Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Iul 2011 07:45:35    Titlul subiectului: 307 146140

Evenimentul în editia de Miercuri 20 Iulie 2011 a scris:
Se redeschide șantierul din Tătărași
N. Păunescu

În această săptămână, reprezentanții Primăriei vor publica anunțul de participare pentru identificarea unei firme care să se ocupe de continuarea lucrărilor de pe strada Vasile Lupu din Tătărași. „Este deja prea mult timp de când stăm cu acest șantier în zona Tătărași și tocmai de aceea procedura la care vom apela pentru găsirea cât mai grabnică a unui constructor va fi cererea de oferte. În urma inventarierii lucrărilor făcute de firma grecească Themeli, au mai ieșit lucrări suplimentare evaluate la 2,8 milioane de lei, atât la șine, cât și la partea de asfaltare. Așteptăm să participe toate firmele interesate, mai puțin Themeli”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

________________________________________________________________

Ziarul de Iasi în editia de Miercuri 20 Iulie 2011 a scris:
Se pregateste o minune in Tatarasi: inchiderea santierului pina la Revelion
Autor: Felix GUZGA

Oficialii Primariei spun ca lucrarile de pe Vasile Lupu s-ar putea finaliza pina la sfirsitul anului

Licitatia pentru continuarea lucrarilor din Tatarasi ar putea fi organizata luna viitoare. Sefii Primariei sustin ca in aceste zile urmeaza ca anuntul procedurii de achizitie sa fie facut public. „Documentatia este gata din punctul nostru de vedere. Daca reusim sa organizam licitatia in luna august, pina la sfirsitul anului putem termina. Investitiile sint estimate la 2,8 milioane lei, cu tot cu TVA, iar perioada de realizare a lucrarilor este de 60 de zile. Daca luam in calcul si conditiile meteorologice, cred ca in trei luni lucrarile pot fi gata, adica pina la sfirsitul anului", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei. Lucrarile de pe bulevardul Vasile Lupu sint abandonate de aproape un an. Firma greaca Themeli, care a cistigat o licitatie de modernizare a bulevardului, a ramas fara contractul de lucrari. Pe de o parte, municipalitatea a refuzat la plata o parte din lucrarile facturate de firma. Pe de alta parte, societatea nu a reusit sa finalizeze lucrarile pina la expirarea contractului. Societatea a intentat un proces Primariei pentru recuperarea sumelor datorate. Santierul din Tatarasi a demarat in 2008 si ar fi trebuit sa fie gata in primavara anului urmator. Contractul initial a avut o valoare de 15,7 milioane lei, fara TVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 07:25:51    Titlul subiectului: 146182

http://www.evenimentul.ro/articol/vatman-rapus-de-caldura.html

Citat:
Vatman răpus de căldură

Sauna din interiorul mijloacelor de transport a devenit insuportabilă chiar și pentru angajații regiei locale de transport public. Șefii RATP susțin că situația nu se va schimba atât timp cât regia nu dispune de bani pentru procurarea de autobuze și tramvaie prevăzute cu instalații de aer condiționat

Acest lucru a fost resimțit inclusiv de angajații regiei, unui vatman făcându-i-se ieri rău din cauza caniculei. „Vatmanul, care conducea un tramvai pe traseul 7, a ajuns în Rond Canta, de unde ne-a anunțat că nu se simte bine. Am trimis imediat un înlocuitor, care a adus vagonul în depou”, ne-a declarat directorul RATP, Maricel Ghercă. Acesta susține că există și alți angajați care nu pot conduce mijloacele de transport atunci când temperaturile exterioare înregistrează valori mari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 08:29:50    Titlul subiectului: 309 146184

Buna Ziua Iasi în editia de Joi 21 Iulie 2011 a scris:
S-a ales praful de transformarea RATP in societate comerciala
Ion MUSET

Transformarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) in societate comerciala este o varianta tot mai indepartata. Anuntata drept o solutie pentru revitalizarea transportului public, ideea de societate comerciala s-a impotmolit prin birourile Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Forul european solicitase transformarea regiei in societate comerciala drept conditie principala pentru acordarea unei linii de credit de 15 milioane de euro necesara reabilitarii liniilor de tramvai din oras. BERD oferise chiar si consultanta necesara pentru acest lucru, dar rapoartele intocmite de firmele ETT si Getinsa au ramas fara vreun rezultat notabil. Acestea prevedeau, totusi, ca RATP sa ramana cu o parte din activitate, precum si cu datoriile, iar noua societate comerciala sa porneasca de la zero in ceea ce priveste transportul public. "Propunerea respectiva a fost acceptata de oficialii BERD, care au fost de acord sa acorde si restul de bani necesari reabilitarii liniilor de tramvai. Noi am solicitat, insa, o serie de clarificari pentru a vedea ce se intampla cu datoriile acumulate la bugetul de stat. Noi speram ca acestea sa poata fi radiate. Alte noutati nu avem avem vizavi de transformarea regiei in societate comerciala", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
O alta piedica pentru aceasta transformare o reprezinta si procesele pe care institutia le are cu Fiscul iesean. Oficialii Directiei de Finante au instituit o serie de sechestre asiguratorii pe imobilele RATP ca urmare a datoriilor de peste 100 de milioane de lei pe care RATP le-a acumulat la stat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Iul 2011 07:16:03    Titlul subiectului: 321 146284

Ideea traseelor pe timp de noapte [și] la Iași , evidențiată în presa locală ; Cel putin eu nu văd posibilă o astfel de decizie la nivelul municipiului Iași ! Discutam aici de o durată mare de timp pentru curse de noapte , iar nivelul Iașului +5 ore de transport înseamnă consum mare de combustibil însa fără un aport semnificativ la bugetul RATP :

Evenimentul în editia de Sâmbătă 23 Iulie 2011 a scris:
Fără transport în comun pe timp de noapte
Tudor Damaschin

Șefii regiilor sau ai societăților de transport public din zona Moldovei nu au de gând să adopte măsura implementată de RATB, care începând de săptămâna trecută a introdus în București curse pe toate cele 23 linii de autobuz în intervalul orar 23-5. Potrivit acestora, în Iași, Piatra Neamț, Vaslui sau Suceava, transportul nocturn ar genera costuri suplimentare greu de acoperit atât timp cât autobuzele ar circula mai mult goale.

Mai mult decât atât, unii șefi de regii nu intenționează să-și lase propriii angajați fără autobuze de serviciu pe considerentul că pot merge acasă cu cele care fac curse regulate noaptea Bucureștiul este primul oraș unde, la solicitarea publicului călător, începând cu noaptea de 15 spre 16 iulie a fost introdus transportul nocturn. Pe toate liniile de autobuz circulă mașini între orele 23 și 5, la intervale cuprinse între 30 și 60 de minute, prețul unei călătorii fiind cel existent în rețeaua de transport public: 1,3 lei.

Potrivit șefilor RATB, transportul public de noapte aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum și prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că centrul vechi al orașului este foarte vizitat în ultima perioadă. „Trebuie luată în calcul și componenta de dezvoltare a municipiului, ținând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăților deschise pe perioada nopții, cât și de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar au posibilitatea să circule între periferia orașului și centru”, susține Adrian Criț, directorul general al RATB. Deocamdată, măsura pare una hazardată. Dincolo de faptul că implementarea ei a fost precedată de un protest spontan al angajaților RATB, care prin introducerea curselor regulate nocturne nu mai au la dispoziție autobuze speciale care să-i transporte acasă, mijloacele de transport ale regiei bucureștene cară noaptea oameni ai străzii, hoți, scandalagii sau cetățeni turmentați.

Este constatarea clienților obișnuiți ai RATB, care pe acest considerent susțin că sunt nevoiți să meargă în continuare cu taxi-urile.

