Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 21 Iul 2010 15:49:33 Titlul subiectului: |
130500 |
|
Toate cele 12 poze de mai sus la rezolutiile originale sub forma unei arhive zip.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
PozeSepia.zip |
Mărime fișier: |
2.26 MB |
Descărcat: |
de 1819 ori |
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Iul 2010 00:48:58 Titlul subiectului: |
130520 |
|
Excepționale poze! Grozave! Și puțin cunoscute (nu le-am mai văzut pe nicăieri, până aum, adică vreau să spun prin cărți, reviste sau pe web...).
Revin, cu o precizare/întrebare: de fapt, în anii 30, STB era Societatea Comunală a tramvaielor, și unitățile de reparații/întreținere se numeau, foarte probabil, "Uzinele Comunale". Dar existau mai multe Uzine Comunale (UCB), mai multe sedii, vreau să zic, și nu toate aveau drept obiect tramvaielor, unele aveau alt tip de activitate.
Nu am putut depista (deocamdată ?) care uzină sau atelier anume e reprezentat în fotografii, și care ar fi amplasarea lui.
Studiind mai bine pozele, mi-am dat seama de câteva lucruri:
- uzinele sunt de talie mare, de dimensiuni, în epocă, puțin comune pe la noi, mai ales la STB;
- tramvaiele sunt noi, par "ieșite din fabică", nu aduse pentru reparații;
- în imaginea 04 se vede foate bine, în hala uzinei, inscripția fabriciide vagoane de tramvai din Viena (Simmering).
Concluzia: pozele nu sunt toate din București, unele sunt de la Viena, de la uzina care fabrica tramvaiele, și au fost făcute probabil cu ocazia prezenței delegației române acolo, pentru preluarea vagoanelor comandate (vopsite după comanda beneficiarului, în culorile și cu însemenele STB, în unele poze se văd, în arierplan, și alte feluri de vagoane, cu alt concept de vopsire...).
E drept că alte poze, cu un peisaj mai modest, hale mai puțin impresionante ca dimensiuni, ori imagini exterioare, cu atmosferă mai puțin "vieneză" sunt, fără îndoială de la București.
În imaginea 05 se vede , pe peretele halei, o tăbliță cu "Nu scuipați pe jos", asta nu poate fi de la Viena.
Probabil că pozele reprezintă "cronica" fotografică a recepționării, la Viena, apoi a livrarii și puneriii în exploatgare, în România, a unui lot de tramvaie Simmering.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.32 kb |
Vizualizat: |
de 32633 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.64 kb |
Vizualizat: |
de 32633 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Iul 2010 10:16:26 Titlul subiectului: |
130526 |
|
Depoul care apare în poză este fostul depou Ștefan cel Mare care se afla în curtea U.R.A.C. Prin 1937 a fost transformat în garaj de autobuze. Clădirile au fost demolate (nu știu când s-a întâmplat asta).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 22 Iul 2010 15:23:57 Titlul subiectului: |
130534 |
|
fotografia nr.1
Depoul din Stefan cel Mare, vedere catre strada Dr. Grozovici.
Halele exista si astazi, si adapostesc sectiile de reparatii boghiuri si bobinaj motoare.
fotografia nr.2
vedere de interior a halei, pe flancul drept al celor din fotografia 1 (acolo nu se vede)
fotografia nr.3
Acelasi depou, tramvaiele chiar sunt noi, cu exceptia celui cu nr. matricol 3 care este un Simmering original. Acestea au fost in numar total de 87 buc.
fotografia nr.4
Hala de reparatii Atelierele Centrale. Podul rulant a fost cumparat odata cu tramvaiele, cred ca nu e cazul sa explic de ce.
Tramvaiul suspendat e Simmering dupa caroserie dar sasiul e Thomson. Ciudat...
