RATP sa se alimenteze de la CET. Trebuie sa caute solutii pentru a renunta la E.ON", a completat Nichita.

Contactat telefonic, directorul E.ON Iasi, Ioan Ciutea, a declarat ca nu cunoaste problema si nu poate spune nimic. Punctul de vedere al E.ON a fost exprimat de purtatorul de cuvint al societatii, Lucian Luca. "Masura aplicata RATP este aplicata la toti clientii nostri care nu isi respecta graficele de plati asumate. In plus, le-am trimis doua preavize saptamina trecuta prin care i-am instiintat ca ii debransam in cazul in care nu fac plati. Chiar daca in adresa nu era trecut explicit ca vom sista furnizarea energiei la retelele de la strada, in contractul incheiat cu ei este precizat clar acest lucru", a comentat Luca
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 12:31:40    Titlul subiectului: 2005-12-15 146563

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/ratp-abalasei-decapitat-gherca-uns-director-plin~ni3sss

Ziarul de Iasi

15 Decembrie 2005

"RATP: Abalasei decapitat, Gherca uns director plin
M.Z.

Schimbarea directorului regie de transport a avut loc in urma Consiliului de Administratie de ieri. Oficial, primarul a spus ca prin unirea RATP cu "Autobuzul" a preferat sa-l pastreze pe Gherca de la ultima societate director general. Seful orasului il amenintase cu demiterea in repetate rinduri pe Abalasei.

Directorul RATP a fost zburat ieri din functie. In locul lui Neculai Abalasei a fost numit Maricel Gherca, pina acum director la "Autobuzul". Primarul Gheorghe Nichita a incercat sa faca aceasta schimbare fara sa il zdruncine prea tare pe Abalasei. Acesta va face parte din noua echipa de conducere a regiei, fiind director de exploatare. Tot din echipa de conducere va face parte si Cristi Stoica, actualul inginer-sef al RATP. Acesta va ocupa functia de director tehnic si investitii.

"Este mai tinar"

Schimbarea din functie a directorului de la RATP nu a fost tocmai o surpriza. In ultimele luni, Nichita s-a aratat nemultumit de activitatea directorului de la RATP. Reprosurile care i-au fost aduse au vizat managementul lipsit de performanta si haosul care se regaseste in transport. Picatura care a umplut paharul a fost pana de curent de la inceputul saptaminii care a paralizat circulatia tramvaielor si a troleelor jumatate de zi. Insa prilejul de care s-a folosit Nichita pentru a-l demite pe Abalasei a fost fuziunea celor doua societati, RATP si "Autobuzul". "Dintre cei doi directori trebuia ales unul. Cel care va conduce va fi Maricel Gherca. Este mai tinar, are rezultate mai bune. Este un om care cunoaste transportul in comun deoarece provine din aceasta unitate", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Abalasei s-a abtinut sa faca declaratii presei despre schimbarea sa din functie. "Domnul director nu vrea sa faca nici un fel de comentariu", a spus purtatorul de cuvint al RATP.

Ce vrea sa faca noul sef

Demiterea lui Abalasei a avut loc in urma unei sedinte a CA care a durat aproape trei ore. La sedinta au participat si primarul Gheorghe Nichita, Mihai Chirica - directorul tehnic al Primariei, dar si Victorel Lupu - directorul economic al Primariei. Schimbarea din functie a actualului director al RATP a fost votata de toti membrii consiliului, inclusiv de Neculai Abalasei. "Practic, imediat dupa semnarea hotaririi CA, voi fi noul director al regiei. Nu pot sa spun ca ma bucur. Va fi foarte greu pentru ca te lupti cu morile de vint", a precizat Maricel Gherca. In timpul discutiilor celor prezenti la sedinta, sediul regiei a fost reconectat la energie electrica, dupa ce fusese deconectat saptamina trecuta din cauza datoriilor. "Nu cred ca am eu vreo contributie cu reconectarea sediului la curent", a zimbit Gherca. Acesta a punctat insa principalele masuri pe care le are in vedere pentru imbunatatirea transportului public local. "In perioada imediat urmatoare va trebuie sa urmarim atent modul in care se va rezolva problema datoriilor cu E.ON Moldova. De asemenea, cu sprijinul Primariei, va trebui sa incepem efectiv sa implementam noul plan de transport", a precizat noul director al RATP. La rindul sau, primarul a declarat ca il va sprijini pe noul director pentru a imbunatati transportul in comun. "Primaria va trebui sa dea o mina de ajutor in vederea maririi veniturilor deoarece RATP se afla in concurenta neloiala cu operatorii de maxi-taxi, care nu respecta contractele de concesionare", a mentionat Nichita. Primarul a mai spus ca a calculat datoriile pe care Primaria le are catre RATP. Acestea se ridica la 85 miliarde lei. Din aceasta suma, 18 miliarde reprezinta datorii din perioada 2004-2005. "Vom incerca sa prindem in bugetul viitor o parte din sumele restante. Vom stabili si o suma clara de care va beneficia regia pentru facilitatile acordate pensionarilor", a adaugat Nichita.

