Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 08 Feb 2010 20:42:25    Titlul subiectului: 123411

RATT are datorii

http://www.realitatea.net/regia-autonoma-de-transport-timisoara-ar-putea-intra-in-executare-silita_699111.html

Citat:
Regia Autonomă de Transport Timișoara ar putea intra în executare silită

Regia Autonomă de Transport în Comun Timișoara este în pericol de a fi executată silit. Datoriile regiei au ajuns la 4.200.000 de lei, sumă ce reprezintă obligații către bugetul de stat. Pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală au apărut informații potrivit cărora procedura de executare silită a demarat deja.

Șefii RATT spun că datoriile către stat datează din ultimul trimestru al anului trecut și că le vor achita imediat după ce bugetul Timișoarei va fi aprobat. "Regia face plățile în ordinea importanței: salarii, credit, utilități și plata datoriei la bugetul de stat", spune Alexandru Potcoavă, purtătorul de cuvânt al RATT.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a demarat deja procedura de executare silită, pentru recuperarea datoriilor. Aurelian Cândea, directorul adjunct al Direcției Finanțelor Publice Timiș, susține că "dacă în 15 zile de la primirea somației, contribuabilul nu își achită datoriile, organul fiscal procedează la poprirea conturilor bancare, identificarea bunurilor mobile și imobile și aplicarea sechestrului asupra acestora."

Între timp Regia Autonomă de Transport Timișoara are cheltuieli mari. Una dintre cele mai mari sume pe care RATT le plătește lunar, se ridică la 230.000 de euro și reprezintă rata pentru cele 50 de troleibuze cumpărate. Uniformele angajaților, achiziționate anul trecut au costat regia peste 100.000 de euro.

Ca să mai compenseze din pierderi, regia a stabilit un program de restructurare. Peste 200 de angajați au intrat deja în șomaj tehnic.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 21:29:22    Titlul subiectului: 123594

S-a intins si la Timisoara moda cu bataile intre soferi si calatori Smile

(8 februarie): Un șofer de troleibuz de la RATT a fost bătut în trafic de un călător

http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/un-sofer-de-troleibuz-de-la-ratt-a-fost-batut-in-trafic-de-un-calator/cn/news-20100208-02323752

Timis Online a scris:
UPDATE. Imaginile surprinse de camerele de supraveghere din mijlocul de transport în comun nu confirmă povestea șoferului. În imagini se poate observa cum acesta se întreținea cu o doamnă, călătorul așteaptă, lângă, să se deschidă ușa, iar apoi, nemulțumit că șoferul refuză să deschidă îl pocnește o dată și fuge.

Șoferul troleibuzului RATT de pe linia 15 a luat un pumn în plină figură de la un călător nervos. Incidentul s-a petrecut luni, în stația de la Poșta Mare din Timișoara. Călătorul a recurs la acte de violență enervat de faptul că șoferul nu a deschis ușa din față a vehiculului. „Aveam stația în mână. Mi s-a spus să mă îndrept de urgență către celălalt capăt de linie, la Lidia. Aveam ușa de la șofer închisă. Mi-a bătut în geamul de la cabină și am ridicat mâna, să înțeleagă să aștepte să termin de vorbit la stație. Dintr-odată a sărit la mine la bătaie, mi-a dat un pumn și m-a lovit cu capul de bord. Mi-a spart dinții din față, după care a fugit pe ușile din spate, care erau deschise”, a declarat șoferul de troleibuz, pe patul de spital. Deși era plin de sânge, acesta și-a continuat drumul până la intersecția formată de Calea Martirilor cu strada Lidia, unde nu a mai putut și a chemat salvarea. Angajatul RATT a fost ridicat de medicii de pe ambulanță și transportat la Spitalul Județean Timișoara.

Polițiștii de la Secția 1 încearcă acum să-l găsească pe agresor. Șoferul are 43 de ani și este din localitatea Liebling. El a fost externat a doua zi de la Spitalul Județean Timișoara.


(10 februarie): Călătorul care i-a spart doi dinți unui șofer RATT, identificat de polițiști

http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/calatorul-care-i-a-spart-doi-dinti-unui-sofer-ratt-identificat-de-politisti/cn/news-20100210-02493860

Timis Online a scris:
Călătorul care i-a rupt doi dinți unui șofer RATT a fost identificat de polițiști pe baza imaginilor înregistrate de camerele de supraveghere din mijlocul de transport în comun și urmează să fie audiat.

Polițiștii au început cercetările după ce șoferul de troleibuz care a fost lovit de un călător a depus plângere penală. Șoferul a obținut un certificat medico-legal care atestă că și-a pierdut doi dinți, după ce a fost lovit în plină figură de un călător supărat că nu i-a deschis ușa din față pentru a coborî în stație. Leziuni care necesită 15 zile de îngrijiri medicale, potrivit raportului medico-legal.

Pe baza imaginilor furnizate de Regia Autonomă de Transport Timișoara, polițiștii au reușit să îl identifice pe tânărul agresor și urmează să îl audieze, acesta riscând dosar penal pentru loviri și alte violențe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Feb 2010 21:28:24    Titlul subiectului: 123968

RATT datoare atat la firma de paza cat si la furnizorul de agent termic:

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara-timis-ratt-tramvaie-bodyguarzi-paznici-datorii-adevarul_de_seara_0_211778878.html

Adevarul a scris:
Regia trebuie să vândă 80.000 de bilete ca să își plătească datoriile bodyguarzilor care transportă banii. Regia Autonomă de Transport Timișoara datorează aproape 60.000 de euro unei firme conduse de un fost polițist de „Crimă Organizată”.

Regia Autonomă de Transport Timișoara a fost dată în judecată pentru datoriile de peste 241.000 de lei pe care le-a acumulat la firma Zen-Guard. Bodyguarzii se ocupă de transportul banilor încasați de la chioșcurile de bilete RATT și păzesc depourile de tramvaie.
Conducerea instituției nu a mai achitat facturile pentru compania de pază din iulie 2009, deși a fost somată în repetate rânduri. Regia Autonomă de Transport Timișoara ar trebui să vândă peste 80.000 de bilete cu două călătorii ca să strângă bani și să achite datoriile de peste 241.000 de lei pe care le are de plătit firmei de pază Zen-Guard.

