Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Linii de tramvai desfiintate

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 27 Sep 2008 22:16:43    Titlul subiectului: *Linii de tramvai desfiintate 98873

Interesant, e ca la Braila, spre deosebire de alte orase, la toate liniile de tramvai moarte, s-au scos caile de rulare.
In alte orase ca Galatiul de exemplu exista linii moarte. Exemplu pe strada Falezei si pe str Ana Ipatescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 18:45:01    Titlul subiectului: 105432

Am aici o harta din 1892 (deci dinaintea aparitiei tramvaiului) si pe ea sunt figurate pe anumite strazi cu linii rosii continue duble rutele pe care probabil urma sa circule tramvaiul (pe alocuri liniile sunt punctate si am dedus ca erau probabil liniile de tramvai cu cai - mai am o harta a Bucurestiului din 1926 pe care la fel liniile de tramvai cu cai sunt figurate punctat iar cele cu tramvai electric sunt figurate cu linie continua si asa am facut corespondenta).

Harta are o rezolutie foarte mare (5100x3500 pixeli) si a fost redusa automat la rezolutia mica acceptata de acest forum si prin urmare si-a pierdut si din claritate... Daca ar fi fost mai clara, s-ar fi vazut ca liniile de care vorbesc sunt exact pe locul liniilor de tramvai construite ulterior, precum si pe alte strazi in plus. Ca s-a renuntat ulterior la a mai construi tramvai pe anumite strazi sunt de acord, ar repet (si eu Very Happy ) ca harta reprezinta un plan de constructie, nu o harta propriu-zisa care sa figureze ceva de pe teren (probabil ca n-ai observat dar anul datarii hartii este 1892 si dupa cum stiti tramvaiul a aparut la Braila in 1897 deci harta clar reprezinta doar o schita, un plan, o idee, cam pe unde ar fi vrut sa se introduca tramvai)... Scopul hartii postate este ce a face o comparatie intre unde s-ar fi vrut tramvai si unde s-a construit de fapt...



BRAILA_1892.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  827.9 kb
 Vizualizat:  de 16033 ori

BRAILA_1892.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 19:31:39    Titlul subiectului: 10584 105446

Linia de la Apollo este o bucla ce a fost creata pentru retragerea tramvaielor catre depoul vidin
Cat despre Bucla de la Cimitirul de la Pod Brailita acolo intorceau tramvaiele inainte de a se face si tronsonul de pe cealalta parte a cartierului transon ce are mai mult de 30 de ani.
Bucla a mai fost folosita de tramvaiele ce faceau legatura acum multi ani intre Calea Galati si Combinatul de la Chiscani, precizez ca atunci linia 24 se pare ca mergea pana in la aceasta bucla!

Bifurcatia de la Apollo inspre vidin nu mai este folosibila de minim 8 ani si era folosita pentru retragerea tramvaielor liniei 23 catre depoul Vidin.
Daca ne uitam atenti la toate bifurcatiile ele au fost facute catre alte sensuri si pentru mutarea mai simpla a unor tramvaie de pe alte linii dar si a unor planuri nestiute de noi linii de tramvai ce nu au mai fost puse in practica! Exclamation

Uitati cateva poze facute din masina a buclei nefolosite de la Brailita!Scuzati calitatea pozelor!



bucla brailita.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.98 kb
 Vizualizat:  de 16013 ori

bucla brailita.JPG



bucla brailita(2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.36 kb
 Vizualizat:  de 16013 ori

bucla brailita(2).JPG



bucla brailita(3).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.55 kb
 Vizualizat:  de 16013 ori

bucla brailita(3).JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.


