Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 14:19:41 Titlul subiectului: Tramvaiele Duewag din Bucuresti |
56482 |
|
Aceste tramvaie asemănătoare Tatrelor se chemau...T4 cu remorcă B4; sunt Duewaguri tip L.
Erau aduse din Frankfurt-am-Main, fiind fabricate în 1956. Numerele de parc ale remorcilor se suprapuneau cu cele ale autobuzelor Rocar de Simon (12xx). Au circulat până în 2002. Pe toată viața lor au locuit la Dep. Dudești.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Aug 2006 18:09:57 Titlul subiectului: Tramvaiele Duewag din Bucuresti |
63328 |
|
Duewag in depoul Dudesti.
Tot Duewag, când erau pe 34.
Se poate observa și fosta fabrică de pâine din zona Circului, azi dispărută... Se fac blocuri acolo
"Duewag" L + l au fost și pe 46 și 52 după ce nu au mai circulat pe 34? Cică după ce s-au permutat tipurile de vagoane (nemțeștile pe 46 și 52, air V3A pe 34) mai existau oameni care încurcau liniile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.03 kb |
Vizualizat: |
de 41060 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.56 kb |
Vizualizat: |
de 41060 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.96 kb |
Vizualizat: |
de 39880 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 01:41:56 Titlul subiectului: *Tramvaiele Duewag din București |
63865 |
|
Iată un boghiu de Duewag tip L, posibil să fie același cu cel pe care l-am văzut manevrat de Utilitar S02 prin Dep. Dudești anul trecut:
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 16:52:22 Titlul subiectului: Tramvaiele Duewag din București |
67167 |
|
Duewag L + l.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.92 kb |
Vizualizat: |
de 40523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.13 kb |
Vizualizat: |
de 40523 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 25 Iun 2007 10:33:12 Titlul subiectului: |
79806 |
|
In cel mai fericit caz, a ajuns la un McDonald's. Altfel, a fost taiat.
Remorca 1213 a ramas fara acoperis si e folosita pentru transport de marfa. Restul remorcilor au fost taiate.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Oct 2009 02:52:00 Titlul subiectului: |
119117 |
|
De ce aici apar cu denumirea de T4?
http://de.wikipedia.org/wiki/Duewag-Einheitswagen
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
adrianb
Data înscrierii: 29/Mar/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2011 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Oct 2009 13:57:32 Titlul subiectului: |
119137 |
|
T4/B4 este configuratia (T pentru vagon motor, B pentru remorca, 4 pentru numarul de axe) - asemanator GT4 pentru vagon cu 4 axe articulat. L pentru vagon motor si l pentru remorca sunt denumirile date de regia din Frankfurt - fiind seria L de tramvaie folosite in localitate.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 19 Mai 2010 07:35:53 Titlul subiectului: |
127260 |
|
O fotografii cu un Duewag facuta in 1999 de Yury Maller ( http://ymtram.mashke.org/ ):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
282.14 kb |
Vizualizat: |
de 36492 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Mie 19 Mai 2010 09:22:59 Titlul subiectului: |
127267 |
|
Cel care a adaugat informatia, a comis o eroare.
Mai jos este un articol din Wikipedia la linkul postat de tine.
Deutsch: Zum Tag der Verkehrsgeschichte 2008 verkehrten vier historische Wagen der Straßenbahn Frankfurt als Linie 12 zwischen Hugo-Junkers-Straße und Rheinlandstraße (Verkehrsmuseum). Das Foto zeigt einen L-Triebwagen (124) mit l-Beiwagen neben dem Verkehrsmuseum.
English: On the day of traffic history 2008 four historic tram cars of Frankfurt ran as line 12 from Hugo-Junkers-Straße to Rheinlandstraße
LA ANIVERSAREA ISTORIEI TRANSPORTURILOR DIN 2008, 4 VAGOANE ISTORICE ALE SOCIETATII DE TRANSPORT TRAMVAIE DIN FRANKFURT AU CIRCULAT PE LINIA 12 DE LA STRADA HUGO-JUNKERS LA STRADA RHEINLAND (MUZEUL TRANSPORTURILOR).FOTOGRAFIA ARATA UN VAGON MOTOR (124) L SI UN VAGON REMORCA, LANGA MUZEUL TRANSPORTURILOR.
