Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2006
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 12:53:13    Titlul subiectului: 2006-10-14 147020

http://www.evenimentul.ro/articol/mare-de-pelerini.html

"14-10-2006

Mare de pelerini

[ . . . . ]

Aduse tocmai din Grecia, moaștele Sfîntului Ierarh Nectarie, vindecătorul de boli, au fost lăsate ieri spre închinarea mulțimii de credincioși. De dimineață, racla cu moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva a fost purtată în procesiunea "Calea Sfinților" de un sobor de preoți, în frunte cu IPS Daniel. Din această cauză, între orele 8 și 9,30, nici un tramvai, autobuz sau vreo mașină mică nu a mai trecut pe străzile Anastasie Panu și Palat. Tramvaiele au avut traseul deviat prin Tudor Vladimirescu, iar mașinile, microbuzele și autobuzele RATP și ale particularilor au fost direcționate pe strada Sfîntul Lazăr.

[ . . . . ]

(ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 12:55:39    Titlul subiectului: 2006-04-27 147022

http://www.evenimentul.ro/articol/primarul-vrea-revolutie-in-transportul-in-comun.html

"27-04-2006

Primarul vrea revoluție în transportul în comun

Șefii municipalității vor să reînființeze traseul de autobuz 21 (Ciurea – Gară), deoarece zilele trecute mai mulți localnici au protestat fiindcă operatorul de maxi-taxi a scurtat traseul pînă la CUG. "Am cerut directorului tehnic al Primăriei, Mihai Chirica, să pregătească toată documentația necesară. În perioada imediat următoare, împreună cu primarul comunei Ciurea, Mihai Grigoraș, vom înainta o adresă către Autoritatea de Reglementare Rutieră pentru obținerea avizului", ne-a spus primarul Gheorghe Nichita. Edilul-șef a adăugat că nu poate obliga operatorul de maxi-taxi să revină asupra deciziei de a scurta traseul, întrucît mașinile circulau un kilometru în comună și 12 kilometri în oraș, iar prețul biletului era de un leu (10.000 de lei vechi). "Trebuie să avem în vederea dezvoltarea transportului în comun în zona metropolitană. RATP nu are fonduri pentru achiziționarea unor autobuze noi, dar le-am spus să vină cu o propunere în Consiliul Local privind dreptul de a subînchiria anumite trasee sau de a le concesiona operatorilor privați", ne-a mai spus dl Nichita.

Tot ieri, a fost dezbătută și intenția șefilor Primăriei de a schimba criteriile de acordare a gratuităților pe mijloacele de transport în comun. "Reprezentanții RATP au discutat cu asociațiile de pensionari și au făcut un studiu de piață, dar nu sînt sigur că acesta reflectă realitatea. Cea mai bună soluție ar fi acordarea unui număr de călătorii pe lună, dar să crească numărul persoanelor care pot beneficia de ele pînă la 44.000. Bineînțeles, acest lucru va duce la creșterea sumei alocate din buget", a adăugat primarul. În prezent, municipalitatea acordă RATP subvenții de 40 de miliarde de lei vechi pe an. (G.I.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 12:56:58    Titlul subiectului: 2006-06-07 147023

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-apeleaza-la-operatorii-de-maxi-taxi.html

"07-06-2006

RATP apelează la operatorii de maxi-taxi

În ciuda faptului că municipalitatea nu face mare lucru pentru aplicarea programului de transport public aprobat într-o ședință a Consiliului Local Municipal, RATP este decisă să-l pună în practică. Programul de transport public prevede 10 trasee de autobuz, însă regia nu deservește decît 4, cu cele 50 de autobuze MAZ. Pentru ca și pe celelalte trasee să circule autobuze, luni, la RATP ca avea loc o licitație pentru rutele 18 (Ciurchi – Rond Păcurari), 19 (Canta – CUG), 27 (Tătărași Sud – CUG), 44 (Piața Dacia – CUG), 29 (Podu Roș – Tomești) și 21 (Blocuri Ciurea – Gară – strada Arcu). Pe toate aceste trasee circulă în prezent maxi-taxi. "Caietul de sarcini, care costă 500.000 de lei vechi, poate fi cumpărat de la sediul regiei. Principalele condiții pe care trebuie să le îndeplinească firmele participante este să dețină autobuze dotate cu motor Euro 3 și cu minim 100 de locuri. Totodată, le-am impus să aibă bilete unice, cumpărate de la tonete, și nu de la șoferi, tocmai pentru a se evita evaziunea fiscală", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul de exploatare al RATP. Potrivit programului de transport, microbuzele maxi-taxi ar urma să circule pe trasee care nu sînt comune cu ale RATP, așa cum, de altfel, se întîmplă și la București. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:00:46    Titlul subiectului: 2006-10-26 147025

