Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Barcute de agrement pe raul Bahlui

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 15:18:53    Titlul subiectului: Barcute de agrement pe raul Bahlui 135804

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_Lucrarile_la_Bahlui_incep_din_primavara_0_365363847.html

"Iași: Lucrările la Bahlui încep din primăvară

Gabriela Toma

Miercuri 3 nov 2010

Iasi

Peste albia râului se vor construi poduri cu magazine de suveniruri, cafenele și restaurante, iar pe mal vor fi fântâni arteziene

La un an de când au lansat oficial proiectul, autoritățile vor semna mâine contractul pentru amenajarea râului.

Reprezentanții Administrației Bazinale de Apă Prut-Bârlad vor semna mâine contractul de execuție a lucrărilor de regularizare, reprofilare albie, decolmatare și creștere a capacității de transport pe râul Bahlui cu firma Dimar din București.

Societatea este cunoscută pentru contractele pe care le are cu statul, mai ales cu Ministerul Mediului. Deși licitația a fost organizată încă din luna martie, edilii au tărăgănat proiectul din cauza numeroaselor contestații. „Lucrările în municipiul Iași vor dura 30 de luni, iar tot pachetul de obiective durează 54 de luni. Pentru că aveam resursa financiară asigurată și pentru că firma a realizat o lucrare asemănătoare pe Dâmbovița, sperăm să terminăm mai repede proiectul“, a spus Dan Cârlan, directorul Autorității pentru Inundații și Managementul Apelor.

Diguri de apărare pe Bahlui

Lucrările vor fi efectuate pe o lungime de 11 kilometri, din dreptul complexului Metro, până la capătul opus. Deoarece contractul presupune întocmirea proiectului tehnic și apoi execuția lucrărilor, firma se va ocupa până în primăvară de proiectare. Firma va decolmata albia râului, va stabiliza malurile, va construi diguri de apărare pe malul drept în zona Cicoarei și va reface parapeții de apărare între Podul de Piatră și cel din Tudor Vladimirescu.

Cafenele și terase pe mal, bărcuțe turistice pe apă

Șefii Consiliului Județean au semnat un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării pentru dezvoltarea agrementului în zonă. Pe baza acestui protocol, societatea Dimar va amenaja alei pietonale, bănci, fântâni arteziene și va reface iluminatul public de-a lungul cursului.

Firma va construi poduri peste albia râului cu magazine cu suveniruri, cafenele, terase, restaurante, iar între Podul de Piatră și cel din Tudor Vladimirescu, vor fi navigațiuni ușoare de agrement și sportive, precum și internet wireless. „Infrastructura de agrement va fi asigurată abia la sfârșitul lucrărilor de regularizare a albiei râului“, a mai spus Cârlan.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 07:07:09    Titlul subiectului: 1181200 136779

Buna Ziua Iasi a scris:
Primarul vrea barcute pe Bahlui, din Tudor pana in Metalurgie
Vineri, 26 Noiembrie 2010
Ciprian BOARU

Ieri, primarul Gheorghe Nichita a declarat ca la stadiul de proiectare ce vizeaza regularizarea raului Bahlui va fi introdusa o modificare. In momentul in care lucrarile vor fi incepute, edilii vor avea in vedere si tronsonul pod Tudor Vladimirescu - pod Metalurgie. Pe malurile din aceasta zona vor functiona puncte de alimentatie publica si vor putea fi zariti buchinistii. "Ieri am discutat despre Bahlui cu directorul Isopescu (Dorina Isopescu, director general la Directia Ape Prut - n.r.) si cu alti trei arhitecti din Iasi. A rezultat un lucru clar. Vom merge inca 1.200 metri liniari spre pod Metalurgie. Sunt planuri pentru alei de promenada, alimentatie publica, buchinisti. Eu sunt optimist pentru ca se urmeaza o viziune de dezvoltare a amplasamentelor aferente raului Bahlui", a declarat Nichita.
Contractul de proiectare - executie pentru regularizarea raului Bahlui a fost semnat cu firma Dimar SRL Bucuresti, cea care a castigat licitatia organizata de Ministerul Mediului, in valoare totala de 65 milioane euro. Contractul prevede, in prima faza, reabilitarea unui tronson de 11 kilometri pe teritoriul municipiului Iasi. Lucrarea are o valoare de 8 milioane euro si urmeaza sa inceapa in luna februarie a anului viitor. Pe langa curatirea albiei raului si amenajarea acestuia pentru a deveni navigabil, autoritatile doresc si amplasarea unor cafenele, restaurante sau terase.


Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 17:54:12    Titlul subiectului: 703 139347

S-au stabilit detaliile premegătoare începerii lucrărilor de rebilitare și modernizare a râului Bahlui :
Buna Ziua Iasi in editia de Luni 31 Ianuarie 2011 a scris:
Aviz favorabil pentru lucrarile de reabilitare a raului Bahlui
Vlad ROTARU

Primaria Iasi a dat, la sfarsitul saptamanii trecute, avizul pentru demararea lucrarilor de reabilitare si modernizare a raului Bahlui. Constructorul, Dimar SA Bucuresti, a obtinut autorizatia de constructie de la primarie, astfel incat lucrarile pot fi demarate. Acestea vor incepe pe data de 7 martie, constructorul urmand a lucra la amenajarea albiei raului in zona municipiului Iasi. Durata lucrarilor a fost estimata la doi ani si 10 luni, iar costurile totale ale proiectului la suma de 8 milioane euro. Va fi reabilitat un tronson de 11 kilometri pe raza municipiului Iasi. "Pe 7 martie, în saptamâna în care se împlinesc doi ani de la lansarea propunerii de proiect privind Parteneriatul pentru Bahlui, vom începe lucrul efectiv în santier, în albia Bahluiului, în centrul Iasului. Prima etapa a proiectarii contractate s-a încheiat in noiembrie, iar ieri (28 ianuarie - n.r.) s-a depus la primarie dosarul cuprinzând documentatia pentru autorizatia de construire", a spus Dan Carlan, directorul Agentiei Nationale pentru Inundatii si Managementul Apelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 00:31:28    Titlul subiectului: 13 139645

Ziarul de Iasi in editia de Luni 7 Februarie 2011 (Articol complet !) a scris:
Bahluiul ca Sena, un vis frumos care are nevoie de 58 milioane de euro
Autor: Victoria CANTIR

Deocamdata in prima faza au demarat lucrarile de asigurare contra inundatiilor. In faza a doua urmeaza modernizarea si amenajarea unei zone de agrement. Planurile prevad constructia de alei pietonale pentru promenade, crearea unor spatii expozitionale, anticariate si cafenele culturale

In cinci ani riul Bahlui va arata precum riul Sena sau Tamisa. Cel putin asa il vad coordonatorii proiectului, care promit schimbarea la fata a riului si amenajarea unei zone de agrement atit pentru tinerii din Campusul Tudor Vladimirescu, cit si pentru toti iesenii. Pina cind va deveni realitate va mai curge insa multa apa pe Bahlui si va mai fi nevoie si de putin noroc. Alei pietonale pentru promenade, crearea unor spatii expozitionale pentru tinerii talentati, anticariate, cafenele culturale, organizarea de competitii sportive intre universitati pe albia riului Bahlui, cam asa spera autoritatile sa arate peisajul urbanistic din jurul riului ce taie municipiul in doua. Desi in faza de concepere a proiectului discutiile vizau si constructia de poduri si cafenele suspendate, in cele din urma s-a decis renuntarea la aceste obiective. Investitorii care isi vor deschide afaceri in aceasta zona vor trebui sa-si aleaga angajatii exclusiv din rindul studentilor. Lucrarile vor demara pe sapte martie, iar pentru ca aceasta sa fie finalizata conform planului sint necesare 58 de milioane de euro. [...]