Rămâne cum s-a stabilit: autobuze și tramvaie până la ora 22 Pornind de la exemplul oferit de șefii regiei bucureștene, am încercat să aflăm dacă, în Iași, spre exemplu, s-ar impune o astfel de măsură. „Categoric, nu! Sunt cel puțin trei lucruri care nu ar justifica o asemenea măsură. În primul rând, fluxul scăzut de călători. Iașul este un oraș unde nu există solicitări după ora 22. Prin urmare, autobuzele ar merge mai mult goale. Chiar și așa, ar trebui efectuat controlul legitimațiilor de călătorie, prin urmare vorbim de costuri suplimentare. În al doilea rând, ar fi vorba de siguranța pasagerilor și a personalului nostru. Pe timp de noapte este dificil să asiguri protecția șoferilor și a călătorilor. În al treilea rând, nu putem renunța la microbuzele care transportă angajații care și-au încheiat programul. Oricum, dacă dau peste călători în stații, șoferii acestora opresc pentru a-i îmbarca”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP Iași.

Alți oficiali ai RATP sunt și mai radicali. „Oamenii normali stau în case după ora 22. Cei pe care, ipotetic vorbind, ar trebui să-i transportăm după această oră sunt de regulă obișnuiți ai restaurantelor și ai cluburilor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Prin urmare, graficul de transport al regiei ieșene rămâne bătut în cuie. Majoritatea tramvaielor și autobuzele se vor retrage începând cu ora 22, cu excepția celor care sunt programate să efectueze curse și după această oră. Cei sosiți cu trenul, nevoiți să se descurce cum pot Deși par logice, explicațiile șefului RATP nu țin de cald celor care ajung în Iași după ora 22. În Gara Iași, într-un interval de aproape 90 de minute, sosesc opt trenuri. Este vorba de personalele care vin de la Tecuci și Buhăiești, acceleratele de Timișoara, Mangalia, Adjud, Târgu Mureș și București, plus un intercity de la București, cu ore de sosire cuprinse între 22.27 și 23.50. Evident, călătorii acestora nu pot risca să aștepte tramvaiul sau autobuzul de serviciu al RATP, fiind nevoiți să apeleze la serviciile taximetriștilor. Aceasta, firește, în situația că nu doresc să facă o plimbare la pas... Oraș mic, călători puțini. [...]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 01 Aug 2011 06:44:51    Titlul subiectului: 2011-08-01 146915

Tramvaie noi la Iasi ... probabil începând cu anul 2014 ...

Buna Ziua Iasi

Luni 1 August 2011

"Tramvaie moderne, aer conditionat, Wi-Fi! La Cluj, iesenii raman cu vagoane second-hand
Ion MUSET

In timp ce iesenii sunt nevoiti sa circule zi de zi cu tramvaie second-hand, clujenii se vor deplasa in curand cu vagoane super-moderne. Peste 7 milioane de euro este gata sa investeasca Primaria Cluj-Napoca in achizitia unor tramvaie noi. Acestea ar putea circula pe sinele din oras la mijlocul anului viitor. Conform primarului de Cluj, Sorin Apostu, vagoanele vor avea podea joasa, cu locuri speciale pentru carucioare pentru copii sau persoane cu dizabilitati, sistem de înregistrare video, sistem de contorizare a numarului de calatori, aer conditionat, scaune ergonomice si sistem Wi-Fi. Tramvaiele moderne de la Cluj vor putea transporta între 175 si 200 de pasageri.
Banii pentru achizitia acestora vor fi cheltuiti dintr-un imprumut de 300 de milioane de lei, obtinut de municipalitatea clujeana. La Iasi, un credit de 200 de milioane de lei a fost topit de oficilii primariei pentru modernizarea strazilor din oras, multe dintre ele cedand deja si avand nevoie de reparatii. Noile tramvaie de la Cluj vor circula pe o linie modernizata cu 25 de milioane de euro, finantare europeana obtinuta de municipalitatea de acolo. La Iasi, linia este reabilitata cu peste 20 de milioane de euro, din care 15 milioane de euro au fost imprumutate de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Cat despre tramvaie noi, autoritatile locale nu dau prea mari sperante. Iesenii vor circula in continuare cu tramvaie second-hand, produse intre 1959 si 1982, intrucat bani pentru achizitia unor vagoane noi nu sunt si nici nu vor fi prea curand. "Noi avem un proiect de modernizare a unui tramvai GT4 cu o firma la Pascani. Cei de la Cluj cred ca vor cumpara, cel mai probabil, tramvaie produse la Arad. La noi nu este cazul deocamdata. Abia din 2014 exista sperante pentru vagoane noi. Atunci se vor deschide si liniile europene de finantare pentru materialul rulant. Pana atunci mergem cu ce avem, cu tramvaie second-hand, dar modernizate", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 07:50:16    Titlul subiectului: 2011-08-02 146960

