Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Iul 2011 09:26:28    Titlul subiectului: 146143

La statia 1 Mai functioneaza caci le utilizez aproape zilnic
_________________
http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:37:58    Titlul subiectului: 146213

Pe M2 stiu sigur doar de Brancoveanu si Leonida. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 09:57:19    Titlul subiectului: 146244

Întrebasem mai demult ce se întreprindea la Crângași, dărâmând peretele rezervei (dinspre ieșirea de la tramvaiul 41). Aseară am aflat răspunsul: s-a făcut un nou ghișeu. Nu știu exact la ce va servi, pentru că nu are nici un afiș sau indicator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 10:54:56    Titlul subiectului: 146247

Lifturile de la statia Izvor sunt aproape gata.
Au fost montate in platforme, iar tabla inconjuratoare a fost data la o parte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 22:51:37    Titlul subiectului: 146281

Flo a scris:
Întrebasem mai demult ce se întreprindea la Crângași, dărâmând peretele rezervei (dinspre ieșirea de la tramvaiul 41). Aseară am aflat răspunsul: s-a făcut un nou ghișeu. Nu știu exact la ce va servi, pentru că nu are nici un afiș sau indicator.
Banuiesc ca o sa fie desfiintat ghiseul dintre turnichetii de intrare si iesire de catre lifturile la care se lucreaza. Pare aiurea avand in vedere ca mai sunt si alte ghisee care pot fi folosite, dar poate au vrut sa le tina acolo unde e fluxul (in comparatie cu turmele ce vin dinspre 41/Constructorilor, cealalta intrare aproape ca e neglijabila...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 23 Sep 2011 11:25:02    Titlul subiectului: 148910

Statiile de metrou se mai si "strica", nu-i asa?

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=396224

"Denumire contract:Refacerea hidroizolatiei terasei statiei de metrou Dimitrie Leonida
Nr anunt seap / Data publicare
314400 / 13-09-2011 stare anunt
Autoritate contractanta / Judet METROREX S.A. / Bucuresti
Tip / Denumire contract Lucrari / Refacerea hidroizolatiei terasei statiei de metrou Dimitrie Leonida
Cod CPV 45261310-0;
Valoare estimata 1,105,000.00 RON
Tip procedura Cerere de oferta
Criteriu de atribuire pretul cel mai scazut
Data limita depunere oferta 29-09-2011 / 10:00 ( 5 zile si 21 ore ramase )
Data deschidere oferta 29-09-2011 / 11:00"



DA - Lucrari refacere hidroizolatie Dimitrie Leonida1.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  DA - Lucrari refacere hidroizolatie Dimitrie Leonida1.pdf
 Mărime fișier:  533.19 kb
 Descărcat:  de 1723 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Sep 2011 13:22:54    Titlul subiectului: 148918

Eu as zice mai degraba ca si statiile de metrou trebuie 'intretinute'...
Daca acel carton asfaltat a fost pus in 1986 (ianuarie) si a 'rezistat eroic' pana in 2011 (septembrie) adica 25 de ani, ar cam fi cazul de un RK...nu-i asa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 20:39:22    Titlul subiectului: 149331

Ieri au disparut panourile publicitare de la Unirii1 iar astazi si de la Unirii2!
Sper sa nu le mai puna niciodata la loc
Laughing



Unirii1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.82 kb
 Vizualizat:  de 15755 ori

Unirii1.jpg



Unirii2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.31 kb
 Vizualizat:  de 15755 ori

Unirii2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Oct 2011 18:05:27    Titlul subiectului: 149395

