Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TIMIȘ
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2009 13:43:01    Titlul subiectului: 108408

Am gasit pe forumul RATT
Mihai Illes a scris:
ATENȚIE !!!
Au existat 2 tramvaie articulate fabricate în Timișoara.

În 1982 s-a executat un Timiș-2 articulat, care a circulat o bucată de vreme prin oraș, dar după ce au apărut defecțiuni la nivelul articulației a fost scos din trafic. După 1990 s-a casat și s-a tăiat.

Din 1983 s-a demarat proiectarea unui nou tip de tramvai la Electrometal Timișoara - denumit generic T83 !!!
S-au executat două prototipuri: un vagon motor solo și un vagon articulat.
Vagonul articulat (cel cu pantograf simetric din ultima poză color postată în acest topic) avea comandă clasică, adică cotroller și frânare reostatică.
A fost finalizat în 1985 și s-au făcut cu el probe prin oraș. Avea boghiuri bimotoare, după o concepție a proiectanților de la Metroul București.
Prin 1989 s-a considerat prototipul OK și s-a oferit spre vânzare către IJTL ... n-a mai fost să fie ... După ce Electrometalul a sistat fabricația de tramvaie, și acest vehicol a fost casat și tăiat.

Varianta vagon motor solo urma să fie echipată cu chopper. ICPE București a proiectat și a executat choperul. A urmat o lungă perioadă de încercări și probe ... din cauza fiabilității precare a componentelor electronice (nu s-a admis importul !!!), acest tramvai nu a fost finalizat niciodată. Până la urmă a avut aceiași soartă ca și varianta articulată.

Cu stimă,
Mihai Illes

Tot acolo am gasit si imaginile care sper sa faca usor de inteles cum aratau cele doua tramvaie care din pacate nu au mai ramas pentru eternitate cum meritau Confused



Timis2Articulat.jpg
 Descriere:
primul model articulat
 Mărime fișier:  124.41 kb
 Vizualizat:  de 15489 ori

Timis2Articulat.jpg



TimisT83Articulat.jpg
 Descriere:
varianta a doua de tramvai numit T 83
 Mărime fișier:  62.34 kb
 Vizualizat:  de 15489 ori

TimisT83Articulat.jpg



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 703
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 08 Iun 2009 22:12:41    Titlul subiectului: 112174

Din ceea ce stiu Oradea (posibil si Resita) a fost poate singurul oras unde Timisurile proiectate pentru tensiune de alimentare optima de 750 V au circulat alimentate de la 600 V. Tocmai de asta in loc de 2x120 kW, puterea instalata era de doar 2x96Kw pentru 35 t greutate. Culmea e, ca am vazut Timis defectat pe panta abrupta (cca. 50 la mie),de la Olosig care a fost impins fara probleme de un alt Timis. Daca vagonul motor era intretinut in toate cele patru pinioane avea aderenta si puterea necesara pentru a pune in miscare inca o garnitura, evident pe distanta scurta si nu in conditii de exploatare zilnica.
La Oradea Timisurile nu au circulat niciodata fara remorca. Exceptie au fost cele doua vagoane plug in perioada 1998-2001 13 si 14".
Parca ca si un paradox fata de restul tarii la Oradea este o regula (ma rog, la T4D) ca vagonul remorca rezista mai mult ca vagonul motor...

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 6128
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 11:39:57    Titlul subiectului: 120585

Ramane o enigma existenta tramvaiului sau tramvaielor Timis articulate.

Pe prima pagina a acestui tipic exista o poza postata de userul Tom care infatiseaza un tramvai articulat aducand doar vag cu Timis-ul. Este vorba de prima poza pe care o atasez si eu aici.

Cu cateva mesaje mai sus a fost postata o poza cu un vagon Timis articulat, poza 2 atasata de mine.

Examinand mai atent, la rezolutie mai mare, poza 2, am extras cateva detalii care ne-ar putea ajuta sa dezlegam enigma locatiei unde a fost inmatriculat (si eventual poate a si circulat) acest tramvai.

Poate va sunt de ajutor numarul de parc al tramvaiului, 230, dar si tipul de font folosit atat la numarul de parc dar si la inscriptiile "COBORIRE/URCARE"



Timis-Tom.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.31 kb
 Vizualizat:  de 14615 ori

Timis-Tom.jpg



Timis-V2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.15 kb
 Vizualizat:  de 14615 ori

Timis-V2.jpg



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.13 kb
 Vizualizat:  de 14613 ori

untitled.JPG



untitled2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.73 kb
 Vizualizat:  de 14613 ori

untitled2.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 21:37:33    Titlul subiectului: 120603

Vagonul 230 din Timisoara este singurul vagon Timis de acel tip, numit de ei Timis-V2. A circulat doar la Timisoara si a avut numarul de parc 230. Exista diverse imagini cu el la Timisoara. A fost fabricat in 1982.