RATT anunță că-și va achita datoria
Datoriile provin din cea de-a doua parte a anului 2009 și reprezintă plata pazei clădirilor Regiei Autonome de Transport Timișoara și a depourilor de tramvaie, care sunt supravegheate de angajații Zen încă din anul 2007. În plus, firma de pază a mai semnat un contract cu RATT în anul 2008, prin care Zen-Guard a fost angajată să asigure transportul de valori al RATT. Bodyguarzii transportă banii încasați din biletele cumpărate de timișoreni la chișcuri cu două mașini blindate. „Datoriile urmează să fie achitate în perioada următoare.Au existat unele probleme cu banii, însă ele vor fi rezolvate”, a spus Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Timișoara.
Firma Zen-Guard este condusă de Adrian Diaconu, care a plecat de la Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara în urmă cu câțiva ani, în urma unui scandal în care mai mulți polițiști au fost acuzați de implicare în înmatricularea cu acte în regulă a unor mașini furate din Occident.

Restanțe la căldură
Compania mai are un proces cu firma Colterm, care asigură încălzirea clădirilor RATT. Acest proces a debutat după ce Regia Autonomă de Transport a uitat să-și plătească datoriile la căldură. Valoarea totală a restanțelor se ridică la aproximativ 200.000 de lei, iar Colterm a hotărât să acționeze regia în instanță, după ce, timp de un an, a trimis somații de plată.


Somaj tehnic pentru 20% din angajati:

http://www.ziuadevest.ro/actualitate/7377-20-din-personalul-ratt-obligat-s-intre-in-omaj-tehnic.html

Ziua de Vest a scris:
Sporuri mai mici sau chiar deloc, șomaj tehnic, dar și nesiguranța locului de muncă. De toate aceasta vor avea parte cei peste 1.500 de angajați ai RATT, în 2010. Datoriile Regiei Autonome de Transport Timișoara vor încerca să fie rezolvate prin metode extreme în acest an. 300 de oameni, ce reprezintă aproape 20% dintre angajații RATT, vor fi obligați să intre în șomaj tehnic pentru trei luni. Măsura va intra în vigoare în martie. Chiar dacă nimeni nu vehiculează încă o cifră, foarte probabil alți câțiva zeci de angajați ai RATT vor fi disponibilizați în acest an. Restul personalului este ținut din scurt prin controale și interviuri de testare a abilităților de comunicare... Prin trimiterea în șomaj tehnic a 300 de angajați, Regia va economisi aproximativ 300.000 de lei lunar. În 2009, alți 200 de angajați au fost trimiși în șomaj tehnic și mai mulți și-au pierdut locul de muncă.

Biletul de tramvai crește cu 10%, în 2010

„Nu pot să dau o cifră a celor ce vor fi disponibilizați. Ar putea fi 30, 50 sau 100. Totul depinde de bugetul nostru pe 2010. Dacă va fi un buget ca în 2008, ar putea să nu existe disponibilizări, dacă vom avea însă un buget de criză ca în 2009, altfel stau problemele”, spune Ioan Goia, directorul Regiei Autonome de Transport Timișoara. Goia a devenit pentru a treia oară director al RATT, la sfârșitul anului trecut. Precedentele două concursuri câștigate de Ioan Goia au fost contestate de principalii contracandidați. Acum, el trebuie să încerce să scoată RATT dintr-o situație delicată, cu multe datorii și probleme. Chiar dacă nu a putut oferi o sumă totală a datoriilor regiei, Ioan Goia promite măsuri în forță pentru ca acestea să devină istorie. Una dintre acestea este creșterea prețului la bilete. În funcție de inflație... În 2010, biletele pot crește cu până la 10%.

Angajații care nu corespund pleacă la spălat vagoane

Consilierii locali timișoreni vor decide, marți, dacă aprobă proiectul de hotărâre privind Organigrama Statutului de funcții și regulamentul de organizare și funcționare al RATT. Conform directorului RATT, acesta prevede o restructurare a regiei în mai multe etape, până în 2012. Pentru început, Goia negociază cu sindicaliștii din RATT diminuarea sau chiar tăierea unor sporuri, reducerea fondului de salarii, trimiterea oamenilor în șomaj tehnic și comasarea activităților. „Modelul ticketing ne-a ajutat să vedem unde sunt probleme în trafic. Vom face, în 2010, unele modificări de traseu. Tramvaiul 5 nu va mai merge la Pădurea Verde. Acest traseu nu are căutare și vagoanele sunt mereu goale. Și traseul linei 10 îl vom modifica. Vrem ca acesta să nu mai treacă pe la gară”. Ioan Goia a cerut și o evaluare temeinică a personalului din RATT. Controlorii, vatmanii și șoferii sunt primele ținte. Cei necorespunzători vor putea fi primii trimiși în șomaj tehnic sau disponibilizați. „Suntem dezamăgiți de comportamentul unora dintre controlori și de aceea îi evaluăm. Ne interesează ținuta lor, dar și aptitudinile de comunicare. Vom vorbi cu ei, îi vom pune, poate, să și citească și vom vedea. Majoritatea controlorilor noștri sunt foști angajați cu probleme ai RATT. Îi putem duce la spălat vagoane, dacă este cazul”, mai spune Goia.

Investiții zero...