Un calculatorist in fruntea tramvaielor

Maricel Gherca este absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare. Si-a inceput cariera in RATP in 1986, ca electrician auto, lucrind la intretinere masini-unelte. Ascensiunea sa a inceput in 1991, dupa ce a absolvit facultatea la seral. Atunci a fost numit inginer la compartimentul "Exploatare". "Am ocupat aceasta functie timp de un an, dupa care am devenit sef de formatie la tramvaiele ITB si Timis. Acest post l-am ocupat pina in 1996", si-a amintit Maricel Gherca. Tot in acel an a fost schimbat din aceasta functie si numit sef de formatie la tramvaiele Tatra. Un an mai tirziu, in 1997, a fost promovat sef depou tramvaie Tatra. Urmatorul pas in cariera lui Gherca a fost in 2000. "Atunci am fost numit sef la serviciul Tehnic. Aceasta functie am ocupat-o pina in 2002, cind am fost numit inginer-sef al regiei de transport", a continuat noul director al RATP. Timp de doi ani, Maricel Gherca a ocupat functia de inginer-sef al RATP, dupa care, in 2004, a fost numit director la "Autobuzul".
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:38:29    Titlul subiectului: 2005-01-19 146977

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt685.html

"RATP va angaja 100 de șoferi de autobuz Deși cursurile școlii de șoferi pentru autobuze și microbuze de la RATP vor începe abia peste o lună, reprezentanții regiei au anunțat deja că se primesc cereri. Regia va avea nevoie de 100 de șoferi, deoarece va cumpăra 50 de autobuze în urma licitației care va avea loc pe 28 ianuarie. Mulți dintre cei care vor obține permisul de conducere categoria D vor avea posibilitatea să încheie contract de muncă pe o perioadă de 5 ani cu regia, însă vor trebui să îndeplinească unele condiții: să nu fi avut abateri disciplinare sau chiar concedieri din motive disciplinare, și, dacă se poate, să aibă și referințe de la ultimul loc de muncă. Deja la Biroul de Resurse Umane de la RATP telefoanele zbîrnîie continuu, foarte mulți cerînd lămuriri despre costuri și eventuale angajamente. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:41:17    Titlul subiectului: 2005-07-21 146978

