Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoric Regia Autonoma de Transport Craiova

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 03/Aug/2023
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 21:57:20    Titlul subiectului: Istoric Regia Autonoma de Transport Craiova 81461

Transportul in comun in Craiova a luat fiinta inca din septembrie 1948 cu un parc de 2 autobuze, primite de la Bucuresti si era inclus in cadrul Interprinderii de Gospodarire Comunala a orasului Craiova.
Autobuzele circulau pe un singur traseu care facea legatura intre Gara de Nord si Parcul Romanescu, zonele orasului cele mai importante la ora respectiva.
Pana in luna noiembrie a aceluiasi an, parcul auto crescuse la 10 autobuze, distribuite pe 2 trasee.
Datorita expansiunii industriale a Craiovei, transportul in comun a inceput sa se extinda, necesitand un numar mai mare de mijloace de transport care sa asigure deplasarea locuitorilor catre locurile de munca.
In anul 1967 sub denumirea de Interprinderea de Transport Craiova (ITC), se construieste o autobaza moderna pentru 200 autobuze, pe actuala strada Calea Severinului la nr. 23, unde si in prezent se afla sediul regiei.
Datorita cresterii numarului de locuitori al orasului Craiova, era necesara o alta autobaza pentru preluarea unei parti a parcului auto aflat intr-o continua crestere.
Astfel, in anul 1978 se construieste cea de-a doua autobaza, situata in cartierul Romanescu, pentru o capacitate de 200 autobuze.
In aceasta perioada, Interprinderea Judeteana de Transport Local Craiova asigura transportul de calatori, atat in interiorul orasului cat si in judet, avand autobaze in orasele Bailesti, Calafat si Filiasi.
Datorita necesitatii reducerii consumurilor energetice la nivel national, in anul 1987, in muncipiul Craiova s-a introdus transportul in comun cu tramvaiul, pe un traseu de 18,4 km cale dubla, care facea legatura intre platformele industriale de est si vest ale orasului.
In anul 1989, 2900 de salariati asigurau intretinerea si exploatarea unui parc de autovehicule de 342 autobuze si 49 tramvaie cu remorca.
In prezent Regia Autonoma de Transport Craiova detine un depou de tramvaie si doua autobaze, avand un parc activ de 190 autobuze si 49 tramvaie.
In cazul autobuzelor, urmarindu-se in timp evolutia economica a orasului, ceea ce implicit au influentat fluxurile de calatori, s-au stabilit traseele optime de circulatie si frecvente adaptate la conditiile cererii.
In politica investitionala a regiei a ultimilor 5 ani, ca rezultat al studiilor efectuate, a fost stabilita achizitionarea de autobuze de capacitate mare si medie, fara a afecta calitatea transportului si confortul calatorilor.
In prezent parcul auto cuprinde autobuze de tip BMC, IVECO si Prestij (Mitsubishi) cu capacitati de transport cuprinse intre 30 si 70 locuri si autobuze de tip MAN, ROCAR de SIMON, UDM 112, IKARUS cu capacitati de transport de peste 100 locuri.
La ora actuala in municipiul Craiova exista 5 circuite rapide efectuate cu autobuze de capacitate medie si 12 trasee interne distribuite uniform pe toata suprafata orasului, ce fac legatura intre zonele principale ale orasului.
In ceea ce priveste transportul electric, RAT Craiova detine un parc de 49 tramvaie distribuite pe 3 trasee.
In ultimii ani s-a reusit inlocuirea tramvaielor achizitionate odata cu infiintarea transportului electric in Craiova, cu tramvaie de capacitatii medii, cu consumuri energetice reduse. In anul 2005 s-a reusit achizitionarea de 16 tramvaie articulate, urmarind trecerea la tensiunea de alimentare a retelei la standardele Uniunii Europene.
O problema de importanta maxima din punct de vedere economic este corelarea capacitatii de transport a regiei cu fluxurile de calatori. In acest sens ciclogramele de circulatie ale tuturor traseelor din municipiul Craiova sunt flexibile, fiind adaptate la traficul fiecarei zone in parte.
Se urmareste continuu imbunatatirea conditiilor de transport a calatorilor si reducerea cheltuielilor de exploatare, prin optimizarea transportului in comun ce implica corelarea capacitatii de transport cu fluxurile de calatori de pe traseele deservite de regie, masuri ce se vor reflecta in pretul de cost al biletului de calatorie.
In dorinta eliminarii la maxim a emisiilor poluante din municipiul Craiova, se intentioneaza extinderea transportului electric cu tramvaie sau troleibuze.
Se studiaza de asemenea implementarea unui sistem electronic de urmarire prin sateliti artificiali a tuturor traseelelor deservite de Regia Autonoma de Transport din Craiova.