http://www.evenimentul.ro/articol/saminta-de-scandal-intre-ratp-si-politia-comunitara.html

"26-10-2006

Sămînță de scandal între RATP și Poliția Comunitară

Marți seară, un șofer de autobuz de la RATP a rămas fără banii din gestiune și biletele care erau în cabină, în valoare de 5,2 milioane de lei vechi. Incidentul a avut loc în Păcurari, la capătul cartierului, zonă frecventată intens de hoți. Mai grav este că furtul a avut loc la numai cîteva zile după ce un alt șofer a fost prădat. "Din păcate, șoferii și vatmanii au responsabilitatea gestiunii, așa că banii îi vom recupera de la ei", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Menționăm că Păcurari, Canta și Dacia sînt în fruntea cartierelor cu infracționalitate ridicată. Chiar săptămîna trecută, în Dacia, o vătmăniță fost bătută de doi indivizi. RATP a cerut sprijinul Poliției Comunitare dar, din cîte se vede, fenomenul este departe de a dispărea. Ba chiar, șoferii și vatmanii spun că hoții sînt mînă-n mînă cu polițiștii comunitari. "În primul rînd, de mai multă vreme polițiștii comunitari și Jandarmeria acționează pentru prevenirea infracționalității. S-a patrulat în mijloacele de transport în comun atît în civil, cît și în uniformă. În al doilea rînd, RATP nu ne-a sesizat din primăvară cu privire la situații de acest gen. În al treilea rînd, ca polițist sînt obligat să iau în considerare toate variantele, iar una dintre acestea ar putea fi și o înscenare. Vatmanul a coborît și a lăsat banii în cabină, cînd aceștia ar fi trebuit să fie prima lui grijă", a replicat Alexandru Hordilă, șeful Poliției Comunitare. (D.L., C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:02:48    Titlul subiectului: 2006-05-26 147027

http://www.evenimentul.ro/articol/un-tramvai-numit-dorinta.html

"26-05-2006

"Un tramvai numit dorință"
• așa au numit șefii RATP imaginea tramvaiului care apare pe noua pagină web www.ratp-iasi.ro

De ieri, RATP are o nouă pagină de internet – www.ratp-iasi.ro, care poate fi accesată, deși cea veche (www.ratp.lx.ro) este încă valabilă. La noua adresă vizitatorii pot afla informații interesante despre trecutul, prezentul și perspectivele regiei, traseele de tramvai, autobuz și maxi-taxi și tarife. În zilele următoare vor fi publicate și adresele de e-mail ale conducerii regiei și cele de la principalele servicii care au contact cu călătorii. La deschiderea paginii, vizitatorii sînt întîmpinați de imaginea unui tramvai cum există doar în țările care au alocat sume consistente transportului în comun electric. "Am numit imaginea Un tramvai numit dorință, pentru că astfel de mijloace de transport ne dorim și noi, regia, și călătorii. Dorința se va împlini însă abia după ce calea de rulare va fi refăcută în întregime, iar lucrul acesta va dura cîțiva ani", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul de investiții al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:03:53    Titlul subiectului: 2006-03-01 147028

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-reinfiinteaza-un-traseu-de-autobuz.html

