Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Pantelimon
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Apr 2011 21:07:07    Titlul subiectului: 143136

S-a spus mai sus ca statiile de metrou, asa cum sunt ele proiectate pe M5 sunt mai mult ca pentru un "tramvai subteran" decat un metrou "adevarat".

In primul rand, scopul principal al unui metrou "adevarat", ca mijloc de transport de mare capacitate, nu este acela de a transporta calatorii intre punctele A si B precum racheta de rapid, ci de a atrage un numar mare de noi utilizatori sau re-orientarea celor care foloseau transportul public de suprafata (care indirect se traduce in timp in descongestionarea traficului rutier). Acest obiectiv esta atins printr-o combinatie intre viteza comerciala superioara mijloacelor de transport public de suprafata, confort sporit si, in primul rand o accesibilitate buna de catre publicul calator si o interconectivitate buna cu alte mijloace de tranport. In transportul urban de calatori, nu viteza comerciala a metroului este cel mai important criteriu, ci predictibilitatea si accesibilitatea sa. Cu alte cuvinte, trebuie ca pe cat posibil cat mai multi cetateni sa aiba acces la el (deci aria de acoperire trebuie sa fie extinsa) iar frecventa de circulatie sa fie buna, astfel incat sa nu trebuiasca sa astepti mult in statie, indiferent de ora efectuarii calatoriei.

Ori la acest capitol, metroul nostru e pe deplin deficitar. Nu este normal sa iesi din metrou urcand zeci de trepte si apoi sa constati ca te afli la sute de metri de statiile importante RATB sau de punctele majore de interes, eventual mai trebuie sa traversezi si artere circulate. De freceventele de circulatie nu cred ca mai e cazul sa discutam. Nu e normal ca la ora 10 seara sau in miezul zilei sa astepti cate 10 – 15 minute la metrou si cand vine constati ca nu te poti sui in el, sau trebuie sa calatoresti in conditii "intime" de tip sardea (mi s-a intamplat de multe ori). Nu mai vorbesc de orele de varf.

Mai mult, ca mijloc de transport public urban, metroul este definit prin viteza mai mare de parcurs fata de transportul de suprafata, cu statii la o distanta de circa 500 - 600 m in zonele dense ale orasului si mai departate (dar in general SUB 1 km) in zonele mai periferice. Pe de alta parte, in transportul feroviar suburban de scurt parcurs, statiile sunt mai departate una de alta (circa 2-3 km).

Metroul din Bucuresti a fost construit ca o combinatie din cele doua definitii. Are o medie de circa 1,3 km distanta intre statii, deci din acest punct de vedere e un tren suburban de scurt parcurs, dar pe de alta parte nu iese din limitele administrative ale orasului, deci e si metrou. Acest "hibrid" functioneaza prost, pentru ca preia doar circa 25% din transportul public. Deci greseala a fost a noastra, nu a vest-europenilor care si-au construit metroul asa cum trebuia, cu statii dese. Daca se respectau standardele de constructie europene, si la noi la aceeasi lungime a retelei s-ar fi preluat un procent mult mai mare din transportul public, iar metroul ar fi fost accesibil unui numar mai mare de cetateni, cu toate avantajele care decurg aici, inclusiv o posibila o reducere a traficului rutier de suprafata, prin desfiintarea transportului de suprafata care dubla metroul. Insa asta ar fi presupus un numar aproape dublu de statii pe reteaua existenta. Uite de exemplu cum se circula pe inelul central Mihai Bravu – Stefan cel Mare), unde e evident ca si tramvaiul si metroul sunt necesare, deci nu se poate pune problema renuntarii la tramvai. Dar daca ar fi existat statii de exemplu si la Perla, Spitalul Colentina, Lizeanu, V. Luminoasa etc. atunci poate altfel s-ar fi pus problema.