Celalalt vagon (din prima imagine) avea numarul 229 (desi nu a ajuns oficial sa intre in parcul RATT) si se numea Timis-V2C. A fost fabricat in 1985.
Vagonul 229 a fost la un moment dat vopsit in schema RATT pentru a fi luat de catre aceasta, dar in final nu a ramas decat cu usile lui, care au ajuns la troleibuzul DAC317E cu numarul 10.

Datorita sistemului de numerotare a vagoanelor la Braila, nemtii au amestecat vagonul V2A cu numarul 84 cu remorca Timis a vagonului Timis 74, care si ea avea tot numarul 84, de aici confuzia legata de Braila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 57
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Noi 2009 15:32:52    Titlul subiectului: 120618

Nu este nici o enigmă existența tramvaielor articulate TIMIȘ. În anul 1982, a fost produs prototipul TIMIȘ-TM-VA2EN-600, având număr de inventar 230, al IJTL-TIMIȘ, circulând în probe, apoi cu pasageri. Dimensiuni de gabarit: lungime 20160mm, lățime 2300mm, înălțime 3190mm. Ampatament: 6280+6280mm. Echipat cu 2 boghiuri monomotoare, 2X96kW=192kW, și 1 boghiu nemotor, sub articulație. În anul 1986, a fost produs prototipul TIMIȘ-V2AC-86EN-600, care nu a avut număr de inventar, circulând doar în probe. Dimensiuni de gabarit: lungime 19500mm, lățime 2300mm, înălțime 3150mm. Ampatament 6000+6000mm. Echipat cu 2 boghiuri bimotoare, 4X55kW=220kW, și 1 boghiu nemotor, sub articulație. Ambele prototipuri erau alimentate la tensiunea de 600Vcc. Ambele prototipuri au fost proiectate și produse de ELECTROMETAL (ELTIM) Timișoara. Nu au intrat în producție de serie. Specificație: fotografiile aparțin arhivei personale bucșan.


6_1986-TIMIÂȘ-V2AC-86EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.06 kb
 Vizualizat:  de 14523 ori

6_1986-TIMIÂȘ-V2AC-86EN-600.jpg



5_1986-TIMIÂȘ-V2AC-86EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137 kb
 Vizualizat:  de 14522 ori

5_1986-TIMIÂȘ-V2AC-86EN-600.jpg



4_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.03 kb
 Vizualizat:  de 14522 ori

4_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg



3_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.46 kb
 Vizualizat:  de 14522 ori

3_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg



2_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.11 kb
 Vizualizat:  de 14522 ori

2_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg



1_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.65 kb
 Vizualizat:  de 14523 ori

1_1982-TIMIÂȘ-TM-VA2EN-600.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Noi 2009 00:22:18    Titlul subiectului: 120630

Din cate cunosc, vagonul 230 avea anumite probleme cu articulatia (nu cunosc detalii exacte). La vagonul 229 s'a remediat problema aceasta?

Legat de Timis-V2AC ("229"), exista vreo imagine sau schema cu vederea din spate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 57
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Noi 2009 16:49:45    Titlul subiectului: 120653

Nu cunosc exact comportarea lor în exploatare, dar ținând cont de timpul scurt de folosință a celor două prototipuri și faptul că nici unul din ele nu a mai fost trecut la o producție de serie (chiar numai câteva bucăți), se poate trage concluzia că la capitolul fiabilitate nu au stat chiar foarte bine. Îmi pare rău, dar nu am schemă cu vederea din spate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Noi 2009 13:10:56    Titlul subiectului: 120675

Imi cer scuze ca mi-am permis sa modific schitele. Cunosc faptul ca s'ar fi realizat si un prototip de vagon simplu de acest tip, care ar fi trebuit sa aiba si chopper sau ceva similar la vremea respectiva. Din cate stiu, prototipul ar fi fost construit in mare parte, dar fie nu a fost niciodata terminat, fie a fost terminat, dar nu a ajuns vreodata sa circule nici macar in probe. Se pare ca a fost abandonat datorita costurilor mari si imposibilitatii asimilarii de catre industria nationala a chopperului, care ar fi trebuit importat.
Ar fi interesant de stiut daca cotele rezultate in urma modificarii schitei corespund cu cele ale prototipului real.

A 2'a imagine am modificat'o mai mult de fancy Twisted Evil, dar ar fi interesant daca ELTIM a proiectat macar asa ceva. La un moment dat am auzit ca s'ar fi facut machete de jucarie cu vagoane Timis, unul simplu, unul articulat si unul dublu articulat. Deosebirea era ca ferestrele mari erau impartite in doua.



