Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze hibrid

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2006 18:11:13    Titlul subiectului: Autobuze hibrid 11123

http://www.electric-fuel.com/evnews/010907.shtml
Autobuz electric sau troleibuz fara trolee?
Si pe aceiasi nota, autobuzul cu pile de combustibil a ajuns la 1 milion de km. Si e un citaro,
http://www.wagnertech.net/blog/?p=261
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 11:59:18    Titlul subiectului: 11213

ELECTROBUZ: Fie te referi la troleibuz, fie la autobuz electric (fara captatori ci pe baterii).
1) Troleibuze pe caroserii de autobuze se construiesc peste tot si la ordinea zilei sa se utilizeze caroserie comuna, deoarece e mai ieftin.Sun si exceptii, CRISTALIS.
2)Multa vreme au incercat oamenii sa faca automobilul electric, dar pana azi,numai cateva modele s-au produs. Nu din cauza poluarii nu a aparut(ca nu vad cum ar polua un vehicul electric), ci din cauza autonomiei reduse a bateriilor. Desi motoarele electrice au alte caracteristici de tractiune, mult mai bune decat cele termice. In primul rand fiabilitatea baterilor e mica, in plus bateria se si autodescarca. Ce e avantajos insa la tractiunea electrica e ca se poate face frana cu recuperare,ceea ce mai incarca bateriile. Puterea instalata necesara a vehiculului e mai mica decat la cele termice (lucru bun), insa greutatea vehiculului electric creste datorita bateriilor. Iar daca un autobuz conventional are sa zicem 10 tone fara calatori, gandeste-te cat ar avea unul electric plus bateriile!
Mai avem pana la a rezolva tractiunea electrica din baterii. Desi unele troleibuze au si DIESEL auxiliar, tot polueaza...cat de cat! Smile
Doar pe baterii autonomia e de cam 100 Km in cel mai si cel mai fericit caz. Desi e mai mica autonomia. Dar eu am dat cazul fericit. Iar un motor electric, cu cat are sarcina la arbore mai mare, cu atat ia mai mult. Deci cu cat vehiculul e mai aglomerat, curentul la pornirea de pe loc va fi mai mare. Deci consum mai mare. Deci pica la ora actuala autobuzul electric, lasand loc troleibuzului.
Sus
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 21:57:20    Titlul subiectului: 11312

Anonymous a scris:
Doar pe baterii autonomia e de cam 100 Km in cel mai si cel mai fericit caz.
Sunt unii care nu te cred. http://www.cobasys.com/solutions/featured_solutions.htm#case3
Si bine fac. Mai sunt pilele de combustie , dar alea costa si mai mult decat bateriile mentionate mai sus. 100 de mile e media unui parcurs de bus in New York, bateriile putand suporta distanata asta. Deci cateva trasee pot fi populate cu autobuze cu baterii.


Ultima modificare efectuată de către Kaleun la Vin 06 Ian 2006 22:43:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 18:26:19    Titlul subiectului: 0000000 14774

Autobuzul de mai jos este un ZEBUS (Zero Emissions Bus)
Motorul acestuia
Cred că e pe hidrogen. Pe site se spune că cele două ventilatoare servesc la răcirea motorului (deși, după cum sunt așezate, ar putea tot așa de bine să aparțină instalației de climatizare a cabinei pasagerilor). Dacă ar fi electric, nu cred că ar avea nevoie de ventilatoare pentru răcirea motorului sau, în orice caz, nu de așa ventilatoare mari.
Textul original:
The ZEbus (Zero Emission Bus) is the successor of the P3 buses. It has been presented in 1999. Unlike the Nebus and the P3 buses this bus uses a central engine that provides traction power and drives at the same all auxiliary components.
ZEbus (P4)
1999
ZEbus is a fuel cell bus with compressed hydrogen storage tanks.
To learn more about hydrogen fuel cell drive trains click here.
These components are required during the operation of the bus and comprise among others the brake and power steering compressors, the alternators, etc. To an extent this design approach resembles the layout of a diesel bus and quite a few components from series buses can thus be used.
Go back to technology overview
The photo shows the fuel cell engine of the P4 bus.
In the top half of the picture the two ventilators of the cooling system can be seen. Below is the central traction motor with a fuel cell module (the black boxes) on either side.
Photos: Xcellsis, Inc.

Se pomenește ceva de hidrogen comprimat. Cum funcționează ZEbus-ul?



ZEB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.34 kb
 Vizualizat:  de 7028 ori

ZEB.jpg



motor_2_166.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.2 kb
 Vizualizat:  de 6761 ori

motor_2_166.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 21:54:13    Titlul subiectului: 14817

E electric. Ventilatoarele alea asigura aer pentru racirea pilelor de combustie care produc curentul electric.
Toate Tatrele au sasiu de tip coloana centrala tubulara, cu semipunti oscilante (suspensie independenta). Sistemul e folosit si la Pinzgauer, dar ar fi greu de montat pe un autobuz (daca e low floor chiar imposibil).
Tatrele T 813 Kolos ale RATB (cele 8x8, nu stiu cate sunt, ca sunt si 6x6), daca au balast pot tracta pana la 100 de tone (sau un autobuz cu franele blocate). Motor V12, 18 litri, 250 CP, racire cu aer, 20 de trepte de viteza, este o masina care impune respect . Exista si un MAN (modelul KAT 1) care seamana teribil de mult cu Tatra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 23:08:58    Titlul subiectului: 14838

Hidrogenul nu e cam instabil? Din câte știu poate fi depozitat sub formă de hidrogen lichefiat, dar trebuie răcit la zero absolut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 23:23:50    Titlul subiectului: 14841

Vehiculele cu hidrogen,desi polueaza foarte putin-sau mai bine zis deloc(produsul de evacuare e de fapt...apa) sunt bombe pe roti.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 23:39:58    Titlul subiectului: 14842

Dacă te uiți la poza cu motorul, se observă o serie de conducte și o curea de transmisie pentru acționarea alternatorului. Nu îl contrazic pe Einstein1984, dar nu înțeleg la ce sunt necesare conductele acelea și cureaua de transmisie dintre fulia motorului și cea a alternatorului. La un moment dat mă gândeam că motorul pe care l-am postat nu e cel de tracțiune, ci cel care acționează alternatorul, mai ales că în text se spune ceva de motor central. Totuși, spațiul e cam mare pentru un motor pentru alternator și, în plus, ce rol au conductele acelea?
------------------------------------------------------------------------------
O altă soluție este autobuzul diesel-electric. La autobuzul de mai jos, motorul diesel acționeazăun generator care furnizează curent electric. Din desen nu rezultă clar dacă curentul electric este furnizat direct motorului electric sau este stocat în niște acumulatori. Logic, ar fi cea de-a doua variantă, dar acumulatorii par cam mici. Nu știu dacă autobuzul respectiv poate funcționa cu electricitate mai mult de 50 km.
2. Un autobuz electric
3. Un MAN electric



E2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.23 kb
 Vizualizat:  de 6959 ori

E2.jpg



e3_146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.05 kb
 Vizualizat:  de 6746 ori

e3_146.jpg



e4_145.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.28 kb
 Vizualizat:  de 6745 ori

e4_145.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 12:02:26    Titlul subiectului: 14900

OAB, daca citeai textul postat de tine, vedeai ca motorul de tractiune al autobuzului ala electric antreneaza si accesoriile (pompa de servodirectie, compresorul de aer, alternatorul, etc ). Deci apare si o curea de accesorii. Cauta pe google : "fuell cell" si o sa aflii cum e alimentat autobuzul respectiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community