Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Mar 06 Apr 2010 16:49:38    Titlul subiectului: 125484

Dupa sabotarea exersata si indeplinita la CET Brasov, a venit randul RAT Brasov. Astazi avem in garajul din 13Decembrie, 2 troleibuze Graft&Stift trase pe dreapta cu logica defecta si ceva descompletari (care s-ar putea usor remedia) insa nu exista nici cea mai mica intentie din partea RATBv de reparare si reintroducere in trafic, preferandu-se in schimb introducerea unor troleibuze extrem de uzate (cele 2 Vettere care oricum nu mai au mult de trait). Mai mult avem 4 troleibuze Volvo cu lipsa carbuni si la fel ca in cazul G&F, nu exista nici cea mai mica dorinta de remediere a acestora. Soferii titulari, satuli sa se tot pllimbe de pe o masina pe alta, s-au oferit sa achizitioneze ei, pe cont propriu carbunii pentru motoarele troleibuzelor, pretul s-ar situa in jurul valorii de 150 lei, insa chiar si asa conducerea RATBv interzice electricienilor montarea carbunilor. !!!

Ridicolul continua si la autobuze, un MAN articulat zace si el din cauza unei garnituri in valoare de aproximativ 30 lei.

Toate aceste lucruri se intampla dupa ce Consiliul Local a alocat aproximativ 6.300.000 Euro Regiei de Transport Brasov, concluzia o trage fiecare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 13 Mai 2010 21:55:20    Titlul subiectului: 127004

Un nou sens giratoriu in Brasov!
Sa speram ca reteaua de troleibuz nu va fi din nou o "piedica" in dezvoltarea orasului.
" Comisia de circulație a Primăriei Brașov a aprobat în ultima ședință amenajarea unui sens giratoriu la intersecția dintre strada Plevnei-Bulevardul Griviței-strada Aurel Vlaicu. În cursul zilei de ieri, angajații firmei desemnate de municipalitate să execute lucrările de execuție a obiectivului au procedat la trasarea sensului giratoriu. Zilele următoare vor demara lucrările de deviere a rețelelor de utilități din apropierea amplasamentului, urmând să fie amenajată, efectiv, girația. Potrivit afirmațiilor reprezentanților Primăriei, scopul acestei noi sistematizări este de a fluidiza traficul rutier în intersecția menționată, de a scădea timpul de așteptare și, implicit, de a reducere poluarea fonică și cu noxe în zonă, generate de staționarea la semafoare."

http://www.brasovultau.ro/Un-nou-giratoriu-33153.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Iun 2010 11:14:21    Titlul subiectului: 127815

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/RAT_-va_vana-_masinile_parcate_neregulamentar_0_272372920.html

"RAT „va vâna“ mașinile parcate neregulamentar

Ionuț Dincă

Marți 1 iun 2010

Regia de Transport se va ocupa și de ridicările auto

Criza financiară i-a determinat pe edili să renunțe la serviciile firmei care se ocupa de ridicarea mașinilor staționate neregulamentar pe străzile din Brașov.

Astfel, de acum, Regia Autonomă de Transport se va ocupa de această activitate, dar și de depozitarea vehiculelor staționate neregulamentar din oraș. Edilii ar urma să câștige anual din această activitatea, cel puțin 2,5 milioane de lei, cât a fost valoarea estimată a contractului cu operatorul privat.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 20:57:00    Titlul subiectului: 128368

http://www.brasovultau.ro/Autobuzele-RAT-circula-mai-rar-34500.html

"Începând de azi, mașinile RAT Brașov vor circula după program de vară, ca urmare a intrării în vacanță a elevilor. Următoarele linii vor suferi modificări de circulație: 1, 5, 6, 8, 10, 16, 17, 21, 22, 23, 23b, 31, 32, 33, 34, 36, 50, 51 si 52. Noile programe de circulatie sunt afisate în statii. Potrivit celor de la dispeceratul RAT, perioada de timp între două curse a crescut cu 30 la sută față de programul obișnuit. Tot pe timpul vacanței, vor fi suspendate cursele pe traseul liniei 47."

http://www.brasovultau.ro/Controlorii-vaneaza-pensionarii-34521.html

"Anunț important pentru toți pensionarii din Brașov! Municipalitatea v-a pregătit o mare surpriză. Zeci de controlori vor mișuna prin mijloacele de transprt în comun începând de marți. Ei vor vâna toți contravenienții de vârsta a III-a pentru a-i sancționa. Așadar, mare atenție pentru că riscați să plătiți amenzi usturătoare dacă vă urcați în autobuzele RAT fără să compostați bilet. Nu mai puțin de 450 de lei este sancțiunea dacă vă suprind controlorii Regiei Autonome de Transport în Comun în ilegalitate pe autobuze. „Cadoul” vine din partea PDL-iștilor din Consiliul Local conduși de primarul George Scripcaru care în urmă cu mai bine de o săptămână au votat anularea gratuității pentru pensionari pe mijloacele de transport în comun."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 22:05:42    Titlul subiectului: 132689

Un episod made in Rromania, despre ce insemna mentalul de la roata carutei, comportamentul primitiv, amenintarile si magariile pe care cei lipsiti de cultura le fac calatorilor din mijloacele de transport brasovene.

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Brasov_EXCLUSIV_/_Romii_fac_legea_in_cursele_de_navetisti_0_326367720.html

"Brașov: Romii fac legea în cursele de navetiști

Călătorii, majoritatea adolescenți, sunt terorizați de șicanele la care sunt supuși de romi în autobuze. Doi copii din Bod au rămas fără telefoanele mobile după ce au fost tâlhăriți de doi romi, iar o tânără din Săcele a fost scuipată și înjurată.

Autobuzele care transportă navetiștii din Brașov în localitățile limitrofe au devenit adevărate curse ale teroririi, după ce grupuri de romi urcă în mijloacele de transport în comun și îi șicanează pe călători. Martorii se feresc să intervină fiindcă se tem pentru viața lor.

În autobuzul care face curse zilnice între Bod și Brașov, doi copii au rămas fără telefoanele mobile, după ce doi romi din Sânpetru i-au obligat să le dea aparatele. Incidentul s-a petrecut în timp ce copiii veneau la Brașov, pentru a merge la Sala Sporturilor.

„La Sânpetru, s-au urcat în autobuz doi romi. S-au luat de noi. Mie și unui prieten ne-au cerut telefoanele mobile. Mi-au zis: «Dă-mi telefonul, că te omor!». De frică, l-am dat. La fel a făcut și celălalt băiat. Nu m-am dus la poliție să reclam fiindcă poate se răzbună pe mine și va fi mai rău", a spus Cătălin, de 17 ani, una dintre victime.