Inca ceva: din cate cunosc eu, dintre toate orasele cu metrou din lume, numai St. Petersburg, Moscova si Atlanta au interstatii mai lungi. Nu cred ca restul oraselor cu metrou de pe tot Globul, care au statii mai dese au ales toti "solutia proasta" si numai noi si inca 3 orase am fost cei mai destepti si am ales "solutia buna" Rolling Eyes Statiile mai dese nu ar fi scazut viteza comerciala a metroului semnificativ, cu atat mai mult cu cat "buba" cea mare la noi este intervalul de succedare, care e prea mare chiar la orele de varf, nu timpul de parcurs.

In legatura cu M5, chiar ma bucur ca in sfarsit se va construi un metrou in adevaratul sens al cuvantului, nu un tren de scurt parcurs subteran, mai ales in Drumul Taberei, care desi la construirea sa in anii '60, se dorea a fi un cartier aerisit, dupa tiparul marilor cartiere din Polonia, Cehoslovacia, RDG etc., nu s-a mai realizat pana la urma acest obiectiv.

In legatura cu ramura spre Valea Ialomitei si statia de acolo, ideea mi se pare buna: statia aceea acopera o zona plina de blocuri - altfel populatia ar trebui sa faca naveta pana la Romancierilor (sau ar prefera in continuare autoturismul). Iar daca tot faci depou la Valea Ialomitei (mai departe nu s-a putut fiindca terenurile dincolo de strada Valea Oltului sunt private, deci ar fi fost mai dificil si mai scump cu exproprierile), deci oricum trebuie sa faci linie pana acolo, de ce sa nu amortizezi mai repede folosindu-o in trafic curent de calatori?Singurul dezavantaj este ca acest cartier a fost gandit pe o "bucla", deci nu poti acoperi cu o singura linie tot cartierul.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mai 2011 07:20:54    Titlul subiectului: 143164

Ai dreptate, cartierul Dr Taberei nu poate fi deservit corect de o singura linie la modul cum a fost construit. De aceea mai corect era fie construite doua linii, cate una pe fiecare ramura a buclei. Sau varianta actuala +linie pe Ghencea si13 Septembrie. (probabil la asta s-au orientat si ei cand au renuntat la statiile din Ghencea)
Orice alta solutie, inclusiv cea actuala este un compromis, mai mult sau mai putin fericit..
Insa cu Valea Ialomitei nu este chiar asa, vorbim de o derivatie de doar o statie. Sunt ca 300-400m. Nu se putea deplasa lumea atat pana la statia Brancusi? As vrea sa mai vad un astfel de exemplu in lume, o derivatie de doar o statie...
Chiar noi ar fi trebuit sa aveam un astfel de exemplu pe M1 daca s-ar fi construit statia Ciurel, dar pana si Ceausescu (sau proiectantii de atunci) au inteles ca nu este bine si au renuntat la ea.
De ce nu au facut de exemplu o derivatie si la Valea Argesului, ei se pot deplasa pana la statia Raul Doamnei ? Sau locuitorii de acolo "n-au avut pile" , ca blocuri multe sunt si acolo? Nu are logica. Oricum, nu putem avea cu totii metrou pana la scara blocului, ia exemplul Militariului, metroul strabate bulevardul, iar daca ai "nenorocul" sa locuiesti pe Moinesti, Valea Lunga , Dezrobirii, Dreptatii sau la Apusului mai iei si un autobuz sau mergi pe jos. De exemplu la Gorjului coboara foarte multi si intra la metrou (probabil de la Valea Lunga, Apusului si Complex Apusului. Si vin cateva statii, ca pe M3 actuala nu sunt statii dese cum vor fi pe M5. De ce ei pot si cei de la Valea Ialomitei n-ar fi putut sa foloseasca RATB-ul o singura statie daca nu aveau chef sa faca putina miscare ? Shocked
Alta solutie care mi se parea mai buna decat cea actuala...puteau faca depoul la Valea Argesului, este cam acelasi spatiu acolo si atunci nu se mai facea acesta derivatie complet aiurea. Era o linie normala cu cap la Valea Argesului, cu depoul la capat, fara derivatii, o linie "complet normala".
Repet, singura logica a statiei Valea Ialomitei mi se pare preluarea "nevoiasilor" din cartierul ANL Brancusi, insa la ce masini au aia la scara numai cu metroul nu vor merge. Macar de prelungeau derivatia asta Valea Ialomitei pana in mijlocul cartierului Brancusi sa fi fost o statie adevarata care sa deserveasca acest cartier, acum si cum s-o mai dezvolta pe viitor. Insa asa cum este acum, pana si locuitorii de aici au de parcurs cateva sute de metri bune pana la statii. Asa daca este cum spui tu, ei vor continua sa foloseasca masinile "din dotare"..
Asa ca oricum ai lua-o este complet aiurea cu derivatia asta. Si stim din practica M1+M3 ce probleme apar la aceste derivatii, insa noi..."Batman" Smile , vrem sa o repetam pe M5 si mai mult ca sigur pe M6.... Exista vorba care se potriveste foarte bine in aceasta situatie :
Errare humanum est sed perseverare diabolicum
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mai 2011 12:42:13    Titlul subiectului: 143174