Circulatia masinilor, intrerupta pe malurile Bahluiului

In acelasi timp, pentru ca promenadele sa nu fie tulburate de zgomotul masinilor, se discuta despre intreruperea circulatiei in weekend in partea centrala a riului Bahlui. "Am vorbit cu domnul Simirad si spuneam ca partea Bahluiului dinspre Campusul Tudor Vladimirescu sa fie inchisa circulatiei simbata si duminica. Sa cream o zona de comert stradal in care sa atragem nu doar tineri, dar si persoanele de toate virstele. Aici vor putea gasi o carte buna, anticariate si expozitii in aer liber. Acestea vor face deliciul zonei care va ajunge precum Sena sau Tamisa" a afirmat Dorina Isopescu. Desi in faza de concepere a proiectului discutiile vizau si constructia de poduri si cafenele suspendate, in cele din urma s-a decis renuntarea la aceste obiective. "Am vorbit cu arhitectii si am decis ca nu vor fi foarte multe constructii care vor traversa riul Bahlui, de exemplu poduri comerciale. Si asta pentru ca Bahluiul este fumos tocmai prin faptul ca vezi o apa curgatoare, nu prin acoperirea lui cu betoane. Riul va fi lasat liber, va fi ca un fir care genereaza viata
in orasul Iasi
" a declarat Dorina Isopescu. Amenajarea albiei riului Bahlui se va realiza tot dupa modelul european. Astfel, vor fi realizate perdele de apa pe lateral, care vor fi iluminate seara cu becuri colorate. Tot pe marginea riului vor fi construite trepte betonate care ar putea fi zone de spectacol pentru trupe studentesti si concerte universitare. Dorina Isopescu a subliniat ca toate componentele si ideile trebuie gindite intr-un mod unitar pentru ca acest proiect sa transforme Iasul intr-un punct de referinta si un motiv de mindrie pentru toti iesenii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 07 Mar 2011 17:48:46    Titlul subiectului: 140815

http://www.bzi.ro/au-inceput-lucrarile-de-regularizare-a-raului-bahlui-210971

Citat:
Au inceput lucrarile de regularizare a raului Bahlui

La evenimentul care a marcat inceperea lucrarilor in zona Podului Metalurgie au participat prefectul Dragomir Tomaseschi, presedintele CJ Iasi, Constantin Simirad, primarul Gheorghe Nichita, reprezentantii Dimar SRL Bucuresti, firma care executa lucrarile, si cei ai Adminstratiei Bazinale de Apa Prut-Barlad. Durata lucrarilor a fost estimata la doi ani si 10 luni, iar costurile totale ale proiectului ajung la suma de 8 milioane euro. Pe raza municipiului Iasi va fi reabilitat un tronson de 11 kilometri.

Lucrarile chiar au inceput, am trecut azi pe acolo si excavatoarele isi faceau treaba. Sa speram ca va fi ceva frumos la final.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2011 20:13:18    Titlul subiectului: 69 141145

Buna Ziua Iasi în editia de Marți 15 Martie 2011 a scris:
Proiectil de razboi gasit in albia raului Bahlui

In urma sapaturilor realizate in cadrul lucrarilor care au loc pentru amenajarea raului Bahlui, muncitorii au descoperit, astazi, un proiectil de razboi.

Lucrarile au inceput pe data de 7 martie, iar pana acum au fost amenajate rampele de acces in albia raului. In prezent, escavatoarele curata aluviunile si resturile din albia Bahluiului, dintre podul Metalurgiei spre podul Tudor Vladimirescu.[...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 06:52:28    Titlul subiectului: 127 142220

Iași Plus în editia de Luni 4 Aprilie 2011 a scris:
Dupa Bahlui, si Prutul ar redeveni navigabil
Cristina Negoita