Prietenii lui Cătălin, care erau cu el în autobuz, spun că niciun pasager nu a intervenit. „Două femei au văzut ce s-a întâmplat, dar s-au întors cu spatele. Și mie au vrut să îmi ia un MP4player, dar l-am ascuns în buzunar. Înainte de a coborî din autobuz, ne-au zis să nu anunțăm poliția, că altfel ne omoară", spune Alin, de 14 ani, din Bod.

Teroare și în autobuzul de Săcele

O tânără de 23 de ani, care face zilnic naveta Săcele-Brașov, ne-a dezvăluit, sub protecția anonimatulului, clipele de teroare trăite în autobuzul care o duce acasă. „Am fost agresată de diferiți romi, care purtau arme la ei. Mă speriau cu cuțitul, mă scuipau și mă trăgeau de păr. Mi-a fost foarte frică, dar nu aveam cum să ripostez Am făcut plângere la Poliția din Săcele, dar nimeni nu m-a băgat în seamă", a spus fata.

Dacă în Săcele primarul Radu Nistor a decis ca în autobuzele care efectuează curse seara să existe câte un polițist comunitar, edilul din Bod a găsit o altă soluție. „O să las las numărul de telefon al Poliției la fiecare șofer de autobuz și când vede că să întâmplă ceva, să anunțe imediat. În umătoarea stație de autobuz va fi deja un echipaj de poliție care să gestioneze problema", a spus primarul din Bod, Claudiu Liliac.

Polițiștii dau și ei din umeri, fiindcă le este greu să probeze incidentele care au loc în autobuz. În consecință, romii scapă nepedepsiți, iar călătorii nu au altă soluție decât să îndureze toate șicanele acestora.

Declarație:

„Îi sfătuim pe cetățeni să vină la poliție și să depună plângere, altfel nu putem lua măsuri" - comisar șef Liviu Naghi, purtător de cuvânt al IPJ Brașov.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 13:36:00    Titlul subiectului: 132713

Nu confunda mijloacele de transport urbane cu cele care ies afara din oras. Despre autobuzul de Sacele se stie de zeci de ani de zile, pentru ca asta e linia tiganilor din Garcini care vin la munca/cersit/furat in Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 15:15:47    Titlul subiectului: 133185

In sfarsit avem explicatia corecta si clara a cea ce inseamna un sens giratoriu.

http://prinbrasov.com/2010/09/de-ce-sufera-giratoriile-brasovene-sau-cum-poti-compromite-o-idee-buna-printr-o-aplicare-proasta/comment-page-1/#comment-18448

Asistăm la dispute pro- sau contra-giratorii. „Adepții” vin cu argumentație din experiența internațională, „criticii” arată că în practică situația este cu totul alta. Cine are dreptate? Ambele tabere și niciuna, pentru că fiecare dintre ele se referă la cu totul alt obiect. Obiectul de laudă al „adepților” este acel sens giratoriu care se practică peste tot în lume cu succes, și anume unul proiectat strict după anumite norme bine precizate. Acestea descriu tot demersul de realizare, începând cu aprobarea sau neaprobarea unui anume amplasament, geometria generală, mărimea diametrului pastilei, poziționarea trecerilor de pietoni, numărul de benzi și – mai ales – modul de semnalizare și marcare a acestora. O nesocotire a regulilor duce la un cu totul alt obiect decât giratoriul corect, iar acest rezultat este de fapt atacat de gruparea „criticilor” și nu ideea însăși. Unii vorbim despre mere, alții despre pere, și ne mirăm că nu ne înțelegem. Acest articol se vrea a fi un act de reconciliere între tabere, dar în același timp și un semnal de alarmă pentru cei răspunzători prin lege de siguranța noastră din trafic.

1 .Locul de amplasare al giratoriului este cheia problemei. Nu se recomandă a fi creat în zone insuficiente ca dimensiuni sau cu intensă circulație pietonală, în zone cu pante de peste 3…5%, în imediata apropiere a altor intersecții cu semafoare, în intersecții unde valorile de trafic pe o direcție sunt cu mult mai mari decât pe direcția perpendiculară și nici în imediata apropiere a trecerilor la nivel cu calea ferată. Campioane la încălcarea tuturor acestor reguli sunt giratoriile de la Aro și Bartolomeu.

2. Tipul giratoriului este și el definitoriu. Excluzându-le pe cele miniaturale și pe cele cu o singură bandă (cazuri rare în Brașov), giratoriile au de regulă maxim două benzi și doar în mod excepțional trei. Patru benzi într-un giratoriu este o aberație pe care literatura nici măcar nu o abordează. Evident, nu este admisă nici situația în care unele benzi dispar pur și simplu pe parcurs. Aici suntem iarăși campioni la încălcarea regulilor.

3. Mărimea pastilei și diametrul exterior circumscris sunt în funcție de tipul giratoriului, de numărul brațelor intersecției, de amplasament și de numărul benzilor. Dacă un giratoriu cu o bandă are, în funcție de situație, un diametru exterior minim de la 15 la 60 m, pentru două benzi acesta va trebui să fie între 45 și 70 m, iar pentru trei benzi între 60 și 90 m. Adică exact dublu decât avem în Brașov… Impunerea unui anume diametru izvorăște din necesitatea schimbării fluente a benzilor.

4. Geometria intersecției trebuie să oblige vehiculele să reducă inițial viteza, dar parcursul să devină apoi fluent, prin respectarea anumitor raze de viraj și proporții. De asemenea, trebuie ca benzile de intrare și cele de ieșire să fie în continuitate geometrică firească, menținând cât mai puțin vehiculul în intersecție. Aici stăm deja foarte, foarte, foarte prost. Exemplele negative supreme sunt la Aro, Gară, Bartolomeu și Spitalul Județean.

6. Amplasarea trecerilor de pietoni se face de regulă la minimum o lungime de autovehicul de punctul de intrare, dar nu la mai mult de 15-20 m, căci altminteri vehiculele ce ies au timp să ia viteză și trecerea devine extrem de periculoasă. Giratoriile cu mai multe benzi sunt considerate deosebit de riscante pentru pietoni și bicicliști. De aceea, acestea nu sunt amplasate în centrele orașelor sau alte zone cu trafic intens pietonal, decât dacă există pasaje subterane sau semafoare locale comandate la cerere. Trecerea de pietoni trebuie să fie în dreptul refugiului insular de separare a sensurilor, și nu în afara lui. Este recomandat ca fluxul pietonal să sufere o frângere sau șicană în dreptul refugiului, iar spațiul de așteptare dintre sensuri să fie încăpător și bine marcat. La Brașov nu există nici un giratoriu care să respecte aceste cerințe.