http://www.evenimentul.ro/articol/dosarul-autobuzul-inaintat-de.html

"21-07-2005

Dosarul "Autobuzul", înaintat de Prefectură la PNA

Contractul de achiziționare în leasing a 50 de autobuze noi de către RATP este în pericol, deoarece conducerea Prefecturii susține că a descoperit nereguli în privința organizării licitației. Ieri, prefectul Radu Prisăcaru a prezentat unele argumente, majoritatea obținute de la firme participante la licitație care au pierdut contractul, precizînd, totodată, că a trimis întregul dosar la PNA pentru cercetări amănunțite. Prefectul a vorbit despre modificarea unor condiții cu 3 zile înainte de deschiderea ofertelor (deși legea prevede ca termenul să fie de minim 6 zile), despre impunerea unei cerințe imposibil de realizat (existența la Iași, de cel puțin un an, a unui service pentru autobuze, autorizat de RAR), cerință care, de altfel, a fost pînă la urmă exclusă din caietul de sarcini, și despre [color]cumpărarea de autobuze Maz, în condițiile în care doar autobuzele Man respectau condiția de a avea motoare cu o capacitate cilindrică de peste 10.000 cmc.[/color] "Nu în cele din urmă, probleme sînt și cu prețul de achiziționare. [color]Iașul a cumpărat autobuze cu 200.000 de euro bucata, în timp ce același tip de vehicule a fost obținut de autoritățile din Constanța cu 77.000 de euro și de cele din Sibiu și Pitești cu 95.000 de euro. Mai mult, pe site-ul firmei Maz, cea mai scumpă ofertă ajunge la doar 88.000 de euro. Chiar dacă se adaugă și taxele vamale, suma tot nu poate depăși 100.000 de euro"[/color], ne-a spus dl Prisăcaru, care a adăugat că și membrii comisiei municipale care s-a ocupat de programul de eficientizare a activității RATP a evaluat cele 50 de autobuze la cel mult 5 milioane de euro. "I-am rugat pe cei de la DGFPJ să facă un control și, în urma unei analize, aceștia au precizat că toate licitațiile din 2004 și pînă acum, inclusiv cea pentru autobuze, au fost corecte. Apoi, în urma insistențelor, au venit cu precizarea că au fost ceva nereguli, dar că nu pot fi făcute publice", ne-a precizat dl Prisăcaru. În aceste condiții, prefectul susține că nu va mai ține cont de nici un control al finanțiștilor, pînă cînd toate verificările făcute de aceștia nu vor fi reanalizate de un reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice. "Suspectăm Bursa Română de Mărfuri, care a organizat licitația pentru autobuz, de nerespectarea procedurii, însă trebuie să ținem cont de faptul că a avut obligația de a respecta inclusiv clauzele indicate de RATP. În urma acestor prime rezultate, reieșite mai ales din contestațiile făcute de celelalte firme participante la licitație, cred că toate firele duc către cele mai importante birouri ale Primăriei", a încheiat dl Prisăcaru. Ca răspuns la aceste declarații, membrii Comisiei de licitație (directorul tehnic al Primăriei Mihai Chirica și inginerul-șef al RATP Cristi Stoica) au prezentat mass-media filmul celor 3 licitații (primele două nu au fost adjudecate din cauză că firmele participante fie nu au respectat condițiile din caietul de sarcini, fie au avut nereguli la documentație), demontînd acuzațiile prefectului, una cîte una. "Printr-o adresă comunicată de BRM, amînarea licitației care trebuia să aibă loc pe 3 iunie a fost anunțată pe 30 mai. Licitația a avut loc pe 8 iunie, deci termenul de șase zile a fost respectat", a replicat dl Chirica. Și în privința prețului reprezentanții RATP au argumente. "Autobuzele pe care le vom cumpăra au dotări cum nu au celelalte din Sibiu, Constanța. Cifrele date de prefect sînt prețuri CIP, adică fără taxe vamale. Am dorit să respectăm toate condițiile impuse prin Directiva 85 a Comunității Europene", a adăugat dl Stoica. Și primarul Gheorghe Nichita a replicat dur la afirmațiile dlui Prisăcaru: "Îl rog să-și asume responsabilitatea celor afirmate și să aducă documente în sprijinul celor spuse. Dacă nu va face așa ceva, voi cere primului-ministru demisia lui Radu Prisăcaru, care, din cîte văd, se ocupă de poliție politică! Aceste autobuze sînt pentru ieșeni, or el se pare că nu le vrea, dar în schimb se ocupă să fabrice zvonuri și minciuni. În plus, observ că, deși este economist, nici nu știe să citească un caiet de sarcini! De altfel, nu știe nici atribuțiile Primăriei Iași, din moment ce a trimis o sesizare cu privire la un drum comunal din Mogoșești". Edilul-șef spune că, mai mult, contractul de achiziționare a autobuzelor nu a fost semnat. Luni, consilierii locali vor trebui să decidă dacă CLM poate fi garantul RATP la cumpărarea autobuzelor. (M.P., C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:47:20    Titlul subiectului: 2005-11-12 146979

