Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 20:29:59    Titlul subiectului: 149330

O alta filmare din colectia lui Richard Lomas realizata in 1996 in zonele Delea Veche, Calarasi, Sf. Vineri, Sf. Gheorghe, pe vremea cand linia de tramvai pe Paleologu era inca activa pentru traseele 5 si 16. Din nou va rog sa observati gradele de incarcare si comparati-le cu cele intalnite in RATB'ul condus de Crit.
http://www.youtube.com/watch?v=6q43kJvitJw

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 21:54:05    Titlul subiectului: 149335

O parte din filmările alea nu sunt făcute în week-end? Parcă-s prea puține mașini (chiar și pentru 1996).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Oct 2011 10:43:47    Titlul subiectului: 149350

Pe ce linie a fost furat un tramvai în 1997? Cumva pe 5 prelungită în Pantelimon?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Oct 2011 05:37:54    Titlul subiectului: 149378

Eu imi amintesc de un caz in care un fost angajat al depoului Alexandria (probabil "suparat" pe viata) a "luat" din depou un tramvai V2A intr-o seara ca sa se plimbe. Laughing Si-au dat destul de repede seama ca un vagon lipseste la apel fiindca incidentul s-a intamplat seara tarziu. Vagonul "fugar" a fost ajuns din urma pe la Razoare. Asta s-a intamplat prin 1998 sau 1999. A fost difuzat si un scurt reportaj la TV pe aceasta tema. Nu am avut inspiratia sa notez numarul de parc al vagonului implicat, dar in orice caz era vorba de un V2A.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 00:20:32    Titlul subiectului: 149421

Pe tema asta chiar a fost un film artistic, italian, "Tramvaiul de noapte" iar pe vatman il chema Mancini (a plecat cu tramvaiul din depou la miezul noptii). http://www.imdb.com/title/tt0047062/ (Hanno rubato un tram, Cine a furat un tramvai, tradus la noi ca Tramvaiul de noapte)

http://www.youtube.com/watch?v=QGPnC2TSNpU
(cam atat despre film, acum mi-a venit ideea sa-l caut pe retele, poate, poate...)

Eu imi amintesc vag de o chestie din anii 80,cu un copil care s-a urcat la volanul unui autobuz/troleibuz si a plecat cu el.
In alta ordine de idei, pana in anii 40 pe strada Lanariei a fost cale ferata intre Filaret si Lemaitre; strada Lanariei a fost data circulatiei tramvaielor de abia in 1965
http://1.bp.blogspot.com/-N3KvBzeeWeg/Totw_gutnGI/AAAAAAAAABE/HpC-eXK0BIE/s1600/Tineretului-V%25C4%2583c%25C4%2583re%25C5%259Fti-Timpuri%2BNoi.jpg
Un plan cadastral din 1970 cu liniile din zona Timupri Noi-Sincai
http://4.bp.blogspot.com/-FEwkh6ohIHs/Toty4ni4zzI/AAAAAAAAABU/11gI3KX3QiQ/s1600/Tineretului-1970.jpg

Articolul care cuprinde aceste imagini http://www.rezistenta.net/2011/10/latura-necunoscuta-cartierului.html

(as vrea sa vad in totalitate planuri de la 1970, 1974 sau mai vechi, singurul complet este ce de la 1911)

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 00:29:40    Titlul subiectului: 149422

Belive it or not, într-un ziar din 1986-1987 (parcă de atunci era) am găsit un articol despre acel copil care a furat autobuzul!!! (articolul se numea parcă "Autobuzul fantomă").
Mai plecase cu o locmotivă, parcă cu un tractor, băuse și furase un taxi ca să plimbe cu încă 3-4 băieți.

