Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - Botosani

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 10:34:35    Titlul subiectului: 2003-09-29 146786

http://www.evenimentul.ro/articol/iarna-blinda-in-mijloacele.html

"29-09-2003

Iarna blinda in mijloacele de transport in comun

Si tramvaiele Eltrans Botosani au fost echipate cu radiatoare. "In comparatie cu anul trecut, cind nu toate vagoanele de tramvai aveau instalatii de incalzire, anul acesta am reusit, in urma unei investitii de aproximativ 300 de milioane de lei, sa echipam aceste mijloace de transport cu instalatii de incalzire", ne-a spus dl Ioan Comarita, directorul Eltrans Botosani.(ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 12:21:24    Titlul subiectului: 2004-04-13 146814

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-public-de-calatori.html

"13-04-2004

La Botoșani, treburile sînt foarte simple – acolo circulă numai tramvaie. Eltrans are 30 de vehicule, din care circulă 19, și toate au fost primite aproape pe degeaba din Germania. Pentru vreo doi ani de-acum încolo, avînd în vedere că cererea nici nu este prea mare, municipalitatea nu va mai investi nici un leu în transportul în comun.

C.Negoiță, M.Popa (cu sprijinul subredacțiilor ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 11:30:08    Titlul subiectului: 2006-10-23 147011

23-10-2006

Iașul, Bacăul și Vasluiul bat Bucureștiul!

Situația din transportul în comun local nu este tocmai bună, chiar dacă, în ultimii doi-trei ani, pe ici pe colo autoritățile moldave au făcut eforturi pentru achiziționarea de mijloace de transport în comun noi. Cu mici excepții, moldovenii trebuie să scoată din buzunare cel puțin un leu pentru o călătorie, deși condițiile oferite adesea nu se ridică la standarde minime. Ba chiar, în unele orașe ale Moldovei, biletul cu o călătorie e mai scump decît în cea mai mare urbe a țării. Menționăm că la București, o călătorie cu mijloacele RATB costă 1,1 RON, un abonament pe o linie - 25 RON/lună, iar unul pe toate liniile - 40 RON.

Mai ieftin, dar cu gîfîieli

Botoșănenii au la dispoziție tramvaie și maxi-taxi, plătind 0,8 RON, respectiv 1 RON/călătorie. Dacă SC Eltrans, societatea din subordinea Primăriei, își permite să mențină tariful redus fiindcă beneficiază de subvenții de 400.000 de RON/an, societatea Microbuzul a fost nevoită să apeleze la scumpiri pentru a supraviețui. "Greu ne descurcăm. Motorina e scumpă. Pînă acum ne permiteam să plătim un șofer și un încasator, dar am fost nevoiți să renunțăm la încasatori", a spus Dumitru Balan, șeful SC Microbuzul. Și la Bîrlad, costul unui bilet de transport în comun este 1 RON. Asociația "Bîrlad Trans 2004" asigură transportul în comun cu 12 autobuze și 12 microbuze, iar costul unui abonament este de 38 de RON pentru o singură linie.

Cristina Negoiță (cu sprijinul subredacțiilor ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 12:52:12    Titlul subiectului: 2007-11-28 147061

http://www.evenimentul.ro/articol/concesionarea-singura-sansa-a-societatilor-de-transport-abandonate-de-primarii.html

"28-11-2007

Microbuzul, micul gigant

La Botoșani, în ultimii ani s-a consemnat o creștere a transportului cu maxi-taximetrele. Asta nu datorită confortului, ci rutelor pe care le acoperă. În urmă cu trei ani, firma Microbuzul a încheiat un contract cu Consiliul Local, prin care a concesionat toate traseele. Profitul anual al firmei este substanțial, iar redevența plătită CL este de două miliarde de lei pe an. Transportul cu maxi-taximetrele aduce prejudicii celui cu tramvaiul, prin suprapunerea traseelor, însă edilii spun că nu au alt motiv de reproș și că apreciază profesionalismul firmei Microbuzul.