Pentru a ieși din criză, RATT va pune punct, în martie, și contractului cu firma de pază. Oameni din cadrul regiei au fost școliți într-un curs special, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Banat”, și vor deveni noii paznici ai RATT. „Este nevoie de eficiență, vom apela și la realocarea unor spații, dar și la comasarea activității existente. La rubrica destinată investițiilor în 2010, la RATT este trecută cifra 0. Pot spune doar că personalul de bord nu va avea de suferit”, afirmă Ioan Goia. Doar anul trecut, RATT a organizat mai multe cursuri de școlire a personalului de bord și a angajat 200 de oameni în acest compartiment. Chiar dacă au reușit să-și plătească câteva din datorii, RATT rămâne datoare la firma de pază, la furnizorii de piese și utilități, la energie electrică, plus rate destul de piperate la plata noilor troleibuze achiziționate. Consilierul local PD-L Ovidiu Ciuhandu aprecia că pentru a se face economii, RATT va trebui să disponibilizeze doar în 2010 aproximativ 200 de oameni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 12:58:54    Titlul subiectului: 125303

http://www.evz.ro/detalii/stiri/timisoara-paste-transport-public-fara-autobuze-891130.html

"Joi, 01 Aprilie 2010

În noapte de Paște, fără transport public la Timișoara

Autor: Georgeta Petrovici

Timișorenii vor exersa mersul pe jos în nopatea de Înviere, pentru că niciun mijloc de transport în comun al municipalității nu va circula.
In noaptea de Paste mijloacele de transport in comun din Timisoara nu vor circula

Ca să facă economii, conducerea Regiei Autonome de Transport Timișoara a decis să rupă tradiția prin care, anual, de Paște, asigura transportul în comun cu tramvaie, troleibuze și autobuze.

Anul acesta toate vehiculele rămân în garaje, peste noapte.

Potrivit reprezentanților RATT, necesarul de transport în noaptea Învierii nu justifica prelungirea programului. Mijloacele de transport în comun ale regiei vor circula după program normal, începând de duminică dimineața.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Iun 2010 16:50:33    Titlul subiectului: 127951

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Timisoara-Adevarul_de_Seara_Timisoara-RATT-Ionut_Nasleu_0_274172852.html

"RATT e cu un picior în groapă, dar își permite să inventeze funcții noi pentru Ionuț Nasleu

Mirela Vlăduți

Vineri 4 iun 2010

Timișoara

Ionuț Nasleu este un politician non-conformist.

Regia Autonomă de Transport Timișoara a reușit, în ciuda problemelor financiare pe care le are, să găsească soluții economice pentru funcții noi. Beneficiarul unei organigrame noi este, în primul, Ionuț Nasleu, care va deveni în curând director adjunct în cadrul regiei de transport în comun.

RATT este cu un picior în groapă, dar își permite luxul de a înființa un nou post de director adjunct, cu dedicație pentru Ionuț Nasleu. Acest post nu exista până acum, dar a fost aprobat împreună cu o nouă organigramă, într-o ședință de Consiliu Local. Între timp, regia mai are de reînființat opt posturi, și ele de conducere, pentru angajații care au câștigat procesele și care trebuie să primească 80.000 de euro.

De asemenea, mai are de plătit o datorie imensă la finanțe, un TVA de 10 milioane de euro neachitat. Nasleu nu crede că postul său va adânci mai mult problemele financiare ale instituției. „Nu văd cum numirea mea ar putea încărca grila financiară. Deocamdată nu vreau să mă pronunț”, a declarat Nasleu.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 16:12:08    Titlul subiectului: 129096

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara-ratt-tramvaie-somaj_tehnic-adevarul_de_seara_0_288571331.html

"Schimbări estivale la R.A.T.T.: 300 de oameni trimiși în șomaj tehnic și trasee modificate

Olivia Tulbure

Luni 28 iun 2010

Timișoara
R.A.T.T. a adaptat programul mijloacelor de transport în comun la numărul mic de călători din timpul verii

Regia Autonomă de Transport Timișoara va prelungi șomajul tehnic în care au fost trimiși aproape 300 de angajați în urmă cu trei luni. Mai mult, două linii de tramvai se vor combina iar o alta își va schimba capătul de la începutul lunii viitoare.

R.A.T.T. a hotărât să prelungească perioada de șomaj tehnic în care au fost trimiși, în urmă cu trei luni, aproximativ 300 de angajați. Termenul de trei luni de șomaj tehnic urma să expire în 30 iunie și a fost prelungit cu încă două luni, până la începutul lunii septembrie.

Reprezentanții R.A.T.T. asigură că circulația mijloacelor de transport în comun nu va avea de suferit din cauza acestor măsuri. Cu toate acestea, autobuzele și tramvaiele vor circula mai rar, adaptându-se programului de vară. „În fiecare an, în perioada vacanței și a concediilor, scade numărul călătorilor. Schimbările nu au legătură cu cei 300 de oameni cărora li s-a prelungit perioada de șomaj tehnic pentru că personalul de bord este scutit de la aceste măsuri, în șomaj tehnic fiind trimiși angajați care se ocupă de alte activități, nu vatmani sau șoferi", a explicat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al R.A.T.T.

[ . . . . . ]
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 17 Iul 2010 21:46:18    Titlul subiectului: 130319

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara-fabric-zilele_cartierului-adevarul_de_seara_0_299970051.html

"Fanfara va cânta într-un tramvai de epocă la Zilele cartierului timișorean Fabric

Olivia Tulbure

Sâmbătă 17 iul 2010

Timișoara

Timișorenii vor sărbători în Piața Traian

Locuitorii din cartierul timișorean Fabric vor sărbători în acest final de săptămână zilele cartierului cu mișcări sportive, concert de fanfară dintr-un tramvai de epocă, evenimente dedicate copiilor și concerte de muzică tradițională. Evenimentelpe au loc în Piața Traian, Parcul Uzinei și în Parcul Frații Constantin.

Micuții de la Școala „Rudolf Walter" din Timișoara se vor întrece în competiții sportive de toate genurile încă din această dimineață. Astfel, de la ora 9.00 va avea loc un cros, iar de la ora 10.30 urmează meciuri de baschet, streetball, volei, tenis de masă dar și fotbal.