Daca va aflati din intamplare in Bucuresti sau daca sunteti bucuresteni si doriti sa vedeti un lucru nemaipomenit, nu trebuie sa ratati staia de metrou Stefan cel Mare. Nici nu stiti ce pierdeti ! Cea mai mare realizare a arhitecturii romanesti underground a secolului trecut.
O viziune arhitecturala remarcabila, realizata impecabil de constructori priceputi. Sa ma explic : Arhitectii nostri dandu-si seama ca simetria perfecta pe alocuri devine plictisitoare s-au gandit la o solutie inovatoare care sa rupa aceasta simetrie obsedanta a marilor realizari din epoca Comunista a Romaniei. Zis si facut, vorba din popor si au purces la treaba. Dintr-o inspiratie care numai la marii meseriasi se regaseste, stalpii centrali ai statiei Stefan cel Mare, in loc sa-i plaseze in axul constructiei, dand curs unei inspiratii geniale au deviat acesti stalpi de la axa centrala in mod aleator de la 2 pana la 10 cm, rezultand o remarcabila asimetrie a acestora. Punctul culminant al intregii gandiri revolutionare reprezinta stalpul nr 3 ( daca numaram stalpii de la Victoriei spre Obor ), stalp care pe langa deviatia de 4,5 cm de la axul natural al statiei a fost plasat si sub un unghi perfect calculat la 12, 5 * rezultand o asimetrie care face inconfuntabila gandirea absolut de pionerat in proiectarea stalpilor centrali ai statiilor de metrou.
Merita sa vizitati statia de metrou Stefan cel Mare si mai ales stalpul nr 3 ( numarand stalpii din sensul Victoriei spre Obor ).
Credeti-ma pe cuvant, efortul vă va fi rasplatit !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Patrik



Data înscrierii: 23/Aug/2011
Ultima vizita: 12/Dec/2012
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 19:51:06    Titlul subiectului: 149448

Panourile publicitare au disparut deoarece Euro Media nu a mai castigat licitatia pentru publicitate.

http://www.zf.ro/media-advertising/publicitatea-de-la-metrou-pe-mainile-spectacular-group-of-companies-8683332

"Publicitatea de la metrou pe mâinile Spectacular Group of Companies

Autor: Cristina Roșca

Publicitatea de la metrou pe mâinile Spectacular Group of Companies

Spectacular Group of Companies, un grup local de companii ce furnizează servicii de publicitate stradală, a câștigat licitația organizată de Metrorex, compania care operează rețeaua de metrou din Bucureștim, pentru atribuirea spațiilor publicitare din stațiile de metrou. Valoarea contractului nu a fost făcută publică.

Înainte de licitație, grupul de companii Spectacular avea în portofoliu aproximativ 50% din oferta de spații publicitare de tip OOH ale Metrorex, ajungând în prezent să administreze aproximativ toate spațiile publicitare, ale companiei care administrează rețeaua de metrou din capitală.

Metroul bucureștean are un trafic zilnic estimat la 650.000 de călători.

Grupul de Companii Spectacular, format din firmele Spectacular OOH & Printing și Spectacular Global Outdoor Media, a fost înființat în anul 2005 și furnizează servicii de publicitate stradală. Printre clienții companiei se numără companii din domeniul bancar, al industriei energetice, telefoniei, asigurărilor, real estate-ul, auto, FMCG și media.

Grupul Spectacular, controlat de antreprenori români care au lucrat anterior în domeniul advertiningului, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, în creștere cu circa 16% față de 2009."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 22:45:20    Titlul subiectului: 149457

Treburile or să revină la normal pe același sistem (adică panourile în proprietatea sindicatului și Metrorex primește praful de pe tobă)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Oct 2011 19:50:31    Titlul subiectului: 149506

Voi ce credeti...?! Twisted Evil Probabil invazia reclamelor va fi si mai barbara, fiindca avem de-a face totusi cu o firma romaneasca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 21:36:47    Titlul subiectului: 149731

Ieri am avut drum dincolo de statia Politehnica (catre Preciziei) si am observat ceva bizar.

Se pare ca, in sensul spre Preciziei se construieste inca o statie, fix in continuarea celei existente de la Politehnica.

Deja au "inaltat" pilonii de sustinere si au finalizat de "sapat" peroanele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 22:02:10    Titlul subiectului: 149733

Question Question Imposibil, fi mai explicit. O fi liftul care-l monteaza. In rest, exclus sa mai lungeasca peronul acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 22:05:17    Titlul subiectului: 149734

Pana atunci, statia Politehnica este un adevarat muzeu paleontologic, peronul acesteia fiind construit din marmura cu fosile, extrasa din Apuseni. Detalii gasiti aici:

http://metropotam.ro/Locuri-de-vizitat/I-3-Bucuresti-Oceanul-pietrificat-din-statia-de-metrou-art4943834915/

Citat:
Se pare ca in marea graba de a da in folosinta statia de metrou, pe constructori nu i-a mai interesat ce fel de marmura folosesc. Asa ca marmura extrasa din muntii Apuseni, de la Rosia, a fost intinsa pe jos ca un covor rosu plin de "firmituri" mai vechi de 80 de milioane de ani vechi. Aspectul interesant al marmurei nu i-a facut pe constructori sa banuiasca ca fiecare bucata continea fosile de scoici si animale marine. Acestea poarta numele "vaccinites" si "hippurites" si provin din perioada cretacica, iar vechimea lor a fost estimata la 65 si 180 de milioane de ani.