Cel de jos (nr. 138) e Thomson.
fotografia nr.5
Primele doua tramvaie din stanga sunt Simmering, urmatorul (nr. 88) e Thomson, posibil si restul. Sasiurile sunt Thomson.
fotografia nr.6
Poate fi depoul Bonaparte (Victoria) sau o hala din Stefan cel Mare care astazi e sectia de forjare.
Tramvaiele electrice sunt Simmering, cele cu cai nu stiu, erau luate de la concesiunea belgiana.
fotografia nr.7
Depoul Stefan cel Mare, tramvaie Simmering exclusiv, cu lanterne de tip vechi.
fotografia nr.8
Bonaparte sau Stefan cel Mare. Vagon Brill american, preluat de la concesionarul belgian.
fotografia nr.9
hala vecina cu cea din imaginea nr. 5
Tramvaie Simmering
fotografiile nr.10 si 11
Aceleasi hale, inainte de extindere, a doua imagine vedere mai larga.
fotografia nr.12
Tot Atelierele Centrale. Tramvai si remorca Simmering, cu panouri de mascare a usilor. Truck-ul din prim-plan e Thomson.
Nu confundati Uzinele Comunale (UCB) cu Societatea Comunala a Tramvaielor Bucuresti (STB), aveau administratii, sedii si obiecte de activitate diferite.
Pentru mai multe detalii in ce priveste tipurile de tramvaie interbelice, am postat mai demult in topicul "Tramvaiele din Bucuresti/Tramvaiele Vxx (V01... V58)"
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 27 Iul 2010 20:19:15 Titlul subiectului: |
130782 |
|
Scena din Bucurestii anului 1934 - tramvaie si operatiuni militare
http://www.muzeuldefotografie.ro/2010/07/terorism-la-bucuresti/#more-2903
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
193.15 kb |
Vizualizat: |
de 32355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.18 kb |
Vizualizat: |
de 32353 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.64 kb |
Vizualizat: |
de 32353 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2010 02:14:39 Titlul subiectului: |
131889 |
|
Inca 2 poze de pe internet:
Descriere: |
Primele tramvaie cu reclame pe shema de vopsire. (V3A-Classic) |
|
Mărime fișier: |
468.42 kb |
Vizualizat: |
de 32070 ori |
|
Descriere: |
Un tram intrand in pasajul Obor |
|
Mărime fișier: |
292.64 kb |
Vizualizat: |
de 32070 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 14 Aug 2010 22:50:11 Titlul subiectului: |
131935 |
|
Cel(e) cu reclama Marlboro, care erau pe 11, aveau traseul vopsit pe geamul mobil, Nu stiu daca erau mai multe cu acest mod de afisare sau era numai pe unul - am vazut numai la ultima usa, la usa 1 nu stiu daca avea cadrul metalic sau tot asa, pe geam.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Aug 2010 02:02:19 Titlul subiectului: |
131938 |
|
Eu ma chinui sa gasesc o poza cu un V3A verde inchis "infasurat" intr-o reclama la Tuborg din anii 2000. Daca ma poate ajuta cineva...
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Aug 2010 23:01:10 Titlul subiectului: |
131964 |
|
Câteva poze cu vehicule ITB, "pescuite" dintr-un film (jurnal de actualități) care prezenta urmările unei mari ninsori, în ianuarie 1969
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.91 kb |
Vizualizat: |
de 31956 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.86 kb |
Vizualizat: |
de 31956 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.25 kb |
Vizualizat: |
de 31956 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.63 kb |
Vizualizat: |
de 31956 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Joi 03 Feb 2011 03:42:30 Titlul subiectului: Re: Fotografii vechi cu mijloace de transport din Bucuresti |
139488 |
|
Catalin Ghita a scris: | Mi-am adus aminte ca aveam pe acasa, la Slobozia, 2 diapozitive vechi, cu imagini aeriene ale Bucurestiului.
1. Zona Universitatii, se vad (incetosat, ce-i drept... ) niste troleibuze TV si ceva ce pare Skoda RTO...
2. Zona Salii Palatului, se vad 2 autocare parcate. Eu nu le-am putut identifica, voi aveti idee ce tip sunt? | Mi se pare ca primul este un Leyland Merkavim, iar al 2lea un Autocar Fiat 306. Cand eram elev, mergeam in excursie pe V Prahovei cu astfel de autocare si cu Chausson.