După distracția celor mici sunt programate evenimente care să-i poarte pe timișorenii melancolici în alte vremuri. Fanfara Timișoara Big Band se va plimba cu un tramvai de epocă și va cânta pe un traseu ce străbate tot cartierul Fabric. La ora 19.00, Fanfara Timișoara Big Band se va opri în Piața Traian și va concerta pentru cei prezenți. Va fi o „Seară vieneză" pentru Fabricul de' altădat. La aceeași oră, în Parcul Uzinei, pe malul Begăi, va avea loc un concert susținut de Fanfara Penticostală Elim. Seara se va încheia în Piața Traian cu muzica celor de la Blue Station, ce vor susține un concert blues&rock.

Seara de duminică este rezervată spectacolelor de muzică tradițională și unei serbări câmpenești, evenimente ce vor începe la ora 18.00. Până atunci însă, de la ora 16.30 copiii împreună cu părinții și bunicii vor avea parte de distracție cu face painting, împletit de baloane și show-uri interactive.

Zilele Cartierului Fabric sunt deja o tradiție pusă la punct de membrii consiliului consultativ de cartier din zonă dar și de Casa de Cultură a Municipiului Timișoara."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 23:12:59    Titlul subiectului: 132954

Primăria cumpără 30 de autobuze noi cu burduf în valoare de 11 milioane de euro



Procesul prin care a fost contestată licitația de cumpărare a autobuzelor a fost terminat, primăria a câștigat, iar cele 30 de autobuze Mercedes pot fi cumpărate. Proiectul a fost amânat doi ani și jumătate din cauza unei contestații.

Procedurile pentru cumpărarea celor 30 de autobuze noi cu burduf a început în 2007, dar proiectul a fost blocat din cauză că una din firmele participante la licitație a contestat atribuirea contractului. Procesul s-a judecat la Curtea de Apel Ploiești, unde judecătorii au respins contestația depusă de firma nemulțumită. Astfel primăria poate începe să cumpere cele 30 de autobuze Mercedes. Societatea care a contestat licitația a fost obligată și la plata unor cheltuieli de judecată de 1.300 de lei.

Potrivit viceprimarului Adrian Orza, în aproximativ două săptămâni contractul va fi semnat, iar achiziția autobuzelor poate începe. "Cele 30 de autobuze au burduf, rampă pentru persoane cu handicap, aer condiționat, căldură și capacitate de 140 de persoane. Autobuzele vor circula pe liniile pe care numărul de călători este foarte mare, 33 și 40, iar achiziționarea lor se va face prin leasing pe o perioadă de șapte ani";, a spus Orza. Valoarea autobuzelor se ridică la peste 11 milioane de euro.


Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Primaria_cumpara_30_de_autobuze_noi_cu_burduf_in_valoare_de_11_milioane_de_euro_0_227377619.html

Noile autobuze Mercedes cu burduf sosesc in toamna la Timisoara

Începând din această toamnă, pe străzile din Timișoara vor circula 30 de autobuze Mercedes articulate, noi și moderne. Primele vehicule vor sosi probabil la sfârșitul lunii septembrie, după ce primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, a fost personal la Istanbul, pentru a vedea mijloacele de transport.


Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/noile-autobuze-mercedes-cu-burduf-sosesc-in-toamna-la-timisoara/cn/news-20100830-03460022
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 04 Oct 2010 10:07:45    Titlul subiectului: 134338

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara-adevarul_de_seara-ratt-soferi-autobuz-transport_in_comun-trafic_0_346165778.html

"Cine îi pedepsește pe șoferii de autobuz nesimtiti ?

Vali Silaghi

Duminică 3 oct 2010

Timișoara

Unii timișoreni se plâng de indisciplina șoferilor din transportul public

Unii dintre conducătorii de pe mijloacele de transport în comun se joacă cu nervii călătorilor, conducând cu viteză sau făcând manevre bruște. Poliția Rutieră privește cu atenție această problemă și organizează acțiuni pentru supravegherea transportului de persoane.

Regia Autonomă de Transport Timișoara își monitorizează șoferii și vatmanii. „Șoferii noștri sunt supravegheați în trafic, avem o echipă care parcurge orașul pe traseele RATT și urmăresc evoluția șoferilor și vatmanilor. Dacă avem plângeri se iau măsuri pecuniare împotriva celor vizați, de obicei o penalizare de 10 la din salariu, însă asta depinde și de gravitatea faptelor. Avem o Comisie de Disciplină care se întrunește pentru a analiza aceste plângeri, iar dacă șoferul se află la prima abatere, poate primii doar un avertisment, de exemplu. Oricum, șoferii indisciplinați nu rezistă prea mult timp”, a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Cu ochii pe șoferi

Poliția Rutieră privește cu atenție această problemă și organizează acțiuni pentru supravegherea transportului de persoane. „Noi facem tot timpul acțiuni care vizează transportul de persoane, iar în această categorie intră și transportul în comun. Insistăm cu aceste acțiuni, pentru că transportul de persoane este o activitate care ne obligă la măsuri severe, prioritatea fiind prevenirea accidentelor”, a spus Nicolae Istrat, comisarul șef al Poliției Rutiere Timiș.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 27 Oct 2010 14:11:09    Titlul subiectului: 135501

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/adevarul_de_seara_timisoara-autobuzele_timisoara-ratt-fumat_in_autobuze_timisoara-Regia_Autonoma_de_Transport_Timisoara-Cosmin_Bradu_0_361164272.html

"Șoferii de pe autobuzele R.A.T.T. afumă călătorii

Olivia Tulbure

Miercuri 27 oct 2010

Timișoara

Șoferița își fumează relaxată țigara la capăt de linie, în timp ce timișorenii urcă în troleibuz

Un timișorean i-a filmat pe șoferii de pe mijloacele de transport în comun din Timișoara care fumau la volan fără nicio jenă.