Mai ține cineva minte, până când s-au mai putut cumpăra bilete de la șofer/vatman?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaartijer



Data înscrierii: 13/Noi/2009
Ultima vizita: 26/Oct/2015
Mesaje: 10
Locație: Houston (SUA)

MesajTrimis: Mie 12 Oct 2011 22:59:29    Titlul subiectului: Tarife 149535

Kaleun a scris:
Tramvaiele Vxx aveau bilete pe clase. Clasa a 2 in remorca si clasa 1 in fata. Laughing

Era 30 de bani la clasa I-a si 25 la a doua (anii '60-'70)

_________________
Taxation is a theft!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Oct 2011 23:27:24    Titlul subiectului: 149536

Da, iar la traseele mai lungi (nu mai știu exact, dar cred că atunci când aveau mai mult de 10 stații...) existau chiar două tarife, pe secțiuni, ca să zicem așa: 30 de bani și 40 de bani (pentru călătoriile mai lungi) la clasa I, 25 și 35 de bani la clasa a II-a (am avut, "puse bine", niște bilete din acelea, de 35 de bani, dar nu le mai găsesc...) Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaartijer



Data înscrierii: 13/Noi/2009
Ultima vizita: 26/Oct/2015
Mesaje: 10
Locație: Houston (SUA)

MesajTrimis: Mie 12 Oct 2011 23:49:13    Titlul subiectului: 149537

Da, asa este... cand eram pustan si mergeam in centru, luam tot bilet mic si ma faceam si eu mic printre calatori, sa nu ma "citeasca" incasatoarea Wink
_________________
Taxation is a theft!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 15 Oct 2011 21:09:38    Titlul subiectului: 149590

O filmare a lui David Spencer din anul 2005, pe Calea Grivitei.
http://www.youtube.com/watch?v=chuSzCytnng
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2011 17:56:37    Titlul subiectului: 149824

Pe ce străzi intra în anii '80 311 când mergea între Căuzași și P-ța Rosetti ? (atât dinspre Căuzași spre Rosetti, când și invers).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2011 20:06:32    Titlul subiectului: 149826

Linia 311 nu a circulat niciodată prin Piața Căuzași. După parcurgerea Căii Dudești, autobuzele virau la dreapta pe str. Mircea Vodă, ajungând la intersecția cu Calea Călărașilor, pe care o traversau, intrând pe str. Dunărea Albastră (cu sens unic). Apoi coteau la stânga pe str. Zborului, din nou la stânga pe str. Th. Ștefănescu, până ieșeau în bd. Hristo Botev; după care făceau la dreapta până la Piața Rosetti.
Dincolo de capăt, întoarcerea se realiza prin strada Mântuleasa, până la intersecția cu Calea Călărașilor, apoi din nou prin str. Mircea Vodă.
Mai multe informații și imagini găsiți în articolul meu de aici:
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2010/05/a-fost-odata-strada-avram-goldfaden/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2011 21:34:14    Titlul subiectului: 149830

Pe 111/vechea versiune a lui 311 au circulat autobuze cu burduf (articulate)?
Conform ghidului din 1982 311 avea un interval de succedare destul de bun (deși dubla destul tramvaiul 19).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2011 23:57:25    Titlul subiectului: 149895

Un filmulet interesant, tot din 1964, in care apar vehicule http://www.ina.fr/economie-et-societe/vie-sociale/video/CAF93012598/roumanie-a-l-est-du-nouveau.fr.html ; de la secunda 36 apare un vagon remorca de pe linia 15 apoi un cadru larg cu o piata, o Skoda RTO si alte tramvaie in fundal. Dupa aceasta, discutia se muta intr-un taxi si dupa aceea nu mai ramane decat sa admiram locurile pe unde se plimba reporterul.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 01:56:06    Titlul subiectului: 149930

Conform Ghidului R.A.T.B. din 1998 linia 421 circula la un interval de succedare de 14 min la orele de vârf și 24 min în restul zilei (cel puțin de luni până vineri). Chiar venea așa de repede? Shocked
Linia 70 care mergea pe vremuri la Dragomirești (via Chiajna) când a dispărut? În anii '70 când unele preorășenești au fost preluate de I.R.T.A.?