Timis-4x86a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.54 kb
 Vizualizat:  de 14386 ori

Timis-4x86a.jpg



Timis-V3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.32 kb
 Vizualizat:  de 14382 ori

Timis-V3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 31 Dec 2009 13:44:40    Titlul subiectului: 121839

Acum cateva zile, in timp ce cautam diferite filmari cu tramvaie am avut norocul sa dau peste un clip bine realizat de catre un grup de pasionati din Timisoara, cu sprijinul altor persoane ce au facut poze prin Romania .Intr-un filmulet cu tema tramvaielor Timis din Timisoara am observat si o poza cu un Timis V2 , poza ce nu am mai vazut-o pana acum.

Aici este link-ul unde gasiti poza: http://www.youtube.com/watch?v=hQLJWdauyDA

Tin sa felicit toti oamenii implicati in realizarea acelui filmulet !

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 14:30:06    Titlul subiectului: tyjyj 149264

radub a scris:
Inteleg la ce te referi cand zici Timis 1, numai ca si alea erau tot Timis 2.

Pai nu ne luminati si pe noi, sa intelegem pana la urma povestea asta care s-a cam incalcit? Rolling Eyes

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 14:45:30    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149266

Daca ar putea Radub sa posteze poze cu Timis1 si Timis 2 pentru a face diferenta intre aceste doua modele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 15:02:50    Titlul subiectului: 149268

Timis 1: http://de.wikipedia.org/wiki/Timi%C8%991

Timis 2: http://de.wikipedia.org/wiki/Timi%C8%992

E in germana, dar cu un traducator automat puteti intelege cat de cat ce e acolo.

Foto Timis 1 (sursa: Raymond de Groote):



timis7429tj3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.97 kb
 Vizualizat:  de 11682 ori

timis7429tj3.jpg



_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 15:07:59    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149269

Cred ca am gasit ceva...dar nu inteleg de ce doua modele de Timis care arata diferit poarta acelasi numar (2).?


51tj3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.07 kb
 Vizualizat:  de 11676 ori

51tj3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 15:13:30    Titlul subiectului: 149270

Au existat mai multe variante de carosare si echipare. Proiectul mare s-a numit Timis 2, insa toate aceste variante au propria lor identitate (nu stapanesc decat in mica masura subiectul, astfel incat ma abtin sa scriu despre asta pe forum).
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 111
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 16:21:59    Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time 149275

E bine ca sa lamurit situatia. Very Happy Mie personal mi-a placut foarte mult cum au construit varianta articulata a lui Timis 2. Dar am inteles ca s-au construit doar doua bucati si nu stiu de ce. Nu erau fiabile? (Eu am construit-o pe a treia) Laughing


Picture 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.18 kb
 Vizualizat:  de 11659 ori

Picture 020.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2011 21:46:32    Titlul subiectului: 149282

Omologarea prototipului trenului de tramvai Timis 2 s-a realizat in 1972 (proces verbal de omologare incheiat pe data de 18 ianuarie). In documentele de omologare se face referire la "tren de tramvai format din vagon motor tip T.M.-69 si vagon remorca tip V.R.-69".

In documente din 1980 Intreprinderea Electrometal Timisoara face referire la doua variante de tramvai de mare capacitate pe boghiuri (V1 - vagon motor pe 4 osii, care poate functiona ca vagon singular sau cu o remorca de aceeasi capacitate, si V2 - vagon articulat pe 6 osii care poate functiona ca vagon motor cu o singura articulatie intre cele doua sectiuni). Pentru ambele tipuri de tramvaie se specifica faptul ca prototipurile se realizeaza in 1980. Banuiesc ca acesta este momentul lansarii noii variante de carosare, ca echipare existand in mod clar diferente, cum rezulta din documentele pe care le am.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2013 13:27:02    Titlul subiectului: Tramvaie Timis-2 164566

In ce an a fost produs ultimul tramvai ""Timis-2"" ? Macar ca experiment acest tip de tramvai a circulat vreodata in Bucuresti, la ITB ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2013 14:53:54    Titlul subiectului: 164568

Ultimul vagon Timis a fost fabricat in 1990.
Fiind propriul producator de tramvaie, ITB nu a avut niciodata tramvaie Timis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 05/Dec/2017
Mesaje: 107
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2014 20:48:37    Titlul subiectului: 174040

Arta...
E pictat, nu imprimat Wink.



IMG_0254.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  553.04 kb
 Vizualizat:  de 7677 ori

IMG_0254.jpg



_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 601
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2017 20:15:21    Titlul subiectului: 189622

Doua poze cu protipul articulat de Timis.
http://phototrans.eu/14,748016,0,V2C_229.html
http://phototrans.eu/14,749369,0,V2C_229.html

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 309
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2017 20:53:52    Titlul subiectului: 189624

Mi se pare mie sau aducea a Tatra? Mai ales din spate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 1199
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2017 21:51:09    Titlul subiectului: 189631

Din spate seamana cu KT4D-urile.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community