Semnul „fumatul interzis” este respectat doar de călători în unele dintre autobuzele și troleibuzele care circulă în orașul de pe Bega. O parte dintre angajații Regiei Autonome de Transport Timișoara uită de reguli și de bun-simț și își aprind țigările la volan, în timp ce transportă călătorii. Un timișorean sătul de acest gen de situații a filmat mai mulți șoferi, angajați R.A.T.T., care fumau relaxați în timpul cursei. „Sunt călător plătitor la R.A.T.T., iar din partea lor, în 70 la sută din călătoriile mele, primesc fum de țigară de la șoferii R.A.T.T. și pentru mine, și pentru copilașul meu de doi ani. Aș vrea să putem să circulăm cu mijloacele de transport în comun fără această bătaie de joc”, a spus timișoreanul care se recomandă „călător R.A.T.T.”.

Capătul de linie este punctul în care foarte mulți dintre șoferi își iau și pauza de țigară. Pentru asta, nu toți coboară din autobuz. „Sunt la capăt de linie și mi-am aprins țigara pentru că nu am când să o fumez. Trag două fumuri și o arunc”, a spus o șoferiță surprinsă în această dimineață fumând în troleibuzul 16.

Sancționați la bani

Fumatul la volan este interzis pentru șoferii autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor printr-un regulament interior al Regiei. „Nu negăm că sunt șoferi și vatmani care fumează în mijloacele de transport în comun din Timișoara. Ei încală regula pe propria răspundere. Ori de câte ori suntem sesizați că șoferii noștri fac asta la volan, aceștia sunt chemați în comisia de cercetare disciplinară”, a spus Cosmin Bradu, purtător de cuvânt în cadrul R.A.T.T. În cazul în care aceștia sunt la prima abatere, ei scapă cu o sancțiune verbală sau scrisă, dar este posibil ca șoferii fumători care nu pot sta departe de țigări să primească și cu 10 la sută mai puțin la salariu.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 21:16:39    Titlul subiectului: 136760

Intentie de achizitionare a 50 de tramvaie noi la Timisoara.
Ma surprinde insa faptul ca se pune problema "modernizarii" infrastructurii, mie unul mi s-a parut ca Timisoara are o infrastructura moderna de tramvai, oare ce au in vedere cei citati in articol?!?

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara-oras-transport_public-ratt-tramvaie_noi-modernizare_0_378562593.html

"Timișoara trebuie să-și modernizeze liniile de tramvai dacă vrea vehicule noi

Vali Silaghi

Joi 25 nov 2010

Timișoara

Vechile tramvaie ar putea dispărea în viitorul nu foarte îndepărtat Tramvaiele învechite și murdare ar putea dispărea în curând de pe străzile Timișoarei, autoritățile anunțând planuri în desfășurare pentru achiziționarea a 50 de tramvaie noi. Însă până atunci, infrastructura trebuie să fie pregătită pentru a primi noile mijloace de transport.

În urma unui seminar de formare și instruire având ca teme managementul traficului, transportul public pe apă, transportul public și parcările, viceprimarul Sorin Grindeanu a anunțat intenția edililor de a înnoi „flota” de tramvaie. Noile vehicule, care vor fi achiziționate din bani europeni, se vor alătura troleibuzelor și autobuzelor moderne cumpărate recent și vor începe să circule în oraș în cursul anului 2012. Timișoara încearcă să se alăture, astfel, tendiței europene care promovează mijloacele de transport alternative, ecologice.

În afară de achiziționarea unor noi vehicule, este vizată și modernizarea sau extinderea liniilor de tramvai, pentru care au fost depuse nu mai puțin de nouă proiecte în vederea obținerii de fonduri europene. „Timișoara are o strategie clară privind transportul, Vision 2030, și o va aplica pe fiecare segment în parte, astfel încât municipiul să aibă un sistem de transport coerent și armonizat cu: autobuze, troleibuze, tramvaie, vaporașe, integrat cu transport feroviar și aerian, rapid și cât mai puțin poluant”, a spus Sorin Grindeanu.

Dacă proiectul va avea succes și fondurile europene vor fi aprobate, investiția va fi una majoră, ținând cont de faptul că prețul unui tramvai nou se învârte în jurul a 2 milioane de euro. „Municipalitatea va achiziționa aceste tramvaie, noi contribuim la proiectele depuse și preluăm tramvaiele atunci când vor sosi. Însă importante sunt și lucrările la infrastructură, pentru că dacă aduci tramvaie noi, trebuie să îmbunătățești și condițiile. Știu că Oradea a cumpărat tramvaie noi și au avut mari probleme din cauza infrastructurii învechite”, a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Pe lângă proiectul pentru tramvaiele în sine, mai sunt în curs de depunere pentru finanțare europeană nouă proiecte de extindere și modernizare a liniilor pentru b-dul Cetății, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziașului, strada Ardealul, str. Ioan Slavici și str. Polonă, Calea Bogdăneștilor, Ștefan cel Mare, Aleea Avram Imbroane și str. Gheorghe Adam, străzile Ana Ipătescu, Victor Hugo, Aluniș și Drubeta."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cseh_17



Data înscrierii: 20/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Apr/2013
Mesaje: 84
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 21:45:14    Titlul subiectului: 136766

Informatia este cat se poate de corecta. Intr-adevar, Timisoara are o insfrastructura buna si noua, insa asta doar in proportie de 60%.

Nu avem o linie care sa fie 100% moderna.

linia 1 : 70% renovata
linia 2 : 75%
linia 3 : 5% renovata (actualmente suspendata)
linia 4 : 45%
linia 5 : 50%
linia 6 : 80%
linia 7 : 55%
linia 8 : 70%
linia 9 : 98%

Valorile sunt aproximate de mine!

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 17:54:52    Titlul subiectului: 92 141561

Adevărul în editia de Miercuri 23 Martie 2011 a scris:
Șofer RATT prins beat la volanul unui autobuz plin de călători
Nicoleta Tudor

Polițiștii din Timișoara au organizat de dimineață o razie printre șoferii mijloacelor de transport în comun. În plasa agenților de la Rutieră a căzut un șofer care era beat la ora cinci dimineața.