Astfel ca in statia de metrou de la Politehnica se gaseste un intreg recif de Rudisti, dar si din alte specii acvatice.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 22:11:37    Titlul subiectului: 149735

Se refera la statiile lungi de pe vechea M3, care au fost 'scurtate' iar ce a ramas este in prezent spatiu tehnic, nimic mai mult. Laughing

Intr-adevar, eu unul n-am prea inteles de ce le-au facut asa lungi, dar in fine, surplusul ramas a fost transformat in spatiu tehnic. Acest 'surplus' are aceeasi configuratie si structura ca statia propriu-zisa, fiind insa la stadiul de beton. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 23:04:23    Titlul subiectului: 149736

@folkfan:
singura 'stupiditate' din articolul citat e chiar cea 'citata':
"Se pare ca in marea graba de a da in folosinta statia de metrou, pe constructori nu i-a mai interesat ce fel de marmura folosesc. Asa ca marmura extrasa din muntii Apuseni, de la Rosia, a fost intinsa pe jos ca un covor rosu plin de "firmituri" mai vechi de 80 de milioane de ani vechi. Aspectul interesant al marmurei nu i-a facut pe constructori sa banuiasca ca fiecare bucata continea fosile de scoici si animale marine. Acestea poarta numele "vaccinites" si "hippurites" si provin din perioada cretacica, iar vechimea lor a fost estimata la 65 si 180 de milioane de ani. "
Adevarul adevarat e ca acea marmura a fost 'intentionat' aleasa de (raposatul) dl. arh. Novitzchi senior, cu mari eforturi, tocmai pentru a putea 'expune' una din bogatiile naturale ale tarii, fara egal in 'lume'... unica intr-o statie de metrou...
In combinatie cu 'stalpii in stil egiptean', statia Politehnica are un farmec aparte, inegalabil... pe mapamond...
Dar asa suntem noi, in loc sa ne 'mandrim' cu ce avem 'frumos si valoros', tot dam cu 'mucii in fasole'... rusinica... si de-a dreptul 'penibil'...
Si 'rezistenta' e 'aparte', e facuta de un structurist 'de marca', (bun prieten si coleg de-al meu), de la 'tunele', (raposatul) dl ing Emil Coroiu (daca nu stiti 'cine e', va spun eu, proiectantul Magazinului Unirea!!! printre multe altele)... oameni de 'caracter' si 'de valoare'...
Cine sunt acesti 'indivizi' ce-si dau cu parerea complet 'neavizati'???
Si ce 'valoare' au asa-zisele lor 'pareri'?
Ipochimeni 'de doi bani jumate'... care n-au facut nimic 'notabil' in toata viata lor... de-alde zero absolut...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 20 Oct 2011 00:01:42    Titlul subiectului: 149737

Statia nici nu a fost scurtata si nici nu se va lungi. Ceea ce ai vazut este asa de cand s-a dat in folosinta, un gol tehnologic care asigura si ventilatia sensurilor de circulatie. Acolo s-au depozitat tot felul chestii de ale lor. Statia a avut aceeasi configuratie de cand s-a construit ca structura, capetele fiind rezervate spatiilor tehnice iar restul circulatiei calatorilor.
La Politehnica spatiile tehnice sunt spre bulevard, iar singurul motiv pentru Pana la golul respectiv spatiile tehnice au fost compartimentate la fel ca in capatul celalalt.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Oct 2011 07:03:57    Titlul subiectului: 149742

rosetti61 a scris:
Statia nici nu a fost scurtata si nici nu se va lungi. Ceea ce ai vazut este asa de cand s-a dat in folosinta...