O poza luata in Muzeul Tramvaielor din Berg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Berg_trammuseum.jpg/788px-Berg_trammuseum.jpg
_________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
3mil
Data înscrierii: 06/Sep/2007 Ultima vizita: 08/Aug/2010 Mesaje: 148 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 24 Mai 2010 15:53:00 Titlul subiectului: |
127478 |
|
De cateva saptamani, de cand a inceput reconstruirea McDonald's-ului de la Dudesti, Duewag-ul pentru aniversari a disparut. Stie cineva daca mai exista sau a fost dat la ,,reciclat"?
|
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Lun 24 Mai 2010 16:59:42 Titlul subiectului: |
127481 |
|
De ce nu-i intrebi pe angajatii de la Mc Donalds Dudesti-Mihai Bravu? Poate stiu ceva.
_________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 24 Mai 2010 19:50:59 Titlul subiectului: |
127485 |
|
Deocamdată se recunstruiește restaurantul, nu are cum să-i întrebe pe angajați. Poate mai degreabă să sune la sediul lor. Dar regula spune că atunci când dispare un tramvai din ăsta de la un "McDonald's" ajunge la casat.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 26 Sep 2011 10:05:07 Titlul subiectului: |
148976 |
|
Am cateva intrebari:
- Ce nr. de parc aveau vag. motor si remorcile?
- In cate loturi au fost aduse?
- In ce an au venit primele?
- In ce an au inceput sa circule pe 46 si 52?
- In ce an au inceput sa fie retrase/casate?
- Au circulat pe 19, asa cum au facut Rathgeber M4.65/M5.65?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Sep 2011 10:30:22 Titlul subiectului: |
148978 |
|
Pe 19 nu cred că au circulat, dar pe 23 au fost.
De scos din circulație parcă le-au scos în 2002.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Sep 2011 05:30:57 Titlul subiectului: |
149002 |
|
PaulIP a scris: | Am cateva intrebari:
- Ce nr. de parc aveau vag. motor si remorcile?
- In cate loturi au fost aduse?
- In ce an au venit primele?
- In ce an au inceput sa circule pe 46 si 52?
- In ce an au inceput sa fie retrase/casate?
- Au circulat pe 19, asa cum au facut Rathgeber M4.65/M5.65? |
1. Au fost 9 cupluri active. Initial erau cuplate in modul urmator: - 208 + 1210
- 241 + 1207
- 217 + 1209
- 229 + 1216
- 204 + 1213
- 222 + 1224
- 212 + 1203
- 211 + 1211
- 232 + 1226
Ulterior, au avut loc niste inversari, astfel incat in 1997 - 1998 situatia devenise urmatoarea: - 208 + 1207
- 241 + 1203
- 217 + 1226
- 229 + 1209
- 204 + 1216
- 222 + 1224
- 212 + 1213
- 211 + 1211
- 232 + 1210
. In afara de aceste vagoane au mai existat vagonul motor 234 si remorca 1217, dar care nu au circulat niciodata, fiind folosite numai pentru piese. Aceste 2 vagoane au fost si primele casate, in 1999.
In 1997-1998, cu ocazia unei revopsiri, vagoanelor motor li s-a adaugat un "2" in fata numarului de parc (ex. 208 a devenit 2208 etc.) fiindca pana atunci existase situatia penibila cu 2 vagoane motor simultan in traseu cu acelasi numar de parc (1 Duewag si 1 V3A, inclusiv concomitent la acelasi depou, in anii 1994 - 1996!).
Pe urma s-au demontat si cuplele automate, fiind inlocuite de cuple "semi-permanente", adica niste bare recuperate de la EP'urile casate, si schimburile de remorci intre vagoanele motor nu au mai avut loc.
Cu ocazia aceleasi revopsiri, toate vagoanele au fost vopsite in schema alb-crem cu 2 dungi rosii, inclusiv vagoanele 222 si 232 care venisera de la Frankfurt vopsite cu dungi verzi, in loc de rosii, ca la restul seriei.
2. Unul singur. La diferenta de 2-3 saptamani, au ajuns toate cele 20 de vagoane.
3. Vara anului 1994.
4. Pe 46 nu au circulat niciodata, din ce cunosc eu. Si le vedeam zilnic, deci stiu ce vorbesc. "Botezul" l-au primit primele 2 cupluri 208 + 1210 si 241 + 1207 pe linia 50, dar au fost mutate rapid impreuna cu restul pe linia 34 unde au circulat pana la "rocada" din aprilie 2000. Deci pana in 2000 este exclus sa fi circulat pe 46, fiindca 46 iesea de la Victoria, nu de la Dudesti.