_________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 21 Feb 2011 23:20:31 Titlul subiectului: |
140267 |
|
Capturile sunt luate din celebrele filme din seria "Comisarul Moldovan".
Fotografia 1: tramvai tip V09, numere de parc 181(?)-175. Locatia posibila este pe splai;
Fotografia 2: traseul 7 la nivelul anului 1945 (conform actiunii unuia dintre filme), Sf. Gheorghe, Domnitei (actualul Hristo Botev), Calea Mosilor, Ghica Tei, Plumbuita;
Fotografia 3: tramvai tip V09 pe str. dr. C. Istrati, zona Parcului Carol.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
936.54 kb |
Vizualizat: |
de 29579 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
776.21 kb |
Vizualizat: |
de 29579 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 29579 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 22 Feb 2011 22:58:12 Titlul subiectului: |
140300 |
|
1. Acolo e o linie dubla, spre marginea strazii (nu cred ca se putea pune tramvaiul pe celalalt sens). Pe Splai nu aveau cum sa existe casele din fundal; singura portiune cu linie dubla de pe splai a fost cea dintre Timpuri Noi si Abator, insa judecand dupa pozitia soarelui nu poate fi Splaiul. Dublele au fost realizate in vreun cartier periferic, langa cel mai proxim depou.
2. E un traseu fictiv, care nu are legatura cu realitatea.
3. E clara localizarea = Dr Istrati la Parcul Libertatii.
Celebra fugareala din tramvai dupa unii ar fi pe Splai, dupa unii pe la capatul lui 6.
La prima captura exista cadru larg cu zona unde are loc scena? Un traveling, ceva sau numai din acel unghi se filmeaza?
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 00:35:56 Titlul subiectului: |
140301 |
|
rosetti61 a scris: | 1. Acolo e o linie dubla, spre marginea strazii | Nu e linie dubla, e iluzie optica, stiu la ce te referi . E cale simpla. Primul gand al meu a fost ca scenele s-au tras pe splai. E posibil sa fie si asa cum zici tu, sa fie in vreun cartier. Cadrul este aproape fix. Tramvaiul intra in cadru si trece, camera rotindu-se cu cateva grade la stanga, urmarind tramvaiul. Casele care se vad in plan secund se vad in aceeasi maniera si in scena dupa trecerea tramvaiului, deci nu ofera prea multe informatii cu privire la localizare. Cat despre traseul 7, este iarasi posibil sa ai dreptate. N-am gasit nicio varianta a lui 7 astfel surprinsa, nici pe harta din 1935, nici pe cea din 1947. Dar nu este exclusa nici posibilitatea existentei lui in forma din film, la un moment dat.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 23 Feb 2011 18:22:38 Titlul subiectului: |
140339 |
|
In prima poza este linie dubla de tramvai, numai ca fiind in bataia soarelui nu se distinge prea bine - se pare ca este nefolosita.
pun in continuare si alte capturi din "Cu mainile curate" (1972)
1. Zona cu pricina dupa trecerea tramvaiului.
2. Tramvaiul vazut de pe partea cealalta - in capatul strazii este o cladire mare.
3. Din alt unghi.
4. Aceeasi strada - masinile merg pe o linie de tramvai; autobuzul din stanga nu are ce sa caute acolo.
5. Pe Splaiul Independentei, sensul spre Grozavesti - intre Eroilor si Cotroceni - in scena imediat urmatoare, cand masina cade in apa se vede o bucata din blocul de la Cotroceni.
Tipul de tramvai mai era inca in circulatie la momentul realizarii filmului, asa ca au avut de unde alege si aranja un vehicul.