Voi sunteti ferm convinsi de 2 statii, si anume : Brancusi si Raul Doamnei ? Eu nu... Stati sa vedem ca se apuca de treaba si mai ales de unde ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mai 2011 17:30:39    Titlul subiectului: 143182

Ferm convinsi.. Very Happy . S-au licitat, s-au adjudecat, deci se vor face. De ce nu sa nu fim convinsi ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mai 2011 19:57:38    Titlul subiectului: 143190

Iar eu sunt ( aproape ) ferm convins ca inainte sa inceapa o sa-si dea seama ca nu sunt bani si se vor limita la Valea Ialomitei. Pe undeva se specificau niste amorse dupa Romancierilor ( cum vi dinspre centru ) pentru o eventuala prelungire catre Brancusi - Raul Doamnei.
Stiu ca suna aiurea dar daca erau ferm convinsi ca duceau metroul la Raul Doamnei puteau sa faca minidepoul de 5 linii acolo ( la Rau...) ( e loc, stiu zona ca-n palma, daca trebuie vin si cu o schita ). Stiu si despre sperietoarea minerilor actuali 'apeduct' dar o scoteau ei la cap ca sunt oameni destepti, cu carte si initiativa. Si mai stiu bine si zona respectiva, nu e cine stie ce drum de parcurs de la marginea cartierului ( ex cartierul 'Brancusi' ) pana la 'semicercul' pe unde umbla metroul. - asta in incercarea de a justifica statia 'Valea Ialomitei'.
Statia Valea Ialomitei se justifica numai prin prisma ca nu sunt fonduri pentru ultimele 2 statii ( ca celalalte 2 statii 'Ghencea normal' si 'Ghencea prelungire' le-au uitat cu totul Laughing )



Tram club.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.59 kb
 Vizualizat:  de 14716 ori

Tram club.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 08:13:35    Titlul subiectului: 143200

Repet, un tronson licitat este Raul Doamnei-Eroilor, iar al doilea este tronson este Romancierilor-Valea Ialomitei (inclusiv depoul).
Deci, indiferent de pesimismul afisat, M5 va ajunge acum la Raul Doamnei. Mai departe spre Ghencea nici eu nu cred ca va mai ajunge vreodata.
Nu stiu unde ai citit tu asa ceva, eu n-am vazut nimic....Poate confunzi cu altceva, inclusiv cu faptul ca se pot apuca de linia spre depou numai dupa ce se realizeaza interstatia Brancusi-Romancierilor de pe tronsolul celalalt, pe care trebuie sa-l supratraverseze.
Sau poate ai citit de amorse de la Raul Doamnei catre Ghencea, nu de la Romancierilor catre Brancusi.
Cat despre depoul in zona sugerata de tine, nu avea cum sa se faca pentru un motiv simplu. Zona, pe langa faptul ca este in curba, mai se afla si sub trama stradala si, pe langa faptul ca nu cred ca era asa mult loc, lucrarile ar fi insemnat blocarea toata a acele ramuri a buclei. Deci sa nu se circule vreo 2 ani pe acolo nu era posibil, cred ca iti dai seama. De aceea, coroborat si cu faptul ca M5 nu mai ajunge in Ghencea (unde se putea face un depoul adevarat), s-a ales solutia mai ferita Valea Ialomitei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 08:44:49    Titlul subiectului: 143202

