Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Impactul transportului in comun asupra mediului

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 10:38:44    Titlul subiectului: Impactul transportului in comun asupra mediului 98603

Deschid acest topic in urma unui reportaj pe care l-am auzit astazi la Radio Romania Actualitati cu privire la ziua mediului,in reportaj se spunea ca dupa ultimile sondaje efectuate de RAR in Romania in ultimile doua luni s-au introdus in tara peste 46000 de masinii la mana a doua!!!Daca in 2000 in Europa participau la ziua mediului decat 18 orase in 2008 peste 2000 de orase europene serbeaza aceasta zi!Pe lista oraselor care participa la aceasta sarbatoare din Romania participa cam cateva orase Satu Mare,Iasi,Bacau si oarecum Bucuresti deci daca privim lista oraselor vedem numai doua au transport electric mai putin poluant decat cel auto.Pe lista "neagra" sa zic asa a oraselor care cauta sa distruga transportul electric as adauga orase precum Constanta si Brasov unde administratiile locale fac tot posibilul sa distruca transportul electric!Daca in Brasov cat de cat mai este o retea bine structurata de troleibuz in orasul de la malul Marii Negre dupa exterminarea tramvaiului va mai ramane decat doua trasee de troleibuz 48 si 48b care circula din an in paste Evil or Very Mad !In mare parte in orasele Romaniei transportul in comun s-a modernizat cu autobuze mai putin poluante de ex. Bucurestiul unde autobuzele DAC nu mai exista fiind inlocuite in mare parte de Mercedes Citaro(insa am vazut destule Citaro care scot un fum negru de zici ca sunt DAC)insa in privinta transportului electric nu prea sa facut nimic reteaua bucuresteana de tramvaie este vai de capul ei,oarecum troleul bucurestean este un pic priviligeat s-au adus 100 de Irisbus Citelis+200 de Astra Ikarus 415 care cam duc greul transportului electric bucurestean.Cu plus ar fi si Oradea cu aducerea de tramvaie moderne Siemens ULF(vad ca actuala administratie critica aducerea acestor tramvaie),Timisoara cu aducerea troleibuzelor Skoda Irisbus,Targu Jiu unde troleibuzele Rocar arata inca foarte bine felicitari celor de acolo!!Si lista sper sa mai continuie va mai las si pe voi sa va exprimatii parerile!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 10:56:56    Titlul subiectului: 98608

In Braila nu ma exista troleu de mult timp, cei de la primarie ne tin numai in minciuni. In campanie se spunea ca vrea sa se reintroduca troeul. Acum nu se mai aude nimic despre asta, desigur. M-am asteptat la asa ceva. Cat despre tramvaie e un mos prin primarie care propusese sa desfiinteze tramvaiul dar Cibu nu a acceptrat. Acum avand in vedere ca e alt primar, Simioonescu, din PSD adica aceeasi sleahta cu acest mosulet, tare mi-e teama sa nu faca ceva presiuni asupra lui Simionescu sa elimine tramvaiul.

Iar cu plus la capitolul transport electric ar fi Timisoara, Galati si Arad. Arad ca singur mijloc de transport in comun are tramvaiul. Intradevar un oras ecologist.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 11:22:12    Titlul subiectului: 98612

Un alt oras care sta oarecum bine in ceea ce priveste transportul electric este Iasi. Am vazut ca se lucreaza la reabilitarea cailor de rulare pentru tramvaie in schimb nu se face nimic pentru reteaua de troleibuz care arata destul de bine din cate am vazut. RATP ar putea sa achizitioneze niste trolee noi (cele pe care le mai au sunt cam uzate) pentru reinfiintarea unor linii de troleibuz si scoaterea din circulatie o parte din autobuze.
In ceea ce priveste Bacaul, nu a avut si nu va avea transport electric cu toate ca se vorbea de infiintarea unor linii de troleibuz. Deja Transport Public Bacau a innoit parcul auto aproape in totalitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 11:53:22    Titlul subiectului: 98620