Maura Anghel, cu sprijinul subredacțiilor ASIS"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:04:54    Titlul subiectului: 2007-12-13 147068

Auziti ce-au ratat bizonii... da' dar trebuia lasat loc pentru cotetele maxi-taxi, nu?

http://www.evenimentul.ro/articol/15-autobuze-la-pret-de-unul.html

"13-12-2007

15 autobuze la preț de unul

(ASIS) – Municipalitatea a primit o ofertă din partea fraților din Laval, care intenționează să doneze municipiului Botoșani autobuzele pe care le-au folosit pentru transportul local. "Ei le înlocuiesc la patru ani de zile pentru că au un sistem foarte clar. Este vorba de autobuze Volvo, a căror valoare de achiziție, noi, este de aproximativ 150.000 de euro", a precizat primarul Cătălin Flutur, adăugînd totodată că va fi făcută o analiză pentru a se vedea dacă este oportun să fie aduse la Botoșani, deoarece transportul presupune o cheltuială. Cu toate acestea cheltuielile de transport nu sînt atît de mari pe cît anticipează unii. Edilul șef susține că la prețul unui autobuz nou s-ar putea aduce 15 autobuze din Laval. Primarul lasă la latitudinea Consiliului Local să stabilească ce se va întîmpla cu aceste autobuze și dacă contractul cu societatea Microbuzul va fi reînnoit în 2009 sau nu. "Un studiu de trafic și o strategie ne-ar putea spune dacă este util să folosim aceste autobuze. Am scos însă studiul de trafic la licitație de mai multe ori și nu a venit nimeni. Dacă se va considera că este bine, vom lua în calcul această situație. Este de apreciat însă intenția celor din Laval", a mai adăugat Cătălin Flutur. Oferta a fost lansată de Vania Atudorei, stabilit în Canada, care spre surpriza botoșănenilor, a fost unul din primii români premiați pe 1 decembrie pentru realizările pe care le-a avut în timpul vieții și modul în care își manifestă românismul peste hotare. (D.F.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:35:23    Titlul subiectului: 2009-05-12 147184

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-local-pe-timp-de-noapte-tras-pe-dreapta-inainte-de-demaraj.html

"12-05-2009

La fel și în unele orașe ale Moldovei. Directorul Eltrans SA Botoșani, Victor Ivănescu, este de părere că un asemenea proiect ar fi binevenit în sprijinul botoșănencelor care lucrează la societățile de confecții și nu numai, din zona industrială a orașului. "La ore tîrzii în noapte, femeile se întorc acasă pe jos, însoțite de membrii familiei sau apelează la taxi. Este foarte corect să se pună un astfel de microbuz, autobuz, care să circule din în oră în oră. Sîntem oameni civilizați și este nevoie de transport pe timp de noapte", a spus dl Ivănescu. Și reprezentantul operatorului privat de maxi-taxi, Dumitru Balan, s-a arătat încîntat de idee, mai ales că pe traseul 3 microbuzele abia fac față pînă tîrziu. "Cred că ar fi cel mai profitabil traseu, urmat de 2, care duce pînă la Cătămărăști. Pe traseul 3 merg plini pînă la ultima cursă și încă ar mai fi călători întîrziați. Încă nu am discutat cu nimeni pe acest subiect, dar nu văd de ce nu ar fi bun. Ar fi însă o altă problemă, aceea a suprapunerii cu Eltrans. Eu vrea să facem în așa fel încît să nu fie conflicte între noi și Eltrans și să rezolvăm această problemă a suprapunerii pe o anumită porțiune din traseu. E loc pentru toată lumea", a spus dl Balan.