@Andrei:

In desenul tau, te-ai limitat doar la suprafata carosabilului? Banuiesc ca stii deja ca pe partea cu "Materna", pe toata lungimea buclei Dr Taberei este ingropata sub trotuar termoficarea (incepe de la Moghioros, si merge pana dupa Valea Argesului).
Avand in vedere spatiul verde de pe mijlocul bulevardului, si cele 3benzi de circulatie, plus trotuarul de vis-a-vis, ar ramane spatiu suficient?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 10:07:11    Titlul subiectului: 143207

Termoficarea ( si celalalte ) se regrupeaza pe alte trasee, nici o problema (chiar pe sub aleile din spatele blocurilor ). Devieri de retele au fost din totdeauna la lucrari de genul acesta ( parcarea si pasajul Obor de exemplu ) ( No Comment ).
Si daca e in curba depoul cu ce incurca ? Sau metrourile nu stiu sa cotesca ? Exemple recente de statii 'strambe' Parc Bazilescu, Victoriei ( M 1 si M 2 - ambele statii sunt stambe ) , Piata Romana.

sab a scris:
Nu stiu unde ai citit tu asa ceva, eu n-am vazut nimic....Poate confunzi cu altceva, inclusiv cu faptul ca se pot apuca de linia spre depou numai dupa ce se realizeaza interstatia Brancusi-Romancierilor de pe tronsolul celalalt, pe care trebuie sa-l supratraverseze.

Da, cred ca ai dreptate, intersectia aceea trebuie rezolvata in stil Eroilor ( unitar ).
Blocarea totala a acelei ramuri ?
De ce ? Nu se poate face pe 2 sectiuni independente si egale ca si dimensiune ? ( stanga / dreapta ) ? Toate statiile din cartier vor fi executate prin blocarea unui sens de circulatie.
Daca s-ar fi vrut, s-ar fi putut realiza. Depoul 'Raul Doamnei' nu ar fi fost din domeniul filmelor fantastice, cu siguranta si ar fi corspuns mai bine notiunii de depou la cap de magistala.
bogdaneftimie a scris:

....banuiesc ca stii deja ca pe partea cu "Materna"...

Stiu zona foarte bine, desi stau in Piata Iancului si asa cum am declarat in nenumarate randuri nu sunt legat cu nimic de Dr. Taberei.
bogdaneftimie a scris:

Avand in vedere spatiul verde de pe mijlocul bulevardului, si cele 3benzi de circulatie, plus trotuarul de vis-a-vis, ar ramane spatiu suficient?

Da, am in vedere toata latimea zonei, este echivalenta cu ceea ce avem acum la Valea Ialomitei.
Depoul s-ar fi putut intinde pana in dreptul strazii Chilia Veche - si de acum avem de-a face cu un spatiu de garare destul de mare, oricum superior celui propus la Valea Ialomitei, desi ca si latime depoul ar fi avut cam aceiasi metri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 18:11:45    Titlul subiectului: 143226

Statia Raul Doamnei nu se putea face intre Valea Argesului si Raul Doamnei, parcarea urmand a fi realizata in prelungire sub strada amintita? (dispare Brancusi).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 19:18:59    Titlul subiectului: 143229