"01-03-2006

RATP reînființează un traseu de autobuz

Șefii RATP vor reintroduce, după aproape trei ani, autobuze pe traseul 19 (Canta–Gară–Podu Roș–Frigorifer–Baza 3) de îndată ce vehiculele din al patrulea lot de 10 autobuze MAZ vor putea rula pe străzile Iașului. Autobuzele mai trebuie echipate cu sistemele audio-vox și de ticketing, care ar fi trebuit trimise de către SC Dunărea SA (din București) încă de acum două săptămîni. Chiar dacă echipamentul întîrzie cam prea mult, reprezentanții regiei se mulțumesc să ridice din umeri și să aștepte ca societatea bucureșteană să catadicsească să onoreze contractul cu RATP. "În cîteva zile, autobuzele vor ieși pe acest traseu 19, care va face legătura între Gară și Podu Roș, legătură care nu exista pînă acum", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Odată cu reintroducerea traseului 19, traseul 30 va fi modificat. Autobuzele de pe această rută nu vor mai întoarce în Baza 3, ci își vor continua drumul peste pasarela Bucium, pînă la Hanul Trei Sarmale.

Al cincilea și ultimul lot de autobuze, așteptat la Iași pînă la sfîrșitul acestei săptămîni, va fi trimis pe traseul troleibuzelor 43 (Păcurari–Bucium). (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:04:29    Titlul subiectului: 2006-10-12 147029

http://www.evenimentul.ro/articol/vatmanii-si-soferii-ratp-continua-sa-revinda-bilete-compostate.html

"12-10-2006

Vatmanii și șoferii RATP continuă să revîndă bilete compostate

Conducerea RATP a fost sesizată ieri de mai mulți călători că, în ciuda măsurilor luate, destui vatmani și șoferi continuă să revîndă bilete. Partea proastă este că și unii călători înapoiază biletele conducătorilor de tramvaie, autobuze sau microbuze, lucru care contribuie din plin la suplimentarea veniturilor acestora. "De regulă, cînd primim sesizări, urmărim pe salariatul în cauză și, dacă se dovedește că are asemenea preocupări, îi desfacem contractul de muncă pe motive disciplinare. De altfel, ei știu că pot fi concediați din această cauză. În contractul lor individual de muncă există o clauză potrivit căreia revînzarea biletelor constituie infracțiune și se sancționează cu desfacerea contractului de muncă de la prima abatere", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Chiar dacă unii șoferi sau vatmani își pierd astfel slujba, regia nu duce lipsă de angajați. În plus, chiar astăzi va avea loc concurs pentru angajarea a 15 vatmani, 10 șoferi de autobuz și 10 șoferi de microbuz. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:05:07    Titlul subiectului: 2006-11-27 147030

http://www.evenimentul.ro/articol/trasee-ratp-modificate.html

"27-11-2006

Trasee RATP modificate

Conducerea RATP a trebuit să țină cont de solicitările călătorilor din zonele Dacia și CUG și a decis prelungirea traseelor de autobuz 27, 29 și 44. Astfel, dacă autobuzele de pe ruta 27 aveau ca stație terminus Piața Tătărași Sud, acum ele vor merge pînă la Piața Tătărași Nord (Chirilă). Cu alte cuvinte, noul traseu va fi Piața Tătărași Nord - strada Dudescu - Vasile Lupu - bdul Metalurgiei - Baza 3 - Frigorifer - bdul Poitiers - Rond CUG I - șoseaua Nicolina - Rond CUG II. De asemenea, pe traseul 29, care avea ultima stație la Baza 3, se va circula pînă în Podu Roș, ruta fiind Tomești - Ceramica - calea Chișinăului - Baza 3 - strada Bucium - bdul Socola - Podu Roș - bdul Țuțora - calea Chișinăului - Tomești. Totodată, autobuzele de pe traseul 44, care circulau pînă la rondul CUG I, vor merge pînă la capătul cartierului, avînd ruta Rond CUG II - șoseaua Nicolina - Piața CUG - strada Libertății - strada Bradului - Cerna - Piața ACB - strada Tabacului - Piața Dacia. Noile trasee constituie obiectul unui proiect de hotărîre a Consiliului Local Municipal, care se va întruni astăzi în ședință. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:06:05    Titlul subiectului: 2006-08-26 147031

http://www.evenimentul.ro/articol/24-de-autobuze-man-vor-circula-pe-trei-trasee-ale-ratp.html