Ultima modificare efectuată de către stefan_br la Mar 03 Feb 2009 19:32:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 20:08:55    Titlul subiectului: 105453

Toate trei pozele sunt facute pe partea dreapta a strazii, deci este fotografiata partea dreapta a buclei

De obicei bucla aia e folosita cand se mai petrece vreun accident rutier pe sina de tramvai din Vidin in care sa fie implicat vreun tramvai, asa cum mi-s-a intamplat acum ceva ani sa vad... Wink Bucla aia e buna ca nu se opreste circulatia tramvaielor in caz ca se intampla ceva in Vidin, la fel cum si bucla din parc a fost folosita acum 3-4 ani cu ocazia unei furtuni puternice, cand s-a rupt un copac si a cazut peste retea undeva in Radu Negru...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bobo_bob



Data înscrierii: 06/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Oct/2010
Mesaje: 56
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 14:02:04    Titlul subiectului: 105513

Bucla de la podul Brailitei a fost făcută inițial ca drept capăt de linie deoarece tramvaiele pana acolo mergeau, dupa care șina a fost construita in continuare dupa pod pe str Mircea Mălăieru- str Negruzii- str Valea Călugareasca, iar in prezent: str Mircea Mălăieru-str Negruzii-str Ulmului- str Octav Doicescu- str Walter Maracineanu. Pana acum 2 ani, vatmanii foloseau acea bucla pt a se odihni la pauza de la 12:00:?: (13:00:?: ), iar acum nu se mai circula pe ea.

Cateva poze cu bucla de podul de la Brailita.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  291.04 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  273.31 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  270.99 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  239.85 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.79 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.33 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  274.28 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

7.jpg



8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.27 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

8.jpg



9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.71 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

9.jpg



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  312.43 kb
 Vizualizat:  de 15875 ori

10.jpg



_________________
http://mbs-club.blogspot.com/ Join In!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bobo_bob



Data înscrierii: 06/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Oct/2010
Mesaje: 56
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 14:03:14    Titlul subiectului: 105515

....in continuare...


11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  410.02 kb
 Vizualizat:  de 15873 ori

11.jpg



12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.33 kb
 Vizualizat:  de 15873 ori

12.jpg



13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  287.52 kb
 Vizualizat:  de 15873 ori

13.jpg



_________________
http://mbs-club.blogspot.com/ Join In!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 11:24:27    Titlul subiectului: 116246

A avut strada Odessa tramvai? Poze justificatoare:


Din fostul depou de tramvai de la Bariera porneau linii o data pe Odessa si ieseau pe Vizirului pe aproape de Ciocarlia, acum peste linii s-a construit un GARAJ

Tot de la fostul depou de tramvaie mai erau linii care porneau pe langa depou si mergeau spre Viziru:

Incotro duc aceste linii?
Si a avut soseaua Vizirului linii de tramvai in trecut?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 12:07:23    Titlul subiectului: 116248

In caz ca nu ai auzit denumirea acelei zone din Braila este Bariera Calarasilor!Aceasta denumire vine de la linia de tren ce venea candva de la Santierul Naval si traversa acel cartier dar si Calea Calarasi(NU exista Sos. Vizirului asa ii mai spun brailenii acelei portiuni din Calea Calarasi) si Parcul Monument apoi se intersecta cu linia de tren de care ne folosim pentru a ajunge la Bucuresti sau spre alte destinatii! Evil or Very Mad Despre fostul Depou de tramvaie tin sa te anunt ca a disparut in urma cu zeci de ani si se afla undeva in zona Supermarket-ului Penny XXL si Plus iar iesirile liniilor erau pe unde sunt acele blocuri de pe Calea Calarasi.In concluzie ce ai pozat tu este o linie de tren ce candva traversa acea parte a orasului ci nu o linie de tramvai din secolul XX! Evil or Very Mad Pe viitor voi scrie toate strazile pe unde au fost tramvaie si pe unde sunt si in prezent pentru a nu mai aparea astfel de dezinformari!
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 14:45:34    Titlul subiectului: 116255

Inainte, prin secolele XVIII-XIX, iesirile din orase se numeau "bariere". Astfel, existau in Bucuresti "Bariera Vergului", "Bariera Oborului", "Bariera Dristorului", sau in Ploiesti: "Bariera Marasesti", "Bariera Rudului", "Bariera Unirii", "Bariera Bucuresti".