Ba da, bineinteles ca se puteau gasi solutii alternative de remiza pentru Valea Ialomitei. Insa
1. la momentul realizarii proiectului se stia ca M5 va ajunge in Ghencea, deci depoul sub Raul Doamnei le statea in drum.
2. nu cred totusi ca la Raul Doamnei este acelasi spatiu ca la Valea Ialomitei
3. ramane si varianta de preluare a cartierului ANL. Imi mentin parerea ca este motivul principal care a condus la acea derivatie de doar o statie.
andrei11 a scris:
Nu se poate face pe 2 sectiuni independente si egale ca si dimensiune ? ( stanga / dreapta ) ? Toate statiile din cartier vor fi executate prin blocarea unui sens de circulatie.
Daca s-ar fi vrut, s-ar fi putut realiza. Depoul 'Raul Doamnei' nu ar fi fost din domeniul filmelor fantastice, cu siguranta si ar fi corspuns mai bine notiunii de depou la cap de magistala

Statiile vor fi executate prin blocarea unui sens de circulatie, insa se vor executa unitar, dintr-o bucata. In cazul depoului pe partea cealalata a buclei era un fel de "Gorjului", trebuie sa muti bagaje de pe un sens pe celalalt cand terminai prima jumatate. Plus utilitatile, le mutai in jumatatea unde nu se lucra, apoi le aduceai la loc unde erau initial ca sa lucrezi in cealalta jumatate. Si probabil ca acolo sunt magistrale de apa, canal si termoficare, nu ca la Valea Ialomitei unde cred ca sunt niste "derivatii" ale retelelor. Nu stiu daca le poti duce chiar pe toate prin spatele blocurilor, apa si termoficarea poate ca da, insa daca mai intalneai si un canal colector pe mijlocul bulevardului (unul asemanator cu cel care inteleg ca a condus la aspectul actual al statiei Gorjului ) iti dai seama ce iesea.. Smile
La partea a doua, acelasi raspuns ca pentru rosetti cu atragerea cartierului ANL .Si la momentul respectiv, cand s-a decis remiza, M5 ajungea in Ghencea , asa ca orice depou pe parcurs era "adaptare", nu era depou la capat de magistrala.
Cand a fost clar ca M5 nu va mai ajunge in Ghencea a fost prea tarziu sa se mai schimbe proiectul, sa dea alti bani pentru alt proiect sa schimbe amplasamentul remizei. Plus ca europenii aprobasera un anumit proiect, la fel ca la M6, trebuie sa depui munca multa sa-i convigi sa schimbe ceea cea au aprobat deja. Asa ca s-a lasat solutia initiala , mai ales ca astfel se lasa si iluzia ca M5 se va mai continua spre Ghencea candva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mai 2011 20:26:15    Titlul subiectului: Pure fantezii care nu trebuie luate in seama ! 143232

Desi e clar ca ceea ce sustin eu aici nu are obiect, zarurile fiind aruncate, uitati o solutie de depou la 'Raul Doamnei' - perfect realizabil si la ora actuala cu cel putin 7 locuri de garare si multeeeee locuri de parcare pentru autoturismele din zona Very Happy spre fericirea celor in drept.
7 locuri ale mele si 5 de la Valea Ialomitei se fac deja 12 locuri de garare ( pe putin ).
Dar cui ii pasa de fanteziile mele ?
Da, ai dreptate, statia Valea Ialomitei a fost facuta si cu gandul la cartierul ANL din apropiere. Desi eu sincer as fi proiectat altfel statia Romancierilor ( cu 3 linii ) si as fi asigurat o naveta Valea Ialomitei - Romancierilor care sa nu se incurce cu M 5 ramura 'grea' ( Raul Doamnei, cine stie, poate chiar si Stadionul Ghencea )
Precum se observa in schema depoul este perfect drept si in mare parte construit in afara partii carosabile. Imi mentin parerea ( pur teoretica ) ca atunci cand ajunge in bulevard constructia se poate 'ataca' pe sectiuni pentru a lasa libera cel putin un sens de circulatie pe bulevard.



