Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuze electrice

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2011 17:34:12    Titlul subiectului: Microbuze electrice 139213

Desi in general detest microbuzele, in anumite cazuri, precum cel de fata, nu as zice nu unui microbuz electric care sa dispuna de toate dotarile necesare pentru transportul urban si care sa respecte toata legislatia in vigoare.

Ca amuzament, vedeti viteza maxima... e peste 25 km/h, deci ... e numa' bun... Laughing

Experiment facut chiar si de cei de la I.C.P.E. Bucuresti.

http://www.icpe.ro/ro/d/3/p/Bus

"Microbuz electric

Pe masura ce numărul automobilelor crește, aglomerația din traficul urban și deteriorarea calității aerului devin probleme din ce în ce mai actuale cu care se confruntă marile orase. Un alt proiect pe aceasta temă dezvoltat de ICPE este "Autobuzul electric pentru persoane", proiectat în scopul asigurării unui transport modern in spații limitate, ca, de exemplu, în târguri și expoziții. Proiectul a fost demarat împreuna cu ROMEXPO, cel mai mare organizator de târguri și expoziții din România, ca partener, beneficiar și principal co-finanțator, interesat în dezvoltarea unui mijloc de transport alternativ ecologic pentru zonele expoziționale.

RATB, principalul operator de transport în comun din Bucuresti, este alt partener în acest proiect, dorind să studieze posibilitatea implementării acestui tip de vehicule în transportul uban din București.

Cu acest proiect ICPE a participat la Târgul International Tehnic București 2006, microbuzul electric realizat avand urmatoarele caracteristici tehnice:

* motor electric de c.c. cu magneți permanenți având o putere continuă de 15 KW și o turație maximă de 2000 rot/min.
* sursă de tensiune: 168 V c.c. (14 baterii cu Pb de câte 12V/120 Ah)
* convertor electronic
* frânare recuperativă

Performanțele obținute cu aceasta echipare sunt:

* Viteză maximă: 30 Km/h
* Sarcină utilă: 12 persoane (1000 kg)
* Autonomie: 60 km"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Apr 2011 20:22:07    Titlul subiectului: 142163

Proiect european de 42 de milioane de euro, pentru promovarea masinilor electrice

http://www.ziare.com/fonduri/proiecte-fonduri/proiect-european-de-42-de-milioane-de-euro-pentru-promovarea-masinilor-electrice-1085842

"Comisia Europeana a initiat un proiect, denumit Green eMotion, destinat promovarii automobilelor electrice in UE. Proiectul are o valoare 42 de milioane de euro, iar contributia UE va fi de 24 de milioane de euro.

Proiectul se desfasoara timp de 4 ani, iar cei 42 de parteneri ai Green eMotion reprezinta companii industriale si producatori auto, companii de utilitati, municipalitati, universitati si institute de cercetare si tehnologice.

Printre acestia se numara Bosch, IBM si Siemens, companii de utilitati, precum Enel sau Danish Energy Association, ori producatori auto, BMW, Daimler, Micro-Vett, Nissan sau Renault, iar dintre municipalitati, Barcelona, Berlin, Copenhaga, Cork, Dublin sau Roma.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 04 Apr 2011 09:39:56    Titlul subiectului: 142186

Intr-un Bucuresti aglomerat, decat sa il reincarci o data la 2 ore, ar fi mai rentabil sa il modifici incat sa aiba alimentare continua de la retea si sa il pui pe post de minitroleu, poti astfel sa il comuti pe retea si pe acumulatori, in zona unde nu e retea.
Ma gndesc daca acesta ar putea deveni un fel de hibrid incat sa poata fi alimentat atat de la reteaua troleibuzului cat si de la cea a tramvaielor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Sep 2011 18:45:26    Titlul subiectului: un articol interesant 148278

http://www.green-report.ro/stiri/masinile-electrice-viitorul-materie-de-transport-sau-doar-o-noua-sursa-de-poluare

"Masinile electrice - viitorul in materie de transport sau doar o noua sursa de poluare?

Luni, 5 Septembrie 2011

Masinile electrice incep sa „prinda” din ce in ce mai mult teren in intreaga lume. Aproape ca nu mai exista producator auto respectabil in ziua de azi care sa nu aiba cel putin un model electric in oferta sa, sau care sa nu fi anuntat cel putin ca lucreaza la o astfel de masina. Nissan Leaf, Ford Focus Electric, Tesla Roadster / Model S, Toyota RAV4 EV, Citroen C0, Renault ZE, Mitsubishi i-MiEV, Honda Fit EV, Mercedes Smart Fourtwo ED, Chevrolet Volt - sunt doar cateva dintre masinile electrice lansate. Si poate ca ele sunt viitorul, avand in vedere ca planeta se incalzeste din cauza poluarii, iar resursele de petrol sunt pe o panta descendenta, unele voci sustinand ca mai avem suficiente pentru cativa zeci de ani.

Insa mai raman cateva probleme legate de vehiculele electrice: in ciuda emisiilor zero atunci cand ruleaza pe sosea, si ele polueaza indirect. Si chiar considerabil, avand in vedere ca cea mai mare parte a energiei electrice care le alimenteaza provine de la centralele pe carbuni, inca cel mai utilizat si mai poluant combustibil fosil din lume. Mai precis, are cel mai mare conținut de carbon.