http://www.evenimentul.ro/articol/iesenii-incintati-de-noile.html

"12-11-2005

Ieșenii, încîntați de noile autobuze MAZ

Sute de ieșeni au urcat ieri în autobuzele MAZ parcate în fața Palatului Culturii, a Casei de Cultură a Sindicatelor și în Nicolina. Fiecare dintre ei a primit și cîte un pliant de prezentare a autobuzelor achiziționate în sistem leasing. Primul lot de 10 din totalul de 50 de autobuze a ajuns zilele trecute de la Minsk (Belarus) în Iași, unde mașinile au echipate cu sisteme de ticketing și afișajul electronic. Pentru cine dorea, șoferul lăsa podeaua și trapa destinată persoanelor cu disabilități și cărucioarelor cu copii, iar reprezentanții regiei le arătau cum sînt taxate biletele automat. Pe bilete apare numărul cursei, ziua și ora. "E super! Bine că avem și noi mijloace de transport noi și mari, că ne-am săturat să mergem înghesuiți în maxi-taxi", spunea un tînăr. Încîntarea se citea și pe chipurile unei tinere familii care a urcat lejer în autobuz cu copilul aflat în cărucior. "De fiecare dată cînd urc în tramvai sau maxi-taxi trebuie să rog pe cineva să mă ajute. Dar de acum, va fi altfel. N-am mai întîlnit așa ceva", ne-a spus femeia. Unii mai vîrstnici credeau că autobuzul este acolo doar așa, ca să fie vizionat. "Și ce-i cu ele? Ale noastre sînt?", a întrebat un bătrîn, la care i s-a răspuns că, în total, vor fi 50. Numai în autobuzul situat în fața Palatului Culturii au urcat cel puțin 100 de ieșeni în doar cîteva ore. Fiecare dintre ei a examinat cu atenție interiorul, iar unii au intrat și în cabina șoferului: "Da’ cu microfonul acela ce-i?". Angajații regiei s-au grăbit să ofere lămuriri: "Microfonul este pentru diverse anunțuri pe care trebuie să le comunice șoferii, sau pentru ca aceștia să atenționeze călătorii. De altfel, autobuzele au și sistem audio-vox prin care va fi anunțată stația care urmează pe traseu". Pe 26 noiembrie, la regie va avea loc licitația pentru asigurarea CASCO, urmînd ca autobuzele să deservească traseul CUG–Copou în jurul datei de 1 decembrie. Anul viitor, sisteme de ticketing vor fi achiziționate și pentru tramvaie, deoarece în compostoare vor putea fi introduse nu numai bilete, ci și carduri reîncărcabile. "Carduri vor fi și pentru cei care beneficiază de gratuitate la transportul în comun. Datorită lor, vom avea o evidență exactă cu numărul călătoriilor efectuate de pensionari sau alte categorii care beneficiază de reduceri", ne-a spus dl Cristian Stoica, inginerul-șef al RATP. (C.N., E.U.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:50:32    Titlul subiectului: 2005-06-24 146980

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuzul-maz-103-a.html

"24-06-2005

Autobuzul MAZ 103 a fost prezentat autorităților

Iași
Autobuzul MAZ 103 a fost prezentat autorităților

Așa cum au promis, reprezentanții SC Dunărea SA, care comercializează autobuzele MAZ, au adus ieri un exemplar la Iași, pentru ca autoritățile locale și șefii RATP să poată vedea pe ce fel de vehicule se vor cheltui cîteva milioane de euro. Reamintim că, în urma licitației de pe 8 iunie organizată de regie pentru achiziționarea a 50 de autobuze noi în sistem leasing, cîștigător a fost stabilit grupul format din SC Ager Leasing și Dunărea SA (ambele din București). Autobuzul adus la Iași circulă din decembrie 2004 în Brașov și este puțin diferit de ceea ce doresc autoritățile ieșene. "Acesta are scaune tapițate, dar noi dorin scaune din plastic, anti-vandalism", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul RATP. Ceva modificări au fost cerute și la mînerele agățate de bare, care vor trebui să fie din plastic, și nu din piele, așa cum au autobuzele de la Brașov. În afară de asta, mijloacele de transport, cu o lungime de 12 metri și o lățime de 2,5 metri, au caroseria garantată 10 ani, motor Mercedes, de tip Euro 3, și 100 de locuri, dintre care 26 pe scaune. Firește, sînt și alte facilități: sistem electronic audio-vizual de afișaj pentru stații, sistem de compostare electronică a biletelor, podeaua joasă și rampa specială pentru accesul persoanelor cu handicap. Prețul unui asemenea autobuz este de 128.000 de euro fără TVA, iar valoarea totală a contractului ajunge la 10 milioane de euro. "Discutăm acum ultimele detalii, urmînd să întocmim contractul și să-l supunem aprobării Consiliului Local Municipal, care va fi garantul regiei", a completat dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Abia apoi se va trece efectiv la derularea contractului, urmînd ca autobuzele să fie aduse la Iași în cel mult 125 de zile. Regia beneficiază de o perioadă de grație de 6 luni, iar leasingul se va întinde pe o perioadă de 7 ani. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:53:07    Titlul subiectului: 2005-06-14 146982