Dar cireașa pe tort o pune modul de marcare a benzilor. În interiorul unui sens giratoriu, prioritatea este cea „de bandă;, deci este foarte importantă proiectarea corectă a marcajelor. La Brașov, benzile din girație sunt marcate ca și cercuri complete. Deci, ajungem în situația aberantă în care un vehicul ce vrea să facă stânga de pe prima bandă, pentru a continua girația, are prioritate în fața altuia paralel, ce vrea să iasă în continuitate de pe a doua bandă. În toată lumea, marcajul benzilor se face „în turbină”, respectiv în ramuri divergente ce conduc mereu către cea mai apropiată ieșire, astfel încât să se poată traversa corect intersecția în paralel pe mai multe benzi. Pentru lămurire, vezi ilustrațiile atașate. Aceasta din urmă este cea mai gravă deficiență și nicăieri nu există în literatură vreo excepție care să o scuze în vreun fel. Lipsesc totodată la noi și presemnalizările care să arate pentru fiecare bandă ce direcții sunt permise.

Dacă la firma unică ce furnizează proiectele intersecțiilor din Brașov ar fi existat conexiune la internet, prin doar câteva click-uri pe Google, inginerii de specialitate care o conduc ar fi putut afla mult mai multe despre „roundabout design”. Obligația lor era să cunoască și să respecte normele, iar la nevoie să le explice și superiorilor politici de ce lucrurile trebuiesc făcute profesionist, și nu improvizat. Nimeni nu-i va scuti de răspundere, în caz că vreun prejudiciat va ști să-și apere dibaci drepturile în instanță. Iar în joc nu este altceva decât viața și sănătatea oamenilor…

Postez eu la o simpla cautare pe google cateva exemple de sensuri giratorii, care evidentiaza clar cum ar fi trebuit sa arate un sens giratoriu. Prostia si mai mare este ca inclusiv astazi la atata timp dupa ce a fost construit primul sens giratoriu in Bv si la nenumaratele discutii si sesizari nu este corect realizata semnalizarea acestora. De altceva ce sa mai zic, totul e o manea. Literatura de specialitate spune totul, mai ales exemplele postate.

Cuvinte cheie pentru google : Kreuzung Kreisel si roundabout design Cautati si va minunati.



Giratoriu-Asa-da-asa-nu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  161.92 kb
 Vizualizat:  de 11219 ori

Giratoriu-Asa-da-asa-nu.jpg



roundabout_design.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.66 kb
 Vizualizat:  de 11219 ori

roundabout_design.jpg



PoleRoundabout.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.77 kb
 Vizualizat:  de 11219 ori

PoleRoundabout.jpg



PoleRoundaboutDesViz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.25 kb
 Vizualizat:  de 11219 ori

PoleRoundaboutDesViz.jpg



p2220004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.38 kb
 Vizualizat:  de 11218 ori

p2220004.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 21:39:03    Titlul subiectului: 133201

Personal circul destul in oras cu masina si pot sa spun ca sensurile giratorii au fluidizat destul de mult traficul. Intradevar marcajele si proiectarea acestor giratorii lasa mult de dorit si trebuie sa fi foarte atent cand circuli prin ele, pe langa acestea se mai adauga lipsa de educatie si nesimtirea unor participanti la trafic.
Pozitionarea trecerilor de pietoni mai departe de giratorii este datorata traficului intens, coada care se formeaza la iesirea din sensul giratoriu la trecerea de pietoni poate bloca circulatia in giratoriu, este singura solutie gasita de "experti". Sa ne amintim de cate ori au mutat trecerile de pietoni de la Gara din aceasta cauza.
Avand in vedere ca s-au cheltuit o gramada de bani cu aceste giratorii o solutie mai ieftina si rapida ar fi refacerea marcajelor, atat benzile de preselectare cat si in sensurile giratorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2010 10:23:07    Titlul subiectului: 133518

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Cristina_Boboia_este_singura_soferita_de_autobuz_din_Brasov_0_337166343.html

"Cristina Boboia este singura șoferiță de autobuz din Brașov

Cristina Nica

Vineri 17 sep 2010

Cristina Boboia

Cristina Boboia este pasionată de șofat și de motoare și a ales să practice o „meserie bărbătească". Brașoveanca este de doi ani șofer pe autobuz și se mândrește cu ceea ce face.

Cristina Boboia este singura femeie de la RAT Brașov care conduce unul dintre mijloacele de transport în comun. Brașoveanca deținea permis de conducere pentru toate categoriile și s-a gândit că ar putea să se angajeze fără probleme ca șofer de autobuz.

„Am văzut un anunț de angajare ca șofer de autobuz și m-am gândit că mi-ar plăcea să fac acest lucru. Când m-am interesat de acest job, am fost întrebată dacă mă interesez pentru soțul meu. Pentru acest post, au mai fost doi contracandidați bărbați și cu toții am avut de trecut o probă practică. În urma testului, am fost aleasă pentru acest job", povestește șoferița.

Chiar dacă a luat decizia de a practica o meserie destul de periculoasă, Cristina Boboia spune că a avut parte de sprijinul familiei sale. „Soțul meu nu s-a opus nicio clipă hotărârii mele de a lucra la RAT Brașov. Este drept că, la început, s-a temut pentru siguranța mea și era îngrijorat până în momentul în care ajungea acasă, însă, cu timpul, grijile s-au estompat, iar lucrurile au intrat în normal", spune Cristina Boboia.

Brașoveanca s-a adaptat ușor noului său job, chiar dacă, zilnic, trebuie să conducă prin oraș la orele de vârf. „Eram obișnuită cu șofatul în oraș, așa că nu mi-a fost greu să conduc autobuzul. Este drept că responsabilitatea este foarte mare, pentru că ești răspunzător pentru siguranța pasagerilor. Tocmai din acest motiv sunt foarte atentă și mă asigur de mai multe ori la deschisul sau închisul ușilor", explică brașoveanca.

Zâmbete, în trafic

Femeia a fost destul de ferită de evenimentele neplăcute din trafic. „În doi ani, a existat un singur incident neplăcut. Un pasager mi-a cerut sa dau radioul mai încet, iar apoi a început să îmi adreseze injurii. La următoarea stație l-am invitat să coboare din autobuz și am avut și sprijinul unui alt pasager, iar incidentul nu a degenerat. Oricum, a fost un episod neplăcut, iar, în general, oamenii nu prea iau atitudine în astfel de situații", spune Cristina Boboia.

Participanții la trafic o privesc pe șoferița de autobuz cu simpatie și apropiere. „Ceilalți șoferi sunt surprinși când văd o femeie care conduce un autobuz. Mulți îmi zâmbesc, îmi fac cu mâna și au reacții de apreciere", explică șoferița.