Braila secolului XIX se termina la Bulevardul Dorobantilor. Astfel, in Braila existau 5 iesiri din oras, sau 5 bariere: Calarasilor, Sf. Constantin, Ramnicului, Garii si Galatiului (intuitiv, daca urmariti denumirile, acestea corespundeau celor cinci strazi principale care intretaie ansamblul de strazi in semicerc din oras Wink ). Este adevarat, asa cum spune si Stefan, din cauza faptului ca in anumite regiuni ale oraselor se intampla ca in dreptul barierelor sa existe chiar linii de tren, denumirea generica de "bariera" s-a pastrat pana mai tarziu (de exemplu "Bariera Marasesti" din Ploiesti sau "Bariera Calarasilor" din Braila). Linia aceea de tren, asa cum bine spune si Stefan, deservea zona industriala de sud a orasului, santierul naval, laminorul, uzina de apa, uzina de curent etc. si racordul cu calea ferata principala se facea undeva in spatele cimitirului Sf. Constantin, dupa ce traversa curtea unei vechi fabrici de ciment. Linia a fost demontata undeva la sfarsitul anilor '70 din cauza problemelor ce apareau la trecerea la nivel (cateva resturi de sina, ingropata in asfalt, semn al existentei de odinioara a liniei, puteti gasi in spatele statiei de autobuz de la Spitalul Sf. Spiridon din Hipodrom, sensul spre centru), denumirea de "bariera" pastrandu-se insa pana in ziua de azi.

Depoul de tramvaie (primul depou dealtfel din Braila) se gasea unde este acum hypermarketul Plus, in spatele blocului cu abonamente, din Bariera. Inainte, in vechea hala, functiona asa-numita "Piata Dorobanti" (un fel de en-gros) si inca se puteau distinge sinele de tramvai la intrarea in "piata", asta pana sa fie amenajat hypermarketul. Am atasat si o harta a zonei respective, pentru clarificare Wink



Bariera Calarasilor.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.42 kb
 Vizualizat:  de 15091 ori

Bariera Calarasilor.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 1066
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 16:59:48    Titlul subiectului: 116264

Vechiul depou s-a desfiintat undeva prin 1980-1981 - tin minte ca atunci am fost in vizita la cineva care locuia in zona (erau case inainte) si pe strada erau depozitate linii de tramvai.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 19:17:21    Titlul subiectului: 116361

Precizarile de mai sus sunt binevenite, pentru a nu se crea confuzii. Eu chiar am prins acea linie functionala, chiar imi aduc aminte cind treceau trenuri si eu stateam in tramvai si asteptam sa treaca. Imi aduc vag aminte si de depoul de linga zona Bariera si de omul care statea acolo cu o unealta metalica cu care schimba macazul pentru Dorobanti. Alte vremuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 24 Dec 2009 19:50:50    Titlul subiectului: 121660