La prima oră a dimineții, Poliția Rutieră a început să verifice dacă șoferii de troleibuze și autobuze respectă regulile de circulație. După testarea cu alcooltestul a zeci de șoferi, agenții au constatat că un conducător auto, de pe autobuz, avea o concentrație de alcool de 0,49 mg/l alcool pur în aerul expirat. Purtătorul de cuvânt al IPJ Timiș, Marinela Hotico, a spus că bărbatului i-a fost suspendat permisul pe 90 de zile și a fost condus la Spitalul Municipal pentru prelevarea de probe biologice pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
Directorul adjunct al RATT, Ionuț Nasleu, a spus că a fost începută o anchetă internă. Vor fi verificați atât șoferul, cât și șeful de tură care i-a permis să conducă un autobuz plin cu călători deși consumase alcool. Ancheta va fi gestionată de o comisie de disciplină din cadrul RATT.

Șoferul riscă să rămână fără loc de muncă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 20:40:53    Titlul subiectului: 141882

Dispecerul de la capat ce a pazit ? Oricum este unul dintre (desele) incidente care dezonoreaza Timisoara si transportul public din acest oras in general.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cseh_17



Data înscrierii: 20/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Apr/2013
Mesaje: 84
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 02 Apr 2011 10:01:13    Titlul subiectului: 142123

De cand s-a introdus monitorizarea vehiculelor, numai exista dispeceri la capat de linie. Exista unul la fiecare depou, si dispecerul central!
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Mai 2011 12:45:40    Titlul subiectului: 194 143175

Adevărul în editia de Duminică 1 Mai 2011 a scris:
Transportul din Timișoara se extinde spre încă o localitate din zona metropolitană: cea mai prosperă comună din județ
Nicoleta Tudor

Începând cu 2 mai se va înființa linia de transport metropolitan pe ruta Timișoara - Dudeștii Noi și retur, denumită M24. Prețul biletelor și abonamentelor este mai mare decât cel pentru călătoriile din Timișoara.

Autobuzele vor circula pe ruta Timișoara - Dudeștii Noi șase zile pe săptămâna. Duminica nu sunt curse pe acest traseu metropolitan. Stația de plecare din Timișoara este din Piața Consiliu, iar autobuzul M24 oprește în alte trei stații: FM Logistic, Dudești Oituz și Dudești Moară.

Prețul unui bilet este de 4 lei, abonamentul pe 30 de zile costă 105 lei, iar pentru 15 zile costă 60 de lei. Acestea pot fi cumpărate din toate chioșcurile RATT din oraș, precum și de la agenții economici din comuna Dudeștii Noi care au încheiat contract de vânzare cu R.A.T.T. Nu sunt valabile gratuitățile eliberate de Primăria Timișoara pentru pensionari, elevi sau alte categorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 20 Sep 2011 15:21:44    Titlul subiectului: 148771

http://www.opiniatimisoarei.ro/mijloacele-de-transport-comun-circula-normal-enel-suspendat-hotararea-de-interupe-curentul-electric/17/09/2011

"Mijloacele de transport in comun circula normal. Enel a suspendat hotararea de a interupe curentul electric
17 septembrie, 2011

Miodrag Hojda

UPDATE! Enel a hotarat sa suspende decizia de intrerupere a curentului electric pentru mijloacele de transport ale RATT.

Decizia vine in urma unor discutii avute pe parcursul zilei de sambata cu reprezentanti ai Primariei Timisoara si ai Regiei Autonome de Transport Timisoara.

Acestia au promis ca vor face ce le sta in putinta si vor plati, pana in 15 octombrie intreaga datorie, a precizat Florentina Bujor, purtatorul de cuvant al Enel.


TIMISOARA. Enel anunta ca va intrerupe furnizarea cu energie electrica catre toate locurile de consum ale RATT, in noaptea de sambata spre duminica (17/18 septembrie)! Datoria se ridica la 2,8 milioane de lei!

“Regia Autonoma de Transport Timisoara inregistreaza restante la plata facturilor de energie electrica aferente perioadei aprilie 2011 – septembrie 2011, in valoare totala de peste 2,8 milioane lei”, sustin reprezentantii Enel.

Compania spune ca a incercat sa rezolve problema fara a se ajunge la instanta de judecata sau la luarea unor hotarari radicale, precum taierea curentului.

“Din pacate, in ciuda tuturor acestor demersuri (acordarea de amanari succesive la plata, incheierea de conventii de esalonare, actiuni de conciliere), debitul restant nu a fost recuperat”, spun reprezentantii Enel.

Enel va intrerupe furnizarea energiei electrice catre toate locurile de consum ale Regiei Autonome de Transport Timisoara. Masura se va pune in practica in noaptea de sambata spre duminica (17/18 septembrie 2011).

Daca nu se vor gasi rapid solutii, curentul ar putea fi intrerupt pentru perioade mai lungi de timp, iar intreaga circulatie publica din Timisoara sa fie afectata!

Cosmin Bradu, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Timisoara a precizat ca RATT trece printr-un proces de reorganizare care, coroborat cu criza economica de la nivel global, afecteaza institutia.

“Timisorenii nu trebuie sa-si faca griji ca nu vor mai cirucla tramvaiele si firobuzele. Este o situatie de moment, care se va rezolva”, a adaugat acesta."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 14:37:23    Titlul subiectului: 153386

Nici Timisoara nu scapa de ideile tampite, se incepe, pentru inceput, cu inlocuirea "provizorie" a tramvaielor de pe "doar" 2 linii cu autobuze.
Oare se va folosi "reteta" obisnuta, adica isi vor da seama ca "e mai bine asa" si sa extinda acest sistem-"pilot" si pe restul de linii de tramvai?!? Evil or Very Mad

Va suna cunoscut "scenariul" cu pretextul tramvaiului care "a luat foc" si autoritatile care se gandesc la binele "cetatenilor" eliminand tramvaiele?!? Mie deja imi pute...

