Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Soller-Mallorca, un tramvai clasic de promenadă

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 07/Apr/2022
Mesaje: 442
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 14:51:54    Titlul subiectului: Soller-Mallorca, un tramvai clasic de promenadă 149841

http://trenulete.info/soller-mallorca-un-tramvai-clasic-de-promenada/

Aceasta este ultima mea lucrare în domeniul tramvaielor și chiar în domeniul machetelor feroviare. Oboseala acumulată în utimii ani, lipsa pieselor precum și starea de sănătate destul de precară, mă obligă să renunț la această pasiune. În speranța că lucrările mele au fost de bună inspirație pasionaților de feroviare, vă prezint cu drag ultima machetă realizată integral acasă, tramvaiul Sòller-Mallorca.

Pentru vagonul tractor am folosit iar un boghiu mecanic de la o locomotiva Mehano, americana, ceva mai uzata si cu mari probleme mecanice. Am reconditionat bucsele axelor osiilor pentru ca acestea erau largite si osiile jucau ingrozitor in pozitia lor, ridicand si coborand tramvaiul in mod oribil la mers inainte/inapoi. De asemeni, la boghiul tractor, am inlocuit lamelele originale, care colectau curentul de pe interiorul rotilor, colectarea facându-se destul de prost, pentru ca osiile aveau joc in bucsele lor. Am refacut lamelele din coarda de chitara numarul 1 ca grosime. Le-am conceput in stil care sa preseze pe bandajul rotilor, in acest fel asigurand, pe langa un contact permanent mult mai ferm, chiar si o usoara suspensie precum si mentinerea rotilor permanent pe sina.

Materialul de baza a fost iar fibra lenmoasa sub forma de placaj de 1, 3 si 4 mm grosime, taiate cu tehnologie laser dupa un proiect realizat de mine pe calculator, avand ca documentatie cateva poze de pe internet ale celebrelor vagoane Sòller-Mallorca. Variantele turistice aflate in circulatie sunt foarte multe. A fost destul de dificil sa aleg un anume model pentru vagonul remorca. Pentru ca variantele originale sunt din lemn lacuit, la fel am procedat si cu macheta. Am vopsit numai frontalele si acoperisul. Pantograful este din sarma galvanizata de 0,5 mm grosime.


_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community