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuzele-maz-vor-circula.html

"14-06-2005

Autobuzele MAZ vor circula pe traseele cele mai profitabile

Șefii RATP intenționează să trimită autobuzele MAZ care vor fi livrate de firma Ager Leasing pe traseele cele mai profitabile: 28 (Piața Independenței–Pasaj Alexandru cel Bun), 46 (Bucium–Păcurari), 20 (Tîrgu Cucu–Metro) și 34 (Bucium–Păun). Reamintim că, pe 8 iunie, în urma licitației organizate de RATP prin Bursa Română de Mărfuri, s-a stabilit ca regia ieșeană să cumpere 50 de autobuze în leasing de la SC Ager Leasing, care vinde autobuze MAZ (fabricate în Belarus). Pe 15 iunie, șefii RATP ar trebui să încheie contractul cu firma cîștigătoare, deoarece atunci expiră termenul pînă la care se pot depune contestații. "Înainte de a încheia contractul va trebui să vedem un asemenea autobuz. Ori vin reprezentanții firmei la Iași, ori mergem noi la București ori chiar la Minsk, unde se fabrică autobuzele. Rămîne să stabilim asta", ne-a spus dl Cristian Stoica, inginerul-șef al RATP. El a apreciat că, după ce autobuzele vor sosi în Iași, adică cel mai tîrziu la sfîrșitul lui octombrie, vatmanii și șoferii nu vor mai avea gestiune, deci șansa de a-și rotunji veniturile prin revînzarea biletelor, deoarece autobuzele au un sistem de ticketing prin care pe bilet se inscripționează atît ziua, cît și ora la care a fost compostat biletul. Totodată, controlorii vor avea și niște aparate speciale de validare a biletului, care nu pot fi induse în eroare. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:55:50    Titlul subiectului: 2005-07-20 146984

http://www.evenimentul.ro/articol/fanfara-judetului-a-iscat.html

"20-07-2005

Fanfara județului a iscat scandal între Prefectură și Autobuzul SA

Între Prefectură și SC Autobuzul se duce o aprigă bătălie juridică, a cărei miză este o datorie apărută în urma participării la un festival folcloric. O primă victorie și-au trecut-o pe răboj juriștii SC Autobuzul, care au obținut în instanță obligarea Prefecturii la plata a 20 de milioane de lei vechi. Toată tărășenia a pornit de la solicitarea mai-marilor Iașului ca un autobuz să transporte fanfara județului la Serbările Transilvaniei, desfășurate la Cluj Napoca. Acest serviciu urma să fie achitat din banii strînși din sponsorizări, însă în contul societății de transport n-a mai ajuns nici un leu. Acum, șefii Prefecturii vor să scape de plata acestei sume "fabuloase" și au făcut contestație la executare. "Neplata sumei nu ne este imputabilă, deoarece în bugetul Prefecturii nu există disponibil la capitolul sponsorizări. Achitarea banilor din alte surse ar însemna deturnare de fonduri, de aceea instanța în mod greșit a admis cererea SC Autobuzul", se arată în acțiunea depusă de juriștii Prefecturii, care cer anularea actului de executare. În replică, șefii Autobuzul SA spun că acțiunea este prematură, executarea silită nefiind încă începută, deși există o hotărîre prin care au avut cîștig de cauză. (Ș.Czeller)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 10:58:47    Titlul subiectului: 2005-09-13 146986