http://www.evenimentul.ro/articol/iasantierul.html

Citat:
Iașantierul

În cursul acestei luni, zeci de utilaje vor brăzda străzile Iașului în cadrul mai multor proiecte de lucrări care vor viza dezvoltarea unor axe de transport în municipiu. Primul dintre șantiere, și unul dintre cele mai complexe, va viza dezvoltarea proiectului „Axa culturală, istorică și turistică”, a cărui valoare este de 91 milioane lei

Prin acest proiect, care face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Polului de Creștere Iași (PIDPC), se dorește punerea în valoare a obiectivelor turistice din municipiul Iași și refacerea infrastructurii din zona centrală a orașului, cuprinsă în perimetrul dintre zona Agronomie și până la Palatul Culturii. Lucrările propriu-zise vor viza refacerea rețelei stradale pentru un număr de 16 artere, printre care bdul Ștefan cel Mare, bdul Carol, str. Muzicescu, A. Panu, str. Palat, Sărărie, Elena Doamna, Oastei, V. Pogor sau Gh. Asachi, punerea în valoare a obiectivelor turistice din municipiul Iași, precum și creșterea economică a acestei zone. O altă componentă a proiectului vizează refacerea și modernizarea tramei stradale, crearea de piste pentru bicicliști aferente străzilor reabilitate, reabilitarea liniilor de tramvai pe 3.629 metri liniari de cale simplă, între Agronomie și strada Gavril Muzicescu, precum și amenajarea a peste 20 de mii de metri pătrați de spații verzi. Conform studiului de fezabilitate, costurile totale sunt de 20,3 milioane euro, majoritatea fondurilor constituindu-se drept finanțare nerambursabilă a Uniunii Europene.

După ce în cursul lunii iunie a acestui an a fost semnat și contractul de finanțare pentru un alt mare proiect ce urmează a se derula în cursul acestui an, fiind vorba despre „Dezvoltare și reabilitare arteră funcțională sud-municipiul Iași”, în valoare de 87.680.044 lei, în perioada următoare se intenționează inițierea ultimei proceduri în vederea scoaterii lucrărilor la licitație. „Prin intermediul acestui al cincilea proiect pentru care am obținut finanțare, dorim să reducem timpul de călătorie din sudul Iașului spre celelalte zone ale municipiului, cu 20 la sută, și totodată să reducem și cheltuielile de întreținere a autovehiculelor. Urmează ca în timpul cel mai scurt să scoatem la licitație și lucrările pentru această axă”, a declarat Mihai Chirica.

Pe 11 august, municipalitatea ieșeană va organiza o licitație în vederea identificării unei firme care să se ocupe de lucrările la axa de transport est-vest, proiect în valoare de 20,2 milioane euro, prin care se dorește modernizarea infrastructurii rutiere pe traseul Șoseaua Păcurari - Piața Eminescu – bdul Independenței - Elena Doamna, pe o distanță de 6,3 kilometri. Totodată, proiectul vizează străpungerea intersecției din Fundație, printr-un pasaj subteran cu o lungime de 286 metri, 10 metri lățime și 5 metri înălțime, dar și reabilitarea a 1,2 kilometri cale de rulare de pe strada Elena Doamna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 05 Aug 2011 12:51:42    Titlul subiectului: 2011-08-05 147346

Un deputat propune ...

Buna Ziua Iasi

Vineri 5 August 2011

"Autobuze RATP pana la aeroport

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi ar putea pune la dispozitia celor care circula pe drumul spre Aeroport o serie de autobuze sau microbuze. Cel care a facut o solicitare in acest sens conducerii RATP este deputatul PDL Petru Movila.

Democrat-liberalul sustine ca a facut aceasta cerere dupa ce a primit mai multe sesizari de la cetateni.