"26-08-2006

24 de autobuze MAN vor circula pe trei trasee ale RATP

Ieri, firma Unistil (din Bîrlad), care a cîștigat licitația organizată de RATP pentru concesionarea traseelor 27 (Tătărași Sud–Baza 3), 29 (Podu Roș–Tomești) și 44 (Piața Dacia–CUG I) a adus la Iași 24 de autobuze MAN. 19 autobuzele au capacitatea de 100 de locuri, iar 5 sînt articulate, avînd capacitatea de 150 de locuri. Conducătorii societății au angajat tot ieri 24 de șoferi și tot atîția taxatori, urmînd ca autobuzele să iasă pe trasee săptămîna viitoare, începînd de pe 1 septembrie. Patronii societății spun că, dacă vor fi mulți călatori, vor mai aduce 6 autobuze Mercedes. "Biletele se vor vinde în autobuz, compostoarele fiind ale regiei, iar o călătorie va costa 1 leu, ca și la mijloacele de transport în comun ale RATP", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Firma va plăti regiei o taxă de bună execuție în valoare de aproximativ 15.000 de lei RON lunar, va folosi dispeceratele RATP și va lăsa mașinile în parcul auto de la SC Autobuzul. În plus, biletele vor fi cumpărate de la RATP. "Vom respecta graficele, pentru că interesul nostru este să ne conformăm planului de transport public local", a completat dl Vasile Pușcașu, patronul SC Unistil. (C.N., C.M.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:07:59    Titlul subiectului: 2006-07-11 147032

http://www.evenimentul.ro/articol/unii-vatmani-vor-sa-fie-soferi-de-autobuz.html

"11-07-2006

Unii vatmani vor să fie șoferi de autobuz

Chiar dacă șefii regiei sînt pe punctul de a aduce încă 13 tramvaie din Germania, vehicule fabricate în anii '80 și modernizate recent, vatmanii consideră că nu strică să mai aibă o categorie pe permisul de conducere. În plus, încîntați de aspectul noilor autobuze MAZ și sătui de tramvaiele vechi pe care le conduc de ani în șir, unii vatmani vor să obțină permisul de conducere de categoria D, necesar pentru autobuze. Pe lista înscrierilor la cursurile școlii de șoferi, numai ieri erau 6 vatmani, care vor să obțină permisul chiar și în schimbul a 1.078 RON (dacă au și categoria B) sau 621,8 RON (asta dacă au permis și pentru categoria C). "Vatmanii sînt încîntați de felul în care merg autobuzele și, în plus, unii s-au speriat din cauza campaniei pe care a dus-o mass-media în privința desființării transportului cu tramvaie", ne-a spus dl Amelin Ivan, coordonatorul Școlii de șoferi din cadrul RATP. Cursurile durează 4 luni, deoarece, conform noului Cod rutier, cel care dorește să obțină permisul trebuie să aibă parcurși 600 de kilometri. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:10:01    Titlul subiectului: 2006-11-09 147034

http://www.evenimentul.ro/articol/piratii-judeteni-fura-clientii-ratp.html

"09-11-2006

"Pirații" județeni fură clienții RATP

Ieri, patronul SC Unistil Bîrlad, Vasile Pușcașu, i-a atenționat pe șefii Primăriei că mulți transportatori județeni "fură" clienții, mai ales pe traseul 29 (Tomești - Podu Roș), concesionat de firmă de la RATP. "La orele de vîrf apar 3-4 mașini care afișează rute județene și piratează traseele RATP, oprind în stațiile destinate doar mijloacelor de transport în comun", ne-a spus dl Pușcașu. Directorul tehnic al Primăriei, dl Mihai Chirica, crede că problema a apărut după dispariția operatorilor privați de maxi-taxi. "Măsurile pe care le putem lua pentru ca traseele de autobuz să nu mai fie piratate de operatorii județeni se rezumă la amenzi și suspendarea avizului de tranzit al municipiului. Acesta este obținut de la Comisia de Circulație și prevede clar culoarul de tranzit și stațiile de îmbarcare/debarcare", ne-a spus dl Chirica. Pentru nerespectarea stațiilor, operatorii județeni de pe traseele Iași - Osoi au primit o amendă de 400 RON, din care se plătește doar jumătate în termen de 48 de ore. (A.Z.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:12:24    Titlul subiectului: 2006-03-10 147036