În ciuda responsabilității pe care o are, Cristina Boboia este mândră de meseria sa. „Munca este foarte grea și solicitantă, mai ales pentru o femeie. Este, însă, și o muncă frumoasă. Pe linia pe care conduc autobuzul îi cunosc deja pe mulți dintre pasageri, ne salutăm și ne tratăm cu respect reciproc", spune brașoveanca.

Cristina Boboia este pasionată și de motoare. Femeia a avut un motor timp de mai mulți ani, iar acum dorește să își cumpere altul. La plimbările pe două roți, aceasta este însoțită de obicei de soțul său, care o urmează la volanul mașinii.

Profil

Născută. 5 martie 1976, Vrancea.

Studii. Studentă la Facultatea de Drept și Sociologie, Universitatea „Transilvania" Brașov.

Familie. Căsătorită, un copil.

Ce-i place

„Îmi plac motoarele. Este o senzație unică, la care nu aș putea să renunț. Îmi plac foarte mult animalele. Am acasă cinci pisici și doi cățeluși. Suntem cu toții iubitori de animale și ne face mare plăcere să le îngrijim".

Ce nu-i place

„Nu îmi place când nu mi se răspunde la telefon sau când sună ocupat. Mă enervez când îi sun pe ai mei, iar ei nu răspund. Le atrag atenția, însă de cele mai multe ori se întâmplă să recidiveze. Sun, însă nu reușesc să vorbesc cu ei decât mai târziu".

Întrebări și răspunsuri

Fiica dvs. vă împărtășeșete pasiunea șofatului?

Da, dorește să își ia permisul de categorie B și cred că o să îi placă foarte mult să conducă. Nu pare să fie la fel de atrasă de motoare și nici nu mi-aș dori să o văd pe un mototr prea repede. Este destul de periculos, așa că aș vrea să încerce mai târziu să meargă pe motor. De altfel, și eu am început să merg pe motor la 26 de ani, adică mai târziu. Dacă va dori și ea să facă acest lucru, va putea să îl facă, însă aș vrea să fie mai matură când va trece la astfel de încercări.

Cum vă simțiți în mijlocul colegilor dvs?

M-am adaptat destul de repede. Colegii m-au primit bine și mă privesc cu respect. Chiar dacă sunt singura femeie dintre mulți bărbați, nu am avut niciun fel de problemă. Fiecare își face treaba sa și ne înțelegem bine. Sunt anumite glume pe care le fac colegii mei, glume care se fac între bărbați. Însă nici acestea nu mă deranjează. M-am obișnuit ușor la acest loc de muncă și pot să spun că fac cu plăcere ceea ce fac.
"

Fraza asta m-a amuzat teribil: "Când m-am interesat de acest job, am fost întrebată dacă mă interesez pentru soțul meu" Laughing Laughing Laughing

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2020
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2010 10:59:53    Titlul subiectului: 133522

Eu am calatorit cu acest autobuz care e condusa de soferita. Va zic ca intr-adevar conduce foarte bine si chiar mai bine ca unii din barbati. Conduce un BMC. Va zic ca am ramas surprins si eu cand l-am vazut.

In Brasov mai era o soferita, dar de troleibuz, care a iesit la pensie. Ea era pe troleibuzul #88, acum nici troleibuzul nu mai e.

In schimb aici in Varsovia e ceva normal sa vezi soferite pe autobuze si barbati pe tramvaie. Doamnele (domnisoarele), unele sunt chiar tinere, conduc de la minibuze pana la articulate. Am ramas surprins cand am vazut o do(mnisoara)amna ca e la volanul unui Solaris articulat si pe un traseu destul de lung si dificil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2010 14:15:04    Titlul subiectului: 133585

Un alt articol despre soferii din Brasov:

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/brasov-portret_brasov-petru_alexandru_balbu_0_337766307.html

"Petru Alexe Bâlbu a adus și a condus primul troleibuz din Brașov

Bărbatul a fost și primul român care a avut telefon mobil. O mare pasiune a lui, pe care a și urmat-o de-a lungul vieții, este fotografia.

Un tren de persoane, cu destinație necunoscută pentru el, l-a adus la Brașov pe când avea 24 de ani, în 1948. Trăise deja ororile războiului și acum era la un pas de a fi dus la canal pentru că nu era bine văzut de comuniști.

„În timpul războiului am văzut viața din afara României și am încercat apoi să fac aici, ce am văzut acolo. M-am implicat mult în agricultură și în realizarea de livezi. În '47, când au venit comuniștii la putere, am intrat în vizorul lor pentru că aveam prea multă inițiativă", își amintește bărbatul. În 1948 a fost arestat și dus la securitate. În luna martie i-au dat drumul, însă a aflat că urma să fie din nou ridicat pentru a fi dus să lucreze la canal.

„Mi-am luat atunci actele și am plecat. Am văzut că sunt urmărit și, în tren, m-au și întrebat unde merg și le-am spus că până la București. Înainte de a opri trenul în gară am sărit pe partea cealaltă și am urcat repede într-un alt tren, care abia se pusese în mișcare. Nu știam unde merge, dar m-a adus la Brașov și aici am rămas", mai povestește Petru Bâlbu.

Brașovul i-a oferit o nouă viață

Prima noapte la Brașov și-a petrecut-o plimbându-se prin apropierea gării, iar a doua zi a plecat să viziteze orașul. Soarta a făcut să se întâlnească cu o familie din Tulcea, pe care o cunoștea. Aceștia l-au cazat primele nopți, i-au găsit apoi o gazdă și l-au ajutat să o ia de la capăt.

„Am pus ochii pe o fată de la Evidența Populației și am făcut-o să mă ajute să îmi schimb buletinul, pe Brașov. M-am angajat apoi muncitor la Uzina Electrică, unde mi-am cunoscut și soția", spune brașoveanul.

Pentru că terminase Liceul Militar Industrial, secția Electricitate, în război, pe când se afla în lagăr, a fost dus să repare liniile telefonice dintre Belgia și Danemarca.

Experiența și cunoștințele i-au folosit în noua lui slujbă, unde a avansat foarte repede. „Am ajuns maistru și, după naționalizarea întreprinderilor, în 1952, am făcut inventarierea tuturor instalațiilor electrice din Brașov spre toate comunele din jur. Am mers pe jos și până la Sfântu Gheorghe pentru asta", adaugă Petru Bâlbu.

Al doilea oraș din țară, cu troleibuz

În timp a ajuns la Electromontaj, unde a realizat prima stație de redresare. Din funcția de maistru coordona toate rețelele și stațiile, iar la 1 mai 1959 a pus în funcțiune primul troleibuz.