Apropos de Chiajna: mare păcat cu disparția lui 52/152. Era una din primile linii preorășenști de autobuze (apărută prin 1937!!!)
De ce a fost desființat troleibuzul de pe Bd. Iuliu Maniu în anii '60? (mai exact când l-au desființat?) Poate 81 nu avea rost pe acolo, dar 89 era o variantă la tramvaiul 13, plus ca făcea o legătură directă a cartierelor Vatra Luminoasă și Militari cu Universitatea și Cișmigiul.
Oare de ce a apărut linia de autobuze 100 așa de târziu? Că locuitorii Cart. 23 August (Industriilor) nu beneficiau de mijloc de transport în comun decât la extremitățiile cartierului și nu era chiar așa de frumos să mergi 2-3 stații pe jos. Nu aveau destule autobuze sau drumul era prost? Fază: la început 100 mergea doar până la Str. Rulmetului.

În anii '90 cam ce linii preorășenești aveau parcul circulat format (mai mult sau mai puțin) din autobuze "Ikarus" 260? Știu că în principal acestea erau liniile care plecau de la P-ța Presei Libere + linia 460.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 09:01:37    Titlul subiectului: 149931

Ba chiar a existat o cursa preoraseneasca (tot 470), care pleca de la Piata Rosetti (din statia lui 311) si mergea pana prin Pantelimon, nu mai stiu exact unde. Cert e ca era o linie fantoma, mergea de 2 ori pe zi, nu era trecuta pe nicio placuta; probabil mergea la vreo intreprindere.

Linia 452 (Piata Presei - Balotesti - Man. Caldarusani) a fost o alta linie fantoma, care avea tot 2 curse pe zi.

In zonele Pantelimon, Popesti Leordeni si Glina, in anii '90 si putin dupa, circula cate un preorasenesc pentru fiecare fabrica mai importanta din zona Smile

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 16:49:42    Titlul subiectului: 149940

470 era o cursa conventie si mergea pana in Afumati.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2011 10:54:35    Titlul subiectului: 149967

Am gasit detalii despre 470, tot in acest forum Very Happy

Silvanu a scris:
Traseul liniei 470 : Piata Rosetti - Calea Mosilor - Bucur Obor - Sos.Colentina - Sos. Andronache(fosta 7 noiembrie - Ferma Voluntari - ICAS Stefanesti

Autobuzul are o singura cursa pe zi dus pe la 7:45 de la Rosetti si intors pe la 15:40 de la ICAS

Opreste in urmatoarele statii

Piata Rosetti (la capat 311)
Bucur Obor (imediat dupa intersectie la capatul maxi taxi 506)
Doamna Ghica (la semafor)
Sos.Colentina (la intersectia cu Fundeni in statia lui 153)
Ferma Voluntari (la capat 153)
ICAS Stefanesti (de la ferma Voluntari 300 metri mai sus intra intr-o curte pe dreapta)

Pina in 2001 purta o placa cu 470 ca toate celelalte linii dupa care a folosit numai placa cu CURSA SPECIALA


Asta in luna mai 2008.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2011 10:56:55    Titlul subiectului: 149968

Are cineva informatii mai exacte despre linia de tramvai care circula de la CFR Progresul spre Jilava? (in ce perioada a circulat, cand au fost scoase liniile, ce vagoane erau folosite). Multumesc.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2011 07:12:47    Titlul subiectului: 149996