Geanina Manolache, cu sprijinul colaboratorilor ASIS"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:58:21    Titlul subiectului: 2009-02-13 147203

http://www.evenimentul.ro/articol/a-smuls-balustrada.html

"13-02-2009

A smuls balustrada

Joi dimineață, botoșănenii care au trecut prin zona centrala a orașului au fost martorii unui accident mai puțin obișnuit. O balustradă a refugiului de pietoni din stația de tramvai de lîngă Casa Cărții a fost aruncată la cîțiva metri pe șosea. Un autobuz scăpat de sub control a scos balustrada care cîntărește cîteva zeci de kilograme, din betonul în care era ancorată. Șoferul autocarului a pierdut controlul volanului în intersecție, din cauza vitezei. Mașina se îndrepta dinspre bazar spre Mall. O minune a fost că în acel moment în stație să nu fie nici un pieton. Deși accidentul a fost unul spectaculos, autocarul nu a suferit pagube importante. Angajații Primăriei vor trebui să repare refugiul pentru pietoni, urmînd ca nota de plată să-i fie trimisă șoferului neatent, arată cotidianul Evenimentul de Botoșani."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 11:14:16    Titlul subiectului: 2009-11-11 147206

http://www.evenimentul.ro/articol/cerberii-din-autobuz.html

"11-11-2009

Cine îi verifică pe controlori?
Cerberii din autobuz

Fraudă și accidente

La Botoșani, controlorii sînt acuzați de către conducerea Eltrans că fac blat cu taxatorii. La adăpostul relațiilor cimentuite în timp, oamenii se înțeleg între ei și "închid ochii" la anumite nereguli ale taxatorilor, care încasează de multe ori jumătate din prețul biletului. Înțelegerea nu a fost încă dovedită de șeful Eltrans, dar acesta a promis că va monitoriza acțiunea celor care ar trebuie să verifice activitatea taxatorilor. "Un moment bun va fi atunci cînd vor fi instalate camere de luat vederi în tramvaie. Abia atunci voi dovedi hoțul", a spus directorul Eltrans Botoșani.

Cerințele pentru angajarea pe postul de controlor sînt foarte flexibile: să fi terminat cel puțin o școală profesională; să aibă abilitatea de a lucra în echipă, să știe să comunice cu oamenii, să fie fermi și politicoși în situații critice. Din păcate, excepții de la regulă pot fi probate, dacă nu în fiecare autobuz, atunci la cîteva stații! (ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 11:52:43    Titlul subiectului: 2010-07-10 147233

http://www.evenimentul.ro/articol/n-am-bani-de-dat-0.html

"10-07-2010

Crizatrage pe dreapta autobuzele din Moldova
N-am bani de dat!

În ultima perioadă, tot mai puțini moldoveni aleg ca mijloc de transport tramvaiul sau microbuzul. În aceste condiții, amplificate de criza economică, încasările regiilor de transport au început să scadă. Pentru a nu trage mașinile la garaj definitiv, managerii au căutat tot felul de artificii care să le permită să facă economii, începând de la salarii mai mici, restructurarea unor trasee sau scumpirea biletelor sau abonamentelor.

Microbuzul vrea să preia Eltrans

Omul de afaceri Dumitru Balan, patronul companiei Microbuzul SRL, firma care asigură transportul în comun cu maxi-taxi în municipiul Botoșani, a spus că intenționează să preia și activitatea de transportul cu tramvaiul care este derulat, momentan, de Eltrans SA, firma Consiliului Local. Firma sa virează la bugetul de stat peste două milioane lei în fiecare an, în timp ce Eltrans primește de la buget peste două milioane lei anual drept subvenție. Această preluare ar face ca și activitatea de transport cu tramvaiul să fie profitabilă, iar principalul avantaj al botoșănenilor, în urma aceste preluări ar fi că ar putea circula cu un bilet unic atât cu maxi-taxi, cât și cu tramvaiul.

* * *
În condițiile în care pensionarii din multe județe ale Moldovei nu mai beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun, iar elevii sunt în vacanță, muncitori ca pe vremuri nu mai sunt, așa că acest sezon estival va fi unul „mort” pentru transportatori. Poate abia la toamnă vor număra din nou zerourile profitului... (ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community