El a fost și cel care l-a condus pentru prima dată, pe traseul Gară - Șchei. „Era un MDT, făcut în București. Era mic și prăpădit, de 28 de locuri. Exista totuși, și ăsta era un mare pas, chiar dacă lumea mergea înghesuită, se mergea pe scări și uneori te curentai când vroiai să te urci", își mai amintește bărbatul.

Traseul a fost prelungit apoi pentru Triaj și pentru Tractorul. După doi ani existau linii de troleibuz care acopereau și zonele Steagu (Astra), Bartolomeu și Gară-Nouă. Pe atunci doar Capitala mai avea troleibuze.


Întrebări și răspunsuri


Ați fost primul român cu telefon mobil?

Pot spune că da. În 1960 am adus de la polonezi 10 bucăți. Am pus pe mașini stații de coordonare a troleibuzelor și una mi-am ținut-o eu. Nici miliția nu avea așa ceva, la acea vreme. Erau foarte mari și aveau aproximativ 2 kilograme greutate.

Cum v-ați apucat de fotografie?

Fotografia a apărut ca o necesitate pentru muncă. Mi-am luat prima dată un aparat foto Zorki. Am și acum vreo patru aparate și pentru mărire alb negru și pentru color. Am făcut și bani din asta, pe la nunți și botezuri. Am mii de poze puse în cutii, în pivniță, dar și toate filmele, etichetate.

Ce-i place

„Mi-a plăcut în viață să muncesc. Îmi plac foarte mult cactușii și am acasă aproximativ 100 de ghivece. Unii au și 50 de ani. Îmi plac excursiile. Am bătut toții munții. Respect sistemul german, pentru corectitudine și pe cel danez, pentru cinste".

Ce nu-i place

„Nu-mi plac oamenii suciți și puturoși. Nu pot nici să îi văd. Nu-mi place nici politica, pentru că e minciună, nu e sinceră. Nu-mi place să stau degeaba sau să dorm. Niciodată nu am dormit după-amiaza și nici nu voi face asta vreodată".

PROFIL

Născut: 14 mai 1924, Nalbant, Tulcea.

Studii: Liceul Militar București, secția Electricitate.

Familie: Văduv, trei copii."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Dum 26 Sep 2010 16:24:55    Titlul subiectului: 133985

Pentru cei care inca nu stiu, stalpii de otel si nu numai ai RATBv sunt folositi pentru iluminatul public. Primul exemplu este cel din Piata Garii - Oficiul Postal. Apoi Str Branduselor, Panselelor (1bucata) si recent Str Vulturului.
Un stalp de beton cu tot cu clema de prindere a consolei a aparut de ceva vreme si pe alea de sub Tampa. Sunt convins ca mai sunt zone prin oras care au primit stalpi de la RAT pentru iluminare.
Lucrarile sunt efectuate de firma care a castigat licitatia pe Bv privind iluminatul public, nu mai stiu acum numele concret, dar masinile cu care se lucreaza sunt toate inmatriculate in SM.
Acum intrebarea este cum niste stalpi care apartin noua, brasovenilor au ajuns pe mana unei firme private sau si mai concret ce a castigat RAT din aceasta afacere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 04 Oct 2010 14:26:34    Titlul subiectului: 134342

Daca tot a "rezolvat" cu "bine" transportul public local, mai ales pe cel ecologic, RAT Brasov se "extinde" spre activitati conexe, respectiv ridicarea masinilor parcate neregulamentar...

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/RAT_Brasov_se_plange_ca_nu_face_fata_ridicarilor_auto_0_347365595.html

"RAT Brașov se plânge că nu face față ridicărilor auto

Ionuț Dincă

Luni 4 oct 2010

Deși, după ce acest serviciu a fost preluat de regia de transport, pe străzile orașului există mai multe utilaje care se ocupă de ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar, respectiv șase, numeroase sesizări ale brașovenilor rămân fără răspuns.

Este și cazul lui Ioan Zah, care locuiește în cartierul Astra, și, vineri, a sunat la dispeceratul regiei pentru a sesiza faptul că pe Aleea Mimozei sunt parcate trei mașini neregulamentar, care blochează circulația pietonală. „Am dat numărul mașinilor, numele meu și numărul meu de telefon. Doamna mi-a spus că va anunța polițistul. Sâmbătă dimineața, pe la ora 8.00, am constatat, că nu numai cele trei mașini erau tot acolo, dar încă patru mașini blocau complet circulația pietonilor, astfel încât toate persoanele trebuiau să coboare de pe trotuar ca să poată circula", ne-a semnalat Ioan Zah într-o sezizare pe care ne-a transmis-o pe adresa de mail brasov@adevarul.ro. Brașoveanul spune că parcatul ilegal este un fenomen pe această stradă și una dintre mașini pare chiar abandonată, având roțile dezumflate.

„Întrebarea mea este dacă de mașinile care blochează complet circulația pietonală RATBV nu se ocupă, atunci cine? De asemenea de ce organele abilitate (poliția și primăria) nu sesizează aceste nereguli?", se întreabă nedumerit brașoveanul.

Ridicare pe priorități

Reprezentanții RAT Brașov spun că numărul sesizărilor venite de la brașoveni, începând cu 1 octombrie, de când RAT a preluat acest serviciu, a fost foarte mare, iar conducere regiei a decis să acorde prioritate sesizărilor referitoare la situații în care este blocat, total sau parțial, traficul rutier, cu precădere circulația mașinilor de intervenție pentru situații de urgență sau a mijloacelor de transport în comun. „RAT Brașov îi asigură pe cetățeni de faptul că, împreună cu angajații celor două firme care desfășoară activitatea de ridicare și transport a vehiculelor staționate neregulamentar, depune toate eforturile pentru soluționarea tuturor cererilor, în limitele stabilite de lege", ne-a declarat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RAT Brașov, care a spus că în perioada următoare mașinile de la ridicări auto vor ajunge și pe Aleea Mimozei.

Contacte utile

Informații despre mașinile ridicate de pe domeniul public vor pot fi primite la numărul de telefon 0368/444.080 (dispeceratul RAT) sau 0268/407.500 (dispeceratul Poliției Municipiului Brașov).

În plus, puteți reclama aspecte legate de parcarea neregulamentară pe raza domeniului public din municipiul Brașov, la două numere apelabile după ora 23.00: 0755.011.674 - dispecerat FEJER TOP și 0368.006.200 - dispecerat AN&AG.