Da, asa este de cand s-a dat in folosinta, dar pentru ca era prea lunga s-au zidit partile in plus, si s-a amenajat corenspunzator numai partea publica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Oct 2011 07:33:03    Titlul subiectului: 149743

Ne invartim in jurul unui subiect care nici macar nu ar trebui sa fie subiect. In principiu statiile de metrou au vreo 200 metri lungime, 120 metri de peron si restul de 80 metri (40 + 40) sunt vestibulele de acces (turnicheti, bla bla bla) si caile de acces la suprafata.
Evident ca (in general) vestibulele sunt la un nivel peste linii, asadar sub vestibule exista un spatiu care oricum trebuia sa existe din cauza vestibulelor.
Se intalnesc in aproape toate statiile, nu numai la Politehnica.
Pana sa va uitati la poza pe care v-am pus-o (cu statia Nicolae Grigorescu ex - Leontin Salajan) pentru cei care nu cunosc situatia reala din teren, vreau sa le spun ca 40 metri reprezinta colosala lungime a 2 (doua) vagoane de metrou din componenta unui tren. La televizor 40 metri par "mai lungi" decat in realitate.
ByOnu a scris:
Se refera la statiile lungi de pe vechea M3, care au fost 'scurtate' iar ce a ramas este in prezent spatiu tehnic, nimic mai mult.

Statii "mai lungi" decat ar trebui in afara de cele din Militari mai sunt, iti dau numai 6 exemple, dar sunt mai multe : Victoriei (M1 & M2), Stefan cel Mare (M1), Republica (M1), Tineretului (M2), statiile Unirii (ambele).
4 statii "scurte" - Izvor, Piata Iancului, Basarab, Gara de Nord (M1) etc, etc.
Ca sa nu se inteleaga fel de fel de nazbatii, statii "mai lungi" inseamna statii cu peroane de 125 - 127 de metri, iar cele "scurte" de 120 metri fix. Inclusiv statia "Bazilescu" dar acolo este o alta problema - asa cum ne-a explicat subway evitandu-se demolarile de la suprafata sau taierea copacilor din parc.



Statia Nicolae Grigorescu.jpg
 Descriere:
Exemplificare
 Mărime fișier:  80.26 kb
 Vizualizat:  de 15228 ori

Statia Nicolae Grigorescu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2011 08:39:37    Titlul subiectului: 150713

error357 a scris:
Ieri au disparut panourile publicitare de la Unirii1.

Au aparut panouri noi, de 2-3 ori mai mari decat cele vechi.



Fotografia 0057.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.73 kb
 Vizualizat:  de 14807 ori

Fotografia 0057.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 12:06:01    Titlul subiectului: 151165

La Izvor se desfasoara lucrari de limitare a infiltratiilor. Astfel, la iesirea catre Unirii au fost demontate finisajele si doua trepte ale scarii fixe si s-au injectat substante specifice.


Izvor 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.11 kb
 Vizualizat:  de 14539 ori

Izvor 1.JPG



Izvor 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.07 kb
 Vizualizat:  de 14538 ori

Izvor 2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 13:09:38    Titlul subiectului: 151167

Incepe o noua etapa in modernizarea metroului nostru:
Schimbarea scaunelor din incinta statiilor...

La Unirii 2 ultimele ramasite de IVA au disparut deja, scaunele au fost schimbate cu scaune model M4-2011. Permiteti-mi sa mentionez ca 'sub scari' la mijlocul statiei erau 4 banci cu cate 5 locuri fiecare, acum sunt 6 cu cate 3. 4x5=20 si 6x3=18, deci s-au redus efectiv locurile, sa nu mai spun ca in capetele peroanelor erau 3x5, acum sunt 2x5. Dupa calculul meu s-au pierdut 42 de locuri.

Sa mai spun si ca sunt atat de proaste incat s-a cojit deja vopseaua de pe ele?

Nu MAI BINE se apucau de tavan ca l-au lasat in paragina de 4 ani? Va raspun eu, BA DA! Sunt atatea aspecte si probleme care trebuiesc rezolvate si noi schimbam scaunele. Logic mai intai 'zugravesti' si abia dupa 'pui mobila'. Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 21:50:08    Titlul subiectului: 151181

sab a scris:
La Izvor se desfasoara lucrari de limitare a infiltratiilor. Astfel, la iesirea catre Unirii au fost demontate finisajele si doua trepte ale scarii fixe si s-au injectat substante specifice.