Saptamana trecuta, presedintele Consiliul Judetean Iasi, Constantin Simirad, a participat la o reuniune a reprezentantilor tarilor prin care trece fluviul Dunarea. La intalnire au fost prezenti si delegati din Republica Moldova, Ucraina si Serbia. Discutiile s-au axat pe dezvoltarea unui program in valoare de 100 de miliarde de euro prin care se urmareste evitarea poluarii si transformarea Dunarii intr-o artera de circulatie europeana. In ceea ce-l priveste, Simirad a discutat cu reprezentanti din judetele Vaslui si Galati si din Republica Moldova (raioanele Cahul si Ungheni) despre un alt proiect, referitor la raul Prut. "Acesta ar putea redeveni navigabil pentru ambarcatiuni care sa faca transport de marfa. Prutul are un debit constant de 70 de mc/s, care favorizeaza acest tip de transport”, a spus Simirad. Bomba aruncata de Simirad, cu totul nesustenabila, vine dupa alt proiect megalomanic, care apartine lui Dan Carlan – regularizarea albiei raului Bahlui, asa incat acesta sa devina navigabil pentru ambarcatiuni de agrement. Lucrarile la Bahlui au si inceput.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2011 16:45:16    Titlul subiectului: 132 142295

Evenimentul în editia de Miercuri 6 Aprilie 2011 a scris:
În urma lucrărilor de decolmatare
Bahluiul își arată măruntaiele
Nelu Păunescu

Lucrările de construcții hidrotehnice la amenajarea râului Balului au intrat într-o nouă etapă. După ce au amenajat rampele de acces în albie, în amonte și în aval de podurile „Sf. Ioan”, Metalurgiei și aval de podul Tudor Vladimirescu, și s-au efectuat lucrări de decolmatare a albiei râului pe malul drept al tronsonului dintre podul Metalurgie și Tudor Vladimirescu, reprezentanții firmei Dimar, cea care a câștigat această lucrare, au început organizarea de șantier pentru construirea zidurilor de apărare

„Prin lucrările de până acum a fost pregătit terenul pentru a începe execuția gabioanelor, a construcțiilor hidrotehnice care au ca scop protejarea malurilor. Se continuă lucrările de decolmatare a albiei pe sectorul cuprins între podul Metalurgiei și podul Sf. Ioan, iar în paralel, pe un alt front de lucru, vom începe săpăturile pentru gabioane”, a declarat ing. Florin Lipan, consilierul directorului general al Dimar.

Gabioanele vor fi construite din fier beton și piatră sfărâmată sau piatră de rău, drept pentru care reprezentanții firmei intenționează să solicite Primăriei să le dea spre folosință gratuită piatra rezultată în urma lucrărilor la liniile de tramvai. „În acest moment am ajuns cu lucrările de decolmatare în aval de podul Sf. Ioan și vom continua și pe tronsonul Tudor Vladimirescu - Podu Roș, în timp ce între Metalurgie și Tudor vom începe construcția gabioanelor. Execuția acestora va presupune o carcasă din plasă de sârmă, pe structură de oțel beton, care va fi încărcată cu piatră, urmând ca atunci când Bahluiul va avea debitul mai redus, să trecem la amenajarea rampei, săparea și așezarea lor pe poziție”, a declarat Florin Lipan. În paralel cu aceste lucrări, echipa Dimar a început execuția de foraje pentru studiile geo în amonte pe sectorul Podu de Piatră - cartier Cicoarei, care vor fi finalizate în cursul acestei săptămâni.

Depozit de muniție neexplodată sub podul din Mircea?

Apropierea lucrărilor de decolmatare de zona Podu de Piatră și mai ales de tronsonul Pod Mircea cel Batrân - cartier Cicoarei ar putea să pună unele probleme, care ar putea fi dezamorsate, la propriu, în condițiile în care informațiile s-ar adeveri, doar de pirotehniști. „Până în acest moment, în urma lucrărilor de decolmatare, în deponia excavată de pe fundul Bahluiului s-a găsit muniție din timpul războiului, fiind vorba despre un proiectil și o grenadă. De curând am primit semnale că este posibil ca numărul acestora să fie mai mare în amonte, între confluența cu râul Nicolina și zona Cicoarei. Din informațiile care ne-au parvenit, în acea zonă ar exista muniție de război neexplodată, rezultată din dezafectarea unui depozit care s-a aflat la baza dealului Galata. Am luat legătura cu reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență pentru a face verificări în acele zone, astfel încât să putem avansa cu lucrările în amonte fără incidente”, a declarat Florin Lipan.