Activitatea biroului de eliberări a autovehiculelor ridicate de pe domeniul public se va desfășura de luni până sâmbătă, inclusiv, între orele 07.00-23.00, iar duminica între orele 07.00-19.00.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 09 Noi 2010 08:19:05    Titlul subiectului: 136026

Am vazut la TV si am gasit si in presa locala online stirea unei crime petrecuta in Bartolomeu, intr-un autobuz 28:

http://www.mytex.ro/prima-pagina/crima-pe-linia-28_269724.php

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2011 10:25:49    Titlul subiectului: 138962

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/brasov-ridicari_auto_brasov-RAT_brasov_0_410959329.html

"Performanță la RAT Brașov: peste 700 de mașini, ridicate lunar

Marian Stoica

Marți 18 ian 2011

Ridicari auto

Regia Autonomă de Transport din Brașov a ridicat în ultimele trei luni ale anului 2010, peste 2.100 de mașini parcate ilegal.

În perioada 1.10.2010 - 31.12.2010, RAT Brașov a ridicat de pe domeniul public 2.133 de autovehicule parcate neregulamentar, pentru care s-au achitat taxe în valoare totală de 810.540 lei.

Totodată, RAT Brașov a început operațiunile de ridicare pentru 591 de autovehicule, pentru care s-au achitat taxe în valoare totală de 44.916 lei."


Intrebarea e: ce fac cu banii rezultati? Unde ajung si in ce sunt "investiti"?!?
Macar se regasesc in crearea de locuri de parcare si/sau in imbunatatirea conditiilor de transport public?!? Sau ... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Ian 2011 15:18:45    Titlul subiectului: 138964

Parcari in zonele rezidentiale s-au facut, prin amenajarea spatiilor din spatele blocurilor. ba chiar si pe arterele principale s-a mai luat din trotuare si s-au facut locuri de parcare. Oricum mai trebuie, ca inca nu sunt suficiente. Proiecte pentru parcari exista, problema e ca la constructie si aplicare dureaza un secol. Ori ideile nu sunt bune, ori se blocheaza undeva proiectele, la bani sau la birocratie.
Oricum, facand o comparatie cu alte orase, numarul de masini parcate aiurea pe strada este destul de scazut, cel putin pe arterele principale. Conditiile de transport sunt bune, cu ceva probleme la aglomeratie si la civilizatia unor calatori, precum si la intretinerea unor vehicule. Personal, nu am avut probleme la orarul de circulatie, in marja de 1-2 minute, toate masinile au venit la timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 20 Ian 2011 10:36:30    Titlul subiectului: 138974

Si presa se intreaba cat castiga de fapt R.A.T.Bv. din ridicarea masinilor si ce anume se intampla cu banii.

Culmea, cei de la R.A.T.Bv. isi permit sa pretinda ca sumele sunt confidentiale! De cand o societate bazata in mare parte (daca nu chiar total!) pe bani publici, isi permite sa aiba "secrete" fata de cei din banii carora traieste?!? Evil or Very Mad

Si mai stati asa si nu manati: Cum adica ce cuantum a fost dirijat spre firmele ce se ocupă de activitate ? Shocked
Sa inteleg ca RATBv a subcontractat aceasta activitate unor ALTE firme?!?
Adica firmele alea au dobandit acces la aceasta activitate fara sa aiba loc o licitatie ? Shocked Si ca R.A.T.Bv. nu este decat un paravan pentru niste afaceri (sau sa le numim direct smenuri?) private

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/RAT_Brasov_se_lauda_cu_banii_incasati_de_altii_0_412158818.html

"RAT Brașov se laudă cu banii încasați de alții

Ionuț Dincă

Joi 20 ian 2011

2.133 de autovehicule au fost ridicate în trei luni de pe străzile Brașovului.

RAT Brașov face apel la confidențialitate când vine vorba de sumele care îi rămân din taxa de ridicare de 380 de lei/autovehicul. Reprezentanții regiei au vehiculat o sumă de peste 800.000 de lei, pe care ar fi obținut-o din acest serviciu, în trei luni, dar fără a preciza ce cuantum a fost dirijat spre firmele ce se ocupă de activitate.

Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov continuă să îi inducă pe brașoveni în eroare cu privire la activitatea de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar. Recent, RAT Brașov a comunicat sumele pe care le-a încasat din această activitate în primele luni de la preluarea seriviciului: 810.540 lei, pentru cele 2.133 de autovehicule ridicate.

O sumă fabuloasă, dar, de fapt, acești bani nu au fost încasați în totalitate de către Regie, ci acesteia i-a revenit doar un anumit procent. În schimb, suma reală de bani încasată este tăinuită de către reprezentanții RAT, care preferă să dea publicității cifre înșelătoare.

Confidențial și nu prea

RAT Brașov invocă confidențialitatea când vine vorba de banii care îi rămân din taxa de ridicare de 380 de lei/autovehicul, după ce cele două firme private, AN & AG și Fejer Top, care efectuează efectiv serviciul, își încasează partea lor.

„RAT Brașov consideră că, în conformitate cu Legea 544/2001 (privind liberul acces la informațiile de interes public - n.r.), art. 12, litera c, aceste informații nu sunt de interes public", a precizat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RAT Brașov.

Articolul de lege invocat de reprezentanții RAT precizează că se exceptează de la accesul liber al cetățenilor: „informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței loiale, potrivit legii".

În schimb, Regia de Transport nu ezită să facă publice alte sume, cum ar fi costul ratei pentru creditul BERD, 500.000 de euro pe trimestru, sau costul celor zece troliebuze achiziționate recent, 979.525 lei, care, dacă ar fi să o luăm după motivul invocat în cazul ridicărilor auto, ar fi tot confidențiale și ar aduce atingere principiului concurenței.

Ridicări abuzive

De asemenea, numeroși brașoveni se plâng că, în multe zone din oraș, mașinile se ridică abuziv, respectiv că angajații de la ridicări, în unele cazuri, când proprietarul ajunge până ce aceștia pun chingile la roți și, teoretic, în situația aceasta, ar trebui să fie plătită doar amenda de circulație, de aproximativ 200 de lei, continuă operațiunea, iar persoana este obligată să plătească și taxa de ridicare și amenda."
?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 26 Ian 2011 16:16:48    Titlul subiectului: 139180

Scandalul se amplifica...
...dar, fireste, asa cum vedem zi de zi, ciorditorii politici isi vad in continuare de "treaba"...

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/CuRAT_murdar-la_serviciul_de_ridicari_auto_din_Brasov_0_415758817.html

"CuRAT murdar, la serviciul de ridicări auto din Brașov

Sebastian Dan, Dragoș Popescu

Miercuri 26 ian 2011

Utilajul de ridicări auto, din Sibiu, aparține comunității și aduce bani la bugetul local.