"La ora actuala, sunt destule curse, plecari si sosiri, care sa justifice o asemenea cerere. Mai mult, ar fi si in avantajul clientilor Aeroportului, dar si al regiei de transport. Pe linga nenumaratele “facilitati” pe care le ofera acum Aeroportul, acest traseu cu mijloace publice de transport in comun este la indemana sa fie realizat, cu avantaje de ambele parti", a spus deputatul Petru Movila.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 09 Aug 2011 08:09:31    Titlul subiectului: 147462

http://www.bzi.ro/municipalitatea-lanseaza-oficial-santierul-din-copou-233104

Citat:
Municipalitatea lanseaza oficial santierul din Copou

Astazi, Primaria Iasi lanseaza oficial proiectul de infrastructura "Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi". La ora 12.00 va avea loc conferinta de lansare in Sala Mare a primariei, urmand ca saptamana viitoare sa inceapa lucrarile.

Nu in ultimul rand, edilii vor sa reabiliteze linia de tramvai dintre Agronomie si Triumf, dintre Fundatie si Colegiul National si sistemul de preluare a apelor pluviale aferent strazilor cuprinse in proiect.

De lucrari se ocupa asocierea dintre firmele Martin Rose, Conest SA, Vega '93 Galati SRL si Citadin SA, care a castigat recent licitatia de executie a lucrarilor. Valoarea totala a proiectului este de 91,1 milioane de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Aug 2011 07:10:53    Titlul subiectului: 2011-08-18 147753

Buna Ziua Iasi

Joi 18 August 2011

"Asirom a pus mana pe contractul de asigurare la RATP
Ion MUSET

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a hotarat sa respinga plangerea depusa de SC Omniasig Vienna Insurance in cazul asigurarii mijloacelor de transport ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Totul a pornit dupa ce sefii regiei au decis sa atribuie contractul de asigurare a mijloacelor de transport firmei Asirom Asigurari, desi reprezentantii acesteia din urma oferisera un pret neobisnuit de mic in raport cu prevederea bugetara. Astfel, propunerea bugetara a Asirom SA a fost de 222.198 de lei, iar a Omniasig Vienna Insurance - 356.541 de lei. Ambele sunt, insa, sub 85% din valoarea estimata a contractului, respectiv sub 700 de mii de lei. RATP a dat contractul celor de la Asirom SA, pe principiul pretul cel mai scazut. Acest lucru i-a determinat pe reprezentantii Omniasig Vienna Insurance sa conteste rezultatul procedurii de atribuire si sa solicite anularea ei. "Licitatia respectiva a fost atribuita de Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice. Daca CNSC a decis sa respinga contestatia celor de la Omniasig, noi ne vom conforma. Cei de la Asirom au adus documente care justifica asigurarea mijloacelor de transport la aceste valori", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.
Pentru asigurarea parcului propriu in urmatorul an, sefii RATP au prevazut peste 700 de mii de lei (166 de mii de euro). Din acesti bani vor fi incheiate polite de asigurare pentru 314 mijloace de transport. Este vorba de 126 de tramvaie, 122 de autobuze, 38 de microbuze si 28 de autovehicule din parcul auxiliar.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 8065
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 16:59:13    Titlul subiectului: 148331

Daca ar fi fost sa planga de mila iesenilor, inainte de a pune zoaiele pe site ar fi cerut un punct de vedere oficial. Dar, nu:

BZI a scris:
Toneta RATP inchisa, in plina zi, la ora de varf
Miercuri, 07 Septembrie 2011

Iesenii risca oricand sa ia amenda daca risca sa circule fara bilet. Cateva zeci de calatori, care se aflau in statia RATP din fata Pietei Eminescu, s-au aratat revoltati astazi dupa ce au constat ca nu au de unde sa isi cumpere bilete. Acestia s-au plans ca nu e prima data cand gasesc toneta inchisa in plina zi, la o ora de varf.


