Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
loghin
Data înscrierii: 13/Iun/2009 Ultima vizita: 12/Aug/2009 Mesaje: 1 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2009 12:03:17 Titlul subiectului: Arcuri sau perne de aer? |
112395 |
|
Desi se adreseaza mai mult autocamianelor as dori sa aflu parerea specialistilor. Un autovehicul de tonaj greu este mai fiabil cu perne de aer sau cu arcuri? Rog pareri pro si contra pentru fiecare. _________________ Intrebare pentru specialisti |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Iun 2009 13:02:28 Titlul subiectului: |
112438 |
|
Pernele de aer sunt des folosite atunci cand variatia de masa intre gol si incarcat a unui vehicul este semnificativa. Ele permit reglarea garzii la sol si mentinerea ei constanta indiferent de sarcina, de aceea sunt folosite la camioane/semiremorci si la autobuze.
Pentru turisme si vehicule usoare de marfa folosirea lor nu se justifica.
In ceea ce priveste fiabilitatea, consider ca orice subansamblu dimensionat corespunzator si executat corect va avea o durata de viata mare. Bineinteles, o suspensie bazata pe arcuri - perne de aer este mult mai complicata din punct de vedere constructiv si deci sunt mai multe sanse ca una dintre compunente sa se defecteze, dar sunt destule cazuri de arcuri elicoidale sau semieliptice rupte. |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Ian 2011 12:38:31 Titlul subiectului: |
139158 |
|
Pernele de aer uzeaza mai putin calea de rulare, deci impozit mai mic. |
|
Sus |
|
|
MAZ_857
Data înscrierii: 05/Aug/2011 Ultima vizita: 09/Oct/2011 Mesaje: 4
|
Trimis: Dum 14 Aug 2011 17:54:38 Titlul subiectului: |
147667 |
|
Pernele cu aer sunt mai bune decat arcurile. Se simte cand autobuzul sau troleibuzul ruleaza pe drum. In plus atenueaza mai bine socurile cauzate de gropile din carosabil. |
|
Sus |
|
|
|