Prostul management al Regiei de Transport aduce prejudicii comunității. Banii din ridicările auto îmbogățesc firme private, în loc să întărească financiar firma patronată de municipalitate.

Brașovul se lăuda, pe vremuri, cu sașii și corectitudinea afacerilor derulate de aceștia. Acum, afacerile,chiar și cele pe bani pubilci, sunt ținute departe de atenția opiniei publice, având parte de abuzuri grosolane din partea unor personaje care, deși sunt plătite din banii comunității, se cred stăpâni pe patrimoniul orașului.

În cazul RAT, directorul Augustin Pulpea refuză să ne spună câți bani sunt încasați de RAT și câți de „hingherii auto", firmele private selectate de domnia sa fără a organiza o licitație publică.

Toate acestea se întâmplă deși Consiliul Local a decis ca RAT să presteze acest serviciu, pentru ca toți banii să rămână regiei, care funcționează pe pierdere, care are de plătit 500.000 de euro, trimestrial, rata la creditul BERD, ca să nu mai cumpere rable second-hand, vechi de 30 de ani, cum a făcut la începutul acestui an.

Din păcate, atât consilierii locali, cât și primarul George Scripcaru, nu iau atitudine asupra faptului că o afacere de monopol din municipiu a fost predată la cheie unor firme private, care se îmbogățesc în detrimentul interesului public.

La Sibiu se poate

Mai-marii RAT susțin că nu au avut bani pentru achiziția unui utilaj specializat. La Sibiu, primarul neamț Klaus Johannis, știe să facă afaceri în interesul comunității. Astfel, o mașină de acest tip, nouă, a costat 387.193 lei (inclusiv asigurările și sistemul de prindere). Încasările din taxa de ridicare, transport și depozitare au fost, după un an de la cumpărarea utilajului la Sibiu, de circa 300.000 de lei.

Practic, mașina a fost amortizată într-un an din taxe mai mici decât la Brașov, deși se achită mai puțin: 300 de lei, iar la Brașov 380 de lei. Deci, amortizarea la Brașov s-ar face mai rapid (zece luni).

Utilajul din Sibiu este echipat cu o macara hidraulică ce poate ridica o sarcină maximă de 6,9 tone, permite o rotație de 360 de grade și este dotat cu senzor de siguranță pentru macara."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Ian 2011 11:06:40    Titlul subiectului: 139289

Planuri interesante, spre ceva tehnologii mai avansate, mi-as dori sa vad autobuze hibride, sau pe baterii, sursa Romania Actualitati:

http://romania-actualitati.ro/autobuze_ecologice_la_brasov-24662

Citat:
Brașovul ar putea fi primul oraș din România în care vor circula mijloace de transport în comun acționate cu combustibili neconvenționali.

La Brașov ar putea circula în premieră autobuze electrice.

Astfel, municipiul Brașov se va număra astfel printre primele orașe din România în care vor circula mijloace de transport în comun acționate cu combustibili neconvenționali.

Autoritățile locale și-au propus și achizitionarea a 15 electrobuze de capacitate mică, pentru deservirea liniilor din centrul istoric al municipiului.

Proiectul este inclus în planul de acțiune pentru energie durabilă 2010-2020.

În luna august 2010, consiliul local Brașov aprobă planul de acțiune pentru energie durabilă pentru următorii 10 ani.

Potrivit convenției primarilor la care Brașovul a aderat, municipiul nostru s-a angajat să reducă cu cel puțin 20 de procente consumul de energie și emisiile de carbon, dar și să crească, tot cu 20%, gradul de folosire a energiilor regenerabile.

Directorul Agentia pentru Managementul Energiei si Protectia Mediului BRASOV (ABMEE) Brașov, Camelia Rață spune că Brașovul va deveni astfel un oraș nu doar mai funcțional, dar și mult mai ecologic.

Una dintre soluțiile propuse este înlocuirea a 30 de autobuze cu norma de poluare euro 2 cu autobuze care folosesc combustibili neconvenționali, dar și achiziționarea a 15 electrobuze de mică capacitate pentru deservirea liniilor din centrul istoric.

Autoritățile își propun, de asemenea, să cumpere și 20 de troleibuze acționate cu variator de tensiune și recuperarea energiei de frânare.

Toate aceste achiziții pot însemna însă costuri ridicate. Brașovul are însă șanse să acceseze fonduri nerambursabile printr-un program derulat de Ambasada Elveției și Ministerul Administrației și Internelor.


Din pacate, pe media locala nu am gasit nimic despre asa ceva, inca...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 04 Aug 2011 23:42:34    Titlul subiectului: 147329

Scandalul ridicarilor de autoturisme ia o noua intorsatura la Brasov, astazi mascatii au dat buzna la sediul RAT Brasov si la firmele asociate pentru ridicarile auto pentru a verifica activitatea acestora. Poate vom afla si noi cu aceasta ocazie cat au castigat aceste firme si cat a castigat RAT Brasov din ridicarea de masini, sa nu uitam ca cele doua firme care se ocupa de ridicarile auto la Brasov au primit contractele "cadou", fara licitatie.

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/brasov-rat_brasov-control_brasov-dna_0_529747502.html

"Procurorii verifică afacerea ridicărilor auto de la RAT Brașov UPDATE

4 august 2011

Autor: Cristina Nica, Teodora Nicolae

Mascații au descins în curtea RAT Brașov. Foto: Stelian Grăjdan

Procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Brașov, reprezentanți din structurile DGA Brașov și Covasna, precum și angajați ai grupării Mobile a Jandarmilor fac percheziții la serviciul de ridicări auto din Brașov, administrat de RAT. Mai multe documente au fost ridicate de la fața locului.

20.00 Reprezentantul uneia dintre firmele care efectueză ridicări de mașini, sub contract cu RAT Brașov, a declarat că niciun angajat de al său nu a fost audiat în acest caz, chiar dacă la sediul societății a avut loc o percheziție. „Au venit niște mașini cu mascați, au prezentat dispoziția de percheziție și au cerut toate actele mașinilor care sunt la noi, atât ridicate, cât și abandonate. S-au ridicat toate laptopurile din firmă, cu toate evidențele. Nu ni s-au oferit explicații. Noi am pus totul la dispoziția organelor de anchetă“, a declarat Albert Nagy, patronul firmei AN&AG.
Pe Aceeași Temă
RAT Brașov face afaceri secrete pe bani publici
RAT Brașov nu mai face deja față ridicărilor auto

Din cauza anchetei demarate la Brașov, activitatea de ridicări mașini de pe domeniul public al orașului Brașov a fost sistată.