Ca de obicei, problema e prost pusa. Si vin cu o intrebare: cine garanteaza, ca daca s-ar introduce transport in comun electric 100% electric, lumea s-ar arunca sa mearga exclusiv cu transportul in comun? Nimeni.
Problema e: cand se va face educatie pentru transport in comun? Transportul in comun, fie el cu orice fel de mijloace, reduce prin definitie poluarea! Un autobuz/troleibuz cu 100 locuri poate pune in parcare cel putin 15-20 masini cu 4 peroane inauntru! Aici este frumusetea transportului in comun.
Din pacate nici una din toate comitetele si comitiile de mediu atit guvernamentale cat si chipurile ale societatii civile, nu spun nimic despre acesta. Toti ne arata cu bicicletute si sa ne spalam pe dinti fara apa si alte astfel de frectii la picior de lemn, decat despre ceva care chiar ar putea un impact real asupra protectiei mediului. Nu am vazut nici o campanie de gen "Ia autobuzul sau troleul si lasa masina acasa" cu ceva imagini frumoase si care sa te atraga. Nimic.
Iar aici ce se intampla? Cititi forumul si va veti lamuri...

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 23 Sep 2008 10:37:12    Titlul subiectului: 98654

Ionescu a scris:
cine garanteaza, ca daca s-ar introduce transport in comun electric 100% electric, lumea s-ar arunca sa mearga exclusiv cu transportul in comun? Nimeni.


Atat aici cat si pe alte forumuri se tot insista pe transportul electric ca si cum ar fi solutia miraculoasa a tuturor problemelor si se fac tot felul de discutii pe tema troleu/tramvai vs. autobuz de fapt scapandu-se din vedere adevarata problema care este de fapt, in opinia mea, metrou/troleu/tramvai/autobuz/taxi vs. masina personala. Se tot aminteste cat de poluante sunt autobuzele si cat de curate sunt troleele (dar de fapt si acestea genereaza poluare... dar la Turceni si Isalnita, nu in oras) dar nu se vede mai departe de varful nasului ca oricat de poluant ar fi un autobuz este mult, MULT mai putin poluant decat 10-20 de masini!

Citat:
Nu am vazut nici o campanie de gen "Ia autobuzul sau troleul si lasa masina acasa" cu ceva imagini frumoase si care sa te atraga. Nimic.


Campaniile sociale nu functioneaza. N-ar functiona cea cu transportul in comun dupa cum n-au functionat cele care te indeamna sa te lasi de fumat, sa nu mai arunci gunoaie, impotriva drogurilor, sa se opreasca violenta in familie samd.

La nivelul scazut de civilizatie si educatie din Romania nu functioneaza decat masurile coercitive. Fumatul s-ar putea reduce nu prin campanii media ci prin cresterea taxelor si accizelor, violenta in familie nu se reduce prin spoturi TV ci prin pedepsirea vinovatilor... revenind la domeniul nostru, o masura simpla si eficienta care ar creste instantaneu ponderea celor care folosesc transportul public (inclusiv taxiurile! sa nu uitam ca si ele sunt o forma de transport public) ar fi aplicarea sanctiunilor pentru parcarea interzisa. Cel putin in centrele oraselor mari cred ca in jur de jumatate din masinile personale sunt parcate ilegal.

Din pacate cei care ar trebui sa aplice aceasta masura (Politia, directiile domeniului public din Primarii) sunt la randul lor mari fani ai masinilor... probabil li s-ar parea inacceptabil asa ceva. Astfel ca situatia merge tacit inainte iar indicatoarele de Parcarea/Stationarea interzisa au ajuns o gluma in Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 23 Sep 2008 11:37:50    Titlul subiectului: 98661

Exact cu reiterau si colegii Ionescu dar si stfp in Romania nu se respecta deloc mediul si calitatea vietii si din pacate se distruge si mai mult farama de aer curat.Cu am spus si eu in primul post din acest topic se distruge intentionat transportul electric pe motiv "ca este foarte scump acest mod de transport" cu s-a spus de catre primarul MAZare continund prigoana inceputa de colegul sau de la munte,primarul Brasovului George Scripcaru.Si in lipsa implicarii autoritatiilor in aceasta problema discutiile despre mediu vor fii in van,atata timp cat nu exista o constientizare din partea populatiei sa foloseasca transportul in comun ,sa isi lase masina personala decat pentru excursii si sa nu mai aglomereze bulevardele doar de dragul comoditatii ca "deh stau cum vreau in masina mea" cum imi spunea un coleg de serviciu mai acum catva timp!Cred ca va mai trece ceva timp pana ce va intra in normal si la noi aceasta problema a transportului ecologic implicit cela electric!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 23 Sep 2008 11:55:28    Titlul subiectului: 98662