În amonte de această zonă critică, înspre cotul din Cicoarei, urmează să fie construit cel mai mare dig de apărare din pământ de pe această lucrare hidrotehnică, ce va fi amenajat pe malul drept al Bahluiului, dar și un zid de beton de 500 de metri. „Suntem în discuții cu Primăria Miroslava pentru a ne oferi sursa de argilă necesară pentru terasamente, din depozitul de împrumut pe care îl are în apropiere de Metro”, a precizat Florin Lipan.

În ce privește componenta de agrement care va trebui să meargă în paralel cu lucrările hidrotehnice, dar pe un alt proiect, acestea nu sunt prinse nici măcar la nivelul unei idei unitare. „Lucrările care vot trebui să acopere componenta de agrement a lucrărilor hidrotehnice, dar care sunt la latitudinea autorităților locale și județene, ar trebui să meargă în paralel cu lucrările noastre. Este vorba despre un proiect european și lucrările pe care vor trebui să le facă reprezentanții Consiliului Județean și cei ai Primăriei Iași vor trebui corelate cu cele care se desfășoară în albia râului”, a declarat Flroin Lipan. Puțin probabil însă ca aceste lucrări să fie puse cap la cap, în condițiile în care reprezentanții celor două instituții nu au habar nici până la această dată cum anume vor să amenajeze infrastructura hidrotehnică la care lucrează firma bucureșteană. „Noi am avansat doar niște idei. Încă nu am dat curs unui concurs de soluții. Trebuie să știm exact ce vrem pe Bahlui, pentru că nu ne putem permite acum să punem la cheltuială Consiliul Județean”, a declarat Constantin Simirad, președintele Consiliului Județean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 16:42:19    Titlul subiectului: 219 143580

Adevărul în editia de Sâmbătă 14 Mai 2011 a scris:
Lucrările pe râul Bahlui între Tudor Vladimirescu și Podu Roș, amânate pentru lunile de vară
Gabriela Toma

Deși au anunțat inițial că vor începe lucrările de amenajare a râului Bahlui, între Tudor Vladimirescu și Podu Roș, pentru luna mai, constructorii au amânat investiția pentru lunile de vară, atunci când debitul Bahluiului va fi mai mic.

Muncitorii firmei Dimar au început în luna martie lucrările pentru decolmatarea și reprofilarea albiei râului Bahlui, în sectorul dintre Pod Tudor Vladimirescu și pod Metalurgie, după care s-au mutat în aval.

„Acum lucrăm în aval de podul Sf. Ioan, mai jos cu 624 de metri. Facem reprofilarea albiei și decolmatare și am început să prelucrăm gabioanele", a spus inginerul Florin Lipan, inginer în cadrul firmei Dimar.

Muncitorii nu au început încă lucrările la Bahlui din sectorul Pod Tudor Vladimirescu-Podu Roș din cauza ploilor din ultima perioadă și a debitului mult prea ridicat al Bahluiului.

„Suntem în grafic cu execuția. Trebuie să avem un debit de 2,5 metri cubi pe secundă pentru a trece la sectorul după Tudor. În luna mai, vom trece la montarea gabioanelor între Metalurgie și Tudor, după care în paralel vom începe înspre Podu Roș", a mai spus inginerul Lipan.