mrM a scris:
Pe 111/vechea versiune a lui 311 au circulat autobuze cu burduf (articulate)?
Da, Ikarus 180 si ulterior DAC 117. La fel si pe 40 si 42 (devenite 140 si 142 dupa numerotare) care mergeau tot pe strazi inguste din zona aceea.
mrM a scris:
Linia 70 care mergea pe vremuri la Dragomirești (via Chiajna) când a dispărut? În anii '70 când unele preorășenești au fost preluate de I.R.T.A.?
Liniile preorasenesti "exterioare" au fost preluate de IRTA la 1 ianuarie 1975, desi baza legala pentru functionarea lor a disparut in 1968, la reorganizarea administrativa. Linia 70 (Lujerului - Dragomiresti Vale) a fost mentinuta de ITB pana prin 1979 - 1980, desi era dublata de 52 (ulterior 152) pana in Chiajna. Cand s-a desfiintat, in locul ei a aparut 52 barat (din 1981 redenumita 252) care intorcea in Rosu, adica era un fel de 106 din zilele noastre.
mrM a scris:
De ce a fost desființat troleibuzul de pe Bd. Iuliu Maniu în anii '60? (mai exact când l-au desființat?) Poate 81 nu avea rost pe acolo, dar 89 era o variantă la tramvaiul 13, plus ca făcea o legătură directă a cartierelor Vatra Luminoasă și Militari cu Universitatea și Cișmigiul.
Troleibuzul pe Iuliu Maniu a fost prima oara desfiintat prin 1967 - 1968, cel mai probabil fiindca zona respectiva era la margine de oras, deci cererea putea fi acoperita de tramvai, care atingea zone mai periferice (13 mergea pana la fabrica de lapte, aproximativ zona Pacii de azi, iar 25 pana la IREMOAS). In schimb troleibuzul se oprea la Lujerului, si in ultima faza ramasese numai 89, fiindca 81 fusese redirectionat spre Drumul Taberei.
mrM a scris:
Oare de ce a apărut linia de autobuze 100 așa de târziu? Că locuitorii Cart. 23 August (Industriilor) nu beneficiau de mijloc de transport în comun decât la extremitățiile cartierului și nu era chiar așa de frumos să mergi 2-3 stații pe jos. Nu aveau destule autobuze sau drumul era prost? Fază: la început 100 mergea doar până la Str. Rulmetului.

Linia 100 a aparut in 1969, deci nu stiu ce vrei sa spui prin "tarziu", avand in vedere ca si in anii '70, dupa ce treceai de Morarilor erai "la tara". Pe langa linia 100 pentru legatura cu tramvaiele 23 si 24 care intorceau la Republica, locuitorii din zona aveau la dispozitie tramvaiul 28 si autobuzul 46 pentru legatura cu Pantelimonul, si autobuzul 65 pentru legatura cu tramvaiele de la Satul Catelu.
mrM a scris:
În anii '90 cam ce linii preorășenești aveau parcul circulat format (mai mult sau mai puțin) din autobuze "Ikarus" 260? Știu că în principal acestea erau liniile care plecau de la P-ța Presei Libere + linia 460.

Linii preorasenesti cu Ikarus in anii '90:

443 PPL - Otopeni - Silistea Snagovului.
444 PPL - Otopeni - Micsunesti Moara.
445 CFR Constanta - Pipera Tunari - Primaria Tunari.
446 PPL- Otopeni - Snagov.
447 PPL- Otopeni -Tancabesti.
448 PPL - Otopeni - Fierbinti Targ.
450 PPL - Otopeni - Balotesti.
451 PPL - Otopeni - Moara Vlasiei.
452 PPL-Otopeni-Manastirea Caldarusani
460 Laromet- Mogosoaia- Buftea.
461 Laromet - Mogosaia - Buftea - Crevedia (s-a desfiintat in 1998 sau 1999).
475 Baneasa SA - Sos Pipera-Tunari - Primaria Tunari - Sat Dimieni.