Mai intai trebuie asigurate conditii decente de transport public, apoi vorbim de solutii sofisticate...
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2008 21:23:24    Titlul subiectului: 98913

Cat de cat in Bucuresti s-ar putea asigura conditii decente de transport,prin benziile speciale RATB unde autobuzele si troleibuzele ar circula fara probleme si asa ar fii incurajatii si calatorii sa foloseasca transportul in comun in defavoarea masiniilor personale astfel mediul ar fi mai putin poluat Smile !Mai ramane de vazut ce vor face administratilor din tara si Bucuresti in favoarea mediului si transportului in comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 13:08:59    Titlul subiectului: 103923

http://www.capital.ro/articol/elvetia-face-pasi-rapizi-spre-transportul-cu-vehicule-electrice-115200.html

"Elveția face pași rapizi spre transportul cu vehicule electrice

Autor: Andrei Hărăguș
Publicat: 18 Decembrie 2008

Alianta Renault-Nissan si compania Energie Ouest Suisse (EOS) colaboreaza la dezvoltarea unei solutii pentru mobilitatea cu emisii zero in Elvetia, prin infiintarea unei retele de reincarcare a bateriilor.

De asemenea, cele doua companii promoveaza impreuna utilizarea vehiculelor electrice in aceasta tara.

Potrivit unui memorandum de intelegere, semnat recent, companiile vor studia modalitatile de implementare si mentinere a unei retele de raincarcare in Elvetia.

Mai mult, acestea vor implementa si dezvolta mai multe activitati educationale cu scopul de promovare al vehiculelor electrice.
"
_______________________________________________________________
La noi se distruge si minimul de transport electric ecologic pe care il aveam, probabil doar pentru ca asa considera bine niste parveniti buni la minciuni care au ajuns politicieni...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 14:01:28    Titlul subiectului: 103924

Atentie, in articolul de mai sus este vorba de autoturisme electrice care nu au nimic de a face cu transportul in comun.

Iar exemplul cu Elvetia nu e tocmai bine ales, pentru ca cel putin la capitolul troleibuze sistemele sunt in declin, ca si in restul lumii - conform
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_trolleybus_systems_in_Switzerland ultimul sistem a fost deschis in 1966 iar de atunci s-au inchis sisteme in 5 orase. La tramvaie stau bine, pe de alta parte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 20:33:54    Titlul subiectului: 103943

Din pacate tara noastra nu sta bine la niciun capitol cand vine vorba despre transport ecologic(fie vorba intre noi se considera ca si electricitatea provine din surse poluante dar asta este alta mancare de peste).Daca in Elvetia multe retele de troleibuz au fost desfiintate cum a spus si stfp la capitolul tramvaie sta bine,ei bine la noi nici macar la acest capitol nu mai stam deloc acceptabil tramvaiul si troleibuzul sunt casapite pe unde "sunt prinse"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 01:55:46    Titlul subiectului: 103952

Transportul in comun este ecologic prin definitie, pentru ca este in comun si nu individual. Asta inseamna ca se incearca reducerea numarului de masini de pe strada, cu masini mai mari!
Referitor la producerea energiei pentru transportul electric de la standardele actuale: nu cred ca de exemplu pe centrale eoliene se poate face tramvai/metrou/troleibuz.
Tramvaiul (caci troleibuzul este o chestie ciudata) ete facut pentru capaictati foarte mari de transport, care in orase cu sub 500.000 locuitori nu prea se justifica pe traseele pe care se montase pe vremuri! Adica, trebuie regandite noi trasee daca se vrea reintroducerea tramvaiului.
Repet, astazi exista tehnologii alternative si complet autonome pentru transport electric sau cu emisii foarte foarte reduse.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 09:49:14    Titlul subiectului: 103955

Intr-adevar distinctia facuta intre transportul electric si cel cu autobuze este complet irelevanta. Se tot bate moneda pe 'poluare' dar cel putin in interiorul marilor orase poluarea de la autobuze este complet nesemnificativa fata de cea de la masinile mici, respectiv diverse uzine, fabrici sau CET-uri.