Tram club varianta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.38 kb
 Vizualizat:  de 14555 ori

Tram club varianta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
jocky



Data înscrierii: 04/Mar/2011
Ultima vizita: 02/Noi/2022
Mesaje: 1
Locație: Pantelimon (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2011 14:17:53    Titlul subiectului: 143420

Am observat ceva miscari prin Drumul Taberei... in zonele Favorit si Dr. Taberei 34 au fost ingradite niste suprafete (pe garduri am vazut o placa pe care scria ASTALDI... sau cel putin asta mi s-a parut ca scrie, din goana autobuzului... si a aparut deja prima groapa), plus ca pe terenul viran dintre Academie si Razoare tot cei de la ASTALDI faceau sondaje geotehnice cu un utilaj special.
Pe mine m-ar ajuta mult linia asta de metrou, avand in vedere ca locuiesc langa Cora Pantelimon si lucrez in Drumul Taberei, la Piata Moghioros Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 08:57:55    Titlul subiectului: 143482

bogdaneftimie a scris:
Au început să lucreze la metroul de Drumul Taberei

Pasaj & Parcare Pta Charles de Gaulle (2011-2012) - abandonat
Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii - abandonat
Pasaj Suprateran Doamna Ghica - Chisinau - abandonat
Lucrarile la parcajul subteran si pasajul Razoare - abandonat
Pasaj Subteran Piata Sudului - abandonat, - Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii - abandonat
Statie de tramvai cimitirul Bellu - abandonata.

Eu nu trag nici o concluzie, numai am insirat niste obiective marete ale Bucurestiului Capitalist. A, da, si ca sa fim in tema topicului, cu chiu cu vai anul asta sunt sanse sa ne plimbam cu metroul la Parc Bazilescu.Dupa un santier ce dureaza de vreo 22 de ani
Nu acuz si nu sunt carcotas, numai observ si nu-mi exprim nici o parere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mai 2011 23:21:27    Titlul subiectului: 143757