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-are-pagina-de-internet.html

"10-03-2006

RATP are pagină de Internet

Pînă zilele trecute, RATP era singura regie mare subordonată Consiliului Local Municipal care nu avea pagină de Internet. Cei care doreau să afle informații despre activitatea unității nu aveau decît să citească presa sau să meargă la sediul ori tonetele regiei. De cîteva zile însă, echipa de informaticieni de la RATP a pus la punct o pagină web care poate fi accesată la adresa www.ratp.lx.ro. Pe pagina principală, vizitatorii pot obține informații despre istoria transportului în comun local care, peste numai nouă zile, va împlini 108 ani de existență. Apoi, este prezentată lista de investiții a regiei, traseele de tramvai, autobuz și maxi-taxi, precum și harta traseelor, tarifele biletelor și abonamentelor, programul tonetelor și lista cu persoanele din conducerea regiei. Reprezentanții RATP promit însă îmbunătățirea site-ului. "Vom prelua date și de pe pagina de web a SC Autobuzul, care va fuziona cu RATP", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul adjunct de investiții al regiei. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:14:21    Titlul subiectului: 2006-06-13 147038

http://www.evenimentul.ro/articol/operatorii-de-maxi-taxi-nu-s-au-inghesuit-sa-preia-traseele-ratp.html

"13-06-2006

Operatorii de maxi-taxi nu s-au înghesuit să preia traseele RATP

Ieri, la RATP a avut loc o licitație la care operatorii particulari ar fi trebuit să-și adjudece 5 trasee de autobuz. Dar, deși caietul de sarcini a fost cumpărat de trei firme, doar una a depus ofertă. În aceste condiții, regia a prelungit termenul de depunere a ofertelor pînă joi, la ora 10, licitația urmînd să aibă loc o oră mai tîrziu. "Nu știm ce firmă a adus oferta, deoarece nici n-am deschis documentația", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul de investiții al RATP. E drept, condițiile prevăzute în caietul de sarcini sînt cam dure: este vorba de autobuze cu minim 100 de locuri, dotate cu motoare Euro 3. În plus, regia le impune și folosirea biletului unic, achiziționat de la tonete, și nu de la șofer, tocmai în scopul evitării evaziunii fiscale. "Aceste condiții le respectăm și noi. Ca să avem un transport civilizat, și operatorii privați trebuie să respecte regulile", a arătat dl Stoica. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:15:35    Titlul subiectului: 2006-08-18 147039

http://www.evenimentul.ro/articol/a-intrat-cu-oistea-n-maz.html

"18-08-2006

A intrat cu oiștea-n... MAZ

Dacă sînt noi, asta nu înseamnă că autobuzele MAZ 103 sînt ferite de coliziuni. Un astfel de accident a avut loc miercuri seara, în fața benzinăriei din Bucium. Un autobuz care circula pe traseul 30 (Canta – Bucium) a fost lovit în spate de căruța condusă de Dumitru Andrieș (din Mînzătești), care nu a mai putut struni caii. Oiștea căruței a lovit destul de dur partea din stînga spate a autobuzului și a stricat un panou, grila de aerisire a motorului, tubul instalației de filtrare a aerului și a spart furtunul pentru instalația de răcire. "Pagubele nu au fost contabilizate, dar sînt destul de consistente. Autobuzele sînt asigurate, dar probabil că asiguratorul se va îndrepta împotriva căruțașului pentru a recupera banii", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:17:00    Titlul subiectului: 2006-01-19 147040