Acolo e un dispecerat, care functioneaza doar atunci cand este nevoie de el. Cum am mai spus pe forum, vanzarea de legitimatii de calatorie este o activitate conexa in cazul dispecerilor, sarcina de serviciu prioritara fiind dirijarea circulatiei. Toneta de bilete este in statia de peste drum, la blocul Carmen. De asemenea, in zona exista agenti economici care vand bilete de calatorie RATP.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 19:11:19    Titlul subiectului: 148335

Dar cum se explica faptul ca toneta de la Moldova se inchide la ora 17:00 si la Hotel Europa nici macar nu exista una? Totusi aia e o zona centrala, intens circulata, iar ora 17:00 e ora de varf, multa lume termina munca dupa aceasta ora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 8065
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 19:56:17    Titlul subiectului: 148337

Se explica foarte simplu, pe baza nivelului incasarilor (doar nu crezi ca s-a dat cu zarul si asa a iesit programul pentru fiecare toneta). Nu exista justificare sa cheltui mai mult decat produci (nici cu programul actual nu e mare branza de capul tonetei de la Moldova). La Hotel Europa e chiar cu totul absurd sa se amplaseze toneta. De altfel, cred ca ai observat ca am fost nevoiti sa inchidem cateva dintre tonete. Ghici de ce. Ganditi-va si la costuri cand solicitati ceva, pentru ca absolut nimic nu e pe gratis si fara numar pe lumea asta [capitalista]! Pana cand vom putea oferi alternative (cred ca ai citit deja pe-aici ca se fac primii pasi in directia asta), solutia e compromisul, si anume biletul achizitionat din timp, pe care sa-l ai mereu la tine in caz de nevoie. Stiu, nu suna futurist, ba chiar poti spune ca e total anacronic, dar asta e deocamdata situatia, vor veni si vremuri mai bune...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 22:03:21    Titlul subiectului: 148347

Radu, cred ca ar mai trebui sa tineti cont si de calatori, ca aia va cumpara biletele. Eu sunt constient ca nu depinde de tine acest lucru, insa sper ca realizezi faptul ca din Tudor pana in Tg. Cucu si de la Europa pana prin Podu Ros nu sunt tonete de bilete, lucru care se traduce in distante de aproximativ 1 km. Date fiind aceste lucruri, te rog frumos ca de azi inainte sa iti domolesti atitudinea revoltata la adresa soferilor pentru ca, daca frigul si caldurile ametitoare pot fi suportate, ideea de a merge km pe jos din cauza ca nu va ies voua incasarile mi se pare o porcarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Aug/2020
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 22:30:29    Titlul subiectului: 148348

cristian, sint multe lucruri care ar putea fi imbunatatite. Cred ca nimeni nu te-a contrazis in privinta asta. Idei sint destule si in cadrul regiei, din cite stiu eu. Ar putea fi si transport de noapte, de exemplu, pe traseele principale un mijloc de transport la jumatate de ora. Marea problema ramine aceeasi: costurile mari care nu sint acoperite. Iar in aceasta perioada numai de cheltuieli suplimentare neacoperite nu mai e nevoie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Sep 2011 16:49:30    Titlul subiectului: 2011-09-08 148366

Proiect de stimulare a utilizarii transportului public :

Curierul de Iasi

Miercuri 7 Septembrie 2011

"Centru de mobilitate pentru promovarea transportului public

Reprezentanți ai Municipiului Iași vor participa în luna septembrie la o întâlnire internațională a coordonatorilor de Centre de mobilitate din Europa, la Ljubliana în Slovenia. Pe lângă aceștia, la întâlnire vor participa și reprezentanți ai EC DG Transport, Ministrul Transporturilor sloven, reprezentanți ai Joint Technical Secretariat SEE. Municipiul Iași va realiza în cadrul conferinței o prezentare a proiectului Centrului de Mobilitate ce urmează a fi deschis la Iași.

Viitorul Centru de Mobilitate al Municipiului Iași, situat în Centrul de cartier din cartierul Alexandru cel Bun va fi deschis în cursul lunii noiembrie în cadrul proiectului european SEE MMS (Sistem de Management a Mobilității) finanțat prin Programul SEE (South-Eastern Europe).