Domnilor, locuiesc la Valea Ialomitei, chiar vis-a-vis de capatul de troleibuz. Nu stiu daca sa ma bucur sau sa plang ca s-a inceput lucrul la acest proiect "maret"! Un lucru este sigur: dupa '89, singurul metrou facut de romani a fost cel unde tunelele au fost sapate de altii (tot de romani, dar aia din alta epoca!). Din punctul meu de vedere treaba e clara: o sa am pe vecie in fata blocului o groapa! Eu nu vad cum s-ar putea finaliza o astfel de lucrare intr-o tara plina de hoti si de incompetenti!
Am rugamintea sa ma lumineze cineva cum s-a putut oferi un pret pentru o lucrare atata timp cat nu stii in ce conditii vei lucra! Studiile geotehnice se fac azi, nu inainte de licitatie! Nu ar fi trebuit ca in caietul de sarcini sa apara un capitol despre terenul in care urmeaza sa se sape?
Sondele sunt foarte dese! Chiar este nevoie de asa ceva? Ma gandesc ca ori au dat de probleme si vor sa stie cat de mari sunt (saptamana trecuta am vazut un cilindru de nisip de vreun metru, scos din adancuri si abandonat in zona parcului Moghioros) sau vor sa justifice niste bani?
In ceea ce priveste desimea statiilor si comparatia cu alte retele, care sustine solutia aleasa, imi permit sa am o parere proprie, deloc in concordanta cu proiectul. Am vazut pe undeva comentarii ca statiile rare vor atrage dupa sine necesitatea transportului de suprafata care va dubla reteaua de metrou (ceea ce nu este convenabil - cheltuieli suplimentare, aglomeratie), dar va asigura distributia calatorilor in lipsa unor statii dese. Vreau sa spun ca nu vad cum s-ar putea desfiinta transportul de suprafata (troleibuze si autobuze) cu toata indesirea statiilor, atata vreme cat metroul nu duce nicaieri! Nici legatura cu Gara de Nord si nici cu centrul nu este comoda! Iar Eroilor nu reprezinta decat un nod de circulatie, nicidecum un punct de interes!
Desi sunt o persoana deschisa progresului, acest proiect ma inspaimanta: impotenta tuturor celor angrenati in diverse lucrari de a respecta termenele si conditiile contractelor initiale (durata, costuri) - vezi aici autostrazile, caile ferate (Constanta si Brasov), podul Basarab - ma convinge ca aceasta lucrare nu se va finaliza asa cum s-a vandut in presa, ci cu o intarziere de zeci de ani si cu un pret inimaginabil de umflat! Si asta, daca se va termina, si nu vor ramane doar gaurile, pentru ca nu vad cine e obligat sa mai suporte cheltuielile tarii asteia iar peste un an si ceva campania electorala va fi istorie.
Si legat de gauri si de statiile dese (adevarate vaci de muls), eu nu am vazut pana acum nici un proiect de redirectionare a traficului rutier! Nimic! Poate doar pentru ca asta nu e important!
Iar depoul "Valea Ialomitei" e un moft ieftin, destul de scump - deservirea noului cartier "Brancusi" e doar praf in ochi! Acolo e un adevarat salon auto, iar baietii care folosesc transportul in comun, dar locuiec in fundul cartierului nu sunt coafati cu nimic! Guru-ul Metroului spunea pe undeva ca depoul asta este "pofta ce-am poftit" sau cam asa ceva. Pacat! Era bine sa fie mai mult de-atat!
Si inca ceva: ca neplacerile, deranjul si sacrificiile locuitorilor din zona sa merite, dupa ce se sapa gropile statiilor si tunelele, dupa ce se betoneaza statiile si se astupa, dupa ce se reface carosabilul si se gaseste un furnizor pentru marmura si pentru echipamentele statiilor, dupa ce se instaleaza calea de rulare si sina a 3-a, dupa... aoleu, dar mai sunt multe? Le va face cineva pe toate? Ca sa poata trece primul tren? Primul tren pe primul tronson: Valea Ialomitei - Eroilor. Si cum orice provizorat devine solutie definitiva, (vezi si terminalul CFR Otopeni), Magistrala Dr. Taberei - Pantelimon nu va ramane decat o simpla promisiune! Dar a zis cineva ca trebuie sa ne tinem de cuvant?

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iun 2011 12:26:50    Titlul subiectului: 144734

O intrebare pentru cei care mai au ceva timp sa "asiste" la derularea lucrarilor la aceasta mult asteptata magistrala de metrou. Care mai este stadiul lucrarilor, ce mai este nou? Multumesc. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 16:16:58    Titlul subiectului: 144778

Usurel, usurel, entuziasmul se termina! Poate si banii!
Asa cum scria pe placutele puse la tarcurile unde s-au efectuat sondaje, perioada de lucrari era mai - iunie 2011. Probabil urmeaza o noua etapa.
Ieri am vazut o sonda pe terenul viran de langa locul unde s-a injghebat un pationar (vis-a-vis de piata).
De ceva vreme (o saptamana - doua) s-a lucrat la inlocuirea gardului de la postul de transformare de pe Valea Ialomitei. Acum au tras si un sant, chiar langa noul gard. Acolo s-a lucrat si cu buldo-excavatorul baietilor care si-au instalat cortul la capatul de troleibuze, deci trebuie sa fie o legatura. Pentru scurt timp molozul a fost depozitat la intrarea in capat.
In urma cu vreo 3 saptamani s-au sapat niste gropi prin gradinile blocurilor pentru identificarea traseelor conductelor (cel putin ceea ce mi s-a zis corespunde cu ceea ce am vazut). Gropile au fost astupate, dar au ramas niste stalpi de lemn infipti in pamant iar in asfalt au batut niste cioate de fier-beton, numai bune sa-ti tai galosii.
Poate stie cineva sa citeasca si sa interpreteze aceste semne.
Adelin Petrisor out!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 16:47:26    Titlul subiectului: 144779