(text luat de pe site-ul http://www.rat-craiova.ro/index.php)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2007 21:26:44    Titlul subiectului: 84330

Dar troleibuzele care au circulat între mai 1943 și oct. 1944 de cine erau operate? Rolling Eyes
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 14:22:07    Titlul subiectului: 84461

Câteva imagini diverse.
1. Autobaza R.A.T. Craiova
2. Sigla R.A.T. Craiova
3. Stația de redresare din interiorul depoului.
4. Niște pantografe, provenind probabil de la Tatrele T4D casate.
5. Un rezervor/cisternă, care și el avea sigla R.A.T. Craiova. Și se plângeau unii că eu îmi puneam acea siglă peste tot... Laughing
6. Ceva rar, vă mai aduceți aminte de tuburile de gaz care echipau autobuzele pe vremea lui Ceaușescu? Deși în general ele sunt detestate, mie îmi plăceau, poate și fiindcă le îndrăgisem văzându-le zi de zi la autobuzele din Slobozia...



SEDIU-P1130275.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.27 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

SEDIU-P1130275.jpg



SEDIU-P1130276.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.37 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

SEDIU-P1130276.jpg



P1130010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.59 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

P1130010.jpg



P1120893.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.38 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

P1120893.jpg



P1120894.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.46 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

P1120894.jpg



TUBURI GAZ-P1130259.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.78 kb
 Vizualizat:  de 23884 ori

TUBURI GAZ-P1130259.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 02 Oct 2011 08:48:18    Titlul subiectului: 149118

Craiova, 1994.
Sursa: http://www.youtube.com/watch?v=Tf8ZmK4GZYU&feature=relmfu

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 13:18:23    Titlul subiectului: 149261

În 1994 mai existau la Craiova autobuze "Ikarus-Zemun (Ikarbus)" IK4 și "Roman" 112? Shocked
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 14:37:40    Titlul subiectului: 149271

Autobuzele IK4 si Roman 112 au circulat pana la mijlocul lui 1995.
_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 07:20:18    Titlul subiectului: 149702

O alta filmare, din 2005, la bucla "Peco", langa depoul de tramvaie:

http://www.youtube.com/watch?v=_9Y3ArRVT5g

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 30/Sep/2022
Mesaje: 155
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2017 13:42:37    Titlul subiectului: 188263

Intre mai 1943 si octombrie 1944 in Craiova au circulat 7 troleibuze aduse din Odessa (intre 1941-1944 Romania a administrat fasia de pamant dintre raurile Nistru si Bug denumita Guvernamantul Transnistriei). Acestea au fost returnate insa inapoi in Odessa, dupa ce Armata Rosie a recucerit-o.
Fotografia de mai jos este preluata de pe forumul craiova skyscrapercity, care la randul ei este preluata de pe pagina de Facebook ,,Oltenia mea" - o pagina pe care vi-o recomand si voua, unde puteti vedea fotografii din Oltenia, dar si cu autobuzele ce au circulat odata in Craiova.
Se pare ca troleibuzul se afla in fata Universitatii, pe atunci Palatul Justitiei, pe strada A. I. Cuza. Stie cineva ce traseu a avut si daca au fost mai multe trasee? De asemenea, ce marca este?
Din cate mi-a spus bunicul meu aceste troleibuze erau operate de primarie, insa nu prea sunt sigur de asta.



12472603_615853828566660_3669298282624659735_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.24 kb
 Vizualizat:  de 13126 ori

12472603_615853828566660_3669298282624659735_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Craiova, Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2017 20:50:32    Titlul subiectului: 190924

Din cate stiu, troleibuzele operate intre 1943-44 aveau un singur traseu (Gara-Parc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Craiova, Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2018 23:18:05    Titlul subiectului: 193800

De mentionat faptul ca RAT Craiova a avut 2 autobaze date in folosinta pentru autobuze, una localizata pe Calea Severinului, la granita dintre cartierul Craiovita Noua si zona industriala a orasului (unde este, de asemenea si sediul regiei de transport), iar cealalta localizata pe strada Dimitrie Gerota, la marginea cartierului 1 Mai.

Prima autobaza de pe Calea Severinului a fost construita in anul 1967, ca mai apoi cea de pe Dimitrie Gerota sa fie terminata in anul 1978, cea din urma avand o capacitate de stocare de aprox. 200 de vehicule. Am sa discut despre cea de-a doua, dat fiind faptul ca a fost inchisa acum cativa ani.

Ca urmare a diminuarii pe parcursul anilor a parcului rulant de autobuze (daca in 1989 erau in jur de 342 de autobuze la activ, la momentul desfiintarii autobazei din 1 Mai erau aprox. 169 de vehicule), dar si din cauza unui proiect care a mutat Targul Municipal din vechiul amplasament, actualmente fiind construit Centrul Multifunctional, in jurul anilor 2011-2012, depoul isi pierde jumatate din spatiu, acea bucata fiind alocata de primarie pentru relocarea Targului Municipal din cartierul Romanesti in 1 Mai. Depoul si-a incetat mai tarziu activitatea, iar toate autobuzele au fost mutate in autobaza de pe Calea Severinului. In prezent Targul Municipal foloseste tot spatiul acesteia, in ciuda faptului ca toate cladirile fostui depou au ramas si dupa inchidere intacte. Au fost propuneri din partea fostului primar, cum ca s-ar vrea construirea unui cartier rezidential studentesc pe terenul fostei autobaze, dar a ramas in continuare la acelasi stadiu. O sa pun si cateva poze, dar separat. Daca am omis ceva sau am spus ceva eronat ma puteti corecta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community