http://www.evenimentul.ro/articol/oferii-de-maxi-taxi-angajati.html

"19-01-2006

Șoferii de maxi-taxi, angajați ai RATP

Ieri, la RATP a avut loc un concurs pentru ocuparea a 10 posturi de șoferi de autobuz. Contrar așteptărilor șefilor regiei, concurența a fost acerbă: 40 de candidați s-au întrecut în a-i convinge pe membrii comisiei de examinare că ei sînt cei mai potriviți să ocupe aceste posturi. Mai mult, auzind că șoferii vor conduce autobuzele la costum și cravată, candidații au demonstrat examinatorilor că sînt eleganți, venind îmbrăcați "la patru ace". "Unii dintre șoferi mai lucraseră la regie și îi cunoșteam... În schimb, mulți erau conducători de maxi-taxi, care au recunoscut fie că nu aveau carte de muncă, fie că erau angajați cu salariul minim și primeau procent din încasări. Alții au spus că erau nevoiți să muncească 18 ore pe zi. În final, dintre cei 10 șoferi pe care i-am angajat, opt erau de la mai multe firme de maxi-taxi", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:21:04    Titlul subiectului: 2006-11-06 147043

http://www.evenimentul.ro/articol/conducerea-ratp-declara-razboi-soferilor-indisciplinati.html

"06-11-2006

Iași
Conducerea RATP declară război șoferilor indisciplinați

Din această săptămînă, angajații RATP, ai Poliției Comunitare și Rutiere vor colabora pentru a descongestiona traficul din zona stației Flora, din Tătărași. "Sînt mulți șoferi care parchează mașinile perpendicular cu bordura din stația de autobuz, în loc să le așeze în spic sau paralel cu aceasta. Astfel ne obstrucționează trecerea cu mijloacele de transport în comun, iar șoferii noștri sînt nevoiți să urce pe bordura de la refugiul de tramvai sau pe spațiul verde. Angajații noștri și polițiștii vor supraveghea toate stațiile unde există astfel de probleme", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Șoferii indisciplinați riscă amenzi usturătoare și chiar ridicare autovehiculelor. (A.Z.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:22:36    Titlul subiectului: 2006-01-06 147044

http://www.evenimentul.ro/articol/oferii-de-autobuz-vor.html

"06-01-2006

Șoferii de autobuz vor fi îmbrăcați la costum

Peste cel mult trei luni, șoferii autobuzelor MAZ vor avea o ținută distinsă – costum și cravată. Conducerea RATP intenționează să le propună celor 100 de conducători auto să cumpere costumele, jumătate din preț urmînd să fie suportată de către regie. "Un costum complet cu cămașă și cravată costă cam 300 de lei (3 milioane de lei vechi – n.r.). Nu am decis culoarea costumului, dar aceasta va fi albastru sau negru și nu vor fi în nici un caz inscripționate cu sigla regiei", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Dacă șoferii vor fi de acord, va fi organizată și o licitație, după care conducerea regiei va discuta și cu vatmanii în privința acestei probleme. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:26:23    Titlul subiectului: 2006-02-23 147047

http://www.evenimentul.ro/articol/agresiunile-calatorilor-asupra-controlorilor-ratp-sint-tot-mai-dese.html

"23-02-2006

Agresiunile călătorilor asupra controlorilor RATP sînt tot mai dese

Cea mai ușoară metoda de a scăpa de controlorii RATP este, în viziunea unor tineri, spray-ul paralizant. Că fapta se lasă cu urmări penale, este un lucru neluat în seamă de juni. Chiar ieri, Constantin F., care călătorea într-un tramvai de pe traseul 1 (Copou–Podu Roș–Tătărași–Copou) a scos imediat spray-ul la doi controlori. "A atacat doar pe unul dintre controlori, iar celălalt a reușit să anunțe Poliția", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Un caz identic s-a petrecut duminică seara, cînd șoferul unui autobuz MAZ a fost agresat pentru că a "îndrăznit" să invite un tînăr să-și cumpere bilet. Șoferul a avut nevoie și de îngrijiri medicale la Spitalul "Sf.Spiridon". Uneori însă, chiar și unii oameni ai legii fac abuz de uniformă. Marți seara, tot într-un autobuz MAZ, un agent de pază a refuzat să prezinte legitimația controlorilor, ba chiar i-a și apostrofat. "În toate aceste cazuri, salariații noștri apelează la sprijinul Poliției, iar oamenii legii îi liniștesc pe călătorii recalcitranți cu amenzi. Așa s-a întîmplat și în cazul acelui agent de pază, care a fost sancționat pentru tulburarea liniștii și ordinii publice. Ce este însă mai îngrijorător este faptul că tinerii, chiar și minori, comit asemenea acte fără să se gîndească la consecințe", a adăugat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:27:09    Titlul subiectului: 2006-11-09 147048