Tramvaiul brailean are o istorie de peste 100 ani, in care au fost infiintate si desfiintate diverse linii.
Primele trasee de tramvai au fost concepute sa treaca prin zonele centrale, iar singurul ''suprevietuitor’' din vechea retea este actualul traseu 21, ce-i drept acum intoarce la Radu Negru si merge pana la Sc. 20 in Cartierul Vidin, nu ca pe vremuri (in anii ‘30) cand tramvaiele intorceau undeva in zona Podului Brailita.
Ei si ca tot am ajuns la zona Brailita, odata cu venirea comunistilor la putere, Braila a trecut printr-o schimbare totala, schimbare in care a intrat si tramvaiul brailean. Astfel, conform planurilor conducatorilor din acele vremuri infrastructura din Centrul orasului, inclusiv linia spre Gara, au fost scoase, iar cu timpul s-a conturat o noua retea de tramvai. Aceasta retea a fost gandita astfel incat sa traverseze orasul de la un capat la altul, pentru a uni "inima orasului" si cartierele cu zonele industriale de pe acele vremuri.
Tot pe timpurile acelea tramvaiul ajunsese sa treaca Podul Brailita, iar capatul de linie sa fie pe Strada Valea Calugareasca, cu intorcerea spre oras la Poarta 2 (Progresu). Despre aceasta linie pot spune ca este istorie deoarece, odata cu aparitia Depoului Vidin in anii ’80, tramvaiul nu a mai intors la Str. Valea Calugaresca, ci a inaintat spre marginea orasului, mai exact la Sc. 20, unde isi are capatul de linie si in zilele noastre. Mai jos va prezint cateva poze cu Str. Valea Calaugareasca din zielle noastre, evident infrastructuctura a disparut de multi ani, iar singura dovada ca pe acolo a circulat tramvaiul sunt amintirile.



P1100571.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.81 kb
 Vizualizat:  de 14277 ori

P1100571.JPG



P1100572.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.63 kb
 Vizualizat:  de 14277 ori

P1100572.JPG



P1100573.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.42 kb
 Vizualizat:  de 14277 ori

P1100573.JPG



P1100574.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.83 kb
 Vizualizat:  de 14277 ori

P1100574.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 22:49:11    Titlul subiectului: 148046

stefan_br a scris:
Mai jos va prezint cateva poze cu Str. Valea Calaugareasca din zielle noastre, evident infrastructuctura a disparut de multi ani, iar singura dovada ca pe acolo a circulat tramvaiul sunt amintirile.

Nu chiar... Mai exista cateva dovezi palpabile... Putine, e drept, dar exista...

Pe cei patru stalpi aflati in colturile intersectiei dintre str. Costache Negruzzi - cea pe care circula acum tramvaiul in Brailita, sens spre Scoala 20 - si str. Valea Calugareasca (notati in schema cu A, B, C si D), inca mai exista vechile coliere de prindere ale sarmelor de sustinere fir contact, pe care sunt sudate "urechile" de fixare ale sarmelor de ancorare a retelei in curba, pe langa "urechile" folosite acum pentru sustinerea firului de contact. Sunt acele "urechi" incercuite de mine in fotografii. In afara de asta, pe stalpul chiar dinaintea intersectiei str. V. Calugareasca si Calea Galati, pe dreapta strazii V. Calugareasca spre uzina Progresu, mai exista un colier de prindere, de care atarna un capat de sarma (cativa centimetri) de tipul celei folosite la suspendarea firului contact (fotografia Imag013).

Deasemenea, interesant mai este si faptul ca, pana la intersectia Negruzzi/V. Calugareasca, reteaua este prinsa in console de stalpi, iar mai departe de acest punct, reteaua este prinsa in sarme... (fotografia Imag006)

In rest, asa e, amintirile completeaza aceste dovezi, pentru confirmarea existentei de odinioara a liniei de tramvai pe str. Valea Calugareasca. Imi amintesc ca inainte sa se asfalteze aceasta strada (pe la inceputul anilor 2000), cand inca dadea impresia ca esti la sat, deasupra ei mai erau "spanzurate" sarmele de sustinere cu tot cu cleme, chiar si o bucata de fir contact, tot in intersectia cu C. Negruzzi... Insa acum foarte mult timp...



stalpi_intersectie.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.84 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

stalpi_intersectie.PNG



Stalp A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.83 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Stalp A.jpg



Stalp B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.29 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Stalp B.jpg



Stalp C.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  337.02 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Stalp C.jpg



Stalp_C.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  262.5 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Stalp_C.jpg



Stalp D.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  247.24 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Stalp D.jpg



Imag013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.96 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Imag013.jpg



Imag006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  341.48 kb
 Vizualizat:  de 10629 ori

Imag006.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community