http://www.evenimentul.ro/articol/prima-zi-de-scoala1.html

"13-09-2005

Prima zi de școală a umflat încasările RATP

Pentru RATP, zilele slabe din punctul de vedere al încasărilor s-au terminat, deoarece de ieri, odată cu începerea anului școlar, tramvaiele și troleibuzele s-au umplut de călători. Chiar dacă aceștia sînt, în marea lor majoritate, elevi, ei obișnuiesc să-și cumpere abonamente. Reprezentanții regiei spun că încasările zilnice au crescut cu aproximativ 20 la sută. "Pînă la ora 14, s-au adunat 360 de milioane de lei vechi, dar această sumă reprezintă cea mai mare parte a încasărilor dintr-o asemenea zi – după-amiaza, de regulă, nu se vînd prea multe bilete sau abonamente", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Pentru SC Autobuzul însă, prima zi de școală nu a fost atît de fastă. Unitatea a trimis pe trasee patru autobuze: două pe traseul Păcurari–Bucium și două pe ruta Păcurari–CUG, însă în total, abia dacă s-au vîndut 20 de bilete! "Vom lăsa doar cîte un autobuz pe fiecare traseu. Se pare că ieșenii s-au obișnuit cu microbuzele și nu le mai place să călătorească în autobuze", a justificat dl Marcel Ghercă, directorul SC Autobuzul. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:00:52    Titlul subiectului: 2005-08-17 146988

http://www.evenimentul.ro/articol/mirajul-strainatatii-a-subtiat.html

"17-08-2005

Mirajul străinătății a subțiat numărul angajaților RATP

După cîteva luni în care au sistat angajările, șefii RATP se văd nevoiți să scoată noi posturi la concurs, mai ales că, în ultima perioadă, mulți angajați și-au dat demisia și au plecat în străinătate, la slujbe mai bine plătite. Mîine, regia va scoate la concurs 10 posturi de vatmani, iar pe 31 august alte 3 posturi de electricieni, 4 de lăcătuși și unul de sudor vor putea fi ocupate în urma susținerii unor testări teoretice și practice. "Deja sînt multe cereri de la salariați care au fost angajați ca muncitori necalificați la sectorul Cale de Rulare. Ei aveau calificare, dar atunci nu aveam și posturi disponibile, iar acum le oferim șansa de a-și face meseria", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tot pe 18 august, 15 cursanți ai școlii de șoferi categoria D vor susține examen, iar cei care vor obține permisul de șofer de autobuz, vor încheia și contract cu RATP pentru minim cinci ani. Acești cursanți au urmat cursurile școlii de șoferi fără să dea vreun ban, deoarece costurile școlarizării au fost suportate de regie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:03:48    Titlul subiectului: 2005-06-20 146990

http://www.evenimentul.ro/articol/microbuzele-maxi-taxi-nu-vor.html

"20-06-2005

Microbuzele maxi-taxi nu vor mai circula pe trasee comune cu ale RATP

Reprezentanții RATP, Primăriei și firmelor de maxi-taxi au ajuns la o înțelegere săptămîna trecută, cînd au semnat contractul de asociere în privința transportului în comun. Conform acestuia, odată cu aducerea autobuzelor noi în Iași, firmele de maxi-taxi nu vor mai trimite microbuze pe traseele RATP. "Nu știm încă de cînd se va aplica efectiv acest contract de asociere", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul RATP. Deocamdată, șefii regiei sînt preocupați mai mult de contractul cu firma Ager Leasing, cîștigătoarea licitației privind achiziționarea de către RATP a 50 de autobuze noi, în sistem leasing. "În zilele următoare firma va aduce un autobuz la Iași ca să-l inspectăm, să vedem dacă este la fel cu cel prezentat în ofertă", a completat dl Abălașei. Reamintim că autobuzele, de ultimă generație, trebuie aduse la Iași în cel mult 125 de zile de la semnarea contractului, adică pînă la sfîrșitul lui octombrie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:04:37    Titlul subiectului: 2005-06-09 146991

http://www.evenimentul.ro/articol/iasul-va-avea-50.html

"09-06-2005

Pînă-n octombrie
Iașul va avea 50 de autobuze noi

Cea de-a treia licitație organizată de RATP pentru achiziționarea a 50 de autobuze în sistem leasing a avut, în fine, un cîștigător: firma Ager Leasing, care va trimite la Iași autobuze Maz (care au cutie, motor și punți de tip Mercedes). La licitație s-au prezentat SC Ager Leasing și HVB în asociere cu SC Astra Bus, comisia de licitație hotărînd că oferta cea mai avantajoasă este a primei firme. Conform contractului, autobuzele trebuie trimise la Iași în cel mult 125 zile, adică la mijlocul lui octombrie Iașul va fi mai bogat cu 50 de autobuze noi. Acestea sînt dotate cu sistem ticketing (pentru compostarea electronică a biletelor) și platformă coborîtă la primele două uși, ceea ce va permite și urcarea persoanelor care se deplasează cu ajutorul cărucioarelor. Service-ul autobuzelor va fi asigurat de RATP, după ce firma ofertantă va instrui personalul regiei. Un singur autobuz costă 200.000 de euro (preț care include toate taxele și ratele), iar contractul va fi onorat în 7 ani, cu o perioadă de grație de 6 luni. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:06:47    Titlul subiectului: 2005-12-21 146993