De exemplu la Bucuresti, unde zilnic se estimeaza ca circula jumatate de milion de masini si inca o mie de autobuze. Hai sa zicem ca un autobuz polueaza de 5 ori mai mult decat un autoturism (desi nu cred, dar sa zicem) - in cazul asta poluarea prin noxe de la autobuze este de 1% din cea a traficului! Si nici nu am socotit camioanele. Deci daca vrajitorul Merlin converteste peste noapte TOATE autobuzele din Bucuresti in troleibuze poluarea scade de la 1.00 la 0.99... adica nu se va simti deloc. Si in cazul unor orase mai mici, sa zicem Constanta, unde raportul autobuze/autoturisme e mai ridicat pentru ca circula mai multe masini, aceeasi transformare ipotetica peste noapte a tuturor autobuzelor in trolee si tramvaie ar reduce poluarea de la 1.00 la 0.98 sau 0.97.

Deci problema reala nu este transport electric vs. autobuze ci transport public vs. autoturisme! Deci energiile ar trebui focalizate nu pe sustinerea unor sisteme mici de troleibuze sau tramvaie care pur si simplu nu sunt viabile, nu mai corespund nevoilor actuale de trafic si nu mai au vreun viitor ci prin incurajarea oamenilor care au masina sa foloseasca transportul in comun - atat prin metode de atragere spre transportul public (benzi rezervate, abonamente decontate pentru salariati, loturi Park-n-Rail la marginea oraselor pentru cei ce vin din afara, autobuze mai moderne, frecventa mai mare pe trasee) cat si de descurajare a transportului individual (parcare scumpa in centrele oraselor, ridicare agresiva a masinilor parcate aiurea, taxe de acces in centrul orasului stil Londra...)

Deci daca 1% din jumatatea de milion de oameni ce folosesc actualmente masina in Bucuresti de exemplu ar renunta la ea in favoarea RATB-ului sau metroului poluarea ar fi redusa cu acelasi 1% care s-ar obtine din convertirea tuturor autobuzelor RATB in trolee. Ce vi se pare mai simplu de realizat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 06 Apr 2009 17:46:47    Titlul subiectului: 109103

As dori sa ridic aici o problema pe care am sesizat-o urmarind un reportaj duminica pe Radio Romania Actualitati.
Acolo se spunea despre directiva UE de interzicere a becurilor incandescente si de indrumare spre folosirea surselor alternative existente deja pe piata. Argumentul principal este reducere cu de 4 pana la 6 ori a consumului de energie. De ce e important sa reducem consumul de energie? Pentru ca energia se produce in mod poluant si neprietenos cu mediul, iar scaderea consumului, inseamna protejarea mediului. Lasand la o parte orice fel de comentariu referitor la metodele alternative de producere a energiei, care desi sunt inca schioape pot fi adaptate consumului casnic, dar probabil nu industrial, vin si intreb: unde se incadreaza transportul electric alimentat de la uzinele electrice existente?
Mai concret: care este consumul unei retele de troleibuz sau chiar tramvai? Cum corespunde acest consum ideii de mediu si ecologie prietenos avand in vedere ca nu poate fi alimentat de la surse alternative? Ce tehnologii exista pentru reducerea substantiala a consumului de energie electrica, asemenea consecintelor directivei mai sus mentionata?
De ce fac referire la troleibuz? Pentru ca este comparabil din punct de vedere al capacitatii de transport cu autobuzul. Tramvaiul ar avea in plus capacitatea foarte sporita de transport.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 12:52:27    Titlul subiectului: 113463