Acolo e un 'rost total' intre structura statiei si structura accesului, care a 'plans' dintotdeauna, se injecteaza cu rasini poliuretanice...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2012 14:43:51    Titlul subiectului: 151733

http://b365.realitatea.net/news/care-este-secretul-celei-mai-grandioase-statii-de-metrou-din-bucuresti/

"Care este secretul celei mai grandioase stații de metrou din București

05 Jan Catalin Doscas

Stația de metrou Titan a fost dată în folosință după un volum de muncă impresionant. Pentru a atinge uriașele dimensiuni ale bolții, arhitecții și inginerii vremii au venit cu o soluție de pionierat pentru lucrările de infrastructură din București dar și din România.

Datorită deschiderii foarte mari și a lipsei de coloane sau stâlpi, stația Titan a rămas încă de la inaugurare una dintre cele mai impresionante din totalul de 49, cât numără rețeaua de metrou bucureșteană. Bolta de deasupra peroanelor și a liniilor de metrou, care are o deschidere foarte mare, a fost o idee ce a prins greu, la vremea respectivă. Norocul proiectanților a stat într-o planșă, cu o viziune arhitecturală a stației, care i-a lăsat cu gura căscată până și pe Elena și Nicolae Ceaușescu. „A fost o ambiție care s-a transmis de jos în sus. După ce s-a hotărât amplasamentul stației interveneau inginerii, tehnologii și arhitecții. Arhitecții au fost cei care «au împins» lucrarea spre boltă. Nu s-a opus nimeni. Norocul nostru a fost că aveam pe cineva bun la perspective și a desenat stația cu reflexe în pardoseală și oameni pe peron. Planșa care a ieșit a fost fenomenală”, explică pentru B365.ro arhitectul Gheorghe Beznilă, care a făcut parte din echipa de proiectanți a Magistralei 1 de metrou – o echipă de ingineri și arhitecți recrutați din toate companiile statului de profil ale acelei perioade. Modul în care s-a lucrat la stația Titan a presupus o tehnică revoluționară. În 1977 șantierul a putut lua ființă abia după ce vizionarii au venit cu o soluție de pionierat pentru acele vremuri. Pentru realizarea stației de metrou a fost nevoie de înghețarea solului, operațiune realizată cu ajutorul unei impresionante instalații cu amoniac. „Stația a fost foarte bine amplasată și ușor de executat. Nu a încurcat pe nimeni pentru că este sub parc. A fost un experiment. Metoda înghețării solului nu se mai aplicase nicăieri în România. Pentru că era la stadiul de pionierat ne-au fost asigurate toate cele necesare”, mai spune arhitectul.

Tehnica aleasă a făcut ca până și aspectul șantierului să fie ieșit din comun. ”Execuția a fost rapidă. La Titan am apucat cea mai impresionantă scena pe care am văzut-o în viața mea la metrou: schela tavanului. Era pur și simplu o catedrală! ”

Stația „săracului”

Politica în construcții, impusă de regimul comunist, era funcționalitatea. Chiar dacă nu prea se făcea rabat de la materiale și ore de muncă, se trecea ușor cu vederea confortul călătorilor. „Accesele pietonale au fost bine gândite acolo însă n-au fost realizate în totalitate. În momentul de față noi avem proiectat un acces peste linia de tramvai, de pe strada Liviu Rebreanu. Acolo trebuia să fie un acces și se rezolvau probleme cu traficul în zonă”, adaugă Beznilă. Tocmai din aceste motive arhitecții nu au avut voie să includă în proiect scări rulante. “Lucrarea a fost executată în baza unei politici de săraci. Nu am avut cum să punem escalatoare. Luasem câteva bune de la cehi dar nu ni s-a dat voie, ca arhitecți, să le includem în toate proiectele. Era stabilit ca până la o adâncime de 3,5 m să nu se pună escalatoare”, continuă proiectantul. Cu toate acestea, faptul că proiectul în sine a plăcut cuplului dictatorial arhitecții au putut să-și pună în practică viziunea. „Toți proiectanții trebuiau să facă în așa fel încât să reducă volumul construit în subteran. Aici nu s-a făcut economie. Toate spațiile tehnologice sunt băgate sub parc, lângă stație”, conchide arhitectul Gheorghe Beznilă.

La inaugurare, stația Titan a făcut parte din cel de-al doilea tronson al Magistralei 1 de metrou. Acesta a fost deschis în decembrie 1981 și a continuat drumul spre est; cele două tronsoane aveau lungimea de 17,5 km. Numărul stațiilor crescuse la 12, nou inaugurate fiind: Mihai Bravu, Dristor, Leontin Sălăjan, Titan, Muncii și Republica."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 40 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community