18.40 În urma perchezițiilor, mai multe persoane au intrat sub urmărire penală pentru abuz în serviciu și fals intelectual, fără a fi efectuate rețineri. Încă de la ora 11.00, s-au efectuat patru perchezitii la sediul RAT Brașov și la cele două societăți aflate în contract cu RAT pentru ridicarea mașinilor de pe domeniul public.

Acțiunea are ca scop „verificarea actelor și punerea în aplicare a prevederilor legale în materie de poliție rutieră și reprezentanții operatorilor economici“, a declarat Sanda mateș, locțiitor de purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Brașov.

Procurorii caută dovezi care să confirme bănuielile unor nereguli legate de activitatea de ridicări auto, respectiv eliberarea unora dintre vehiculele ridicate fără a se plăti sumele aferente.

De asemenea, sunt suspectați de nereguli și polițiștii care s-au ocupat de dosarele de ridicare a autoturismelor de pe domeniul public. Dosarele au fost sigilate și urmează să fie cercetate de către procurori.

Mai mult, cele două societăți, AN&AG și Fejertop, care se ocupă de ridicarea mașinilor de pe domeniul public, sunt în atenția procurorilor.

„Procurorii au solicitat o serie de documente pentru a face verificări. Până la acest moment, nu am fost înștiințați în legătură cu natura acestui control. Așteptăm noi informații", a declarat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RAT Brașov."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2011 14:33:05    Titlul subiectului: 147570

Stire de pe www.ratbv.ro

Citat:
Orar circulatie pentru 15 august 2011

11/08/2011
Se va circula dupa orarul unei zile de sâmbata

Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostinta calatorilor faptul ca în cursul zilei de luni, 15 august 2011, autobuzele si troleibuzele vor circula potrivit programului corespunzator unei zile de sâmbata. Circulatia mijloacelor de transport în comun se va desfasura între orele 06.30 - 22.30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2011 23:32:23    Titlul subiectului: 147585

"Ancheta „ridicărilor auto“ atinge și RAT Brașov

Cercetările în cazul dosarului „ridicărilor de mașini" au fost extinse, iar acuzațiile îi lovesc și pe angajații Regiei Autonome de Transport Brașov.

Potrivit procurorilor, 13 persoane care lucrează pentru RAT Brașov sunt acum cercetate penal pentru abuz în serviciu în dezinteresul persoanelor, dar și pentru complicitate la fals intelectual.

„Aceste persoane se vor prezenta la parchet dacă vor fi citate. Este și în interesul Regiei Autonome să se facă lumină în acest dosar, pentru a preîntâmpina eventuale fapte imputabile", a declarat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RAT Brașov.

Ancheta a fost extinsă la lucrătorii regiei autonome, după ce cercetarea penală a fost începută în cazul a 11 polițiști, dintre care cinci agenți de circulație și șase angajați ai Poliției Locale. Procurorii spun că ancheta vizeată și mai mulți angajați ai firmelor de ridicări auto."


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/brasov-rat_brasov-angajati_rat-ancheta_angajati_rat-urmarire_penala_0_533347008.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2012 18:06:17    Titlul subiectului: 157737

Uite cum se rearunca ca un bumerang ideea parastasului pentru pensionari. Atit ei cat si restul suntem jigniti iarasi cu tot felul de idei de pomeni electorale ieftine si care nu pot fi mentinute pe termen lung. O sa pun aici articolul, precum si comentariul meu de pe Facebook. Sursa, ziarul (mai bine zis fituica) www.brasovultau.ro

Citat:
Toți pensionarii vor avea gratuitate 100% pe RAT, din 2013
29 Iulie, 2012  17:07:57

Numărul pensionarilor brașoveni care vor primi bilete gratuite pentru transportul în comun va crește. Toate acestea o dată cu modificarea plafonului până la care se acordă gratuități pe RAT. Consiliul Local analizează posibilitatea de a da câte zece bilete la toți pensionarii care au venituri mai mici de 1.200 de lei pe lună. Mai mult consilierii USL dau asigurări că de anul viitor toți pensionarii vor avea gratuitate 100% pe RAT. Într-o viitoare ședință de Consiliu Local se vor supune dezbaterii modificare hotărârii prin care se acordă călătorii gratuite, lunar, pensionarilor care au un venit de până în 800 de lei, astfel ca acest plafon să fie mărit. Momentan, nu se poate acorda gratuitate totală pentru pensionari pe mijloacele de transport ale RAT deoarece bugetul municipalității și al Regiei pentru acest an a fost deja aprobat de către consiliul local anterior, iar o rectificare în acest sens nu se poate face, pentru că sumele sunt destul de mari. Totuși consilierii USL dau asigurări că de anul viitor toți pensionarii vor avea gratuitate 100% pe RAT. "Categoric pensionarii vor primi gratuitate 100% pe transportul în comun începând de la 1 ianuarie 2013. Vorbim aici de toți pensionarii. În prezent din cauza restricțiilor bugetare și legislative nu putem acorda această facilitate. În schimb putem să mărim plafonul până la care primesc gratuitate. Și anume de la 800 la 1200 de lei" a precizat viceprimarul Răzvan Popa.


Si comentariul meu:

Citat:
Tudor Corneliu Ionescu
Din ce bani vor fi platiti aceste gratuitati jignitoare? Din banii taxelor mele? Sa dea Razvan Popa din banii mamicii si taticului lui, sau din ai lui de membru PSD. Sau sa ceara din banii lui Nastase daca are chef de pomeni electorale. Nu se gandeste nimeni ca asa ceva nu poate fi sustinut pe termen lung? In NICI O tara din vest nu exista gratuitati 100% pentru cei in varsta, chiar daca nu au pensii mari! Lasati sistemul asa cum este acum si nu mai aruncati banii pe prostii! Apropos, pentru elevii de scoala generala, de exemplu, s-a gandit cineva la vreo metoda? Bineinteles ca nu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2012 19:06:46    Titlul subiectului: 157742

Gratuitatile ca gratuitatile, dar ce planuri pentru investitii au edilii brasoveni ? Ceva concret, cum ar fi un plan de dezvoltare al transportului in comun pentru urmatorii ani ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2012 21:59:17    Titlul subiectului: 157748

Planurile de investitii cred ca s-au cam finalizat, au umplut Brasovul de autobuze din Turcia si Belarus, au demontat reteaua de troleibuz 75% si au montat cinci automate de bilete care nu functioneaza la un oras de 250000 de locuitori, au modernizat cateva capete de linie si vor mai moderniza cateva capete chiar unde nu este nevoie, ca bani se gasesc de la fraierii de brasoveni chiar si pentru gratuitati. Ma intreb oare RAT Brasov de ce a incheiat anul 2011 pe pierdere daca sunt bani de investitii si gratuitati, oare e aprape de faliment?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 9 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community