Desigur ca parerile sunt impartite pentru fiecare oras in parte. Pe langa solutiile propuse, mai exista doi factori directi: fonduri si posibilitati. De exemplu, unul dintre orasele care "s-a miscat pozitiv" dupa Revolutie in ceea ce priveste introducerea transportului ecologic este Piatra-Neamt. Ce-i drept, nu au vrut tramvaie fiindca introducerea acestora ar fi fost mult mai costisitoare decat a troleibuzelor.
Cand aduc in discutie problema introducerii tramvaielor ca mijloace ecologice, mereu mi se ofera un raspuns "tehnic" menit sa justifice cheltuiala corecta a fondurilor destinate: "pentru tramvai trebuie cale de rulare speciala (n.n. sinele de rulare) si retea de alimentare pe cand pentru troleibuze trebuieste doar reteaua de alimentare si prin urmare, decat sa acoperim cinci kilometri cu retea de tramvai, mai bine acoperim 8 sau 10 cu retea de troleibuz, ca tot ecologic este si se intretine si mai usor". Nu stiu cati dintre edilii oraselor din tara pun astfel problema in ceea ce priveste transportul ecologic.
Pe de alta parte, haideti sa fim obiectivi si sa ne gandim ca si autobuzele au rolul lor. Operatorul principal de transport in comun din Piatra-Neamt se numeste Troleibuzul S.A. insa sa nu credeti ca nu au in dotare si autobuze pentru deservirea traseelor judetene. Nu toate traseele pot fi electrificate, cel putin asa o spune analiza de teren, mai precis factorii care tin de transport: numar de calatori, zone de traversare, frecventa, importanta zonala... Din acest motiv (justificat prin anii 90 dar total nejustificat in prezent!) s-a renuntat, la Galati, la reteaua de tramvai din zona portuara si s-au introdus autobuze (in special midibuze).
Sa nu uitam de factorii "disturbatori" (ii numesc asa intrucat nu imbunatatesc transportul in comun ci il polueaza din toate punctele de vedere) precum concurenta promovand mijloace de transport vechi, nerespectarea regulilor si prevederilor impuse de lege... Iata cateva exemple care - favorizate de edilii hrapareti de bani - duc la distrugerea unor "lucruri bune". Incet dar sigur, o mare parte din orasele din tara renunta la tramvaie. De la Revolutie si pana in prezent, am preferat sa vorbim de transport ecologic dar cu autobuze si mai rar cu troleibuze sau tramvaie. Nu stiu in cate orase s-a extins dupa revolutie reteaua de tramvai sau de troleibuz (cu exceptia mentionata anterior)... Normal, consilierii sunt interesati de partile financiare ale transportului si prin urmare mai bagam un val de microbuze particulare si mai scoatem o linie de tramvai sau de troleibuz...
Conform observatiilor postate mai sus de colegii de Forum, si autoturismele au "vina lor". Prin urmare degeaba avem transport ecologic de calatori daca pe strazi avem mii de autoturisme poluante. O sa ziceti de filtre pentru esapament si alte masuri moderne de reducere a poluarii... Ei bine, panourile de analiza (de care multi nu stiu ce scop au) dovedesc inca odata ca la orele de varf si-n perioadele premergatoare acestora nivelul de noxe din aer depaseste cu mult valorile normale... Prin urmare, aici nu e vorba numai de transport ecologic ci si de modul in care ne hotaram sa calatorim, de masina pe care o avem cat si gradul de bun-simt si inteligenta de care dam dovada atunci cand trebuie sa luam o hotarare in ceea ce priveste o deplasare.
In final iata o poza pe care am realizat-o la Galati, pe una dintre arterele principale (Str. Brailei) cu un grup de tineri biciclisti, costumati pro-ecologia. Uneori mai exista si astfel de "miscari", pacat insa ca nu sunt mai dese si pacat ca unii au o minte mult prea incuiata sa priceapa rolul acestora...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2011 14:52:54    Titlul subiectului: 148605

http://www.adevarul.ro/locale/tulcea/In_oras_fara_masina_0_554944916.html

"În oraș fără mașină!

15 septembrie 2011

Autor: Claudia Petraru

Între 16 și 22 septembrie 2011 are loc a zecea ediție a Săptămânii Mobilității Europene, derulată sub sloganul „Mobilitate alternativă“. Tulcenii sunt invitați, astfel, să încerce alternative la utilizarea propiilor autovehicule.

Prin evitarea, schimbarea și îmbunătățirea transportului la nivel local, orașele europene pot îmbunătăți echilibrul energetic și performanțele de mediu ale sistemului de transport și, în același timp pot face viața urbană sănătoasă, mai sigură și mai plăcută.

Săptămâna culminează cu acțiunea „În oraș fără mașina mea“, eveniment ce poate duce la realizarea unei sau mai multor zone exclusiv pentru pietoni, bicicliști și transport public pentru o zi întreagă.

Campania Săptămâna Mobilității Europene este o campanie de sensibilizare, care vizează conștientizarea cetățenilor și îndrumarea acestora spre utilizarea transportului public, mersul cu bicicleta, mersul pe jos și care încurajează orașele europene să promoveze aceste moduri de transport și să investească în noile infrastructuri necesare.

Obiectivul general al campaniei Săptămâna Mobilității Europene este de a încuraja conștientizarea publicului cu privire la necesitatea de a acționa împotriva poluării cauzate de creșterea traficului motorizat în mediul urban. De fapt, ea nu este doar o chestiune de combatere a poluării atmosferice sau de zgomot, ci de asemenea, de îmbunătățire a calității vieții în mediul urban."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community