Pe urma, incepand din aprilie 2000 au circulat numai pe linia 23. Posibil sa fi scapat vreun cuplu pe linia 46 in perioada 2000 - 2002 (deci dupa scoaterea lor de pe 34), desi ma indoiesc. In anul 2002, am calatorit cu un Duewag intre Teiul Doamnei si Piata Iancului pe linia 1. Atunci s-a facut o varza printre liniile depoului Dudesti, si probabil aceasta a fost o "scapare".
Pe 52 Duewag au circulat doar cateva luni la inceputul anului 2000 combinat cu V3A de la Victoria (pe fondul casarii tramvaielor EP de la Victoria, fapt ce lasase 52'ul si alte linii "in aer"). Pe urma, problema s-a rezolvat romaneste: n-avem tramvaie, desfiintam traseul. Asa a disparut 52, in aprilie 2000.
Pe urma s-a facut si rocada care a scos definitiv tramvaiele nemtesti de pe linia 34. Atunci au aparut Rathgeber pe liniile 17, 40 si 46, care au inceput sa fie deservite numai de Rathgeber si Duewag pe 23 (+V2A/V3A de la Alexandria si din 2001 combinat si cu cateva Rathgeber, pe fondul retragerii Duewag'urilor). Linia 50 a ramas cu Rathgber asa cum era de fapt inca din 1994.
5. Cu exceptia vagoanelor pentru piese (vezi mai sus), Duewagurile au ramas in traseu pana in primavara anului 2001. Primele 2 cupluri retrase au fost 212 + 1213 si 211 + 1211. Remorca 1213 a fost modificata pentru transport marfa, 1211 s-a taiat, iar vagoanele motor au ajuns la McDonald's. Retragerea lor s-a finalizat in luna mai 2002. Toate remorcile s-au taiat (cu exceptia remorcii 1213), iar vagoanele motor au fost vandute la McDonald's (cu exceptia vagonului 234, casat in 1999).
6. Nu. Nici nu aveau cum, fiindca 19 iesea de la depoul Titan. Nici Rathgeber M4.65 nu au circulat pe 19, din acelasi motiv. Rathgber M5.65 au ajuns pe 19 doar in ultimii lor ani, cand 19 a inceput sa aiba ture de la Dudesti, dar mai ales dupa mutarea tuturor vagoanelor ramase de acest tip la Depoul Titan, in iulie 2006, cu ocazia demararii lucrarilor de modernizare la Dudesti.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Sep 2011 11:04:44 Titlul subiectului: |
149010 |
|
Dar mai există pe la vreun "McDonald's" tramvaie Duewag sau le-au casat pe toate?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mar 27 Sep 2011 12:24:32 Titlul subiectului: |
149014 |
|
Din ce am discutat cu un fost angajat Mc Donald's, Duewag de la Mc Dudesti ar fi ajuns la Brasov.
Si de ce unele vagoane motor aveau 2 faruri, iar altele doar unul? Oare s-a pus cel de al doilea far cu ocazia adaugarii modernizarii?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 28 Sep 2011 06:30:31 Titlul subiectului: |
149039 |
|
Asa au venit din Germania - unele cu un far, altele cu doua.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 30 Oct 2011 12:31:05 Titlul subiectului: |
150006 |
|
Unde se păstrează remorca #1213?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 30 Oct 2011 14:42:45 Titlul subiectului: |
150007 |
|
Remorca 1213 este la depoul Victoria. Pe www.ratb.stfp.net este o poza cu ea, iar in plan secund apare V2A-ul #4014 pe 24.
Corectati-ma daca am gresit.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 30 Oct 2011 19:11:22 Titlul subiectului: |
150013 |
|
mrM a scris: | Unde se păstrează remorca #1213? | La REMAT. Acum serios vorbind, la depoul Victoria nu (mai) exista nici o remorca Duewag. Toate au fost casate.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Feb 2012 12:19:02 Titlul subiectului: |
153590 |
|
Alte cateva poze cu Duewag-urile, preluate de la www.flickr.com
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.95 kb |
Vizualizat: |
de 30467 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.53 kb |
Vizualizat: |
de 30467 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.42 kb |
Vizualizat: |
de 30467 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Iul 2018 12:33:09 Titlul subiectului: |
195860 |
|
Dar ce s-a întâmplat cu cele care ajunseseră la "McDonald's". Masacrate toate, nu?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|