Din Tudor Vladimirescu până în Podul de Piatră, executantul lucrării va seca Bahluiul prin devierea apei cu ajutorul unor conducte. Ulterior, fundul răului va fi betonat pe o lungime de 2,5 kilometri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2019
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 18:01:53    Titlul subiectului: 143581

Nu imi place ideea de a amenaja albia cu gabioane. Sunt inestetice pentru un oras. Barele de fier beton ruginesc, plasa rugineste si se rupe, piatra se imprastie si resturile metalice devin magnet pentru tot soiul de resturi textile, plastic, ramuri si ierburi. O sa arate groaznic. Speram sa se faca o betonare, chiar si partiala a albiei minore, dupa modelul Dambovitei. Iasul e un oras mare care merita o amenajare de calitate, mai ales ca a fost amanata atata vreme.
Din cate stiu gabioanele se folosesc in zone expuse la eroziune. Ori nu eroziunea era problema in albia Bahluiului. Se por face si gabioane trainice si chiar oarecum placute (vedeti de exemplu pe www.gabions.net). Dar observati si tehnica folosita: toate partile metalice sunt protejate de coroziune fie cu teaca de PVC termocontractabil fie cu PVC lichid aplicat dupa montare. Aceasta peste stratul galvanizat. La noi sunt facute in bataie de joc, fierul beton nici macar nu e vopsit de obicei, dar scopul e ca lucrarea sa fie refacuta dupa scurt timp. Sunt celebre gabioanele amplasate pe Tazlau, Bistrita si afluenti in un stil echivalent cu al bordurilor bucurestene. Desigur, legaturile politice si financiare intre administratorul fondurilor si constructor sunt pur si simplu intamplatoare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 904
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Iun 2011 22:46:42    Titlul subiectului: 285 145000

Adevărul în editia de Sâmbătă 25 Iunie 2011 a scris:
Ambarcațiunile pe Bahlui au luat-o la vale. Zona de agrement, amenajată doar cu alei pietonale și bănci
Gabriela Toma

Autoritățile locale au anunțat că studiul de fezabilitate pentru transformarea Bahluiului într-o zonă de agrement va fi aprobat de reprezentanții Consiliului Județean la sfârșitul lunii iulie.

Studiul a fost realizat de Administrația Bazinală de Apă Prut-Bârlad, din fondurile alocate de Ministerul Mediului pentru lucrările de regularizare a râului. Lucrările de agrement din zonă se referă la amenajarea aleilor pietonale de patru metri lățime pe ambele maluri ale râului, de-a lungul tronsonului Pod Tudor Vladimirescu-Podu de Piatră, cu o lungime de 2,5 kilometri.

„Vor fi amenajări simple, cu alei pietonale, băncuțe, iluminat public și un stăvilar. Sunt prevăzute și terase de 40 de metri pătrați. S-ar putea construi și un pasaj nou pentru ca agenții economici să-și amenajeze buticuri. La o evaluare preliminară, lucrările sunt cuprinse între 20 și 25 de milioane de lei“, a spus Dan Cârlan, coordonatorul Parteneriatului pentru Bahlui.

Inițial, coordonatorii proiectului au anunțat că vor aduce ambarcațiuni ușoare pe Bahlui și internet wireless gratuit. „Vom propune în studiul de fezabilitate ambarcațiuni ușoare, însă Ministerul Dezvoltării va decide“, a mai spus Cârlan.

Lucrările de amenajare a râului Bahlui sunt în toi. Muncitorii firmei Dimar intervin pe sectorul dintre Pod Metalurgie și Tudor Vladimirescu și montează gabioanele, urmând să reprofileze albia. De la 1 septembrie, aceștia vor trece la sectorul cel mai complex, între Tudor Vladimirescu și Podu Roș.

„Pe acest sector, apele vor fi deviate prin două conducte pentru a cimenta fundul albiei. Lucrările pe acest sector se vor finaliza în a doua parte a anului viitor“, a spus Iulian Drăgunoiu, directorul general Dimar.