Arderea carbunelui elibereaza in atmosfera cu 30 % mai mult carbon pe unitatea de energie produsa decat petrolul, și cu 80 % mai mult decat gazele naturale. Astfel se ajunge la observatia ca vehiculele pe benzina, diesel si gaz natural ar putea produce mai putina poluare decat centralele pe baza de carbuni. Asta si multumita inovatiilor din domeniu - producatorii de automobile din prezent construiesc masini mult mai bune decat o faceau in urma cu cativa ani. Fiecare nou automobil emite mai putin CO2, Uniunea Europeana spre exemplu impunand norme din ce in ce mai stricte in acest sens. Astfel, pana in 2015 producatorii auto trebuie sa aiba o medie a nivelului emisiilor inregistrate la nivelul flotei de vehicule de 130 de grame CO2 pe kilometru. Iar pana in 2020, normele UE vor impune producatorilor auto o medie a nivelului emisiilor de 98 g/km CO2.

Solutia problemei reprezentate de producerea energiei folosita de masinile electrice este folosirea pe scara cat mai larga a surselor alternative de energie oferite de soare sau vant. Tehnologia exista si avanseaza in fiecare zi, trebuie doar implementata peste tot in lume pana la disparitia dependentei de petrol.

A doua problema ridicata de masinile electrice - acumulatorii. Astfel, exista voci care sustin ca extragerea mineralelor si a metalelor utilizate la acumulatorii vehiculelor electrice dauneaza mai mult mediului inconjurator decat extragerea petrolului. De asemenea, trebuie luate in calcul producerea acumulatorilor – un proces de asemenea poluant, utilizarea si apoi reciclarea lor. Nu in ultimul rand, pana de curand, masinile electrice foloseau acumulatorii plumb-acid. Topirea si reciclarea acestor acumulatori are ca rezultat poluarea cu plumb cu efecte serioase asupra mediului si a sanatatii oamenilor.

Din fericire si aici exista o parte buna reprezentata de acumulatorii litiu-ion, cei mai folositi la masinile electrice din prezent. Bateriile litiu-ion au pe post de catod oxidul de litiu cobalt, iar ca anod – grafitul.

Din acestea rezulta o energie de 200+ Wh/kg, o buna densitate a puterii si eficienta de 80-90% la incarcare/descarcare. Partea proasta a acestor acumulatori este reprezentata de un ciclu scurt de viata si o degradare rapida. Iar catodul este toxic. Nu in ultimul rand exista pericolul izbucnirii unor incendii in cazul perforarii sau a unei incarcari neadecvate. Automobilul Tesla Roadster a ocolit un pic una dintre probleme prin folosiera unor acumulatori obisnuiti, precum cei folositi de laptop-uri, care pot fi inlocuiti individual pe masura ce se degradeaza.

De asemenea, anul trecut, o echipa de cercetatori elvetieni a incercat sa afle cat de prietenoase sunt bateriile litiu-ion cu mediul inconjurator. Cercetatorii au calculat amprenta eco a masinilor electrice cu acumulatori litiu-ion luand in calcul factori precum productia partilor individuale, operarea vehiculului pe intreaga sa durata de viata, pana la casarea sa si eliminarea deseurilor rezultate.

Studiul a aratat ca bateriile litiu-ion ale masinilor electrice au un impact moderat asupra mediului - cel mult un procent de 15% al intregului impact poate fi atribuit bateriilor (incluzand aici producerea, intretinerea si reciclarea). Jumatate din aceasta cifra a poluarii rezulta din prelucrarea materiilor prime – cuprul si aluminiul. Producerea litiului este responsabila de 2,3% din total. „Bateriile reincarcabile litiu-ion nu sunt asa de rele cum se credea”, a spus Dominic Notter, co-autorul studiului publicat in revista Environmental Science & Technology.

Noi sisteme eficiente de stocare a energiei - graphene
Pe de alta parte, tehnologia necesara stocarii cat mai eficiente a energiei avanseaza destul de repede. Astfel, o combinatie intre doua elemente obisnuite, apa si grafitul, ar putea produce sisteme de stocare a energiei asemanatoare bateriilor litiu-ion, dar cu proprietati de incarcare mult mai rapide – de numai cateva secunde, si cu o durata de viata uriasa, aproape infinita. Cercetatorii studiaza acum graphene, un material care ar putea sta la baza urmatoarelor generatii de sisteme de stocare ultrarapide.

Graphene este rezultatul descompunerii grafitului in straturi cu grosimea unui atom, si este un material ieftin, disponibil, utilizat in special la creioane. Graphene este in acelasi timp solid, stabil din punct de vedere chimic si un excelent conductor de electricitate, ceea ce-l transforma, spun cercetatorii, intr-un material foarte potrivit pentru stocarea energiei.

„Sistemele de stocare foarte rapide, stabile si ieftine sunt foarte importante pentru viitorul reprezentat de electricitatea obtinuta din surse regenerabile. Aceste sisteme sunt cheia adoptarii la scara larga a vehiculelor electrice”, a declarat cercetatorul Dr Dan Li, din cadrul Universitatii Monash, Departamentul de Inginerie a Materialelor.

In concluzie, vehiculele electrice vor face parte din viitorul omenirii. Si daca vrem sa nu afecteze sanatatea planetei trebuie indeplinite doua conditii: utilizarea unor surse curate de energie pentru alimentarea lor si gasirea unor modalitati de stocare a energiei mai eficiente si mai putin poluante."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community