http://www.evenimentul.ro/articol/biletul-vindut-de-vatmani-si-soferi-va-costa-15-ron.html

"09-11-2006

Biletul vîndut de vatmani și șoferi va costa 1,5 RON!

Șefii RATP sînt foarte nemulțumiți de încasările destul de reduse ale tonetelor. Deși acestea există, practic, aproape în fiecare stație, iar colo unde nu sînt, biletele se găsesc la distribuitorii de presă, călătorii preferă să le cumpere din mijloacele de transport în comun. Așa se face că, de multe ori, tramvaiele și autobuzele nu respectă orarele și ajung cu întîrziere în stații, deoarece vatmanii și șoferii, în loc să conducă, vînd bilete. Practica aceasta nu va mai însă dura mult. Cît de curînd, activitatea de vînzare a biletelor și abonamentelor va fi scoasă aproape complet în afara mijloacelor de transport. Șefii regiei pregătesc un proiect de hotărîre a Consiliului Local Municipal (CLM) conform căreia biletul vîndut în tramvai, microbuz sau autobuz să coste 1,5 RON (în loc de 1,2). Proiectul va trebui afișat însă pe pagina de web a Primăriei, unde va sta 30 de zile. Asta înseamnă că o hotărîre CLM va fi, cel mai probabil, în decembrie, urmînd a fi aplicată de anul viitor. "Oamenii sînt foarte comozi; stau cu banii în mînă și cumpără bilete de la vatmani sau șoferi, chiar dacă toneta este în spatele lor. Dacă biletul vîndut în tramvai sau autobuz va fi mai scump, cu siguranță călătorii se vor îndrepta spre tonete", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul de investiții al RATP. Tot în această perioadă, regia se ocupă și de obținerea avizelor necesare înființării a încă 10 tonete. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:29:27    Titlul subiectului: 2006-03-23 147049

http://tramclub.org/posting.php?mode=reply&t=14466

"23-03-2006

Iași
Autobuzul MAZ 203, o nouă prezentare

• timp de două ore, ieșenii au putut vedea noul model de autobuz, care are sistem de aer condiționat și un nou design interior

Pentru că derulează contracte cu mai multe orașe din țară, firma Dunărea Leasing a trimis ieri la Iași autobuzul de model MAZ 203, care a fost etalat în fața Palatului Culturii. Timp de două ore, ieșenii au putut vedea autobuzul care, la prima vedere, este la fel cu acelea tip MAZ 103 care circulă prin Iași. Diferența constă în unele amănunte: podea joasă 100 la sută, spre deosebire de MAZ 103, care are podea joasă pe o suprafață de numai 60 la sută, și un nou design interior. "Este cel mai nou model al nostru, prezentat și la Salonul de la Moscova. Are instalație de aer condiționat, sistem audio stereo și cutie de viteze automată. Și mecanismul de direcție este foarte bun. Într-o zi, am străbătut cu el 1.500 de kilometri – distanța de la Minsk la Iași, fără nici un fel de probleme. Nici măcar nu am obosit", ne-a spus șoferul Leonid Konstamciuk. Diferența de preț între noul model și cel cunoscut deja ieșenilor este de circa 20 la sută, astfel că un autobuz MAZ 203 ajunge cam la 160.000 de euro fără TVA. De la Iași, vehiculul a plecat spre Tîrgu Mureș, apoi Brașov, Sibiu, Pitești și Constanța, adică în orașele unde circulă autobuze MAZ. (C.N., Ș.C.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:30:21    Titlul subiectului: 2006-06-16 147050

http://www.evenimentul.ro/articol/trei-trasee-de-autobuz-din-iasi-concesionate-unei-firme-birladene.html