Auziti, "autobuzele vor fi chiar binevenite" ... hm, pentru cine?!? V-a intrebat cineva pe voi, cetatenii si pasionatii de transport, daca vi se pare "binevenita" aceasta treaba?!? Nu cred, va folosesc doar ca pretext... Evil or Very Mad

http://www.oradestiri.ro/vechiturile-din-parcul-de-tramvaie-al-ratt-inlocuite-cu-autobuze-pe-doua-linii/actualitate/2012/02/21/

"Actualitate

Vechiturile din parcul de tramvaie al RATT, înlocuite cu autobuze pe două linii
Scris de Diana Lupulescu la 21 Feb

TIMIȘOARA. Până când municipalitatea va reuși să contracteze împrumutul de 50 de milioane de euro, aprobat anul trecut de Consiliul Local pentru achiziționarea de tramvaie noi, RATT se vede nevoită să scoate tramvaiele de pe două linii și să le înlocuiască cu autobuze.

Tramvaiele care circulă prin Timișoara sunt vechi, ar trebui casate. Problema cea mai mare cu ele este că pun în pericol siguranța călătorilor. Recent, un tramvai a luat foc în zona Căii Buziașului. La primăvară, tramvaiele care se deplasează pe liniile 5 și 7 vor fi înlocuite cu autobuze. reprezentanții RATT spun că modificările nu le vor crea disconfort călătorilor.

Pe traseul tramvaiului 5, autobuzele vor fi chiar binevenite întrucât liniile de tramvai vor intra în reabilitare, pe tronsonul Ronaț – Calea Bogdăneștilor. De asemenea, pe linia 7, Colterm are în plan o lucrare de înlocuire a rețelei termice pe strada Ivan Petrovici Pavlov."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
don quijote



Data înscrierii: 01/Ian/2012
Ultima vizita: 24/Aug/2013
Mesaje: 36
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2012 21:41:31    Titlul subiectului: 153451

Felicitari pentru combativitate.
Problema este insa alta.
actuala conducere si primaria au facut un pact. Regia nu cere bani, iar primaria nu-i da. Acesta intelegere a dus la distrugerea transportului in comun din Timisoara
- s-au facut reduceri de personal aiurea. Rezultatul nu se mai face intretinerea la substatiile de redresare, linia de contact, linia cale, parcul de tramvaie
- investitia existenta " modernizarea a 40 km linie de tramvai" se degradeaza. In 4 ani nu s-a facut nici o reviie si nici o intretinere
- parcul de tramvaie e pus sub sechestru de Ministerul de Finante. Conducerea si primaria vor sa aduca tramvaie noi, in consecinta tramvaiele existente nu mai sunt intretinute, degradandu-se. Timisorenii sunt dusi cu zaharelul, dar ei voteaza si ei aleg viitorul primar.
- s-au cumparat troleibuze noi - ok - problemele legate de acest contract sunt in ancheta la DNA
- s-au cumparat autobuze simple - ok- era necesar
- s-au cumparat autobuze articulate - prea multe. in loc de 30 probabil 15 erau suficiente, dar aici intervine comisionul!!!!!

Actuala conducere nu are in gand sa desfinteze transportul cu tramvaie, dar prin politica idioata practicata probabil ca acest segment al transportului in comun se va desfinta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Feb 2012 17:20:01    Titlul subiectului: 153464

Stirile astea ma intristeaza. Credeam ca regia de transport din Timisoara este un etalon si chiar un fel de model pentru celelalte regii din tara. Mai ales ca aici s-a pus accent pe modernizarea liniillor de tramvai. Credeam ca mentalitatea timisorenilor este alta, mai apropiata de mentalitatea oamenilor din vest. Credeam ca fenomenul coruptiei nu este asa de mare ca in sud. M-am inselat amarnic, aceeasi nenorociti in posturile de conducere. Cum de se intampla aceste lucruri in Timisoara? Cum poate sa aiba probleme regia de transport din oras? Vorbim de Timisoara. Nu este un sat amarat sau un oras mediu. Este municipiu, si Timisoara, alaturi de orase precum Constanta, Cluj sau Bucuresti au forta financiara. Transportul in comun din aceste orase ar trebui sa zbarnaie. Nu ar trebui sa auzim de probleme financiare. Totul porneste de la oameni. Platitorii cinstiti de taxe si impozite precum si cei care platesc tot timpul calatoria cu transportul in comun ce vina au?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 13:51:03    Titlul subiectului: 153747

Va vine sa credeti ca toate cele relatate (si subliniate de mine) se intamplau acum peste 60 de ani ? Iata cat de mult a regresat aceasta tara... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Timisorenii-ceasurile-tramvaiele-Cornel-Miklosi_0_658134185.html

"Timisorenii îsi puteau regla ceasurile după tramvaiele lui Cornel Miklosi

5 martie 2012

Autor: Ștefan Both

Astăzi se împlinesc 125 de ani de la nașterea academicianului Cornel Mikloși (1887- 1963), fostul director al Tramvaielor Comunale si al Uzinelor Electrice Comunale, în perioada 1922-1948.

De numele lui Cornel Miklosi se leagă, din 1938, si una din marile inventii ale unui timisorean. Este vorba de mașina de sudat capete de șină fără articulații, cunoscută sub numele de "Taurus", care a deschis un nou drum în dezvoltarea căilor ferate.

Cornel Miklosi s-a născut la 5 martie 1887 la Covăsânt (judetul Arad). În 1905 alege să urmeze Facultatea de Electrotehnică din cadrul Politehnicii din Karlsruhe, apoi ajunge la Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice din Budapesta, pe care o va absolvi în 1909. Între 1909 și 1911 a fost asistentul, apoi adjunctul celebrului profesor Rejtö, de la Budapesta.

În perioada 1912-1919 a lucrat ca inginer la fabricile de cabluri Siemens din Leopoldau și Budapesta, iar după terminarea Primului Război Mondial se întoarce în Banatul unit cu România. Pentru început lucrează la depoul C.F.R. din Arad, iar apoi devine inginer șef și, în scurt timp, director al Tramvaielor Comunale din Timișoara (15 aprilie 1920) și al Uzinei Electrice Comunale (din 1 octombrie 1923), transformată în Întreprinderile Electromecanice Timișoara, până în anul 1949.