Centrul iși propune să ofere informații despre transportul public și mijloacele de transport alternative din Iași și să stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, ieșenii vor fi încurajați să folosească mai mult transportul public în detrimentul transportului cu mașinile personale. Bugetul Iașului pentru acest proiect este de 90 mii Euro, cofinanțarea primăriei fiind de doar 2 la sută. Proiectul este finanțat pe o perioada de 3 ani.
"



centru-mobilitate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.28 kb
 Vizualizat:  de 9704 ori

centru-mobilitate.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Sep 2011 07:49:18    Titlul subiectului: 148896

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/bugetul-iasului-lovit-de-tramvai~ni7ni3

Citat:
Bugetul Iasului, lovit de tramvai

Regiile de transport din marile orase ale tarii merg pe profit. RATP Iasi are insa pierderi uriase

Incet, incet, RATP o ia pe urmele CET, in aceeasi prapastie a falimentului. Regia ieseana de transport a ajuns la datorii de peste 180 milioane de lei. Numai anul trecut, regia a inregistrat pierderi de peste 24 milioane de lei. Asta in timp ce majoritatea societatilor si regiilor similare din marile orase sint pe plus. Situatia datoriilor pare fara iesire. Oficialii Primariei cocheteaza din nou cu ideea infiintarii unei noi societati, fara datorii, pe scheletul RATP. Ce se va intimpla insa cu vechiul RATP, caruia nu i se va putea aplica "schema clasica" a pierderii datoriilor: vinzarea catre un boschetar basarabean?

Regia de transport a Primariei risca sa ajunga in situatia CET. Datoriile RATP au ajuns la 181,4 milioane de lei la sfirsitul anului trecut. Aceste datorii au produs penalitati si majorari de intirziere uriase, de peste 21 milioane de lei. In total, RATP a incheiat anul trecut cu pierderi de 24,6 milioane de lei.

Situatia dezastruoasa in care se afla regia de transport ieseana nu se regaseste insa si in bilanturile financiare ale altor unitati similare din orase mari din tara. Aproape toate aceste unitati au anuntat profit la sfirsitul anului 2010. Regia ieseana conduce detasat si la capitolul datorii. Ca o "bila alba": este pe ultimele locuri in ceea ce priveste subventiile primite de la Consiliul Local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 8065
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Sep 2011 09:19:06    Titlul subiectului: 148903

RATUC, RATT, etc. nu s-au lovit de maxi-taxi, nu au fost desfacute in doua, au fost protejate cat s-a putut de municipalitate in vremea in care RATC trebuia sa lupte cu invitatiile facute de un primar iresponsabil catre toti dubagiii patriei sa iasa pe strazi si sa faca transport public pe traseele regiei si cate si mai cate chestii anormale. Deci, daca e de comparat RATP cu celelalte regii mari din tara, comparatia trebuie facuta sub toate aspectele.

In prezent toti banii se duc, conform legii, in penalitati, care se refac imediat la loc, pentru ca la datoria propriu-zisa nu se ajunge niciodata cu plata. Va imaginati cati bani, care altfel ar merge la investitii, se duc efectiv pe apa sambetei din cauza datoriilor istorice si a penalitatilor. Daca alternativa din articol e singura pentru a iesi din groapa, din acest cerc vicios, care ar fi problema? Tinta e de a da drumul investitiilor mari pentru a oferi comunitatii un transport public pe zi ce trece mai bun.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 908
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2011 05:07:25    Titlul subiectului: 2011-11-10 150218

Evenimentul

10 Noiembrie 2011

"Primarul vrea transport public gratuit pentru toți pensionarii
Adina Zancu

Primarul Gheorghe Nichita a declarat ieri, la o întâlnire cu administratorii asociațiilor de proprietari, că dorește să ofere gratuități la transportul în comun pentru toți pensionarii ieșeni, indiferent de vârstă și de venit

Fără a vorbi despre eforul financiar pentru acordarea acestor gratuități celor aproximativ 69.000 de pensionari din municipiu, Nichita afirmă că acum se caută un cadru legal pentru oferirea acestor facilități. „Este o dorință de-a mea mai veche de a acorda gratuități la transportul public pentru toți pensionarii din Iași, doar pe baza legitimației de pensionar. Deocamdată, echipa mea din Primărie îmi spune că nu există baze legale pentru această facilitate, dar sper să găsim o soluție. În prezent lucrăm la identificarea unui cadru legal”, a declarat Nichita.