"16-06-2006

Trei trasee de autobuz din Iași, concesionate unei firme bîrlădene

La începutul săptămînii, RATP Iași a organizat o selecție de oferte pentru concesionare a trei trasee de autobuz – 27 (Tătărași Sud – Baza 3), 29 (Podu Roș – Tomești) și 44 (Piața Dacia – Rond CUG), acum deservite de microbuze ale unor firme private de maxi-taxi. Pentru că nu s-a prezentat decît o singură firmă, acțiunea a fost reluată ieri, cînd s-a întîmplat același lucru. Însă, conform legislației, cea de-a doua încercare a putut fi încununată de succes, șefii RATP începînd negocierile cu reprezentanții singurei participante, o firmă din Bîrlad. Deocamdată nu se știe cînd respectiva societate se va putea apuca efectiv de treabă, dar cert este că va scoate la stradă 18 autobuze Mercedes, ce îndeplinesc normele Euro 3. "Ar fi trebuit ca selecția de oferte să vizeze cinci trasee, dar pentru două dintre acestea urmează să-și dea avizul Consiliul de Administrație al regiei", ne-a spus dl Neculai Abălașei, director de exploatare al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:33:20    Titlul subiectului: 2006-03-30 147053

http://www.evenimentul.ro/articol/o-femeie-s-a-accidentat-in-autobuz.html

"30-03-2006

Iași
O femeie s-a accidentat în... autobuz

Ieri, o bătrînă s-a accidentat în... autobuz. Cînd a ajuns în dreptul Sălii Polivalente, Vasile Aștefănesei, șoferul autobuzului B-24595 de pe traseul 28 (Copou – Pasaj Alexandru cel Bun), a fost nevoit să frîneze brusc, pentru a evita impactul cu un autoturism. Veronica Dobîndă (63 de ani), care intenționa să coboare, s-a dezechilibrat și a căzut. Pentru că ieșeanca a leșinat, călătorii au chemat ambulanța, care a transportat-o la Spitalul de Urgențe. "Poliția a început o anchetă în acest caz", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. El a adăugat că asemenea evenimente se întîmplă în condițiile unui trafic intens, în care sînt mulți conducători auto imprudenți. (C.N., C.M.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:33:58    Titlul subiectului: 2006-11-29 147054

http://www.evenimentul.ro/articol/un-autobuz-maz-a-fost-lovit-de-o-autoutilitara.html

"29-11-2006

Un autobuz MAZ a fost lovit de o autoutilitară

După ce că nu au destule autobuze, șefii RATP sînt nevoiți să țină un asemenea mijloc de transport în comun în garaj, pînă cînd i se înlocuiesc geamurile sparte. Ieri dimineață, un autobuz MAZ care circula pe traseul 28 a fost lovit de o autoutilitară. Aceasta se angajase în depășirea unei alte mașini și a intrat pe contrasens, de unde venea autobuzul... "S-au spart două geamuri, iar tabla a fost puțin îndoită. Vom evalua pagubele, iar suma respectivă o vom recupera de la societatea de asigurări", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:34:32    Titlul subiectului: 2006-11-20 147055

http://www.evenimentul.ro/articol/o-noua-selectie-pentru-soferi-de-autobuz-si-microbuz.html

"20-11-2006

O nouă selecție pentru șoferi de autobuz și microbuz

în această săptămînă, RATP va organiza un nou concurs pentru ocuparea a 10 posturi de șoferi de autobuz și microbuz. Săptămîna trecută, deși era vacante 20 de posturi, au fost aleși doar șase șoferi de autobuz și patru de microbuz. "Au fost mai mulți candidați, dar nu ne putem permite să angajăm pe oricine, chiar și pe cei care nu au destulă experiență", ne‑a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Conducerea regiei a decis să mărească numărul șoferilor, deoarece cei existenți nu prea fac față. "Am suplimentat numărul mijloacelor de transport în comun, iar șoferii fac multe ore suplimentare", a adăugat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community