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuzele-maz-si-au-primit.html

"21-12-2005

Autobuzele MAZ și-au primit "botezul"
• ieri s-a produs prima coliziune cu un autoturism

Într-un oraș supraaglomerat cum este Iașul, evenimentele rutiere de tipul coliziunilor sînt foarte greu de evitat, mai ales în cazul vehiculelor mari. Primul incident de acest fel s-a petrecut săptămîna trecută, însă nu a avut urmări grave: un autoturism a intrat în spatele unui autobuz MAZ, dar, datorită barelor, vehiculul RATP n-a suferit nici o zgîrietură. Ieri însă, în intersecția din Podu Roș, șoferul unui autoturism Peugeot n-a apreciat bine distanța și a acroșat autobuzul cu numărul 08, care a fost zgîriat. "A sărit puțin vopseaua. Pagubele sînt minore, iar vinovat de producerea coliziunii a fost șoferul autoturismului", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul tehnic al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:07:35    Titlul subiectului: 2005-12-29 146994

http://www.evenimentul.ro/articol/biletele-ratp-intr-o-noua.html

"29-12-2005

Biletele RATP, într-o nouă prezentare

De la 1 ianuarie, toate biletele RATP vor fi albastre. Acum, biletele cu o călătorie și cu două călătorii, precum și seturile cu 10 călătorii au culori diferite, însă de la 1 ianuarie, toate vor fi colorate la fel. În plus, emblema regiei imprimată pe bilete va include și un autobuz, pe lîngă tramvaiul și troleibuzul existente acum. "Hîrtia folosită în prezent la tipărirea biletelor este foarte subțire și nu de puține ori s-a întîmplat ca biletele să fie prinse și rupte în compostoare", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Actualele bilete vor fi valabile pînă la începutul anului, cînd vor fi scoase la vînzare noile bilete. "Călătorii care vor mai avea bilete vechi le vor putea folosi și în primele zile ale anului viitor", a completat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:11:17    Titlul subiectului: 2005-01-11 146998

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-si-firmele-de.html

"11-01-2005

RATP și firmele de maxi-taxi nu reușesc să-și împartă traseele
• operatorilor privați de transport nu le convine să renunțe la unele rute comune cu ale regiei

Atît reprezentanții RATP, cît și cei ai firmelor de maxi-taxi mai au timp doar pînă luni ca să ajungă la o înțelegere în privința împărțirii traseelor de autobuz și maxi-taxi stabilite prin programul de transport public local. Conform acestuia, vor exista 6 trasee de maxi-taxi (altele decît cele existente acum), precum și 12 trasee de autobuz. Pe unele dintre acestea din urmă circulă microbuzele Iveco ale SC Autobuzul, însă punerea în aplicare a planului de transport public local va însemna apariția altora noi, precum Păcurari–Ciurchi sau Dacia–CUG. "Este loc pentru toată lumea. Chiar și după ce vom cumpăra 50 de autobuze vor fi trasee și pentru maxi-taxi. Important este să ajungem la o înțelegere", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Înțelegerea va presupune ca operatorii de maxi-taxi să renunțe la unele trasee care au fost concesionate pînă în 2007 (Copou–Piața Alexandru, CUG–Copou, Copou–Tudor Vladimirescu), lucru care nu le convine, însă, în final, toți vor trebui să ajungă la un consens, deoarece, luni, la ședința Consiliului Local, unul dintre proiectele de hotărîre se va referi la concesionarea traseelor. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:12:22    Titlul subiectului: 2005-03-30 146999

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-va-ramine-cu.html

"30-03-2005

RATP va rămîne cu doar trei trasee de autobuz
• dar va controla toată activitatea de transport în comun din Iași • regia se va ocupa de crearea unui dispecerat unic