Angajati model la tramvaie

În 1946, Miklosi a proiectat primele tramvaie cu boghiuri. Punctualitatea cu care circulau vagoanele, cu o eroare de doar plus - minus 40 secunde, i-a făcut pe timișoreni să spună că își puteau potrivi ceasurile după programul creat de directorul Tramvaielor Comunale.

Se instalaseră ceasornice electrice în intersecții, iar la capetele de linie și în punctele principale din oraș erau afișate graficele de circulație. Tramvaiele erau spălate în fiecare noapte, iar personalul (vatmani, taxatori, controlori) purta uniformă și respecta cu strictețe regulile introduse de Cornel Mikloși: se venea la lucru bărbierit, cu uniforma călcată.

Directorul obișnuia să facă vizite la domiciliul viitorilor angajați, pentru a vedea dacă sunt gospodari și care le este starea materială; vatmanii proveneau, în majoritate din Mehala și cartierul Vii.

Mikloși a construit locuințe de serviciu, cabanele, biserica, crucea și microcentrala de pe Muntele Mic. Tot sub conducerea lui a luat fiintă, în anul 1924, corul personalului de la mișcare, în 1927 fanfara, iar în 1929 Asociația Sportivă “Electrica”, cu stadion propriu și o bază sportivă pe malul Begăi.

Academia Română si Primăria Timișoara omagiază personalitatea și activitatea lui Cornel Mikloși printr-o o serie de evenimente dedicate comemorării a 125 de ani de la nașterea sa. În Parcul Central va avea loc dezvelirea bustului lui Cornel Mikloși, pe Aleea Personalităților. Statuia a fost realizată de sculptorul Ina Popescu.

Premierele Timisoarei

Timișoara este primul oraș de pe teritorul actual al României unde a fost pus în circulatie tramvaiul tras de cai. Evenimentul a avut loc pe 8 iulie 1869, fiind inaugurată prima linie de tramvai pe traseul Cetate – Fabric, pe un traseu de 6,6 kilometri. Tramvaiul a fost fabricat la Fabrica de Vagoane din Viena. În 1899 se inaugurează primul tramvai electric."



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.05 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.11 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.25 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.68 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.77 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.21 kb
 Vizualizat:  de 19343 ori

07.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2012 20:26:54    Titlul subiectului: 153920

Trecand pste exagerarile "OTV-iste" a celor de la iRealitatea, articolul ofera unele informatii utile. Aceste se gaseste aici

Citat:
Tramvaiul BLESTEMAT, din nou pe străzile Timișoarei

Un tramvai blestemat! Asta cred timișorenii despre tramvaiul cu numărul 00165, implicat de-a lungul timpul în mai multe accidente.

După accidentul de anul trecut garnitura a fost reparată și pusă în circulație, însă timișorenii cred că starea degradată a mijloacelor de transport în comun stau la baza tuturor accidentelor, scrie opiniatimișoarei.ro.
Accidentul teribil de anul trecut a avut loc chiar în fața Pieței Iosefin din Timișoara! Atunci, o fetiță de 14 ani a fost surprinsă de tramvaiul 2, izbită și mai apoi târâtă 50 de metri. Nenorocirea s-a petrecut, se pare, chiar pe zebră, în fața Școlii Generale 12. Copila era eleva în clasa a VIII-a și mergea la cursuri.
Apoi, patru persoane au fost rănite ușor, marți după-amiază, după ce două tramvaie care se deplasau în aceeași direcție, pe Bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara, s-au tamponat, fiind declanșate anchete în acest caz. Reprezentanții RATT au spus că reviziile la tramvaiul respectiv au fost făcute la zi. "Nu avea nicio problemă de ordin tehnic, așa cum s-ar putea interpreta. Vorbim într-adevăr de același tramvai", a spus Cosmin Bradu, purtător de cuvânt RATT.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2012 20:40:09    Titlul subiectului: 153921

Aceleasi tampenii ca si in cazul "celebrului" 164 de la Iasi, implicat in mai multe incidente, fara vreo legatura intre ele.

Ziaristii pot sta linistiti de-acum incolo, s-a rupt blestemul. In "buna" traditie a RATT, probabil ca asta le-a cam fost ambelor vagoane, cu toate ca sunt relativ usor de reparat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
don quijote



Data înscrierii: 01/Ian/2012
Ultima vizita: 24/Aug/2013
Mesaje: 36
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 17:59:56    Titlul subiectului: 154266

E penibil raspunsul dat.
Inainte de a te da atotstiutor ar fi bine sa incerci sa afli care este situatia reviziilor si a reparatiilor efectuate la parcul de tramvaie in anul 2011.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 18:13:44    Titlul subiectului: 154269

Stimate domn sindicalist cu interese, numara vagoanele aruncate brambura prin depouri, numara vagoanele reparate dupa accidente ceva mai serioase si dupa aia insulta-ma cu manie proletara internauta pe baza de CAPS! Pe langa toate belelele, nu prea cred ca ai priceput corect mesajul meu. Pune o compresa pe frunte (ca te-ai infierbantat prea tare), citeste din nou si din nou spusele mele si cauta in ele toate mesajele pe care am vrut sa le dau!

Revizii se fac, evident ca se fac, ca inca mai e la ce se face, dar cate tramvaie accidentate au fost taiate sau zac prin depouri, cate tramvaie canibalizate sunt lasate de izbeliste sau au fost taiate? Dar ia-le asa, bob cu bob, de cand au fost aduse primele din Germania si pana acum!

Ia studiaza matale si subiectul de la adresa de mai jos (chiar pe forumul institutiei la care lucrezi) si sa vezi cum iti spun pozacii (sigur, iarta-le stangacia, ca mai toti sunt nitel cam... saracuti cu duhul) tot ce ar fi trebuit sa stii inainte sa te iei - din nou - de viata mea:

http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1215

Ai grija sa parcurgi toate paginile!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community