15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.46 kb
 Vizualizat:  de 12239 ori

15.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2011 16:04:43    Titlul subiectului: 150054

http://www.evenimentul.ro/articol/bahluiul-va-fi-rupt-in-doua.html

"Înainte de a vedea bărcuțe, turnulețe și terase suspendate
Bahluiul va fi rupt în două

Semnarea contractului de finanțare pentru proiectul „Lucrări pentru reducerea riscului la inundații în bazinul hidrografic Prut - Bârlad” a fost urmată de o accelerare vizibilă a ritmului lucrărilor. Dacă anterior datei de 26 septembrie, puteau fi găsite la lucru doar două - trei excavatoare și tot atâtea camioane, muncitorii firmei Dimar au atacat mai multe tronsoane

Este vorba în principal de terasări, realizate pe malul drept pe porțiunea Pod Metalurgie - Pod Tudor Vladimirescu, respectiv pe malul stâng dintre Podul Sf. Ioan spre Podul Metalurgiei. „În acest moment nu mai există nici un impediment financiar care să țină lucrările pe loc. Una este să-ți fie alocați 1,5 milioane de lei, așa cum au stat lucrurile în perioada martie – octombrie, și alta este să dispui de 1.000 de miliarde de lei”, susține Dan Cârlan, inițiatorul proiectului, cu referire la faptul că reprezentanții Comisariatului European pentru Dezvoltare Regională au dat destul de târziu undă verde finanțării.

Noi promisiuni

Lucrările la râul Bahlui au început încă din martie 2011, cu finanțare asigurată de la bugetul de stat, și au ca termen de finalizare vara anului 2013. Principalele lucrări în cadrul proiectului, care are ca scop reducerea riscului de inundații în bazinul hidrografic Prut - Bârlad, sunt executate pe sectorul de 11 km de pe raza municipiului Iași. Cele mai avansate sunt lucrările dinspre Metalurgie spre Tudor Vladimirescu, unde s-a realizat decolmatarea albiei, ulterior fiind montate saltele și gabioane pe aproape 400 de metri. „Acum se lucrează și pe sectorul dintre Podul Sf. Ioan și Podul Metalurgiei. Acestea vor avea un ritm alert în perioada următoare, întrucât firmei Dimar i-au fost decontate toate cheltuielile efectuate până acum. Practic, tot ce s-a făcut s-a făcut pe banii constructorului. Cu cei 150.000 de euro care îi vor intra în cont zilele următoare va fi achiziționat un echipament performant din Germania, indispensabil pentru lucrările care vor fi realizate pe tronsonul central, de la Podul Tudor Vladimirescu spre Podu de Piatră”, a mai spus Dan Cârlan.

Potrivit acestuia, albia Bahluiului va fi secționată în lungime, pe un tronson de 50 de metri. Pe jumătate de curs se vor efectua lucrări de curățenie, decolmatare și betonare, după care muncitorii se vor muta pe cealaltă jumătate de curs.„Va fi ceva spectaculos și mult mai vizibil decât ceea ce se face în prezent”, promite Dan Cârlan.

Agrement nautic din Tudor până în Podu de Piatră

Studiul de fezabilitate propus pentru amenajarea de agrement a râului Bahlui a fost printre puținele puncte aflate pe ordinea de zi a ședinței de ieri a Consiliului Județean care a fost aprobat fără amendamente. În virtutea calității de beneficiar al componentei de agrement din marele proiect privind amenajarea hidrotehnică a râului Bahlui, Consiliul Județean a trebuit să aprobe în plen respectivul studiu, pentru a permite demararea celorlalte proceduri prin care Bahluiul să prindă viață. „La începutul anului 2010, plenul Consiliului Județean a adoptat o hotărâre prin care a fost aprobată inițierea Parteneriatului pentru Bahlui, având ca principali parteneri Ministerul Dezvoltări Regionale și Turismului și Ministerul Mediului și Pădurilor. Pentru reducerea riscului de inundații, Ministerul Mediului a inițiat un proiect complex de amenajare hidrotehnică a râului Bahlui, cu o valoare de 271 milioane de lei, pe fonduri europene nerambursabile. Prin intermediul componentei de turism a acestui proiect, inițiată de Ministerul Mediului și Turismului, sunt vizate lucrări de dezvoltare a infrastructurii de agrement pe parcursul urban al râului Bahlui, fiind vorba de porțiunea centrală a râului, între podul Tudor Vladimirescu și Podu de Piatră, pe o lungime de aproximativ 2,5 km”, a declarat Constantin Simirad, președintele CJ.