Nu stiu daca in 1945 usile erau vopsite in schema vagonului, pana atunci ele erau in culoarea lemnului - doar acele remorci gondola aveau usile vopsite. initial batantii usii se deschideau separat, insa la reparatiile ulterioare panourile au fost imbracate in tabla si articulate, rezultand usa plianta.
Vagonul din film nu arata prea grozav, cu vopsea cojita, semne de uzura (cred ca nu era vreo "cerinta" a cineastilor, aia era starea lui la momentul inchirierii).
Strada pe care s-a filmat ramane o necunoscuta - poate fi Dudesti, Calea Calarasilor spre Muncii, Calea Vacaresti, mai spre Timpuri noi.
Majoritatea scenelor de urmarire auto au fost filmate copios pe strazile din Uranus-Izvor, Calea Rahovei (in toata seria). Interesante maghernitele de la periferie - asa ceva inca mai exista in anii 70, viitoare ansambluri de locuinte (Colentina - Fundeni_Obor, etc)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.74 kb |
Vizualizat: |
de 29445 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.11 kb |
Vizualizat: |
de 29445 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.45 kb |
Vizualizat: |
de 29445 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.59 kb |
Vizualizat: |
de 29445 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.12 kb |
Vizualizat: |
de 29445 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 01:05:14 Titlul subiectului: |
144111 |
|
În poza 4 (penultima) se vede și un autobuz "T.V." 2R (care nu exista în anii '30).
Filmărie din perioada interbelică în care apare și tramvaie: http://www.la-pas.com/?tag=bulevarde
La sfârșit veți avea parte de o mică mare supriză.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
Grozea Cristian
Data înscrierii: 07/Feb/2009 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Sep 2011 14:33:04 Titlul subiectului: |
148275 |
|
Un tramvai V3A clasic al ITB dintr-un documentar video din 1990.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.81 kb |
Vizualizat: |
de 27235 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 16 Oct 2011 19:54:29 Titlul subiectului: |
149625 |
|
Piata Victor Babes (Operei) si Universitatea cu tramvaiul care trecea pe Str Academiei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.73 kb |
Vizualizat: |
de 26530 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.52 kb |
Vizualizat: |
de 26530 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 16 Oct 2011 22:03:36 Titlul subiectului: |
149631 |
|
Foarte frumoasă ― și rară si puțin cunoscută ! ―, poza cu Universitatea (probabil din anii '20, după stilul caroseriei automobilelor prezente în cadru)! Dar...nu e strada Academiei, fațada vizibilă (cea lungă, monumentală) e cea dinspre Edgar Quinet, deci tramvaiul din stâga imaginii circulă pe bl. I. C. Brătianu (azi Bălcescu).
Și poza cu piața Operei e frumoasă (și rară) ! E un adevărat regal de imagini privind parcul de vehicul ITB la sfârșitul anilor 50: se văd destul de bine două exemplare din troleibuzul T 12 și o ramă de tramvai formată din două vagoane Festival sau EP (unul - motor, celălalt- transformat în remorcă).
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 17 Oct 2011 05:53:58 Titlul subiectului: |
149642 |
|
EP'ul remorca a fost livrat fara motorizare din fabrica. Conform surselor ITB/RATB, 106 din cele 232 de vagoane EP pentru Bucuresti au fost livrate asa, dar toate au fost "modernizate" in vagoane motor pana la mijlocul anilor '60.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Noi 2011 01:47:36 Titlul subiectului: |
150217 |
|
Din "Libertatea" din 1995 (An VII), V7/S8 iul nr 1636, pg 2 articolul "Încă 15 D.A.F.-uri" de Irinel Antoniu, foto: Gig Moțianu.
Nu am putut hotărî care dintre cele 2 imagini pozate e mai bună, așa că le pun pe ambele.
P.S. în 1995 transportul în comun bucureștean începea să evolueze, nu să involueze
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v1.rar |
Mărime fișier: |
286.33 kb |
Descărcat: |
de 1304 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v2.rar |
Mărime fișier: |
313.87 kb |
Descărcat: |
de 1261 ori |
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|