În prezent, în municipiul Iași sunt aproximativ 28.000 de pensionari care beneficiază de gratuități pe transportul în comun oferite de municipalitate. Condițiile de acordare a legitimațiilor de călătorie gratuite sunt ca pensionarii să aibă peste 65 de ani și un venit mai mic sau egal cu 670 de lei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 11/Oct/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2011 07:23:30    Titlul subiectului: 150219

A se citi "Chiquita vrea neaparat sa falimenteze RATP" sau "Chiquita scoate la bataie tot armamentul din dotare pentru ca tine cu dintii de scaunul de primar". Sper din toata inima ca nu va mai lua inca un mandat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2011 08:17:50    Titlul subiectului: 150220

A inceput campania electorala, din cate se vede.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Aug/2020
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2011 13:03:44    Titlul subiectului: 150221

V-am mai rugat si alta data sa nu credeti tot ce cititi. A fost scoasa din context afirmatia. Primarul a zis ca si-ar dori sa ofere la toti pensionarii, nu ca ofera. Iar fraza respectiva era raspunsul dat unui cetatean, in care ii spunea ca pe baza unei anchete sociale ar putea fi acordata gratuitate si unui pensionar care nu a implinit 65 de ani, dar o duce foarte greu. Iar daca ar dori falimentarea RATP, cu siguranta nu ar include in cit mai multe proiecte europene schimbarea liniilor de tramvai (Triumf - Agronomie, Podu Ros - CUG, Elena Doamna) sau nu ar plati rate pentru leasing in locul RATP-ului. Poate in alt topic am sa va explic si cum se incearca gasirea finantarii pentru Bazar - Tesatura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2011 09:33:05    Titlul subiectului: 150230

http://www.bzi.ro/soferii-ratp-nu-pot-fura-motorina-din-autobuze-251706

Citat:
Soferii RATP nu pot fura motorina din autobuze

Recent, Primaria Iasi a incheiat un contract pentru echiparea a 100 de mijloace de transport public cu echipamente GPS. Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au precizat ca echipamentele vor fi montate pana la sfarsitul acestui an. Sistemul GPS va oferi informatii despre pozitia in trafic a mijlocului de transport sau despre cantitatea de combustibil consumata. "Vor fi dotate 60 de autobuze si 40 de tramvaie. Acest sistem ne ajuta sa vedem in timp real unde se afla mijlocul de transport. Permite si raportarea consumului de combustibil. Si in acest moment se lucreaza la echipare in depourile si garajele RATP. Cateva autobuze au fost deja echipate, dar nu putem scoate deocamdata datele", a subliniat Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP.

Contractul in valoare de 20 mii euro a fost semnat cu firma Eta Automatizari Industriale SRL din Timisoara. Achizitia reprezinta o componenta a proiectului european Archimedes, in cadrul caruia Primaria Iasi este partenera.


Asta nu tine de componenta proiectului care era mereu contestata si la care s-a renuntat pentru a nu se pierde finantarea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 8065
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2011 09:44:12    Titlul subiectului: 150231

Era, iar acum a ramas masura de sine statatoare dupa modificarea proiectului. Cateva detalii am dat in cadrul subiectului dedicat, in septembrie, cand s-a desfasurat Consortium Meeting la Iasi.

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=11440&start=113

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2011 11:07:00    Titlul subiectului: 150235

Citisem ce ai scris acolo, insa nu observasem si faptul ca vor fi instalate pe autobuze. S-a pierdut ceva din cauza ca a ramas masura de sine statatoare, s-au s-a eliminat doar componenta care viza sistemul de taxare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 8065
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Noi 2011 12:16:04    Titlul subiectului: 150236

S-au pastrat, insa separate si cu o serie de modificari impuse de buget, unele componente, iar cea legata de sistemul de taxare a fost eliminata pentru a nu risca sa fim blocati din nou si sa pierdem banii (de altfel, nici nu cred ca ar fi fost acceptata de catre parteneri pastrarea acestei componente care ne-a tinut pe loc atat de mult timp). Vor fi, insa, automate de bilete, deci tot o masura inovativa pentru Iasi. Si am gandit-o nu doar pentru prezent, ci astfel incat sa se poata plia fara probleme pe orice sistem de taxare va fi de la un moment dat (pentru ca subiectul ramane, evident, deschis).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Următoare
Pagina 21 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community