Reprezentanții Primăriei și RATP s-au înțeles în sfîrșit cu cei ai firmelor de maxi-taxi în privința aplicării planului de transport public local aprobat de CLM încă de anul trecut. Planul prevede existența a 10 trasee de autobuz și 7 de maxi-taxi, în afară de rutele actuale ale tramvaielor și troleibuzelor. Întrucît pe majoritatea traseelor de autobuz circulă și microbuze ale firmelor particulare, după îndelungi discuții s-a stabilit ca RATP să rămînă cu doar trei trasee: A20 (Tîrgu Cucu–Metro), A28 (Piața Eminescu–Pasaj Alexandru cel Bun) și A46 (Păcurari–Bucium), în timp ce microbuzele firmelor particulare vor putea circula pe traseele A18 (Păcurari–strada Ciurchi), A19 (Canta–CUG I), A21 (Blocuri Ciurea–Gară), A27 (Tătărași Sud–CUG I), A29 (Podu Roș–Tomești), A30 (Canta–Bucium), A44 (Dacia–CUG I), M10 (Piața CUG–Tătărași Sud), M11 (Dacia–bulevardul Nicolae Iorga–CUG II), M12 (Piața Eminescu–strada Eternitate–strada Aurel Vlaicu), M13 (Bucium–Sărărie–strada Costăchescu), M14 (Dacia–Tătărași Sud) și M16 (Metalurgie–Gară). Particularii au solicitat și înființarea traseului M17 (Piața Eminescu–Breazu). RATP se va ocupa de crearea unui dispecerat unic, iar șefii regiei au început demersuri pentru înființarea a încă cinci dispecerate la stațiile Triumf, Pod Metalurgie, Piața Dacia, Piața Alexandru cel Bun și Bucium. "Am încheiat contractele de asociere cu firmele de maxi-taxi, dar acestea vor trebui aprobate și în următoarea ședință a Consiliului Local Municipal", ne-a spus dl Cristi Stoica, inginerul-șef al RATP. Pentru început, cele trei trasee ale RATP vor fi acoperite de microbuzele Iveco. Însă, la sfîrșitul lui aprilie RATP va organiza o licitație pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi, în leasing. Dacă licitația va avea și un cîștigător, vehiculele vor ajunge la Iași prin septembrie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:15:00    Titlul subiectului: 2005-06-22 147002

http://www.evenimentul.ro/articol/primul-autobuz-maz-va.html

"22-06-2005

Primul autobuz MAZ va fi adus joi la Iași

Deși la licitația de pe 8 iunie organizată de RATP pentru achiziționarea a 50 de autobuze noi, în sistem leasing, a fost stabilit și cîștigătorul – firma Ager leasing, reprezentanții regiei și ai municipalității nu au încheiat deocamdată contractul cu această societate. Caietul de sarcini prevede ca firma să aducă un autobuz la Iași, și dacă se va dovedi că acesta corespunde exact cerințelor, va fi încheiat și contractul. "Avem informații că autobuzul va fi adus joi la Iași pentru a-i face o inspecție amănunțită. Probabil că atunci vom încheia și contractul dacă totul este în regulă", ne-a spus dl Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. Cum autobuzele sînt dotate și cu un sistem de ticketing dintre cele mai moderne, municipalitatea va organiza și o licitație în vederea tipăririi biletelor unice pentru transportul în comun. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:16:51    Titlul subiectului: 2005-11-26 147003

http://www.evenimentul.ro/articol/un-autobuz-maz-s-a.html

"26-11-2005

Iași
Un autobuz MAZ s-a plimbat... de probă

Ieri, șefii RATP au decis să trimită de probă un autobuz MAZ pe traseul 41 Copou–CUG II, mai ales pentru că sistemul de afișaj electronic exterior și interior, precum și sistemul audio-vox de anunțare a stațiilor a fost pus la punct. La fiecare sosire în stație, odată cu deschiderea ușilor, o voce plăcută auzului îi anunță pe călători unde se află. După ce se închid ușile, iar autobuzul pornește, aceeași voce suavă îi anunță, de exemplu: "Urmează stația Podu Roș, legătură cu liniile 1, 5, 13, 19 și 28". Ieșenii care au dorit să urce au fost poftiți în autobuz de reprezentanții regiei, care nici nu le-au perceput taxă de călătorie ori ca biletul să fie compostat. Reamintim că primele 10 autobuze din cele 50 pe care le va achiziționa RATP vor ieși pe traseul 41 în jurul datei de 6 decembrie, întrucît pe 28 noiembrie regia va organiza licitație pentru asigurarea CASCO. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community