Au mai existat Ikarus si pe unele din liniile preorasenesti tinute de autobaza Floreasca si care plecau de la Institutul Oncologic, dar nu stiu exact care erau liniile de Floreasca, si care erau liniile de Titan.

herminedirt a scris:
Are cineva informatii mai exacte despre linia de tramvai care cirula de la CFR Progresul spre Jilava? (in ce perioada a circulat, cand au fost scoase liniile, ce vagoane erau folosite). Multumesc.
Linia 29 a fost infiintata in februarie 1958, conform datelor din cartea lui Alexandru Cebuc (postata la "biblioteca" forumului) si s-a desfiintat in primavara anului 2001. Scopul principal pentru infiintarea acestui traseu era transportul muncitorilor spre/dinspre Combinatul de Articole Tehnice din Cauciuc. In anii '70 -'80, din bucla desfiintata a liniei 29 de la CFR Progresul exista un racord spre un depozit de unde se incarcau cu nisip si pietris vagoanele basculanta existente in acel moment in dotarea ITB. Se observa acest lucru si in pozele lui Hans Oerlemans.

Dupa privatizarea fabricii ARTECA in anii '90, linia si-a pierdut utilitatea, si in plus de asta se pare ca au fost si destule agresiuni asupra vatmanilor pe traseul acela, in special la capatul din Jilava. Asa ca a fost desfiintata, iar cetatenii "discriminati" s-au grabit sa o desfiinteze la modul propriu, devalizand infrastructura, a carei contravaloare nu a mai fost niciodata recuperata de catre RATB din cate cunosc.

Ca parc circulant, V09 si V56/V58 de la depoul Panduri pana la mijllocul anilor '70, apoi numai V56/V58 pana prin 1984 sau 1985, si de atunci pana la desfiintare V3A clasice de la depoul Giurgiului, in special vagoanele 099 si 362. Cu ultimul exista si o poza la bucla desfiintata de la CFR Progresul, dar din pacate nu am dreptul sa o public aici.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2011 07:32:16    Titlul subiectului: 149997

Am o intrebare: credeti ca s-ar mai preta in ziua de azi tramvaiul la Universitate ca in vremurile bune? Ar mai avea rost un astfel de traseu acum?
Dar de ce a fost scos de la Universitate, din cauza lucrarilor pentru metrou, s-a dovedit ca nu avea utilitate acolo sau din alte motive?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2011 08:04:24    Titlul subiectului: 149998

Tramvaiul a fost scos pe axa est-vest in a doua jumatate a anilor '50, facand loc troleibuzelor, dupa ce in 1957 se realizeaza culoare de trafic pe ambele maluri ale Dambovitei, cate un sens pe fiecare mal (pana atunci circulau fie pe ambele maluri, pe cate unul in ambele sensuri, aglomerand splaiul. Tramvaiele de pe axa N-S s-a desfiintat in 1964, deci cu mult inainte de constructia metroului. Aceste planuri, desi aplicate de catre comunisti, datau din perioada interbelica si s-au facut pentru fluidizarea traficului.
In ziua de azi, tramvai pe axa E-V nu ar mai avea nici un rost. Solutia corecta = metrou, la care constructia a debutat. Pe axa N-S, cu atat mai putin.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2011 12:25:51    Titlul subiectului: 150004

Aia cu scosul tramvaielor din centrul orașului a fost de inspirație străină.
În 1964 nu era așa de aglomerat traficul pe Axa Nord-Sud încât să se justifice scoaterea tramvaiul. 10 ani mai târziu poate să se fi justificat, deși cred că și până în 1995 ar fi putut circula tramvaiul între Unirii și Sevastopol fără să provoace cine știe ce ambuteiaje.
Pe Axa Est-Vest scoaterea tramvaiului a fost o crimă. Câțiva ani troleibuzele au mers full (până au mai apărut noi linii, s-a extins parcul circulant).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2011 14:33:58    Titlul subiectului: 150053

O filmare din București din 1973 (din cadrul emisiunii "Zîmbet pe 16 m.m.") - filmare în cadrul căreia apar și vehicole I.T.B.: http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2011-10-26-15-08.flv&id=TVR%2055
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2011 18:38:12    Titlul subiectului: 150057

La inceput se vede o bucla de intoarcere la Piata Kogalniceanu, dinspre Universitate.

Le: inca unul din 1983, de pe la mijloc http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2011-10-12-15-09.flv&id=TVR%2055

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 28 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community