Gondole și hidrobiciclete pe Bahlui

Potrivit studiului de fezabilitate propus dezbaterii CJ, pe zona centrală a râului Bahlui vor fi amenajate pontoane pentru acostarea ambarcațiunilor ușoare. „Cel mai mare impact, social și economic, asupra orașului va fi determinat de amenajarea unui veritabil lac de agrement, între Podul Tudor Vladimirescu și Podu de Piatră. Lacul va fi amenajat prin construirea unui stăvilar în zona podului Tudor Vladimirescu, pentru a permite crearea acumulării pe care va fi posibilă navigația ambarcațiunilor ușoare. Stăvilarul va avea o lungime de 11 metri și o lățime de 18,30 metri, de aici urmând să fie controlat nivelul apei pe râul Bahlui, pe zona centrală”, a spus Dan Cârlan, directorul general al Autorității pentru Inundații și Managementul Apelor.

Impactul economic punctat va fi materializat prin crearea a aproximativ 125 de locuri de muncă, mai multe oferte pentru petrecerea timpului liber, dar și taxele și impozitele care vor fi plătite către bugetul local din activități economice și de agrement. Pe lângă navigația cu ambarcațiuni ușoare, pe porțiunea navigabilă vor fi amenajate și terase. Astfel, la nivelul trotuarului de pe Splai vor fi amenajate câte 15 terase pe fiecare mal, iar la nivelul aleilor de promenadă - șase terase pe malul stâng și cinci pe malul drept, deasupra apei. Printre alte construcții care vor schimba radical imaginea Bahluiului, se va mai regăsi și un turn de comandă și control pentru stăvilar, ce va fi placat cu piatră naturală și va avea în vârf un octogon de sticlă, acolo unde va fi amenajată camera de compresoare și o magazie. „În vârful turnului va funcționa cabina de comandă, dotată cu instalație de încălzire, climatizare și de stins incendiu”, a explicat Dan Cârlan. Printre bărcile cu rame și hidrobiciclete, prin proiect se dorește introducerea pe porțiunea navigabilă și a unei bărci de salvare SMURD, cu toate echipamentele necesare.

Totodată, pe malurile râului Bahlui se vor amenaja alei de promenadă, cu bănci și scări de acces de la trotuar spre albie, vor fi montați stâlpi de iluminat cu sursă de energie solară, garduri de protecție către râu, coșuri de gunoi și toalete ecologice. Costul total legat de amenajarea de agrement va ajunge la 44.369.000 lei, fără TVA, din care costurile de construcție și amenajare se ridică la 34,8 milioane lei. Lucrările vor dura 12 luni, din momentul în care vor fi obținute toate avizele și aprobările necesare. Studiul de fezabilitate aprobat ieri în plenul Consiliului Județean Iași, va fi transmis MDRT pentru fi inclus direct în lista de investiții finanțate de minister, începând cu 2012.

Tudor Damaschin

Nelu Păunescu

Lucrările la râul Bahlui au început în martie 2011, cu finanțare asigurată de la bugetul de stat, și au ca termen de finalizare vara anului 2013

* * *

Studiul de fezabilitate propus pentru amenajarea de agrement a râului Bahlui a fost printre puținele puncte aflate pe ordinea de zi a ședinței de ieri a Consiliului Județean care a fost aprobat fără amendamente

* * *

Cel mai mare impact, social și economic, va fi determinat de amenajarea unui veritabil lac de agrement, între Podul Tudor Vladimirescu și Podu de Piatră, care va oferi o multitudine de variante pentru petrecerea timpului liber"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community