Alea cu parii infipti in pamant peste trasee de conducte si cabluri pot fi si de la NetCity. Asa au facut in toata zona Militari prin toate curtile de blocuri inainte sa ne decoperteze petuniile Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 10:18:27    Titlul subiectului: 145282

Un nou articol si o noua explicatie, ce ar trebui sa ne spuna de ce s-a renuntat la a mai duce metroul pana in Ghencea:

Lucrările la primul tronson, care va cuprinde 11 stații între Râul Doamnei și Hașdeu, vor dura 22 de luni. Conducerea companiei intenționează să extindă această linie până spre Domnești și satele din zonă. Costurile de construcție ale magistralei M5 de metrou, Drumul Taberei – Pantelimon, se vor ridica la 1,7 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii vizează investiții totale de aprope 8,5 miliarde de euro în rețeaua de metrou a Capitalei.

sursa: B365.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 17:02:34    Titlul subiectului: 145305

Probabil spun ca tramvaiele 34 si 41 sunt suficiente in Gehncea, desi nu au legatura directa cu centrul orasului. Termenul pana la care trebuie sa fie gata statiile pare cam fantezist. Doar se apropie campania electorala.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Iul 2011 13:20:18    Titlul subiectului: 145715

Cand incep efectiv lucrarile? Stie cineva daca se va lucra majoritar in subteran sau se va face clasicul sant, acoperit la final?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Iul 2011 15:27:41    Titlul subiectului: 145718

Se lucreaza numai cu TBM - uri interstatii. Statiile evident in sapatura deschisa. Trebuie verificat pe portiunea Valea Ialomitei - Romancierilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Iul 2011 16:19:36    Titlul subiectului: 145721

Acolo va fi galerie (excavatie deschisa).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 10 Aug 2011 11:34:38    Titlul subiectului: 147523

Cand vedem si noi ceva imagini de la fata locului? De la sapaturi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Dum 28 Aug 2011 12:44:44    Titlul subiectului: 147974

Un articol de pe 13 august, referitor la efectele inceperii lucrarilor la metroul din Drumul Taberei. Acesta se gaseste aici

Citat:
Lucrările la noua magistrală de metrou, coșmarul locuitorilor din Drumul Taberei

A început coșmarul pentru locuitorii din Drumul Taberei. Lucrările la noua magistrală de metrou care va lega Drumul Taberei de Pantelimon înghit locuri de parcare și dau bătăi de cap bucureștenilor care ocolesc pe jos tot șantierul, înghit praf și privesc cum sunt doborâți copacii din zonă. Autoritățile recunosc situația, dar promit că noua magistrală de metrou va fi gata la timp și va ușura viața bucureștenilor.

Cu toate nemulțumirile locuitorilor din zonă, conducerea Metrorex are planuri mari.

"E o vorbă la români: nu se poate să stai cu slănina în buzunar și cu buzele unse. Vom face în așa fel încât, și este condiția de bază impusă constructorului, să deranjam cât mai puțin, să lucrăm în perioade în care să nu se simtă că este zgomot, că este praf", a declarat Gheorghe Udriște, director general Metrorex.

Prin mai multe afișe, constructorii cer scuze locuitorilor pentru desfășurarea lucrărilor din zonă. Bucureștenii au simțit nevoia să le dea replică, așa că au scris cu pixul: "De ce ne-ați împiedicat traversarea, dacă nu sunteți pregătiți să lucrați. Au trecut 2 săptămâni și nu s-a început nimic".

Vestea bună e că în următorii patru ani, metroul ar trebui să ajungă din Drumul Taberei la Universitate, iar de aici în Pantelimon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Dum 28 Aug 2011 13:25:16    Titlul subiectului: 147976

Se pare ca noua tinta a iRealitatii e Metrorex sau Udriste. Auzi, au trecut doua saptamani si nu s-au apucat de lucru Laughing
Sa inteleg ca totusi cei din Drumul Taberei nu vor metrou? Sau vor sa fie cumva teleportat de undeva de departe, astfel incat, vai, sa nu mai fie praf deloc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 17 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community